$$$PGS$$$ 🤑 "Bare noen timer igjen til Børsen åpner nå" 🤑

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
26.02.2023 kl 22:44
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 06.02.2023 kl 19:20 347872

Kontur

Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Redigert 26.02.2023 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2023 kl 17:25 6622

Blir litt av ei uke skjønner jeg!!
oppturen
20.02.2023 kl 17:26 6610

Er det med utgangspunkt i 3,5 man får låne 40 % ? 🙃

Apropo meglere,kursmål og egeninteresse.
Vi små i lille Norge blir vel alldri villedet?
https://www.finansavisen.no/jus/2023/02/20/7987362/tidligere-pareto-megler-kjetil-sjursen-domt-til-ett-ars-betinget-fengsel-i-crew-gold-saken?internal_source=sistenytt
Redigert 20.02.2023 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Max-Investor
20.02.2023 kl 18:24 6337

Hehe. Kanskje refi 07.03 da og 08.03 kursmål på kr 20 fra DNB. Hehe. Blir vel litt ville spekulasjoner. 2023 blir nå uansett et godt år for PGS.
mingus7777
20.02.2023 kl 18:29 6280

Er sjelden jeg er så rolig når jeg ser en aksje gå nedover. Er sø trygg på PGS. Den fylte noen gaps og ble trykket ne av olja. Flott at det ble dekket opp litt der nede på 9,6-tallet. Bare å slappe av til 🚀🚀✨✨🥳
Slettet bruker
20.02.2023 kl 18:33 6241

Det er bare å ta imot med åpne armer🤩
Highflow
20.02.2023 kl 18:39 6226

Så dårlig dag fredag var så trodde jeg selv at PGS kom til og close på rundt 9,5 idag men neida ned kun 0,3 prosent ! Dette er nye PGS :)
Slettet bruker
20.02.2023 kl 18:49 6148

Som sagt ren spekulasjon, men har tenkt en god stund på dette. TGS har Kapital Marketsdag og har følgelig mye de ønsker å berette på denne dagen. CEO i TGS har allerede sagt at han gleder seg til denne dagen for å kunne åpne opp om selskapet og dens posisjon i markedet.

Kan det tenkes at ledelsen i PGS ønsker å komme med noe som vil "stjele" litt av oppmerksomheten rundt KM til TGS. Se ikke bort fra det.. Da vil det i såfall kunne komme en ReFi melding i nær fremtid og fokuset blir på PGS fra meglerhusene og media.

Nå er jeg fullstappet i begge selskap, så har tro på en god opptur for begge innen seismikk.
Redigert 20.02.2023 kl 18:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2023 kl 18:56 6103

Spennende perspektiv
rischioso
20.02.2023 kl 19:10 6018

Nå, hva mener folket om den siste tids kursutvikling - uavhengig om man er inne eller ute så har man nok fått med seg at aksjen er baktung om dagen hvor volumet også er på hell - ingen overdrivelse å kommentere dette når det ender i rødt på en blå dag og det på tross av økning i oljepris. Mao, om noe triggende lar vente på seg så er det en reell risk for et videre sig sørover hvor ny renteøkning er rett rundt hjørnet...
Bertelli
20.02.2023 kl 19:16 5976

Så hyggelig at du er tilbake Ris. Vi vet alle hva du driver med, men det bør man kunne leve med. Greit med andre innfallsvinkler også.
Kilde Z
20.02.2023 kl 19:19 5943

Er jo bare rørekopper i denne aksjen. Selv shortet jeg 17 trilliarder aksjer på 10.85 i forrige uke, og skal kjøpe dem tilbake på 5.32.
En fantasillion her og en fantasillion der.

Sånn går no dagan.


Slettet bruker
20.02.2023 kl 19:22 5927

Hyggelig å høre du igjen fatter interesse for aksjen. Nå leser vi longere om tradere som 1 på grunn av aksjens potens ikke tar sjansen på å være ute så mye som et øyeblikk, 2 har begynt å kjøpe, 3 vurderer kjøp her ved hoppkanten. Så vil tiden vise hvilken strategi som var lurest
Redigert 20.02.2023 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Dieseldahl
20.02.2023 kl 19:25 5875

Mitt svar er selg hvis du er ute etter kjappe avkastninger, så kan vi langsiktige plukke
aksjer på avveie, når rette melding kommer står vi mye høyere uansett. Akkurat som når jeg
kjøpte for ca 1 års tid siden på 1,5 til 2 kr. Om ca 1 år til er vi på 20 til 30 kr.
Så det er fritt valg.
Kontur
20.02.2023 kl 19:30 5826

