NAS - Ny short er satt
Gratis penger på gaten (i mine øyne)
Se opp for resesjon
Se opp for resesjon
Sannsynligvis skal den ned til det nivået den var i høst. Ned til rundt 6, så beste å selge unna nå
Frodon
17.03.2023 kl 09:13
4426
Dobler salgsmengden ja, skjønner jeg godt når folk er villig til å ta imot, loool
NAS SUNDT AS -2.000.000 96.503.198 10,4
NAS SUNDT AS -2.000.000 96.503.198 10,4
NASLover
16.03.2023 kl 22:40
4428
I morgen skyter aksjen opp.....Wall street endte i sterk positivt og det vil ha påvirkning i aksje markedet i Europa.... blir spennende børsdag i morgen
Hau hau
Hau hau
sisterx
16.03.2023 kl 11:59
4503
Nå har jeg tatt gevinst. Venter på lavere inngang i den fortsatt stigende trenden. Ble gitt kortsiktig salgssignal 13.03. På mellomlang og lang sikt er det tekniske meget positivt.
sisterx
15.03.2023 kl 09:20
2456
I hvilket forferdelig dårlig selskap,har de doblet verdien av investeringen sin, Frodon?
Frodon
15.03.2023 kl 08:16
2516
De rike fortsetter å realisere nesten 100% gevinst i NAS 💪
NAS SUNDT AS -1.000.000 98.503.198 10,6
NAS SUNDT AS -1.000.000 98.503.198 10,6
Kåre Grønn
15.03.2023 kl 08:14
2463
Ser vi 12'ern raskt? Vi er langt unna høydeskrekken. Folk bestiller så det ljomer!
coccoman
14.03.2023 kl 16:59
2654
;O) Jeg bruker ikke de ubrukelige kvartalssammenligningene dine, du har dokumentert feil når det gjeler valuta og fuelpriser og da blir det jo bare tull og ufullstendigheter. Kursen kunne like godt vært 15, hvordan kan du komme med slik upresis og verdiløs spøyt her på forumet?
Idag så vi 11 - tallet som jeg annonserte, og nas endte på hele 11,28 ;O)) I USA der duppene startet med SVB og et par krypyobanker - HURRA !!! - er alt i grønt, Nasdaq over 2 % opp per nuh, og USD er ned til kr 10,5. Det vil smitte til asia og videre til ose, Nas ender nok rundt 11,66 i morgen.
Happy trading på en morsom børsdag til i morgen, nasgamblere. Hau, hau
Idag så vi 11 - tallet som jeg annonserte, og nas endte på hele 11,28 ;O)) I USA der duppene startet med SVB og et par krypyobanker - HURRA !!! - er alt i grønt, Nasdaq over 2 % opp per nuh, og USD er ned til kr 10,5. Det vil smitte til asia og videre til ose, Nas ender nok rundt 11,66 i morgen.
Happy trading på en morsom børsdag til i morgen, nasgamblere. Hau, hau
Redigert 14.03.2023 kl 17:10
Du må logge inn for å svare
Marianne
14.03.2023 kl 14:57
2647
Hei!
ja det var det jeg skrev isted. jeg tror at oljen skal ned til 60 når krigen er over. det står jeg også for men krigen er ikke over. Kursen var i ca USD60 i begynnelsen av året. Krigen startet vel i februar men jeg mener at oppløpet til krigen startet i desember/jan eller kanskje enda litt før. Ser at den steg litt mer også tidligere. Uansett prisen på oljen steg kraftig i forbindelse med krigen. det var mitt poeng
ja det var det jeg skrev isted. jeg tror at oljen skal ned til 60 når krigen er over. det står jeg også for men krigen er ikke over. Kursen var i ca USD60 i begynnelsen av året. Krigen startet vel i februar men jeg mener at oppløpet til krigen startet i desember/jan eller kanskje enda litt før. Ser at den steg litt mer også tidligere. Uansett prisen på oljen steg kraftig i forbindelse med krigen. det var mitt poeng
Redigert 14.03.2023 kl 15:05
Du må logge inn for å svare
Marianne
14.03.2023 kl 14:48
2612
Tror vi avslutter denne diskusjonen. Du villeder og blander sammen. Du kan ikke bruke fuelprisen nå(idag) det ene øyeblikket og i neste øyeblikk snakke om kvartalet når du snakker om USD pris. Lykke til
coccoman
14.03.2023 kl 14:18
2641
2 kr dyrere dollar er fullstendig feil å bruke i kvartalssammenligningen din. https://www.toll.no/no/verktoy/valutakurser/History?SelectedExchangeRate=USD
Hvor mye hedget fuel får nas brukt i Q1 i år?
