*** Mangedobling for EMGS ***
Electromagnetic Geoservices (EMGS) fikk en justert EBITDA på 8,2 millioner dollar i fjerde kvartal 2022, mot 0,4 millioner dollar samme kvartal året før.
Omsetningen ble 15,2 millioner dollar i perioden (5,1), mens resultat før skatt ble 6,9 millioner dollar (0,9).
«Atlantic Guardian» er for tiden i varmt opplag i Norge, og EMGS jobber med å sikre ordrereserve for første halvår av 2023, med sikte på å starte opp operasjoner offshore Norge i løpet av andre kvartal 2023, fremgår det.
Samtidig som å sikre en ordrereserve er en prioritet for EMGS, gjør den forhandlede fleksibiliteten i charteravtaler for Atlantic Guardian det mulig for EMGS å betydelig redusere kontantforbruket (cash burn) i perioder med lav utnyttelse, heter det videre.
«Vi vil fortsette å balanse driftskostnadene nøye mot den risikojusterte økonomien til eventuelle prosjekter», skriver EMGS.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/07/7983366/mangedobling-for-emgs-i-fjerde-kvartal?internal_source=sistenytt
Omsetningen ble 15,2 millioner dollar i perioden (5,1), mens resultat før skatt ble 6,9 millioner dollar (0,9).
«Atlantic Guardian» er for tiden i varmt opplag i Norge, og EMGS jobber med å sikre ordrereserve for første halvår av 2023, med sikte på å starte opp operasjoner offshore Norge i løpet av andre kvartal 2023, fremgår det.
Samtidig som å sikre en ordrereserve er en prioritet for EMGS, gjør den forhandlede fleksibiliteten i charteravtaler for Atlantic Guardian det mulig for EMGS å betydelig redusere kontantforbruket (cash burn) i perioder med lav utnyttelse, heter det videre.
«Vi vil fortsette å balanse driftskostnadene nøye mot den risikojusterte økonomien til eventuelle prosjekter», skriver EMGS.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/07/7983366/mangedobling-for-emgs-i-fjerde-kvartal?internal_source=sistenytt
Spennene denne her. En ny kontrakt bør sette bra fyr på denne, men vil nok allerede gå endel mer på forventninger.
Unik teknologi i starten av en syklus, samtidig som de er klare for kartlegging mineraler på havbunn.
Meget mulig denne kursen mangedobles.
Må nok plukke litt mer her, småjustere litt på portisen
Unik teknologi i starten av en syklus, samtidig som de er klare for kartlegging mineraler på havbunn.
Meget mulig denne kursen mangedobles.
Må nok plukke litt mer her, småjustere litt på portisen
Redigert 12.02.2023 kl 14:02
Du må logge inn for å svare
Så vidt jeg kan se så hadde de en emisjon i 2018 der de hentet over 100 mill NOK , her har jeg ikke fulgt med så godt, så er det noen annen som vet mere ?
X-43 scramjet
12.02.2023 kl 14:26
4612
Her har vi fått en god seismikk aksje rett i hendene våre. Oppturen kan fort bli ny rekord med ny stor kontrakt på 400-500 millioner. Skulle lastet opp mer på 2.17 kr
OG
Her er det 3 ting og følge med på.
1. Øker topp 20 beholdningen sin.
2. EMGS har over tid hatt svært lite omsetning og er regnet som en børsmygg.
På Fredag var omsetningen på 11.45 mill NOK noe som er uvanlig i EMGS.
3. Bryter kursen opp over 4 så er vi over 5 års høy og TA forklart (sky is the limit)
Her er det 3 ting og følge med på.
1. Øker topp 20 beholdningen sin.
2. EMGS har over tid hatt svært lite omsetning og er regnet som en børsmygg.
På Fredag var omsetningen på 11.45 mill NOK noe som er uvanlig i EMGS.
3. Bryter kursen opp over 4 så er vi over 5 års høy og TA forklart (sky is the limit)
Redigert 12.02.2023 kl 15:23
skadi
12.02.2023 kl 15:22
4586
En annen tanke å har i bakhodet er det faktum at Atlantic Guardian hadde en veldig lav utnyttelsesgrad på årsbasis (2022) på under 30 prosent. Allikevel går selskap med pent overskudd. Med andre ord så har de et enorm oppsidekapasitet uten å leie inn flere skip, eller forandre noe særlig på selskap strukturen ellers.
