$$$PGS$$$ "Sweet"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
13.03.2023 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Sweetspot
Beste måten å bli lurt? Selge ved krakk.. Ukeslutt, BULL som f!
Beste måte å bli rik på? Kjøpe ved krakk..
Beste måten å bli lurt? Selge ved krakk..
Ukeslutt, BULL som f!
Beste måten å bli lurt? Selge ved krakk.. Ukeslutt, BULL som f!
Beste måte å bli rik på? Kjøpe ved krakk..
Beste måten å bli lurt? Selge ved krakk..
Ukeslutt, BULL som f!
Redigert 13.03.2023 kl 11:37
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Prosessen er grundig og tegning starter etter presentasjonen mandag.
Se link i heading for å se presentasjonen selv
Redigert 11.03.2023 kl 15:06
Prosessen er grundig og tegning starter etter presentasjonen mandag.
Hummels (Xtrainvestor)
Da har jeg sett et opptak av investorpresentasjonene som DnB og Pareto arrangerer, det er faktisk en halvtime med Rune og CFO og VP Finance. Utrolig mange detaljer, jeg skriver bare et kort sammendrag: aller viktigst, de mener at sikkerheten for de 450MUSD er skip og bibliotek verdsatt til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Netto gjeld 624MUSD som gir gjeldsgrad på lave 26 %. De strukturerer presentasjonen slik (stikkord som dere vil skjønne): 1: Multi year upcycle. 2: Stor markedsandel. 3: Konkurransefordeler. 4: Bred kundemasse som gir fleksibilitet. 5: Proaktiv finansiering med høy grad av sikkerhet og lav gjeldsgrad (gjelden relativt raskt synke fra 624 til 450 og dermed gi enda høyere sikkerhet og lavere gjeldsgrad). Prosessen er grundig og tegning starter etter presentasjonen mandag. Man kan forhåndsmelde interesse, men grundige prosesser tar tid, og DnB vil jo yte god service til kapitalsterke kunder, dette tar nok noen dager. God lørdag!
Da har jeg sett et opptak av investorpresentasjonene som DnB og Pareto arrangerer, det er faktisk en halvtime med Rune og CFO og VP Finance. Utrolig mange detaljer, jeg skriver bare et kort sammendrag: aller viktigst, de mener at sikkerheten for de 450MUSD er skip og bibliotek verdsatt til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Netto gjeld 624MUSD som gir gjeldsgrad på lave 26 %. De strukturerer presentasjonen slik (stikkord som dere vil skjønne): 1: Multi year upcycle. 2: Stor markedsandel. 3: Konkurransefordeler. 4: Bred kundemasse som gir fleksibilitet. 5: Proaktiv finansiering med høy grad av sikkerhet og lav gjeldsgrad (gjelden relativt raskt synke fra 624 til 450 og dermed gi enda høyere sikkerhet og lavere gjeldsgrad). Prosessen er grundig og tegning starter etter presentasjonen mandag. Man kan forhåndsmelde interesse, men grundige prosesser tar tid, og DnB vil jo yte god service til kapitalsterke kunder, dette tar nok noen dager. God lørdag!
HAS
11.03.2023 kl 14:56
4418
Marshall Wace LlpNorge
Oppsummering for alle tilgjengelige stillinger:
Tjente 6,18 millioner på Dno (historikk)
Tapte -140,75 millioner på Pgs (historie)
Tjente 124,37 millioner på Rec Silicon (historie)
Tjente 93,03 millioner på Subsea 7 (historie)
Et lite utdrag av historikken viser et tap på 140,75 millioner for tidligere short i PGS.
Går de på en ny smell her?
https://shortnordic.com/history_player.php?player=MARSHALL%20WACE%20LLP&land=norway
Oppsummering for alle tilgjengelige stillinger:
Tjente 6,18 millioner på Dno (historikk)
Tapte -140,75 millioner på Pgs (historie)
Tjente 124,37 millioner på Rec Silicon (historie)
Tjente 93,03 millioner på Subsea 7 (historie)
Et lite utdrag av historikken viser et tap på 140,75 millioner for tidligere short i PGS.
