Quebec to run out of Energy 🤔 Natural gas could be the solution
https://www.boudeweel.com/post/qu%C3%A9bec-to-run-out-of-energy
To increase energy production, Québec can, of course, build new hydroelectric dams. No doubt, this will have to be part of the solution. The problem is that it takes eight to 15 years before new dams are ready for action. In the meantime, to avoid overly depending on energy sources from outside the province, Québec could also develop its natural gas reserves, which would help provide a stable power supply during the transition period. The province can increase its windmill installations and boost solar and biogas
production as well. These sources can supplement hydroelectricity production, but they are often less reliable, and the electricity they produce is short-lived and much more expensive to store. However, these technologies can still play a valuable role in a more diversified energy mix.
To increase energy production, Québec can, of course, build new hydroelectric dams. No doubt, this will have to be part of the solution. The problem is that it takes eight to 15 years before new dams are ready for action. In the meantime, to avoid overly depending on energy sources from outside the province, Québec could also develop its natural gas reserves, which would help provide a stable power supply during the transition period. The province can increase its windmill installations and boost solar and biogas
production as well. These sources can supplement hydroelectricity production, but they are often less reliable, and the electricity they produce is short-lived and much more expensive to store. However, these technologies can still play a valuable role in a more diversified energy mix.
Redigert 03.02.2023 kl 09:46
Du må logge inn for å svare
googleearth11
08.06.2023 kl 20:14
5240
Hvorfor steg kursen til 3,09, da Jason D`Silva kom med kravet om erstatning? Og falt tilsvarende da dette ble tilbakevist kjapt etter?
SB1M gikk ut med en kjøpsanbefaling.
Jason gikk ikke ut med et erstatningskrav men med et kursmål for aksjen. Noe selvfølgelig ikke en finansdirektør skal gjøre.
Jason gikk ikke ut med et erstatningskrav men med et kursmål for aksjen. Noe selvfølgelig ikke en finansdirektør skal gjøre.
Redigert 08.06.2023 kl 21:16
Fjellbris
08.06.2023 kl 20:30
5228
Selvfølgelig krever de ikke en aksjekurs, men et beløp som tilsvarer kr 20-40 pr aksje var det Jason mente.
Kravet til Qec og alle andre aktører blir nok langt høyere enn hva de faktisk får, men det er det retten som skal avgjøre. Tror du det går til utbetaling erstatning eller endrer Québec Bill 21 og tillater pilot istedenfor?
Kravet til Qec og alle andre aktører blir nok langt høyere enn hva de faktisk får, men det er det retten som skal avgjøre. Tror du det går til utbetaling erstatning eller endrer Québec Bill 21 og tillater pilot istedenfor?
googleearth11
08.06.2023 kl 20:41
6176
Med andre ord så BLE kursen påvirket av forventninger. Stikk i strid av det du sier.
tuja
08.06.2023 kl 20:43
6169
Oljeprisen henter seg inn etter brått fall
Oljeprisen falt brått torsdag kveld etter rykter om at USA og Iran skal være i samtaler om en atomavtale. Det hvite hus har i etterkant avvist ryktene.
Oljeprisen falt brått torsdag kveld etter rykter om at USA og Iran skal være i samtaler om en atomavtale. Det hvite hus har i etterkant avvist ryktene.
Ikke uvanlig at det skapes "forventninger" når et meglerhus går ut med en femdobling.
Og motsatt når de trekker tilbake anbefalingen.
Og motsatt når de trekker tilbake anbefalingen.
Fjellbris
08.06.2023 kl 22:59
5787
Tynnidioten - du lot være å svare på mitt innlegg til deg inkl. spørsmål om du tror det går til utbetaling eller Québec endrer Bill21 og tillater utvinning/pilot?
MC Axel
09.06.2023 kl 00:25
5624
Bottomless supply? Concerns of limited Canadian hydropower as U.S. seeks to decarbonize grid
'They have their own energy needs'
Author of the article:
The Associated Press
Susan Haigh And Wilson Ring
Published Jun 07, 2023
https://financialpost.com/commodities/energy/renewables/concerns-limited-canadian-hydropower-us-decarbonize-grid
'They have their own energy needs'
Author of the article:
The Associated Press
Susan Haigh And Wilson Ring
Published Jun 07, 2023
https://financialpost.com/commodities/energy/renewables/concerns-limited-canadian-hydropower-us-decarbonize-grid
Appelsin1
09.06.2023 kl 03:52
5519
Du vet jo selv at det selskaper kommer til å kreve fra Quebec allerede er kun en fjerdedel av opprinnelig tapt inntekt. Er ikke det relevant hva kravene bak søksmålene er så har du ikke bakkekontakt. Blir som om namsmannen ikke får lov til å kreve inn mer enn 100 kr fra et opprinnelig beløp på 10 000 kr. Noe som ville gitt null mening.
