$$$PGS$$$ 🤑 "Bare noen timer igjen til Børsen åpner nå" 🤑
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
26.02.2023 kl 22:44
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Kontur
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Redigert 26.02.2023 kl 19:53
Du må logge inn for å svare
Komodo
07.02.2023 kl 09:36
4256
Tingmåskje skrev Hvor blir det av sjutallet? 9.7 altså.. 😄
Den kommer nok snart. Vi ligger jo ennå under kursen onsdag forrige uke :)
Komodo
07.02.2023 kl 09:35
4259
Ja, ikke noe tvil om at situasjonen og sikkerheten er en helt annen nå! Nå mener jeg heller ikke at det er noen risk for å ramle ned på 4,90 eller 5 kr som i høst, men at kursen vil fortsette å svinge er jeg rimelig sikker på. Som jeg også har skrevet tidligere så mener jeg at med den økte sikkerheten vi har nå, så vil aksjen bli mindre volatil. Det betyr at det skal mer til å få dype svingninger ned i kurs, men antagelig også at de helt store svingningene oppover er historie. Slik som Black Sea som gikk over 100% i går...
unikum
07.02.2023 kl 09:30
4321
Når TGS går over 6 % (selv med res.slipp i morgen) så vil PGS gå over det i dag. Er bare å sitte rolig . Rimelig sikker at den både skal teste 9,3 igjen og gjerne gå over der i dag
PGS' AI forsprang begynner kaste av seg
* Virtual reality sparer mannskap og utstyr på bunn
* New Energy krever kontinuerlig bunnmåling og fremskrivninger
* Non seismic kontrakter. Gjennom Vessel Speed Optimization systemet PGS har utviklet i samarbeid med Cognite sparer PGS flere millioner $ i året.
Hintene om at dette systemet kan selges til internasjonal shipping hoper seg opp. Her er det mange milliarder som kan tjenes fra land!
Lite utdrag fra intervjuet med Espen
"CCS et satsningsområde for dere og Berit Osnes mente det er
like god betalingsvilje i disse prosjektene som hos
oljeselskapene, kan du fortelle litt om hvordan dere satser på
være nummer en i dette segmentet neste årene?
Gjennom 2022 gjorde vi 4 av 5 innsamlingsjobber relatert til
utvikling av CCS prosjekter og vi har etablert en sterk posisjon i
geoservice markedet for karbon lagring. Vi fortsetter å utvikle nye
tjenester og produkter til dette markedet slik at vi kan forbli i en
ledende posisjon. Vi har gjort estimater for hvordan dette markedet
kan utvikle seg, og på lengre sikt ser det veldig lovende ut. I det
korte bilde tror jeg markedet får en ganske flat utvikling og vi må
sannsynligvis til 2025 og senere før vi kan forvente skikkelig vekst.
Vi har hatt en veldig god start for vår New Energy virksomhet og
omsatte for omtrent $30 millioner i 2022.
Visualiseringsprogram og nestegenerasjons spillgrafikk er blitt
et viktig arbeidsverktøy for oljeselskapene, dere har et
samarbeid med Cognite – kan du si mer om det?
Vi jobber med tilsvarende løsninger for vår operasjon og spesielt
med tanke på opplæring av mannskap på båtene. Tidligere har vi
brukt simulatorer, mens vi nå er i ferd med å utvikle programvare vi
kan bruke på VR briller som gjør ting veldig mye enklere. Vi bruker
mye ressurser på digitalisering og har konseptualisert mye data vi
samler inn på båtene og ustyret vi har i vannet for å effektiviserer
driften. Her har vi hatt betydelig fremgang de siste årene og vi er
veldig fornøyde med vårt samarbeid med Cognite.
Visualiseringsselskapet GLEX posisjonerer seg for CCS og
særlig seismikk og har nyhva gjør dere for å optimalisere brukeropplevelsen til
oljeselskapene og fornybar satsningen?