Går de på en ny smell her?
https://shortnordic.com/history_player.php?player=MARSHALL%20WACE%20LLP&land=norway
Redigert 11.03.2023 kl 15:02
qmanager
11.03.2023 kl 14:49
4471
Var en heller flau 5 mil i Kollen, ny rekord på norsk maktdemonstrasjon. Da var det heller morsomt å titte innom forumet idag. Takk for urolig mange seriøse og velbegrunnede innlegg siste 24 timer. I det miste er agendaen til Riskokern en mega trigger for seriøse motargumenter. Urolig at hen gidder.
Heller ikke smågutter som spiller Lotto som har Drevet kursen oppover. Gå å skift bukse du stinker etter og pisse i motvind
Kontur
11.03.2023 kl 14:08
4680
PGS har god tid. Prospektene er ute. Mange er dermed på innside listen.
På generell basis, slapp av, vær litt tålmodig så går nok dette veldig bra for som er PGS aksjonær.
Markedet er knallsterkt og utsiktene ser bare enda lysere ut enn det har gjort på snart mange år.
Ang markedsuroen som sterkt kom til syne i slutten av uken så er det i vekstaselskaper som representerer akkurat det motsatte av det PGS er.
Logisk så skal pengene nå overføres fra disse luftballongene til olje, gass, gruve, fisk osv. Altså skikkelige selskaper som skaper verdier.
Sitt i PGS se verdiene vokse
På generell basis, slapp av, vær litt tålmodig så går nok dette veldig bra for som er PGS aksjonær.
Markedet er knallsterkt og utsiktene ser bare enda lysere ut enn det har gjort på snart mange år.
Ang markedsuroen som sterkt kom til syne i slutten av uken så er det i vekstaselskaper som representerer akkurat det motsatte av det PGS er.
Logisk så skal pengene nå overføres fra disse luftballongene til olje, gass, gruve, fisk osv. Altså skikkelige selskaper som skaper verdier.
Sitt i PGS se verdiene vokse
rischioso
11.03.2023 kl 14:00
4759
Det har jo ikke vært helt klart når rentetoppen skulle komme og av samme grunn blir det foretatt en fortløpende måling hvor det har versert estmater om langt tidligere enn man nå ser for seg så at det har vært en gambling fra selskapets side er udiskutabelt.
Når det kommer til shortposisjoner så vil jeg gjerne at du legger frem en statistikk på at de har gått på en kjempesmell over tid - for virkeligheten er at shorterne har tjent penger som gress over tid med tidvise tap og det er en stor forskjell. Det er ikke blitt satt noen synlig short på lenge i dette caset, men det gjøres i disse tider rett før REFI og tallfremleggelse - det burde fortelle en hel del for dette er ikke smågutter som spiller lotto, men som gjør en grundig DD ... ;)
Når det kommer til shortposisjoner så vil jeg gjerne at du legger frem en statistikk på at de har gått på en kjempesmell over tid - for virkeligheten er at shorterne har tjent penger som gress over tid med tidvise tap og det er en stor forskjell. Det er ikke blitt satt noen synlig short på lenge i dette caset, men det gjøres i disse tider rett før REFI og tallfremleggelse - det burde fortelle en hel del for dette er ikke smågutter som spiller lotto, men som gjør en grundig DD ... ;)
RFS
11.03.2023 kl 13:53
4785
Max-Investor
11.03.2023 kl 13:40
4904
Regner med at Marshall sitter med sammen informasjon ang refi? I så fall vil de vel dekke seg inn igjen ganske så fort? Løftet kan nok starte alle rede på mandag.
Jepp. Han har solgt på 7,49kr og dermed fintet ut som ville vært hanes ord om han satt inne til de som selger.
Denne oppgangen kan han aldri få igjen. Kanskje høre på PU at den virkelige morroa begynner over 8,7kr og ikke bare stjele sitatet hans mens han sitter inne.
Mens kursen til Pgs peker jevnt og trutt oppover har troverdigheten til Riskokeren stupt tilsvarende siden juni.
Pgs er som du påpeker brennheit! Alle har fått øyene opp for aksjen og selskapet. Og her på Party tråden er dere mange med god kunnskap om Pgs, olje, seismikk, TA m.m. Gavepakke! Ris er kanskje bitter for at det ikke er hans kunnskap som skinner igjennom og blir hyllet. hvem vet… ser på seg selv som krydderet.