Jeg bruker ikke kvartals-metoden din, men konstaterer at jeg treffer godt på kursen. Fikk du lastet opp 10-kronersaksjer i går, tusenlappene hagler inn her ;O)))
Frekk er du også som sier at jeg villeder, når det er du som misforstår og tror at jeg snakker om forårets kvartal ;O)
Ble litt skeptisk nå når Flyr - aksjonæren går ut og spår børsoppgang, men her er vi faktisk enige:
https://www.finansavisen.no/finans/2023/03/14/7993318/jan-petter-sissener-lurt-med-pause-i-renteokninger
Lykke til med regnestykkene dine, jeg kan ikke bruke dem! Hau, hau
Hvor mye hedget fuel får nas brukt i Q1 i år?
Jeg bruker ikke kvartals-metoden din, men konstaterer at jeg treffer godt på kursen. Fikk du lastet opp 10-kronersaksjer i går, tusenlappene hagler inn her ;O)))
Frekk er du også som sier at jeg villeder, når det er du som misforstår og tror at jeg snakker om forårets kvartal ;O)
Ble litt skeptisk nå når Flyr - aksjonæren går ut og spår børsoppgang, men her er vi faktisk enige:
https://www.finansavisen.no/finans/2023/03/14/7993318/jan-petter-sissener-lurt-med-pause-i-renteokninger
Lykke til med regnestykkene dine, jeg kan ikke bruke dem! Hau, hau
Redigert 14.03.2023 kl 14:24
Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
14.03.2023 kl 14:00
2660
Artig, du flyr mye og er positiv til NAS, jeg flyr mindre nå enn jeg har gjort de siste 25 årene og holder meg unna.
Da er du kanskje bedre stilt å diagnostisere pasienten, la det gjerne bli fest, men den går uten meg.
mvh
Da er du kanskje bedre stilt å diagnostisere pasienten, la det gjerne bli fest, men den går uten meg.
mvh
Matros
14.03.2023 kl 13:48
2683
Å lage estimater for hva et flyselskap tjener de neste 12 månedene er en håpløs oppgave, like håpløs som å spå oljeprisen i perioden og dollarene. Dette er en utfordring i de aller fleste sykliske industrier, så derfor må man fokusere på hoveddriverne og løpende datapunkter. Alt for få synes også å forstå at flymarkedet er globalt, og at problemet i industrien har vært for mange fly. For eksempel, vil betydelig flykapasitet flyttes fra Europa til Asia, i løpet av de neste 12 månedene. Ja da skal prisene kraftig opp.
På etterspørselssiden vil 2023 bli vesentlig bedre enn 2022, fordi covid dempet etterspørselen da. Tilsvarende er også global etterspørsel kunstig lav i dag, fordi covid demper aktiviteten i Asia. Så glem renter og inflasjon…..det er gjenåpningen av Asia og en covid fri sommer i Europa som er hoveddrivkraften.
Når flykapasitet nå gradvis flyttes over til Asia, vil prisene i Europa stige langt mer enn hva analytikerne tør legge inn i regnearkene. Økt oljepris kan legge en betydelig demper, men det er jo nettopp økt flytrafik i Asia som skal trekke denne opp, så samlet blir dette bra.
For min del planlegger jeg å reiser mer enn noen gang, og det blir fett å vite at deler av billettprisen går rett i egen lomme. Så får dere andre engste dere for inflasjon, renter osv, som ikke vil klare å stoppe festen i flyaksjer.
