Quebec to run out of Energy đ€ Natural gas could be the solution
https://www.boudeweel.com/post/qu%C3%A9bec-to-run-out-of-energy
To increase energy production, Québec can, of course, build new hydroelectric dams. No doubt, this will have to be part of the solution. The problem is that it takes eight to 15 years before new dams are ready for action. In the meantime, to avoid overly depending on energy sources from outside the province, Québec could also develop its natural gas reserves, which would help provide a stable power supply during the transition period. The province can increase its windmill installations and boost solar and biogas
production as well. These sources can supplement hydroelectricity production, but they are often less reliable, and the electricity they produce is short-lived and much more expensive to store. However, these technologies can still play a valuable role in a more diversified energy mix.
To increase energy production, Québec can, of course, build new hydroelectric dams. No doubt, this will have to be part of the solution. The problem is that it takes eight to 15 years before new dams are ready for action. In the meantime, to avoid overly depending on energy sources from outside the province, Québec could also develop its natural gas reserves, which would help provide a stable power supply during the transition period. The province can increase its windmill installations and boost solar and biogas
production as well. These sources can supplement hydroelectricity production, but they are often less reliable, and the electricity they produce is short-lived and much more expensive to store. However, these technologies can still play a valuable role in a more diversified energy mix.
Redigert 03.02.2023 kl 09:46
Du mÄ logge inn for Ä svare
d12m
27.06.2023 kl 09:38
7636
Igang, ja. Men hvis det svaret fra Jason igÄr er ekte sÄ er tidslinjen laaaaaang.
Redigert 27.06.2023 kl 09:38
Markedet gir Qec en brutal melding idag....dette gÄr for tregt!!
risksĂžker
27.06.2023 kl 09:33
7447
Vel vi har Binnons bÞrsmelding pÄ at de nÄ er i gang med political og business solution. Rettsaken er nÄ "stay" den er stilt i bero slik at partene kan forhandle og komme til enighet.
Det er stor forskjell pÄ teori og praksis (eks. TA).
Tviler du pÄ din egen teori om 5-7 ila Äret ?
Tviler du pÄ din egen teori om 5-7 ila Äret ?
Redigert 27.06.2023 kl 09:29
googleearth11
27.06.2023 kl 09:26
7257
Markedet er alltid i endring. Over en tidsperiode pÄ 5 Är, er i alle fall jeg rimelig trygg pÄ at kursen vil stige betraktelig uavhengig av Quebec og Red Leaf. Inntjening, verdier i selskapet og gjedfritt vil ubÞnnhÞrlig sette kursen hÞyere over tid. Ellers er motsier du absolutt alt innen markedsteori.
Fjellbris
27.06.2023 kl 09:24
7259
Har aldri pÄstÄtt at Québec er priset inn med kr 0 i aksjekursen, bare at potensialet opp er enormt om de rette Québec meldingene kommer, samt at QEC ogsÄ er / har mye mer enn Québec. Husk at selskapet tjener penger hver eneste dag nÄ og leverer Ärlige solide overskudd (forventet 200-300 mill Ärlig nÄ i et gjeldsfritt selskap), og kr 0 av dette kommer pt fra Québec.
Redigert 27.06.2023 kl 09:25
d12m
27.06.2023 kl 09:20
7286
Hvem er de, risksÞker? Det over er signert Jason. Tror ikke han misforstÄr noe.
Kan naturligvis pÄpeke at vi ikke vet om det Argon legger ut faktisk er mailer fra Jason (CFO i QEC), men han har ikke fÄtt noe pepper fra de andre i kanalen sÄ jeg velger Ä tro pÄ at dette er ekte mail fra CFOen
Kan naturligvis pÄpeke at vi ikke vet om det Argon legger ut faktisk er mailer fra Jason (CFO i QEC), men han har ikke fÄtt noe pepper fra de andre i kanalen sÄ jeg velger Ä tro pÄ at dette er ekte mail fra CFOen
tuja
27.06.2023 kl 09:19
3414
Dette dreier seg kun om det ender med erstatning. FÞr den tid skal det implenteres en ny energilov, samt at det kan komme melding om pilot som lyn ifra klar himmel. Dette kan i andre omgang snu opp ned pÄ bÄde hÞringer og erstatning. I beste fall vil det kanseleres, og falle helt bort. Dette da basert pÄ ny energilov som kommer til hÞsten.
