QEC - Bjorn Inge Tonnessen it might happen!
This deserves its own thread and is possibly the explanation for the increased share volume lately
This is interesting! Watch it!
Quotes: "There's an opening"; "There are signs" ; "The Quebec government.... it could actually happen"
Canada should provide LNG to Europe: expert explains why | Power Play with Vassy Kapelos
CTV News
10. feb.
2023
Bjorn Inge Tonnessen with Questerre Energy says that Canada could play a vital role in providing natural gas resources to Europe.
https://m.youtube.com/watch?v=m8i6fvy1EhQ
This is interesting! Watch it!
Quotes: "There's an opening"; "There are signs" ; "The Quebec government.... it could actually happen"
Canada should provide LNG to Europe: expert explains why | Power Play with Vassy Kapelos
CTV News
10. feb.
2023
Bjorn Inge Tonnessen with Questerre Energy says that Canada could play a vital role in providing natural gas resources to Europe.
https://m.youtube.com/watch?v=m8i6fvy1EhQ
googleearth11
22.09.2023 kl 11:17
2933
Det er helt feil. Det er stort forskjell på underbygget kritikk, og ren syting og drittslenging. Det framstilles jo som om Michael Binnion er enediktator i selskapet. Det er han definitivt ikke.
googleearth11
22.09.2023 kl 11:20
2920
Slettet brukerskrev Mest sannsynlig ingen ting.
Hvordan underbygger du det? Kan du komme med en forklaring på det? Blir litt forvirra her. Har Statsadvokaten i Quebec forkastet høringen som skal skje i oktober? Har du noen dokumentasjon på det? Det må nødvendigvis skje ett eller annet i forbindelse med den høringen. Eller?
Jeg hører hva du sier. Igjen. Vi får snart fasiten. Og går det som jeg sier så kan vi jo bare skyve på kursmålet?
Redigert 22.09.2023 kl 11:55
Du må logge inn for å svare
MC Axel
22.09.2023 kl 12:10
2805
Z4 sold his shares yesterday or even before that. No one talks his own shares down
Thank you hgsd33
Cash position of CAD 35 million = 280 mil. NOK
Up to three (0.75 net) wells could be spud at Kakwa Central this fal ( that is now! )
Thank you hgsd33
Cash position of CAD 35 million = 280 mil. NOK
Up to three (0.75 net) wells could be spud at Kakwa Central this fal ( that is now! )
G11 har helt rett i at det har vært en god avkastning fra bunnpunket for aksjen til nå.
Trua skal ingen ta i fra dere :)
Opp+
22.09.2023 kl 13:36
2734
Er ikke snakk om trua, er snakk om tallenes klare tale, matematikken vinner alltid til slutt og nå er denne grisebillig priset bare på dagens produksjon og inntjening, dvs Québec/eventuelt kompensasjon er kun icing on the pudding, ren bonus klink rett på bunnlinjen. Det gjør denne til en helt ekstremt av de sjeldne god RR. Risk/reward har du hørt om? Hallo de hakke gjeld, halve mcap på bok og det fortsette å komme inn penger hver eneste dag. Uavhengig av Québec så kan man sove søtt som et barn om man eier denne.
Du har mye å lære meg etter 17 år i aksjen.
Peter Sellers
22.09.2023 kl 14:59
2618
@Z4, du har utvilsomt et godt poeng iom at du har vært i aksjen i 17år og kjenner mønstret i aksjen, så får vi se hva som kommer i Oktober men er redd aksjen vil fortsett ørkenvandringen og at vi havner på VENT, så inntil videre WE SEEK SAFE HARBOUR! :)
Peter Sellers
22.09.2023 kl 15:09
2597
@hgsd33,@Z4, bet meg merke i denne uttalelsen could be fra MB, at muligens så borrer vi denne høsten, hmm altså ikke noe helt konkret vedr når oppstart av disse brønnene vil skje, vi var lovet produksjonsøkning og nå er Q3 ferdig så fra Oktober er vi inne i Q4
*Up to three (0.75 net) wells could be spud at Kakwa Central this fall and up to three (1.5
net) at Kakwa North in late 2024 or early 2025*
*Up to three (0.75 net) wells could be spud at Kakwa Central this fall and up to three (1.5
net) at Kakwa North in late 2024 or early 2025*
Det er veldig mye could be i dette papiret men påpeker man sånt tyter det fram med aggressive personer som stort sett går rundt med skylapper på.
