$$$PGS$$$ "Sweet"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
13.03.2023 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Sweetspot
Beste måten å bli lurt? Selge ved krakk.. Ukeslutt, BULL som f!
Beste måte å bli rik på? Kjøpe ved krakk..
Beste måten å bli lurt? Selge ved krakk..
Ukeslutt, BULL som f!
Beste måten å bli lurt? Selge ved krakk.. Ukeslutt, BULL som f!
Beste måte å bli rik på? Kjøpe ved krakk..
Beste måten å bli lurt? Selge ved krakk..
Ukeslutt, BULL som f!
Redigert 13.03.2023 kl 11:37
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Ordet som bør ligge fremst i pannelappen: KNAPP🟢🚀
Inne ved KNAPP = mange penger
Ordet som bør ligge fremst i pannelappen: KNAPP🟢🚀
Litt dum eller kanskje bare litt tung rodd som vi sier litt nord. Dere må ikke selge nå.
elnomi
10.03.2023 kl 16:05
3323
Oi, gikk rischioso inn i NOM før kriseemisjonen på 0,60?
Da gikk rischioso på et tap på minimum 70%-75%. Det skal litt tilmålte hente igjen, men PGS kan være et godt bidrag i så måte om en kommer inn nå lavt på 12 tallet. Neste uke er kr 15-16 nærliggende?
Da gikk rischioso på et tap på minimum 70%-75%. Det skal litt tilmålte hente igjen, men PGS kan være et godt bidrag i så måte om en kommer inn nå lavt på 12 tallet. Neste uke er kr 15-16 nærliggende?
rischioso
10.03.2023 kl 16:03
3371
Eufori sammen med drømmende forventninger er det som har fått kursen på oversiden av 10 tallet og kun det. Selskapet har ikke levert, ikke en gang i nærheten av de forventninger som nå ligger innbakt i dagens kurs noe for øvrig også refinansieringen gjør for den er et must, med unntak av en eventuell emisjon grunnet skyhøye renter er ikke innbakt noe som igjen trigger nedsiden . Shortposisjonene vil av samme grunn øke fremover hvor det er stor sjanse for at Q1 talla heller ikke vil overbevise og om så da snakker vi om det fjerde kvartalet i rekken som ikke leverer til forventningene - forventninger som allerede er innbakt i dagens kurs og de fleste skjønner da hva det vil kunne gjøre med kursen ...
Stones
10.03.2023 kl 16:03
3363
Uff, nå fremstår du bare trist og stakkarslig. Det er liksom godt kursennikke har steget mer, for da er faren for enda større fall tilstede... Nei, nå virker den seriøse og oppegående traderen i deg altfor godt gjemt bort bak en slags bitter og forsmådd skikkelse. Det er bare å komme seg oppå hesten igjen, og glemme gamle tabber. Det er slik for oss alle, vi lykkes ikke alltid. Men aksepter det og gå videre. Ikke noe ansikt å tape her på å innse at man ikke har rett 100% av tiden/gangene.
Hahaha, for en idiot han er.
oppturen
10.03.2023 kl 15:58
3384
Kommer her som veltalende ekspert når vi vet du solgte PGS på 7,4 og satset alt i NOM før emisjonen og så nå kommer du som en hyene for å skremme til deg billige aksjer under nok 12.
🤮🤮🤮
🤮🤮🤮
Tigerberget
10.03.2023 kl 15:58
3368
De 11 første kulene på min kuleramme er limt fast siden jeg ikke kommer til å få bruk for dem noe mer.
unikum
10.03.2023 kl 15:55
3411
Dette du skriver nå er jo bare tull. Hva er det som drar en aksje ? Er det interesse rundt selskapet, deretter kommer omsetningen. Med 50 mill tidligere på gode dager ligger vi nå på 220-320 millioner omsetning. Da hjelper det lite med shortpakler 2-4% (inkl de skjulte)
Med refinansiering og Q 1 som nærmer seg så bør man ikke ha harehjerte når man shorter...