JSH
12.02.2023 kl 15:36
4547
Linket denne artikkelen ifjor, men ser at det har kommet et par nye navn her så poster igjen. Anbefaler alle EM-interesserte i å lese den. https://www.tu.no/artikler/elektromagnetiske-malinger-vil-kunne-gi-flere-oljefunn/230511
Masse flotte innlegg en søndag. Settes pris på😃👍🏽Dette selskapet og aksjen har jeg svært god tro på. Har allerede enorm avkasting på kort tid. Men gjør meg ingenting å øke kostprisen. Det vil bli lastet det jeg kan på 3 tallet. Kjempe flaks en runde nedom 2 tallet Vi får se…skjer ikke om omsetningen vedvarer.
Enormt potensiale og ryddig økonomi! Må bli suksess. Last og la tiden jobbe📈🚀
Enormt potensiale og ryddig økonomi! Må bli suksess. Last og la tiden jobbe📈🚀
motbakken
12.02.2023 kl 17:43
4565
Her er noen flere linker for dere som er interessert i å lese mer om teknologien og selskapet. Har postet i tidligere tråder siste året.
A metal detector for the sea floor - fra geoexpro;
ref https://no.linkedin.com/posts/emgs_tgs-alton-ofg-activity-7006160162071699456-Nrgl
Atlab-undersøkelsen etter mineraler;
EMGS, was the acquisition provider of the consortium, and preliminary results are ready and they show a significant uplift in understanding and mapping sea bed mineral deposits.
ref https://seg.org/Events/SEG-Live/session/a-multi-physical-survey-for-deep-sea-mineral-exploration
Nabirm focuses on offshore Namibia;
Nabirm is currently embarking on a 3D Controlled Source Electro Magnetics (CSEM) seismic programme with Norwegian based EMGS, prior to the commencement of drilling activity.
ref https://neweralive.na/posts/nabirm-focuses-on-offshore-namibia
CEO i Gove energy uttaler;
Q. Are there current technologies that make exploration easier and less expensive?
Yes: It is called Controlled Source Electro Magnetics (CSEM). This is used for early but shallow detection of hydrocarbon in the ground before commencing exploration drill. It also helps to reduce risk of exploration failure, fund wasting and drilling of dry holes.
Ref https://www.majorwavesenergyreport.com/gove-energy-has-a-virile-and-strategic-technology-to-eradicate-oil-theft-faith/
A metal detector for the sea floor - fra geoexpro;
ref https://no.linkedin.com/posts/emgs_tgs-alton-ofg-activity-7006160162071699456-Nrgl
Atlab-undersøkelsen etter mineraler;
EMGS, was the acquisition provider of the consortium, and preliminary results are ready and they show a significant uplift in understanding and mapping sea bed mineral deposits.
ref https://seg.org/Events/SEG-Live/session/a-multi-physical-survey-for-deep-sea-mineral-exploration
Nabirm focuses on offshore Namibia;
Nabirm is currently embarking on a 3D Controlled Source Electro Magnetics (CSEM) seismic programme with Norwegian based EMGS, prior to the commencement of drilling activity.
ref https://neweralive.na/posts/nabirm-focuses-on-offshore-namibia
CEO i Gove energy uttaler;
Q. Are there current technologies that make exploration easier and less expensive?
Yes: It is called Controlled Source Electro Magnetics (CSEM). This is used for early but shallow detection of hydrocarbon in the ground before commencing exploration drill. It also helps to reduce risk of exploration failure, fund wasting and drilling of dry holes.
Ref https://www.majorwavesenergyreport.com/gove-energy-has-a-virile-and-strategic-technology-to-eradicate-oil-theft-faith/
Redigert 12.02.2023 kl 17:57
Helt topp motbakken👍🏽
Gjør det enkelt å sette seg godt inn i emgs.
Vi er nok flere med god suksess i Pgs som følger godt med her. allerede investert eller med en klam hånd på kjøps knappen💰
Gjør det enkelt å sette seg godt inn i emgs.
