MPCC - UTBYTTEAKSJE nr. 1.
Fearnley:
MPC Container Ships (Buy TP NOK 24)
4q preview, FSest NOK 2.4 DPS implying 52% annualized yield
MPC Container Ships (Buy TP NOK 24)
4q preview, FSest NOK 2.4 DPS implying 52% annualized yield
Bullen
27.11.2024 kl 10:10
5376
Kjøpte på 22,9 og tror at jeg blir. Vet ikke helt om ratene på båtene som Mpcc har påvirkes av en fredeligere verden
og tollen som Trump legger på import til USA. Båtene til MPCC går vel ikke til USA eller mellom havnene der.
85% er dekket for 2025 og gir er en visibilitet på utbytte neste år.
og tollen som Trump legger på import til USA. Båtene til MPCC går vel ikke til USA eller mellom havnene der.
85% er dekket for 2025 og gir er en visibilitet på utbytte neste år.
Kaaresve
27.11.2024 kl 10:06
5340
Ser kollegaer i Nederland antyder at en syklus nå er over - Redselen er at Trump vil ramme verdenshandelen med en tollkrig.
Kaaresve
27.11.2024 kl 09:54
2408
wow - nå lempes det virkelig ut her. - Noen har fått ferten av noe og skal ut snarere enn svint.
Kaaresve
27.11.2024 kl 09:46
2399
Nå er jeg glad for at jeg solgte, for dette kan bli stygt. Vi får håpe 18 holder. Selv vurderer jeg ikke ny inngang før 14-15.
china
26.11.2024 kl 20:23
2787
De gjør det kun for å fokusere på Iran. Det er jo mye verre freds messig
velkjent
26.11.2024 kl 18:26
2738
Fred i Midtøsten? Glem det, muslimer inngår ikke fred før fi er overvunnet.
Om kursen synker, gir det bare flere aksjer for utbyttet. Med flere skip i flåten til gode rater fremover, vil sannsynligvis EPS komme tilbake til 30% nivået i 2025.
Om kursen synker, gir det bare flere aksjer for utbyttet. Med flere skip i flåten til gode rater fremover, vil sannsynligvis EPS komme tilbake til 30% nivået i 2025.
Kaaresve
26.11.2024 kl 16:49
2838
At den falt i dag er et klart svakhetstegn. Mye tyder på at den skal videre ned å lukte på støtten på 18 tallet. fredsforhandlinger i midtøsten. Usa sine tollgrep. Børsene i all time high - her er nedsiden større enn oppsiden. Jeg gikk ut i morges.
Bullen
26.11.2024 kl 12:49
3013
Ja det er en risiko, men kanskje mest for de større båtene og vil sannsynligvis ikke påvirke inntektene i 25 så mye
desirata
26.11.2024 kl 12:43
2963
Ifølge e24 artikkel er det kun Høegh og Hafnia som var over. Med Odfjell, Wawi, BW lpg like etter, rundt 20%. Ting skifter fort, Rødehavet kan åpne, o.a.
Bullen
26.11.2024 kl 12:27
2913
Det er så og si hogd i stein at aksjonærene får 0,10 dollar i utbytte de neste 5 kvartalene. Ikke mange selskap på børsen som matcher det
Zonker
26.11.2024 kl 10:53
2968
Kanskje jeg kjøper i dag , til 23+ , og har da tjent 2 x utbytte og får i tillegg utbytte. vil bare vise at det er flere måter å tjene penger på , uten å være tullete.
nucleus
26.11.2024 kl 09:48
3067
Hva da..hvis du ikke får kursen til din antydning på 21-22kr/aksje? Er jo liksom så lett og sitte der med spåkule, men noen ganger kan den jo vise feil.
Winter is Here
26.11.2024 kl 07:58
3198
stockwalker skrev Får se om DnB Markets endrer sin notoriske SELL til noe annet
Facinerende hvordan markedet har ignorert DNB, mens DnB hang etter i sine prognoser.
Winter is Here
26.11.2024 kl 07:20
3321
The Company's continued ability to capitalize on the strong market, strengthening long-term contract coverage and revenue visibility with a backlog of USD 1.2 billion with 2024
fully booked and coverage for 85% of open days in 2025 and 57% in 2026.
"Sterke tall fra MPC Container Ships
MPC Container Ships fortsetter å levere sterke resultater i et brennhett containerskipmarked."
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/26/8206253/sterke-tall-fra-mpc-container-ships
fully booked and coverage for 85% of open days in 2025 and 57% in 2026.
