$$$PGS$$$ 🤑 "Bare noen timer igjen til Børsen åpner nå" 🤑
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
26.02.2023 kl 22:44
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Kontur
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Redigert 26.02.2023 kl 19:53
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Blir å lese sektoroppdateringen fra boblebadet
PGS -Vinneraksjen i Vinnerhjørnet av en Vinnersektor
FaeniHelvete
08.02.2023 kl 16:24
4690
Vi får ta feiringen på de jekylls bar i Oslo når jeg er tilbake fra Asia
oivindl
08.02.2023 kl 16:26
4854
"Børsen er plassen hvor de tålmodige tar pengene fra de utålmodige og veldig snart vil den tålmodigheten bli rikelig belønnet"
-Rischioso
Lytter du ikke til dine egne spådommer?
-Rischioso
Lytter du ikke til dine egne spådommer?
observer009
08.02.2023 kl 16:27
4863
I morgen blir spennende. At vi kan lande et sted mellom 10 og 20 innen kort tid er ikke lenger utenkelig. refi og utbytte bør være innen rekkevidde ;)
Redigert 08.02.2023 kl 16:32
Bertelli
08.02.2023 kl 16:30
4841
Jaggu fikk jeg kjøpt på 9,16 i dag. Det hadde jeg ikke ventet. Gøy med den fine traden til Ris, og ikke minst at Ladamannen solgte på sluttauksjonen i går.
Kun 4,3% igjen til tosifret. Regner som sikkert at det skjer denne uken.
Den neste 10’ern på kursten kommer ila året. Begynner å gå veien dette. Moro for alle som har vært sikker i troen hele veien, til tross for voldsom risiko for 10-12 mnd siden.
Den neste 10’ern på kursten kommer ila året. Begynner å gå veien dette. Moro for alle som har vært sikker i troen hele veien, til tross for voldsom risiko for 10-12 mnd siden.
Tingmåskje
08.02.2023 kl 16:42
4738
Får kamuflere det som en jobbreise siden det er blitt et sjusifra beløp i aksjer her nå uten at kjerringa vet det og i tillegg er det meste belånt i felles eiendom.. 🙈😂
kongsberg1
08.02.2023 kl 16:59
4581
Slettet brukerskrev All In, og meget komfyrtabel♨️
Var vel en fin dag for longere 🌋🌋🚀🚀🎯🎯
BIFFogBÆRNÉ
08.02.2023 kl 17:03
4606
Nydelig dag! Blir folkesnakk på bygda av sånt. Dette blir bra sier folk. Dette blir jæ... bra sar'em
Kontur
08.02.2023 kl 17:08
4582
Flott dag, fin oppgang og i morgen kommer der mer
Sitt på aksjene folkens snart begynner reisen imot 20’tallet, det vil gå mye raskere enn fra 3 til 10 🤗🤗
Sitt på aksjene folkens snart begynner reisen imot 20’tallet, det vil gå mye raskere enn fra 3 til 10 🤗🤗
FaeniHelvete skrev Vi får ta feiringen på de jekylls bar i Oslo når jeg er tilbake fra Asia
Ingen Pgs treff uten FIH😀
Jada trollene på tråden fremstår som svært dyktige, gir meg enda over, for noen jævla loosers😂😂
Petter Smart
08.02.2023 kl 17:17
4484
Vil tro det er mange som overdriver litt på hva de har av aksjer. Syns det er litt lavmål, sitter selv med 25.000 stk til rett over kr 4 i snitt og super fornøyd med det. Blir kroner ut av sånn også 😀😀😀
Fin PGS dag. Oppsida er fortsatt fin. Med forventet P/E framover på 4-tallet, så kan kursen gå mye. Særlig sett i lys av at inntektene kan overraske på oppsida. Veldig mye. Det kan også komme store oppskrivninger av verdiene.