Vi er nok flere med god suksess i Pgs som følger godt med her. allerede investert eller med en klam hånd på kjøps knappen💰
skadi
12.02.2023 kl 18:13
4595
Jeg ser at EMGS har hatt samarbeid med TGS. Har de hatt noen fellesprosjekter med PGS også?
Egentlig burde ja PGS kjøpe opp EMGS så fort som bare det, før TGS gjør det. Men så var det det med: Det er dyrt å være fattig/gjeldsbelastet for PGS sitt vedkommende. :)
Egentlig burde ja PGS kjøpe opp EMGS så fort som bare det, før TGS gjør det. Men så var det det med: Det er dyrt å være fattig/gjeldsbelastet for PGS sitt vedkommende. :)
Tørr jeg ikke svare på. Men vet det har vært en rettssak mellom emgs og Pgs vedrørende em teknologien.
Vet ikke om man skal si basert på det at Pgs ønsker å sluke emgs. Men at emgs sitter på en joker det er klart
Vet ikke om man skal si basert på det at Pgs ønsker å sluke emgs. Men at emgs sitter på en joker det er klart
Redigert 12.02.2023 kl 19:45
hill
12.02.2023 kl 20:22
4393
Helt riktig som du sier der. Det ble en del nye aksjer under den emisjonen!
I etterkant av emisjonen ble aksjen imidlertid spleiset, slik at 100 aksjer ble til 1 aksje.
Derfor er det pr idag nærmere 69 millioner ferre aksjer til å dele på, enn det var i 2014!
Ved Q3 avslutningen 30 September 2014, hadde EMGS totalt 199.765.555 aksjer
Ved Q4 avslutningen 31 Desember 2022, hadde EMGS totalt 130.969.690 aksjer
Det har også vært spørsmål her tidligere om antallet båter som EMGS disponerte i 2014.
Selskapet hadde ved slutten av Q3 2014 4 fartøyer i operasjon og et 5. fartøy i stand by.
Idag er EMGS gjeldfri, om en tar med kontantbeholdningen, går for tiden på sparebluss, i påvente av økende aktivitet
og charter inn flere fartøyer, etter hvert som behovet øker.
Legger ved link til hvor Rapport og Presentasjon for Q3 2014 kan lastes ned:
https://newsweb.oslobors.no/message/364339
I etterkant av emisjonen ble aksjen imidlertid spleiset, slik at 100 aksjer ble til 1 aksje.
Derfor er det pr idag nærmere 69 millioner ferre aksjer til å dele på, enn det var i 2014!
Ved Q3 avslutningen 30 September 2014, hadde EMGS totalt 199.765.555 aksjer
Ved Q4 avslutningen 31 Desember 2022, hadde EMGS totalt 130.969.690 aksjer
Det har også vært spørsmål her tidligere om antallet båter som EMGS disponerte i 2014.
Selskapet hadde ved slutten av Q3 2014 4 fartøyer i operasjon og et 5. fartøy i stand by.
Idag er EMGS gjeldfri, om en tar med kontantbeholdningen, går for tiden på sparebluss, i påvente av økende aktivitet
og charter inn flere fartøyer, etter hvert som behovet øker.
Legger ved link til hvor Rapport og Presentasjon for Q3 2014 kan lastes ned:
https://newsweb.oslobors.no/message/364339
Flott! Takk for info.
Spinnvilt å se kursen i 2014! Og nå færre aksjer. Starten på en supersyklus…kan gå fort til 8-9kr. Hva kan være realistisk til 24Q2?
Denne aksjen er en forholdsvis skjult kruttønne!🧨
Spinnvilt å se kursen i 2014! Og nå færre aksjer. Starten på en supersyklus…kan gå fort til 8-9kr. Hva kan være realistisk til 24Q2?
Denne aksjen er en forholdsvis skjult kruttønne!🧨
Redigert 12.02.2023 kl 22:26
Eqnrqec
13.02.2023 kl 07:27
3953
Blir en spennende børsuke, fortsetter oppgangen eller skal den ned å teste 3 tallet igjen? Jeg håper faktisk på det siste, da skal det handles mer
Kan godt ha en dipp. Men hele 3 tallet må anses som kjøpsmulighet tenker jeg. Alt under 3,2 er meget tenker jeg:D
Mamuts
13.02.2023 kl 08:16
3904
Jeg håper og, hva slags selskap er Tigerstaden egentlig, så på siste aksjonærlisten at den reduserte sitt aksjebeholdning med 4000000 .
motbakken
13.02.2023 kl 09:54
3720
500.000*
Har vel tapt så mye i ENSU at de måtte selge 1/3 her.