Som nevnt bruker vi stadig mer av vår kompetanse til å utvikle nye
tjenester og produkter til fornybarsegmentet. Det vi nå er i ferd med
å gjøre på offshore vind er et godt eksempel på det. Her vil vi
forsøke å innhente informasjon om havbunnen og lagene under på
en mer effektiv måte"
* Virtual reality sparer mannskap og utstyr på bunn
* New Energy krever kontinuerlig bunnmåling og fremskrivninger
* Non seismic kontrakter. Gjennom Vessel Speed Optimization systemet PGS har utviklet i samarbeid med Cognite sparer PGS flere millioner $ i året.
Hintene om at dette systemet kan selges til internasjonal shipping hoper seg opp. Her er det mange milliarder som kan tjenes fra land!
Lite utdrag fra intervjuet med Espen
"CCS et satsningsområde for dere og Berit Osnes mente det er
like god betalingsvilje i disse prosjektene som hos
oljeselskapene, kan du fortelle litt om hvordan dere satser på
være nummer en i dette segmentet neste årene?
Gjennom 2022 gjorde vi 4 av 5 innsamlingsjobber relatert til
utvikling av CCS prosjekter og vi har etablert en sterk posisjon i
geoservice markedet for karbon lagring. Vi fortsetter å utvikle nye
tjenester og produkter til dette markedet slik at vi kan forbli i en
ledende posisjon. Vi har gjort estimater for hvordan dette markedet
kan utvikle seg, og på lengre sikt ser det veldig lovende ut. I det
korte bilde tror jeg markedet får en ganske flat utvikling og vi må
sannsynligvis til 2025 og senere før vi kan forvente skikkelig vekst.
Vi har hatt en veldig god start for vår New Energy virksomhet og
omsatte for omtrent $30 millioner i 2022.
Visualiseringsprogram og nestegenerasjons spillgrafikk er blitt
et viktig arbeidsverktøy for oljeselskapene, dere har et
samarbeid med Cognite – kan du si mer om det?
Vi jobber med tilsvarende løsninger for vår operasjon og spesielt
med tanke på opplæring av mannskap på båtene. Tidligere har vi
brukt simulatorer, mens vi nå er i ferd med å utvikle programvare vi
kan bruke på VR briller som gjør ting veldig mye enklere. Vi bruker
mye ressurser på digitalisering og har konseptualisert mye data vi
samler inn på båtene og ustyret vi har i vannet for å effektiviserer
driften. Her har vi hatt betydelig fremgang de siste årene og vi er
veldig fornøyde med vårt samarbeid med Cognite.
Visualiseringsselskapet GLEX posisjonerer seg for CCS og
særlig seismikk og har nyhva gjør dere for å optimalisere brukeropplevelsen til
oljeselskapene og fornybar satsningen?
Som nevnt bruker vi stadig mer av vår kompetanse til å utvikle nye
tjenester og produkter til fornybarsegmentet. Det vi nå er i ferd med
å gjøre på offshore vind er et godt eksempel på det. Her vil vi
forsøke å innhente informasjon om havbunnen og lagene under på
en mer effektiv måte"
Redigert 07.02.2023 kl 09:30
Tingmåskje
07.02.2023 kl 09:24
4392
Komodo skrev Og der knuste vi jammen TGS på prosenten også!
Hvor blir det av sjutallet? 9.7 altså.. 😄
VantageVolante
07.02.2023 kl 09:24
4385
Stemmer. Men husk at det var FØR Pedersen så til de grader derisket gjeldssituasjonen på Q4/CMD og i senere intervjuer på Nordnet, FA, Pareto etc, PLUSS sterkere positive kursmål fra husa.
Vesensforskjell fra da og nå. Men igjen, en kollaps i oljepris vil føre til nedgang i kursen. Men det risikoen tar jeg enkelt, for risikoen for det er ytterst begrenset når en leser hva oljeanalytikerene sier, og ser seg om i verden samtidig.