På etterspørselssiden vil 2023 bli vesentlig bedre enn 2022, fordi covid dempet etterspørselen da. Tilsvarende er også global etterspørsel kunstig lav i dag, fordi covid demper aktiviteten i Asia. Så glem renter og inflasjon…..det er gjenåpningen av Asia og en covid fri sommer i Europa som er hoveddrivkraften.
Når flykapasitet nå gradvis flyttes over til Asia, vil prisene i Europa stige langt mer enn hva analytikerne tør legge inn i regnearkene. Økt oljepris kan legge en betydelig demper, men det er jo nettopp økt flytrafik i Asia som skal trekke denne opp, så samlet blir dette bra.
For min del planlegger jeg å reiser mer enn noen gang, og det blir fett å vite at deler av billettprisen går rett i egen lomme. Så får dere andre engste dere for inflasjon, renter osv, som ikke vil klare å stoppe festen i flyaksjer.
Marianne
14.03.2023 kl 13:37
2649
Har jeg sagt noe som helst om noe kursmål for NAS? Skrev vel tvert i mot at kursen like gjerne kunne være 15 som 10 senest i dag. Når du også trekker frem fuelprisen nå må det vel også gjelde det samme for USD nå
13 januar var USD kursen her jeg ser 10,3 så det kan ikke stemme det du sier
det er ikke jeg som villeder her men deg
13 januar var USD kursen her jeg ser 10,3 så det kan ikke stemme det du sier
det er ikke jeg som villeder her men deg
Redigert 14.03.2023 kl 13:42
Du må logge inn for å svare
coccoman
14.03.2023 kl 13:31
2645
Det blir svartmaling og helt feil. USD kostet under 10 kr i hele januar, og dagens 10,6 er ikke snittpris for kvartalet. Ikke rart du kommer ut med for lavt kursmål ;O)))
1,5 er mer rett enn 2. Skjerpings når du misforstår og bekylder andre for løgn !
Hau, hau
1,5 er mer rett enn 2. Skjerpings når du misforstår og bekylder andre for løgn !
Hau, hau
Stokk Dum
14.03.2023 kl 13:29
2613
He, he, ikke prøv deg.
Dette er kortsiktig. Oljen skal ned mot 60 USD eller mer. Vi ser allerede overskudd av olje. Har traded olje, euro/USD samt andre valutaer i mange år så disse følger jeg tett.
Det var rett opp fra 60 USD til 130 i oljepris med en gang krigen begynte. Så er det USD som har steget 20 prosent på kort tid. Den skal ned.
https://www.finansavisen.no/forum/post/4819477
Når krigen er over skal USD kraftig ned. Oljen steg rett opp fra 60 USD til 130 når krigen startet. Den vil snu.
https://www.finansavisen.no/forum/post/4831930
Min respons til deg da:
https://www.finansavisen.no/forum/post/4832071
mvh
Dette er kortsiktig. Oljen skal ned mot 60 USD eller mer. Vi ser allerede overskudd av olje. Har traded olje, euro/USD samt andre valutaer i mange år så disse følger jeg tett.
Det var rett opp fra 60 USD til 130 i oljepris med en gang krigen begynte. Så er det USD som har steget 20 prosent på kort tid. Den skal ned.
https://www.finansavisen.no/forum/post/4819477
Når krigen er over skal USD kraftig ned. Oljen steg rett opp fra 60 USD til 130 når krigen startet. Den vil snu.
https://www.finansavisen.no/forum/post/4831930
Min respons til deg da:
https://www.finansavisen.no/forum/post/4832071
mvh
Frodon
14.03.2023 kl 13:20
2592
Hehe, Fredriksen og Sundt AS har gjort dette en gang før også, samme oppskrift. Tipper de følger den til den ikke funker mer. Easy money 😉
https://www.finansavisen.no/forum/thread/145217/view
https://www.finansavisen.no/forum/thread/145217/view
Frodon
14.03.2023 kl 13:17
2555
Det husker jeg også. Den skribenten har holdt på slik med meg også. Liten vits å skrive med slike
Hva tror du om NAS videre?
Hva tror du om NAS videre?
