💰 FRO - Kursmål 350,- 💰
Tror aksjen kan gå i 350 kroner
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
Redigert 15.03.2023 kl 09:05
Du må logge inn for å svare
ibyx
24.05.2023 kl 18:24
9828
VLCC ganske flatt. Litt ned
Suezmax noe mer ned.
LR2 litt opp.
Godt nok til å sende FRO i pluss på NYSE!
MR rykket forøvrig kraftig. Må jo være bra for Hafnia.
Suezmax noe mer ned.
LR2 litt opp.
Godt nok til å sende FRO i pluss på NYSE!
MR rykket forøvrig kraftig. Må jo være bra for Hafnia.
Redigert 24.05.2023 kl 18:24
Du må logge inn for å svare
ibyx
24.05.2023 kl 12:30
10078
Greia med shipping idag da?
Skal FRO under 150 igjen før Q1 neste onsdag og neste utbytte?
Crude ratene er jo stort sett på vei nordover igjen.
Skal FRO under 150 igjen før Q1 neste onsdag og neste utbytte?
Crude ratene er jo stort sett på vei nordover igjen.
Redigert 24.05.2023 kl 12:32
Du må logge inn for å svare
ibyx
24.05.2023 kl 10:01
10213
Mr Jinx
24.05.2023 kl 09:28
10264
Sjekk enten hjemmesiden til selskapet eller Nordnet ( Frontline/nyheter) så finner du ut (når resultatet fremlegges) når ex-dag er. Eier du aksjen den dagen er du sikret utbytte.
Krelva
24.05.2023 kl 09:10
10121
Hei er det noen som kan svare på når man må ha/kjøpe aksjer i FRO for og få utbytte som kommer snart ? Vennlig hilsen fra Krokstadelva
Mollen
24.05.2023 kl 09:04
10001
Mollen
23.05.2023 kl 18:10
10219
Det meldes om gode resultater fra andre tankselskap nå. Jeg er virkelig spent på Front.
Flipper
23.05.2023 kl 17:41
10109
ibyx skrev Fin innhenting idag. Ikke bare shortcover?
Tankers: Oil Demand Could Exceed Supply in the Second Half of 2023
https://www.hellenicshippingnews.com/tankers-oil-demand-could-exceed-supply-in-the-second-half-of-2023/
https://www.hellenicshippingnews.com/tankers-oil-demand-could-exceed-supply-in-the-second-half-of-2023/
NOELLE
15.05.2023 kl 08:56
12390
15.5.2023 06:13 • TDN Finans •
Oslo (Infront TDN Direkt): Det ble rapportert om 9 VLCC-slutninger fredag, ifølge en slutningsliste fra Fearnleys.
Fraktraten fra Midtøsten til Singapore lå forgående handelsdag på 43,32 worldscalepoeng, opp 4,55 prosent fra forrige oppdatering, ifølge data fra Infront.
Oslo (Infront TDN Direkt): Det ble rapportert om 9 VLCC-slutninger fredag, ifølge en slutningsliste fra Fearnleys.
Fraktraten fra Midtøsten til Singapore lå forgående handelsdag på 43,32 worldscalepoeng, opp 4,55 prosent fra forrige oppdatering, ifølge data fra Infront.
Flipper
11.05.2023 kl 18:02
13524
FRO
Short Interest on the NYSE has just been reported.
As of the most recent reporting date, April 28th,
8,330,000 shares of FRO on the NYSE are shorted.
Short Interest on the NYSE has just been reported.
As of the most recent reporting date, April 28th,
8,330,000 shares of FRO on the NYSE are shorted.
Hellboy
11.05.2023 kl 11:00
13732
Tja, jeg vil vel heller si "Takk skal dere ha!" iom at jeg akkumulerte litt der nede :D
Headline
11.05.2023 kl 09:52
13510
Ja, hva skal man si om de som tømte og rømte til kurs 149 for et par dager siden... UFFDA!
ibyx
10.05.2023 kl 21:41
13664
The shadow fleet has more than tripled in size since the start of the war between Russia and Ukraine, with TankerTrackers.com suggesting recently that one in five VLCCs are “up to no good”.
https://splash247.com/signs-growth-of-the-1000-strong-opaque-fleet-is-slowing/
https://splash247.com/signs-growth-of-the-1000-strong-opaque-fleet-is-slowing/
ibyx
10.05.2023 kl 20:42
7862
Fin oppgang på NYSE nå. Ca 4 kroner over sluttkurs OSE.