"Sterke tall fra MPC Container Ships
MPC Container Ships fortsetter å levere sterke resultater i et brennhett containerskipmarked."
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/26/8206253/sterke-tall-fra-mpc-container-ships
Redigert 26.11.2024 kl 07:26
Du må logge inn for å svare
Zonker
25.11.2024 kl 21:03
3675
Tullete selgere ? Jeg har solgt på 25,5 etter extrem oppgang siste måned . Går inn igjen på 21 - 22. og får snittet kraftig ned. Utbytte blir pinglete i forhold til dette. Hvem som er tullig her kan diskuteres.
Superoptimist
25.11.2024 kl 16:17
3988
Det var da voldsomt!!! Hvor ender dette?
Merkelig. Var det ikke positivt det som fremkom om selskapet idag?
Merkelig. Var det ikke positivt det som fremkom om selskapet idag?
Redigert 25.11.2024 kl 17:31
Du må logge inn for å svare
tkulle
21.11.2024 kl 22:23
4587
Jeg leste på mpcc chatten hos discord at DnB leverte tilbake 2,5 millioner aksjer til folketrygdfondet den 14 november. Vet ikke om det er sant, men kan jo være en forklaring.
DividendYield
21.11.2024 kl 15:02
4797
Det er ikke sikkert at Lian har en spesifikk agenda, det kan være han bare er en fryktelig dårlig analytiker.
The Observer
21.11.2024 kl 11:41
4800
Det er alltid noen rampelysgutter som sier kurs opp eller ned. FA i dag viser til at Kristoffer Barth Skeie i Arctic ser Mpcc kursn opp til 28,4.
Uansett så handles det så store volumer at IV markedet følger sine egne analyser og agenda. Ganske ofte på tvers av hva analytikere med navn i media anbefaler.
Uansett så handles det så store volumer at IV markedet følger sine egne analyser og agenda. Ganske ofte på tvers av hva analytikere med navn i media anbefaler.
velkjent
21.11.2024 kl 10:48
4860
Analysemarkedet virker "råttent" og ja, hvor er den kritiske journalisten? Et av de verste eksemplene på overbud uten kritisk reaksjon, er verdsettelsen av KOG. Her må det være fondene, som kjøper for å presse opp kursen og derved øke bonusene til forvalterne. Kurs og resultat på KOG har for lengst mistet kontakten.
sjakkmatt
21.11.2024 kl 09:40
4769
Hva med journalister som dekker børs? Burde ikke de fange opp Lian og stille spørsmål om hans agenda?
nucleus
21.11.2024 kl 09:32
4707
Solid State skrev Banditter overalt. DnB er en av de værste.
At ikke finanstilsynet reagerer på DNB, er vel heller utrolig. Når det skjer gang på gang..
spekulator
20.11.2024 kl 23:38
5067
Lian presenterer DNB, som skal tjene penger på negative analyser, og få kjøpt fra tullete selgere.. Håper på dumskap fra aksjeeierene. Et selskap som tjener gode penger, lite gjeld, og solide utbytter, hvem vil ikke ha det?
skadi
20.11.2024 kl 15:42
5393
The Observer skrev Lian får antakelig ikke prestajonbasert lønn.
Med det han presenterer så burde han ikke få lønn i de hele tatt.
sjakkmatt
20.11.2024 kl 15:21
5426
Lian i DnB er håpløs. Har vel 4 rapporter på MPCC i år og alle konkluderer med at kursen skal ned, ned, ned, ned. Lians treffprosent = 0% og bør ses på som en anledning til å øke beholdningen.
Det merkelige med Lian er at det ikke virker som om han forstår forskjellen på stooooore containerskip som tar 20-40.000 TEU's , mens MPCC's feederflåte tar opp mot 4,000 (?) TEU's. Lian burde bruke kalkulatoren og se at med den overkapasiteten han omtaler, som går på de stooore skipene, tar det ca 10 feedere å få tømt ett stort containerskip. Og med veldig mange feedere som etterhvert vil skrapes som er eldre enn 20år, og med liten tilflyt av nye feedere, blir det en underkapasitet på feedere, og hva skjer da med kursen på MPCC?
