$$$PGS$$$ đ€ "Bare noen timer igjen til BĂžrsen Ă„pner nĂ„" đ€
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
26.02.2023 kl 22:44
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Kontur
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Redigert 26.02.2023 kl 19:53
Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
23.02.2023 kl 21:29
3828
Det er en kjent sak at multinick gÄr i surr med alle nicka - ikke noe nytt i det, men man avslÞrer seg som oftest med Ä svare med feil nick - ikke noe galt i det heller annet enn at man er avslÞrt, men det gjÞr jo ikke andre til dritts... ;)
rischioso
23.02.2023 kl 21:35
3793
Marine Seismic Equipment & Acquisition Market Outlook 2023 and Forecast to 2028 with Top Countries Data
Published: Feb. 15, 2023 at 10:57 p.m. ET
Key players profiled in the report are [Seabird Exploration Group, CGG, BGP, PGS, EMGS, WesternGeco, Polarcus Limited, TGS, Fugro, Geo Marine Survey Systems, Seismic Equipment Solutions, Mitcham Industries, Inc, Sercel, Prospector PTE, Schlumberger
Marine Seismic Equipment and Acquisition Market Size is projected to Reach Multimillion USD by 2028, In comparison to 2023, at unexpected CAGR during the forecast Period 2023-2028.
https://www.marketwatch.com/press-release/marine-seismic-equipment-acquisition-market-outlook-2023-and-forecast-to-2028-with-top-countries-data-2023-02-15#:~:text=The%20Global%20Marine%20Seismic%20Equipment%20and%20Acquisition%20market,is%20expected%20to%20rise%20over%20the%20projected%2
Published: Feb. 15, 2023 at 10:57 p.m. ET
Key players profiled in the report are [Seabird Exploration Group, CGG, BGP, PGS, EMGS, WesternGeco, Polarcus Limited, TGS, Fugro, Geo Marine Survey Systems, Seismic Equipment Solutions, Mitcham Industries, Inc, Sercel, Prospector PTE, Schlumberger
Marine Seismic Equipment and Acquisition Market Size is projected to Reach Multimillion USD by 2028, In comparison to 2023, at unexpected CAGR during the forecast Period 2023-2028.
https://www.marketwatch.com/press-release/marine-seismic-equipment-acquisition-market-outlook-2023-and-forecast-to-2028-with-top-countries-data-2023-02-15#:~:text=The%20Global%20Marine%20Seismic%20Equipment%20and%20Acquisition%20market,is%20expected%20to%20rise%20over%20the%20projected%2
Redigert 23.02.2023 kl 21:40
Kontur
23.02.2023 kl 21:46
3673
Mange som hopper og spretter rundt. Skifter grunnleggende mening og vinkling annenhver dag. Samme person med ulike nick skremmer og lokker alt etter som. Noen tror jeg bare erter og synes det er moro nÄr noen reagerer; klart det, regel nr 1 nÄr noen erter eller mobber er Ä la vÊre Ä bry seg.
For min del er PGS caset enkelt og jeg vil fremstÄ som Êrlig og konsekvent. Jeg er helt 100% sikker pÄ at PGS er et vinnercase for den langsiktige investor og handler deretter. Noe jeg har formidlet i ca 1 Är her pÄ trÄden.
Jeg kjÞper jevnt og trutt og har ikke solgt en aksje, kun akkumulerer. KjÞper mer de gangene den dipper slik som tidligere i dag og i gÄr. Grunnen til det er at jeg er trygg pÄ at kursen i 1-2 Ärs perspektiv vil stige og stige mnd for mnd.
Jeg tror at PGS vil minst 3 dobble selskapsverdien fra i dag og bli en skikkelig cash og utbyttemaskin.
Synes trading er spennende og jeg trader selv, men ikke i PGS.
Skal love Ä si ifra om jeg selger. Inntil da er det kjÞp som gjelder. Har tjent mange mill i PGS allerede men dette er bare begynnelsen pÄ et stort og langt eventyr.
KjÞp PGS dere og og bli rike dere ogsÄ
For min del er PGS caset enkelt og jeg vil fremstÄ som Êrlig og konsekvent. Jeg er helt 100% sikker pÄ at PGS er et vinnercase for den langsiktige investor og handler deretter. Noe jeg har formidlet i ca 1 Är her pÄ trÄden.
