$$$PGS$$$ đ€ "Bare noen timer igjen til BĂžrsen Ă„pner nĂ„" đ€
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
26.02.2023 kl 22:44
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Kontur
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Redigert 26.02.2023 kl 19:53
Du mÄ logge inn for Ä svare
BIFFogBĂRNĂ
09.02.2023 kl 16:15
4989
UtÄlmodighet mixet med litt hÞydeskrekk. Er en giftig coctail
VantageVolante
09.02.2023 kl 16:13
4997
Slettet brukerskrev Kommer en liten innspurt pĂ„ slutten nĂ„ âŠ. đđ»đąđąđŠ đŠ đšđš
GjÞr gjerne det da traderene vil inn igjen og overnatte i tilfelle bÞrsmelding pÄ PGS-tid 08:00
Har alltid passet pÄ Ä overnatte nÄr jeg tidligere tradet, da PGS alltid kjÞrer bÞrsmeldinger utenfor Äpningstid Oslo BÞrs.Som regel 08:00
Har alltid passet pÄ Ä overnatte nÄr jeg tidligere tradet, da PGS alltid kjÞrer bÞrsmeldinger utenfor Äpningstid Oslo BÞrs.Som regel 08:00
Slettet brukerskrev Kommer en liten innspurt pĂ„ slutten nĂ„ âŠ. đđ»đąđąđŠ đŠ đšđš
Gleder meg til Ă„ lese sektoroppdateringen inkl. forhĂžyede kursmĂ„l i boblebadetđ„
VantageVolante
09.02.2023 kl 16:08
5034
Det er ihvertfall plausibelt at kurs kan vÊre et signifikant parameter ifm rating/betingelser. Pedersen sa jo soon. Deretter innen H1 for sÄ Ä si "but could be soon". Da kan man jo stille seg spÞrsmÄlet om ikke kurs er grunnen for "soon".
Om man trenger 500 kroner i lÄn, og verdien pÄ pantet er 500 kroner, fÄr man hÞyere rente enn om verdien av pantet er 1000 kr. SÄnn for Ä gi et banalt eksempel.
Om man trenger 500 kroner i lÄn, og verdien pÄ pantet er 500 kroner, fÄr man hÞyere rente enn om verdien av pantet er 1000 kr. SÄnn for Ä gi et banalt eksempel.
Kommer en liten innspurt pĂ„ slutten nĂ„ âŠ. đđ»đąđąđŠ
đŠ
đšđš
Sweetspot skrev Onkel, er det nÄ det boostes?
PĂ„ tide Ă„ Ă„pne en boks med Kattens Fest(tm)?
đ±đ±đ±đ±đ±đ±đ±đ±đ± og trekvart
đ±đ±đ±đ±đ±đ±đ±đ±đ± og trekvart
Nidaros-andy
09.02.2023 kl 15:58
5135
AngÄende refinansiering. Kan det ligge noen milepÊler i forhold til kredittrating som er fordelaktige Ä nÄ, for Ä bedre scoren til Moodys ++? Kan dette vÊre en grunn til Ä vente pÄ (forhÄpentligvis) hÞyere kurs fÞr refinans? Moody ble oppgradert i november, kan det skje noe der som forbedrer rentebetingelser? Noen som kan noe om dette?
https://www.pgs.com/company/investor-relations/debt-financing/
https://www.pgs.com/company/investor-relations/debt-financing/
Redigert 09.02.2023 kl 15:58
Max-Investor
09.02.2023 kl 15:33
5348
Slett ikke forundret om vi ender pÄ 9,75 i dag. I morgen blir det nok partyfredag der vi endelig ser 10-tallet.
Slettet brukerskrev Lytte, handle, nyte
Lytte, handle, nyte. BOOSTE!
â ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïž
â ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïžâ ïž
Sweetspot
09.02.2023 kl 15:02
5662
Stille fĂžr stormen đ€
Tror vi fĂ„r en BOOST pĂ„ slutten i dag đąđąđą
Tror vi fĂ„r en BOOST pĂ„ slutten i dag đąđąđą
Lytte, handle, nyte
Kanskje verdt Ă„ lĂ„ne et đŠ» til Big Bo$$ Rune om man er interessert i aksjen ...