"A leading independent expert has concluded that Utica's properties would generate $67 Billion in future profits (net value of recoverable resources in place), the equivalent of $18 Billion in net present value using the discount rate of the Court."
"A leading independent expert has concluded that Utica's properties would generate $67 Billion in future profits (net value of recoverable resources in place), the equivalent of $18 Billion in net present value using the discount rate of the Court."
Peter Sellers
09.06.2023 kl 06:36
5395
@minsin, den er god og la oss håpe vi starter klatringen nordover, ha en fin dag med sol og skyfri himmel samt riktig god helg :))
hgsd33
09.06.2023 kl 06:42
5379
This modification would allow the line to be used as originally intended to move hydropower from Canada to New England, while also allowing the line to move loads such as off-shore wind generation from New England to Canada for storage and later use, which could materially help winter reliability in the region,” said June Tierney, the commissioner of the Vermont Department of Public Service.»
For storage and later use. Så da kommer vi inn på dette med grønn hydrogen og batterier, batterier kan vi nok bare avskrive. Grønn hydrogen er nok en del av fremtiden, men igjen trenger en store parker av møller og solpaneler som generer strøm til fremstillingen av grønn hydrogen som kan lagres. Her er vi fremdeles i en tidlig startfase, her i Norge er det noen få lastebiler og noen trucker som går på hydrogen, noe mer i USA. Enkelte bilmerker har testet dette ut i flere år med suksess, men det finnes forløpig ikke, eller svært dårlig infrastruktur til at dette kan bli en suksess med det første, 2050 høres kanskje realistisk ut. Nå har vi hatt el biler i ca. 10 år i Norge og kan ikke med hånden på hjertet si at infrastrukturen er god nok, så hvor lang tid vil det ta før en kan ta grønn hydrogen i bruk blant folk flest ?
Så at strømmen også kan gå fra USA til Canada gjennom denne linjen er vel og bra, men tror nok de nærmeste ti årene blir det nok enveiskjøring fra Canada til USA. Og dernest kan en stille seg spørsmålet hvorfor trenger de strøm i NY, de kunne like gjerne satt opp en offshore vindpark i Hudson-elva og laget grønn hydrogen selv.
De snakker om og lage nye demninger og Hydro strøm, men mulig de ikke tenker på hvor lang tid det tar og støype en demning og sette opp noen turbiner.? Bare planleggingen tar mange år, og hva med naturen som ødelegges ? Vil det bli godtatt ?
Selv tror jeg LNG er det eneste fornuftige alternativet fra nå og fremover noen ti år. Her har vi teknologien, infrastrukturen er stort sett på plass rundt om i verden og en relativt rimelig form for strøm produksjon. Nå kan vi bruke tiden fremover på og fase ut kull og diesel og ta i bruk de ressursene vi har mulighet til og bruke på en fornuftig måte. Hydrogen kan vi selvfølgelig tenke på og videreutvikle samtidig, men for meg virker det som det skal gå fortest mulig og dermed hopper over noen hinder for og komme frem i tide, juks har aldri svart seg. Så la oss passere alle hinder på veien og ta dem etter tur og orden.
De sitter nok for tiden i Canada og Québec og finregner på både det ene og andre, svaret de vil komme frem til blir nok LNG, de må bare få fingen ut og ikke jukse.
For storage and later use. Så da kommer vi inn på dette med grønn hydrogen og batterier, batterier kan vi nok bare avskrive. Grønn hydrogen er nok en del av fremtiden, men igjen trenger en store parker av møller og solpaneler som generer strøm til fremstillingen av grønn hydrogen som kan lagres. Her er vi fremdeles i en tidlig startfase, her i Norge er det noen få lastebiler og noen trucker som går på hydrogen, noe mer i USA. Enkelte bilmerker har testet dette ut i flere år med suksess, men det finnes forløpig ikke, eller svært dårlig infrastruktur til at dette kan bli en suksess med det første, 2050 høres kanskje realistisk ut. Nå har vi hatt el biler i ca. 10 år i Norge og kan ikke med hånden på hjertet si at infrastrukturen er god nok, så hvor lang tid vil det ta før en kan ta grønn hydrogen i bruk blant folk flest ?
