QEC - Bjorn Inge Tonnessen it might happen!

MC Axel
QEC 10.02.2023 kl 02:29 122105

This deserves its own thread and is possibly the explanation for the increased share volume lately


This is interesting! Watch it!

Quotes: "There's an opening"; "There are signs" ; "The Quebec government.... it could actually happen"

Canada should provide LNG to Europe: expert explains why | Power Play with Vassy Kapelos

CTV News

10. feb.

2023

Bjorn Inge Tonnessen with Questerre Energy says that Canada could play a vital role in providing natural gas resources to Europe.

https://m.youtube.com/watch?v=m8i6fvy1EhQ
Stock Walker
22.09.2023 kl 20:05 4987

Det er 2 høringer fremover. Den ene er satt til oktober i år, den andre til en gang i 2024. Hvilken høring sikter du til? Det kunne vært greit å få rekapitulert formålet med hver høring, så vi er sikre på at vi taler samme språk. All den stund noen av oss kan garantere utfallet av verken første ellerr andre høring!
Peter Sellers
22.09.2023 kl 20:23 4947

@Opp+, matematikken i denne aksjen er ikke som i andre aksjer vi var i går ned litt i overkant av 12% siden i fjor høst hvor vi tjente meget gode penger på høye oljepriser! Aksjen burde i utgangspunktet ligget et sted mellom 3-4kr og vi ligger å surrer rundt 1,70.....aksjen er alt for avhengig av utfallet i Quebec saken, uten positive nyheter der så står alt på VENT og mest sannsynlig kursnedgang men jeg håper jeg tar feil....dette med Q rapporten har det vært skrevet om i flere år uten den helt store bevegelsen så god kveld folkens og som det sies bare VENT og se: WE SEEK SAFE HARBOUR!!
Opp+
22.09.2023 kl 21:09 4881

Jeg beklager eventuell uklarhet; dette er et aspekt som i utgangspunktet kan virke forvirrende. Den første høringen dreier seg om at Questerre og andre lisensinnehavere har fremsatt krav og vil presentere argumenter for å støtte disse kravene. Resultatet kan variere fra gyldighet til avvisning av kravene. Alternativt kan domstolen velge å utsette beslutningen til høringen neste år, som antyder et forsøk på samarbeid mellom partene, inkludert regjeringen, for å finne en best mulig løsning for alle involverte.
En positiv tolkning er at partene arbeider sammen for å oppnå en mer omfattende avgjørelse. Alternativt kan domstolen også velge å avvise kravene fra Questerre og de andre lisensinnehaverne. Dermed er høringen i fjerde kvartal en avgjørende del av rettssaken som vil forme retningen videre. Det er også interessant å merke seg at eksperter innen verdivurdering av feltet vil spille en viktig rolle, da verdien av Questerres felt er en sentral del av deres argumentasjon under høringen i fjerde kvartal og kompensasjon ved avvisning.
Opp+
22.09.2023 kl 21:24 4838

Det er viktig å huske at dette selskapet ikke har et godt omdømme. Det har blitt sett på som en kilde til mange aksjeemisjoner og som finansiering av håpefulle prosjekter. Det var først fra 2022 og fremover at selskapet begynte å generere inntekter, og aksjekursen har økt med hele 140% de siste tre årene. Nå, i Québec, nærmer vi oss endelig en avklaring. Enten vil det bli erstatning eller en økt mulighet til å utvinne ressurser. Det viktigste, som du nevner, er at vi endelig får en klar beslutning. Matematikken er på vår side, og den er allerede i gang med å bevise seg. Aksjen vil garantert få en reprising, (kortsiktig svinginger er selvfølgelig lotto), for prisfastsettelsen her er alt for lav, selv om vi ser bort fra Québec. Den er undervurdert, og tro meg, matematikken har en tendens til å seire til slutt. Folk er for grådige til at det ikke skal skje.
tynnidioten
22.09.2023 kl 22:44 4721

«Matematikken seirer til slutt»
Hvorfor tror du ikke en eneste analytiker, meglerhus eller profesjonell investor ser det samme ?
Opp+
22.09.2023 kl 23:40 4673

Oj, hadde jeg fått en krone for hver gang jeg har hørt det argumentet der:) dette argumentet gjør meg egentlig veldig bull, gir meg en følelse av at jeg har funnet en skattekiste full av glede. Er det ikke dette som er litt gøy da, underpriset, undervurdert og underanalysert, finne disse aksjene.

