Vampyren
23.02.2023 kl 07:10
6524
Oslo (Infront TDN Direkt): Jinhui Shipping and Transportation ser et konsolidert nettotap på 46-47 millioner dollar I fjerde kvartal som følge et "enestående utfordrende miljø", i tillegg til nedskrivninger på rundt 49 millioner dollar for selskapets fartøy.
Det fremgår av en melding onsdag.
Basert på pågående diskusjoner med selskapets revisor anses verdiene til enkelte eide skip å være betydelig lavere enn bokførte verdier. Ytterligere detaljer vil bli offentliggjort i kvartalsrapporten 28. februar, opplyses det. "Aksjonærer og potensielle investorer anbefaler å utvise forsiktighet når de handler med aksjer i selskapet", skriver Jinhui.
Det fremgår av en melding onsdag.
Basert på pågående diskusjoner med selskapets revisor anses verdiene til enkelte eide skip å være betydelig lavere enn bokførte verdier. Ytterligere detaljer vil bli offentliggjort i kvartalsrapporten 28. februar, opplyses det. "Aksjonærer og potensielle investorer anbefaler å utvise forsiktighet når de handler med aksjer i selskapet", skriver Jinhui.
oppturen
23.02.2023 kl 07:43
6383
Må jo være korrupsjon, tidenes bulk marked hele 21 og halve 22. Jin gav smuler i utbytte mens de kjøpte og solgte flere skip.
Burde vært kastet ut av børs !
Burde vært kastet ut av børs !
Vampyren
23.02.2023 kl 08:03
6311
Jinhui varsler tap på en halv milliard
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/02/23/7988135/jinhui-varsler-tap-pa-en-halv-milliard?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/02/23/7988135/jinhui-varsler-tap-pa-en-halv-milliard?internal_source=sistenytt
Winter is Here
23.02.2023 kl 08:34
6231
Vergil skrev JIN er rein svindel legaliser av OSE…
Svindel ? Hva med de selskapene som i flere ti år kjørt emisjoner uten å leverer noe ? Jin og de selskapene må fjernes helt fra Oslo Børs.
Redigert 23.02.2023 kl 08:35
Du må logge inn for å svare
paskar
23.02.2023 kl 08:35
6309
"Da blir det vel noen titalls millioner i lønn til brødrene?"
Det er vel det som er den egentlige forretningsideen : Nedskrivninger og tap på skipene slik at en kan rettferdigjøre små utbytter, samtidig som ledelsen tar en stor andel av kontantstrømmen. Men, det er frivillig å være aksjonær !
Det er vel det som er den egentlige forretningsideen : Nedskrivninger og tap på skipene slik at en kan rettferdigjøre små utbytter, samtidig som ledelsen tar en stor andel av kontantstrømmen. Men, det er frivillig å være aksjonær !
paskar
23.02.2023 kl 08:38
6317
Siste avsnitt i børsmeldingen er ganske spesiell : ".....Shareholders and potential investors are advised to exercise caution when dealing in the shares of the Company."
Winter is Here
23.02.2023 kl 08:58
6467
De gjør alt "riktig" hvis Oslo Bors og markedet tillater dette uten konsekvenser så er det bare og fortsette.
Loki
23.02.2023 kl 09:31
6370
Tapene er nok reelle. Men det er klart at der nok har vert en del korrupsjon gitt at ratene var så høye. Du så det i Q3 rapporten. De hadde en total break even på 18000 dollar per dag. Nå har revisoren satt foten ned og der blir en full gjennomgang. Dette blir dessverre store tap for dagens aksjonærer. Men det blir kansje fengselsstaff for ledelsen siden de har mest sannsynlig drevet med utrakt regnskapsjuks.
Dette selskapet blir kansje oppløst, der var jo en kraftig advarsel til alle investorer om å holde seg unna aksjen.
Det eneste som muligens redder aksjonærene var at gjelden i selskapet var lavt.
De gikk cirka 46 mill usd i tap i q4. dette er cirka 6 millioner mer enn de har i omsetning på skipa sine. Dersom de hadde drevet veledighet i et vanlig kvartal med rate på null så skulle de normalt har tapt 30 mill usd. Men de tapte 46 mill usd. Her skal vi nok få oss noen overraskelser på hvordan det er mulig. Mest sannsynlig finansielle tap i tilegg.
