💰 FRO - Kursmål 350,- 💰

Gulltider
FRO 02.02.2023 kl 10:44 267811

Tror aksjen kan gå i 350 kroner
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
Redigert 15.03.2023 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
ibyx
26.04.2023 kl 09:56 3809

Man lærer efterhvert... Selg mer på "topp". Og vent litt lenger med å kjøpe tilbake. Det er alltid noen som jobber for større svingradius..
Det "fundamentale" har vel sjelden sett bedre ut da. Men enhver liten mulighet skal "tynes" her. Analyser og kursmål er "forbruksvare".
Sektoren er full av nærsynte neshorn!
ibyx
26.04.2023 kl 11:23 3745

Det kan ellers virke som OET er et litt bedre valg nå enn FRO. Vi vet jo at de har gode kontrakter i bunn. Litt mer uvisst hvor mange gode FRO sitter på kanskje?
Eller kanskje er det bare litt short opportunisme som gjør den billigere nå?
NYSE bunnen var 166,82. Vi tar gjerne ut den idag.
Men NYSE kan være duket for rekyl..
kodenavn
26.04.2023 kl 11:46 3708

FA:
Verdihopp

Frontline har selv tre VLCC-skip i flåten levert før 2010. «Front Endurance», «Front Kathrine» og «Front Queen» er alle bygget i 2009, førstnevnte i Sør-Korea og de to sistnevnte i Kina.

Det er også tydelig at Frontlines skip har fått et løft i verdiene. På ett år har hvert skip økt med anslagsvis over 20 millioner dollar i verdi, ifølge VesselsValue.
ibyx
26.04.2023 kl 12:40 3605

Vi kan vel ikke akkurat kalle dette grusomt dårlig?
Front Duke (2016 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) AG/China Unipec (Bei) Frontline $FRO (TCE: RV USD 60K @ 48 days / Actual USD 71K @ 42 days)
ibyx
26.04.2023 kl 13:14 3541

Forrige tur..
Front Duke (2016 - Modern Scrubber) On Subs USG/UKC ExxonMobil Frontline $FRO
(TCE: RV USD 78K @ 41 days / Actual USD 33K @ 78 days)
https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/107787…
6:40 PM · Jan 19, 2023

Fallet i shipping fortsetter på lavt volum..
Hittil idag er volumet kun 20% av gjennomsnittet.
Redigert 26.04.2023 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
ibyx
26.04.2023 kl 13:34 3671

Ikke så ofte man ser det så direkte kanskje, men denne slutningen er samtidig og nesten identisk!
Sifa (2011 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/China Unipec (Bei) Oman Shipping Co. (TCE: RV USD 52K @ 49 days / Actual USD 48K @ 52 days)
Fortjenesten er bedre i FRO sin favør da.
ibyx
26.04.2023 kl 13:40 3677

Det shortes visst av "bjellesauer" over dammen siden igår. Spennende å se hvor langt ned det kan gå denne gangen! Særlig dersom NYSE også skal handles på like lave volum som OSE idag!
Har også de glemt årsaken til kursoppgangen på høyt volum på mandag?
ibyx
26.04.2023 kl 13:50 3660

Institutional investors purchased a net $3.9 million shares of FRO during the quarter ended March 2019. This may signal that the smart money is gaining interest in this company as the 40.05% of shares outstanding that institutional investors hold is actually below the Marine Shipping industry average.

https://money.cnn.com/quote/shareholders/shareholders.html?symb=FRO&subView=institutional
NOELLE
26.04.2023 kl 13:54 3666

Kommer det resesjon så skal olja kraftig ned. Markedene vil bli dratt med ned. Det er det alle spiller på nå, yes or no-
ibyx
26.04.2023 kl 14:01 3699

Har ikke "alle spilt på det" et års tid nå?
Markeder er faktisk ganske mye ned...
Men. Ikke "alt" peker i samme retning da..

Some 170 million Chinese holidayed abroad in 2019, before the pandemic struck. That figure sank to less than 9 million last year at the height of China’s lockdowns. The likelihood of dramatically more air travel explains why jet fuel consumption in China is widely seen as the single biggest driver of world oil demand growth this year, according to JPMorgan Chase & Co.