Med refinansiering og Q 1 som nærmer seg så bør man ikke ha harehjerte når man shorter...
Fy faan, du er syk :-o
rischioso
10.03.2023 kl 15:54
3350
Virker du liten fordi kjeften er for stor - nei, vent - du har jo alltid vært en hobbit du? ;)
Redigert 10.03.2023 kl 15:55
rischioso
10.03.2023 kl 15:52
3349
10 tallet kommer før støtten 7,8 - kanskje ikke så lett å forstå for den som ennå bruker kuleramma, men for oss andre så er det en helt naturlig rekkefølge ... ;)
elnomi
10.03.2023 kl 15:49
3366
10 tallet?
Hva skjedde med kr 7,70? Har du gitt opp kr 7,70?
Tenker vi setter ett 1 tall foran 7,70, i første omgang.
Kom det inn før slutt i dag er mitt beste råd.
Hva skjedde med kr 7,70? Har du gitt opp kr 7,70?
Tenker vi setter ett 1 tall foran 7,70, i første omgang.
Kom det inn før slutt i dag er mitt beste råd.
oppturen
10.03.2023 kl 15:49
3350
Gratulerer med NOM da, handles 5% over emi kurs så det er jo flott for de som var med på den. 👍
Nei vent nå, du var vel fullastet før emi du ?🧐
Nei vent nå, du var vel fullastet før emi du ?🧐
😂😂😂😂😂😂😂😂 fy faan for en mann , THE ONE AND ONLY WHALERUS
oppturen
10.03.2023 kl 15:42
3431
Shorten øker, sett i sammenheng med Sissners uttalelser om at obligasjon i PGS var til god rente og man kunne hedge med short så taler det vel for at mange har tegnet seg i obligasjonen.
Å pøse ut flere mill i short aksjer hver dag demper selvsakt kursen, men komplett galskap i mitt lille hode. 😅
For de oppegående som klarer å se den flotte utviklingen siste 3Q og også ser ordreboken og fremtidsutsiktene så er dette gull, vanvittig billig aksje.
Å pøse ut flere mill i short aksjer hver dag demper selvsakt kursen, men komplett galskap i mitt lille hode. 😅
For de oppegående som klarer å se den flotte utviklingen siste 3Q og også ser ordreboken og fremtidsutsiktene så er dette gull, vanvittig billig aksje.
Redigert 10.03.2023 kl 15:44
rischioso
10.03.2023 kl 15:42
3427
10 tallet kan komme fort og raskere enn mange kunne se for seg godt hjulpet av flere tusen kortsiktige lykkejegere som mister interessen så snart nesa snur ned topet med shortposisjoner. Det er nok ikke lenge til at det blir etablert flere shortposisjoner for nedsiden - ja, den er stor på oversiden av 10 tallet slik caset fremstår i dag uten refinansieringen på plass som kanskje vil overraske negativt toppet med en emisjon pga det høye rentenivået og ikke minst så har ikke selskapet levert tall de siste 3 kvartaler som bekrefter at de faktisk får det forventede og allerede innbakte løftet i supersyklusen - mao, her gjelder det å trå varsomt fremover for selskapet har mye å bevise - veldig mye hvor en potensiell nedside er større enn på veldig lenge noe den nylige shortposisjonen bekrefter ....
elnomi
10.03.2023 kl 15:40
3444
Nå jobber shortere knallhardt for å holde kursen nede for inndekning før refi meldes (sannynligvis til mandag/tidlig neste uke). Da skyter kursen rett opp og det vet shortere (se åpne volumer på salg, klassisk triks når oppgang skal bremses),
Har sagt 28-30 mnd skifte juni/juli. Akkurat som MPCC.
Det kan fort gå endel fortere
"i sommer når vi når 30"
Og langtidsfølgere av tråden kjenner jo meningsbærers nøkternhet
Og langtidsfølgere av tråden kjenner jo meningsbærers nøkternhet
FaeniHelvete
10.03.2023 kl 15:15
3738
Å satse penger basert på hva en Sissener sier i et intervju er å be om problemer.