Om man skal ta talla som konservative tapstall så er de nede i 436-100= 336 mill usd igjen i egenkapital ved opløsning. Aksjonærene vil nok ikke sitte igjen med så mye så lenge den ledelsen er der.
Dette selskapet blir kansje oppløst, der var jo en kraftig advarsel til alle investorer om å holde seg unna aksjen.
Det eneste som muligens redder aksjonærene var at gjelden i selskapet var lavt.
De gikk cirka 46 mill usd i tap i q4. dette er cirka 6 millioner mer enn de har i omsetning på skipa sine. Dersom de hadde drevet veledighet i et vanlig kvartal med rate på null så skulle de normalt har tapt 30 mill usd. Men de tapte 46 mill usd. Her skal vi nok få oss noen overraskelser på hvordan det er mulig. Mest sannsynlig finansielle tap i tilegg.
Om man skal ta talla som konservative tapstall så er de nede i 436-100= 336 mill usd igjen i egenkapital ved opløsning. Aksjonærene vil nok ikke sitte igjen med så mye så lenge den ledelsen er der.
Redigert 23.02.2023 kl 09:44
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
23.02.2023 kl 09:32
6356
Dette bekrefter vel bare hva jeg har skrevet om utviklingen på OSE. Skremmende og nitrist!
Redigert 23.02.2023 kl 09:33
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
23.02.2023 kl 09:37
6322
Ikke bare hold deg unna denne aksjen. Men, hold alt som har med Kina og kinesere å gjøre på flere armlengders avstand!
Ivan1
23.02.2023 kl 09:40
6286
Helt enig.
Dog- kursen er 7.85 og uendret fra ca 6 uker siden så noen har trua. Jeg skjønner ikke.
Dog- kursen er 7.85 og uendret fra ca 6 uker siden så noen har trua. Jeg skjønner ikke.
Redigert 23.02.2023 kl 09:40
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
23.02.2023 kl 10:56
6100
Dette var jo sjokkerende dårlig. Lempet ut den lille posten jeg hadde igjen. Mulig det kommer en kursoppgang, men den gidder jeg ikke vente på i et selskap det ikke er mulig å regne på og som behandler aksjonærer som dritt.
kvirrevi
23.02.2023 kl 11:04
6066
Nå har de varslet et elendig 4Q,
Men 1Q ser jo ut til å bli mye verre, ratene falt i gulvet først etter nyttår. Har ikke lyst til å sitte i denne fremover mot 1Q resultat, og det er jo ganske lenge til. Er ellers ganske enig med flere som stiller spørsmål ved selskapet, fremstår som at vi aksjonærer bare får ta det vi får, og at de får styre på med sitt uten kontroll. Selskapet burde vel aldri vært notert her i Norge, men på Hongkong børsen.
Men 1Q ser jo ut til å bli mye verre, ratene falt i gulvet først etter nyttår. Har ikke lyst til å sitte i denne fremover mot 1Q resultat, og det er jo ganske lenge til. Er ellers ganske enig med flere som stiller spørsmål ved selskapet, fremstår som at vi aksjonærer bare får ta det vi får, og at de får styre på med sitt uten kontroll. Selskapet burde vel aldri vært notert her i Norge, men på Hongkong børsen.
skvisen
23.02.2023 kl 11:20
5994
Godt poeng, Q1 kan bli skremmende. Er nok mange som kaster korta før den tid. Skulle ratene gå i taket igjen kan det sef hjelpe PP.
nucleus
23.02.2023 kl 15:51
5684
Hjelpe på hva da ? Når to "sjørøver brødre".. tar ut fortjenesten etterpå som lønn.. Finnes mere seriøse selskaper på Oslo børs. Neste uke er det f.eks. q4 rapport Frontline, de gir penger til aksjenærer via utbytte. Hvor mye ? Det veit vi neste uke.
Natt1369
23.02.2023 kl 16:04
5640
Kunnskapsnivået her inne er skremmende dårlig til tider! 🤡
Dette innebærer at vi vil få et positivt profit warning når skipsverdiene skal skrives opp igjen, slik som høsten 2021.
Tar det med fatning og kjøper mer, som under pandemien når jeg fikk Jin til 3,50! 🤘😎
Dette innebærer at vi vil få et positivt profit warning når skipsverdiene skal skrives opp igjen, slik som høsten 2021.