Det hjelper lite Ä forkynne at selskapet er underpriset sÄ lenge markedet har en helt annen oppfatning.
Samme som at du mener huset ditt har en verdi pÄ 5 millioner men ingen er villige til Ä betale mer enn 3.
Samme som at du mener huset ditt har en verdi pÄ 5 millioner men ingen er villige til Ä betale mer enn 3.
risksĂžker
27.06.2023 kl 09:17
3429
Tror de har misforstÄtt, det er retts prosessen. Det er nÄ igang en political og business solution.
tuja
27.06.2023 kl 09:13
3421
Hva kan flytte kursen utenom? De eier 40% av Red Leaf ( mener de sitter pÄ ca 100mill kr i kontanter), Jordan er en joker (har kommet en del artikler fra omrÄdet som viser bevgelser ogsÄ der, ref Jordan trÄden), Quebec er den stÞrste kursdriveren ved positiv avklaring, og til slutt ligger det ett erstatningssÞksmÄl som kan gi alt fra dekking av kostnader til prosenter av tapt fortjeneste.
Finnes flere potensielle kursdrivere utenom Quebec. Men at kursen ligger sÄ lavt med dagens produksjon og inntjening, beror vel mere pÄ at folk ikke har batteri i kalkulatoren, eller at de har problemer med Ä addere. Selskapet er helt klart underpriset.
Finnes flere potensielle kursdrivere utenom Quebec. Men at kursen ligger sÄ lavt med dagens produksjon og inntjening, beror vel mere pÄ at folk ikke har batteri i kalkulatoren, eller at de har problemer med Ä addere. Selskapet er helt klart underpriset.
d12m
27.06.2023 kl 09:06
3464
Basert pÄ det som ble lagt ut pÄ XI igÄr sÄ virker de to tingene laaaaaaangt frem i tid
https://chat.xtrainvestor.com/channel/qec?msg=MEHdnYvqM9Dzcoj7W
"There are two hearings.
The first hearing is in October 2023 on our motion to suspend the most important provisions of Bill 21. The second hearing is next year to discuss the constitutionality of Bill 21 and determine if the Government has a liability to us for their actions to revoke our licenses. After this second hearing, there will be a third hearing to determine for each individual company. ... The valuation report is not required for the first or second hearing but for the hearing on damages."
Som en debattant skrev som svar til det over:
"...dette var brutalt. FÞrst avvente til oktober i Är, for fÞrste hÞring, deretter til neste Är (uten nÊrmere tidsangivelse) for andre hÞring, sÄ enda mer venting fÞr tredje hÞring"
Her mÄ en ha tÄlmodighet, gitt. Litt skuffende lenge Ä vente?
https://chat.xtrainvestor.com/channel/qec?msg=MEHdnYvqM9Dzcoj7W
"There are two hearings.
The first hearing is in October 2023 on our motion to suspend the most important provisions of Bill 21. The second hearing is next year to discuss the constitutionality of Bill 21 and determine if the Government has a liability to us for their actions to revoke our licenses. After this second hearing, there will be a third hearing to determine for each individual company. ... The valuation report is not required for the first or second hearing but for the hearing on damages."
Som en debattant skrev som svar til det over:
"...dette var brutalt. FÞrst avvente til oktober i Är, for fÞrste hÞring, deretter til neste Är (uten nÊrmere tidsangivelse) for andre hÞring, sÄ enda mer venting fÞr tredje hÞring"
Her mÄ en ha tÄlmodighet, gitt. Litt skuffende lenge Ä vente?