FaeniHelvete
10.03.2023 kl 15:12
3774
Amerikalinjen er veldig, veldig, bra.
Men dere burde booket way down south :) vi får heller booke hele restauranten i sommer når vi når 30.
Men dere burde booket way down south :) vi får heller booke hele restauranten i sommer når vi når 30.
oppturen
10.03.2023 kl 15:09
3815
Slettet brukerskrev Hva med streamere, vil det bli behov for store investeringer der?
Nei, de har bestilt slik at de får inn 1 streamersett i året fremover ca $50 mill, men dette ligger i budsjettet.
Høres kanskje mye ut, men her må vi huske på at de holder flåten sin moderne og effektiv med best utstyr og at de samtidig får ledige streamere til skip som kommer ut av opplag.
Atlas ligger i Florø og har blitt vedlikeholdt med streamere, Victory ligger også i Florø og blir utrustet med streamere.
Ser man til konkurrenten Shearwater så har de mye eldre streamere på lager etter at de har kvittet seg med flere skip, de har fordelen med å slippe å kjøpe nye men også bakdelen med å dermed sitte på eldre utstyr.
Høres kanskje mye ut, men her må vi huske på at de holder flåten sin moderne og effektiv med best utstyr og at de samtidig får ledige streamere til skip som kommer ut av opplag.
Atlas ligger i Florø og har blitt vedlikeholdt med streamere, Victory ligger også i Florø og blir utrustet med streamere.
Ser man til konkurrenten Shearwater så har de mye eldre streamere på lager etter at de har kvittet seg med flere skip, de har fordelen med å slippe å kjøpe nye men også bakdelen med å dermed sitte på eldre utstyr.
Slettet brukerskrev Gratulerer mr All Inn😀 Men vi skal vi videre. Alltid Widerøe✈️
Definitivt langt «Widerøe» 😄🚀
😁😁😁
Dieseldahl
10.03.2023 kl 15:03
2738
Slettet brukerskrev ⚱️⚜️👑⚱️⚜️👑⚱️⚜️👑⚱️⚜️👑⚱️⚜️👑⚱️⚜️👑
Fremdeles noen som trenger øl penger til helga!
Slutt og selg, selg om en 1 uke eller 2, hvis du trenger pengene.
Bruk ett kreditt kort i mellomtiden : ))
Slutt og selg, selg om en 1 uke eller 2, hvis du trenger pengene.
Bruk ett kreditt kort i mellomtiden : ))
En Annen dans nå med Tollef denne gang 🧍🏼♂️💃🏼 Peggy er ferdig med Ellvine nu 🚢🚢🦅🦅💨💨
Bare Tollef og Fjortisene etter Tretten stasjon nu …. 😊
Bare Tollef og Fjortisene etter Tretten stasjon nu …. 😊
Redigert 10.03.2023 kl 15:05
Tyrkman
10.03.2023 kl 15:02
2728
Utroligt nogen sælger på disse niveauer men det skal de da have lov til 😁. Fik lige 20k mere til 11,9 🤑. Ha’ er god helg allesammen 🍺🍺
elnomi
10.03.2023 kl 15:02
2730
Ser vi kr 13 i sluttauksjonen i dag?
Jeg blir ikke overrasket om det skjer for hvem ønsker å være utenfor PGS over helgen? Neste uke kan raskt gi 30%-40% opp.
Være med?
Jeg blir ikke overrasket om det skjer for hvem ønsker å være utenfor PGS over helgen? Neste uke kan raskt gi 30%-40% opp.
Være med?
Hva med streamere, vil det bli behov for store investeringer der?
PerUlv Den ene
10.03.2023 kl 14:57
2782
Da er hotell bestilt på nytt...
Fult på Amerikalinjen hotell så da ble det "The hub" på andre siden av torget, hehe
Og mens jeg skriver dette er alt tjent inn og mere till, hehe Ja det er Peggy det..
