$$$PGS$$$ 🤑 "Bare noen timer igjen til Børsen åpner nå" 🤑
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
26.02.2023 kl 22:44
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Kontur
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Redigert 26.02.2023 kl 19:53
Du må logge inn for å svare
ÆreVære
23.02.2023 kl 09:33
2982
Så feil kan man ta og rentespøkelse vil kjøre oss langt ned mot ny inngang for riskoker`n?
Det er en som dumper hvert 5.minutt og skal ut.
Det er en som dumper hvert 5.minutt og skal ut.
Redigert 23.02.2023 kl 09:34
mingus7777
23.02.2023 kl 09:34
2950
Noen som vil kjøpe en katt? Trenger penger til noen billige PGS aksjer!
Da var du ekstremt dyktig! Komme seg ut før kollapsen på 6-7% da gitt, og ut av det svake pgs-papiret som kun er opp 15% siste tretti dager og 45% siste tre måneder. Vi talentløse andre blir igjen inntil videre. Forundrer meg ikke om du melder om blinkskudd på ny inngang - kudos!
Redigert 23.02.2023 kl 09:36
Helt riktig, de prøver å skremme med dette, men det er faktisk rimelig å låne penger, inflasjonen er styrt av EU og Nato. Dette er bare en illusjon, som vi kan nyte godt av :-)))
Sku sku skummeltur?😱 he he nei ikke så veldig. Var mange sånne før, på veien fra 1-10 og de var hyppige og hissigere. Dette ordner seg så greit så, gjerne før man tror
Du er vel en sånn en som gir kjerringa 5-6 omganger hver freddag :-)
Du får snitte ned du også. Det er saaaaalg idag!
Du får snitte ned du også. Det er saaaaalg idag!
danmark1
23.02.2023 kl 09:45
2724
Nej, det er KØB i dag. Det er helt efter bogen med et tryk ned, inden næste større stigning.
Se kursutviklingen i fetter Borr, og du ser Peggys nære fremtid✅️
Ja, de rister ut de skvetne før ytterligere verdiskapning på sine kontoer.. fullt seil i riggen her !!
Ps tror dere virkelig den kunstig lave oljeprisen vil vedvare?
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/23/7988159/kelly-chen-overraskende-lav-oljepris
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/23/7988159/kelly-chen-overraskende-lav-oljepris
«Europa har med svært høy kostnad klart å midlertidig legge om forsyningen med økt import fra verdensmarkedet. Men at russisk gass ikke lengre får plass i Europa, betyr at markedsbalansen blir krevende fremover», heter det i rapporten.
Chen påpeker at det er overraskende, fordi etterspørselen er ventet å stige tydelig med Kinas gjenåpning samtidig som det er begrenset produksjon, spesielt på skiferolje på grunn av kapasitet blant leverandørene.
«Bekymring om mer innstrammende pengepolitikk, som kjøler ned økonomiene i de rike landene, virker altså å veie ganske tungt», begrunner Chen oljeprisen.
Chen påpeker at det er overraskende, fordi etterspørselen er ventet å stige tydelig med Kinas gjenåpning samtidig som det er begrenset produksjon, spesielt på skiferolje på grunn av kapasitet blant leverandørene.
«Bekymring om mer innstrammende pengepolitikk, som kjøler ned økonomiene i de rike landene, virker altså å veie ganske tungt», begrunner Chen oljeprisen.