Marianne
14.03.2023 kl 13:05
2538
USD prisen var vel ca 8,7 1 kvartal i fjor og vel ca 2 kroner høyere nå
Marianne
14.03.2023 kl 13:03
2511
Å nei du stokk dum. det er ikke riktig. jeg skrev at oljen steg i forbindelse med krigen i Ukrania i februar. At oljeprisen begynte å stige et par måneder før under oppløpet til krigen er riktig. Det står jeg for at den begynte med krigen.
Redigert 14.03.2023 kl 13:06
Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
14.03.2023 kl 12:58
2522
Hvor langt ned tror du Fredriksen og Sundt må før NAS-aksjonærene på forumet her skjønner tegninga?
Er det flaggemeldinger som må til mon tro.
mvh
Er det flaggemeldinger som må til mon tro.
mvh
Redigert 14.03.2023 kl 13:12
Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
14.03.2023 kl 12:53
2528
Apropos det å "gå stille i dørene".
Du beskylder her en forumskribent for å ikke holde seg til sannheten.
Den samme sannheten var ikke så viktig for deg å forholde seg til en tid tilbake (tror det var i høst, husker ikke helt) da vi diskuterte oljepris og tidspunkt for starten av krigen i Ukraina.
mvh
Du beskylder her en forumskribent for å ikke holde seg til sannheten.
Den samme sannheten var ikke så viktig for deg å forholde seg til en tid tilbake (tror det var i høst, husker ikke helt) da vi diskuterte oljepris og tidspunkt for starten av krigen i Ukraina.
mvh
M Miner
14.03.2023 kl 11:36
2564
Som andre så ser jeg noen utfordringer med firmaer som har sine inntekter i NOK, men store deler av utgiftene i annen valuta. Jeg var heldig med at jeg solgte meg ut før det raste, men når pengene skulle settes i noe annet i går, så fristet ikke luftfart.
Flybilletter har generelt blitt dyre, og jeg kan se at meg og min kone flyr litt mindre enn før, selv om vi ikke på noen måte så langt legger merke til den nye økonomiske hverdagen annet enn høyere matvarepriser og flybilletter. Hvis ikke inflasjonen kommer under kontroll, så vil effekten spre seg oppover til de som flyr mye, samtidig som NOK vil svekkes ytterligere. Jeg er også litt tvilende til hvilken effekt NAS' nye fordelsprogram vil ha. Jeg er selv diamantkunde hos SAS, og ser ingen grunn til å skifte over til Norwegian da fordelene med Eurobonus sammenlignet er langt større.
På lengre sikt så har jeg troen på Norwegian, men jeg liker ikke å sitte på risiko uten at muligheten for gevinst står i forhold. Så jeg puttet pengene i laks, finans og oljeservice. Holder allikevel øye med NAS, i håp om å klare å finne et godt tidspunkt for inngang.
Flybilletter har generelt blitt dyre, og jeg kan se at meg og min kone flyr litt mindre enn før, selv om vi ikke på noen måte så langt legger merke til den nye økonomiske hverdagen annet enn høyere matvarepriser og flybilletter. Hvis ikke inflasjonen kommer under kontroll, så vil effekten spre seg oppover til de som flyr mye, samtidig som NOK vil svekkes ytterligere. Jeg er også litt tvilende til hvilken effekt NAS' nye fordelsprogram vil ha. Jeg er selv diamantkunde hos SAS, og ser ingen grunn til å skifte over til Norwegian da fordelene med Eurobonus sammenlignet er langt større.
På lengre sikt så har jeg troen på Norwegian, men jeg liker ikke å sitte på risiko uten at muligheten for gevinst står i forhold. Så jeg puttet pengene i laks, finans og oljeservice. Holder allikevel øye med NAS, i håp om å klare å finne et godt tidspunkt for inngang.
