đ° FRO - KursmĂ„l 350,- đ°
Tror aksjen kan gÄ i 350 kroner
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten Äpen for at aksjekursen kan nÄ 350 kroner om et Är eller to.
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten Äpen for at aksjekursen kan nÄ 350 kroner om et Är eller to.
Redigert 15.03.2023 kl 09:05
Du mÄ logge inn for Ä svare
Leotwin
29.04.2023 kl 22:52
7868
Leotwin
01.05.2023 kl 22:57
7249
Afra i full fyr utenfor Singapore. ByggeÄr 1997.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/three-crew-members-missing-after-aframax-tanker-catches-fire-off-singapore/2-1-1443667
https://www.tradewindsnews.com/tankers/three-crew-members-missing-after-aframax-tanker-catches-fire-off-singapore/2-1-1443667
ibyx
01.05.2023 kl 23:45
7171
Leotwin skrev Ikke noe billigsalg pĂ„ nyseâŠ
FRO og peers gÄr litt flatt +- enn sÄ lenge etter siste "gevinstsikring/smÄshort".
Ratene skal gjerne nordover etterhvert, men kanskje fĂžrst litt mer sĂžrover?
Nedsiden er kanskje svĂŠrt begrenset... Men i "tvangsurolig" shipping blir det gjerne litt "action" uansett!
:-)
Ratene skal gjerne nordover etterhvert, men kanskje fĂžrst litt mer sĂžrover?
Nedsiden er kanskje svĂŠrt begrenset... Men i "tvangsurolig" shipping blir det gjerne litt "action" uansett!
:-)
ibyx
01.05.2023 kl 23:57
7261
VLCC videre ned 43.600
LR2 og Suez sklir ogsÄ noe nedover.
https://energy.poten.com/poten-daily-briefing-landing
LR2 og Suez sklir ogsÄ noe nedover.
https://energy.poten.com/poten-daily-briefing-landing
Leotwin
02.05.2023 kl 09:10
7136
Ratene gĂ„r normalt ned i lavsesong, men ikke i en rett linje. Vil nok komme noen spikes innimellom. Har en fĂžlelse av at ratene nĂŠrmer seg en forelĂžpig bunnâŠ
Mye viktigere, ratene holder seg godt for Ă„rstiden og utsiktene er gode. Fro har nylig
sikret en Afra (dirty) i 24 mnd til rate pÄ usd 46.000!
https://twitter.com/ed_fin/status/1652946848401825792?cxt=HHwWgIC9udSZufAtAAAA
Mye viktigere, ratene holder seg godt for Ă„rstiden og utsiktene er gode. Fro har nylig
sikret en Afra (dirty) i 24 mnd til rate pÄ usd 46.000!
https://twitter.com/ed_fin/status/1652946848401825792?cxt=HHwWgIC9udSZufAtAAAA
ibyx
02.05.2023 kl 09:13
7521
Ja, hva skjer med Aframax?
Aframax, 70 CAR-USG 7.800 vs 59.900 (snitt 2023)
Aframax, 70 CAR-USG 7.800 vs 59.900 (snitt 2023)
Mollen
02.05.2023 kl 09:34
7543
Hva er break even nivÄ for hhv. VLCC, Suezmax og Aframax for Frontline sin del ?
ibyx
02.05.2023 kl 09:42
7563
Our industry leading cash break even rates are $22.300 on average, including dry dock costs for 2023
Flere detaljer s7 i Q4 22
Flere detaljer s7 i Q4 22
Flipper
02.05.2023 kl 09:51
7587
Enig
og blir det OGSĂ trangt i dĂžra for slots for som blir ytterligere forjĂžvet ut i tid; tĂžrrlast tonnasje
Utdrag av en artikkel, Clarksons Research:
super-low levels of new tonnage scheduled for delivery over the years ahead will provide a decent baseline
of support. Thatâs the hope, at least.The global trading fleet of bulk carriers is expected to grow by 2% by
the end of 2023 in terms of deadweight tonnage and by 0.6% by the end of 2024, according to Clarksons
Research.It remains next to impossible to book newbuilding slots for bulkers at major shipyards before 2025.
This does not preclude the possibility of other vessel orders, say, for container ships, to be switched to bulkers,
but even if this happens, the effects on supply will be minimal.
Clarksons expects 142 bulkers to be delivered in 2025 or later, making 11.8m dwt in total. It is equivalent to
16% of the current orderbook in terms of numbers and 17% by dwt.
super-low levels of new tonnage scheduled for delivery over the years ahead will provide a decent baseline
of support. Thatâs the hope, at least.The global trading fleet of bulk carriers is expected to grow by 2% by the end of 2023 in terms of deadweight tonnage and by 0.6% by the end of 2024, according to Clarksons Research.