Tar det med fatning og kjøper mer, som under pandemien når jeg fikk Jin til 3,50! 🤘😎
paskar
23.02.2023 kl 16:25
5592
Lykke til (oppriktig ment !), vi har alle ulike risikoprofiler. Det er mulig å gjøre gode kjøp i selskaper som sliter økonomisk men det går som regel galt.
Natt1369
23.02.2023 kl 16:56
5511
Selskapet er bortimot gjeldfritt, lær deg å lese resultat og forstå grunnlegende økonomi før du uttaler deg. Resultatet på tirsdag vil også vise at break even ikke er i nærheten av 18000 $ som en luring lengre opp påstår, vi er nærmere 7000$ for å gå breakeven.
Atomvinter
23.02.2023 kl 17:00
5492
"Selskapet burde vel aldri vært notert her i Norge, men på Hongkong børsen."
Selskapet kan ikke være notert i HongKong da ingen ville kjøpt aksjen. Kineserne er kanskje mye rart, men dumme og naive er de ikke.
Selskapet kan ikke være notert i HongKong da ingen ville kjøpt aksjen. Kineserne er kanskje mye rart, men dumme og naive er de ikke.
Natt1369
23.02.2023 kl 17:09
5454
Hvis en ser bort ifra justeringen av skipsverdiene, så kan det se ut til at jinhui fremdeles tjente rundt 420 millioner på hele fjoråret, ihvertfall slik jeg leser det.
Svaret får vi uansett på tirsdag, og på onsdag får vi se hvem som har solgt, og hvem som ikke lar seg vippe av pinnen pga. bokføringsregler.
Svaret får vi uansett på tirsdag, og på onsdag får vi se hvem som har solgt, og hvem som ikke lar seg vippe av pinnen pga. bokføringsregler.
Redigert 23.02.2023 kl 17:16
Du må logge inn for å svare
kodenavn
23.02.2023 kl 17:26
5397
Her er det mange som ikke forstår hva det dreier seg om,
Selskapet har altså sett på de bokførte verdiene av skipene, og redusert den bokførte verdien med 49 MUSD.
Dette er altså endring av tall på balansen. Det er ingen penger som har blitt borte.
Nedskrivningen medfører at bokført egenkapital er redusert fra 456 MUSD den 30/9, til 407 MUSD ish den 31/12.
Pr. aksje betyr det at NAV har sunket fra 43.- til 38.-.
Mens kursen er 7,50
Så P/B (Pris/Bok) er nå 0,2 (Omtrent som i går, med høyere aksjekurs og høyere bokført EK)
Tapet i Q4 på 47 MUSD er altså et overskudd på 2 MUSD, minus nedskrivning på 49 MUSD.
Tap for året på 7 MUSD er et overskudd på på 42 MUSD, minus nedskrivning på 49 MUSD.
Dette fordi nedskrivningen er tatt i Q4-regnskapet.
EPS pr. 30/9 var 0,36 USD. Med et overskudd før nedskrivning i Q4 på 2 MUSD, blir EPS for året, før nedskrivning, ca. 3,90 NOK
Så multiplene er ekstremt gunstige:
P/B 0,2
P/E 2
Ikke galt det.
Selskapet har også tidligere tatt nedskrivning og oppskrivning i skipsverdier, og det er ingen dramatikk i det.
Det var billigsalg i dag, fordi mange ikke skjønte meldingen. Håper dette var oppklarende.
Selskapet har altså sett på de bokførte verdiene av skipene, og redusert den bokførte verdien med 49 MUSD.
Dette er altså endring av tall på balansen. Det er ingen penger som har blitt borte.
Nedskrivningen medfører at bokført egenkapital er redusert fra 456 MUSD den 30/9, til 407 MUSD ish den 31/12.
Pr. aksje betyr det at NAV har sunket fra 43.- til 38.-.
Mens kursen er 7,50
Så P/B (Pris/Bok) er nå 0,2 (Omtrent som i går, med høyere aksjekurs og høyere bokført EK)
Tapet i Q4 på 47 MUSD er altså et overskudd på 2 MUSD, minus nedskrivning på 49 MUSD.
Tap for året på 7 MUSD er et overskudd på på 42 MUSD, minus nedskrivning på 49 MUSD.