Veien fra 12 til 20 tallet vil mest sannsynlig gå adskillig fortere enn veien fra 5,2 i fjor mai til 12 tallet. Pgs levrer på alle plan.
Dette er og bli en børsvinner. Letteste er å sitte helt i ro og nyte at Pgs gjør jobben.
Denne oppgangen kan han aldri få igjen. Kanskje høre på PU at den virkelige morroa begynner over 8,7kr og ikke bare stjele sitatet hans mens han sitter inne.
Mens kursen til Pgs peker jevnt og trutt oppover har troverdigheten til Riskokeren stupt tilsvarende siden juni.
Pgs er som du påpeker brennheit! Alle har fått øyene opp for aksjen og selskapet. Og her på Party tråden er dere mange med god kunnskap om Pgs, olje, seismikk, TA m.m. Gavepakke! Ris er kanskje bitter for at det ikke er hans kunnskap som skinner igjennom og blir hyllet. hvem vet… ser på seg selv som krydderet.
Veien fra 12 til 20 tallet vil mest sannsynlig gå adskillig fortere enn veien fra 5,2 i fjor mai til 12 tallet. Pgs levrer på alle plan.
Dette er og bli en børsvinner. Letteste er å sitte helt i ro og nyte at Pgs gjør jobben.
Londonmannen
11.03.2023 kl 13:38
4932
Du verden! Bommen din i PGS må virkelig ha gått inn på deg. Vel, jeg skjønner det. Men at de langsiktige utsiktene for PGS skal ha endret seg radikalt fordi Rischioso har gått på en fatal bommert, det tror jeg ikke. Det er vel snarere bonmerten som har endret Rischioso sin holdning til PGS. Og akkurat det kan jeg leve med.
Du fremholder fortsatt muligheter for emisjon, en obligasjonsrett på 12-13% og at kursen nå skal ned igjen på 10-tallet. Vel, får håpe at du tror på det selv, jeg gjør det ikke. Ihvertfall ikke utspillet om emisjon.
Du har tidligere truffet med tradingen din. Og du bør kunne gjøre gode penger i NOM med lott tålmodighet. Men jeg tror ikke du vil klare å snakke ned kursen i PGS. Til det er interessen for selskapet blitt alt for stor.
Lykke til Rischioso! Det går nok bra til slutt skal du se. ;-))
Du fremholder fortsatt muligheter for emisjon, en obligasjonsrett på 12-13% og at kursen nå skal ned igjen på 10-tallet. Vel, får håpe at du tror på det selv, jeg gjør det ikke. Ihvertfall ikke utspillet om emisjon.
Du har tidligere truffet med tradingen din. Og du bør kunne gjøre gode penger i NOM med lott tålmodighet. Men jeg tror ikke du vil klare å snakke ned kursen i PGS. Til det er interessen for selskapet blitt alt for stor.
Lykke til Rischioso! Det går nok bra til slutt skal du se. ;-))
Piloten
11.03.2023 kl 13:37
4939
Vår alles kjære Peggy skal ikke slaktes any time soon. Men slakteverdien bør berolige såvel aksjonærer med høydeskrekk og rentesiklende obligasjonseiere. Som argumentasjonslista fra refi-presentasjonen viser har ikke Rune & Co noen grunn til å senke blikket i pågående stirrekonkurranse med potensielle obligasjonseiere knyttet til refi-vilkårene. Skal bli meget interessant å se hva sluttresultatet blir. Magefølelsen på såvel kortsiktig som langsiktig positiv kursutvikling er på topp. Dippen siste par dager har fått ut tilstrekkelig av overkjøptlufta fra kursballongen og bereder grunnen for nye klyv oppover. All eventuell volatilitet de neste par dagene skal jeg utnytte til å fylle på.
Kjenner på gikta at det til uka blir servert langtidsstekt Risotto nok en gang - nam nam nam!! Begynner å like denne retten mer og mer..:)
Kjenner på gikta at det til uka blir servert langtidsstekt Risotto nok en gang - nam nam nam!! Begynner å like denne retten mer og mer..:)
Utrolig spennende om 🌟ReFi-$kyvet kommer tirsdag🌟, og i hvilken grad frontrunningen begynner mandag
Tror du eller tror du ikke at Pgs de neste 4 år kan betjene $55 mill i rentekostnader pr.år?