It remains next to impossible to book newbuilding slots for bulkers at major shipyards before 2025. This does not preclude the possibility of other vessel orders, say, for container ships, to be switched to bulkers, but even if this happens, the effects on supply will be minimal.
Clarksons expects 142 bulkers to be delivered in 2025 or later, making 11.8m dwt in total. It is equivalent to 16% of the current orderbook in terms of numbers and 17% by dwt.
og blir det OGSĂ trangt i dĂžra for slots for som blir ytterligere forjĂžvet ut i tid; tĂžrrlast tonnasje
Utdrag av en artikkel, Clarksons Research:
super-low levels of new tonnage scheduled for delivery over the years ahead will provide a decent baseline
of support. Thatâs the hope, at least.The global trading fleet of bulk carriers is expected to grow by 2% by
the end of 2023 in terms of deadweight tonnage and by 0.6% by the end of 2024, according to Clarksons
Research.It remains next to impossible to book newbuilding slots for bulkers at major shipyards before 2025.
This does not preclude the possibility of other vessel orders, say, for container ships, to be switched to bulkers,
but even if this happens, the effects on supply will be minimal.
Clarksons expects 142 bulkers to be delivered in 2025 or later, making 11.8m dwt in total. It is equivalent to
16% of the current orderbook in terms of numbers and 17% by dwt.
super-low levels of new tonnage scheduled for delivery over the years ahead will provide a decent baseline
of support. Thatâs the hope, at least.The global trading fleet of bulk carriers is expected to grow by 2% by the end of 2023 in terms of deadweight tonnage and by 0.6% by the end of 2024, according to Clarksons Research.
It remains next to impossible to book newbuilding slots for bulkers at major shipyards before 2025. This does not preclude the possibility of other vessel orders, say, for container ships, to be switched to bulkers, but even if this happens, the effects on supply will be minimal.
Clarksons expects 142 bulkers to be delivered in 2025 or later, making 11.8m dwt in total. It is equivalent to 16% of the current orderbook in terms of numbers and 17% by dwt.
Redigert 02.05.2023 kl 09:53
Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
02.05.2023 kl 18:29
7228
VLCC videre ned 41.300
MÄ si den holder seg godt i forhold til ratefall og nÄ ogsÄ oljefall tatt i betraktning!
Men er litt obs pÄ negativ ketsjupeffekt nÄ.
MÄ si den holder seg godt i forhold til ratefall og nÄ ogsÄ oljefall tatt i betraktning!
Men er litt obs pÄ negativ ketsjupeffekt nÄ.
Redigert 02.05.2023 kl 18:30
Du mÄ logge inn for Ä svare
Leotwin
02.05.2023 kl 20:42
7069
Vlcc 27.000, Suez 21.500 og Afra/LR2 17.600.
Estimert breakeven for 2023, ref q4 rapport.
Estimert breakeven for 2023, ref q4 rapport.
ibyx
02.05.2023 kl 21:13
7046
102oktan skrev Holder seg godt ja....kun - 2,00% , EURN 4,72%, STNG 7,02,
Og det er fortsatt 2 kroner over OSE = 162,80!
DEt virker rett og slett som det er god stÞtte pÄ 160/61.
DEt virker rett og slett som det er god stÞtte pÄ 160/61.
Redigert 02.05.2023 kl 21:14
Du mÄ logge inn for Ä svare
cheezy
02.05.2023 kl 23:13
6898
Flere ulykker med sÄ gamle skip, sÄ kommer det til Ä bli vanskeligere Ä operere for skyggeflÄten.
Bygget i 1997. Har den vÊrt gjennom 25-Ärs klassing? Jeg ser at den har skiftet klasseselskap mange ganger pÄ grunn av mistanke om skip til skip transfer av iransk olje.
Bygget i 1997. Har den vÊrt gjennom 25-Ärs klassing? Jeg ser at den har skiftet klasseselskap mange ganger pÄ grunn av mistanke om skip til skip transfer av iransk olje.
Redigert 02.05.2023 kl 23:20
Du mÄ logge inn for Ä svare
Leotwin
02.05.2023 kl 23:29
6929
Takk for info! Dessverre mÄ det nok flere ulykker til. Galskap at en sÄpass stor flÄte opererer utenfor normalt kontrollregime.