Fult på Amerikalinjen hotell så da ble det "The hub" på andre siden av torget, hehe
Og mens jeg skriver dette er alt tjent inn og mere till, hehe Ja det er Peggy det..
oppturen
10.03.2023 kl 14:57
2773
Slettet brukerskrev 12% rente betyr vel en årlig lånekostnad på 55 mill $.
I 2022 betalte PGS $98 mill i rentekostnad og betalte i tillegg ned over $70 mill i avdrag fra driften.( utenom tilført emi kapital)
Både nå i 23 og i 24 vil det bli betalt ned massivt på lån og fra 25 av vil det neste bare være Obligasjonslånet igjen.
Ved inngangen av 2022 var gjelden på $1,2 mrd
Ved utgangen av 2024 vil den være ca $0,49mrd og vi får trolig også litt utbytte.
Det er utrolig bra !
For 1 år siden lå Apollo, Swift , Victory , soverign og vanguard alle i opplag , nå er samtlige i aktivitet og vil tjene gode penger fremover!
Kun Explorer og Valient ligger fortsatt i opplag.
Både nå i 23 og i 24 vil det bli betalt ned massivt på lån og fra 25 av vil det neste bare være Obligasjonslånet igjen.
Ved inngangen av 2022 var gjelden på $1,2 mrd
Ved utgangen av 2024 vil den være ca $0,49mrd og vi får trolig også litt utbytte.
Det er utrolig bra !
For 1 år siden lå Apollo, Swift , Victory , soverign og vanguard alle i opplag , nå er samtlige i aktivitet og vil tjene gode penger fremover!
Kun Explorer og Valient ligger fortsatt i opplag.
(vi er klare Reodor🌈🦄😶🌫️🌟🛸)
Det kalles Pedagogikk.
- Skal vi snart lære? Må ikke finne på å gi vekk gullet
- Skal vi snart lære? Må ikke finne på å gi vekk gullet
Viktig det som skjer nÅ! Alt er i skriptet for NORDENS MEST EPISKE MEME-PUMP EVER!
NETTVERKET LEVERER🌐
NETTVERKET LEVERER🌐
Når kastanjerne blomster i Bygdø Allé, er vi alle søkkrike
https://youtu.be/C90rZrzm_c0
Våren i Paris skal være vakker
Wiens har for lengst fått verdensry
Det er vel og bra nok men jeg takker
Kom med våren i min egen by
Når kastanjene blomstrer i Bygdø Allé
Fins det ikke et mere bedårende ste
La Paris kalles vårdronningen blant byer
Og berømmes for strålende avenyer
Kan mangt et under skje
Rundt omkring i verden fikk jeg lytte
Til så mangen vårsangs poesi
Det var skjønt men jeg vil ikke bytte
Med min egen vårbys melodi
Kan mangt et under skje
https://youtu.be/C90rZrzm_c0
Våren i Paris skal være vakker
Wiens har for lengst fått verdensry
Det er vel og bra nok men jeg takker
Kom med våren i min egen by
Kan mangt et under skje
Rundt omkring i verden fikk jeg lytte
Til så mangen vårsangs poesi
Det var skjønt men jeg vil ikke bytte
Med min egen vårbys melodi
Kan mangt et under skje
Redigert 10.03.2023 kl 14:49
Rå latter, når et brannslokkingsapparat XL skal kjøres skanselsløst inn på tørt arsle, Vlad the Impaler 2.0
Kontur
10.03.2023 kl 14:45
2886
Kun en liten krusning på sjøen. PGS himmelen blå og uten skyer, vi går en super vår og sommer i møte.
Neste uke er garantert refi i boks og børsmeldt. Her kan det straffe seg å sitte uten aksjer ved børsslutt i dag. Disse menneskene jobber i helgen også. Mandag 08:00 kan vi få den gledelige meldingen.
Ellers helt greit med en rød dag, få ned RSI'en litt :-)
Ellers helt greit med en rød dag, få ned RSI'en litt :-)
12% rente betyr vel en årlig lånekostnad på 55 mill $.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