Max-Investor
11.03.2023 kl 13:22
5083
Helt ærlig så trodde jeg ikke at Ris kom tilbake med sine innlegg. Hadde jeg hørt på han, så hadde jeg også sittet bitter og irritert på meg selv. Det er mange her som er mye mer verdt oppmerksomheten. Her er det utvilsomt et godt investeringsobjekt. Bare holde på aksjene. Det er mange her som har blitt rike av å holde på sine aksjer. Veien videre blir like moro.
Ledelsen bommet med timingen? Har vel vært ganske klart i lang tid at rentene går opp, samtidig som alt ligger til rette for at rentene kuttes i 2024. Du nevner shortposisjoner. Ja, det samme selskapet prøvde seg tidligere i år på en short i PGS og gikk på en kjempesmell. Samme gjorde de under oppgangen til MPCC.
Redigert 11.03.2023 kl 13:26
⚡️⚡️⚡️MMMoMMMeNtuMMM Monster⚡️⚡️⚡️
elnomi
11.03.2023 kl 13:06
5141
Tror at rischioso ønsker fokus bort fra det fundamental og de gode innlegg her og over på at folk hele tiden svarer og tilbakeviser påstandene hans. Denne tråden er nordens mest populære finanstråd og det ønsker rischioso å ødelegge.
Forrige uke var en ny meget god uke der børene i norge/internasjonalt var ned, olja var ned mens PGS sluttet uken opp over 4% på høyt volum og når refi meldes engang til uken estimert ja da skal det bli vanskelig å komme inn under kr 14-15 og deretter er 20 tallet neste kortsiktige må.
Forrige uke var en ny meget god uke der børene i norge/internasjonalt var ned, olja var ned mens PGS sluttet uken opp over 4% på høyt volum og når refi meldes engang til uken estimert ja da skal det bli vanskelig å komme inn under kr 14-15 og deretter er 20 tallet neste kortsiktige må.
oppturen
11.03.2023 kl 13:06
5129
Takk for at du deler, føler dette bekrefter både mine anslag på tilbakebetaling av gjeld, verdi av asets og kommende utbytter ! 😀
Hadde vært fint med en link om du har.
Om det er 900MUSD i økte streamer seismikk tror jeg gjerne PGS tar 50% Ramform skipene er veldig effektive og kan levere sluttprodukt raskere enn småbåtene til Shearwater. Mannskap kan bli en flaskehals så da er det minst like enkelt for PGS å komme med 2 nye crew som for Shearwater, småbåtene til Shearwater gjør det nok mer tidkrevende å bemanne opp. Så at PGS får aktivert de siste 2 skipene før Shearwater får 2-3 av sine tilbake i jobb virker fornuftig.
Oppbygging skjer gradvis og da rekker PGS å fylle på med nye moderne streamere. Shearwater hadde hatt fordel av mye streamere på lager om forespørselen eksploderte, men nå risikerer de å plutselig sitte med mye gammelt utstyr. ( om 3-4 år)
Hadde vært fint med en link om du har.
Om det er 900MUSD i økte streamer seismikk tror jeg gjerne PGS tar 50% Ramform skipene er veldig effektive og kan levere sluttprodukt raskere enn småbåtene til Shearwater. Mannskap kan bli en flaskehals så da er det minst like enkelt for PGS å komme med 2 nye crew som for Shearwater, småbåtene til Shearwater gjør det nok mer tidkrevende å bemanne opp. Så at PGS får aktivert de siste 2 skipene før Shearwater får 2-3 av sine tilbake i jobb virker fornuftig.
Oppbygging skjer gradvis og da rekker PGS å fylle på med nye moderne streamere. Shearwater hadde hatt fordel av mye streamere på lager om forespørselen eksploderte, men nå risikerer de å plutselig sitte med mye gammelt utstyr. ( om 3-4 år)
rischioso
11.03.2023 kl 13:02
3465
Ikke ned snakking, men sannheten. De har snakket om en REFI siden før kursen stod i 6nok, men har ventet med å starte prosessen da de hadde et vindu på 18mdr. Hva har så skjedd i det vinduet med renta?