Trykk pÄ knappen du disponerer, fÞr sektoroppdatering med forhÞyede kursmÄl, og ikke minst fÞr Rune trykker pÄ Stor-Knappen!
Trykk pÄ knappen du disponerer, fÞr sektoroppdatering med forhÞyede kursmÄl, og ikke minst fÞr Rune trykker pÄ Stor-Knappen!
Takk for delingen av det svaret. Det var nyttig. Enda en til som sier at oljeselskapene sikler etter Ă„ bruke enorme belĂžp pĂ„ CCS. TGS har sikkert fĂ„tt mange henvendelser, men har mĂ„tte henvise til PGSđ
Knall bra innlegg. Takk!!! Var akkurat de refleksjonen jeg var ute etter. Syns det var litt rart at et bestemt kursnivÄ skulle ha sÄ mye og si.
Helt enig med deg i ditt syn pĂ„ selskapet. PGS opererer i et duopol-marked der vi snart fĂ„r hĂžre at de er utsolgt for seismikk. Kapasiteten er sprengt og fĂžrste skip blir levert tidligst 2026(om ikke 2027). Smak pĂ„ ordet, utsolgt. Jeg elsker bransjer/selskaper som er posisjonert for Ă„ bli utsolgtđ€
Jeg sier som Kontur. Hold pÄ aksjene og bli rik slik som Jens Dag Ulltveit-Moe ble i PGS. Kanskje han gjÞr reentry? PGS er jo siden sist blitt grÞnnpolert, og den slags selskaper liker han. Han er en seriÞs og flink investor som hadde vÊrt fin Ä fÄ med pÄ laget. Time will show.
Helt enig med deg i ditt syn pĂ„ selskapet. PGS opererer i et duopol-marked der vi snart fĂ„r hĂžre at de er utsolgt for seismikk. Kapasiteten er sprengt og fĂžrste skip blir levert tidligst 2026(om ikke 2027). Smak pĂ„ ordet, utsolgt. Jeg elsker bransjer/selskaper som er posisjonert for Ă„ bli utsolgtđ€
Jeg sier som Kontur. Hold pÄ aksjene og bli rik slik som Jens Dag Ulltveit-Moe ble i PGS. Kanskje han gjÞr reentry? PGS er jo siden sist blitt grÞnnpolert, og den slags selskaper liker han. Han er en seriÞs og flink investor som hadde vÊrt fin Ä fÄ med pÄ laget. Time will show.
oppturen
09.02.2023 kl 14:21
5979
Litt morsomt Ă„ se disse 2 meldingene i samme kontekst:
https://www.pgs.com/company/newsroom/news/apa-2022-awards--weve-got-you-covered/
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010358484-XOSL#CompanyPressRelease-12010234
PGS har ikke for vane Ă„ melde late sales fĂžr ved Q rapport, men EMGS sin melding sier jo litt om interessen og fĂžrste melding sier noe om potensialet for PGS.
Kan bli riktig flott Q1 for PGS.
https://www.pgs.com/company/newsroom/news/apa-2022-awards--weve-got-you-covered/
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010358484-XOSL#CompanyPressRelease-12010234
PGS har ikke for vane Ă„ melde late sales fĂžr ved Q rapport, men EMGS sin melding sier jo litt om interessen og fĂžrste melding sier noe om potensialet for PGS.
Kan bli riktig flott Q1 for PGS.
Obxserver
09.02.2023 kl 13:58
6099
Her sier Rune rett ut at det er pÄ tide Ä kjÞpe med begge hender i PGS fÞr han trykker pÄ knappen! Fra 25 min
Kontur
09.02.2023 kl 13:49
6186
Aksjen konsolideres nÄ tett oppunder 10 tallet.
Det vi nÄ bÞr gjÞre er Ä bygge opp under aksjen, kjÞpe og legge de nye sammen med resten.
KjÞp og hold. PGS aksjene vil stige fremover hele vÄren og sommeren. Triggerne stÄr i kÞ.
Det vi nÄ bÞr gjÞre er Ä bygge opp under aksjen, kjÞpe og legge de nye sammen med resten.
KjÞp og hold. PGS aksjene vil stige fremover hele vÄren og sommeren. Triggerne stÄr i kÞ.
Bennyfyfasan
09.02.2023 kl 13:34
6328
Helt korrekt!