Frodon
14.03.2023 kl 10:05
2605
Fredriksen og Sundt AS gikk kanskje til meglerne sine og spurte hvordan de skulle bli kvitt de store beholdningene sine i NAS. Kanskje de fikk som svar at vi selger ut litt og litt hver dag, også skriver megler positivt om NAS på alle forum, at det er BRA at de selger seg ut, så får de kanskje lastet aksjene over på noen andre. De lo lenge…og ler nok fortsatt 😅😅😅
NAS SUNDT AS -2.600.000 99.503.198 10,7
NAS SUNDT AS -2.600.000 99.503.198 10,7
coccoman
14.03.2023 kl 07:51
2646
OK, takk for flotte tilbakemeldinger, det er slik vi blir mer treffsikre alle sammen! Du har rett i at snittprisen for USD er ca 1,5 kr dyrere i Q1 i år enn i fjor, dvs sånn røffly 18% ?
Da er det i mindre grad billigere fuel som drar kursen opp i forhold til 22Q1 Da er det fullere fly / bedre trafikktall til langt høyere billettpriser som drar kursen til 13. (Har senket kursmålet fra 13,2 etter denne diskusjonen, nice ;O) Hau, hau
Da er det i mindre grad billigere fuel som drar kursen opp i forhold til 22Q1 Da er det fullere fly / bedre trafikktall til langt høyere billettpriser som drar kursen til 13. (Har senket kursmålet fra 13,2 etter denne diskusjonen, nice ;O) Hau, hau
Redigert 14.03.2023 kl 07:54
Du må logge inn for å svare
Marianne
14.03.2023 kl 07:41
2665
Det blir også feil når USD som den betales i stiger men ok lykke til
coccoman
14.03.2023 kl 07:24
2696
;O) Å, ??? Når en av de viktigste paramerene for drifta forbedrer seg med så mye som 25% er min påstand at det får konsekvenser for aksjekursen. Jeg tror at kursmålene for kvartalet til "alle" er for lave, bortsett fra mitt eget som er 13,2. Så kommer fastit med resultatframleggelsen i mai. Og i dag ser vi 11-tallet igjen.
Happy trading og lykke til, hau, hau.
Happy trading og lykke til, hau, hau.
Redigert 14.03.2023 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
Marianne
14.03.2023 kl 07:02
2740
Misvisende å si at det har falt 25 prosent gjennom kvartalet når prisene er høyere enn i fjor og mye høyere når man tar hensyn til USD som den faktiskt betales i. Det er da tallene for kvartalet og for de enkelte månedene man sammenligner med.
Kåre Grønn
14.03.2023 kl 06:57
2705
Latterlig.. fallet i seg selv er kun hysteri.. media elsker å ildne opp med krise..de skriver hva som helst. Nå er det Asia børsen som raser liksom.. foreløpig ingenting, kun lett fall som gjennomprettes snart. De amerikanske bankene er allerede reddet.
coccoman
14.03.2023 kl 06:53
2707
God morgen. Jeg har ikke sagt at fuelprisene er 25% lavere enn i fjor, jeg sier at fuelprisene har falt 25% gjennom Q1 i år og tror ikke at analytikerne har tatt høyde for så lav fuelpris i sine resultatanslag.
Sammenligningen med fjoråretes kvartal er det du som holder på med, jeg traider nas og var helt ute av aksjen noen timer i forrige uke. Jeg har nå kjøpt meg et par titalls K da jeg tror aksjen skal opp igjen. Hovedfokuset mitt er nå DDRIL fulgt av STSU, SDSD. Nas er fjerde størst aksjen nå og så har jeg et par småposter til.
Mener forsatt at nas skal opp til fullendt OHS og 13 kr i løpet av våren, men at aksjen svinger mye på veien og det er stor sport i prøve å treffe topper og bunner.
Høy dollarkurs har jeg påpekt trekker ned, fuel og billettpriser opp. For bedriftsmarkedet har billettprisene lite å si, mange reiser på de dyreste "business" likevel. Vi som lever i nordnorge har ikke annet valg og casher allerede ut 50 000 kr for at familien skal komme seg i begravelse. Det er ut til at smertegrensa går ved 100 000 kr? Billettsalget viser at søringan har god råd til å betale 10 000 mer for at familien skal komme seg til syden. Mye syting og stort billettsalg er realiteten. Klart at nas skal opp ca 2,50 fra dagens flotte kjøpsanledning 10,80 fram mot høysesong ...