Redigert 27.06.2023 kl 09:13
Alle bÞr forstÄ det ut fra siste dager kursutvikling.
NA2
27.06.2023 kl 09:02
3338
Da har du tatt poenget mitt risksĂžkeren at det er hva som vil skje i QuĂ©bec vedr pilot/utvinning som er avgjĂžrende for en kursoppgangđ
"Hvorfor har selskapet bokfÞrt Québec til kr 0 i balansen tror du/dere/Tynnidioten?"
Aner ikke. Det er en regnskaps-teknisk sak.
Mitt poeng er at det ikke betyr at Quebec er priset inn med null i aksjekursen slik du pÄstÄr.
Og nÄ har du fÄtt beviset siden aksjen faller pÄ Quebec-nyheter.
Aner ikke. Det er en regnskaps-teknisk sak.
Mitt poeng er at det ikke betyr at Quebec er priset inn med null i aksjekursen slik du pÄstÄr.
Og nÄ har du fÄtt beviset siden aksjen faller pÄ Quebec-nyheter.
Redigert 27.06.2023 kl 09:04
Fjellbris
27.06.2023 kl 08:52
2220
Godt innlegg og enig bortsett fra at blir det ikke pilot/Bill 21 endres sÄ blir det erstatning, myndighetene har allerede innrÞmmet det med 100 Cad mill til alle aktÞrer, som selvfÞlgelig kommer til Ä kreve enormt mye mer enn det, sÄ gjennstÄr Ä se hvor man havner.
Fjellbris
27.06.2023 kl 08:48
2035
Gjentar spÞrsmÄl fra i gÄr:
Hvorfor har selskapet bokfÞrt Québec til kr 0 i balansen tror du/dere/Tynnidioten?
Hva tenker du/dere om dette da?
âŠ.
tuja
I gÄr kl 11:44
3193
SÄg denne dukket opp igjen pÄ xi i dag. Kan vÊre greit Ä minne pÄ hvor underpriset aksjen er, til og med uten Quebec:
Oppdaterer mitt tidl. grove NAV-estimat etter Q4-tall (basert pÄ kun minimum erstatning Quebec, nto cash samt andel nto cash i Red Leaf):
QEC-NAV eks Quebec:
NAV10% exist production 270
Min erst. Quebec 165
Cash Red Leaf 42% 10
NETTO-CASH Q4 24
NAV 469
NAV/aksje kr 8,34
Ingen verdi satt pÄ Quebec-gass (kun refusjon av kostnader) eller Utah raffeneri-prosjekt, Utah oil shale, Jordan. AltsÄ core NAV kr 8/aksje
Hvorfor har selskapet bokfÞrt Québec til kr 0 i balansen tror du/dere/Tynnidioten?
âŠ.
tuja
3193
SÄg denne dukket opp igjen pÄ xi i dag. Kan vÊre greit Ä minne pÄ hvor underpriset aksjen er, til og med uten Quebec:
Oppdaterer mitt tidl. grove NAV-estimat etter Q4-tall (basert pÄ kun minimum erstatning Quebec, nto cash samt andel nto cash i Red Leaf):
QEC-NAV eks Quebec:
Min erst. Quebec 165
Cash Red Leaf 42% 10
NETTO-CASH Q4 24
NAV 469
NAV/aksje kr 8,34
Ingen verdi satt pÄ Quebec-gass (kun refusjon av kostnader) eller Utah raffeneri-prosjekt, Utah oil shale, Jordan. AltsÄ core NAV kr 8/aksje
QEC falt markant da q4/Ă
rsrapporten ble fremlagt.
Noen dager senere snudde aksjen opp da myndighetene publiserte en energirapport.
Aksjen er nÄ pÄ det laveste siden februar.
Det motbeviser din teori om at Investtech har rett pÄ "mellomlang sikt".
Jeg tror ikke du er Êrlig mot deg selv nÄr du skriver at kursutviklingen er god.
Jeg er ingen tilhenger av TA - men aksjen mÄ jo se elendig ut for dem som tror pÄ denslags.