Vesensforskjell fra da og nå. Men igjen, en kollaps i oljepris vil føre til nedgang i kursen. Men det risikoen tar jeg enkelt, for risikoen for det er ytterst begrenset når en leser hva oljeanalytikerene sier, og ser seg om i verden samtidig.
Redigert 07.02.2023 kl 09:27
Komodo
07.02.2023 kl 09:21
4444
VantageVolante skrev Ja. 9,15 lar seg høre. Et stykke ned til 7,7 heldigvis.
He he, ja :) Føler meg trygg på at vi er ferdig med 7 tallet, men man kan jo aldri vite i denne aksjen. Men at vi er etablert på 9 tallet og ikke vil se 8 tallet igjen er jeg ikke helt trygg på. Husker godt i høst, da var det en periode jeg følte meg trygg på at alt var positivt og at vi var etablert solid over 8. Men jammen skulle vi ikke helt ned på 4,90 intradag etter det...
VantageVolante
07.02.2023 kl 09:18
4499
Komodo skrev Hyggelig å være PGS aksjonær på dager som denne :)
Ja. 9,15 lar seg høre. Et stykke ned til 7,7 heldigvis.
Thesistulling
07.02.2023 kl 09:18
4499
Har Gaupe bak låven😁
Og 2 litt skvettne katter🤔
Og 2 litt skvettne katter🤔
Redigert 07.02.2023 kl 09:19
(Da spenner jeg på skia her. Liker å sjekke så sjelden som mulig for større naturopplevelser og positive overraskelser. Tror mange kan bli overrasket over hvor fort det kan gå fremover. Også - på den kun intuitivt avleste - morrodagen midtuke 😁😁😁)
Thesistulling
07.02.2023 kl 09:06
4574
Slettet brukerskrev Yo! Vi går til 9 🌈🦄🛸
Nei, vi skal FLY litt nå.
😉
😉
Redigert 07.02.2023 kl 09:07
oppturen
07.02.2023 kl 09:05
4593
Slettet brukerskrev Yo! Vi går til 9 🌈🦄🛸
Vi skal snart titi i elva.
Botafogo
07.02.2023 kl 09:05
4496
Nå var ikke mine innvendinger i går rettet mot noen spesielle , men siden du følte deg litt truffet VontageVolante kan det være på sin plass å nevne at du er en suveren bidragsyter som jeg leser med interesse 👍. Så er det også sagt 😉 Spennende dag dette. Olja tilbake og flere hint om at droppet i oljeprisen før helgen var en reaksjon stikk i mot det man bør forvente over tid. (Selv om jeg har gitt opp å forstå olje for lenge siden) PGS har hvertfall moment om dagen, det er det ingen tvil om. Jeg ser ingen grunn til at vi skal gi oss her. Det må i så fall være pga en total frikobling av aksjekurs vs det fundamentale. Det skjer jo fra tid til annen det for all del, men at det skal skje med PGS som i øyeblikket fremstår som finanspressens fugl Fønix virker ikke sannsynlig. Med triggere i hopetall, inntekter i nåtid og gearing for å få litt ekstra swung når man først kommer i glisonen, fremstår PGS rett og slett lekker om dagen 🤩
Redigert 07.02.2023 kl 09:06
VantageVolante
07.02.2023 kl 08:58
3178
Endelig gjør oljeprisen ett lite byks den rette veien, på denne tiden av døgnet. Det virker lovende for 9-tallet igjen, om dette fortsetter.
Komodo
07.02.2023 kl 08:58
3174
"Her snakkes det i gåter. Men dersom dere ikke har noe mer konkret mhp økte forventninger til onsdag, så bør dere la det ligge. I PGS er det nå svært mange nye og uerfarne investorer. Er det noe de ikke trenger er falske forhåpninger, like lite som ubegrunnet skremselspropaganda. PGS kommer til å klare seg utmerket godt, uten ubegrunnet hausing/baissingen."
Skriver under på dette Londonmannen!
Skriver under på dette Londonmannen!
Kontur
07.02.2023 kl 08:50
3263
Enig.