Men, algoritmene "glemmer" seg etter en stund. Legger man inn en ordre endrer alt seg rundt - inntil det gÄr en stund. Evt mÄ man kaste inn ordren godt under/over nÄr man skal ha inn/ut med mye. Det kan vÊre at andre "menneskeskapte" ordre jevner det ut om man er litt tÄlmodig.
Jeg tradet ikke alt hver gang - men som jeg skriver - med blandet hell. Det gav meg mer bekymringer enn de pengene jeg tjente ;-)
Men, algoritmene "glemmer" seg etter en stund. Legger man inn en ordre endrer alt seg rundt - inntil det gÄr en stund. Evt mÄ man kaste inn ordren godt under/over nÄr man skal ha inn/ut med mye. Det kan vÊre at andre "menneskeskapte" ordre jevner det ut om man er litt tÄlmodig.
Jeg tradet ikke alt hver gang - men som jeg skriver - med blandet hell. Det gav meg mer bekymringer enn de pengene jeg tjente ;-)
oppturen
09.02.2023 kl 13:28
6391
Et lite tips, jeg har long posisjoner i As og en liten trader pott pÄ ASK konto, da slipper jeg sÄ mye bilag :-)
Paradoksalt nok har jeg best «rente» i as kontra ASK.
Paradoksalt nok har jeg best «rente» i as kontra ASK.
Platinum365
09.02.2023 kl 13:23
6432
Sikkert derfor det var sĂ„ ekstremt volatilt her i fjor. Du og Halvorsen skulle plutselig drive Ă„ trade. Bare jeg skulle kjĂžpe 20000 aksjer, og ikke tok hele raden oppover i et og samme jafs, justerte algoene seg umiddelbart etter ordredybden. Ă
holde pÄ med 600000 aksjer, kan umulig ha gÄtt bra. NÄr det skal selges taper man ekstra mye pga justeringer i kjÞpssiden, og nÄr man skal inn, betaler man ekstra mye pga justeringer i tilbudssiden. Jeg har ofte mÄttet legge inn ordre pÄ f.eks 9.8 for Ä fÄ det som ligger pÄ 9.6 og mellom der. Trade hadde umulig gÄtt bra for min del, kun «bmw-trading» evt.
unikum
09.02.2023 kl 12:54
6645
Ja ja da har jo portefÞljen din i Pgs endret seg bare ca 240 000 fra topp i dag. Men det er sikkert bare smÄ penger...
Tigerberget
09.02.2023 kl 12:53
6489
Hahahahahahahaha.
Den traderpotten burde du heller brukt pÄ pantelotteriet i stedet for Ä heve «gevinst» for hver flaske du putter inn.
Den traderpotten burde du heller brukt pÄ pantelotteriet i stedet for Ä heve «gevinst» for hver flaske du putter inn.
Ahh. Kun 12 millioner aksjer. SkjÞnner itte hvordan dere gidder styre sÄnn daglig med smÄpÊng.
Bennyfyfasan
09.02.2023 kl 12:45
6550
Jeg og ;-)
Jeg har selv 600k aksjer - og for en tid tilbake tradet jeg litt med blandet hell. NÄ som man aldri vet nÄr refinansen kommer pÄ plass sluttet jeg med det, siden det Ä stÄ pÄ utsiden da vil Þdelegge hele caset mitt. Jeg tror gevinsten blir sÄ stor at jeg aldri vil tilgi meg selv i etterkant.
NÄr jeg traded med de 600k aksjene mÄtte jeg bruke bra med tid - bÄde ut og inn. NÄr jeg ser de short historiene og tradehistoriene i millonklassen er det bare Ä le (jeg vet din og andres er sarkasme i dag). Det er en grunn til at de store selger seg ned pÄ nyheter nÄr volumet eksploderer i noen dager.
Jeg har selv 600k aksjer - og for en tid tilbake tradet jeg litt med blandet hell. NÄ som man aldri vet nÄr refinansen kommer pÄ plass sluttet jeg med det, siden det Ä stÄ pÄ utsiden da vil Þdelegge hele caset mitt. Jeg tror gevinsten blir sÄ stor at jeg aldri vil tilgi meg selv i etterkant.
NÄr jeg traded med de 600k aksjene mÄtte jeg bruke bra med tid - bÄde ut og inn. NÄr jeg ser de short historiene og tradehistoriene i millonklassen er det bare Ä le (jeg vet din og andres er sarkasme i dag). Det er en grunn til at de store selger seg ned pÄ nyheter nÄr volumet eksploderer i noen dager.
