Skagen, Skagen Skagen .Kun en skygge av gammel stolthet

Slettet bruker
SKAGEN 17.11.2018 kl 11:34 2261

I et fortvilet forsøk på å få tilbake sitt renomme og bygge seg opp igjen, så finner de stadig på nye ting
Dette fondet skulle bli et vendepunkt
Nedturen til Skagen har gått gjennom flere faser nå.
Begynte vel strengt tatt før finanskrisa med dårlige resultater
Så fortsatte det med intern uenighet mellom Falnes og hans gruppe på en side og Stensrud og hans supporter på den andre siden
Styreformann, Falnes og flere nøkkelpersoner sluttet og de med andeler ville ut
Etter masse turbulens klarte da Stensrud å lande et salg til Storebrand , men da var 2/3 av kundene alt borte
Noen nye fond er startet, nye tilbud er blitt satt i gang.
Men med de kreative nøkkelfolkene ikke lenger med i selskapet har nedturen og fiaskoen bare fortsatt
Noen av skribentene her inne har hatt disse som sin ledestjerne og har det muligens enda .
Jeg og et par andre skreiv kritisk om Skagen og det falt ikke i god jord må vite
Selv godt dokumenterte negative ting ble benktet av de som elsket og forgudet Skagen systemet
Hadde selv en liten million der så langt tilbake som i 2006 og flyttet dette til Delphi.
Nå er begge disse selskapene under Storebrand sin paraply og begge selskapene ubrukelige.
Mine penger vokste fort hos Delphi en stund, helt til nøkkelfolkene der begynte å forlate
Vet ikke hvorfor de gode folkene forsvinner fra slike selskap, men det skjer hele tiden. Tilbake sitter det middelmlige og nyutdannede
I dag har jeg ingen penger i noen av disse selskapene , begge er blitt dårlige forvaltere


https://www.dn.no/marked/aksjefond/skagenfondene/skagen-insight/fondet-hans-skulle-skygge-de-beste-sa-langt-i-ar-har-det-falt-over-18-prosent/2-1-478236
Redigert 20.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2019 kl 11:57 1145

Alexandra Morris: Nu går alt så meget bedre.

fabian2
12.04.2019 kl 20:47 1628

Folk er jo trege. Det tar tid før de endelig bytter fond. Skagens tid er dessverre over.