Jo, den har ikke gjort annet enn å stige - mao, de gamblet på en lavere rente og tapte dermed blir naturligvis konsekvensen en langt høyere rente nå enn om de hadde startet prosessen tidligere - noen kaller det dyktig ledelse - jg kaller en spade for en spade hvor ledelsen gamblet og tapte mao, de timet feil og slikt blir det langsiktige og kostbare konsekvenser av.
Do the math - milliardgjeld til 12-13% rente kan bety at den nye rentekostnaden blir den samme eller høyere enn den gamle med høyere gjeld på lavere rente nettopp fordi renta nå er blitt så mye høyere og det er det markedet venter på å få vite for så og se dette i sammenheng med den faktiske inntjeningen.
Mao, det kan fort bli ubehagelige overraskelser fremover noe vi allerede ser konturene av nå at flere begynner å se med shortposisjoner som tar plass ...
Noterer meg at noen drar frem historikken i kursutvikling som om det skal fortelle om nåtiden, men velger å se bort i fra x-antall emisjoner med titalls millioner av nye aksjer, Inflasjon utenfor kontroll, betydelige rentehevinger, krig og makro - historie er historie og bekrefter nada om fremtiden.
Jo, den har ikke gjort annet enn å stige - mao, de gamblet på en lavere rente og tapte dermed blir naturligvis konsekvensen en langt høyere rente nå enn om de hadde startet prosessen tidligere - noen kaller det dyktig ledelse - jg kaller en spade for en spade hvor ledelsen gamblet og tapte mao, de timet feil og slikt blir det langsiktige og kostbare konsekvenser av.
Do the math - milliardgjeld til 12-13% rente kan bety at den nye rentekostnaden blir den samme eller høyere enn den gamle med høyere gjeld på lavere rente nettopp fordi renta nå er blitt så mye høyere og det er det markedet venter på å få vite for så og se dette i sammenheng med den faktiske inntjeningen.
Mao, det kan fort bli ubehagelige overraskelser fremover noe vi allerede ser konturene av nå at flere begynner å se med shortposisjoner som tar plass ...
Noterer meg at noen drar frem historikken i kursutvikling som om det skal fortelle om nåtiden, men velger å se bort i fra x-antall emisjoner med titalls millioner av nye aksjer, Inflasjon utenfor kontroll, betydelige rentehevinger, krig og makro - historie er historie og bekrefter nada om fremtiden.
Redigert 11.03.2023 kl 13:15
Hehe, ja Hvalross, men ta den redigerte versjonen , gikk for fort i svingene med første, ble litt feil, så var den oppe før jeg rakk å redigere .. Men ja, jeg tror genuint at det er tallet 40 ut året. Ser vi på Soff var det tilsvarende kursutvikling på 1 år og det er nærmest ingen andre aksjer med høyere momentum enn PGS 🥳💯🚀
"Hopp 19, Hopp 24 , Hopp 45 ! Here we go! 2023/24"
Og husk at Verden spinner fortere nå 🤩
Og husk at Verden spinner fortere nå 🤩
På oppdiktet ferie og skriverier i en tråd om en aksje og et selskap han ikke har troen på :
11.03.2023
Ticker Kl Innlegg
PGS 12:45 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss
PGS 12:42 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [1]
PGS 08:47 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [9]
PGS 08:35 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [1]
PGS 08:25 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [2]
PGS 07:47 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [10]
PGS 07:43 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [5]
PGS 07:32 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [2]
PGS 06:21 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss
10.03.2023
Ticker Kl Innlegg
PGS 17:46 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [6]
PGS 16:41 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [15]
PGS 16:15 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [1]
PGS 16:03 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [3]
PGS 15:55 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [5]
PGS 15:52 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [3]
PGS 15:42 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [21]
Her kjøres sosial livet på Internett. Meget spesielt. Meget.Selv i 30 grader og solsteik.
Besatt!
11.03.2023
Ticker Kl Innlegg
PGS 12:45 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss
PGS 12:42 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [1]
PGS 08:47 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [9]
PGS 08:35 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [1]
PGS 08:25 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [2]
PGS 07:47 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [10]
PGS 07:43 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [5]
PGS 07:32 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [2]
PGS 06:21 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss
10.03.2023
Ticker Kl Innlegg
PGS 17:46 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [6]
PGS 16:41 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [15]
PGS 16:15 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [1]
PGS 16:03 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [3]
PGS 15:55 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [5]
PGS 15:52 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [3]
PGS 15:42 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [21]
Her kjøres sosial livet på Internett. Meget spesielt. Meget.Selv i 30 grader og solsteik.