rischioso
23.02.2023 kl 09:58
2531
En helt naturlig og og ikke minst sunn korreksjon tilbake for å lukke tekniske gap etter en lang tids stigning nærmest fritt for korreksjoner helt tilbake fra høy 7. Selv jeg som har ventet på korreksjon langt tidligere og på lavere nivå anser denne korreksjonen som en kjøpsmulighet nettopp fordi det er kommet triggende nytt i ettertid som feks at refi mest sannsynlig ikke vil kombineres med en emi og av samme grunn vil nok ikke tekn gap på lavere nivå bli lukket i denne omgang - mao, dette kan således være en kjøpsanledning og et godt utgangspunkt å akkumulere for de som allerede er inne og et godt tidspunkt å begynne plukkingen for de som ennå ikke har tatt plass hvor 10 tallet fortsatt blinker i horisonten og allerede neste uke er nok kursen tilbake der igjen - My2Cents... ;)
Klanen
23.02.2023 kl 10:02
2496
Er neste støtte på 8.6kr? Hvor tenker du eventuelt at det finnes kortsiktig støtte hos PGS?
danmark1
23.02.2023 kl 10:03
2494
Frøkena skrev Nope! Dette er bare et kjedelig blaff..
For øjeblikket er det psykologi der bestemmer olieprisen. Efterspørgslen kommer op og det fundamentale tager over. Der kommer højere oliepris gennem 2023. Med hensyn til faldet i PGS er det også SL, der har været medvirkende. Jeg tror, vi ender over eller tæt på plus i dag.
Det er nok andre som er bedre på det tekniske. Men tenker jo personlig at bunnen er bak oss forrige time
Noen blir fintet ut før 🔵 blir trykket på og 📈 ja kursene som noen eller egentlig flere hus har gjordt flere kvalifiserte beregninger av, kommer til p stige utover. Alt det fundamentale er helt intakt 😊 Eller Nei, akkurat der kom det mer arbeid til bordet😉
Kjent mønster dette. Noen leker seg litt før neste etappe mot 15kr. Ullongs på Peggys nødhavn forlates nok snart, rufsete vær i Nord, Storm. Men det løyer og da må æ ha longsen på videre Nord. PS: Kjøpsanledning og Elgens kan vandre over havet og stige ombord i det fortreffelige seismikk selskap, TGS 😉👍🏻💨💨🚢🚢🦅🦅🔵
Kjent mønster dette. Noen leker seg litt før neste etappe mot 15kr. Ullongs på Peggys nødhavn forlates nok snart, rufsete vær i Nord, Storm. Men det løyer og da må æ ha longsen på videre Nord. PS: Kjøpsanledning og Elgens kan vandre over havet og stige ombord i det fortreffelige seismikk selskap, TGS 😉👍🏻💨💨🚢🚢🦅🦅🔵
kntfn
23.02.2023 kl 10:04
2493
Elsker SL raid i PGS! Minner meg om gode gamle desember da vi plutselig fikk aksjer nedpå 4-tallet.
kntfn
23.02.2023 kl 10:10
3733
Fant en glemt konto langt inni nettbanken😬 Tømte den og satser på at vi har sett bunnen nå.
Sweetspot
23.02.2023 kl 10:15
3710
Sweetspot skrev Ender i + i dag 🌊🌊🌊
Caset er like sterkt, oljen er lav og kommer, spennende og oppløftende handliger er i ferd med å skje. Dessverre så blir mange fintet ut og føler seg presset til å selge når kursen faller "hele" 3-4 %. Faller kursen raskt så hold. Bare et lite tips :) Peggy kommer sterk tilbake 🚀🚀🚀
Vel, er uenig i at det er lav oljepris, 70 er midten, 60 er lav og 80 er i øverste sone, folk har blitt for blendet av dette jaget etter 90 og 100 vettu :-)
rischioso
23.02.2023 kl 10:25
3584
Når det kommer til oljepris så har den fått overveiende mye betydning og det av flere grunner:
For det første så har vi vært bortskjemt over en lang periode med oljepris i intervallet 80 - 100usd/fatet og med tidvise peaker på 3 sifret toppet med eksplosive estimater om mulige peaker opptil 200usd/fatet. Slik har det ikke helt blitt da markedet har en tendens til å balansere seg selv om ikke helt så delvis, men det vi da dessverre ofte glemmer er at selv en oljepris nede på 60usd/fatet så tjener de fleste oljeselskaper godt med penger da 60usd ligger langt over selvkost så i realiteten så må oljeprisen ned på 40-50usd fatet før (ikke alle) noen må revurdere investeringene fremover - og det er langt ned dit og med kunnskapen om økt etterspørsel fremover fra Kina spesielt så vil vi ikke se slike nivåer igjen før det grønne skiftet har kommet langt lengre enn i dag og det tar tid - mao, en oljepris på 70-80 usd betyr at oljeselskapene tjener grovt med cash og svingninger innenfor dette intervallet vil ikke endre noe som helst så ja - mye psykologi ute og går som ikke virker å være forankret til realiteter ... ;)
For det første så har vi vært bortskjemt over en lang periode med oljepris i intervallet 80 - 100usd/fatet og med tidvise peaker på 3 sifret toppet med eksplosive estimater om mulige peaker opptil 200usd/fatet. Slik har det ikke helt blitt da markedet har en tendens til å balansere seg selv om ikke helt så delvis, men det vi da dessverre ofte glemmer er at selv en oljepris nede på 60usd/fatet så tjener de fleste oljeselskaper godt med penger da 60usd ligger langt over selvkost så i realiteten så må oljeprisen ned på 40-50usd fatet før (ikke alle) noen må revurdere investeringene fremover - og det er langt ned dit og med kunnskapen om økt etterspørsel fremover fra Kina spesielt så vil vi ikke se slike nivåer igjen før det grønne skiftet har kommet langt lengre enn i dag og det tar tid - mao, en oljepris på 70-80 usd betyr at oljeselskapene tjener grovt med cash og svingninger innenfor dette intervallet vil ikke endre noe som helst så ja - mye psykologi ute og går som ikke virker å være forankret til realiteter ... ;)
Redigert 23.02.2023 kl 10:37
Sweetspot skrev 90 og 100 kommer :) Før eller senere.
Absolutt, men det vil uansett kalles høy pris, og ekstremt høyt på 100+
Husk at det tjenes gode penger for operatører på 65, så for Peggy er det ikke så viktig om det er oljepris 70, 80 eller 100. Det skal opp uansett, og politikken med journalismen skal stresse dette opp og ned uansett. Kommer ikke utenom dette i dagens digitale samfunn. Traderne og analytikerne vil ri disse bølgene så best de kan. Vi andre ligger et sted imellom og lever godt på dette!
Traderne i RECSI kommer over i PEGGY etter lunsj, garantert...
Husk at det tjenes gode penger for operatører på 65, så for Peggy er det ikke så viktig om det er oljepris 70, 80 eller 100. Det skal opp uansett, og politikken med journalismen skal stresse dette opp og ned uansett. Kommer ikke utenom dette i dagens digitale samfunn. Traderne og analytikerne vil ri disse bølgene så best de kan. Vi andre ligger et sted imellom og lever godt på dette!
Traderne i RECSI kommer over i PEGGY etter lunsj, garantert...
Sweetspot
23.02.2023 kl 10:27
3567
Slettet brukerskrev Le qlatringué kan begynne🧗♂️
Var litt for kjapp på avtrekker'n i dag, men fikk fylt på. Skulle ventet 15 min til så hadde det blitt bra. Men bra skal det bli.. Jævelig bra 🤩
Lukter pengær
https://www.youtube.com/watch?v=V4-bVADLVAk
Lukter pengær
https://www.youtube.com/watch?v=V4-bVADLVAk
RevenReidar
23.02.2023 kl 10:29
3533
Hei. Det vi ser i dag er en sunn reaksjon på den siste tidens kursoppgang. Morsomt for de av oss som har penger til å fylle opp med og en hump i veien for oss andre :)
Ja det vekker minner 😊 Det jobbes godt på nu…. Skulle bare hatt litt midler tilgjengelig ☺️ Det vil gå over og jeg kommer til å få god råd til veldig mange Ullongser😂🔵🚢🚢🦅🦅💨💨
Thesistulling
23.02.2023 kl 10:37
3562
Nope, i den grad det er en reaksjon, så er den liten.