Bruk den urgamle metoden. Forvis til stillhet. Ta ikke kontakt, kommenter ikke. Isoler
Bruk den urgamle metoden. Forvis til stillhet. Ta ikke kontakt, kommenter ikke. Isoler
« PGS kommer til å klare seg utmerket godt»
Godt innlegg og helt enig, men lukter jeg en lite dæsj dobbeltmoral? 😀
De hater enkeltaksjer som kan gå mangegangeren, tar business vekk fra fondene deres må vite. Vi små skal lære å stå med lua i hånda og si amen i kjerka til rådgiverene deres. At fondene deres selv storhamstrer dytter man til en fotnote i salgsbrosjyren ...
Tenke sjæl
https://youtu.be/_2P24Mm_TC0
Tenke sjæl
https://youtu.be/_2P24Mm_TC0
VantageVolante
07.02.2023 kl 08:41
3400
Noe som overrassker meg, er at ifm seismikk, refererer de nesten utelukkende til "leting nye felt". 4D-seismikk står, ifølge Pederen, for nesten 50% av kontrakts 3D-seismikken. Og det er som kjent alt annet enn leting etter nye felt.
De utelater også glatt både bibliotek, CCS og havvind selvfølgelig. Men gjelda, ja den nevnes.Virker ikke som om de i DNB Markets helt skjønner hva de snakker om
De utelater også glatt både bibliotek, CCS og havvind selvfølgelig. Men gjelda, ja den nevnes.Virker ikke som om de i DNB Markets helt skjønner hva de snakker om
Og når det er klart flest grønne ... og stordagene opp er kraftigere enn skrell-dagene ... står vi ovenfor påny forøket stigningstakt 🤩
PGS - Longers Paradise 🏖
PGS - Longers Paradise 🏖
Londonmannen
07.02.2023 kl 08:36
3494
Slettet brukerskrev Blir så fett det her 😁😁😁
God morgen. Her snakkes det i gåter. Men dersom dere ikke har noe mer konkret mhp økte forventninger til onsdag, så bør dere la det ligge. I PGS er det nå svært mange nye og uerfarne investorer. Er det noe de ikke trenger er falske forhåpninger, like lite som ubegrunnet skremselspropaganda. PGS kommer til å klare seg utmerket godt, uten ubegrunnet hausing/baissingen.
Forlvrig ønsket jeg alle en strålende børsdag!
Forlvrig ønsket jeg alle en strålende børsdag!
Kursutvikling ett sted mellom SOFF og SHELF er åpenbart forventningen. Kjøh!
rags2Riches
07.02.2023 kl 08:34
3495
For 1 år siden lå Soff på denne kursen. Vi får håpe på en lik kursutvikling for pgs i 2023🤩
VantageVolante
07.02.2023 kl 08:32
3547
Har merket meg det jeg og dette året, at røde dager er mindre "brutale" enn tidligere.
Slettet brukerskrev Blir så fett det her 😁😁😁
Det som er så deilig med PGS er at vi trenger absolutt ikke en eneste nyhet for at vi skal fortsette ferden nordover. Vi har fått fenomenalt mange bra bekreftelser på hvor bull duolpol caset faktisk er.
Samtidig herlig patetisk å høre DnB markers i deres podcast omtale PGS, ca 54 min inn.
https://open.spotify.com/episode/5ep4hxzukl44AMMjRkxjyt?si=LGpp56EjRjmsZ9rXSjieXA
I grunn ikke verdt å lytte til: Null selvkritikk på egen analyse og kursmål. Sa bare at de hadde salgsanbefaling men at den var vanskelig å analysere fordi den var så sensitiv på oljeprisen... og pga giringen.
Vurderer med andre ord å selge pgs den dagen de kommer med en bull analyse. Til dess, all in og vel så det.