Så at strømmen også kan gå fra USA til Canada gjennom denne linjen er vel og bra, men tror nok de nærmeste ti årene blir det nok enveiskjøring fra Canada til USA. Og dernest kan en stille seg spørsmålet hvorfor trenger de strøm i NY, de kunne like gjerne satt opp en offshore vindpark i Hudson-elva og laget grønn hydrogen selv.
De snakker om og lage nye demninger og Hydro strøm, men mulig de ikke tenker på hvor lang tid det tar og støype en demning og sette opp noen turbiner.? Bare planleggingen tar mange år, og hva med naturen som ødelegges ? Vil det bli godtatt ?
Selv tror jeg LNG er det eneste fornuftige alternativet fra nå og fremover noen ti år. Her har vi teknologien, infrastrukturen er stort sett på plass rundt om i verden og en relativt rimelig form for strøm produksjon. Nå kan vi bruke tiden fremover på og fase ut kull og diesel og ta i bruk de ressursene vi har mulighet til og bruke på en fornuftig måte. Hydrogen kan vi selvfølgelig tenke på og videreutvikle samtidig, men for meg virker det som det skal gå fortest mulig og dermed hopper over noen hinder for og komme frem i tide, juks har aldri svart seg. Så la oss passere alle hinder på veien og ta dem etter tur og orden.
De sitter nok for tiden i Canada og Québec og finregner på både det ene og andre, svaret de vil komme frem til blir nok LNG, de må bare få fingen ut og ikke jukse.
googleearth11
09.06.2023 kl 06:45
5373
Nå motsier du deg selv. For du utelukker jo ikke at det ikke blir noen reaksjon. Jeg oppfatter utsagnet ditt at det er en sannsynlighet at qec forblir uendret når kravet blir lagt fram, og viser til ditt narrativ om null reaksjon vet fremleggelse av kvartalsrapportene. Det narrative har du jo kullsviertro på.
Så hva er det du egentlig mener?
Så hva er det du egentlig mener?
Appelsin1 skrevInnlegget er slettet
Jeg har som sagt tatt ett lodd på at det blir utvinning i Quebec. Det kan ikke utelukkes.
Mulig det er en form for «tro»
Mulig det er en form for «tro»
googleearth11
09.06.2023 kl 09:12
5075
Du har jo sagt at det kan være sannsynlig at det ikke vil bevege kursen... Jaja, får la det ligge. Troverdigheten er jo lagt da.
Redigert 09.06.2023 kl 09:28
hgsd33
09.06.2023 kl 13:57
4463
Om en shorter eller longer så er det et fett, så lenge det skaper volum. En kan se på Nordic Nanovector som har gått heftig siden melding, joda, fint og være med på turen opp når det er moment i aksjen, alle som sitter foran dataen fra åpning til stenging trader på moment, det gjorde jeg selv når jeg satt foran mine to skjermer dagen lang og hadde knapt tid til og skrelle fire poteter fra ni til fire. For øyeblikket har QEC litt moment, men for lavt volum til og gjøre noe særs penger på trading. Jeg heier på meg selv og jeg heier på de som sitter short, jeg sitter ling 😀
Hadde jeg fremdeles drevet og sittet dagen lang og kikket på søyler ville jeg nok funnet meg noe annet en QEC, litt for lite moment begge veier. Men en vakker dag skjer det noe, så la oss være venner frem til da 😀
Hadde jeg fremdeles drevet og sittet dagen lang og kikket på søyler ville jeg nok funnet meg noe annet en QEC, litt for lite moment begge veier. Men en vakker dag skjer det noe, så la oss være venner frem til da 😀
googleearth11 skrevInnlegget er slettet
Det jeg skriver er at et erstatningskrav i seg selv ikke nødvendigvis gir noe kursløft.
Tillatelse og gassutvinning i Quebec vil selvfølgelig gi kursløft.
Tillatelse og gassutvinning i Quebec vil selvfølgelig gi kursløft.
SoLong
09.06.2023 kl 16:00
4173
Eneste løsning er å splitte selskapet i en Quebec-del og en for øvrig driftsdel.
Fjellbris
09.06.2023 kl 16:37
4073
Omsetningen tar seg opp litt dag for dag nå, omsatt 3,3 mill aksjer i dag og slutter på dagens høyeste 1,93 er fint å ta med seg inn i helgen. Nyt sommerhelgen alle sammen😀
googleearth11
09.06.2023 kl 17:05
3991
Jeg er uenig med deg i den aktuelle saken. En høyere verdi på selskapet, vil nødvendigvis over tid gi kursløft. Men kan til dels være enig på generelt grunnlag.