Det merkelige med Lian er at det ikke virker som om han forstår forskjellen på stooooore containerskip som tar 20-40.000 TEU's , mens MPCC's feederflåte tar opp mot 4,000 (?) TEU's. Lian burde bruke kalkulatoren og se at med den overkapasiteten han omtaler, som går på de stooore skipene, tar det ca 10 feedere å få tømt ett stort containerskip. Og med veldig mange feedere som etterhvert vil skrapes som er eldre enn 20år, og med liten tilflyt av nye feedere, blir det en underkapasitet på feedere, og hva skjer da med kursen på MPCC?
Redigert 20.11.2024 kl 15:26
Du må logge inn for å svare
sjakkmatt
20.11.2024 kl 15:15
5441
Arctic med ny kjøpsanbefaling i dag og justerer Kursmål fra 27,90 til 28,40
Me
20.11.2024 kl 13:36
5548
Har gått litt for mye etter min smak, fallhøyden er stor nå!! men markedet er sterkt.
ZIM: OPPJUSTERER GUIDINGEN FOR 2024
ZIM: OPPJUSTERER GUIDINGEN FOR 2024
The Observer
20.11.2024 kl 13:09
5600
Uansett så er markedet veldig positiv til aksjen. Den stiger og stiger stadig vekk. Bare siden 1. november er den opp 18%.
velkjent
01.11.2024 kl 12:35
6761
Skal kommentaren din være edru, burden den også vise til alle salgene av skip i fjor og i år. Så de skipene du referer til er, bortsett fra meldingen i går, gammelt nytt.
Men ja, det foretas en flåtefornyelse og oppgradering, ikke minst for å øke fleksibiliteten vedr. drivstoff for å unngå bebudede avgifter ved bruk av tungolje. De som leier skipene vil gjerne vise en "grønn" profil og er derfor villige til å betale ekstra for drivstoffet. Forhåpentligvis bidrar det også til å gjøre MPCCs skip attraktive på markedet.
Om skipene bestilles, vet vi altså ikke, og uansett er det lenge til 2026.
Men ja, det foretas en flåtefornyelse og oppgradering, ikke minst for å øke fleksibiliteten vedr. drivstoff for å unngå bebudede avgifter ved bruk av tungolje. De som leier skipene vil gjerne vise en "grønn" profil og er derfor villige til å betale ekstra for drivstoffet. Forhåpentligvis bidrar det også til å gjøre MPCCs skip attraktive på markedet.
Om skipene bestilles, vet vi altså ikke, og uansett er det lenge til 2026.
The Observer
01.11.2024 kl 12:19
6780
Finansavisen i dag:
MPCC er klar for å bestille flere nybygg i Kina, men vil først ha kontrakter som sikrer beskjeftigelse. Det er antatt nybygging av opptil fire skip med kapasitet opptil 4350 20 fots containere.
Dette på toppen av et skip med 1250 containere som ble bestilt l i sommer. Og ytterligere to nybygg med samme kapasitet er kontrahert med 15 års kontrakter med Elkem og North Sea Container Line i Haugesund.
Videre kjøpte MPC i september fire gamle feederskip sikret med beskjeftigelse.
MPC ekspanderer og ekspanderer.
MPCC er klar for å bestille flere nybygg i Kina, men vil først ha kontrakter som sikrer beskjeftigelse. Det er antatt nybygging av opptil fire skip med kapasitet opptil 4350 20 fots containere.
Dette på toppen av et skip med 1250 containere som ble bestilt l i sommer. Og ytterligere to nybygg med samme kapasitet er kontrahert med 15 års kontrakter med Elkem og North Sea Container Line i Haugesund.
Videre kjøpte MPC i september fire gamle feederskip sikret med beskjeftigelse.
MPC ekspanderer og ekspanderer.
Gentry
30.10.2024 kl 15:54
7377
Superoptimist skrev Har noen fått med seg noen forklaring /begrunnelse for "stupet" idag?
Kan vi regne med, at generalforsamlingen godta styres forslag om den foreslåtte utbytte?
velkjent
30.10.2024 kl 15:49
7382
Superoptimist skrev Har noen fått med seg noen forklaring /begrunnelse for "stupet" idag?
Nei, med mindre en del som har lånt penger for å kjøpe aksjer i Nordnet er blitt tvangssolgt. DnBs endring fra 19,50 til 19 bør oversees og bilskipenes utvikling har lite med feeder-containerskip å gjøre. Har benyttet nedgangen til å øke beholdningen.
Superoptimist
30.10.2024 kl 15:32
7436
Har noen fått med seg noen forklaring /begrunnelse for "stupet" idag?
velkjent
30.10.2024 kl 12:05
7724
Tullprat, akkurat, som synserne i DnB. Ikke mye aksjeanalyse der i gården. At kursen på MPCC falt for et år siden, skyltes i det vesentlige at aksjen ble shortet.