Fjellbris
22.09.2023 kl 15:53
2525
Så enig så enig👍 Endelig en til som kan regne, forstår seg på økonomi, tall samt R&R. Proof of the pudding (les positive regnskapstall over tid) vinner alltid til slutt. Québec, Jordan mm. er ren bonus.
hgsd33
22.09.2023 kl 15:54
2525
Dette var det jeg selv bet meg merke i. Har selv sendt en mail til Questerre og spurt hva de mener med dette. Når tar de beslutningen ? Selv bruker jeg info@questerre.com
Håper flere kan sende spørsmål slik at de kan bli litt mer konkrete på hvilke planer og hva som eventuelt er usikkert.
Håper flere kan sende spørsmål slik at de kan bli litt mer konkrete på hvilke planer og hva som eventuelt er usikkert.
Fjellbris
22.09.2023 kl 15:55
2536
Slettet brukerskrev Du har mye å lære meg etter 17 år i aksjen.
0-15 år med tap blir fort glemt/spiller ikke så stor rolle når selskapet plutselig har tilpasset driften, er gjeldsfritt samt starter å tjene gode penger. Emisjons spøkelset som herjet i 15 år er også nå helt borte. Da må man glemme historiske tall og se fremover.
Redigert 22.09.2023 kl 15:57
Jeg gleder meg. Var det oktober?
Stock Walker
22.09.2023 kl 16:20
2486
Det har sin gode grunn i at Qec ikke er operativt ansvarlig for disse brønnene, men er avhengig av sine JW-partneres fremdriftsplaner. Dette er også grunnen til at Binnion opp gjennom årene har bommet med sine produksjonsestimater. Et skrekkens eksempel skjedde i 2018 da han forespeilet aksjonene en produksjon på 5000 oljefat om dagen innen utgangen av samme år.
Redigert 22.09.2023 kl 16:22
minsin
22.09.2023 kl 16:22
2569
Står faktisk mer spesifisert i Q2 fremleggelsen - hva MB mener med "could"...
Bom, bom, fillebom.
Jeg finner ikke noe annet positivt enn at aksjen har vært lavere før.
Redigert 23.09.2023 kl 08:15
Fjellbris
22.09.2023 kl 16:55
2745
Takk for god info, som forklarer mye vedr. hvorfor produksjons mål ikke alltid nåes.
Nå skal vi vel bare glede oss og se frem til oktober. Regner du med at vi får en dobling av kursen da eller kan vi håpe på en 4-dobling? Eller skal vi tilbake til gamle høyder rundt de 30? Hva ser du for deg ???
Det fine er at selv om skuffelsene står i kø er det hele tiden noe å glede seg til.
Ja, som vi gleder oss. Jeg har gledet meg i 17 år. Men nå er det snart oktober og da har guruene lovet oss det helt store !!! Endelig skal det skje !
Opp+
22.09.2023 kl 18:23
2843
Kunne man ikke forsøke å konseptualisere det som høringen faktisk omhandler?
Høringen sentrerer seg rundt gyldigheten av lovforslag 21. Enten blir det funnet ugyldig, hvilket ville muliggjøre QEC og First Nation å forfølge sine aktiviteter, og i så tilfelle antar jeg en positiv påvirkning på aksjekursen.
Alternativt kan lovforslaget bli opprettholdt, og i så fall vil kompensasjonsspørsmålet i tillegg til verdsettelsen av de respektive feltene bli avgjort. Igjen, forventer jeg en gunstig innvirkning på aksjekursen.