Jeg husker sist jeg hørte dette argumentet ditt, det var rigg og supply selskaper som hadde vært på bunn og begynte å se lys i horisonten, man så lenge at markedet og inntektene bedret seg i bransjen, men aksjekursene sto fast lenge, da hørte man argumentet ditt flere ganger, før hver enste analytiker og ”profesjonelle” investor plutselig så det samme og kursene stakk.

Vet ikke om du husker historien til panfish jeg, tapte penger år etter år, emisjoner, etc, så fikk de snudd og inntekt begynte å komme, det tok tid før analytikere og profesjonelle så dette og man kunne plukke lenge før analytikerne tok tak. Og det er mye grunnet historien, litt som questerre. Brokete, emisjons historie for håp og drømmer, som nå har snudd til å genere inntekter. Så ja, matematikken kommer til å vinne.

Alt dette er historier uten sammenligning forøvrig, men poenget mitt er at det argumentet du kommer med er syltynt og et argument som ikke holder vann.
Redigert 22.09.2023 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Jakal
23.09.2023 kl 00:06 4650

Garantert, undervurdert, tro meg…. Godt mulig Qec er undervurdert. Men det samme kan sies om de fleste oljerelaterte selskapene på Oslo Børs. Qec vil være et myggselskap i overskuelig fremtid. Mye av interessen fra norske småinvestorer er basert på reversering av forbudet av gass-utvinning i Québec. Det vil ikke skje. Qec har krav på erstatning, noe som er bekreftet av myndighetene. Størrelsen av erstatningen er imidlertid usikkert, naturlig nok. Ingen vet hvilket erstatningsbeløp er reflektert i kursen. Qec er således aksjen for «de våte drømmer». Her er det upløyd mark, og å garantere en reprising er rimelig dristig. Men en ødelagt klokke har jo rett to ganger i døgnet…




Opp+
23.09.2023 kl 00:42 4611

Kan du gi meg noen eksempler på at matematikken ikke har seiret tilslutt? Det har ikke vært noe matematikk å snakke om i qec tidligere, det har kun vært snakk om når kommer neste emisjon.. Der har du forskjellen. Shale ban i Québec er en gave, da det har fått all fokus og sendt kursen i dass. Men du ser nå, reprising er allerede i gang. Men hver og en får ta sin egen analyse og avgjørelse, jeg stoler på at matematikken seirer nok engang.
Redigert 23.09.2023 kl 00:43 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
23.09.2023 kl 08:21 4476

«Ingen vet hvilket erstatningsbeløp er reflektert i kursen.»

Den er null, i flg. Fjellbris, siden Quebec er nedskrevet til null i balansen.
Peter Sellers
23.09.2023 kl 08:36 4443

@Opp+ God morgen, ja som du selv skriver at selskapet ikke har et bra omdømme osv. Jeg tenker som så at dersom matematikken skal vinne så må produksjonen opp i tilfelle. Vi har blitt lovet utallige ganger økning i produksjonen uten at det skjer. Senest for et par dager siden i Pareto konferansen så bet jeg meg merke i uttalelsen til MB at disse brønnene COULD BE ilp av høsten som jeg kommenterte i går som igjen er betenkelig. Vel Questerre er avhengig av operatør når de kan starte opp blir vi fortalt så da mener jeg MB ikke bør gå ut med en lovnad til aksjonærene før selskapet er klar til oppstart er nå min menig. Når det gjelder Jordan så har MB dratt dette kortet i snart 6 år uten at en dritt har skjedd der bare hvor stort område er og hvor rikt det er på olje, har det skjedd noe der, nei!! For å få tillit i markedet så må selskapet snart levere på det de lover og ikke bare en hele masse bla bla bla!! Dette er min mening O+ så får andre ha sin vurdering av selskapet, ha en fin helg :)
Opp+
23.09.2023 kl 08:50 4413