Dog forunderlig at ikke PGS skriver opp verdien av skip. Jeg trodde balansen i regnskapet i størst mulig grad skulle gjenspeile de faktiske verdier. For at de skal gjøre det, så må skipsverdiene skrives mye opp. Når ratene stiger. Og skip tas ut av opplag. Jeg kan skjønne at de venter litt med Victory til etter verftsoppholdet er over, men da skal den nok kraftig skrives opp. Egentlig biblioteket også. Et absolutt minimum bør være det TGS bød for det mens det var krise i sektoren. Det er det ikke i dag.
Til slutt. En kan godt legge inn en advarsel i det første innlegget om hvilke skribenter/nick som systematisk skifter synspunkt på verdien av PGS opptil daglig eller ukentlig ut fra om de er inne eller ikke. Dette for å advare nykommere.
Generelt sett er det ganske uakseptabelt å mene at PGS skal veldig mye opp bare fordi en skal selge.
Og at PGS skal mye ned bare fordi en skal kjøpe.
Det dem som skriver på denne måten egentlig driver med å forsøke å lure andre til å kjøpe eller selge for selv å stikke av med gevinsten. De forsøker å lure andre til å kjøpe, og nesten verre, de forsøker å psyke ut noen til å selge.
Totalt uetisk. Etisk sett er de konkurs. Og de har spilt fallitt.
Dog forunderlig at ikke PGS skriver opp verdien av skip. Jeg trodde balansen i regnskapet i størst mulig grad skulle gjenspeile de faktiske verdier. For at de skal gjøre det, så må skipsverdiene skrives mye opp. Når ratene stiger. Og skip tas ut av opplag. Jeg kan skjønne at de venter litt med Victory til etter verftsoppholdet er over, men da skal den nok kraftig skrives opp. Egentlig biblioteket også. Et absolutt minimum bør være det TGS bød for det mens det var krise i sektoren. Det er det ikke i dag.
Til slutt. En kan godt legge inn en advarsel i det første innlegget om hvilke skribenter/nick som systematisk skifter synspunkt på verdien av PGS opptil daglig eller ukentlig ut fra om de er inne eller ikke. Dette for å advare nykommere.
Generelt sett er det ganske uakseptabelt å mene at PGS skal veldig mye opp bare fordi en skal selge.
Og at PGS skal mye ned bare fordi en skal kjøpe.
Det dem som skriver på denne måten egentlig driver med å forsøke å lure andre til å kjøpe eller selge for selv å stikke av med gevinsten. De forsøker å lure andre til å kjøpe, og nesten verre, de forsøker å psyke ut noen til å selge.
Totalt uetisk. Etisk sett er de konkurs. Og de har spilt fallitt.
Redigert 08.02.2023 kl 17:58
Hvalross
03.02.2023 kl 12:162598
(hva Er det med onsdag!?)
03.02.2023 kl 12:162598
(hva Er det med onsdag!?)
Redigert 08.02.2023 kl 17:33
Sweetspot
03.02.2023 kl 12:232544
Dagen før kn🔞👉👌etorsdag 🦍🦍🦍🦍🦍🦍🦍🦍🦍🦍
03.02.2023 kl 12:232544
Dagen før kn🔞👉👌etorsdag 🦍🦍🦍🦍🦍🦍🦍🦍🦍🦍
Totalforvandlet sentiment. Screaming Buy!
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/P4n9wz/beste-dag-paa-oslo-boers-siden-oktober?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/P4n9wz/beste-dag-paa-oslo-boers-siden-oktober?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Flere her som var med på MPCC oppturen og skjønner at høydeskrekken er størst på de første kronene akkurat som i det virkelige liv med ekstrem høydeskrekk. De første meterne er tøffest før tilvenningen er gjort og de neste stegene vil deretter gå tilnærmet smertefritt. Ble nevnt av andre her på forumet at det fra kr 10 og opp vil gå raskere. Er ikke tvil om at dette stemmer.
