$$$PGS$$$ 🤑 "Bare noen timer igjen til Børsen åpner nå" 🤑
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
26.02.2023 kl 22:44
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Kontur
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Redigert 26.02.2023 kl 19:53
Du må logge inn for å svare
Komodo
20.02.2023 kl 10:47
4534
Slettet brukerskrev Kursen er nok over kr 20 allerede i juni mnd.
20 kr innen sommeren hadde vært hyggelig. Men ambisiøs kurstipping i denne tråden har en litt dårlig historikk... Får vi 20 kr innen nyttår er jeg fornøyd.
Velkommen til Vikersund. Vi er nå på hoppkanten.
Protip: ligg som en japaner under skia, og nyt utsikten mens det blafrer i smørbukk-kinna☺️
Protip: ligg som en japaner under skia, og nyt utsikten mens det blafrer i smørbukk-kinna☺️
Redigert 20.02.2023 kl 11:14
Alby skrev Er vi ikke snart ferdig med korreksjonen ?
Det har vel ikke vært nokon stor korreksjon akkurat. Det jeg synes er skummelt er manglende oppdateringer fra han PerUlv på Facebook. Slike dager pleier det å komme et kursfall før forklaringen kommer.
kntfn
20.02.2023 kl 11:40
4090
Dagens TA: Det går opp, eller så går det ned.
Redigert 20.02.2023 kl 11:41
Med USA stengt er mangler det impulser hverken opp eller ned. Her ligger plastelinaen enda i uknadde pølser, så skal du se det tar form utover uka 😉
Redigert 20.02.2023 kl 11:43
Enig, er mer bekymret for andre aksjer enn PGS.
Kontur
20.02.2023 kl 12:00
3954
Null stress, PGS ligger godt an, bare å vente på nye triggere og videre oppgang
Travis-Bickle
20.02.2023 kl 12:18
3808
For noen av oss er dette en av de dagene hvor vi begynner å kjøpe litt tilbake.
Nei,nei ikke oppgang riktig enda, penger er på veg inn til Nordnet. Tenkte at det kunne være smart å handle mer i dag på en rød hviledag 😀 Må ha litt påfyll under tosifra nu. Etterpå er det bare å slippe Peggy fri 😍🏹🪁🔵💨💨🦅🦅🚢🚢🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑
Null stress joggedress. Gang med tress med Årets Ess
Vent til 8,50 eller lavere. Kommer nedover
Vent til 8,50 eller lavere. Kommer nedover
Slettet brukerskrev Vent til 8,50 eller lavere. Kommer nedover
Lykke til - for en som har over 10 millioner aksjer
☺️ Vi er i ulike divisjoner men i samme Båt 😍 Vår felles Peggy 😇
HerbM
20.02.2023 kl 13:02
3475
Lett å få skylapper når alle i forumet er enige om at kursen skal opp. Fallende omsetning kombinert med at aksjen var ekstremt overkjøpt burde være et faresignal for de fleste. Jeg tar ikke sjansen på å gå inn enda.
Londonmannen
20.02.2023 kl 13:20
3261
Det står du helt fritt til. Men da får du håpe på at ReFi ikke launches mens du venter på bedre inngang. Det kan bli en dyr lærepenge, men det blir konditor eget valg.
Mitt syn er at PGS pr dags dato er fortsatt betydelig underpriset. Samtidig har ledelsen selv uttalt at ReFi ligger klar til launch, når de føler seg happy med betingelsene. Følgelig kan en launch skje når som helst. Og det er neppe noen stor hemmelighet at kursen vil ta seg betydelig opp når den er på plass. Og da tror jeg at å vente på at kursen blir 10-20-40 øre billigere, kan koste deg dyrt.
Uansett, lykke til!
Mitt syn er at PGS pr dags dato er fortsatt betydelig underpriset. Samtidig har ledelsen selv uttalt at ReFi ligger klar til launch, når de føler seg happy med betingelsene. Følgelig kan en launch skje når som helst. Og det er neppe noen stor hemmelighet at kursen vil ta seg betydelig opp når den er på plass. Og da tror jeg at å vente på at kursen blir 10-20-40 øre billigere, kan koste deg dyrt.
Uansett, lykke til!
oppturen
20.02.2023 kl 13:24
3212
Det er nok ikke de få sarte sjeler her på forum som styrer kursen.
De som har skylapper er de som kun ser på kurs og ikke evner å se på det fundamentale. Hva så om den går ned noen ører eller kronen for den del, underliggende verdier er på over 20 (og stigende) så bare tidsspørsmål før kursen kommer dit.