Ps: vet ikke om akkurat dette skipet manglet 25-Ă„rs klassing
Ps: vet ikke om akkurat dette skipet manglet 25-Ă„rs klassing
Redigert 02.05.2023 kl 23:32
Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
03.05.2023 kl 00:03
6974
Er det ikke litt sÄnn "fattigmanns" klondykemulighet med denne russerolja? Kreativiteten er stor for sende lugubre oljebaljer til havs. Det blir ikke bedre av at "vesten" kjÞper de raffinerte produktene som er fraktet som rÄolje med disse i etterkant. Men slik er det altsÄ! Det virker!
Det er effekten i denne type "Realpolitik" som nesten fÄr meg til Ä le nÄr jeg hÞrer om kursmÄl pÄ 350 i FRO fx. 200, 220 ok.
Det blir en repeat av oljejalla fra ifjor. Spesialanalytikerne fÄr du billig. They serve a purpose... :-)
Det er effekten i denne type "Realpolitik" som nesten fÄr meg til Ä le nÄr jeg hÞrer om kursmÄl pÄ 350 i FRO fx. 200, 220 ok.
Det blir en repeat av oljejalla fra ifjor. Spesialanalytikerne fÄr du billig. They serve a purpose... :-)
Redigert 03.05.2023 kl 00:18
Du mÄ logge inn for Ä svare
cheezy
03.05.2023 kl 07:47
6809
SpÞrsmÄlene er:
-Hvor er skyggeflÄten og andre gamle baljer forsikret?
-Hva skjer med forsikringspremiene for baljene hvis det kommer et par ulykker som denne.
-Hvilke restriksjoner kan kystnasjonene sette pÄ uforsikrede skip i nÊrheten av kysten sin.
Hvis skyggeflÄten ikke lenger kan operere i Malakkastredet, sÄ har det mye Ä si.
-Hvor er skyggeflÄten og andre gamle baljer forsikret?
-Hva skjer med forsikringspremiene for baljene hvis det kommer et par ulykker som denne.
-Hvilke restriksjoner kan kystnasjonene sette pÄ uforsikrede skip i nÊrheten av kysten sin.
Hvis skyggeflÄten ikke lenger kan operere i Malakkastredet, sÄ har det mye Ä si.
Leotwin
03.05.2023 kl 09:18
6619
DHT kommer med tall etter stengetid i kveld. Spent pÄ guidingen for Q2.
ibyx
03.05.2023 kl 11:12
6482
Holder seg fortsatt over 160 med oljejskrell...
Noen mÄ jo frakte den billige olja?
Noen mÄ jo frakte den billige olja?
ibyx
03.05.2023 kl 12:13
6407
Hva skjer? Hvorfor meldes det sÄ fÄ slutninger? Er ratene sÄ mye under press at de velger Ä holde kortene tettere?
Siste:
Hunter (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A đą) USG/Korea ATA Trafigura (TCE: RV USD 50K @ 109 days / Actual USD 79K @ 76 days)
3:40 PM · Apr 27, 2023
Siste:
Hunter (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A đą) USG/Korea ATA Trafigura (TCE: RV USD 50K @ 109 days / Actual USD 79K @ 76 days)
3:40 PM · Apr 27, 2023
Flipper
03.05.2023 kl 14:51
6375
Muligens Kina
Det mest interessante, dersom India ( eller var det Pakistan, husker ikke i farten ) hÄndhever hva de har sagt,
skip ikke eldre enn 25 Är fÄr bruke deres havner. MÄtte fler fÞlge etter.
De stĂžtte tankskipene vil dra nytte av Ăžkende krav til USA om Ă„ erstatte russiske fat for det globale
markedet kan gjĂžre 2023 til Ă„ret for VLCC, ifĂžlge ny forskning fra Signal Maritime.
Skiftende handelsstrÞmmer har allerede gjort svÊrt store rÄoljeskip til den stÞrste aktÞren i USA-til-Europa
-markedet i fĂžrste kvartal 2023 etter Ă„ ha ligget etter de mindre tankskipene som Aframax og Suezmax-tankere
Ă„ret fĂžr.
Det mest interessante, dersom India ( eller var det Pakistan, husker ikke i farten ) hÄndhever hva de har sagt,
skip ikke eldre enn 25 Är fÄr bruke deres havner. MÄtte fler fÞlge etter.
De stĂžtte tankskipene vil dra nytte av Ăžkende krav til USA om Ă„ erstatte russiske fat for det globale
markedet kan gjĂžre 2023 til Ă„ret for VLCC, ifĂžlge ny forskning fra Signal Maritime.