Ha en flott børsdag, kjenner at optimismen er i ferd med å vende tilbake i markedene. Dere har vel husket å kjøpe billignas i går? Hau, hau
Sammenligningen med fjoråretes kvartal er det du som holder på med, jeg traider nas og var helt ute av aksjen noen timer i forrige uke. Jeg har nå kjøpt meg et par titalls K da jeg tror aksjen skal opp igjen. Hovedfokuset mitt er nå DDRIL fulgt av STSU, SDSD. Nas er fjerde størst aksjen nå og så har jeg et par småposter til.
Mener forsatt at nas skal opp til fullendt OHS og 13 kr i løpet av våren, men at aksjen svinger mye på veien og det er stor sport i prøve å treffe topper og bunner.
Høy dollarkurs har jeg påpekt trekker ned, fuel og billettpriser opp. For bedriftsmarkedet har billettprisene lite å si, mange reiser på de dyreste "business" likevel. Vi som lever i nordnorge har ikke annet valg og casher allerede ut 50 000 kr for at familien skal komme seg i begravelse. Det er ut til at smertegrensa går ved 100 000 kr? Billettsalget viser at søringan har god råd til å betale 10 000 mer for at familien skal komme seg til syden. Mye syting og stort billettsalg er realiteten. Klart at nas skal opp ca 2,50 fra dagens flotte kjøpsanledning 10,80 fram mot høysesong ...
Ha en flott børsdag, kjenner at optimismen er i ferd med å vende tilbake i markedene. Dere har vel husket å kjøpe billignas i går? Hau, hau
Redigert 14.03.2023 kl 07:19
Du må logge inn for å svare
Marianne
14.03.2023 kl 06:34
2660
Du får holde det til sannheten cocoman. Fuelprisene er IKkE 25prosent lavere enn Q1 i fjor . Det er ren løgn. Prisen på fuel er vel lik eller litt høyere omtrent som q1 i fjor for kvartalet som helhet. Regner med at prisen for mars
nå er tilsvarende det de har hegdet 25 prosent. Dette er også en veldig høy pris på fuelkostnadene. Når de betaler denne i USD som er minst 30 prosent høyere enn i fjor sier det seg selv at dette koster mer enn kvartalet i fjor. Det er andre forhold som er bra dette kvartalet antageligvis en ca 10 prosent høyere billettpriser. Var trafikktallene for februar så veldig bra? Mye mer enn i fjor og fullere fly men det skyldes færre fly dette kvartalet og pandemi i fjor . Mye færre reisende enn i 2019 tross hard vinter og reiselyst etter pandemien. Jeg skal ikke spå rett kurs men edruelighet bør det være enden det er deg eller Frodon som setter ting på spissen. Flyaksjer har steget kraftig siden jul over alt. Det er en balanse på hvor mye et selskap kan øke prisene før man reiser mindre . Time will show . Det er lett å skryte at man treffer på kursen når den går rett vei basert på TA eller andre ting når de samme antagelser gir helbom når markedet går en annen vei. Da ville jeg gått stille i dørene.Det er godt at noen følger med på hvor mye feil som er sagt. Jeg skal ikke spå rett kurs hverken 15 eller 10. Det synes jeg er for komplisert. Det som blir spennende er om NAS greier et overskudd tross høye USD og også oljepris dette året.
nå er tilsvarende det de har hegdet 25 prosent. Dette er også en veldig høy pris på fuelkostnadene. Når de betaler denne i USD som er minst 30 prosent høyere enn i fjor sier det seg selv at dette koster mer enn kvartalet i fjor. Det er andre forhold som er bra dette kvartalet antageligvis en ca 10 prosent høyere billettpriser. Var trafikktallene for februar så veldig bra? Mye mer enn i fjor og fullere fly men det skyldes færre fly dette kvartalet og pandemi i fjor . Mye færre reisende enn i 2019 tross hard vinter og reiselyst etter pandemien. Jeg skal ikke spå rett kurs men edruelighet bør det være enden det er deg eller Frodon som setter ting på spissen. Flyaksjer har steget kraftig siden jul over alt. Det er en balanse på hvor mye et selskap kan øke prisene før man reiser mindre . Time will show . Det er lett å skryte at man treffer på kursen når den går rett vei basert på TA eller andre ting når de samme antagelser gir helbom når markedet går en annen vei. Da ville jeg gått stille i dørene.Det er godt at noen følger med på hvor mye feil som er sagt. Jeg skal ikke spå rett kurs hverken 15 eller 10. Det synes jeg er for komplisert. Det som blir spennende er om NAS greier et overskudd tross høye USD og også oljepris dette året.