De som har skylapper er de som kun ser på kurs og ikke evner å se på det fundamentale. Hva så om den går ned noen ører eller kronen for den del, underliggende verdier er på over 20 (og stigende) så bare tidsspørsmål før kursen kommer dit.
Travis-Bickle
20.02.2023 kl 13:27
3219
Vel London, dette har du konsekvent meldt siden jeg solgte unna fra 10,25.
Kjøper jeg alt tilbake nå og selger på nytt ut på 10.20 har jeg en fortjeneste på 121k etter at Vedum har tatt sitt.
Og det på 1 uke.
Kjøper jeg alt tilbake nå og selger på nytt ut på 10.20 har jeg en fortjeneste på 121k etter at Vedum har tatt sitt.
Og det på 1 uke.
Kleptomanen
20.02.2023 kl 13:30
3201
Da har den bunnet ut for i dag, skal stige svakt ut dagen. Refi kommer aldri i børstid, og ikke i vinterferie. Så man kan helt trygt trade denne ut uken.
En litt kjedelig børsdag, typisk de dagene USA er stengt. Noen blir litt "lei" og selger, men det blir så feil som det kan bli. Dette tror jeg blir en bra uke for børsene og PGS/oljen.
Tigerberget
20.02.2023 kl 13:46
3002
Du er så flink.
Stooooor applaus 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼
Sikker på at ikke det var 121 millioner du vil tjene?
Stooooor applaus 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼
Sikker på at ikke det var 121 millioner du vil tjene?
Travis-Bickle
20.02.2023 kl 13:52
2960
Vel etter snart 1 år med meget aktiv traiding har det blitt netto nesten 1.5 mill så langt i denne runden i PGS.
Kan ta med sluttsedlene på Oslo-treff i mars.
Kan ta med sluttsedlene på Oslo-treff i mars.
Komodo
20.02.2023 kl 13:55
2930
Det er riktig, men det er jo også et resultat av at du har gamblet på at det skulle skje, noe du ikke hadde noen garanti for. Dersom en kursdrivende nyhet hadde blitt sluppet dagen etter at du solgte, f.eks. at refi var i boks, kunne du ikke bare vinket farvel til den tradinggevinsten, du måtte også mest sannsynlig kjøpt deg inn på et høyere nivå dersom du hadde ønsket å være med videre på ferden.
Jeg skriver "mest sannsynlig" fordi jeg, i motsetning til enkelte andre, ikke vet med sikkerhet hvordan kursen vil oppføre seg fram i tid.
Ellers er vel dager som dette eksempler på at man bør komme seg ut i sola og få litt D-vitaminer framfor å sitte inne bak en pc og stirre på grafer.
Jeg skriver "mest sannsynlig" fordi jeg, i motsetning til enkelte andre, ikke vet med sikkerhet hvordan kursen vil oppføre seg fram i tid.
Ellers er vel dager som dette eksempler på at man bør komme seg ut i sola og få litt D-vitaminer framfor å sitte inne bak en pc og stirre på grafer.
Hva er grunnen til at også traderne velger kjøpe her?
Travis-Bickle
20.02.2023 kl 14:00
2873
Vel jeg traider hele tiden, vil påstå at jeg kjenner rytmene i PGS bedre enn både Ulver og Rosser.
Kjøp og selg innenfor TA da mange sverger til Per sine sinuser.
Kjøp og selg innenfor TA da mange sverger til Per sine sinuser.
WÅW
Travis-Bickle
20.02.2023 kl 14:05
2903
Slettet brukerskrev Hva er grunnen til at også traderne velger kjøpe her?
Jeg er ikke bekymret for det langsiktige og sitter med en long port som utgjør 49% av beholdning.