Komodo
09.02.2023 kl 12:42
6491
Ja, vi blir nok fintet ut pÄ mÄlstreken uansett hvor lure vi har vÊrt ;))
Redigert 09.02.2023 kl 12:43
oppturen
09.02.2023 kl 12:38
6477
Tror ikke short pÄ hverken 10 eller 11 er noe Ä skryte av til pÄske.
Bare ikke hÄpe at Ris / Jaros fikk satt en short pÄ 10.00!!!!!!
oppturen
09.02.2023 kl 12:33
6321
SÄ finansavisen sin kommenter vedrÞrende TGS, kort fortalt her mÄ analytikerne heve fremtidsestimatene.
PGS er priset 1/3 av TGS, i tillegg fÄr vi nÄ trolig enda hÞyere kursmÄl pÄ TGS!
NÄr refinansiering kommer pÄ plass og vi fÄr servert Q2 og Q3 resultatene til PGS vil nok veldig mange se hvem som er storebror i denne sandkassa!
PGS er priset 1/3 av TGS, i tillegg fÄr vi nÄ trolig enda hÞyere kursmÄl pÄ TGS!
NÄr refinansiering kommer pÄ plass og vi fÄr servert Q2 og Q3 resultatene til PGS vil nok veldig mange se hvem som er storebror i denne sandkassa!
đ
đ
đ
Komodo
09.02.2023 kl 12:30
6162
TÞft! Da var du heldig med timeingen din! Jeg bommet litt, fikk satt en short pÄ 9,96. Men til gjengjeld med 12 millioner aksjer.
(Til glede for nye lesere. Litt mimring fra april i fjor da kursen lÄ pÄ 3. Om PGSvsTGS, det vannvittige potensialet i CCS, og Hvalross' favorittdrikke)
"Det er tre hovedtankene i atferds Þkonomi. Den fÞrste er at folk generelt opptre pÄ "tommelfingerregler" i motsetning til rasjonell tanke. En tommelfingerregel er et prinsipp som er det meste sant i de fleste situasjoner. Et Þkonomisk eksempel pÄ dette er uttrykket "du fÄr hva du betaler for." Denne fasen er for det meste sant. Men noen ganger er billigere produkter like bra, om ikke bedre, enn merkevaren med den hÞyeste prisen. Det ville vÊre rasjonelt i dette tilfellet Ä kjÞpe billigere, men like bra, produkt. De fleste mennesker, derimot, ville kjÞpe den dyrere produkt, tenker at det er overlegent."
Og nettopp pÄ grunn av dette har PGS en vanvittig stÞrre oppside en TGS om PGS innfrir. Og det gjÞr de nok. SÄ rent hypotetisk vil mange som tenker tanken PGS men har kjÞpt TGS bli tatt av "hÞydeskrekken" om/nÄr aksjen gÄr og det kan da gÄ svinefort. Og etter en mulig oppgang med russiske prosenter kommer massene.... - Per Ulv
(Om Exxons spÄdde 4 trillioners CCS-marked https://www.nasdaq.com/articles/exxon-sees-carbon-capture-market-at-$4-trillion-by-2050)
La oss putte dette 4 trillioner dollar estimatet i perspektiv av PGS :
Verdien til CCS per 2021 er satt litt forskjellig, men 2 av kildene skriver henholdsvis $2.25b og $3.10b som gir en gjennomsnittlig CCS verdi pÄ $2.84b i 2021. Antatt Ärlig vekst i 2022 til 2027/8 er satt til 10.2% og 6.1% av de samme kildene, noe som tilsvarer en gjennomsnittlig vekst pÄ 8,15% i 2022. Markedet forventer dermed en CCS verdi pÄ $3.07b i 2022. I fÞlge PGS sÄ antar de Ä tjene ca. $20-30m i 2022, og da tar vi gjennomsnittet og sier $25m i 2022.
