$$$PGS$$$ 🤑 "Bare noen timer igjen til Børsen åpner nå" 🤑

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
26.02.2023 kl 22:44
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 06.02.2023 kl 19:20 347913

Kontur

Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Redigert 26.02.2023 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
Komodo
11.02.2023 kl 01:33 3234

"Här borta i erat kära grannland sprids rykten om ett guldkantat PGS."

Ja, spre det glade ord alt du kan! Er det Göteborg? Strömstad? Stockholm? Eller kanskje Falun eller Kiruna?
Slettet bruker
11.02.2023 kl 01:26 3198

Hemskt mycke hei!🇩🇰🇸🇯🇸🇪
Det er kuselig i pulen, men ingen slår hyggen i Ko$emose-by!🥰🤑😛 Rikhet og snillhet hand i and, og gås med krås og ulv bak aas. Sludder? Javisst! Men det blir ikke noe hjelp å få til neste hit på ɓluesfestívalen av Peggys kursutvikling i hvertfall, så eventuelle blåtoner må få komme av betongsaging og fyllesyke i samfylking "in the morning"🎼 ⚙️Borrer oss rett til tolv er uansett den klare følelse(er det ditt lår Klara?)
Gottmos
11.02.2023 kl 01:04 3207

Ris dyker säkert upp på söndag som en domedagsprofet.Tur att jag blockat hen.
Nu hoppas jag vi kan behålla våra nya aktionärer som fått möjlighet att köpa in sig på låg kurs dom senaste veckorna. Här borta i erat kära grannland sprids rykten om ett guldkantat PGS.
Min fru Tina även kallad TiTi lyser som en sol i vintermörkret.
Slettet bruker
11.02.2023 kl 00:31 3202

Prøver meg på Peggy, Qec, RecSi og Equenor i skjønn fordeling. Slår 2 av de inn er pensjonen reddet.
Bennyfyfasan
11.02.2023 kl 00:18 3263

Sånn kjenner jeg det når det er mandag og børsen åpner :-)

https://www.facebook.com/watch/?v=678328186242146

Slettet bruker
11.02.2023 kl 00:10 3224

Klarer knapt vente. Imorgen gjelder å fylle opp med tidsfordriv🪂
Du vet det går godt når riskokeren holder munn😁🚀
Mandag blir ekstremt spennende. Jeg sitter nå med emgs og har hoppet på reach subsea🧨ekstra krydder.
Pgs, Soff, Siem og Havi står i ro og lager store penger!
Høsten vi ble gidd med nedtur i oljen var en gavepakke ovenfra
Redigert 11.02.2023 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.02.2023 kl 00:05 3247

Nok helg nå.. må vi få kommet igang igjen 😁
Slettet bruker
10.02.2023 kl 23:55 3270

På hytta i dag for å innstallere el lister på ledninger etter veggen og led lyslist i badstua. Alt det e gjordt i min gamle hytte uten annet enn strøm fra vind og sol, når det e årstid for det her i Peggy land 💨💨🤑🤑😍😍 Et nydelig måltid ,har æ laga, saftig elgburger i brioche brød, skjerpa på vedovnen. Ei nydelig rødvin Pinot Noir til. Etterpå badstu med nydelig led lys under benken 😄 Bare velstand og rikdom. Går ikkje å klage i det hele tatt på det 😊 10 ern har vært etterlengta og det blir bra. Det er vel nå det løsner og begynner å bli artig å eie aksjer i Peggy 😍 Nei nu e det 15 kr neste steg nordover å ta. Så vipps e vi på 20kr Det er nu supersyklusen er startet. Går for noen år fremover 😇🤩🤑💨💨🦅🦅😊🚢😍 Go Helg heile gjengen både de bortreiste og de med longs 😃 Å for ikke å glemme de med loffer 😃
Slettet bruker
10.02.2023 kl 23:26 3433

Brent Crude (March Contract)
86.45 +2.37%
https://oilprice.com/oil-price-charts/#Brent-Crude
Slettet bruker
10.02.2023 kl 23:19 3500

Slettet bruker skrev 🎩🧙‍♂️🪄🐇
🔮🛸
kongsberg1
10.02.2023 kl 23:19 3496

Ermo skrev Olje 85 :)
Vet ikke hvor den står nå, men den dra nordover som Peggy.
God helg.
Slettet bruker
10.02.2023 kl 23:19 3474

🎩🧙‍♂️🪄🐇
Ermo
10.02.2023 kl 23:15 3465

Olje 85 :)
Ermo
10.02.2023 kl 23:11 3497

Trenger de det?
Komodo
10.02.2023 kl 23:07 3451

Takk for det Platinum, alltid hyggelig med hyggelige tilbakemeldinger!