Skiftende handelsstrÞmmer har allerede gjort svÊrt store rÄoljeskip til den stÞrste aktÞren i USA-til-Europa
-markedet i fĂžrste kvartal 2023 etter Ă„ ha ligget etter de mindre tankskipene som Aframax og Suezmax-tankere
Ă„ret fĂžr.
Redigert 03.05.2023 kl 14:53
Du mÄ logge inn for Ä svare
Flipper
03.05.2023 kl 15:01
6406
Tanker Market Resurgence Underway
Hellenic artikkel i dag
The tanker marketâs long term fundamentals appear to be quite favorable, as the global orderbook is still at just 3% of the total fleet, while oil production and demand are expected to remain at healthy levels moving forward. In its latest weekly report, shipbroker Intermodal said that âwith a robust US growth of 5.5%, bringing volumes to 18.8 million bpd this year, it is predicted that global oil output would increase by 1.3% to 101.7 million barrels per day in 2023. On the demand side, due to weakening economic trends, the worldâs demand for oil is expected to climb by about 2 million bpd in 2023 after rising by over 2.4 million bpd in 2022. Two major factors will propel demand through the year: rising jet fuel consumption and improving Chinese demand. OECD European and North American growth would be muted this year, with volumes hitting 13.5 million bpd and 24.8 million bpd, respectively. This decline could be partially offset by an estimated growth in Chinese demand of 970,000 bpd y-o-yâ.
Grafer etc.
https://www.hellenicshippingnews.com/tanker-market-resurgence-underway/
Hellenic artikkel i dag
The tanker marketâs long term fundamentals appear to be quite favorable, as the global orderbook is still at just 3% of the total fleet, while oil production and demand are expected to remain at healthy levels moving forward. In its latest weekly report, shipbroker Intermodal said that âwith a robust US growth of 5.5%, bringing volumes to 18.8 million bpd this year, it is predicted that global oil output would increase by 1.3% to 101.7 million barrels per day in 2023. On the demand side, due to weakening economic trends, the worldâs demand for oil is expected to climb by about 2 million bpd in 2023 after rising by over 2.4 million bpd in 2022. Two major factors will propel demand through the year: rising jet fuel consumption and improving Chinese demand. OECD European and North American growth would be muted this year, with volumes hitting 13.5 million bpd and 24.8 million bpd, respectively. This decline could be partially offset by an estimated growth in Chinese demand of 970,000 bpd y-o-yâ.
Grafer etc.
https://www.hellenicshippingnews.com/tanker-market-resurgence-underway/
ibyx
03.05.2023 kl 20:08
6158
Da krĂžp VLCC under 40 39.900
Heldigvis holder LR2 seg bra mens Suez nesten er nede pÄ det halve av Ärsgjennomsnittet hittil..
Men det er overraskende fin stĂžtte i kursen!
VÊrt helt nede i 157,86 NOK pÄ NYSE idag da men fint over 160 igjen nÄ!
Heldigvis holder LR2 seg bra mens Suez nesten er nede pÄ det halve av Ärsgjennomsnittet hittil..
Men det er overraskende fin stĂžtte i kursen!
VÊrt helt nede i 157,86 NOK pÄ NYSE idag da men fint over 160 igjen nÄ!
Leotwin
03.05.2023 kl 22:34
5984
Guiding fra DHT Q1-rapporten:
«Thus far in the second quarter of 2023, 65% of the available VLCC spot days have been booked at an average rate of $70,300 per day on a discharge-to-discharge basis.»
Ikke verstđ
«Thus far in the second quarter of 2023, 65% of the available VLCC spot days have been booked at an average rate of $70,300 per day on a discharge-to-discharge basis.»
Ikke verstđ
ibyx
03.05.2023 kl 22:58
5944
Er sÄ man kan lure pÄ om det er noe "muffens" med ratemeldingene, eller at de er veldig selektive..
VLCC 39.900 idag liksom..
FRO holdt seg sÄvidt over 160 pÄ NYSE
DHT noe mindre fall.Euronav noe mer.
Men Hafnia med de presumptivt minst fallende rater "dundret" ned... faktisk pÄ stigende rater!
VLCC 39.900 idag liksom..
FRO holdt seg sÄvidt over 160 pÄ NYSE
DHT noe mindre fall.Euronav noe mer.
Men Hafnia med de presumptivt minst fallende rater "dundret" ned... faktisk pÄ stigende rater!