Man vet jo aldri, kan selvsagt gå ned en 10 øre eller to, men betyr jo ingenting i det lange løp.
Personlig tror jeg der kommer triggere, gode nyheter, som gjør at kursen holder seg og eller jevnt og trutt løfter verdiene også mellom kvartalspresentasjonene.
Q1-2-3 osv vil bare gi bekreftelser og større hopp opp.
Som sagt tror jeg at PGS verdien skal opp i 25-30’MRD i løpet av 23-24.
Slettet bruker
20.02.2023 kl 19:36 5765

Høres ut for meg som om Diesel og Konturs med fleres strategi, med å rope KJØP fra ett-tallet og oppover er riktig god. Den store forskjellen fra 1-tallet er vel i grunnen at det ikke er så kontroversielt lenger å mene PGS skal mye opp. Registrerer at oppsiden er nesten like stor samtidig som risikoen er kraftig redusert. Det er da man velger øke på med det man har ...
Londonmannen
20.02.2023 kl 19:39 5739

Ja, nå er jeg spent på hva spåkule din sier. Jeg har aldri gitt meg ut på verken TA eller å spå i gruten i kaffekoppen, men du har sikkert studert utviklingen og ser fremtiden i TA. Så hva mener du vi kan forvente oss den/de neste ukene?
rischioso
20.02.2023 kl 19:39 5798

Tror ikke alle vet hva jeg driver med - akkurat nå er jeg i Asia så det er grunnen til dere ble overlatt til dere selv den siste uken. Omgitt av palmesus, bølgeskvulp fra et knallblått hav og en kald'en i hammock'n fikk meg til å prioritere litt annerledes - en kort stund om ikke annet - beklager om det føltes ensomt, men har hatt dere i tankene hele gjengen og etter hva jeg leser her på trådene så har jeg vært med dere i tankene også - både på godt og vondt - kanskje mest det siste selv om det aldri har vært min intensjon ...

I morgen kommer en ny dag med nye muligheter og umuligheter - spennende er det og spennende blir det - ikke hvis, men når tekniske gap skal lukkes nede på 7 tallet og det vil nok kunne skje i forbindelse med test av gulvet på 8. Menigheten sikter mot 12 tallet, men har fortsatt mine tvil om det vil skje før ny test av gulvet på 8 for fortsetter renta å stige slik at en refi blir enda dyrere og ek behovet øker tilsvarende så skal man ikke se bort i fra at det vil komme en emisjon i samme slengen som vil kunne settes krona høyere enn den forrige emien - altså rundt 7,7. Skjer det så blir tekniske gap lukket og ferden videre vil bli så mye behageligere.

Ser vi på utviklingen i Kina så går den med sneglefart så ingen etterspørsel eksplosjon i horisonten der hvor lagrene i USA fylles lett om dagen uten at etterspørselen går i taket så tilbudet virker å langt større enn hva man så for seg noe som også gjenspeiles i oljeprisutviklingen - mao, mye av oppsiden virker derfor å være tatt ut for denne gang og i påvente av nytt av betydning og en ny bølge så skal man ikke se bort i fra at det vil kunne bli noe verre før det blir bedre - bare en tanke i fra hammock'n ... ;)
Slettet bruker
20.02.2023 kl 19:42 5700

Man husker hånlatteren når man snakket om tosifret, og bryr seg ikke så mye om at selv mange medaksjonærer er vantro da man nevner de tresiffrede kosemosedagene i en ikke altfor fjern fremtid. Slutt nå å klippe skjegget før tresifret, og du vil likevel ikke nødvendigvis få full aksept som nisse 😉
Max-Investor
20.02.2023 kl 19:49 5622

For min sin del, så tenker jeg at vi kan se 10-tallet igjen i morgen dersom oljen holder seg eller stiger ytterligere i morgen
Tigerberget
20.02.2023 kl 19:49 5647

Syvtallet….
Kjedelig at du har fått solstikk der nede.
Kos deg på ferie 😊
Slettet bruker
20.02.2023 kl 19:49 5666

Rekker du og dine hjem til 10kroners treffen da?
🍹
kongsberg1
20.02.2023 kl 20:05 5537

Tror du bommer på olja, å da bommer du på Peggy også. Ellers fortsatt fin ferie 🏖🏖🍹🍹
Slettet bruker
20.02.2023 kl 20:30 5309

Du snakker på inn og utpust; vurder å benytte et punktum innimellom. Kanskje får du rett - men jeg tror strategien din er like katastrofal som du selv mistenker Richo;)
Redigert 20.02.2023 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
kapteinkjeks
20.02.2023 kl 21:01 5053

I dag var den nede intradag og testet støtte på en veldig bratt trendkanal som startet 14. desember. Den er testet fem ganger før og reagerte to prosent rett opp i dag. I morgen er vi atter på to siffer..
jadden
20.02.2023 kl 21:15 4898