Jeg er nok et godt stykke fra å gevinstsikre ennå, til det synes jeg horisonten er alt for lys nå. Vi har fått det klokkeklart fra Pedersen at supersyklusen kun er i starten, det er først nå de har fått fylt opp ordrebøkene, ratene er på vei opp, og det er fra nå de kommer til å begynne å tjene penger.

I tillegg står vi overfor refinansiering av gjelden, noe som mest sannsynlig en gang for alle vil sette en stopper for praten om den høye gjelda og all usikkerheten rundt det. Dette vil om ikke lenge komme til å presse DnB til å komme med et nytt kursmål som er akseptabelt. Dette siste alene kan være enda viktigere enn selve refien, da det faktisk er flere som ser på hva DnB sier enn hva som skrives på denne tråden på FA forum. Disse tingene, sammen med økt fokus på CCS og havvind kommer til å gjøre aksjen mer stueren, og investerbar i porteføljer med lavere risiko, og dermed mye større markeder.

Når så disse tingene får gått sin gang, om et år eller noe, kan det bli snakk om utbytter. Da vil aksjen få seg enda et nytt publikum, og løftes til enda nye høyder.

Så jeg er nok langt fra å gevinstsikre. Men hvis vi får noen solide kurshopp igjen så kommer jeg nok til å trade litt. Det har jeg ikke gjort på en stund :)
oppturen
10.02.2023 kl 23:02 3364

Tror du har misforstått litt.
For 23 trengs ikke refinansiering, så når en sier refi uten emi så gjelder det forfallet i 24.
Slik jeg ser det er renten nesten underordnet, det viktige er å få en realistisk nedbetalingsplan som sikrer at man ikke kommer i brudd med betingelser, og det skulle alt ligge til rette for.
Er renten dårlig så er avdragene så store nå at om en venter 1/2 til 1 år så kan man refinansiere på mye bedre betingelser.

Når refi er på plass kan man regne ut scenarioer mye enklere, slik det er i dag kommer man bare frem til Mars 24 og da er konto tom, underliggende verdier og drift sikrer at dette vil gå meget bra, men med refi på plass blir flere usikre parameter spikret ( ihvertfall som et Words case utgangspunkt, ettersom betingelsene vil bli bedre etter hvert)
Kontur
10.02.2023 kl 23:01 3340

Enig, opp til hver enkelt nårtid en vil gevinstsikre/selge.
Selv synes jeg det er for tidlig. Alle meglerhusene vil komme med oppdaterte kursmål og de er ikke lavere enn de gamle det er sikkert. Refi kommer 1 halvår og når den er på plass skyter vi ytterligere fart. Dette blir en flott reise
Platinum365
10.02.2023 kl 22:47 3456

Det er en fornuftig evaluering. Du selv må vite hvor du er fornøyd, hvor du gevinstsikrer, hvor du casher inn på reisen, hvor du tenker du er fornøyd hvis den bryter ut av kanal (på nedsiden), altså jeg tenker at de betingelsene som er blitt servert ikke er all verdens, så jeg tviler på at den går nevneverdig på den nyheten slik rentene er akkurat nå. Rune har lovet å ikke kjøre emisjon basert på lånet som forfaller i 23, men ikke 24. jeg har en god del aksjer, ikke tenk på det, men jeg minner samtidig om at det er viktig å ta gevinster her og der. Jeg selv gevinstsikret på 9, og o dag på 10, som jeg kommer til å også gjøre på 11,12, 13,14… osv. At Rune ikke trykket op knappen ser jeg sol på en svakhet, og st de tror, det motsatte av meg, på at rentebanen skal ned… ;) (ris), nei, renten skal opp folkens. Hva tenker dere om det? Hvile refinansieringsituasjiner vil pgs befinne seg i i farvannet? Ikke de mest lukrative tenker jeg… ;)
Kontur
10.02.2023 kl 22:46 3466

Oppturen er i kroner bare såvidt startet, men denne vellykkede startetappen fra 2-10 kroner var svært viktig og derfor fornøyd med gjennomførelsen fra managment og aksjonærenes side. Nå begynner den virkelig moroa hvor kontrakter, flere båter i sving, stadig høyere tempo og turnover gir kursoppgang ikke i ører men i kroner i slengen.
Vi kan gi hverandre en velfortjent klapp på skulderen.
Dette blir råbra fremover.
Fortsett å kjøp PGS aksjer, holdt på de og bli ekstremt mye rikere enn vi allerede nå er
kongsberg1
10.02.2023 kl 22:45 3469