Jeg kjÞper jevnt og trutt og har ikke solgt en aksje, kun akkumulerer. KjÞper mer de gangene den dipper slik som tidligere i dag og i gÄr. Grunnen til det er at jeg er trygg pÄ at kursen i 1-2 Ärs perspektiv vil stige og stige mnd for mnd.
Jeg tror at PGS vil minst 3 dobble selskapsverdien fra i dag og bli en skikkelig cash og utbyttemaskin.
Synes trading er spennende og jeg trader selv, men ikke i PGS.
Skal love Ä si ifra om jeg selger. Inntil da er det kjÞp som gjelder. Har tjent mange mill i PGS allerede men dette er bare begynnelsen pÄ et stort og langt eventyr.
KjÞp PGS dere og og bli rike dere ogsÄ
Poenget med Ă„ diskutere Ăžrer opp og ned. Til sommeren er kursen minst 12kr pluss. Mye penger ekstra i min lommebok
kntfn
23.02.2023 kl 22:21
3379
Olje opp, phlx opp, vix ned, rsi godt nedkjĂžlt - alle klar for fredagsrekylen da?
elnomi
23.02.2023 kl 22:25
3320
Antar at noen vil prĂžve Ă„ skape frykt og utlĂžse stopp loss fra start av i morgen, men at nedgangen er meget kortvarig og kursen raskt er i pluss og slutter godt opp fĂžr helgen.
Hvem tÞr egentlig Ä stÄ utenfor nÄr helgen ringes inn?
Hvem tÞr egentlig Ä stÄ utenfor nÄr helgen ringes inn?
oppturen
23.02.2023 kl 22:38
3218
đđ
Ser du har sittet pĂ„ long posisjon hele tiden og fylte pĂ„ med full trader konto i gĂ„r đ
Kan timing du đ
Ser du har sittet pĂ„ long posisjon hele tiden og fylte pĂ„ med full trader konto i gĂ„r đ
Kan timing du đ
Travis-Bickle
23.02.2023 kl 23:00
3071
Jeg er en med excel hjerne.
Kontur, du mÄ vÊre pÄ topp 20 hvis det stemmer at du ikke trader i PGS noe du har meldet du gjÞr tidligere.
Liten PS
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EPE7P/uppgift-kina-kan-leverera-dronare-till-ryssland
Dette blir langvarig. KjĂžp litt hermetikk
Kontur, du mÄ vÊre pÄ topp 20 hvis det stemmer at du ikke trader i PGS noe du har meldet du gjÞr tidligere.
Liten PS
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EPE7P/uppgift-kina-kan-leverera-dronare-till-ryssland
Dette blir langvarig. KjĂžp litt hermetikk
rischioso
23.02.2023 kl 23:21
2884
Ja, dette er ikke Ă„ spĂžke med for det er sagt at hvis den store bjĂžrn i fra Ăst slĂ„r seg sammen med den Gule rase sĂ„ trĂ„kker de lett over Europa og mulig det er nettopp det vi ser konturene av nĂ„ og ikke umulig at hele Ukraina krigen ikke var ment for annet enn Ă„ tappe EU for vĂ„pen - noe som er godt pĂ„ vei til Ă„ skje allerede....
Man kan si mye om Putin, men en stĂžrre strateg i dette Ă„rhundre skal man lete lenge etter - bare en tanke fra hammock'n et sted i Asia ...;)
Man kan si mye om Putin, men en stĂžrre strateg i dette Ă„rhundre skal man lete lenge etter - bare en tanke fra hammock'n et sted i Asia ...;)
Redigert 23.02.2023 kl 23:27
Forutsatt at dine konspirasjonsteorier stemmer? Hva om disse ikke stemmer? Da kan vi kanskje fortsette Ă„ konstatere at mannen bare er gal og har bommet fullstendig?