The signs are encouraging. Overseas ticket searches for Golden Week are 120% of the level in 2019, state media reported, citing an estimate from Trip.com. As of April 18, actual bookings were more than 10 times that of last year, the Securities Daily reported.

https://finance.yahoo.com/news/golden-week-china-air-travel-010000924.html
ibyx
26.04.2023 kl 14:13 3671

90 minutter igjen å handle OSE:FRO.
26% av gjennomsnittlig volum...
Ikke mye til "tøm og røm"?
Kanskje det heller skal kalles hold og akkumuler?
Redigert 26.04.2023 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
golf`ern
26.04.2023 kl 15:56 3495

Veien til kr 350.- blir stadig lengre....
ibyx
26.04.2023 kl 16:01 3483

Litt kortere til 200 om ikke lenge. Men blir jo lengre den veien også! :-)
Redigert 26.04.2023 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
26.04.2023 kl 16:04 3474

Hva i alle dager skjedde kl 15:30 i dag, kursen gikk utfor et stup jo.. kjøpsmulighet eller sterk advarsel om å holde seg unna ennå litt til?
ibyx
26.04.2023 kl 16:15 3466

Shortopportunisme på lavt volum. 43% pt, eller litt mer pga forsinkelse.
https://www.marketwatch.com/investing/stock/fro?countrycode=no

Ja, og så oljeprisen da. Den kan jo brukes til hva som helst..
Redigert 26.04.2023 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Flipper
26.04.2023 kl 16:41 3504

Gresk reder har bestilt 12 Poduct skip i Kina for $ 361 Mill

Selv om det beskrives som product skip, må disse LR2 er ment for å gå i Clean markede
ks1977
26.04.2023 kl 17:08 3494

OET sine TCer går snart ut, og de er vel også under dagens "lave" spotrater? Så er ikke enig i at det er et argument for å velge OET (selv om jeg har gjort det :)).

Ellers så er det visst panikksalg på både bulk og tank i dag, uavhengig av ratene. Sikkert verden som går under - igjen
ibyx
26.04.2023 kl 17:44 3421

Panikksalg? 3% ned og volumet var i praksis nesten det laveste siden påsketider...
Langt ifra alt av inntekter baserer seg jo på daglige gjennomsnitt av en viss mengde slutninger på skip fra 20 til 0 år.

Fearnley's: “A positive note, 1-year TC on a eco scrubber [VLCC] at USD 57/day fully fixed, shows that even charterers feel there is light at the end of the tunnel for owners.”
ibyx
27.04.2023 kl 09:18 6406

Blir det litt for mye spekulativt "solokjør" mot FRO nå?
OET opp 1,5%
FRO ned 2%
Hva skal dette begrunnes med?
Redigert 27.04.2023 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Backline
27.04.2023 kl 09:29 6753

Her er nok svaret på ditt spørsmål ibyx:

Fra Finansavisen: https://www.finansavisen.no/energi/2023/04/27/8004028/all-prisoppgang-borte-oljeprisen-dundrer-rett-ned

Stup i prisen
Frykten for en amerikansk resesjon og økt russisk oljeeksport står bak den plutselige nedgangen.
– Oljeprisen er fortsatt tynget etter stupet på under 80 dollar, ettersom for stor etterspørsel rammes av USAs økonomiske utsikter, sier OANDA-analytiker Edward Moya til Reuters.
Oljeleveransene fra Russlands vestlige havner vil i april være den høyeste siden 2019, med over 2,4 millioner fat hver dag, skriver nyhetsbyrået. Kina skal også ha økt sine kjøp av russisk olje.
Backline
27.04.2023 kl 09:37 6731

Vi trenger litt positive signaler for verdensøknomien før det blir noen store løft i aksjekursene. Dersom økonomien i USA krasjlander blir det lite hyggelig å sitte i tank. Generelt stor usikkerhet til fremtidig vekst og stabilitet skaper selvsagt store svingninger. Nå er det på tide med noen gode nyheter...
ibyx
27.04.2023 kl 09:39 6754

Vi får se. Faller oljeprisen mer spørs om drahjelpen fra Putin til Biden får stå "uimotsagt" av OPEC.
Resesjonsfrykt har vi dessuten hørt om lenge nå.
Fraktruter er fortsatt mye lenger enn tidligere. Og det bygges nesten ikke nye skip.
Dette er fortsatt gyldig..
"Mixed signals, mixed reality"

Dessuten er OET fortsatt pluss idag.
Leotwin
27.04.2023 kl 09:43 6725

Tror ikke du ønsker at OPEC skal kutte mer....