Besatt!
Tror du lider av en besettelse ift nedsnakking av PGS. Du regelrett spyr ut en masse tull som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. For en type..Skjerp deg!
Sitter her med en kopp kaffe og studerer kursen fra 2003/2005. Da sto kursen på dagens nivå, relativt kort tid 19, 30, 45 osv🚀… Men de fundamentale forholdene og momentum på vår side ( både refin og ny mcap tatt i betrakning) tror jeg vi står foran samme utvikling . Hopp 19, Hopp 24 , Hopp 45 ! Here we go! 2023/24😎.. Ha en fortsatt god helg alle peggy frender🤝..
Redigert 11.03.2023 kl 12:52
RFS, takk for deling av informasjon! Høyst verdsatt og gjør helgen min betydelig mer beroliget.
P. Sissener snakket om rente på 12-13%. Kanskje vi kan håpe på betydelig bedre rente? Noen synspunkter på dette?. Samtidig, renta spiller nok ikke så mye rolle så lenge PGS vasser i penger.
P. Sissener snakket om rente på 12-13%. Kanskje vi kan håpe på betydelig bedre rente? Noen synspunkter på dette?. Samtidig, renta spiller nok ikke så mye rolle så lenge PGS vasser i penger.
Redigert 11.03.2023 kl 12:43
rischioso
11.03.2023 kl 12:36
3492
Sannheten er at de ventet alt for lenge med å starte REFI prosessen og gamblet på at man fikk bukt med inflasjonen langt tidligere slik at rentene ville bli lavere, men der gikk de dessverre 5 på noe som vill koste dyrt i form av langt høyere rentekostnader de nå må binde seg til og ta med seg i veldig lang tid fremover for bare små renteendringer gir store utslag på rentekostnaden med milliardgjelden så og kalle det dyktighet - vel i bakvendtland går visst all ting an ...
Redigert 11.03.2023 kl 12:42
rischioso
11.03.2023 kl 12:29
3537
Blutus finner du på NOM tråden hvor han sa følgende om NOM caset:
Blutus
jeg har kjøpt snart 300000 aksjer rett før siste oppgang og blir fortsette å gjøre det motsatte av hva du sier gakkgakkkkkk, stå på - Jeg trenger mer på lavere nivå for denne casen med langsiktig pensjons sparing er ikke mulig å finne på børsen.
fortsat god helg
Blutus
jeg har kjøpt snart 300000 aksjer rett før siste oppgang og blir fortsette å gjøre det motsatte av hva du sier gakkgakkkkkk, stå på - Jeg trenger mer på lavere nivå for denne casen med langsiktig pensjons sparing er ikke mulig å finne på børsen.
fortsat god helg
Redigert 11.03.2023 kl 12:45
Akkurat sånn føler jeg det og, innsikt som blir med oss videre. Og når alt dette er over og PGS ikke bare er normalpriset 20-40, men direkte rå-dyr et sted inne på tresiffret, vet jeg i hvertfall hvem jeg skal lytte til når det er tid der fremme for å finne neste multiganger. Men ingen vits å foregripe begivenhetene, bare å nyte denne trolig aller sterkeste og dermed livsforandrende aksjekula disse månedene det står på✨️
- La bare Den Store Velstandsbølgen 2023 skylle oss med
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
- La bare Den Store Velstandsbølgen 2023 skylle oss med
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 11.03.2023 kl 12:31
Helt fantastisk!
Siste tiden har vært preget av svært gode innlegg.
Takk til alle som lærer vekk av sin kunnskap og til de som
byr på info og TA.
Dette er «once in a lifetime»!
Snakk om bull nyheter en lørdags formiddag.
Siste tiden har vært preget av svært gode innlegg.
Takk til alle som lærer vekk av sin kunnskap og til de som
byr på info og TA.
Dette er «once in a lifetime»!
Snakk om bull nyheter en lørdags formiddag.
Takk for deling RFS. Dette ser mer og mer lovende ut.