Platinum365
23.02.2023 kl 23:27
2831
Du mÄ velge mellom ris 1, ris 2 og ris 3, det er helt tilfeldig utfall
rischioso
23.02.2023 kl 23:32
2796
Du mener vel fortsette Ä konspirere om at mannen er gal og har bommet fullstendig for vi har pr nÄ verken bevis for det ene eller det andre - mao, enn sÄ lenge er ikke slike pÄstander Ä anse som annet enn god gammel US propaganda ... ;)
Redigert 23.02.2023 kl 23:33
Du som skriver " Man kan si mye om Putin, men en stĂžrre strateg i dette Ă„rhundre skal man lete lenge etter " uten Ă„ ha den minste dekning for dette.
rischioso
23.02.2023 kl 23:48
2741
Nei vel, men du kan da kanskje fortelle meg hvem av dette Ă„rhundrets statsledere som kunne ha vart lengre i hans sko - og ikke kom drassende med StĂžre, Erna, Donald eller Biden ... ;)
rischioso
23.02.2023 kl 23:55
2688
Travis-Bickle skrev Sover ikke dÄrlig. https://www.globalfirepower.com/aircraft-total.php
Ok, nÄr andre og tredje stÞrste slÄr seg sammen sÄ ville ikke jeg ha sovet godt - ikke regn med alt for mye stÞtte i fra USA, de leker verdens politi og har krangler gÄende over alt og mÄ derfor alltid ha store deler av flÄten stÄende stand-by andre plasser sÄ den faktiske tilgjengelige flÄten er heller minimal...
Oopps, jeg tror vi har sporet litt av - tilbake til seismikk og PGS...;)
Oopps, jeg tror vi har sporet litt av - tilbake til seismikk og PGS...;)
Redigert 23.02.2023 kl 23:57
Mye kan sies om den ene og den andre. Men man skal ta den rÞde bjÞrnen alvorlig, begge forsÄvidt. Har man noe innsikt i det store bildet og historien, sÄ er man litt bekymret for de 2 + Tyrkia/Syria.
Ukrainerne har heller ikke de beste rykter historisk.
Skummelt hva som hender i vÄr tid
MEN olje trenger man uansett, sĂŠrs mye i krig :-)
(skal sies at jeg bekymrer meg lite for krigen eller neste krigen, kunne ikke brydd meg mindre faktisk)
Lev hardt, gjÞr som du Þnsker og bli bÄret ut med stolthet, ingen overlever det korte livet uansett :-))) Lykketil imorgen PEGGIESSSSSSERE!
Ukrainerne har heller ikke de beste rykter historisk.
Skummelt hva som hender i vÄr tid
MEN olje trenger man uansett, sĂŠrs mye i krig :-)
(skal sies at jeg bekymrer meg lite for krigen eller neste krigen, kunne ikke brydd meg mindre faktisk)
Lev hardt, gjÞr som du Þnsker og bli bÄret ut med stolthet, ingen overlever det korte livet uansett :-))) Lykketil imorgen PEGGIESSSSSSERE!
KjĂžp popcoen og papp jeltzin...holder i massevis :-))))
rischioso
24.02.2023 kl 00:02
2667
Bmwx1 skrev Skal jeg skrive ut 25 mg sobril?
Utgir du deg for Ä vÊre lege ogsÄ nÄ - trodde du alltid hadde det liggende i BMW'n - elller pusher du med Skodan ...?...
Slettet brukerskrev Det trur jeg ikke holder til denne sykdommen !
...enig, kunnskap mÄ man ha mere pÄ bordet for Ä stagnere....
Oldking
24.02.2023 kl 00:10
2650
Rischioso!
Putins handlinger har fĂžrt til at Nato styrkes ogsĂ„ Ăžkonomisk. Trump prĂžvde Ă„ skremme medlemslandene til Ă„ Ăžke bidragene. Han kom et stykke pĂ„ vei. Putin mye lengre. Han ordner flere medlemsland ogsĂ„. Men sĂ„ er han jo en sĂ„ mye stĂžrre strategâŠ
Putins handlinger har fĂžrt til at Nato styrkes ogsĂ„ Ăžkonomisk. Trump prĂžvde Ă„ skremme medlemslandene til Ă„ Ăžke bidragene. Han kom et stykke pĂ„ vei. Putin mye lengre. Han ordner flere medlemsland ogsĂ„. Men sĂ„ er han jo en sĂ„ mye stĂžrre strategâŠ
rischioso
24.02.2023 kl 00:10
2658
Alle futtene endte i grÞnt over dammen og olja har lagt pÄ seg noen %-er noe som gir et godt utgangspunkt for morgendagen ... ;)
Londonmannen
24.02.2023 kl 00:14
2649
NĂ„ja, skulle den store BjĂžrn og den gule rase og forsĂžke pĂ„ Ă„ trĂ„kke over Europa, da vil det ganske sikkert stige et stor antall ballistiske missiler med atomvĂ„pen opp fra havet i Nord-Atlanteren og sette kurs mot mĂ„l i Russland og Kina. Da vil vi oppleve the final count downâŠâŠ.