Bingo, Québec har blitt satt til null i økonomisk bokføring, indikerer dette at hendelsene i Québec anses som en ren bonus. Jeg håper imidlertid at du forstår at dette ikke betyr at de ikke vil motta erstatning – dette er et poeng som jeg håper er klart. Regjeringen har allerede avholdt en avstemning som støtter ideen om å kompensere, og utbetalingen vil bli gjennomført etter en endelig beslutning om nedstenging.

Produsentenes sak har sterke juridiske argumenter, og vi kan vise til tidligere kompensasjonssaker, spesielt Petrolia, som gir presedens.
Det er også viktig å merke seg at minoritetsgruppene, First Nations, har mye å si i Québec. At man har First Nation på produsentenes side styrker saken vår ytterligere. Viser til en nylig inngått avtale mellom questerre og First Nations og bill21 har blitt avslørt som et brudd på førstegruppers rettigheter. Det styrker størrelsen på kompensasjon og gi beste fall for produsentene ugyldiggjør bill 21 i sin helhet. Så vi få følge med på høringen i Oktober nå. Vi er nære en avslutning i Québec kompensasjon eller utvinning blir det.
Opp+
23.09.2023 kl 08:58 4398


God morgen.
Jeg er helt enig i det du skriver, og Questerre må virkelig bruke tid på å gjenopprette sitt omdømme. Imidlertid ser fremtiden lys ut når vi vurderer deres nåværende inntektsgenerering, produksjon, oljepriser og energimangel. Dette gir grunnlag for en optimistisk vurdering av selskapets fremtid. Jeg mener at Questerre vil bli repriset på grunnlag av dette, spesielt med tanke på deres inntektsgenerering som allerede har begynt å forbedre seg. Selv om det kanskje ikke er tydelig i aksjekursen ennå, tror jeg det vil endre seg etter hvert. Og det er her jeg i første omgang mener at matematikken vil vinne til slutt.

Videre, hvis selskapet fortsetter å øke sin produksjon og eventuelle uforutsigbare hendelser (wildcards) går i selskapets favør, vil det føre til en betydelig økning i aksjekursen i tillegg til dette.
Falketind
23.09.2023 kl 09:46 4370

Det er så rett så rett. Bla bla fra MB uten realitet, gir null tillit og "ødelagt" kurs. Slik er det bare dessverre til nå. Er aksjonær.
tuja
23.09.2023 kl 11:29 4301

Endeloig noen som ser selskapet pr i dag, og ikke hvordan det var for en tid tilbake. QEC tjener nå gode penger, emisjonsspøkelset som florerte tidligere er historie, og i løpet av neste år er kontantbeholdningen med stor sannsynlighet større enn mcap. Da er Red Leaf, Jordan, Quebec(erstatning eller politisk løsning) satt som null kroner i reknskapet. Ekstrem bra R/R i QEC, med stor oppside, begrenset nedside, da de tjener meget godt på driften med dagens produksjon. Og snart kommer tre 0,75% brønner i tillegg. Å kjøpe QEC på dagens nivå burde være enkel matematikk.
sigj2
23.09.2023 kl 12:09 4521

Det som er løye er at første gang jeg kjøpte Qecaksjer i 2007 så var kursen 5.10 med mindre aksjer i markedet selvfølgelig.da uten noe som helst utica funn.å slettes ikke 300 millioner pluss i banken. Jeg sliter litt med å forstå dette.må være binna som ikke er til å stole på lengre.
Fjellbris
23.09.2023 kl 12:54 4660