På mange av innleggene på tråden fremkommer store forventninger til kunngjøring av Refi, man ser for seg tosifret stigning i kursen den dagen meldingen kommer. Men er det ikke noe som skurrer her? Det bygget seg opp til en voldsom forventning til Q4 presentasjon og guiding omkring refi. Man fikk vel i stor grad høre det som de største forventningene imøteså. Refi er bekreftet ferdigforhandlet, nå gjenstår bare effektueringen.
Etter Q4 har kursen gått 20%, de siste 3 måneder 40-50%. Kan det forventes mer fordi ceo trykker på knappen? Tja, som ulven sier.
I mesteparten av 2022 var det Brasilkontrakten som skulle gi det store løftet. Det ble seigpining med mye volatil kursutvikling ispedd emisjoner. Brasilkontrakten kom den, men uten den store forløsningen.
Hva skal til nå for å løfte oss videre? Det viktigste er å levere på bunnlinjen og vise at selskapet kan tjene penger og stå på egne ben uten emisjoner. Organisasjonen må bevise at den har kompetanse på det som etterspørres slik at PGS blir førstevalget.
Etter den lange nedturen siden 2014 er det en fornyet organisasjon som blir kastet i krigen, hvor solid er den? Har den noe erfaring, hvor skulle den erfaringen eventuelt komme fra når hele bransjen har vært gjennom et generasjonsskifte?
Likeledes, er det tatt tilstrekkelig høyde for omkostningene som ligger i å oppgradere gammelt utstyr og få skipene ut av coldstacked?
Jeg mener det er kvartalsrapporteringen utover i 2023 som vil avgjøre om kursen løftes mot de mange svulstige kursmål som det forventes på forumet. Er den nye og unge organisasjonen kapabel til å levere og tilfredsstille kundene slik at dette gjenspeiles på bunnlinjen over tid? Dette gjelder både de som skal betjene fartøyene og sørge for at teknikken virker, samt også de som skal finstudere og konkludere på de avanserte dataene som hentes inn. Uten gjennomføringsevne i øverste klasse og alle ledd er det lett å trø feil, så spørsmålet nå er om vi har det som skal til når markedet går mot supersyklus.
Tigerberget
20.02.2023 kl 21:35 4744

Et konkurspreget og konkurspriset selskap må selvsagt bruke tid på å vinne tillit igjen.
Derfor er vi fortsatt der vi er i dag.
Trikset er å kjøpe på disse nivåene før alle andre skal inn senere i år når tilliten er gjenvunnet.
Hydrogutt
20.02.2023 kl 21:40 4684

Dette er det beste innlegget jeg har lest på lenge på dette fora som stort sett består av halleluja- stemning og folk som drømmer om høye kurser. Har absolutt tro på PGS, men samtidig med beina planta godt på bakken. Er sikker på både opp og ned turer fremover. Sitter langsiktig men raske penger tror jeg ikke på.
noprofit
20.02.2023 kl 21:48 4649

Det har vært raske penger i Pgs og Mseis, kun snakk om timing, så jo j har trua på raske penger fremover også. Alt ligger til rette for neste steg oppover.
Hydrogutt
20.02.2023 kl 21:58 4560

Joda raske gevinster og tap. Men netto kan like gjerne bli minus som pluss😀😀
FlemmingDK
20.02.2023 kl 22:14 4450

God aften.
I over 12 måneder har DNB hængt som et spøgelse over PGS i forbindelse med refinansiering af deres gæld. I samme periode har en lang række andre finanshuse opjusteret sine targets på PGS til noget i stil med 13-15 Norske kroner, take it or leave it. Det skal man bide mærke i, så hvem har ret?. Man kan derfor fejlagtigt konkludere, at dagens kurs på 10 NOK, ligger mellem de 2 poler, men det er jo forkert. Tiden de seneste 6 måneder har med klar fundamental baggrund tydeliggjort, at PGS er til mere, at de er ud af skyggen og er ved at overvinde eller ved at have gennemført en stor turn around.
Du skriver, at PGS ledelse er umoden, at de måske ikke har den fornødne kompetence, eller økonomisk skal bruge flere penge på vedligeholdelse/ny-anskaffelse med mere.Her må jeg henvise til seneste års resultater, aftaler, håndteringen af Brasilien kontrakten og hele det rådgivnings apparat som er udenom PGS. Det findes ikke bedre, så du har ret i, at antage en usikkerhed, men vi sidder i stedet med en kompetent stærkt ledelses gruppe, støttet af 950 medarbejdere. Med hensyn til nyanskaffelser har man afsat 100 mille USD,og her skal man huske på, at deres flåde ikke er en gammel skrot bunke men state of the art. Udgiften kompensereres mere en rigeligt af DEMAND, for tiden er med PGS lige nu. Læser man upstreamOnline ses behovet for nye undersøgelser tydeligt, hvorfor der ikke bhøves at være en frygt for manglende dækning af run & maintain.
Hvad er mit budskab?