Har vel tapt så mye i ENSU at de måtte selge 1/3 her.
Redigert 13.02.2023 kl 09:54
Fare for et ras til da(må ha lommeboken åpen)? Om de må hive ut mer. Men denne virker meget potent nå!
motbakken
13.02.2023 kl 10:29
6658
Ja, om de ikke allerede er ute. Har vel blitt omsatt nærmere 9 mill aksjer siste 2+T! Fortsetter positiv trend, mange vil inn før neste kontrakt!
Plukka litt til her, usikker på om den skal ned før den runder 4 kr.
Holder igjen litt cash, men såpass trøkk i papiret at jeg estimerer heller over 4 kr i løpet uka
Holder igjen litt cash, men såpass trøkk i papiret at jeg estimerer heller over 4 kr i løpet uka
Tror det blir en runde nedover. Men denne er brennheit. laster med begge hender på 3 tallet. Denne skal dobles. Med gårsdagens opplysninger her i tråden kan det tyde på vi skal i 2 sifret her fremover. Tålmodighet :D
rags2Riches
13.02.2023 kl 13:24
6579
Ønsker kjøpe meg inn men er veldig da jeg har invistert i pgs. Kjenner ikke dennes opp og nedtur og lurer evt på noen tips til hvilke dager, klokkeslett denne synker?
Holder seg bra, mulig den skal ned men ikke sikker, plukket litt til.
En mld om kontrakt med grei størrelse så tar det skikkelig fyr.
En mld om kontrakt med grei størrelse så tar det skikkelig fyr.
motbakken
13.02.2023 kl 14:14
6705
Det er nok helt umulig å svare på. Et generelt tips kan jo være å legge seg noen punkter (0,10/15/20/25) under sanntid og se om du får napp. Kommer muligens til å gå ned noe om de ikke får meldt noe i Q1, men går videre opp om de får inn noe på kontrakt. Ellers er det jo et generelt tips å kjøpe litt og litt. Anbefaler deg uansett å lese seg opp om selskapet og ta egne vurderinger:) Lykke til!
Redigert 13.02.2023 kl 14:48
rags2Riches
13.02.2023 kl 16:16
6610
Tror du den går ned i morgen evt onsdag, er en inngang på 3kr deretter en god pris eller tror du den går lavere. Uten rådgivning men dit syn?
motbakken
13.02.2023 kl 17:05
6602
En dobling fra nåværende nivå er mer riktig pris i denne aksjen. Selskapet har gode marginer og en svært god finansiell situasjon nå, og med multiklientsalg og nye kontrakter kan den også gå langt høyere enn det. Vanskelig å prissette mineralletingen - det er jo helt i startfasen fra politisk hold. Men om det i tillegg går i orden etterhvert vil denne mangedobles
Eqnrqec
13.02.2023 kl 19:28
6532
Er vel bare tålmodigheten som kan svikte her, ser en noen uker/måneder frem i tid så må jo dette meget lønnsomt 😊
PerOlavL
13.02.2023 kl 21:20
6374
Jeg har vært inn og ut av EMGS i mange år. Har tapt mer enn jeg har vunnet, men nå sjekket jeg excelarket i kveld og jeg er faktisk i pluss historisk (!) Ikke at det betyr noe, men likevel. Mange nye som har kommet til denne nå som den har steget så mye. Og mye mer volum enn vi er vant med. EMGS har ofte steget veldig raskt på nyheter for så å roe seg ned og synke sakte nedover mot konkurs-prising. Den har også sunket veldig raskt på dårlige nyheter flere ganger. Problemet med aksjen har vært lite omsatt volum (skal ingenting til før den går rett ned/opp) og total stillhet i lange tider - ingen nyheter - ingen rykter - nada. Men dette er en aksje som jeg ikke tør å ikke ha. Det vi ser nå har jeg egentlig bare ventet på. Etter min mening er selskapet verdt betydelig mer enn det aksjekursen tilsier. Men vi er veldig avhengig av at det kommer noen drypp med nyheter fremover. Hvis ikke vil denne starte på en sakte nedtur etter hvert - vi har sette det før. Men før eller senere tar dette av - EMGS har en veldig unik og god teknologi som det vil være etterspørsel etter. Ja, det er geologer som ikke bryr seg om CSEM, men geologer følger mange forskjellige "lærer". Det er geologer som sverger fullt og helt til CSEM også. Mitt kursmål er tosifret. Om vi kommer dit før sommeren eller om to-tre år vet jeg ikke. Dette er en "bingokupong" som trekkes hver dag. Dersom det blir litt mer omsetning i aksejn fremover er det også bra. Da unngår vi de store hoppene pga. små volumer til salgs eller få kjøpere (joda, har hoppet bra oppover nå da, men ...)