Men dette vet kinamannen og jeg tror ikke at Kina bil tillate den gale Putin Ä dra det sÄ langt at den gule rase blir gjort om til urinfarget vanndamp.
Terrorbalansen har fungert i over 73 Är og vil nok fungere i mange Är fremover. De store atommaktene, som innbefatter Russland og Kina Þnsker ikke at det skal bli flere nasjoner med atomvÄpen. I den grad Russland skulle begynne Ä benytte taktiske atomvÄpen, vil ganske sikkert flere land som i dag ikke har slike vÄpen, gÄ til anskaffelse av dem. Det vil aldri Kina tillate skje.
Mulig Putin er en smart strateg, men i tilfellet Ukraina feilberegnet han for det fÞrste motstanden fra Ukraina og vesten, for det andre feilberegnet han sine egne militÊre styrker kapasitet. Det siste skyldes at Putin kun omgir seg med ja-mennesker som gir ham de svarene han Þnsker og ikke nÞdvendigvis det riktige bildet. FÞlgelig mÄtte Putin ta sine beslutninger pÄ bakgrunn av et feilaktig grunnlag.
Da er det ikke sÄ rart at nÄr virkeligheten spiller seg ut, sÄ blir resultatet noe annerledes enn bet ville blitt med et korrekt grunnlag. Men det siste betinger at du stoler pÄ dine rÄdgivere og aksepterer at svarene du fÄr er korrekte og ikke sminket til det ugjenkjennelige. Men slik er det ikke i samfunn ledet av autoritÊre ledere som baserer sin lederskap pÄ lÞgn og propaganda. I slike systemer blir sannheten en trussel mot deres maktbase.
SÄ derfor gÄr det gjerne som det gÄr nÄr denne typen ledere spiller opp til krigsdans. Vi sÄ det samme skje i Hitlertyskland. Hadde Hitler lyttet til sine admiraler og generaler kunne vi alle sammen snakket tysk i dag. Takk Gud for at slike ledere kun hÞrer pÄ seg selv og sine demoner.
God natt og sov godt!
Men dette vet kinamannen og jeg tror ikke at Kina bil tillate den gale Putin Ä dra det sÄ langt at den gule rase blir gjort om til urinfarget vanndamp.
Terrorbalansen har fungert i over 73 Är og vil nok fungere i mange Är fremover. De store atommaktene, som innbefatter Russland og Kina Þnsker ikke at det skal bli flere nasjoner med atomvÄpen. I den grad Russland skulle begynne Ä benytte taktiske atomvÄpen, vil ganske sikkert flere land som i dag ikke har slike vÄpen, gÄ til anskaffelse av dem. Det vil aldri Kina tillate skje.
Mulig Putin er en smart strateg, men i tilfellet Ukraina feilberegnet han for det fÞrste motstanden fra Ukraina og vesten, for det andre feilberegnet han sine egne militÊre styrker kapasitet. Det siste skyldes at Putin kun omgir seg med ja-mennesker som gir ham de svarene han Þnsker og ikke nÞdvendigvis det riktige bildet. FÞlgelig mÄtte Putin ta sine beslutninger pÄ bakgrunn av et feilaktig grunnlag.
Da er det ikke sÄ rart at nÄr virkeligheten spiller seg ut, sÄ blir resultatet noe annerledes enn bet ville blitt med et korrekt grunnlag. Men det siste betinger at du stoler pÄ dine rÄdgivere og aksepterer at svarene du fÄr er korrekte og ikke sminket til det ugjenkjennelige. Men slik er det ikke i samfunn ledet av autoritÊre ledere som baserer sin lederskap pÄ lÞgn og propaganda. I slike systemer blir sannheten en trussel mot deres maktbase.