Årsaken kan man jo bare spekulere i. Kan jo håpe på shortcover? :-)
Ratene I spot er imidlertid like dårlige som igår. VLCC fortsatt 24.700
Det dumme er at OSE neppe får muligheten til å ta gevinst på dette nivået imorgen.
Det svinger litt mer over dammen...
Årsaken kan man jo bare spekulere i. Kan jo håpe på shortcover? :-)
Ratene I spot er imidlertid like dårlige som igår. VLCC fortsatt 24.700
Det dumme er at OSE neppe får muligheten til å ta gevinst på dette nivået imorgen.
Det svinger litt mer over dammen...
ibyx
09.05.2023 kl 18:41
8645
US ser ut til å importere rundt 40mill fat gasoline pr år. Det blir gjerne rundt 60 LR2 turer pr år?
Men det er jo EU som er "problemet" her...
Ikke alt av "gråflåten" holder vel helle samme (dårlige) standard?
Men det er jo EU som er "problemet" her...
Ikke alt av "gråflåten" holder vel helle samme (dårlige) standard?
Flipper
09.05.2023 kl 18:21
8652
Grå flåten vil ikke kunne gå til havner i US, akkurat som så når double hull skip ble et møst å ha.
Redigert 09.05.2023 kl 18:22
Du må logge inn for å svare
ibyx
09.05.2023 kl 17:57
8681
Dette er jo litt "gammelt" nytt. Sett ifra et shippingsynspunkt kunne det være interessant å se hvilke rederier som får frakte mesteparten av dette til Europa. Er det "gråflåten" som er tungt inne her også? Det er vel problematisk? Grekere? Neppe særlig mye FRO? Hafnia?
Flipper
09.05.2023 kl 17:32
8704
India and China Acting as Russian Crude Oil’s Refiners
Indian and Chinese exports of clean petroleum products into Europe quickly rising, in an indication that a part of their Russian crude oil imports are being reexported in the EU. In its latest weekly report, shipbroker Intermodal said that “over the past few months, we have seen a new trading pattern emerge in the oil trade, both crude and products. Since the introduction of price caps on crude (5-Dec-2022) and products (5-Feb-2023) from Russia, India and China have become the largest importers of Russian oil, as Europe and the G7 want to stay away. Regarding the ban on clean petroleum products, Refinitv data shows that Russian exports in Q1 2023 are 3% higher than the same period last year, while total exports in Q1 2023 account for 29% of total exports in 2022, 2021 and 2020, calling into question the efficiency of the ban”.
According to Intermodal’s analyst, Mr. Fotis Kanatas, “as far as Europe is concerned, imports of clean petroleum products from Russia have fallen by 47% compared to the same period last year, showing that the Continent is moving away from Russian products. The new trade patterns in crude oil also have an impact on product trade, as Russian oil eventually finds its way to Europe one way or another. The emerging importers of Russian oil (China and India) act as refiners and then export the products to Europe”.
“To better understand the role of China and India in the trade shift, it is important to look at the crude oil imports and product exports of these two Asian countries to Europe. For China, Russian crude oil imports in Q1 2023 were 13,467.12 kt, 54% higher than in the same period last year (8,740.45 kt), while product exports to Europe were 390.49 kt, 24% higher than in the same period last year and 17% higher than in the whole of 2021”, Intermodal’s analyst said.
https://www.hellenicshippingnews.com/india-and-china-acting-as-russian-crude-oils-refiners/
Indian and Chinese exports of clean petroleum products into Europe quickly rising, in an indication that a part of their Russian crude oil imports are being reexported in the EU. In its latest weekly report, shipbroker Intermodal said that “over the past few months, we have seen a new trading pattern emerge in the oil trade, both crude and products. Since the introduction of price caps on crude (5-Dec-2022) and products (5-Feb-2023) from Russia, India and China have become the largest importers of Russian oil, as Europe and the G7 want to stay away. Regarding the ban on clean petroleum products, Refinitv data shows that Russian exports in Q1 2023 are 3% higher than the same period last year, while total exports in Q1 2023 account for 29% of total exports in 2022, 2021 and 2020, calling into question the efficiency of the ban”.