Dette fordi nedskrivningen er tatt i Q4-regnskapet.
EPS pr. 30/9 var 0,36 USD. Med et overskudd før nedskrivning i Q4 på 2 MUSD, blir EPS for året, før nedskrivning, ca. 3,90 NOK
Så multiplene er ekstremt gunstige:
P/B 0,2
P/E 2
Ikke galt det.
Selskapet har også tidligere tatt nedskrivning og oppskrivning i skipsverdier, og det er ingen dramatikk i det.
Det var billigsalg i dag, fordi mange ikke skjønte meldingen. Håper dette var oppklarende.
skvisen
23.02.2023 kl 22:49
5005
Nå har jeg fulgt Jin lenge og vi vet begge att BE er hverken 18 eller 7. Når en ser på ratene i q4 antar jeg att med jin rabatt bør ha oppnådd rundt 12. Hvordan forklarer du da att de bare klarte rundt 2mill USD i overskudd? Har de surra bort pengene på andre investeringer denne gangen også? Nå var det q4 profit warning gjaldt så uinteressant å nevne resten av året. Har heia på Jin lenge men nå må en tenke seg om før en satser sparepengene sine. Q1 ratene har så langt vært elendige så tror det blir ørkenvandring fram til Q2 i august som kan bli bra om ratene spiller på lag.
Redigert 24.02.2023 kl 00:14
Du må logge inn for å svare
oppturen
23.02.2023 kl 23:02
4967
At de har kjøpt båter til overpris i brennhett marked kan vel alldri være tilfelle ??
Er vel det revisor påpeker, men hva vet vel de?
Er vel det revisor påpeker, men hva vet vel de?
kvirrevi
24.02.2023 kl 09:51
4667
Jeg har brukt litt tid på dette selskapet tidligere og har forundret meg ganske mye på den store rabatten mot bokførte verdier som har vært i JIN også når ratene er ganske høye, slik som tidlig i fjor høst. Når en vet at rabatten kan være omtrent like stor når ratene er bra/gode blir det fristende å selge når rabatten ikke er vesentlig større når markedet er skikkelig dårlig, slik tilfellet er i dag.
Og en ting er jeg enig med kritikerne i, det kommer uventet mye negative nyheter fra ledelsen, særlig når markedene for Supramax er svake eller dårlige. Anser faren for at denne faller en del mer som betydelig, og en har trolig god tid til å komme seg inn dersom ratene snur oppover.
Og en ting er jeg enig med kritikerne i, det kommer uventet mye negative nyheter fra ledelsen, særlig når markedene for Supramax er svake eller dårlige. Anser faren for at denne faller en del mer som betydelig, og en har trolig god tid til å komme seg inn dersom ratene snur oppover.
nucleus
24.02.2023 kl 10:10
4615
Gjenspeiler jo utvikling på aksjekurs på JIN det siste året. Ledelsen er jo et kapittel for seg selv i JIN. Når de endelig bokfør et pluss, så har ledelsen roffa til seg mesteparten av fortjeneste i lønn. At aksjenærer synes det er greit? Likeså er vel alle disse forunderlige investering ledelsen pånytt gjør utenfor shipping bransjen i heltatt, som bidrar til negativ driftsresultater pånytt. F.eks eiendom, hva har det med shipping og gjøre? Men folk er oppegående idag og får tenke sitt selv. Hadde selv JIN en periode, til jeg fått kvota mi. Etterpå er det Frontline som gjelder. Mr. Big John er flink til å tilvareta aksjenærer sine, strake motsetning til JIN og dess ledelse. Hver sitt valg.
Superoptimist
27.02.2023 kl 17:08
3968
Er det noen som har formening, eller kunnskaper, om hvor dette bærer hen?
Winter is Here
28.02.2023 kl 05:45
3720
Tap på ca -46 mill USD, me de betaler utbytte 0.04 USD :)
Har de nok cash igjen til de kan hente seg igjen og hvor gammel flåte ha de egentlig ?? Hvis de driver med korrupsjon så hjelper det lite.
" Shipping will not be shipping without a good dose of volatility.
2023 turns out to be very different so far. "
Har de nok cash igjen til de kan hente seg igjen og hvor gammel flåte ha de egentlig ?? Hvis de driver med korrupsjon så hjelper det lite.