Redigert 08.02.2023 kl 17:43
HAS
08.02.2023 kl 17:46
4194
👌
oppturen
08.02.2023 kl 17:56
4088
Haha, fortsatt noen som er 4 mill aksjer i short !
Det gledes stort !
Det gledes stort !
Bingotime
08.02.2023 kl 18:20
3792
Normalone
08.02.2023 kl 18:48
5160
Det er ikke tvil om at PGS ligger i en positiv trend, selv Pedersen uttrykker at vi kun er i startfasen - og basert på det Equinor uttrykker i sin Q4 prestasjon, skal det letes mye fremover. Dagens handel underbygger også at det er stor interesse for PGS - der kursen igjen steg på høy omsetning. PGS må fortsatt stige med 3 gangeren for at verdien skal være lik TGS... Begynner en å skjønne tegningen for hvilken vei kursen vil gå? Det er ikke ofte en får en slik unik sjanse til å være med på en supersyklus - problemet til oss småsparere er derimot at en ikke rir bølgen helt ut, og hopper av for tidlig.
Redigert 08.02.2023 kl 18:49
FaeniHelvete
08.02.2023 kl 18:49
5140
Komodo skrev Rett skal være rett, det er 7,70 han har spådd.
Det høres ut som en nedtur jeg ikke vil være med på
Tigerberget
08.02.2023 kl 19:02
5000
Vi kan vel konkludere at emisjonen på 6,70,- var et helt greit bet 😉
BIFFogBÆRNÉ
08.02.2023 kl 19:19
4805
Gratulerer til dere som har vært med så lenge! Bra at noen går foran og tråkker løyper.
Begynner selv å føle meg litt mini "veteran" og har vært m på opp og nedturer. Takk til hvalross og company som kommer med de deilige analyser og linker. SYKT MYE BRA SKRIBENTER HER INNE!
Fra 10 og oppover kommer farten til å eskalere. Hold dere fast!
Begynner selv å føle meg litt mini "veteran" og har vært m på opp og nedturer. Takk til hvalross og company som kommer med de deilige analyser og linker. SYKT MYE BRA SKRIBENTER HER INNE!
Fra 10 og oppover kommer farten til å eskalere. Hold dere fast!
Kontur
08.02.2023 kl 19:23
4758
Oppfordre alle deres venner til å kjøpe PGS. Hold på aksjene ettpar år. Det beste og mest innlysende caset på Oslo Børs
Kjøp PGS og bli voldsomt rike
Kjøp PGS og bli voldsomt rike
Londonmannen
08.02.2023 kl 19:25
4731
En grei dag som PGS aksjonær. Men det blir mange slike , og enda bedre, utover i 2023/24. og fra 24 kommer det i tillegg utbytter. Så vi har mye, svært mye å se frem til. Samtidig skal vi være så rause at vi gleder oss over at også traderne tjener gode penger i PGS. Samt at vi heier på TGS i morgen. For her er den enes brød den annen enda mer brød. ;-))
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/08/7984135/equinor-sjefen-lover-full-gass-forbi-2030?internal_source=sistenytt
Her blir det full gass både til 2030, 2040 og 2050. Fremover de nærmeste årene er den største forskjellen at en del av verdiene forflytter seg lenger ut i verdikjeden.
Ingen grunn til å tro Big Oil slutter med kjernevirksomheten sin f.eks om de må betale fem eller seks ganger mer for den i totalbildet moderate seismikk-kostnaden ...
Dette blir grovt!
XXX🔞🔞🔞🍌🍌🍌🌊🌊🌊♨️♨️♨️✅️
Her blir det full gass både til 2030, 2040 og 2050. Fremover de nærmeste årene er den største forskjellen at en del av verdiene forflytter seg lenger ut i verdikjeden.
Ingen grunn til å tro Big Oil slutter med kjernevirksomheten sin f.eks om de må betale fem eller seks ganger mer for den i totalbildet moderate seismikk-kostnaden ...