Det vi ser er noen på kjøper'n, samme mønster som den siste tiden.
Er så jævla gjennomsiktig.
Det vi ser er noen på kjøper'n, samme mønster som den siste tiden.
Er så jævla gjennomsiktig.
Travis-Bickle
23.02.2023 kl 10:38
3655
For mye fokus på høy oljepris i denne tråden. Verden trenger nok ikke olje til $100 fatet
09:56 Yellen: Den globale økonomien på «et bedre sted» Den globale økonomien er på «et bedre sted» enn for noen måneder siden i kjølvannet av covid-pandemien og Russlands invasjon av Ukraina.
Det sa USAs finansminister Janet Yellen torsdag.
Hun kom med uttalelsen i forkant av et G20-finansministermøte i India.
– På høsten var mange bekymret for en kraftig økonomisk nedgang over hele verden. Utfordringene vi står overfor er reelle og fremtiden er alltid usikker, men utsiktene har blitt bedre, sier Yellen.
09:56 Yellen: Den globale økonomien på «et bedre sted» Den globale økonomien er på «et bedre sted» enn for noen måneder siden i kjølvannet av covid-pandemien og Russlands invasjon av Ukraina.
Det sa USAs finansminister Janet Yellen torsdag.
Hun kom med uttalelsen i forkant av et G20-finansministermøte i India.
– På høsten var mange bekymret for en kraftig økonomisk nedgang over hele verden. Utfordringene vi står overfor er reelle og fremtiden er alltid usikker, men utsiktene har blitt bedre, sier Yellen.
Sweetspot
23.02.2023 kl 10:43
3586
Tipper PGS får litt å drive med her og vil jeg tro:
https://e24.no/olje-og-energi/i/0Q3eGo/venter-havvind-utlysing-om-kort-tid-det-blir-en-spennende-vaar
https://e24.no/olje-og-energi/i/0Q3eGo/venter-havvind-utlysing-om-kort-tid-det-blir-en-spennende-vaar
🦊Vælkømmin tel gards😁
oppturen
23.02.2023 kl 10:50
3520
Du skal se at Swift blir fult sysselsatt med de nye streamerne den er på vei å hente i Florø nå. 😀
Nettopp!
Reven lusker , det er bra, velkommen til bords!
rischioso
23.02.2023 kl 10:54
3550
Russland har riktig nok sagt at de skal redusere oljeprod med 5%, MEN som vi kjenner til Putin og hans forhold til lovnader så vil det mest sannsynlig ikke skje for han trenger hver oljekrone han kan få til krigen i Ukrania.
BIden er godt på vei til å gå tom for ammo til å holde oljeprisen nede og må snart på kjøperen for å fylle opp lagrene hvor oljeselskapene i USA har prioritert utbytte fremfor økt prod så ingen drahjelp der i fra - dette sammen med at OPEC ikke har planer om å øke produksjonen og forventet økt etterspørsel i fra KIna vil trigge oljeprisen fremover noe vi for alvor vil se effekten av i andre halvdel av dette året - kanskje før...
Så for de som er bekymret for en lavere oljepris - dont be, i alle fall ikke i uoverskuelig fremtid ... ;)
---------------------------
Joe Biden is running out of ammunition to fight the next oil crisis
https://markets.businessinsider.com/news/commodities/joe-biden-vladimir-putin-strategic-petroleum-reserve-spr-russia-opec-2023-2
BIden er godt på vei til å gå tom for ammo til å holde oljeprisen nede og må snart på kjøperen for å fylle opp lagrene hvor oljeselskapene i USA har prioritert utbytte fremfor økt prod så ingen drahjelp der i fra - dette sammen med at OPEC ikke har planer om å øke produksjonen og forventet økt etterspørsel i fra KIna vil trigge oljeprisen fremover noe vi for alvor vil se effekten av i andre halvdel av dette året - kanskje før...
