MPCC - UTBYTTEAKSJE nr. 1.

kodenavn
MPCC 24.02.2023 kl 11:23 215539

Fearnley:

MPC Container Ships (Buy TP NOK 24)

4q preview, FSest NOK 2.4 DPS implying 52% annualized yield
nucleus
I går kl 15:16 370

Nett- trollene.. sliter, når kursen går riktig vei pånytt.
Me
I går kl 15:08 388

Stille her idag....! Er litt greit det også, så får vi litt fred å ro.
velkjent
02.12.2024 kl 21:01 801

Kaaresve skrev Han nevner ikke MPC
Nei, han gir bare en rettesnor for hva man skal se etter ved investering i aksjer, og jeg peker på at MPCC befinner seg i gruppen "kjøp med begge henda" Ettersom du tydeligvis ikke forstod det, blir det ingen flere kommentarer fra min side på dine "innfall".
Kaaresve
02.12.2024 kl 19:18 935

Han nevner ikke MPC
velkjent
02.12.2024 kl 12:09 982

Ettersom du er så glad i referanser, nevner FA i dag investoren Hermansrud, som viser til at om forholdet markedsverdi/egenkapital er tilnærmet en, skal en kjøpe med begge hender. Det er der MPCC befinner seg pt.
Solid State
02.12.2024 kl 11:12 1092

du klarer ikke å lure ut meg til å selge. det er jo det det er snakk om hele veien. du skal liksom være «snill» å si fra. MPCC er knallsterkt og de kommer til å tjene penger Masse penger
Kaaresve
02.12.2024 kl 10:15 1216

Jeg har tidligere sagt at jeg tror fallet stopper rundt 18. I dag ser jeg Nyløkken i Finansavisen antyder at det kan ligge en teknisk støtte rundt 18,50. Vel, en ting er ikkert - ryker 18 er det fritt fall. Nyløkken advarer også om at et event baff opp vil være kortsiktig og forbigående. Ellers har jo Hegnar en artikkel "shipping er skummelt" som kan leses av den sjøsterke
velkjent
01.12.2024 kl 15:29 1675

Synes du bør holde deg til saken-conteiner-skipsrater, og ikke spille dum. Rateindeksene for slike skip stiger ufortrødent og Mærsk var opp 2% fredag. Men jeg har lenge forstått at kunnskapen om annet enn tørrbulk og oljefrakt er fraværende på OSE. På shorting-siden er det litt blandet, men ingen urovekkende utvikling.

Så er det bare å glemme fred i Midtøsten. Det er bare å lese "sverdversene" i Koranen for å forstå at det har mer eller mindre vært uavbrutt krig der etter 1948 og fred blir det neppe før Israel kontrollerer alt areal mellom Jordan-elven og Middelhavet. Palestinerne må nok likesinnede ta seg av om de ikke ønsker et bedre liv under jødisk-demokratisk styresett og ikke islamsk fascisme,
Redigert 01.12.2024 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
The Observer
01.12.2024 kl 12:19 1867

Utbytte er driveren i denne aksjen.
Kaaresve
01.12.2024 kl 10:31 1998

Finansavisen; "Shippingindeksen stupte videre."
Er det bunnløst?

Husk å benytte skattefradraget for tap
Redigert 01.12.2024 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Kaaresve
30.11.2024 kl 18:22 2402

Peter Hermanrud shorter shippingaksjer
nucleus
30.11.2024 kl 10:51 2676

"Oppsiden er begrenset" sier dem, men når flåten øker for MPCC. Flere båter tilsier økte inntekter, som i sin tur gir høyere markedsverdi. Så hva da med feederer klassen generelt? Gjenomsnitt alderen er høy, burde jo bli tilsvarende manko på båter. Særlig når de store kunder (linere ), er avhengig av supply fra nevnte feederer båter, ( ja les MPCC sine kunder). Handelskonflikter med eller uten Trump'en..aldri så mye , trenger de jo frakten likevel. Gjenåpning av Rødehavet, tror ikke Yemen er enige med Israel i det første.
Kaaresve
30.11.2024 kl 09:48 2771