Dette blir grovt!
XXX🔞🔞🔞🍌🍌🍌🌊🌊🌊♨️♨️♨️✅️
Redigert 08.02.2023 kl 19:41
cheezy
08.02.2023 kl 19:42
4547
Late sales for 2022 var 326.7 MUSD. Vi kan gå ut fra at 2023 blir bedre. Jeg er usikker på hvilke multiplikator det er verd å bruke for å finne verdien av biblioteket. Men 10 milliarder er etter min mening konservativt, og det kan være verdt over 20 milliarder. Husk at når late sales kombinert med prefunding overstiger innsamlingskost for et survey, så står verdien av surveyet lik null på balansen.
Det er først nå at båtene faktisk begynner å gå i pluss på kontraktsarbeid. Det betyr at det bør være mye å gå på ratemessig før de får konkurranse fra andre enn Shearwater. Det tar dessuten tid å bygge opp kapasitet i markedet. Jeg håper at ratene for 2023 blir liggende 30% eller så over ratene for 2022. Det burde fortsatt ikke trigge så mye ny kapasitet. PGS vil tjene bra, og det vil bli dyrere for TGS, CGG og Western Geco å få samlet inn multiklientdata.
Det er først nå at båtene faktisk begynner å gå i pluss på kontraktsarbeid. Det betyr at det bør være mye å gå på ratemessig før de får konkurranse fra andre enn Shearwater. Det tar dessuten tid å bygge opp kapasitet i markedet. Jeg håper at ratene for 2023 blir liggende 30% eller så over ratene for 2022. Det burde fortsatt ikke trigge så mye ny kapasitet. PGS vil tjene bra, og det vil bli dyrere for TGS, CGG og Western Geco å få samlet inn multiklientdata.
Bertelli
08.02.2023 kl 19:43
4531
Oleprisen stiger oppover. Med gode tgs tall og guiding, så er det store sjanser at vi ser 10 kr i morgen.
Londonmannen
08.02.2023 kl 19:43
4567
Enig med deg. Oppturen kan bli mer brutal og sterk enn mange her inne forventer. Det bør ikke være tvil om at PGS er betydelig underpriset på dette nivået.
Det er nettopp det ...✨️🌈🦄🛸
CAVERN
08.02.2023 kl 20:23
4158
Magefølelsen min sier at vi går opp på 10 tallet i morgen. Så vil det jo vise seg om den er rett.
Signal Update
Our system’s recommendation today is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 01.02.2023, 7 days ago, when the stock price was 8.8100. Since then PGS.OL has risen by +8.85%.
Market Outlook
The bulls are in full control. The negative sentiment that led to the last bearish pattern has evaporated. Besides, the signal is suggesting to STAY LONG. It is best to follow the signal and continue to hold this security.
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=PGS.OL
Our system’s recommendation today is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 01.02.2023, 7 days ago, when the stock price was 8.8100. Since then PGS.OL has risen by +8.85%.
Market Outlook
The bulls are in full control. The negative sentiment that led to the last bearish pattern has evaporated. Besides, the signal is suggesting to STAY LONG. It is best to follow the signal and continue to hold this security.
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=PGS.OL
Ugle
08.02.2023 kl 20:33
4048
Slettet brukerskrev Det er nettopp det ...✨️🌈🦄🛸
Var det noen som sa «ja, men så se på olja og PHLX, da!», mon tro?
En letebrønn på dypt vann koster 200 mill dollars, og i nye områder treffer de beste på en av seks. Da har hver vellykkede brønn en forventer kostnad på 1200 mill dollars. Trenger ikke mye brainpower da for å skjønne at god seismikk lønner seg når det nå igjen skal letes i stor stil.
Sweetspot
08.02.2023 kl 20:36
4039
Herlige Pgs og emgs! Og emgs har sagt det rett ut i sin rapport. Høyere oljepris gir dollars🎯💰🥂