Så for de som er bekymret for en lavere oljepris - dont be, i alle fall ikke i uoverskuelig fremtid ... ;)
---------------------------
Joe Biden is running out of ammunition to fight the next oil crisis
https://markets.businessinsider.com/news/commodities/joe-biden-vladimir-putin-strategic-petroleum-reserve-spr-russia-opec-2023-2
Redigert 23.02.2023 kl 10:57
"hvis du ikke heter Aslak Sira Myhre,
hvis du skjønner hva jeg mener
Kapital, oral
Come on"
hvis du skjønner hva jeg mener
Kapital, oral
Come on"
"Reodor, går du i boksen og finner frem lille-Knappen?"✅️
"Ja den esken som er merket OPPGANG!"
"Bare gå forbi ""Den småselgende Storkjøper"""
Normalone
23.02.2023 kl 11:07
3484
Du er en av de mest useriøse skribentene på HO, Elgen 1. Dvs du solgte alt i PGS 21. feb. Her følger bare et par av innleggene du skrev 20. feb, dvs. dagen før;
"Bare å handle det man kan under kr 10"
"Kursen er nok over kr 20 allerede i juni mnd."
"En litt kjedelig børsdag, typisk de dagene USA er stengt. Noen blir litt "lei" og selger, men det blir så feil som det kan bli. Dette tror jeg blir en bra uke for børsene og PGS/oljen."
"Da blir det nok grønne tall før dagen er over. PGS aksjen viser styrke."
"Nå er jeg fullstappet i begge selskap, så har tro på en god opptur for begge innen seismikk"
"Bare å handle det man kan under kr 10"
"Kursen er nok over kr 20 allerede i juni mnd."
"En litt kjedelig børsdag, typisk de dagene USA er stengt. Noen blir litt "lei" og selger, men det blir så feil som det kan bli. Dette tror jeg blir en bra uke for børsene og PGS/oljen."
"Da blir det nok grønne tall før dagen er over. PGS aksjen viser styrke."
"Nå er jeg fullstappet i begge selskap, så har tro på en god opptur for begge innen seismikk"
Redigert 23.02.2023 kl 11:09
kntfn
23.02.2023 kl 11:11
3445
Kan noen ta en for laget og kjøpe den posten som ligger på 9,375? Så kan vi komme oss videre her i livet.
Normalone
23.02.2023 kl 11:14
3444
Uff - nå som du er inne, vil selvfølgelig refi skje uten emisjon og oljeprisen vil stige til himmels og alt er rosenrødt. Ikke mange dager siden du mente noe helt annet, at det vil komme emisjon, rentene vil stige og kursen skal (ikke om, men når) ned på kr 7 mv. Pinlig å lese - null troverdighet!!
Du får mene hva du vil, men jeg følger markedet fortløpende og så at der ville komme en overreaksjon mot USA og FED referatet. Da solgte jeg og satt gevinsten inn i TGS i går og i dag, da jeg tror på en oppside de neste ukene etter en liten dipp. Skjønner at du blander følelser inn i selskapet, det gjør ikke jeg. Børs er mange gang ferskvare og kan jeg tjene penger på å ta noen valg så gjør jeg det.
PGS skal definitivt opp igjen, men tror ikke på det helt store før ReFi. Denne kan selvsagt komme når som helst og da er det de som er inne i aksjen som får størst fortjeneste. Kanskje er jeg der da, kanskje ikke. Akkurat nå ser jeg størst oppside i TGS frem mot 7. mars.
PGS skal definitivt opp igjen, men tror ikke på det helt store før ReFi. Denne kan selvsagt komme når som helst og da er det de som er inne i aksjen som får størst fortjeneste. Kanskje er jeg der da, kanskje ikke. Akkurat nå ser jeg størst oppside i TGS frem mot 7. mars.