Så våket Clarksons Securities og påpeker det at oppsiden er begrenset, mens risikoer som gjenåpning av Rødehavet og handelskonflikter kan påvirke negativt.
Superoptimist
29.11.2024 kl 17:12 3131

Du har helt rett nucleus. Er det inkompetanse eller er det bevisst "spekulering" disse millionbetalte besserwisserne prøver å påvirke oss?
nucleus
29.11.2024 kl 16:38 3188

Bullshit, er jo faste kontrakter på flåten 85% for år 2025. Så økes antall båter med 14,5% = 8 stk båter, som er oppdatert på MPCC sin side. Så bare å sitte med ro og vente på utbytte. Får jo flere aksjer pånytt ( refinansiering) ved neste utbytte.
Kaaresve
29.11.2024 kl 15:11 3316

Kraftig fall i ratene – elendigheten fortsetter. I løpet av den siste uken har capesizeratene falt 18,8 prosent og Clarksons venter videre fall. Baltic Dry-indeksen stuper også. I tank er det bekmørkt . Alt faller. Alle frykter for verdenshandelen nå. Conteinerfrakt står for tur. Fallet kan bli betydelig
---------
– Forventningene har vært for høye
Etter et par fantastiske år har shippingsektoren fått juling på børsen de seneste månedene. – Shippingaksjer har falt mye fordi forventningene har vært for høye, sier Pareto-analytiker Eirik Haavaldsen.
--------------
Måtte deres guder vøre med dere om dere ennu ikke har solgt dere ut
Redigert 29.11.2024 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
Me
29.11.2024 kl 12:39 3465

Solid Share Performance Limits Upside
What’s New: TP hiked to NOK 23/sh (NOK 21/sh), Hold maintained.

• YTD performance warranted, though outlook caps upside
• Vessel acquisitions and recent charters boosts estimates
• 15%/7% ‘25’/26 dividend yield screens fair with challenging backdrop

We maintain a cautious view on MPCC on the back of a challenging outlook for the container space. Solid backlog acquisitions through re-chartering in a strong market and vessel acquisitions have de-risked estimates for 2025/2026, and with charter rates holding firm there is a window of opportunity for more. However, this is reflected through YTD total return of 104%. With newbuild contracting continuing at an unprecedented pace (OB/fleet 25%) we expect the market to go lower at some point (with risk of Red Sea reversal on top).

We lift our ‘24-26 EBITDA by 10-51% and ’24-’26 EPS by 12-155% on the back of the abovementioned backlog additions, hike our TP to NOK 23/sh (NOK 21/sh, 29/05/2024) and maintain our Hold recommendation. On our estimates, MPCC offers 15%/7% dividend yield in ‘25/’26 which screens fair considering a challenging long-term outlook for the container market.

OB/fleet growing, though limited additions coming for feeders
The OB/fleet has increased for containers over the past months following aggressing NB activity from liners midst boosted earnings from a closed Red Sea. This should in turn drive the container market lower with ~20% fleet growth in the rear-view mirror. On the other hand, feeders should see limited additions with the OB/fleet at 4%, potentially creating a two-tier market down the line. That should benefit MPCC, but trickle-down economics should in time result in lower rates vs. current levels regardless.

Long-term rate pressure to weigh on pricing
Our TP is derived of the NPV of EBITDA backlog and open days through 2027 + scrap, with an associated premium for value creation beyond. We peg P/NAV at 0.9x, which we argue is fair considering the challenging outlook for containers.
Note: Fearnley Securities acted as Co-Manager in MPCC’s USD 125m unsecured sustainability-linked bond
Kaaresve
29.11.2024 kl 10:47 3615

Har falt mye fordi forventningene har vært for høye, sier Pareto-analytiker Eirik Haavaldsen.
desirata
29.11.2024 kl 10:37 3645

Dere må også forandre tittel på tråden. Høegh er nå utbytte aksje no.1.
Kaaresve
29.11.2024 kl 10:20 3692

så var vi der på nytt. Faller på stort volum. 18 neste ?
Bullen
28.11.2024 kl 11:18 4073