According to Intermodal’s analyst, Mr. Fotis Kanatas, “as far as Europe is concerned, imports of clean petroleum products from Russia have fallen by 47% compared to the same period last year, showing that the Continent is moving away from Russian products. The new trade patterns in crude oil also have an impact on product trade, as Russian oil eventually finds its way to Europe one way or another. The emerging importers of Russian oil (China and India) act as refiners and then export the products to Europe”.
“To better understand the role of China and India in the trade shift, it is important to look at the crude oil imports and product exports of these two Asian countries to Europe. For China, Russian crude oil imports in Q1 2023 were 13,467.12 kt, 54% higher than in the same period last year (8,740.45 kt), while product exports to Europe were 390.49 kt, 24% higher than in the same period last year and 17% higher than in the whole of 2021”, Intermodal’s analyst said.
https://www.hellenicshippingnews.com/india-and-china-acting-as-russian-crude-oils-refiners/
Flipper
09.05.2023 kl 15:33
8817
Biden har sagt de ikke vil benytte den lave oljeprisen for å øke the '' stradgic '' oljelagrene '' som de har brukt
mye av. I åtrvis har ikke U:S:A: rørt disse lagrene, sett på som krise lagre.
Lagrene vil starte å falle kraftig over sommeren. Med det mener du nok Tipper du referer til '' driving season ''
da U:S: bruker hinsides mye. Tror nok Biden vil komme på andre tanker etterhvert.
Så har vi vinter sesongen .....hakk i hel....
mye av. I åtrvis har ikke U:S:A: rørt disse lagrene, sett på som krise lagre.
Lagrene vil starte å falle kraftig over sommeren. Med det mener du nok Tipper du referer til '' driving season ''
da U:S: bruker hinsides mye. Tror nok Biden vil komme på andre tanker etterhvert.
Så har vi vinter sesongen .....hakk i hel....
Flipper
09.05.2023 kl 14:50
8546
megalon skrev Er kommet. Samme kursmål.
Har lagt inn kjøps ordre med lang varighet på latterlige nivåer, tripp, trapp tresko, så får vi se om noen napper,
Forøvrig info fra Infront i dag som ikke er lystig lesing:
China's crude oil imports were 10.3 million barrels per day in April 2023, down 1.45 percent on an annual basis acording Reuter.
Crude oil imports in March were 12.3 million barrels per day, up 22.5 percent on an annual basis, which was the highest level since June 2020.
China's recovery in industrial production has been dampened by the effects of slowing demand from its international export partners amid ongoing recession fears, as well as the slowdown in the country's real estate sector Reuters says.
Lower economic activity has put the brakes on demand for refined fuels, especially for diesel. Imports to ports in Shandong province, a hub for independent refiners, also slowed in the latter half of April as customs tightened inspections after several Iranian cargoes were found to be mislabeled as diluted bitumen in an attempt to circumvent import quotas, Reuters reports.
Forøvrig info fra Infront i dag som ikke er lystig lesing:
China's crude oil imports were 10.3 million barrels per day in April 2023, down 1.45 percent on an annual basis acording Reuter.
Crude oil imports in March were 12.3 million barrels per day, up 22.5 percent on an annual basis, which was the highest level since June 2020.
China's recovery in industrial production has been dampened by the effects of slowing demand from its international export partners amid ongoing recession fears, as well as the slowdown in the country's real estate sector Reuters says.
Lower economic activity has put the brakes on demand for refined fuels, especially for diesel. Imports to ports in Shandong province, a hub for independent refiners, also slowed in the latter half of April as customs tightened inspections after several Iranian cargoes were found to be mislabeled as diluted bitumen in an attempt to circumvent import quotas, Reuters reports.
Hellboy
09.05.2023 kl 14:46
8282
Tank er og blir en fin sektor å være i.