" Shipping will not be shipping without a good dose of volatility.
2023 turns out to be very different so far. "
Redigert 28.02.2023 kl 05:54
Du må logge inn for å svare
Gjestmann1
28.02.2023 kl 06:18
3692
Du vet at nedskrivninger ikke har effekt på kontantbeholdningen, ikke sant?:-)
Nedskrivninger reduserer avskrivningsgrunnlaget og bedrer dermed resultatene for 2023 flg.
Med kraftig økte supra-rater på FFA de siste dagene tenker jeg markedet vil reprise denne ganske kjapt mot 10 kr+
Nedskrivninger reduserer avskrivningsgrunnlaget og bedrer dermed resultatene for 2023 flg.
Med kraftig økte supra-rater på FFA de siste dagene tenker jeg markedet vil reprise denne ganske kjapt mot 10 kr+
ErikNordnet
28.02.2023 kl 07:34
3548
Problemet nå, er de nyere shippen de leaser. På disse nivåer går de med tap på disse. Blir spennende å fölge med
Natt1369
28.02.2023 kl 07:44
3510
Det er kun Taho circular som er leaset, med gunstige rater. 😎 Belships har en annen forretningsmodell der de leaser mesteparten, derav mye gjeld, og slipper derfor å justere skipsverdiene, slik jinhui må som eiere.
Jin oppnådde forøvrig en Gearing ratio på 5%, og knapt en halv milliard i overskudd ifjor! 🤘🎉
Jin oppnådde forøvrig en Gearing ratio på 5%, og knapt en halv milliard i overskudd ifjor! 🤘🎉
bulkinvest
28.02.2023 kl 08:35
3404
Utbytte som 2022 så er investeringen betalt av seg selv på 10 år. Aksjen er godt underpriset!!
Natt1369
28.02.2023 kl 20:15
2240
http://www.jinhuiship.com/reports/jst2022Q4e_5583.pdf
-An impairment loss on owned vessels recognized at 31 December 2022 was
US$49,326,000. The impairment loss on owned vessels is non-cash in nature and does not have impact on
the operating cash flows of the Group.
-The Group’s daily vessel running cost increased to US$5,920 for the fourth
quarter of 2022 as compared to US$5,667 for the fourth quarter of 2021.
-The Group’s daily vessel running cost increased to US$5,656 for the year 2022
as compared to US$4,624 for the year 2021 due to the increased crew costs and other pandemic related
manning expenses. We will continue with our cost reduction effort, striving to maintain a highly competitive
cost structure when stacked against other market participants.
-OUTLOOK
2022 was overall a good year for shipping, with the freight environment being steadily driven by a general
robust demand for commodities worldwide. As discussed before, volatility is expected given any changes in
monetary policies or material geo-political issues will affect business sentiment, or in some cases business
practices or trade patterns will be affected. Shipping will not be shipping without a good dose of volatility.
2023 turns out to be very different so far.
There has been a general slowdown in economic activities since second half of 2022, primarily driven by the
interest rate outlook which translates to increasing borrowing costs and correction of risk assets values, as
well as a general expectation of a slower global economic growth going forward given geopolitical conflicts at
multi frontiers. Freight rates of dry bulk shipping has been weakening as a result which has carried on since
2023 began.
When we look purely at the industry fundamentals, the supply of new vessels remain low. However, demand
for commodities has become increasingly uncertain where worries over the economic growth in 2023
persistently linger over all industries. Transportation of certain commodities will undergo profound and complex
changes given the variables that affect our business are a combination of industry specific, economical, as
well as geopolitically driven.
With the expected global dry bulk fleet growth at historical lows, and with no consensus in the shipping with
regards to the next generation engine design to reduce carbon emission, new vessel orders are expected to
be few. Looking ahead, should signs of economic recovery gains momentum, our fleet will be well positioned
to benefit.
We remain alert to the increasingly frequent economic, geo-political, or other unforeseen surprises that can
trigger volatility to our business performance, as well as the carrying value of our shipping assets and financial
assets. In light of the expected slowdown in global economic growth as well as a weakening freight market,
we have decided to revalue downwards the value of our fleet. We currently have no capital expenditure
commitment in relation to newbuilding contracts, and will continue to focus on taking sensible and decisive
actions to maintain a strong financial position.