Ellers enig, og kjøper litt mer på denne dippen. Fortsatt usikker på om det er for tidlig.
ibyx
27.04.2023 kl 09:47 6815

Nei, det er jo tross alt "driving season" snart!
Kanskje skal det mer ned. Det er åpenbart short og spekulasjon til stede her nå. Ikke bare "objektive drivere" som formidles på sedvanlig vis..
Backline
27.04.2023 kl 09:49 6813

Ikke tvil om at det er ulike signal. Det virker som konsensus fortsatt er at oljeprisen skal opp, det betyr økt forbruk og mer frakt. Om dette slår til får vi fortsatt gode rater i tankfart. I det korte bildet er det naturlig at OET øker og FRO faller med referanse til kommentaren i Finansavisen. OET tjener på økt eksport fra Russland, siden de deltar i slik frakt. For FRO er det motsatt, siden Kina øker importen fra Russland.
Leotwin
27.04.2023 kl 10:05 6761

Det er et poeng. Men husk at når OET mfl. frakter russisk olje, blir det færre skip til å betjene det ordinære markedet.
ibyx
27.04.2023 kl 10:08 6762

Er det også sanksjoner på eksport av fx kinesiskraffinert russisk olje?
ibyx
27.04.2023 kl 10:14 6748

Billigere olje betyr vel ikke alltid mindre forbruk?
Og strategiske lagre skal også fylles på et tidspunkt.
Oljepris og fraktrater vel ikke "identiske faktorer"?
Leotwin
27.04.2023 kl 10:16 6882

Nei. Kun russisk olje og produkter raffinert i Russland. Tonnmiles øker mye for begge kategorier😊
Backline
27.04.2023 kl 10:47 6857

Billigere olje over tid vil gi økt forbruk, men nå har det vært fall i oljepris på grunn av frykt for resesjon og redusert forbruk, i kombinasjon med billig olje fra Russland. Som det blir nevnt her, kan denne situasjonen likevel gi økt etterspørsel etter frakt. Det forutsetter at netto forbruk ikke går ned mer enn økt ton miles. Det er vel det siste det knyttes stor usikkerhet til.
Leotwin
27.04.2023 kl 11:40 6746

Alt er relativt. Resesjon vil selvsagt ikke være bra for noen sykliske bransjer, men de fleste spår fortsatt et oljeforbruk på ca 101+ mill fat pr dag i 2023. Det er all time high, og selv med en svakt voksende verdensøkonomi i 2024, vil vel dette tallet stige litt videre? Flåten (skygge+ordinær) som skal frakte oljen er ikke blitt større, samtidig som fraktdistansene har økt.
ibyx
27.04.2023 kl 12:23 6656

Fear and loathing i lemensegmentet..

https://www.freightwaves.com/news/tanker-shipping-stocks-sinking-despite-talk-of-looming-rate-boom

Vel, med de rateestimatene som ligger til grunn for de ditto friskere kursmål så er vi fortsatt riktig attraktivt priset...
VLCC fundamentet for 2023-2024 er i snitt litt under 50.000 her!
Gjennomsnittet for 2023 hittil er 56.300 for *alle* årsklasser...
FRO og OET oppnår dessuten bedre priser.
Last opp før spekkshorten dekkes inn!
:-)
Flipper
27.04.2023 kl 12:38 6653

Euronav to announce Q1 2023 results on Thursday 11 May 2023
ibyx
27.04.2023 kl 12:38 6712

Denne fx kom jo inn greit over Evercores ca 43k 2023 VLCC snitt estimat..
Yuan Rui Yang (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) AG/Vietnam NSRP Koch (TCE: RV USD 59K @ 40 days / Actual USD 54K @ 44 days)

Husker ikke hvilket kursmål Evercore har for FRO i farta. Men tror det er litt over dagens kurs?
ibyx
27.04.2023 kl 12:49 6691

Volumet er relativt lavt som igår, hvor det havnet på nestlaveste siden påsketider.
Også på NYSE endte volumet på kun 70% av snittet igår.
Flipper
27.04.2023 kl 14:07 6575

Russia announced a production cut of 500,000 barrels per day.
which the International Energy Agency (IEA) interprets as a sign
that the country may struggle to sell/transport all the oil.
ibyx
27.04.2023 kl 14:14 6625