Fra 2022 til 2050 vil CCS verdien antatt Þke fra $3.07b til $4000b som gir en vekst pÄ x1302. Om PGS har like stor andel innenfor CCS i 2050 som de har i 2022, sÄ gir dette PGS en CCS omsetning pÄ $32 000m, eller 304 000 millioner kroner Ärlig..! Til sammenligning var inntektene for PGS pÄ 5 900m NOK i 2021, som tilsvarer en Þkning pÄ 5156% - strak_motbakke
"Han var en vis mann som oppfant Þl.» - Platon
"Det er tre hovedtankene i atferds Þkonomi. Den fÞrste er at folk generelt opptre pÄ "tommelfingerregler" i motsetning til rasjonell tanke. En tommelfingerregel er et prinsipp som er det meste sant i de fleste situasjoner. Et Þkonomisk eksempel pÄ dette er uttrykket "du fÄr hva du betaler for." Denne fasen er for det meste sant. Men noen ganger er billigere produkter like bra, om ikke bedre, enn merkevaren med den hÞyeste prisen. Det ville vÊre rasjonelt i dette tilfellet Ä kjÞpe billigere, men like bra, produkt. De fleste mennesker, derimot, ville kjÞpe den dyrere produkt, tenker at det er overlegent."
Og nettopp pÄ grunn av dette har PGS en vanvittig stÞrre oppside en TGS om PGS innfrir. Og det gjÞr de nok. SÄ rent hypotetisk vil mange som tenker tanken PGS men har kjÞpt TGS bli tatt av "hÞydeskrekken" om/nÄr aksjen gÄr og det kan da gÄ svinefort. Og etter en mulig oppgang med russiske prosenter kommer massene.... - Per Ulv
(Om Exxons spÄdde 4 trillioners CCS-marked https://www.nasdaq.com/articles/exxon-sees-carbon-capture-market-at-$4-trillion-by-2050)
La oss putte dette 4 trillioner dollar estimatet i perspektiv av PGS :
Verdien til CCS per 2021 er satt litt forskjellig, men 2 av kildene skriver henholdsvis $2.25b og $3.10b som gir en gjennomsnittlig CCS verdi pÄ $2.84b i 2021. Antatt Ärlig vekst i 2022 til 2027/8 er satt til 10.2% og 6.1% av de samme kildene, noe som tilsvarer en gjennomsnittlig vekst pÄ 8,15% i 2022. Markedet forventer dermed en CCS verdi pÄ $3.07b i 2022. I fÞlge PGS sÄ antar de Ä tjene ca. $20-30m i 2022, og da tar vi gjennomsnittet og sier $25m i 2022.
Fra 2022 til 2050 vil CCS verdien antatt Þke fra $3.07b til $4000b som gir en vekst pÄ x1302. Om PGS har like stor andel innenfor CCS i 2050 som de har i 2022, sÄ gir dette PGS en CCS omsetning pÄ $32 000m, eller 304 000 millioner kroner Ärlig..! Til sammenligning var inntektene for PGS pÄ 5 900m NOK i 2021, som tilsvarer en Þkning pÄ 5156% - strak_motbakke
"Han var en vis mann som oppfant Þl.» - Platon
Komodo
09.02.2023 kl 12:28
6121
Slettet brukerskrev Da gĂ„r vi for knallgrĂžnt i USA idag, og vi closer over 10đ
Vi la pÄ oss 6,03% i gÄr, og det uten nyheter! Vi mÄ nok regne med Ä stange hodet i tiern noen ganger fÞr vi forlater nitallet for godt. Vi bÞr egentlig vÊre sjeleglade om vi er ferdige med Ättetallet. Det har gÄtt radig oppover nÄ. I fÞlge enkelte skal vi ned pÄ 7,70 for Ä tette et gap, men er det egentlig en nÞdvendighet?
Fint med litt konsolidering, dÞdvekten i form av nervÞse investorer er tatt hÄnd om. PGS-skipet er fullt fylt og klar for nye rekorder... og de kommer enten du liker det eller ikke.
Ignorer Ric+BMW og andre personer i samme kategori. For meg er disse menneskene som kjĂžnnsvorter du har hatt lenge, de betyr mindre og mindre og plutselig har du glemt dem đ
Ignorer Ric+BMW og andre personer i samme kategori. For meg er disse menneskene som kjĂžnnsvorter du har hatt lenge, de betyr mindre og mindre og plutselig har du glemt dem đ
Sweetspot
09.02.2023 kl 12:01
6393
Lunsj snart over.. Snart ser vi kursen gÄ oppover synkront med blodsukkeret..