Redigert 14.03.2023 kl 06:56
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
13.03.2023 kl 23:43
2715
Flybillettene er også billig.. Flybillettsalget har tatt av allerede.. Nordmenn har ingen sperrer på reise.. Hau hau
Matros
13.03.2023 kl 22:38
2746
Mitt råd til deg er å drite i makro. Makroøkonomer og strateger er absolutt null value added, og får deg til å gjøre feil. Sannheten er at ingen vet hva veksten er i dag, se hvordan Fed sliter fra dag til dag.
Forresten skiftet ikke hele rentekurven kraftig ned i dag ? Fikk ikke Fed en klar påminnelse at de har ansvar for inflasjon, men også finansiell stabilitet. Ble ikke kreditt veldig mye dyrerere i dag.
Flyaksjer er billig, tilbudssiden stram, prisene på vei opp, og investeringskapasiteten i industrien er super lav, investorene har alle tapt penger, flyselskapene MÅ tjene penger, konkurrenter er borte………BULL BULL BULL. Hva Fed gjør vet jo ikke Fed selv en gang
Forresten skiftet ikke hele rentekurven kraftig ned i dag ? Fikk ikke Fed en klar påminnelse at de har ansvar for inflasjon, men også finansiell stabilitet. Ble ikke kreditt veldig mye dyrerere i dag.
Flyaksjer er billig, tilbudssiden stram, prisene på vei opp, og investeringskapasiteten i industrien er super lav, investorene har alle tapt penger, flyselskapene MÅ tjene penger, konkurrenter er borte………BULL BULL BULL. Hva Fed gjør vet jo ikke Fed selv en gang
coccoman
13.03.2023 kl 21:54
2733
Har du gått i skjul ? Best å operere under cover? Hau, hau.
Redigert 13.03.2023 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Frodon
13.03.2023 kl 21:37
2725
Jeg skjønner hva du mener. Men hvis du ser på sparepengene til folk, og hvordan dette er brukt etter pandemien, ser det stygt ut videre. Det blir veldig mange som ikke har råd til dyre fly billetter til utlandet. Du ser allerede nå at det salget begynner å bli verre. Det blir nok veldig mange som skal ta ferien i eget hjemland utover,
Dont fight the FED…de må ha rentene mye høyere for å få ned inflasjon…som er veldig negativt for NAS sin leasing og kjøp av nye fly…som jeg har advart om i lang tid
Dont fight the FED…de må ha rentene mye høyere for å få ned inflasjon…som er veldig negativt for NAS sin leasing og kjøp av nye fly…som jeg har advart om i lang tid
Frodon
13.03.2023 kl 21:33
2696
NRK 1….?
Shit lizzom. Dvs nå vet bestemor også om hva som skjer?
NAS skal bytte til en lavere indeks, se opp for fondssalg
Det som skjer nå og kommer til å skje videre, begynte jeg å gjøre rede for i august 2022. Inflasjonen er skyhøy, lønnsspiralen er ute av kontroll og rentene må langt høyere over lengre tid. Det ser ut som vi går inn i deflasjon med lav økonomisk vekst. Da er det cash, gull og infrastruktur som gjelder.
Shit lizzom. Dvs nå vet bestemor også om hva som skjer?
NAS skal bytte til en lavere indeks, se opp for fondssalg
Det som skjer nå og kommer til å skje videre, begynte jeg å gjøre rede for i august 2022. Inflasjonen er skyhøy, lønnsspiralen er ute av kontroll og rentene må langt høyere over lengre tid. Det ser ut som vi går inn i deflasjon med lav økonomisk vekst. Da er det cash, gull og infrastruktur som gjelder.