Det kan kanskje få ratefallet til å bremse opp. Nivået er jo fortsatt bra.
Ikke mye grønt her. Men mye av dette er gjerne "tatt ut" kursmessig allerede.
https://twitter.com/ed_fin/status/1651543945845825537
Redigert 27.04.2023 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
ibyx
27.04.2023 kl 15:54 6530

ping pong short start fight på NYSE
ibyx
27.04.2023 kl 16:42 6496

Det går i grønt der borte! Ikke mye da. Men shortpotensialet er kanskje tatt ut?
Peers DHT og EURN gjør det skarpere. Det er også et bra tegn for at siste "skuffelsesraid" er over.
ibyx
27.04.2023 kl 18:29 6362

VLCC ned til 45.000 fra 47.800
LR2 og Suez litt opp
50.700 og 28.000
ibyx
27.04.2023 kl 20:46 6199

Ed har gjerne dekket inn tirsdagshorten sin?
For dette skal gjerne være et bullsignal?
Et vi sånn sett visste om fra før...
🤣
102oktan
27.04.2023 kl 20:55 6241

Super cycle, driving season og ship values, hvis makro goes bad hvor finner vi støtte? Runt 130 kroner?
ibyx
27.04.2023 kl 21:04 6289

130 er vel like godt som 110 eller 145..
130 er interessant nok "gammelshortens" inngangspunkt!
Så de går nok gjerne for 110. Helst mindre!
🤣
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=FRONTLINE&land=norway

PS. Godt fornøyd med 200 som kursmål her. 350 og sånt får meg bare til å tenke på oljehaussingen fra de proffe oljeanalytikerne for et års tid siden...
Så "moralen" er. Glem aldri å ta gevinst! Det kan bli i trangeste lägret i disse tider da. Det er jo gevinstsikringstid annenhver dag. Og mere til!
ibyx
28.04.2023 kl 09:27 5856

Så får vi se om den siste "smarte gevinstsikringen" og shorten var nok for å ta brodden av årets sesongfall eller om det er duket enda litt billigere aksjer? Vi er jo tross alt på et mye høyere ratenivå enn "normalt". Men likevel..
https://twitter.com/ed_fin/status/1651828422035886080
ibyx
28.04.2023 kl 10:13 5737

De mellomlange gode triggerne er vel kjent (primært mangel på skip, økt aktivitet i Kina). Nå som markedet ikke er villig til å bruke disse mer før resultatene vises i kvartalsrapportene, hva skal da til for å heve kursen mer enn et par kroner?
Ukjente triggere? Shortcover?
Usannsynlige rateoppganger før etter sommeren?
Skal man spå noe så usannsynlig som stillstand i dette "ADHD" segmentet?
Flipper
28.04.2023 kl 10:31 5881

Bra år for tank selskaper midt i markeds forstyrrelser og skiftende handelsmønstre

Global råoljeetterspørsel i 2022 økte med sunne 2,4 % til 100 mbpd til tross for en nedgang i Kinas oljeetterspørsel med landet stort sett under Covid-restriksjoner gjennom året. Den sunne veksten i etterspørselen var like drevet av økonomier fra OCED og ikke-OECD (ekskludert Kina) i den post-pandemiske oppgangen til tross for frykten for økonomisk nedgang og en potensiell resesjon. Nord-Amerika, Midtøsten og Asia (utenom Kina) sto for nesten 79 % av etterspørselsveksten i 2022.

Hele artikkel uten abonnement

https://www.hellenicshippingnews.com/great-year-for-tanker-companies-amid-market-disruptions-and-shifting-trade-patterns/
Flipper
28.04.2023 kl 10:55 5807

Legg til slots yards, lenger ut i tid for å erstatte gammel flåte world wide og pris som er eskalerende ganske fort
nå pga. annen type tonnasje bestilt.

The UK-based shipowner has struck a deal with Yangzijiang Shipbuilding in China for two 114,000-dwt aframaxes og noen LR2

Levering sent i 2025 og sent 2026.

Great Year For Tanker Companies Amid Market Disruptions And Shifting Trade Patterns

https://www.hellenicshippingnews.com/great-year-for-tanker-companies-amid-market-disruptions-and-shifting-trade-patterns/

Redigert 28.04.2023 kl 15:21 Du må logge inn for å svare