On behalf of the Board of Directors of the Company, I would like to first express our heartfelt appreciation to
our seafarers who have continued to remain professional under an extremely challenging environment, as well
as all customers and stakeholders for their ongoing support.
-An impairment loss on owned vessels recognized at 31 December 2022 was
US$49,326,000. The impairment loss on owned vessels is non-cash in nature and does not have impact on
the operating cash flows of the Group.
-The Group’s daily vessel running cost increased to US$5,920 for the fourth
quarter of 2022 as compared to US$5,667 for the fourth quarter of 2021.
-The Group’s daily vessel running cost increased to US$5,656 for the year 2022
as compared to US$4,624 for the year 2021 due to the increased crew costs and other pandemic related
manning expenses. We will continue with our cost reduction effort, striving to maintain a highly competitive
cost structure when stacked against other market participants.
-OUTLOOK
2022 was overall a good year for shipping, with the freight environment being steadily driven by a general
robust demand for commodities worldwide. As discussed before, volatility is expected given any changes in
monetary policies or material geo-political issues will affect business sentiment, or in some cases business
practices or trade patterns will be affected. Shipping will not be shipping without a good dose of volatility.
2023 turns out to be very different so far.
There has been a general slowdown in economic activities since second half of 2022, primarily driven by the
interest rate outlook which translates to increasing borrowing costs and correction of risk assets values, as
well as a general expectation of a slower global economic growth going forward given geopolitical conflicts at
multi frontiers. Freight rates of dry bulk shipping has been weakening as a result which has carried on since
2023 began.
When we look purely at the industry fundamentals, the supply of new vessels remain low. However, demand
for commodities has become increasingly uncertain where worries over the economic growth in 2023
persistently linger over all industries. Transportation of certain commodities will undergo profound and complex
changes given the variables that affect our business are a combination of industry specific, economical, as
well as geopolitically driven.
With the expected global dry bulk fleet growth at historical lows, and with no consensus in the shipping with
regards to the next generation engine design to reduce carbon emission, new vessel orders are expected to
be few. Looking ahead, should signs of economic recovery gains momentum, our fleet will be well positioned
to benefit.
We remain alert to the increasingly frequent economic, geo-political, or other unforeseen surprises that can
trigger volatility to our business performance, as well as the carrying value of our shipping assets and financial
assets. In light of the expected slowdown in global economic growth as well as a weakening freight market,
we have decided to revalue downwards the value of our fleet. We currently have no capital expenditure
commitment in relation to newbuilding contracts, and will continue to focus on taking sensible and decisive
actions to maintain a strong financial position.
On behalf of the Board of Directors of the Company, I would like to first express our heartfelt appreciation to
our seafarers who have continued to remain professional under an extremely challenging environment, as well
as all customers and stakeholders for their ongoing support.
Redigert 28.02.2023 kl 20:26
Du må logge inn for å svare
mithra
28.02.2023 kl 20:22
2225
Jeg anser IKKE faren for at denne faller mer, som betydelig.
Med en NAV pr aksje på mellom 34 og 39 ( avhengig av dollarkurs som legges til grunn),meget solid balanse og rater som nå er på full fart opp, anser jeg muligheten for at den stiger ytterlige, som betydelig.
Med en NAV pr aksje på mellom 34 og 39 ( avhengig av dollarkurs som legges til grunn),meget solid balanse og rater som nå er på full fart opp, anser jeg muligheten for at den stiger ytterlige, som betydelig.
kvirrevi
01.03.2023 kl 11:15
2046
JIN kommer til å tape mye penger i 1Q 2023 da ratene har vært elendige og JIN ikke akkurat har for vane å overprestere.
For å se hvilke rater JIN må ha for å gå med noe overskudd kan du legge sammen postene a) shipping related expenses, staff costs, depreciation, other expenses og finance costs, og deretter dele det på antallet båter. Et kjapt overblikk antyder at JIN må ha rate på 15000 eller mer for at det skal bli noe merkbare overskudd.
For å se hvilke rater JIN må ha for å gå med noe overskudd kan du legge sammen postene a) shipping related expenses, staff costs, depreciation, other expenses og finance costs, og deretter dele det på antallet båter. Et kjapt overblikk antyder at JIN må ha rate på 15000 eller mer for at det skal bli noe merkbare overskudd.
bulkinvest
01.03.2023 kl 11:28
2029
Har gått med overskudd stort sett hele tiden når ratene har vært over 10000 dollar. Ser bort fra opp og nedskrivinger av skibsverdier. Skal selvsagt ikke forskuttere noe men Jin har alltid vært flinke til og drive i tider ratene har vært lave.