Spot on Tuja, inkl flott med Opp+ på tråden med gode innlegg👍👍
Peter Sellers
23.09.2023 kl 13:03 4744

@Fjellbris, hva er et godt innlegg? Er det kun de som skriver positivt som skal roses og de som er kritiske ikke har peiling på hva dette dreier seg om?
Peter Sellers
23.09.2023 kl 13:11 4775

@sigj2, godt det er flere som lurer, spot on som det heter S2! Slettes ikke sikkert dette blir tolket som et godt innlegg for nå var du kritisk :) det er mange som setter det samme spørsmålstegnet som deg :) god helg :)
Slettet bruker
23.09.2023 kl 13:13 4780

De samme messer videre om alt det fine vi har i vente slik de har messet i årevis. Det må være lov å stille spørsmål til edrueligheten til enkelte her inne. Er de kanskje betalt av selskapet for å holde svindelen gående?
tuja
23.09.2023 kl 13:34 4781

Må vel heller stille spørsmålstegn til de som ikke ser at selskapet nå står i ett annet lys, kontra for noen år tilbake i tid. Se på inntjeningen kontra børsverdi. Se på hvilke muligheter som kan materialisere seg. QEC eier også 40% av Red Leaf, og de har ca 100mill kr som egenkapital. Og det har kommet en ca tidshorisont på høringer relatert til endring bill21, også inkludert eventuelle erstatningsbeløp som kreves fra selskapene om dette må avgjøres i rettsapparatet. Mange land skriker også etter mere LNG, for å redusere en stadig økende energikrise. Kan Canada hjelpe? De har ivertfall ressursene, og sweet spot området sitter QEC på, med ett av de største naturgassfelt (Lowlands) i Canada. At kursen fortsatt surrer rundt under 2-3kr. er bare en vits.

Oppdatert NAV-beregning pr Q2 - basert på nto. cash og ekstern verdisetting av Montney-prod/reserver:

QEC-NAV eks Quebec/Utah/Jordan
NAV10% exist production 270
Minimum erst. Quebec 165
Cash Red Leaf 42% 6
NETTO-CASH Q2 28
NAV 469
NAV/aksje 8,42
Redigert 23.09.2023 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Solan94
23.09.2023 kl 14:16 4739

Selfølgelig kan positive OG kritiske innlegg vere gode innlegg. Men om vi skal vere konstant kritiske, ingen tillit til ledelsen, ikke se selskapet som driftest idag og ikke ha tru på triggerne vi har i vente, så sitter vi igjenn med en uforståelig investering. Jeg som amatør setter pris på blant annet dine "kritiske" innlegg, samt alle de positive innleggende og de opplysende innleggene som er på dette forumet. På denne måten kan jeg danne meg et balansert bilde av aksjen i tilleg til egne meninger og "kunnskap".

Det som er dårlige innlegg er når andre går etter person istaden for sak, og alle med andre meninger er idioter. Samt gjentakende surmaga oppstøt.

Vi er i dette sammen, og til syvende og sist vil vi vel det samme.

God helg :)
Fjellbris
23.09.2023 kl 14:21 4739

Godt innlegg er postet med innhold og begrunnelse. Du også skriver godt, ofte kritisk, men med substans og innhold/begrunnelse, så du bidrar også veldig positivt her inne med gode innlegg👍 Innlegg enten positive eller negative med null substans og innhold, linker til info mm. er for meg likt med spam, de ødelegger også disse trådene dessverre.

P.s. Tuja 13.34 er ex på et meget godt innlegg i dag👍
Redigert 23.09.2023 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
njn-
23.09.2023 kl 15:20 4675

Hva er et godt innlegg?
Et innlegg kan være positivt og negativt, men det må være konstruktivt og ikke skittkasting verken av personer eller selskapet.
Så utrykk som du her kommer med har du ingen belegg for.
Det som er gjennomgående er at de negative påstandene har dere ikke belegg for, men dere etterlyser likevel positive innlegg.
tuja
23.09.2023 kl 15:57 4640

https://www.dn.no/energi/analytiker-venter-kraftig-oppgang-fest-setebeltene/2-1-1523316

Oljeprisen vil normalisere seg rundt 100 dollar, men kan stige langt høyere, mener JPMorgan-analytiker.