Noen dager senere snudde aksjen opp da myndighetene publiserte en energirapport.
Aksjen er nÄ pÄ det laveste siden februar.
Det motbeviser din teori om at Investtech har rett pÄ "mellomlang sikt".
Jeg tror ikke du er Êrlig mot deg selv nÄr du skriver at kursutviklingen er god.
Jeg er ingen tilhenger av TA - men aksjen mÄ jo se elendig ut for dem som tror pÄ denslags.
Redigert 27.06.2023 kl 09:14
risksĂžker
27.06.2023 kl 08:34
2031
Det er to ting nÄ som fÄr fart i kursen og som markedet ikke har tatt inn over seg. Binnon kommer med et pilot Project godkjent av regjeringen og at Bill 21 blir modifisert. Disse to meldingene kan komme nÄr som helst. Binnon har allerede konseptet pÄ nett zero utbyggingen klar og er nÄ i forhandlinger med regjeringen om pilot prosjektet.
Bill 21 blir modifisert til Ä Äpne opp for utbygging gas forekomstene i Quebec nÄr nett zero er ivaretatt, eller noe tilsvarende.
Det blir ikke noe erstatning, tror det var grunnen til at kursen falt.
Bill 21 blir modifisert til Ä Äpne opp for utbygging gas forekomstene i Quebec nÄr nett zero er ivaretatt, eller noe tilsvarende.
Det blir ikke noe erstatning, tror det var grunnen til at kursen falt.
NA2
27.06.2023 kl 08:12
2124
Siden selskapet tjener gode penger og er solid Fjellbris/tuja sÄ har dere sikkert en god forklaring pÄ hvorfor vi ikke er over 2kr per i dag med slike overskudd. Hvorfor falt da kursen i etterkant av utsettelsen av hÞringen? Hva skal til for Ä lÞfte kursen nÄr inntjeningen ikke klarer det? Québec?
googleearth11
27.06.2023 kl 08:04
2089
Det er jo allerede motbevist gjennom q4/Ă
rsrapporten, da kursen steg 20% - og har stort sett blitt der siden.
tuja
26.06.2023 kl 20:59
2477
Pr i dag tjener QEC gode penger, og vil sitte med gode overskudd gjennom Äret (sannsynligvis netto cash rundt 1/3 av dagens mcap). At de er gjeldfri i tllegg, er ikke akkurat negativt. Hva kan flytte kursen utenom? De eier 40% av Red Leaf ( mener de sitter pÄ ca 100mill kr i kontanter), Jordan er en joker (har kommet en del artikler fra omrÄdet som viser bevgelser ogsÄ der, ref Jordan trÄden), Quebec er den stÞrste kursdriveren ved positiv avbklaring, og til slutt ligger det ett erstatningssÞksmÄl som kan gi alt fra dekking av kostnader til prosenter av tapt fortjeneste. Alt dette til den nette sum av 1,69 kr pr aksje, som tilsvarer latterlig lave 722mill kr i mcap.
Ikke vanskelig Ä se/forstÄ at QEC er underpriset.
Ikke vanskelig Ä se/forstÄ at QEC er underpriset.
Fjellbris
26.06.2023 kl 20:31
2539
Alle skjĂžnner at QuĂ©bec kan sende QEC til himmels med rette meldingen (e), men QEC er ogsĂ„ mer enn QuĂ©bec, les Q rapportene som sier litt om hvor omsetning og overskudd pt kommer frađ Jordan og QuĂ©bec, QuĂ©bec som pt stĂ„r bokfĂžrt med kr 0 i selskapets balanse er enorme triggere/jokere, men QEC er ogsĂ„ mer enn det.