Videre anskuer jeg en forventet oppgang på grunn av økende forventninger i oktober. Imidlertid er det viktig å erkjenne at aksjekurser er en utfordrende størrelse å spå, og derfor bør man nøye granske de fundamentale aspektene og økonomiske rapportene.
Jeg vil på det sterkeste anbefale deg en grundig analyse av disse faktorene. Og da ser man, ja, at selskapet har hatt en turnaround og nå mangler bare kursen, men som jeg lærte deg tidligere, matematikken vinner alltid til slutt, det er ikke noe å tvile på en gang.
Høringen sentrerer seg rundt gyldigheten av lovforslag 21. Enten blir det funnet ugyldig, hvilket ville muliggjøre QEC og First Nation å forfølge sine aktiviteter, og i så tilfelle antar jeg en positiv påvirkning på aksjekursen.
Alternativt kan lovforslaget bli opprettholdt, og i så fall vil kompensasjonsspørsmålet i tillegg til verdsettelsen av de respektive feltene bli avgjort. Igjen, forventer jeg en gunstig innvirkning på aksjekursen.
Videre anskuer jeg en forventet oppgang på grunn av økende forventninger i oktober. Imidlertid er det viktig å erkjenne at aksjekurser er en utfordrende størrelse å spå, og derfor bør man nøye granske de fundamentale aspektene og økonomiske rapportene.
Jeg vil på det sterkeste anbefale deg en grundig analyse av disse faktorene. Og da ser man, ja, at selskapet har hatt en turnaround og nå mangler bare kursen, men som jeg lærte deg tidligere, matematikken vinner alltid til slutt, det er ikke noe å tvile på en gang.
Stock Walker
22.09.2023 kl 20:05
5197
Det er 2 høringer fremover. Den ene er satt til oktober i år, den andre til en gang i 2024. Hvilken høring sikter du til? Det kunne vært greit å få rekapitulert formålet med hver høring, så vi er sikre på at vi taler samme språk. All den stund noen av oss kan garantere utfallet av verken første ellerr andre høring!
Peter Sellers
22.09.2023 kl 20:23
5157
@Opp+, matematikken i denne aksjen er ikke som i andre aksjer vi var i går ned litt i overkant av 12% siden i fjor høst hvor vi tjente meget gode penger på høye oljepriser! Aksjen burde i utgangspunktet ligget et sted mellom 3-4kr og vi ligger å surrer rundt 1,70.....aksjen er alt for avhengig av utfallet i Quebec saken, uten positive nyheter der så står alt på VENT og mest sannsynlig kursnedgang men jeg håper jeg tar feil....dette med Q rapporten har det vært skrevet om i flere år uten den helt store bevegelsen så god kveld folkens og som det sies bare VENT og se: WE SEEK SAFE HARBOUR!!
Opp+
22.09.2023 kl 21:09
5091
Jeg beklager eventuell uklarhet; dette er et aspekt som i utgangspunktet kan virke forvirrende. Den første høringen dreier seg om at Questerre og andre lisensinnehavere har fremsatt krav og vil presentere argumenter for å støtte disse kravene. Resultatet kan variere fra gyldighet til avvisning av kravene. Alternativt kan domstolen velge å utsette beslutningen til høringen neste år, som antyder et forsøk på samarbeid mellom partene, inkludert regjeringen, for å finne en best mulig løsning for alle involverte.
En positiv tolkning er at partene arbeider sammen for å oppnå en mer omfattende avgjørelse. Alternativt kan domstolen også velge å avvise kravene fra Questerre og de andre lisensinnehaverne. Dermed er høringen i fjerde kvartal en avgjørende del av rettssaken som vil forme retningen videre. Det er også interessant å merke seg at eksperter innen verdivurdering av feltet vil spille en viktig rolle, da verdien av Questerres felt er en sentral del av deres argumentasjon under høringen i fjerde kvartal og kompensasjon ved avvisning.