Samtidig herlig patetisk å høre DnB markers i deres podcast omtale PGS, ca 54 min inn.
https://open.spotify.com/episode/5ep4hxzukl44AMMjRkxjyt?si=LGpp56EjRjmsZ9rXSjieXA
I grunn ikke verdt å lytte til: Null selvkritikk på egen analyse og kursmål. Sa bare at de hadde salgsanbefaling men at den var vanskelig å analysere fordi den var så sensitiv på oljeprisen... og pga giringen.
Vurderer med andre ord å selge pgs den dagen de kommer med en bull analyse. Til dess, all in og vel så det.
Slettet brukerskrev I morgen skjer det noe stort, vet bare ikke hva 😅 men kan jo ane
En kraftig Bullnyhet klarer Pgs denne uka til eierne sine🚀
👍🏻😀 Flott og da må trollene og de useriøse dobbelagentene få leve sine egne ensomme liv
Den flotte sønnavinden er tilbake nu, 💨💨💨Nordover det går nu meg Peggy. Markedet er sterkt og økonomien er god til de som ønsker Seismikk. Energi må vi ha og det grønne skiftet tar jo også Peggy del i med seismikk for havvind, lagring av CO, havmineraler 🚢🚢🦅🦅 Den lange linjen er oppover og underveis kan det krydres …..
Den flotte sønnavinden er tilbake nu, 💨💨💨Nordover det går nu meg Peggy. Markedet er sterkt og økonomien er god til de som ønsker Seismikk. Energi må vi ha og det grønne skiftet tar jo også Peggy del i med seismikk for havvind, lagring av CO, havmineraler 🚢🚢🦅🦅 Den lange linjen er oppover og underveis kan det krydres …..
Blir så fett det her 😁😁😁
Stilig!
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Max-Investor
07.02.2023 kl 08:01
3594
Slettet brukerskrev I morgen skjer det noe stort, vet bare ikke hva 😅 men kan jo ane
Onsdag er jo lillelørdag, og det er jo aldri feil med litt helgastemning midt i uka🎉🎉
Godt bidrag - redusere krangling/kverulering med åpenbare meningsløse innlegg støttes.
Tror ellers dette blir en riktig så god morgen for PGSerne.
All inn + 50% giring…
Tror ellers dette blir en riktig så god morgen for PGSerne.
All inn + 50% giring…
I morgen skjer det noe stort, vet bare ikke hva 😅 men kan jo ane
Skrekkøgle-dager med minus 2 eller 3 prosent er jammen skummelt nok. Men nå skal vi ut å løpe. Med en aksje hvor trenden er helt tydelig. Alle kan være med på denne moroa. Billet løses her🎪. Husk setebelte🎢🎢🎢
Mot pen oppgang fra start. Og forøvrig: hva er det med onsdag ;) ... dette blir gøy.
Nå skal Peggy få løpe inn mere penger enn kaldblodstraveren Atom Vinter fra Gausdal
Nå skal Peggy få løpe inn mere penger enn kaldblodstraveren Atom Vinter fra Gausdal
VantageVolante
07.02.2023 kl 07:40
3756
Beklager gårsdagens utbrudd. En real sprekk der altså, og jeg tenker det ikke er nødvendig og prøve å forklare hvorfor.
Uansett lysere tider idag, det er essensiellt at oljepris holder seg over 80 rent kursmessig. Er over 82 i skrivende stund, og takk for det.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/07/7983363/mot-pen-opptur-fra-start-pa-oslo-bors
Uansett lysere tider idag, det er essensiellt at oljepris holder seg over 80 rent kursmessig. Er over 82 i skrivende stund, og takk for det.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/07/7983363/mot-pen-opptur-fra-start-pa-oslo-bors
Max-Investor skrev Fin oppgang i oljen og optimisme i Asia. Hvilken dag dette kan bli🚀🚀
Mamma mia! Hyggedag returnerer ... Denne uken blir rå!