âŠ.
tuja
3193
QEC-NAV eks Quebec:
Min erst. Quebec 165
Cash Red Leaf 42% 10
NETTO-CASH Q4 24
NAV 469
NAV/aksje kr 8,34
âŠ.
tuja
3193
QEC-NAV eks Quebec:
Min erst. Quebec 165
Cash Red Leaf 42% 10
NETTO-CASH Q4 24
NAV 469
NAV/aksje kr 8,34
Redigert 26.06.2023 kl 20:38
Jeg har forsĂžkt Ă„ forklare Fjellbris at kvartalsrapporter ikke skaper kursbevegelser med mindre det kommer store overraskelser.
NA2
26.06.2023 kl 18:11
2761
Hei igjen Fjellbris forventer du kjempe resultater i Q4 med decline i produksjon? vi fĂ„r ikke Ăžkt produksjon fĂžr engang utpĂ„ 2024đ
NA2
26.06.2023 kl 18:07
2753
SĂ„ ut i fra det du skriver tuja sĂ„ er det QuĂ©bec utfallet som styrer aksjekursen akkurat som Peter Sellers har hevdet hele tiden og ikke dette pratet om Ăžkt produksjon, ebitda osv? Ut i fra alle kommentarene her pĂ„ trĂ„dene sĂ„ er det jo det alle venter pĂ„ QuĂ©bec,pilot og sĂ„ utvinningđ„ž
tuja
26.06.2023 kl 17:16
2844
Bare ta det med ro. Kanskje gutta boys er ute nÄr det virkelig smeller inn en godmelding. Da hÞrer vi ikke mere igjen fra den kanten. Egentlig nesten sÄ jeg hÄper det blir tilfelle. Pilot eller signaler om ny energilov som ogsÄ omhandler LNG, og det er hasta la vista med lave kurser. Da hopper QEC flere kroner over natten.
Fjellbris
26.06.2023 kl 17:00
2813
At du gidder Ă„ bruke tid pĂ„ sliktâŠ.
Kan jo heller skrive at du som trader tror (og ikke vet) at kursen skal opp hver gang du kjĂžper, og tror den skal ned igjen hver gang du er ute. Happy da?
Ellers er der ikke vanskelig Ä vite nÄr du er ute (sitter kun igjen med lytteposten din), da er du alltid svÊrt aktiv her inne med negativt vinklede innlegg om QEC.
Kan jo heller skrive at du som trader tror (og ikke vet) at kursen skal opp hver gang du kjĂžper, og tror den skal ned igjen hver gang du er ute. Happy da?
Ellers er der ikke vanskelig Ä vite nÄr du er ute (sitter kun igjen med lytteposten din), da er du alltid svÊrt aktiv her inne med negativt vinklede innlegg om QEC.
Det var egentlig ikke poenget. Poenget var at du uttaler deg om at "jeg vet" at aksjen oppfĂžrer seg slik du Ăžnsker.
Fjellbris
26.06.2023 kl 16:11
2932
Vi snakkes etter Q4 i Är eller Q1 neste Är, for oss som er litt langsiktige er det viktigst hva kursen stÄr i da, og ikke som for deg som trader og fÞlger med pÄ Þrer opp/ned daglig.
Redigert 26.06.2023 kl 16:12
"det vet du jo ogsÄ selv"
Hva tenker du i ettertid om en slik uttalelse ?
Anbefaler alle Ä lese de siste innleggene pÄ denne trÄden da kursen var litt opp.
Hva tenker du i ettertid om en slik uttalelse ?
Anbefaler alle Ä lese de siste innleggene pÄ denne trÄden da kursen var litt opp.
Redigert 26.06.2023 kl 16:01
Hva tenker du om "kilen" ?
Fjellbris
13.06.2023 kl 23:43
4538
Slettet brukerskrev Jeg sier at du som vanlig ble grepet av optimisme. En helt typisk pump & dump.
Mulig du klarte Ă„ presse kurs ned igjen i dag / forvirre robotene med smĂ„ postene dine, men det gĂ„r ikke sĂ„ veldig mye lenger, og det vet du jo ogsĂ„ selvđ
Jeg sier at du som vanlig ble grepet av optimisme.
En helt typisk pump & dump.
En helt typisk pump & dump.
Redigert 13.06.2023 kl 23:42