En positiv tolkning er at partene arbeider sammen for å oppnå en mer omfattende avgjørelse. Alternativt kan domstolen også velge å avvise kravene fra Questerre og de andre lisensinnehaverne. Dermed er høringen i fjerde kvartal en avgjørende del av rettssaken som vil forme retningen videre. Det er også interessant å merke seg at eksperter innen verdivurdering av feltet vil spille en viktig rolle, da verdien av Questerres felt er en sentral del av deres argumentasjon under høringen i fjerde kvartal og kompensasjon ved avvisning.
Opp+
22.09.2023 kl 21:24
5048
Det er viktig å huske at dette selskapet ikke har et godt omdømme. Det har blitt sett på som en kilde til mange aksjeemisjoner og som finansiering av håpefulle prosjekter. Det var først fra 2022 og fremover at selskapet begynte å generere inntekter, og aksjekursen har økt med hele 140% de siste tre årene. Nå, i Québec, nærmer vi oss endelig en avklaring. Enten vil det bli erstatning eller en økt mulighet til å utvinne ressurser. Det viktigste, som du nevner, er at vi endelig får en klar beslutning. Matematikken er på vår side, og den er allerede i gang med å bevise seg. Aksjen vil garantert få en reprising, (kortsiktig svinginger er selvfølgelig lotto), for prisfastsettelsen her er alt for lav, selv om vi ser bort fra Québec. Den er undervurdert, og tro meg, matematikken har en tendens til å seire til slutt. Folk er for grådige til at det ikke skal skje.
«Matematikken seirer til slutt»
Hvorfor tror du ikke en eneste analytiker, meglerhus eller profesjonell investor ser det samme ?
Hvorfor tror du ikke en eneste analytiker, meglerhus eller profesjonell investor ser det samme ?
Opp+
22.09.2023 kl 23:40
4883
Oj, hadde jeg fått en krone for hver gang jeg har hørt det argumentet der:) dette argumentet gjør meg egentlig veldig bull, gir meg en følelse av at jeg har funnet en skattekiste full av glede. Er det ikke dette som er litt gøy da, underpriset, undervurdert og underanalysert, finne disse aksjene.
Jeg husker sist jeg hørte dette argumentet ditt, det var rigg og supply selskaper som hadde vært på bunn og begynte å se lys i horisonten, man så lenge at markedet og inntektene bedret seg i bransjen, men aksjekursene sto fast lenge, da hørte man argumentet ditt flere ganger, før hver enste analytiker og ”profesjonelle” investor plutselig så det samme og kursene stakk.
Vet ikke om du husker historien til panfish jeg, tapte penger år etter år, emisjoner, etc, så fikk de snudd og inntekt begynte å komme, det tok tid før analytikere og profesjonelle så dette og man kunne plukke lenge før analytikerne tok tak. Og det er mye grunnet historien, litt som questerre. Brokete, emisjons historie for håp og drømmer, som nå har snudd til å genere inntekter. Så ja, matematikken kommer til å vinne.
Alt dette er historier uten sammenligning forøvrig, men poenget mitt er at det argumentet du kommer med er syltynt og et argument som ikke holder vann.
Jeg husker sist jeg hørte dette argumentet ditt, det var rigg og supply selskaper som hadde vært på bunn og begynte å se lys i horisonten, man så lenge at markedet og inntektene bedret seg i bransjen, men aksjekursene sto fast lenge, da hørte man argumentet ditt flere ganger, før hver enste analytiker og ”profesjonelle” investor plutselig så det samme og kursene stakk.
Vet ikke om du husker historien til panfish jeg, tapte penger år etter år, emisjoner, etc, så fikk de snudd og inntekt begynte å komme, det tok tid før analytikere og profesjonelle så dette og man kunne plukke lenge før analytikerne tok tak. Og det er mye grunnet historien, litt som questerre. Brokete, emisjons historie for håp og drømmer, som nå har snudd til å genere inntekter. Så ja, matematikken kommer til å vinne.