Max-Investor
07.02.2023 kl 06:47
4072
Fin oppgang i oljen og optimisme i Asia. Hvilken dag dette kan bli🚀🚀
Botafogo
07.02.2023 kl 01:06
4373
Vel talt Stones👍👍 Som ivrig leser og langsiktig deleier i PGS synes jeg det er litt sørgelig at tidenes feel-good tråd (ispedd svært mye matnyttig info), til tider blir redusert til en nedrig krangle-tråd. Skjønner forsåvidt hvorfor, og et motsvar er nok på sin plass både her og der, men synes personlig det tar vel mye fokus. Uansett stor takk til dere som bidrar! Er ingen stor bidragsyter selv så bør kanskje ikke mene for mye om dette, men håper tråden kan handle mest mulig om PGS og gleden over å føle at man faktisk sitter i pole position til et race som har potensiale til å bli noe virkelig stort 🤩
Redigert 07.02.2023 kl 01:06
Stones
06.02.2023 kl 23:41
4556
Det kan virke som enkelte personer her på tråden mener å tro/vite at deres tanker og meninger skal påvirke folks handler, og valg av salg eller kjøp av aksjen. De aksjonærene som har tyngde nok til å kunne "styre" kursutvikling( les betydelig aksjepost) lar seg ikke verken påvirke eller vippe av pinnen av gjentatt mengde støyende innlegg her inne.
Satt selv long i Magseis Fairfield (mseis) frem til Tgs kom på banen. Solgte meg ut da jeg mente oppsiden i Tgs var mindre enn Mseis hadde som eget selskap.
Innskudd og gevinst har jeg satt i Pgs og har en pen papirgevinst så langt.
Det skal roses masse for flott og engasjerende pgs tråd her på Forumet. Utrolig mange dyktige, reflekterte, humoristiske, poetiske, forklarende, oppklarende, realistiske og ikke fullt så realistiske ønsker og drømmer😊 Takk til dere alle. Fra tid til annen er det altså denne negative "støyen" som kommer i fokus. Det er ikke noe som påvirker handelen noe i det hele tatt, men det er likefullt utrolig kjedelig å se hvor mye "utenom sportslige" kommentarer og avsporing det fører til.
Oppfordrer flere til å heller ignorere/overse/filtrere vekk disse innleggene til de/den de fleste av oss vet hvem er, slik at ikke tråden og forumet mister sin glans.
Satt selv long i Magseis Fairfield (mseis) frem til Tgs kom på banen. Solgte meg ut da jeg mente oppsiden i Tgs var mindre enn Mseis hadde som eget selskap.
Innskudd og gevinst har jeg satt i Pgs og har en pen papirgevinst så langt.
Det skal roses masse for flott og engasjerende pgs tråd her på Forumet. Utrolig mange dyktige, reflekterte, humoristiske, poetiske, forklarende, oppklarende, realistiske og ikke fullt så realistiske ønsker og drømmer😊 Takk til dere alle. Fra tid til annen er det altså denne negative "støyen" som kommer i fokus. Det er ikke noe som påvirker handelen noe i det hele tatt, men det er likefullt utrolig kjedelig å se hvor mye "utenom sportslige" kommentarer og avsporing det fører til.
Oppfordrer flere til å heller ignorere/overse/filtrere vekk disse innleggene til de/den de fleste av oss vet hvem er, slik at ikke tråden og forumet mister sin glans.
Max-Investor
06.02.2023 kl 23:33
4600
Ikke alle er så negativ som deg.
You don't have a recession when you have 500,000 jobs and the lowest unemployment rate in more than 50 years," Yellen told ABC's Good Morning America program.
"What I see is a path in which inflation is declining significantly and the economy is remaining strong."
https://finance.yahoo.com/news/yellen-dont-recession-u-unemployment-132432963.html
You don't have a recession when you have 500,000 jobs and the lowest unemployment rate in more than 50 years," Yellen told ABC's Good Morning America program.
"What I see is a path in which inflation is declining significantly and the economy is remaining strong."
https://finance.yahoo.com/news/yellen-dont-recession-u-unemployment-132432963.html
Redigert 06.02.2023 kl 23:36