PGS har tydeligt bevist at de har de produkter, som markedet efterspørger, så de skal ikke bevise noget nu.
PGS har fuld kontrol over sine finanser, sine muligheder, og ikke mindst på human resources.
PGS har en håndterbar gæld, alene værdien af deres skibe dækker mere end rigeligt gælden... nye skibe kan ikke bygges på under 3 år.
PGS kommer ikke til at hente flere penge hos sine aktionærer, der er andre muligheder.
PGS kan honorere en gæld på 450 millioner USD (mit estimate), det er intet problem, husk også at med det store Cash flow, løber penge baglæns.
PGS betaler i dag en rente på 9%, med en reduceret gæld, opskrivning af værdier, bliver solvensgraden klart bedre for långiver = lavere rente

Spøgelset med gælden er snart historie og vil skaffe det rette fokus på PGS business model, som er i state of the art.

De fundamentale forhold er i favour for PGS, hvorfor kursen snart vil løfte sig, som mange finanshuse allerede har indset, i modsætning til DNB, som har manet sig op i et hjørne.

Men, bedste nyhed vil være at spøgslet er blevet set forlade hovedkontoret. Gerne i morgen.


Slettet bruker
20.02.2023 kl 23:11 4099

Det er godt skrevet og forklart. PGS står seg godt nå og de beviser siste år at markedet stoler mer og mer på dem. Ledelsen har vært gjennom meget tøffe år. De har fått bryne seg på alt annet enn medgang. Markedet har satt dem ordentlig på prøve. Så denne erfaringen dom dagens ledelse nå besitter og tar med seg inn i oppgangstider er derfor å regne som solid kunnskap om selskapet og drift. Videre er det også i disse motgangstider som har vært at ledelsen i PGS har måttet utvikle kunnskap om omstilling og strategisk tankegang. Så de er meget godt rustet, jfr. Nye markeder og nye tekno nyvinninger i form av bl avvindmølleparker til havs m. m CCS
Så du skriver godt og er to the point. Det er derfor jeg har kjøpt og holdt posisjon snart ett år. med litt påfyll hver gang kriseinnleggene flasher opp. Så tenker at noen vet hva de snakker om mens noen andre har dårlig kunnskap om PGS og markedsposisjon i dag og fremover. Andre lyver så de tror det selv, av en eller flere grunner, de om det.
Peggy er Solid ho 😍 I dag, i morra og i flere år fremover. Sannsynligvis flere 10 år frem. Hvert sitt valg🚢🚢🦅🦅☺️
Redigert 21.02.2023 kl 08:28 Du må logge inn for å svare
nafa
20.02.2023 kl 23:39 3930

Meget godt innlegg bergsmofs !
Må bare få gjenta at den prosessen PGS-gutta har vært gjennom siden 2014, er nok det beste «beviset» på at de gutta har bare måttet finne ut av hvordan de skal stå best og moderne rustet og med det beste utstyret klart til den neste oppgangssyklusen kommer og de har også på den måten bevist at de har hatt kjempetro den nye og mye større oppgangssyklusen som nå er i gang for fulle mugger.
Så PGS-ledelsen er nok bedre rustet enn noen ganger tidligere, det forteller historien deres på klar måte.
De har i tillegg visst helt klart at underveis fra 2014 er seismikkflåten verden over redusert ned til 1/4 av det den var. Og for å gjøre det helt klinkende klart for alle:
FLÅTEN ER REDUSERT FRA 60 FARTØY TIL IDAG 15 FARTØY.
OG DET PÅ VERDENSBASIS !!
SÅ FOLK, HVILKET MARKED ER DET PGS ER KLAR TIL Å BARE BOLTRE SEG I FOR FULLE MUGGER FRAMOVER.
EN OPPGANGSSYKLUS VI ALDRI I HISTORIEN HAR VÆRT VITNE TIL TIDLIGERE !!
SÅ FOLKENS, DERE FÅR LOV Å TENKE SELV !!!
Redigert 20.02.2023 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Travis-Bickle
21.02.2023 kl 00:22 3737

Russiske pundits og experts på Russisk TV ....Buzhinsky floated his ideas for attacking America , proposing that Russia attack American pipelines at the bottom of the Atlantic Ocean, the North Sea, and the Norwegian Sea.....

https://www.thedailybeast.com/russian-media-furious-over-bidens-visit-to-ukraine
Slettet bruker
21.02.2023 kl 08:28 2875

Overføring av kapital mottatt hos min handleplattform. Klar til å handle aksjer om den skulle dippe.
Komodo
21.02.2023 kl 08:47 2652

Da får du nok en mulighet i dag. Har vondt for å tro at vi åpner i pluss.