SÄ derfor gÄr det gjerne som det gÄr nÄr denne typen ledere spiller opp til krigsdans. Vi sÄ det samme skje i Hitlertyskland. Hadde Hitler lyttet til sine admiraler og generaler kunne vi alle sammen snakket tysk i dag. Takk Gud for at slike ledere kun hÞrer pÄ seg selv og sine demoner.
God natt og sov godt!
Redigert 24.02.2023 kl 00:15
rischioso
24.02.2023 kl 00:14
2665
Indirekte sÄ er jo Russland i krig med EU og USA allerede nÄ, Ukraina er arenaen for krigen - enn sÄ lenge ....
Londonmannen
24.02.2023 kl 00:18
4327
Gud forby at den sprer seg. Da kan vi alle pakke sammen. For da befinner vi oss i tredje verdenskrig. Og den krigen har ingen seierherre, kun tapere. NÄr stÞvet har lagt seg etter den krigen vil jorden neppe vÊre beboelig pÄ flere tusen Är. Velbekomme! Dersom menneskeheten er sÄ stupide, da mÄ jeg si jeg blir en smule skuffet.
SÄsÄ, ikke vÊr redd. Man rekker ikke pakke sÊrlig mye :-)) Lev som om det er siste dagen hver dag, sÄ fÄ man mest ut av dette lille oppholdet her ...hohoho
Man kan jo huske pÄ at den rÞde bjÞrnen er Ärsaken til at du ikke snakker tysk :-)))) Til hans forsvar!
Man kan jo huske pÄ at den rÞde bjÞrnen er Ärsaken til at du ikke snakker tysk :-)))) Til hans forsvar!
Alejandreuta
24.02.2023 kl 01:02
4241
KjÞpte det jeg skulle pÄ under 3 jeg siden Backtrading er sÄ populÊrt. Har skalet av litt oppover og har gjort noen hundre lÞk og flere skal det bli. Langt unna gigantene her som gjÞr milioner. Men prosentmessig er jeg svÊrt fornÞyd med avkastngen i min investorkarriere. Ligger pÄ et par hundre prosent i Äret. Dessverre hÞyt forbruk ogsÄ sÄ tar stadig ut litt av avkastningen. Per nÄ er PGS den nest stÞrste posisjonen. GOGL stÞrst og FRO den tredje av noe stÞrrelse. Har sykt liten respekt for de som har null integritet, og i mine Þyne er rene drittsekker. Har sÄ liten respekt for Ä se noen bare jammer og snur sÄ fort de er ute. Det verste er at jeg skjÞnner ikke hvorfor man forteller det? Tror man virkelig at hva som blir sagt her inne pÄvirker kursen i sÄ stor grad at det er bryet verdt Ä skrive all den dritten de kommer med? Men synes det hadde vÊrt fint hvis flere kan slutte Ä svare lÞkene, trÄden er dessverre preget av svar til noe som for meg er skjult. MeningslÞs haussing og Baissing blir litt mye.
Uansett ser jeg at Eidesvik leverer gode tall og ikke minst gÄr de ut med at fire seismikkskip er til salgs. Er mange dyktige her pÄ forumet sÄ lurer pÄ om noen har noe info om disse fire seismikkskipene. Rigging, verdi, streamerkapasitet osv?
Uansett ser jeg at Eidesvik leverer gode tall og ikke minst gÄr de ut med at fire seismikkskip er til salgs. Er mange dyktige her pÄ forumet sÄ lurer pÄ om noen har noe info om disse fire seismikkskipene. Rigging, verdi, streamerkapasitet osv?
Liffo
24.02.2023 kl 01:19
4223
Kvar enkelt er sin egen lykkesmed, om en er long, trader, eller begge deler, eg er det sisteâŠ. Brukt 20k aksjer Ă„ trade med, 320k long, so sĂ„nn som kursen har beveget seg blir det noken tusenlapper og litt spenning kvar dag istedenfor Ă„ bare sitte Ă„ sjĂ„ pĂ„, og angre pĂ„ at en ikkje har gjort noke. Ser fram til fortsettelsen$$$$
Hvem skip snakker du om?