JPMorgan Chase-analytiker Christyan Malek holder fortsatt fast ved at prisen på nordsjøoljen brent, et sentralt referansepunkt for oljehandel verden over, potensielt kan stige til 150 dollar i løpet av de kommende årene, skriver flere amerikanske medier.

hgsd33
23.09.2023 kl 20:30 4429

Klippet fra linken til Z4

Holder aksjonærene på pinebenken
Questerre spekulerte i kompensasjon på 1,2 milliarder fra kanadiske myndigheter, men så ble det stille. Nå ringes selskapet ned av aksjonærer som vil vite verdiene.

En mulig kjempeerstatning er mye av grunnen til at mange har valgt å kjøpe aksjer i den vesle gassprodusenten Questerre.
Aksjekursen gikk i taket i januar i fjor etter at finansdirektør Jason D’Silva på noe uvanlig vis spekulerte til enkeltaksjonærer om hvor mye det kan få utbetalt i kompensasjon som følge av at myndighetene i Québec går mot å forby olje- og gassutvinning i provinsen.
Det gikk så langt at Questerre ble kalt inn på teppet av børsen i Toronto, der selskapet er børsnotert i tillegg til i Oslo.

Fra 2022 :

Kalt inn på teppet av Toronto-børsen
Finansdirektør Jason D'Silva hausset Questerre-aksjen og mente verdiene kunne 18-dobles. Etter vanvittig kursrally kom Toronto-børsen på banen og forlanget en redegjørelse.
Publisert 7. jan. 2022 kl. 12.54

STRAMMES OPP: Konsernsjef i Michael Binnion i Questerre ble bedt om å redgjøre for kursoppgang og konklusjonen var: Det skjønner han ingenting av.

Questerre-aksjen har siden midten av desember skutt i taket på Oslo Børs, og har samtidig forvillet seg inn blant de mest omsatte selskapene på børsen flere dager.
Kjernen i kursrallyet er en mulig kompensasjon til selskapet etter at myndighetene i Québec heller mot å forby olje- og gassutvinning i den canadiske provinsen. Finansdirektør Jason D'Silva har på høyst uvanlig vis spekulert til private aksjonærer og media om hva selskapet kan få utbetalt.
Dette fikk børsen i Toronto, der Questerre er notert i tillegg til Oslo, til å heve på øyenbrynene.
– Det var Toronto Stock Exchange i Canada, ikke Oslo Børs som kontaktet oss. De ba oss forberede denne pressemeldingen basert på økt handelsvolum og kursen på børsen i Canada. Jeg tror det var visse bekymringer fra deres side om at selskapet satt på betydelig informasjon fra myndighetene i Québec som ikke var kjent for markedet, sier finansdirektør Jason D'Silva til Finansavisen.
Han påpeker at selskapet ikke har informasjon fra myndighetene i Québec, og at det fortsatt venter på at de skal komme med lovgivning rundt olje- og gassutvinning



Redigert 23.09.2023 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
Solan94
23.09.2023 kl 22:02 4400

Høy oljepris kan vere gull verdt for oss aksjonærer i tiden fremmover. Så får vi håpe på et endelig punktum i Quebec-saken sånn selskapet kan prises reelt/rettferdig i forhold til verdier og inntjening. Men for øyeblikket ligger det mye og hviler på dette spørsmålet, og relativt lite action før det blir klarhet. Som tidligere nemt på forumet: "matematikken seirer til slutt". Håper det er i våres favør.
Sveinung
24.09.2023 kl 12:54 4043