Er jo ikke hogd i Stein at verdens handelen går noe særlig ned under Trump. Det eneste han ønsker er at det skal være fair.
Så får vi se.
Kaaresve
28.11.2024 kl 11:12 4091

Viser heller ikke i dag noen styrke - her er det nok mer nedside som må taes ut
Kaaresve
27.11.2024 kl 15:23 4524

Husk : -"Aldri grip etter en fallende kniv" !
Kaaresve
27.11.2024 kl 13:27 4717

Re Bullen. De har nå både Matson og flere andre på og utenfor børs.
-----
Containerrederierne går glip af større købelyst i USA
Når amerikanerne bruger penge, er det lige nu ofte på produkter, der ikke skal transporteres ind i landet på et containerskib, skriver Sea-intelligence.
------------
Mærsk sælger 1000 kølecontainere til amerikansk rederi
Det Mærsk-ejede Maersk Container Industry skal levere containerne til Seaboard Marine, der bl.a. sejler med fødevarer fra USA til Sydamerika.
------------------
Verdens største temperaturstyrede lagervirksomhed er amerikansk og hedder Lineage.
Kaaresve
27.11.2024 kl 13:22 4745

Re Bullen. De har nå både Matson og flere andre på og utenfor børs.
-----
Containerrederierne går glip af større købelyst i USA
Når amerikanerne bruger penge, er det lige nu ofte på produkter, der ikke skal transporteres ind i landet på et containerskib, skriver Sea-intelligence.
Bullen
27.11.2024 kl 13:09 4802

Ja, USA er større enn Norge, men ut av det jeg kan lese har de ikke container skip.
USA er størst på cruise og offshore
Me
27.11.2024 kl 13:08 4805

Artig dette med aksjer... var lite aktivitet her når MPCC gikk til 26,94 , men nå er det fyr i teltet.
Minner litt om ekkokammeret som foregår på Xtrainvestor chat. For oss som har sittet siden corona tiden så er det nå egentlig litt underholdning også 😉
Plui
27.11.2024 kl 13:00 4823

Er rimelig sikker på at de siste dagers nedgang skyldes utsiktene for fred i Midt-Østen, og dermed fremtidige muligheter for å bruke Suez Kanalen.
Kaaresve
27.11.2024 kl 12:51 4853

re desirata. Morsomt. Du glemmer, eller vet ikke, at USA nå er en større skipsfartsnasjon enn Norge.
desirata
27.11.2024 kl 12:34 4899

Det er bare det at USA har ingen skip, null og heller ingen kapasitet for å bygge.

Og ikke utall det om ting du har null greie på !
Bullen
27.11.2024 kl 12:33 4902

Alt er mulig her,. Hvis USA er tøff i tryne, vil resten av verden også ha restriksjoner mot import av varer fra USA... osv.
Fred i Midtøsten kan vi bare glemme. Det er for mye død å lidelse til at konflikten er over. Dessuten fortsetter Netanjahu krigen mot Hamas.
Så lenge disse konfliktene pågår, blir det nok problematisk for skipsfarten å bruke Rødehavet.
Oljeprisen datt til 71,90 da nyhetene kom i går om ¨fred¨ Nå er prisen på 72,60. Så markedet legge muligens ikke så mye vekt på meldingen som kom i går.
Kaaresve
27.11.2024 kl 12:20 4950

Husk Goldman begynte allerede å selge for en stund siden.
Det som heretter skal inn/ut av USA skal gå på amerikanske skip " America first"
Redigert 27.11.2024 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
nucleus
27.11.2024 kl 12:18 4961

Er egentlig imponerende at Trump'en greier skremme folk 2 måneder for han tiltre'er som president. Handel of vandel- hehe, er USA avhengig av uansett.. MPCC har dekket kontrakter med 85% for neste år..allerede.
nhydro
27.11.2024 kl 11:57 5019

Ender nok opp som tomme trusler, i likhet med det meste fra Trump
Kaaresve
27.11.2024 kl 11:44 5063

Husk : Verdenshandelen kan bli lammet og behovet for frakt gå i bunn når USA straks utløser den største tollkrigen verden noengang har sett.
Kaaresve
27.11.2024 kl 11:38 5082

RE Me; over? - Det har ikke startet ennu !