Leotwin
03.05.2023 kl 23:10
5955
Fordi guidingen fra DHT var sÄ god? Husk at ratene mot slutten av Q1 var knallsterke og booking ofte skjer litt fram i tid. SÄ tror alle de store vil overraske med sterk spot-guiding for Q2. Q3 blir nok svakest.
ibyx
04.05.2023 kl 16:55
5581
Ok. Et marked som ikke vil prise inn manko pÄ skip pÄ mellomlang sikt klarer gjerne samtidig Ä prise inn denne bestillingen som prissvekkende..
Det er et enormt fokus pÄ gevinstsikring og nedsalg nÄ...
Jeg ser ikke bort ifra at kursen skal ned til 130 innen sommeren er over for sÄ Ä stige igjen.
For hva er det med peer DHT idag? Startet i kjelleren og sitter pÄ trinn 2 i kjellertrappa nÄ. Minus 10%...
Det er et enormt fokus pÄ gevinstsikring og nedsalg nÄ...
Jeg ser ikke bort ifra at kursen skal ned til 130 innen sommeren er over for sÄ Ä stige igjen.
For hva er det med peer DHT idag? Startet i kjelleren og sitter pÄ trinn 2 i kjellertrappa nÄ. Minus 10%...
Leotwin
04.05.2023 kl 16:58
5578
ibyx skrev DHT tryner pÄ NYSE. GÄr den ex?
Ikke ex fÞr 17. mai. Er nok resultatet som skuffet (de har en del bÄter pÄ tc) + makrouro
ibyx
04.05.2023 kl 17:14
5561
Utifra kommentarer pÄ twitter/DHT har jeg ikke inntrykk av dette var *sÄ* ille...
Men markedet liker gjerne Ă„ "ta gevinst" for tiden.. Det er Ă„penbart voldsom kraft i "skuffelse"
Vi fÄr hÄpe det ikke skal herjes like ille med FRO.
SjokkÄpningen var vel ca 15% ned. Ville ha sendt FRO ned rundt til 135 tilsvarende. Helt villl reaksjon "over there".
Men markedet liker gjerne Ă„ "ta gevinst" for tiden.. Det er Ă„penbart voldsom kraft i "skuffelse"
Vi fÄr hÄpe det ikke skal herjes like ille med FRO.
SjokkÄpningen var vel ca 15% ned. Ville ha sendt FRO ned rundt til 135 tilsvarende. Helt villl reaksjon "over there".
Leotwin
04.05.2023 kl 17:20
5594
Mer bekymret for makrouro enn at Fro skal skuffe pÄ res. Tankaksjer er notorisk volatile, sÄ ikke godt Ä si hvor det snur. Men du har altsÄ flyttet kjÞp fra lav 150-tall til 130?
ibyx
04.05.2023 kl 17:40
5549
Ikke "fundamentalt", men hvis det gÄr virkelig galt.. Som jallakjÞret mot DHT. Forventer at den kommer opp igjen en god el ganske raskt. Kan vÊre en pekepinn.
Det snakkes om at den ble handlet med stor rabatt nÄ.
Pareto om DHT her. Hvor mye er dÄrligere en for FRO, og hvor mye dÄrligere?
https://twitter.com/ed_fin/status/1654127599994691584
https://www.marketwatch.com/investing/stock/dht?
Det snakkes om at den ble handlet med stor rabatt nÄ.
Pareto om DHT her. Hvor mye er dÄrligere en for FRO, og hvor mye dÄrligere?
https://twitter.com/ed_fin/status/1654127599994691584
https://www.marketwatch.com/investing/stock/dht?
kodenavn
04.05.2023 kl 19:16
5375
Skipene er bestilt pÄ Dalian i Kina, levering 2026. Verftene i Japan og Korea er enda fullere enn Kina
SĂ„ ordreboken skal forbli liten de neste 3 Ă„r uansett.
SĂ„ det blir nok 3 hyggelige Ă„r ratemessig og kursmessig.
SĂ„ ordreboken skal forbli liten de neste 3 Ă„r uansett.
SĂ„ det blir nok 3 hyggelige Ă„r ratemessig og kursmessig.
ibyx
04.05.2023 kl 19:50
5313
Afra og Suez henter seg inn. LR2 holder seg. Litt opp.
Men VLCC er sorgen pÄ dagens spotindex.
33.700 ned fra 39.900 igÄr
Men VLCC er sorgen pÄ dagens spotindex.
33.700 ned fra 39.900 igÄr
Flipper
04.05.2023 kl 21:17
5388
Mange ( ghost ships ) har gjentatte ganger skiftet flagg ( stater ).
Redigert 04.05.2023 kl 21:20
Du mÄ logge inn for Ä svare