Fikk hanket inn 1k FRO i dag til greit under 150. Det hadde jeg ikke trodd jeg skulle få for noen uker siden. Så nå kom totalen av FRO opp på 12. plass i portefølgen min. (Oet er 1 og Hafnia 2).
Skal ha FRO inn blant topp ti ila noen måneder, så jeg er ikke ferdig med å kjøpe/reinvestere :D
Fikk hanket inn 1k FRO i dag til greit under 150. Det hadde jeg ikke trodd jeg skulle få for noen uker siden. Så nå kom totalen av FRO opp på 12. plass i portefølgen min. (Oet er 1 og Hafnia 2).
Skal ha FRO inn blant topp ti ila noen måneder, så jeg er ikke ferdig med å kjøpe/reinvestere :D
kodenavn
09.05.2023 kl 14:41
8255
Selv har ABG Sundal Collier lenge nevnt tanksegmentet som sitt toppvalg i shippingsektoren, og slik er det fortsatt.
To undervurderte faktorer
– Kombinasjonen av at USA er blitt nettoeksportør av olje og at flåteveksten blir svært begrenset i minst to år til gjør at ratene og skipsverdiene trolig vil stige til nye rekorder i 2024 og 2025, sier Haugen.
– Den første faktoren samt at USA nå er den marginale tilbyderen av råolje til verdensmarkedet er fremdeles dårlig forstått.
Analytikeren påpeker at landets voksende skiferoljeproduksjon i mer enn ti år reduserte USAs oljeimport og følgelig etterspørselen etter tankskip.
– Nå skaper økt amerikansk produksjon derimot økt oljeeksport, sier han.
– Derfor ser vi 90 prosent gjennomsnittlig oppside for Frontline, DHT, Okeanis og Hafnia.
To undervurderte faktorer
– Kombinasjonen av at USA er blitt nettoeksportør av olje og at flåteveksten blir svært begrenset i minst to år til gjør at ratene og skipsverdiene trolig vil stige til nye rekorder i 2024 og 2025, sier Haugen.
– Den første faktoren samt at USA nå er den marginale tilbyderen av råolje til verdensmarkedet er fremdeles dårlig forstått.
Analytikeren påpeker at landets voksende skiferoljeproduksjon i mer enn ti år reduserte USAs oljeimport og følgelig etterspørselen etter tankskip.
– Nå skaper økt amerikansk produksjon derimot økt oljeeksport, sier han.
– Derfor ser vi 90 prosent gjennomsnittlig oppside for Frontline, DHT, Okeanis og Hafnia.
ibyx
09.05.2023 kl 14:18
8321
Endte på 152,46 på NYSE igår. Vi har ikke vært der idag...
Blir gjerne rett opp der idag. De tok jo ut nedsiden igår...
🤣
Blir gjerne rett opp der idag. De tok jo ut nedsiden igår...
🤣
ibyx
08.05.2023 kl 21:50
9190
Bare småtteri og gamle triste skip som meldes på spot her nå...
https://app.tankersinternational.com
Her holdes kortene skjult?
Glem ikke time charter data...
Hvilke skip er det flest av der? Nyere kanskje? Tenker det.
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/PDB/2023%20PDB/MAY%202023/May%208%2c%202023.pdf
Men kanskje er det litt mer psykologisk nedside å ta ut i FRO?
Hvorfor OET er kanskje litt mer transparent på sine kontrakter og de ligger gjerne fortsatt "milelangt" over tilfeldige spotdata for 15+ baljer?
https://app.tankersinternational.com
Her holdes kortene skjult?
Glem ikke time charter data...
Hvilke skip er det flest av der? Nyere kanskje? Tenker det.
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/PDB/2023%20PDB/MAY%202023/May%208%2c%202023.pdf
Men kanskje er det litt mer psykologisk nedside å ta ut i FRO?
Hvorfor OET er kanskje litt mer transparent på sine kontrakter og de ligger gjerne fortsatt "milelangt" over tilfeldige spotdata for 15+ baljer?
megalon
08.05.2023 kl 21:17
9280
Og cleaves beholder kursmål på 34$. De var de første som hadde kursmål på FRO på over 200kr.