motbakken
13.02.2023 kl 21:57
6371
Grunnen til at den har gått ned mot "konkurs-prising" har vel med både covid og obligasjonslånet å gjøre - som har vært en tung sky over aksjonærer da det kunne innløses gjennom emisjon på kr 1. Men etter Q4 er jo dette lånet bare formaliteter, siden de nå kan betale ned hele det utestående beløp med egne midler og være gjeldsfri.
Har også vært lenge i aksjen, og ser poengene du skriver ifht volum og lite interesse. Men nå er emisjonsspøkelset borte, og selskapet er unikt posisjonert for fremtidige undersøkelser både på norsk sokkel og i internasjonal sammenheng. Virker som flere begynner å få med seg det..:)
Har også vært lenge i aksjen, og ser poengene du skriver ifht volum og lite interesse. Men nå er emisjonsspøkelset borte, og selskapet er unikt posisjonert for fremtidige undersøkelser både på norsk sokkel og i internasjonal sammenheng. Virker som flere begynner å få med seg det..:)
Redigert 13.02.2023 kl 21:57
Situasjonen er snudd på hodet for hele sektoren. Seismikk er siste ut. Pgs og Tgs stikker såklart først av med oppmerksomheten først. Tallene emgs leverte forrige uke har ikke gått forbi i stillhet. Emgs vil doble seg videre. Jeg er enig med 2 sifret kurs. Og omsetningen vil mest sannsynlig holde et høyere snitt i lang tid fremover forholdte covid dager og nedgang fra 2014. Vi er helt i startgropen🚀
Tipper kursen er over 4 innen vi tar helg igjen
Fantastisk mulighet dette for både 100 og 200%.
Tipper kursen er over 4 innen vi tar helg igjen
Fantastisk mulighet dette for både 100 og 200%.
Redigert 13.02.2023 kl 23:11
bluesky2023
14.02.2023 kl 07:37
6211
REACH Q4: inntekter: 327mnok ebitda: 119mnok netto: 12mnok
EMGS Q4: inntekter: 150mnok ebitda: 100mnok netto: 70mnok
REACH markedsverdi 1,1 mrd, cash 192mnok, total gjeld 372mnok
EMGS markedsverdi 482 mill, cash 110mnok, total gjeld 330mnok
Reach er mye mindre lønnsomt enn EMGS, men prises til det dobbelte på børsen. Reach selger ROV tjenester til blant andre Magseis.
EMGS Q4: inntekter: 150mnok ebitda: 100mnok netto: 70mnok
REACH markedsverdi 1,1 mrd, cash 192mnok, total gjeld 372mnok
EMGS markedsverdi 482 mill, cash 110mnok, total gjeld 330mnok
Reach er mye mindre lønnsomt enn EMGS, men prises til det dobbelte på børsen. Reach selger ROV tjenester til blant andre Magseis.
Redigert 14.02.2023 kl 07:40
Det vi ser nå er en solid reprising av selskapet. Bare å holde på aksjene til man får fair pris. EMGS bør trades rundt 6kr nå og 8kr dersom det kommer en kontrakt av betydning.
Hadde ikke trodd vi skulle banke på døra til 4 tallet så fort.
Nå håper jeg ledelsen har kontrakt på gang slik at reprisingsfaktor forsterkes ytterligere.