Alt dette er historier uten sammenligning forøvrig, men poenget mitt er at det argumentet du kommer med er syltynt og et argument som ikke holder vann.
Redigert 22.09.2023 kl 23:47
Jakal
23.09.2023 kl 00:06
4863
Garantert, undervurdert, tro meg…. Godt mulig Qec er undervurdert. Men det samme kan sies om de fleste oljerelaterte selskapene på Oslo Børs. Qec vil være et myggselskap i overskuelig fremtid. Mye av interessen fra norske småinvestorer er basert på reversering av forbudet av gass-utvinning i Québec. Det vil ikke skje. Qec har krav på erstatning, noe som er bekreftet av myndighetene. Størrelsen av erstatningen er imidlertid usikkert, naturlig nok. Ingen vet hvilket erstatningsbeløp er reflektert i kursen. Qec er således aksjen for «de våte drømmer». Her er det upløyd mark, og å garantere en reprising er rimelig dristig. Men en ødelagt klokke har jo rett to ganger i døgnet…
Opp+
23.09.2023 kl 00:42
4824
Kan du gi meg noen eksempler på at matematikken ikke har seiret tilslutt? Det har ikke vært noe matematikk å snakke om i qec tidligere, det har kun vært snakk om når kommer neste emisjon.. Der har du forskjellen. Shale ban i Québec er en gave, da det har fått all fokus og sendt kursen i dass. Men du ser nå, reprising er allerede i gang. Men hver og en får ta sin egen analyse og avgjørelse, jeg stoler på at matematikken seirer nok engang.
Redigert 23.09.2023 kl 00:43
«Ingen vet hvilket erstatningsbeløp er reflektert i kursen.»
Den er null, i flg. Fjellbris, siden Quebec er nedskrevet til null i balansen.
Den er null, i flg. Fjellbris, siden Quebec er nedskrevet til null i balansen.
Peter Sellers
23.09.2023 kl 08:36
4656
@Opp+ God morgen, ja som du selv skriver at selskapet ikke har et bra omdømme osv. Jeg tenker som så at dersom matematikken skal vinne så må produksjonen opp i tilfelle. Vi har blitt lovet utallige ganger økning i produksjonen uten at det skjer. Senest for et par dager siden i Pareto konferansen så bet jeg meg merke i uttalelsen til MB at disse brønnene COULD BE ilp av høsten som jeg kommenterte i går som igjen er betenkelig. Vel Questerre er avhengig av operatør når de kan starte opp blir vi fortalt så da mener jeg MB ikke bør gå ut med en lovnad til aksjonærene før selskapet er klar til oppstart er nå min menig. Når det gjelder Jordan så har MB dratt dette kortet i snart 6 år uten at en dritt har skjedd der bare hvor stort område er og hvor rikt det er på olje, har det skjedd noe der, nei!! For å få tillit i markedet så må selskapet snart levere på det de lover og ikke bare en hele masse bla bla bla!! Dette er min mening O+ så får andre ha sin vurdering av selskapet, ha en fin helg :)
Opp+
23.09.2023 kl 08:50
4626
Bingo, Québec har blitt satt til null i økonomisk bokføring, indikerer dette at hendelsene i Québec anses som en ren bonus. Jeg håper imidlertid at du forstår at dette ikke betyr at de ikke vil motta erstatning – dette er et poeng som jeg håper er klart. Regjeringen har allerede avholdt en avstemning som støtter ideen om å kompensere, og utbetalingen vil bli gjennomført etter en endelig beslutning om nedstenging.
Produsentenes sak har sterke juridiske argumenter, og vi kan vise til tidligere kompensasjonssaker, spesielt Petrolia, som gir presedens.