Fra SB1M’s ukesoppdatering:

Questerre – Highlights from updated corporate presentation
Questerre recently published an updated corporate presentation. Overall, the presentation did not reveal any surprises. In our view, the most interesting piece of information was probably that the company is still seeking full value for its gigantic Quebec gas discovery. The NPV10 of the project is USD 1bn (NOK 23/share) and the company’s historical costs is around CAD 160m (NOK 3/share). The next steps for the activities in Quebec are assessing the Government’s interest in clean gas and pursuing claim related to gas discovery. Beyond that, the company is working on maturing its oil shale projects in Jordan and Utah and optimizing its current production in the Kakwa area in Alberta.
Fjellbris
24.09.2023 kl 14:04 3938

Takk for at du deler Sveinung👍 Har SPB1 salg, hold eller kjøpsanbefaling?
Forøvrig greit å vite at QEC’s utgifter / kostpris Québec er beregnet til CAD 160 mill/kr 3 pr aksje. Da vil nok selskapet krav dersom det ikke blir pilot/utvinning ligge et sted mellom der og opp mot de kr 20-40 som Jason tidligere har antydet.
Redigert 24.09.2023 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
sigj2
24.09.2023 kl 14:53 3944

Det hele faller egentlig på erstatning eller grønt lys med restriksjoner i Quebec.når jeg leser de skal spudde noen fisebrønner i slutten av 2024 eller begynnelsen av 2025 så himler jeg med øynene🙈 kursen rikker seg ikke med disse småbrønnene.
Opp+
24.09.2023 kl 15:42 3908

Fisebrønne sikrer nedsiden, gjør at man har løpende inntekter og unngår emisjonsfrykten. Alt utenom dagens produksjon er ren bonus på kursen under 3 imo.
tynnidioten
24.09.2023 kl 23:29 3428

Hvordan ser man at «reprisingen har startet»?
Redigert 25.09.2023 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
Opp+
25.09.2023 kl 10:42 3430

Det ser man på at kursen har gått 100% siste 2 år, og hva har skjedd siste 2 år, jo de har begynt å tjene penger, men det er et stykke igjen og mer skal de tjene, så den skal lenger opp og om noen av widlcardsa går inn, så skal den hinsides mye lenger opp.
Fjellbris
25.09.2023 kl 11:00 3436

Takk for at du hjelper Tynnidioten til å få øynene opp mtp. re prisingen som forøvrig såvidt har startet👍
minsin
25.09.2023 kl 11:34 3358

Teknisk så mener jeg bunnen ligger rundt 1,6 - som er underliggende støtte siden sept -20
Dagens 1,65 er derfor ett godt kjøp.. i og med vi er nær bunnen.
De som har ønsket å realisere enn viss gevinst fra oppgangen 1,5 til 1,8 er nå ute av aksjen, kjøpersiden vil ta seg opp etterhvert
Min mening vi har hatt en naturlig korreksjon etter oppgangen fra 1,5 - 1,8.

Med høy oljepris og forventninger rundt høringen , mener jeg det ligger godt til rette for å "tygge" oss gjennom omr 1,8-1,85.

Redigert 25.09.2023 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
minsin
25.09.2023 kl 11:39 3340

Selv tror jeg ikke vi kan tyde re-prising av aksjen er pågående.
Aksjen ligger i en trend siden sept -20 .
Aksjen må bryte trendbildet for at vi kan snakke om re-prising- kommer aksjen opp på 2,05 eller ned på 1,5 snakker vi om re-prising
tuja
25.09.2023 kl 13:51 3219

Ser at flere spår oljepriser laaaangt over 100usd. Sist ut er Trond Omdal som forventer oljepriser opp mot 140-150 usd. Da er det bare å kjøpe med begge hender om det scenarioet blir en realitet.
Slettet bruker
25.09.2023 kl 13:55 3277

Nettopp. Fint at flere setter fingeren på den hysteriske haussingern som stadig pågår.