Skulle det komme en kontrakt til noe jeg regner med, så har de vanvittige marginer og caset blir svært interessant for mange.
Nå håper jeg ledelsen har kontrakt på gang slik at reprisingsfaktor forsterkes ytterligere.
Skulle det komme en kontrakt til noe jeg regner med, så har de vanvittige marginer og caset blir svært interessant for mange.
Redigert 14.02.2023 kl 09:52
Emgs 2 sifret🚀 Dette går unna.
Ufattelig morro! 100% allerede men mye vil ha mer🍾🚢📈
Redigert 14.02.2023 kl 10:06
Kingen
14.02.2023 kl 10:07
6041
Kjøpte meg inn forrige uke med en brukbar post. Sitter hovedsakelig med PGS fra i fjor vår, men har fulgt EMGS og seismikkmarkedet tett over lang tid. Fantastiske tall som ble levert fra EMGS sist, og fortsettelsen blir meget spennende. Tjener penger som gress for øyeblikket, og seismikk er på vei inn i en super syklus.
Går fort i svingene når selskaper skal reprises😃
Eirikh01
14.02.2023 kl 10:09
6024
Helt enig, 2023 er året, samt deler av 2024 tror jeg, for seismikk. På tida at større aktører får opp øye for både emgs og pgs…
laksen32
14.02.2023 kl 10:10
6005
Slettet brukerskrev Går fort i svingene når selskaper skal reprises😃
Dette ligger jo an til og blli en deilig dag :)
rags2Riches
14.02.2023 kl 12:54
5720
Tror dere emgs svinger nedover neste dagene eller er 4 er god inngang
Umulig å si. Dersom selskapet forsetter å levere slik som Q4 er 4kr en billig penge å betale. Men man må se litt fremover, og ikke bare hva som skjer den neste uken. Et godt tips er å ta 30-50% av det du skal kjøpe nå, så fyller du på underveis dersom den faller.
rags2Riches
14.02.2023 kl 13:10
5669
Ja tok en liten post igår og solgte idag på 10%^, da med en slik oppgang ofte følges en korreksjon og mange menes at den skal ned på 3kr.
JSH
14.02.2023 kl 13:14
5655
Det som styrer utviklingen til EMGS fremover er hvorvidt markedet har lest og forstått Q4 rapporten. Q1 blir mest sannsynlig dårlig om de ikke får noen latesales.
Tallene reach leverte idag er sterke. Ex dato så blir det fart der.
2 gode aksjer dette her. Solgte mine reach idag med kjapp profitt. Men skal absolutt inn igjen.
Emgs gikk opp i sluttauksjonen og virker råsterk. Satser på oljen går nordover så lander emgs dagen over 4 imorgen
2 gode aksjer dette her. Solgte mine reach idag med kjapp profitt. Men skal absolutt inn igjen.
Emgs gikk opp i sluttauksjonen og virker råsterk. Satser på oljen går nordover så lander emgs dagen over 4 imorgen
Ordkløyveri for å få noen til å selge for billigere inngang, ser det over alt.
Denne har momentum som er det aller viktigste.
Litt konsolidering og gevinstsikring er normalt siden den har gått mye, men husk med momentum og oppgang på høyt volum er alt mulig fremover, kanskje allerede imorra.
Selv solgte jeg 25% idag, men hva som skjer videre kortsiktig er vanskelig, men trenden er som vi alle ser opp og mest sannsynlig en hyggelig reprising.
For å beholde momentumet får vi stole på ledelsen at de har en kanin å dra opp hatten eller flere.
Lykke til med resten av uka👍.
Denne har momentum som er det aller viktigste.
Litt konsolidering og gevinstsikring er normalt siden den har gått mye, men husk med momentum og oppgang på høyt volum er alt mulig fremover, kanskje allerede imorra.
Selv solgte jeg 25% idag, men hva som skjer videre kortsiktig er vanskelig, men trenden er som vi alle ser opp og mest sannsynlig en hyggelig reprising.
For å beholde momentumet får vi stole på ledelsen at de har en kanin å dra opp hatten eller flere.
Lykke til med resten av uka👍.
Redigert 14.02.2023 kl 19:55