Selskapet er på topp av aksjene på OSE hva angår inntjening og om en vil tro på ledelsen, vil dette vedvare og øke til neste år. Et av de verste eksemplene på manglende inntjening i forhold til aksjekurs er KOG og analytikerkorpset ser liten grunn til at ikke ubalansen skal fortsette, men faktisk øke.
Selskapet er på topp av aksjene på OSE hva angår inntjening og om en vil tro på ledelsen, vil dette vedvare og øke til neste år. Et av de verste eksemplene på manglende inntjening i forhold til aksjekurs er KOG og analytikerkorpset ser liten grunn til at ikke ubalansen skal fortsette, men faktisk øke.
desirata
30.10.2024 kl 10:05
7884
Haugabu89 skrev Hva skjer her, uvanlig mye tilbakegang.
Art i e24;
Dersom fred i Midt Østen og Suez åpner vil container falle mye. Hugs på at MPC var ca.12 i des ifjor før Rødehavet / Houti problemetnoppstod
Dersom fred i Midt Østen og Suez åpner vil container falle mye. Hugs på at MPC var ca.12 i des ifjor før Rødehavet / Houti problemetnoppstod
velkjent
25.10.2024 kl 08:55
8459
For MPCCs del er forskjellen på EBITDA og EBIT avskrivninger. D-en står for "depreciation". Investeringene har normalt minimal innflytelse på driftsresultatet, men avhengig av avskrivningstiden. Derimot påvirkes likviditeten om investeringene betales direkte fra driften. MPCCs nye skip avskrives over 25 år og brukte over gjenværende tid, dvs. et ti år gammelt skip avskrives over 15 år. Kostnadene med tørrdokking avskrives over 5 år. I årets rapportering ble det nevnt at investeringer i mer miljøvennlig drivstoff skulle deles med kontraktspartnerne. Tror ikke det ble nevnt hvordan de skulle avskrives, men utføres i tilknytning til DD, så trolig over 5 år.
desirata
25.10.2024 kl 07:02
4542
DividendYield skrev Hva er forskjell på ebitda og driftsresultat?
Ifølge Wikipedia, har andre bedre def.
En bedrift som har høyt driftsoverskudd (EBITDA), kan likevel ha høye investeringer og dermed et betydelig lavere totalt driftsresultat (EBIT).
En bedrift som har høyt driftsoverskudd (EBITDA), kan likevel ha høye investeringer og dermed et betydelig lavere totalt driftsresultat (EBIT).
Me
24.10.2024 kl 10:46
4888
HAPAG-LLOYD: OPPJUSTERER GUIDING FOR 2024
Oslo (Infront TDN Direkt): Hapag-Lloyd venter nå en ebitda på 4,6-5 milliarder dollar og driftsresultat på 2,4-2,8 milliarder dollar i 2024.
Det fremgår av en melding fra selskapet torsdag.
Tidligere ventet selskapet en ebitda i 2024 på 3,5 til 4,6 milliarder dollar og et driftsresultat på 1,3-2,4 milliarder dollar.
Basert på foreløpige og ureviderte tall oppnådde Hapag-Lloyd en ebitda på rundt 3,6 milliarder dollar og driftsresultat på omtrent 1,9 milliarder dollar pr tredje kvartal 2024.
Oslo (Infront TDN Direkt): Hapag-Lloyd venter nå en ebitda på 4,6-5 milliarder dollar og driftsresultat på 2,4-2,8 milliarder dollar i 2024.
Det fremgår av en melding fra selskapet torsdag.
Tidligere ventet selskapet en ebitda i 2024 på 3,5 til 4,6 milliarder dollar og et driftsresultat på 1,3-2,4 milliarder dollar.
Basert på foreløpige og ureviderte tall oppnådde Hapag-Lloyd en ebitda på rundt 3,6 milliarder dollar og driftsresultat på omtrent 1,9 milliarder dollar pr tredje kvartal 2024.
nucleus
09.10.2024 kl 17:17
6419
Slik fungerer børsen opp og ned. Blir to skipp mere i Q3 og 6stk i Q4 ( 4stk på nevnte kjøp) , to av dem er helt nye skipp, tiltenkt avtale med Elkem. (7år og 15år= metanol ). Så burde gi økte driftsresultater med flere skipp og langsiktige avtaler.