Folke aksjer består ikke av langsiktige, derfor har de siste 9 måneder i PGS vært en gave for trading, og aksjen vil fortsette å levere fremover mot 14,-
Folke aksjer består ikke av langsiktige, derfor har de siste 9 måneder i PGS vært en gave for trading, og aksjen vil fortsette å levere fremover mot 14,-
Det har du sikkert rett i. Har selv ikke de absolutt optimale forutsetningene som jeg ville hatt på plass for å vurdere trade PGS (stor nok pott til at det er vits, metode, erfaring. Men slike muligheter kommer sikkert igjen senere i livet)
Er sikker på at for at for et overveiende flertall her inne vil det lønne seg å bare sitte long. Og kanskje til og med for de aller beste. Det kan vi ikke vite på forhånd. Mye tyder på noen ganske kraftige kurshopp før påske. Nyt av, og lykke til til dere alle. PGS er under kraftig reprising, og det letter selvsagt suksessfaktoren ved alle strategier, hvor mitt bett om å sitte rolig blir den beste, eller nest beste, og uansett mer enn bra nok for meg. Skulle tro vi alle som ikke ristes av blir å minnes denne perioden som et eventyr
Er sikker på at for at for et overveiende flertall her inne vil det lønne seg å bare sitte long. Og kanskje til og med for de aller beste. Det kan vi ikke vite på forhånd. Mye tyder på noen ganske kraftige kurshopp før påske. Nyt av, og lykke til til dere alle. PGS er under kraftig reprising, og det letter selvsagt suksessfaktoren ved alle strategier, hvor mitt bett om å sitte rolig blir den beste, eller nest beste, og uansett mer enn bra nok for meg. Skulle tro vi alle som ikke ristes av blir å minnes denne perioden som et eventyr
Redigert 20.02.2023 kl 14:17
Travis-Bickle
20.02.2023 kl 14:23
2772
Ellers for de "longe" lit mer fokus på verdenspolitikk. Med President Biden i Ukraina vil vi gå meget spennende dager i møte når igjen kortene stokkes.
Ikke bare resesjon og energipriser som fremover vil styre markedene.
Ikke bare resesjon og energipriser som fremover vil styre markedene.
Bmwx1
20.02.2023 kl 14:26
2707
Hva har skjedd med PGS etter at jeg solgte på 10.3?? Snart på 8 tallet igjen? Snart på tide for Snarøya gutta og posisjonere seg igjen her tenker jeg.. Snakkes..
Kontur
20.02.2023 kl 14:30
2666
Stund siden PGS nytt, stille.
Tenker der kommer noen oppdateringer snart. Bare å slappe helt av.
Tenker der kommer noen oppdateringer snart. Bare å slappe helt av.
Du, dumme idiot - hva var det?
"Bmwx1 09.02.2023 kl 10:35 2987
Fikk satt en short på 9.8 ish i dag.. bare å sitte rolig og cashe inn etterhvert. Takk til GSI for lånet av 1 mill aksjer"
"Bmwx1 09.02.2023 kl 10:35 2987
Fikk satt en short på 9.8 ish i dag.. bare å sitte rolig og cashe inn etterhvert. Takk til GSI for lånet av 1 mill aksjer"
Travis-Bickle
20.02.2023 kl 14:46
3620
I hovedsak en fristende TA på 9.65 og flytting mellom portiser.
Elendig volum, så godt nytt for de som sover godt om natten :-)
Elendig volum, så godt nytt for de som sover godt om natten :-)
kntfn skrev Satte short på 9.8 og dekket inn på 10.3😂
Jeg antar også hva han gjør med investeringen sin!
Da nærmer vi oss enden på det traurige partiet. Og olja viser vei!🤩
Gjesp. Det var jammen kjedelig
Men vi må videre. Gni krokanen ut av avva og så ruller vi
🎢🎢🎢
Men vi må videre. Gni krokanen ut av avva og så ruller vi
🎢🎢🎢
Londonmannen
20.02.2023 kl 15:13
3596
Ja, tenker det kan bli et særdeles luktativt år for PGS aksjonærene. Økt aktivitet i Kina og andre land vil nødvendigvis ikke skje uten et betydelig trekk på energiforsyninger. Det vil normalt gi kundene til PGS gode vilkår og marginer. Og som det så fint heter; når det regner på presten så drypper det på klokkeren.
Londonmannen
20.02.2023 kl 15:18
3558
Pst. Bare et aldri så lite tips. Dersom du absolutt må drive med backtrading for å vokse i egne øyner, så følg nå ihvertfall med på hva du selv skriver; hvilke nivå selger du på og hvilke nivå du kjøper på. Tar seg aldri godt ut mår du bommer og leserne får inntrykk av at du taper. Og tapet blir ikke mindre når du leker med millioner av aksjer. Men såpass må det vel være når du er snarøyagutt. Noe mindre ville vel neppe funket i de kretser. ;-))
Tenker vi bare sier: Klyv ombord!🌈🦄😶🌫️🛸
Og Reodor sitter og pusser på 'lille-knappen"🟢
danmark1
20.02.2023 kl 15:29
3506
Slettet brukerskrev Tenker vi bare sier: Klyv ombord!🌈🦄😶🌫️🛸
Oliepris og PGS kan ikke holdes nede. det må vel snart gå op for de fleste.