Yzf R1
10.06.2023 kl 00:31
5880
sigj2 skrev Jepp,men gassprisene over Dammen er jo en vits.
Åå va er prisen
RGTBJØRN
10.06.2023 kl 00:45
5860
Følger det tekniske chartet nøye. 5års chartet indikerer et utbrudd i en perfekt kile der jeg tror det starter en bevegelse nå . Ser det ut ifra 1 års chartet .Qec er helt klart robotstyrt og tror robotene slipper tak nordover nå fremover. Med de fundamentale underliggende forhold så bør vi komme oss over en dobling i løpet av kort tid.
Fjellbris
12.06.2023 kl 13:13
5109
Slettet brukerskrev Mulig vi står foran en Pump & Dump
Hva sier du nå da Tynnidioten? Pump&dump har blitt til pump&pump more?😉
Re prisingen skjønte du med flere heller ikke noe av, ei heller at QEC kunne stige på forventninger, vel nå er vi på kr 2 - og re prisingen har såvidt startet😀
Re prisingen skjønte du med flere heller ikke noe av, ei heller at QEC kunne stige på forventninger, vel nå er vi på kr 2 - og re prisingen har såvidt startet😀
smoke
12.06.2023 kl 13:17
5091
sigj2 skrev 2 blank halleluja!!!!
Ser ut til at vi skal høyere. Dumpingen (spikes ned ) er for å utløse stop loss, men ser ut til at ingen bruker stop loss.
googleearth11
12.06.2023 kl 13:22
5045
Oppretta en ny tråd på dette. :-) Robotene jobber på spreng for å få Qec ned.
RGTBJØRN
13.06.2023 kl 23:24
4594
Aldri sett så nydelig chart, robotene jobber perfekt , ser for meg en ketchup ved utbrudd av kilen
Jeg sier at du som vanlig ble grepet av optimisme.
En helt typisk pump & dump.
En helt typisk pump & dump.
Redigert 13.06.2023 kl 23:42
Fjellbris
13.06.2023 kl 23:43
4585
Mulig du klarte å presse kurs ned igjen i dag / forvirre robotene med små postene dine, men det går ikke så veldig mye lenger, og det vet du jo også selv😉
Hva tenker du om "kilen" ?
"det vet du jo også selv"
Hva tenker du i ettertid om en slik uttalelse ?
Anbefaler alle å lese de siste innleggene på denne tråden da kursen var litt opp.
Hva tenker du i ettertid om en slik uttalelse ?
Anbefaler alle å lese de siste innleggene på denne tråden da kursen var litt opp.
Redigert 26.06.2023 kl 16:01
Fjellbris
26.06.2023 kl 16:11
2979
Vi snakkes etter Q4 i år eller Q1 neste år, for oss som er litt langsiktige er det viktigst hva kursen står i da, og ikke som for deg som trader og følger med på ører opp/ned daglig.
Redigert 26.06.2023 kl 16:12
Det var egentlig ikke poenget. Poenget var at du uttaler deg om at "jeg vet" at aksjen oppfører seg slik du ønsker.
Fjellbris
26.06.2023 kl 17:00
2860
At du gidder å bruke tid på slikt….
Kan jo heller skrive at du som trader tror (og ikke vet) at kursen skal opp hver gang du kjøper, og tror den skal ned igjen hver gang du er ute. Happy da?
Ellers er der ikke vanskelig å vite når du er ute (sitter kun igjen med lytteposten din), da er du alltid svært aktiv her inne med negativt vinklede innlegg om QEC.
Kan jo heller skrive at du som trader tror (og ikke vet) at kursen skal opp hver gang du kjøper, og tror den skal ned igjen hver gang du er ute. Happy da?
Ellers er der ikke vanskelig å vite når du er ute (sitter kun igjen med lytteposten din), da er du alltid svært aktiv her inne med negativt vinklede innlegg om QEC.
tuja
26.06.2023 kl 17:16
2891
Bare ta det med ro. Kanskje gutta boys er ute når det virkelig smeller inn en godmelding. Da hører vi ikke mere igjen fra den kanten. Egentlig nesten så jeg håper det blir tilfelle. Pilot eller signaler om ny energilov som også omhandler LNG, og det er hasta la vista med lave kurser. Da hopper QEC flere kroner over natten.