Matros
08.05.2023 kl 20:55
9012
Kina vil trenge mer olje ut over høsten. Den må hentes fra nord Amerika eller Brasil, så netto effekten som vlcc flåten er ikke udelt negativ. Det underliggende oljemarkedet er stramt, og lagrene vil starte å falle kraftig over sommeren. Tror vi har en meget spennende vinter fremfor oss… og har selv brukt anledningen til å kjøpe dht-aksjen som er 100% stortank/Vlcc. Men frontline blir også kanonbra.
Leotwin
08.05.2023 kl 20:38
8994
Frykt gir muligheter😉 Q3 blir nok så som så, men svakt Q4? Det tror jeg ikke på…
Mye frykt her nå. Fint utbytte. Kommer til å levere to gode kvartaler. Noe usikkerhet for andre halvår, men et kursmål på 178kr fra Jefferies er ingenting å svette over.
hans
08.05.2023 kl 17:33
8848
Som Spetalen sier...hadde han hørt på analytikerne så hadde han vært konkurs...
ibyx
08.05.2023 kl 17:25
8867
Når Jeffries sier HOLD agerer markedet som om de sier HOPP, TØM OG RØM! :-)
Neste ut kan jo ikke få like stor suksess. Det må jo bli SELG selvsagt! :-)
Men troverdigheten svekkes gradvis...
https://twitter.com/ed_fin/status/1655568822131208194/photo/1
Neste ut kan jo ikke få like stor suksess. Det må jo bli SELG selvsagt! :-)
Men troverdigheten svekkes gradvis...
https://twitter.com/ed_fin/status/1655568822131208194/photo/1
Headline
08.05.2023 kl 17:11
8909
Jeffries fortsatt 20% opp etter nedgraderingen.
Gjorde nok godt med en korreksjon i dag. Spent på neste Opec-møte
Gjorde nok godt med en korreksjon i dag. Spent på neste Opec-møte
ibyx
08.05.2023 kl 17:10
8817
Har vel ikke vært så vanskelig å se de siste par ukene med betydelig ratefall. Det påvirker neppe Q1 i særlig grad da.
Nå nærmer korreksjon seg raskt 30%. Kan være begrenset nedside herfra. Må kanskje ned å hilse på 130-tallet? Kanskje ikke...
Og så skal det rulles og rattes litt ifb Q1 og utbytte selvsagt. Godt mulig FRO tar ut "sin DHT" idag.
Nå nærmer korreksjon seg raskt 30%. Kan være begrenset nedside herfra. Må kanskje ned å hilse på 130-tallet? Kanskje ikke...
Og så skal det rulles og rattes litt ifb Q1 og utbytte selvsagt. Godt mulig FRO tar ut "sin DHT" idag.
Redigert 08.05.2023 kl 17:11
Du må logge inn for å svare
golf`ern
08.05.2023 kl 16:50
8768
Ekspert- tipsene florerer. også på HO ....
Imens kollapser kursen....
Imens kollapser kursen....
ibyx
08.05.2023 kl 15:41
8781
Omar svinger pisken! Beste shorttrigger på en stund?
Men vær litt obs på at OET som også har 2-3 VLCC knapt er i rødt...
Nedskaleringen er mye begrunnet VLCC press. Og det såkalte kursmålet er fortsatt over dagens kurs. Ikke under om o det skulle virke slik!
:-)
Men vær litt obs på at OET som også har 2-3 VLCC knapt er i rødt...
Nedskaleringen er mye begrunnet VLCC press. Og det såkalte kursmålet er fortsatt over dagens kurs. Ikke under om o det skulle virke slik!
:-)
Leotwin
08.05.2023 kl 14:23
8872
Hvis verdenssamfunnet tar tak i dette, så snakker vi virkelig ubalanse i tankfarten:
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/05/08/8006797/sterk-vekst-blant-gamle-tankskip?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/05/08/8006797/sterk-vekst-blant-gamle-tankskip?internal_source=sistenytt
megalon
08.05.2023 kl 14:14
8893
Spent på Cleaves oppdatering i morgen.De høynet kursmålet til 34$ den 24.april.