Ikke det, men han vil trykke før 16 eller ikke trykke å bare vente. Inntjening 🚀🚀🚀🚀 kanskje lurt å vente for selskap , men ikke oss på kort sikt.
VantageVolante
10.02.2023 kl 22:40 3513

Olja flater ut på 86,5 nå ikveld før helgepause. Dow og SP500 i pluss, og OSX over 3% opp
Tipper Asia blir noenlunde grønn natt til mandag, da de tenderer til å følge UXA

Kan håpe på at olja er på ,86,5 eller mer mandag morgen. En åpning da i området 10,25 tenker jeg er realistisk, og hvis Oslo går godt og olja ikke synker kan vi fort snuse på 10,5.

Hvis knappen trykkes, kan man nok iløpet av dagen lukte på 12 hvis alt går rette veien.

Er sikkert som å banne i kjærka dette, men jeg vil IKKE ha knappetrykk på mandag forutsatt det momentumet vi nå har sett fortsetter.

Jeg vil at han dundrer knappen i bånn når det begynner å lugge litt, helst på en del prosenter høyere kurs enn idag.
Da er nemlig veien mot 15 slett ikke så sjukt lang som man tenkte før jul.
Da var jo kursen vi ser nå en smule drøm å regne

Er det foressten noen som drekker elendig risbrennevin ikveld?
Komodo
10.02.2023 kl 22:21 3626

Ja, det er en blant mange fasiter, men man kan leke seg mye med tall uten at det behøver å være feil. Nå var vel kursen kun nedom 1,28 intradag den dagen i januar i fjor så vidt jeg husker, men det spiller jo ingen større rolle. Kursen sluttet jo heller ikke på 10,24 i dag, så det er jo også en intradagkurs.

Men poenget mitt skjønte sikkert du også. Det er like søkt å gjøre en slik prosentvis utregning av stigningen fra et kort kursstup en enkel børsdag, som å gjøre samme utregningen fra en peak opp på en av de enkeltstående vinnerdagene. Sistnevnte vil antyde at aksjen har hatt en slapp stigning, og det blir jo helt feil. På samme måte blir det feil å hausse kursen ved å trekke fram akkurat den ene bunnen den hadde en eneste dag i fjor.

Men jeg skriver ikke dette for å trekke aksjen ned i søla. Jeg har klokketro på selskapet, og av den grunn har jeg aller mest plassert her nå. Tror vi skal så høyt opp i kurs at det er helt unødvendig å hausse på tynne premisser.
kongsberg1
10.02.2023 kl 22:21 3627

Fremtiden er ikke så godt å forutsi, men det kan virke som at det er fornuftig av Rune å trykke på knappen før torsdag 16 feb. Elevresultater må han sikkert vente lengeeeeee. 💵💵💵💲💲
Slettet bruker
10.02.2023 kl 22:01 3738

11,66% opp denne uka, olje trades over forrige måneds close og WS i breakoutmodus ser bra ut dette. Kan bli panikk opp i aksjen hvis knappen trykkes.
Slettet bruker
10.02.2023 kl 21:51 3631

Hurra for Norge, 17. mai og olje og alt det derre der. (Hei)
elnomi
10.02.2023 kl 21:50 3539

vi alle haler og drar i samme tauet til felles nytte«

For hver krone oppover blir tauet litt lettere å dra da flere vil være med. Godt mulig en har dratt forbi kr 20 innen 17.mai. Gratulerer med dagen på forskudd.
Slettet bruker
10.02.2023 kl 21:48 3509

Ps se PGS Investor for flott initiativ fra Are angående 10kroners fest! Dette blir morro🎉✨️🧨🎇🎆
MrBoring
10.02.2023 kl 21:31 3363

PGS sluttet over 10 kroner i dag. Det feires med en aldri så liten Otard XO Gold mens jeg tenker på at 10% av 10 kroner er dobbelt så mye som 10% av fem kroner.

Gratulerer med dagen og god helg, folkens! :-)
oppturen
10.02.2023 kl 21:26 3324

Har du 10x sikkerhet kan du få låne endel med meg 😉
5 % rente ?
Hvor mye vil du ha ?