Det er også viktig å merke seg at minoritetsgruppene, First Nations, har mye å si i Québec. At man har First Nation på produsentenes side styrker saken vår ytterligere. Viser til en nylig inngått avtale mellom questerre og First Nations og bill21 har blitt avslørt som et brudd på førstegruppers rettigheter. Det styrker størrelsen på kompensasjon og gi beste fall for produsentene ugyldiggjør bill 21 i sin helhet. Så vi få følge med på høringen i Oktober nå. Vi er nære en avslutning i Québec kompensasjon eller utvinning blir det.
Produsentenes sak har sterke juridiske argumenter, og vi kan vise til tidligere kompensasjonssaker, spesielt Petrolia, som gir presedens.
Det er også viktig å merke seg at minoritetsgruppene, First Nations, har mye å si i Québec. At man har First Nation på produsentenes side styrker saken vår ytterligere. Viser til en nylig inngått avtale mellom questerre og First Nations og bill21 har blitt avslørt som et brudd på førstegruppers rettigheter. Det styrker størrelsen på kompensasjon og gi beste fall for produsentene ugyldiggjør bill 21 i sin helhet. Så vi få følge med på høringen i Oktober nå. Vi er nære en avslutning i Québec kompensasjon eller utvinning blir det.
Opp+
23.09.2023 kl 08:58
4611
God morgen.
Jeg er helt enig i det du skriver, og Questerre må virkelig bruke tid på å gjenopprette sitt omdømme. Imidlertid ser fremtiden lys ut når vi vurderer deres nåværende inntektsgenerering, produksjon, oljepriser og energimangel. Dette gir grunnlag for en optimistisk vurdering av selskapets fremtid. Jeg mener at Questerre vil bli repriset på grunnlag av dette, spesielt med tanke på deres inntektsgenerering som allerede har begynt å forbedre seg. Selv om det kanskje ikke er tydelig i aksjekursen ennå, tror jeg det vil endre seg etter hvert. Og det er her jeg i første omgang mener at matematikken vil vinne til slutt.
Videre, hvis selskapet fortsetter å øke sin produksjon og eventuelle uforutsigbare hendelser (wildcards) går i selskapets favør, vil det føre til en betydelig økning i aksjekursen i tillegg til dette.
Falketind
23.09.2023 kl 09:46
4583
Det er så rett så rett. Bla bla fra MB uten realitet, gir null tillit og "ødelagt" kurs. Slik er det bare dessverre til nå. Er aksjonær.
tuja
23.09.2023 kl 11:29
4514
Endeloig noen som ser selskapet pr i dag, og ikke hvordan det var for en tid tilbake. QEC tjener nå gode penger, emisjonsspøkelset som florerte tidligere er historie, og i løpet av neste år er kontantbeholdningen med stor sannsynlighet større enn mcap. Da er Red Leaf, Jordan, Quebec(erstatning eller politisk løsning) satt som null kroner i reknskapet. Ekstrem bra R/R i QEC, med stor oppside, begrenset nedside, da de tjener meget godt på driften med dagens produksjon. Og snart kommer tre 0,75% brønner i tillegg. Å kjøpe QEC på dagens nivå burde være enkel matematikk.
sigj2
23.09.2023 kl 12:09
4734
Det som er løye er at første gang jeg kjøpte Qecaksjer i 2007 så var kursen 5.10 med mindre aksjer i markedet selvfølgelig.da uten noe som helst utica funn.å slettes ikke 300 millioner pluss i banken. Jeg sliter litt med å forstå dette.må være binna som ikke er til å stole på lengre.
Peter Sellers
23.09.2023 kl 13:03
4957
@Fjellbris, hva er et godt innlegg? Er det kun de som skriver positivt som skal roses og de som er kritiske ikke har peiling på hva dette dreier seg om?
Peter Sellers
23.09.2023 kl 13:11
4988
@sigj2, godt det er flere som lurer, spot on som det heter S2! Slettes ikke sikkert dette blir tolket som et godt innlegg for nå var du kritisk :) det er mange som setter det samme spørsmålstegnet som deg :) god helg :)