Redigert 01.03.2023 kl 11:29
Du må logge inn for å svare
Natt1369
01.03.2023 kl 15:45
1935
Jinhui går break even på 6000$
Du må lære deg å lese resultater, og tilegne deg grunnleggende økonomiske kunnskaper. 🤡
Depreciaton?? Er du seriøs??? 😂😂🤣
Jinhui vil komme til å skrive opp verdiene på skipene igjen når skipsverdiene stiger mot 2024, men det har intet med inntjeningen å gjøre. Da de skrev opp verdiene med 680 mill. var det mange amatører som ble skuffet over at det ikke gjenspeilet i utbytte, akkurat på samme måte som de nå klør seg i hodet over hvorfor det ble utbytte! 🙈🤡
Du må lære deg å lese resultater, og tilegne deg grunnleggende økonomiske kunnskaper. 🤡
Depreciaton?? Er du seriøs??? 😂😂🤣
Jinhui vil komme til å skrive opp verdiene på skipene igjen når skipsverdiene stiger mot 2024, men det har intet med inntjeningen å gjøre. Da de skrev opp verdiene med 680 mill. var det mange amatører som ble skuffet over at det ikke gjenspeilet i utbytte, akkurat på samme måte som de nå klør seg i hodet over hvorfor det ble utbytte! 🙈🤡
Loki
02.03.2023 kl 16:22
1676
Jeg vet ikke, men omsetningen har vert uvanlig høy de siste dagene. Om du ser på topp 20 lista så har ikke handelen vert så veldig stor. Aksjen har allerede falt veldig mye, og ratene er litt høyere enn for en stund siden. Kansje det beste er å bare sitte stille i båten, eller å holde seg unna.
Det var mest sannsynlig småinvestorer som dumpet 1,6 millioner aksjer den 23/2 2023.
Det var mest sannsynlig småinvestorer som dumpet 1,6 millioner aksjer den 23/2 2023.
Superoptimist
02.03.2023 kl 17:11
1628
Dette kan da ikke være årsaken til oppgangen idag?????
Jinhui-datter kjøper supramax for 140 millioner kroner
10.07.2021 · Hanna Ghaderi
Et heleid datterselskap av Jinhui Shipping and Transportation Limited opplyser at de fredag inngikk en intensjonsavtale (mou) for kjøp av en supramax for 15,18 millioner dollar.
Det fremgår av en melding fra selskapet.
Selgeren er Belfri, som er eid av Belships. Skipet er på 55.866 dødvekttonn og ble bygget i 2007, levering vil skje i perioden mellom 15. september og 20. oktober i år.
Belships opplyser i sin melding fredag at de vil få en gevinst på om lag 4,6 millioner dollar etter salget av skipet, det tilsvarer 40 millioner kroner.
Jinhui-datter kjøper supramax for 140 millioner kroner
10.07.2021 · Hanna Ghaderi
Et heleid datterselskap av Jinhui Shipping and Transportation Limited opplyser at de fredag inngikk en intensjonsavtale (mou) for kjøp av en supramax for 15,18 millioner dollar.
Det fremgår av en melding fra selskapet.
Selgeren er Belfri, som er eid av Belships. Skipet er på 55.866 dødvekttonn og ble bygget i 2007, levering vil skje i perioden mellom 15. september og 20. oktober i år.
Belships opplyser i sin melding fredag at de vil få en gevinst på om lag 4,6 millioner dollar etter salget av skipet, det tilsvarer 40 millioner kroner.
Superoptimist
06.03.2023 kl 13:32
1325
Straffen kommer idag! Skikkelig manipulering med denne aksjen!
mithra
06.03.2023 kl 17:47
1225
Så er du igang igjen 😒
Sjekk de andre bulkaksjene .
Det er IKKE manipulering. Det er en shippingbørs og shippingbørser har stor volatilitet.
Sjekk de andre bulkaksjene .
Det er IKKE manipulering. Det er en shippingbørs og shippingbørser har stor volatilitet.
-
«
- 1
- 2 »