Da var dagen her đ
Dietten som fÄr det til Ä svinge de siste 2-3 ukene inn mot den tyvende ...
Alias Mr X
24.02.2023 kl 08:33
3372
BÄtene som Eidesvik har jobbet tidligere for CGG (var selv teknisk inspektÞr der), de er gamle og utstyret er bare Ä kaste. de kommer neppe ut som seismikk bÄter igjen.
elnomi
24.02.2023 kl 08:43
3252
Det ser ut som dette tipset kan gÄ rett inn.
Noen prÞver Ä trykke ned aksjen i pretraden og Äpningen (og skape litt usikkerhet/stopp loss) ogsÄ kommer nok kursen til Ä dra seg godt oppover utover dagen og fÞr helgen. Ingen Þnsker egentlig Ä stÄ utenfor PGS nÄ i tiden som kommer.
Noen prÞver Ä trykke ned aksjen i pretraden og Äpningen (og skape litt usikkerhet/stopp loss) ogsÄ kommer nok kursen til Ä dra seg godt oppover utover dagen og fÞr helgen. Ingen Þnsker egentlig Ä stÄ utenfor PGS nÄ i tiden som kommer.
NÄ skal ikke jeg vÊre en gledesdreper, men PGS vil vÊre volatil sÄ lenge der ikke ligger en signert refinansieringsavtale.
Kursen har ikke klart Ä kommet noe sÊrlig opp pÄ 10 tallet fÞr fallet har tiltatt. Det som burde bekymre er at fallet har tatt ett steg lengre ned pÄ 9 tallet som i gÄr.
Uansett, er man long i selskapet sÄ har ikke dette noe Ä si noe pÄ langsikt. Kortsiktig vil den svinge litt frem og tilbake uten de store sprangene opp.
Kursen har ikke klart Ä kommet noe sÊrlig opp pÄ 10 tallet fÞr fallet har tiltatt. Det som burde bekymre er at fallet har tatt ett steg lengre ned pÄ 9 tallet som i gÄr.
Uansett, er man long i selskapet sÄ har ikke dette noe Ä si noe pÄ langsikt. Kortsiktig vil den svinge litt frem og tilbake uten de store sprangene opp.
Redigert 24.02.2023 kl 08:45
Ok, blir med đ«Ą
đș NĂ„: (se PGS Investor for chart
"PGS - OPEN - TIME - FIBONACCI
Vi fikk en "perfekt" tutch av Fib. 60,80% torsdag og jeg hÄper flere benyttet sjansen. Med oljeprisen "Out of the wood" forelÞpig og favorable Oscillatorer tyder mye pÄ at gÄrsdagens annonserte ende pÄ konsolideringen gikk inn. Et brudd ned gjennom Fib. 60.80% er pÄkrevet for Ä endre dette.
En vending opp i dag vil danne en prematur formasjon med hyggelige targets. Disse fĂ„r vi se pĂ„ under veis... đ"
"PGS - OPEN - TIME - FIBONACCI
Vi fikk en "perfekt" tutch av Fib. 60,80% torsdag og jeg hÄper flere benyttet sjansen. Med oljeprisen "Out of the wood" forelÞpig og favorable Oscillatorer tyder mye pÄ at gÄrsdagens annonserte ende pÄ konsolideringen gikk inn. Et brudd ned gjennom Fib. 60.80% er pÄkrevet for Ä endre dette.
En vending opp i dag vil danne en prematur formasjon med hyggelige targets. Disse fĂ„r vi se pĂ„ under veis... đ"
Redigert 24.02.2023 kl 08:53
Sweetspot
24.02.2023 kl 08:53
3109
Slapp av. Hva du tror pÄvirker nok ikke folk her pÄ partytrÄden, dessverre..
Pgs klatrer fint opp til 10 tallet fĂžr helgen.
TGSâen din faller nok i dag ogsĂ„ som den har gjort hver dag i det siste, selv med innsidehandel..
Pgs klatrer fint opp til 10 tallet fĂžr helgen.
TGSâen din faller nok i dag ogsĂ„ som den har gjort hver dag i det siste, selv med innsidehandel..