Ble usikker på om jeg har sett denne presentasjonen RFS?
Er den for spesielt utvalgte der, eller føyer den seg inn i rundturen til ROP siste tid.
Har du link evt? Tusen takk👍
Er den for spesielt utvalgte der, eller føyer den seg inn i rundturen til ROP siste tid.
Har du link evt? Tusen takk👍
RFS: Takk for flott oppsummert og nyttig bidrag i forb. Med Refi. Det er kun spørsmål om tid. En refinansiering av PGS tar selvfølgelig tid. De er i en prosess og flere steg skal gjennomføres før ei oppsummert og endelig løsning kommer. De har gode kort og stigende verdi og inntjening i kofferten sin i denne prosessen. Ledelsen er dyktig og de vet hva de holder på med. De hadde vel ikke satt igang alt dette uten å være relativt sikker på å komme i havn. De har sondert markedet for mulige obligasjonslån i forkant. Så løsning kommer og i mellomtiden får vi leve med disse baisserne/shorterne som lyver og feilinformerer for å skape frykt.
Peggy er snart ute på markedet frisk og sterk med båter i verdensklasse og stor kapasitet for å utføre seismikk i et marked med kun få aktører og få båter men med sterk vekst i økte behov for seismikk og sterkt økende etterspørsel. Så det er bare å sitte med ullongsen på og fortsette den fine utviklingen og følge ho Peggy helt inn til sin nye refinasierte drakt😍👍🏻🚢🚢🦅🦅💨💨
Peggy er snart ute på markedet frisk og sterk med båter i verdensklasse og stor kapasitet for å utføre seismikk i et marked med kun få aktører og få båter men med sterk vekst i økte behov for seismikk og sterkt økende etterspørsel. Så det er bare å sitte med ullongsen på og fortsette den fine utviklingen og følge ho Peggy helt inn til sin nye refinasierte drakt😍👍🏻🚢🚢🦅🦅💨💨
Takk for informativt innlegg👍
Blir det noe forventningspress i aksjen oppover på mandag??
Faan bare søndag imorra😅
Blir det noe forventningspress i aksjen oppover på mandag??
Faan bare søndag imorra😅
Fra et retorisk ståsted er det bare å ta av seg hatten og la seg imponerere over Ris glitrende ferdigheter, på sitt aller beste nå i natt, dette kan meget vel være en nålevende inkarnasjon av en av de gamle sofistene, som leide ut sitt talent til høystbetalende.
https://snl.no/sofist
"Sokrates og Platons negative vurdering av sofistene har i stor utstrekning preget ettertidens oppfatning av dem, og det er betegnende at en «sofist» i dagens dagligtale vanligvis forstås som en person som forsøker å villede andre ved hjelp av spissfindigheter og logiske feilslutninger. Den opprinnelige betydningen av ordet, før termen mer tvetydig ble brukt til å betegne denne gruppen, hadde snarere vært «vismann» eller «ekspert»."
At den godeste rischiotto denne gang har funnet en måte å berike sin bankkonto direkte, heller enn å å leie ut sine ferdigheter til f.eks tobakksindustrien, våpenindustrien, eller bli f.eks en norsk Roger Stone og slik ødelegge ytterligere det engang gode norske politiske system, tenker jeg vi alle skal være glade for.
Kunne ikke vært mer uenig med innholdet i disse nattlige fordreiningene, men så må man huske at dette neppe er ris egentlige syn heller; her jaktes kun en inngang; og det kan således puttes under BULL for oss som allerede er inne
https://snl.no/sofist
"Sokrates og Platons negative vurdering av sofistene har i stor utstrekning preget ettertidens oppfatning av dem, og det er betegnende at en «sofist» i dagens dagligtale vanligvis forstås som en person som forsøker å villede andre ved hjelp av spissfindigheter og logiske feilslutninger. Den opprinnelige betydningen av ordet, før termen mer tvetydig ble brukt til å betegne denne gruppen, hadde snarere vært «vismann» eller «ekspert»."
At den godeste rischiotto denne gang har funnet en måte å berike sin bankkonto direkte, heller enn å å leie ut sine ferdigheter til f.eks tobakksindustrien, våpenindustrien, eller bli f.eks en norsk Roger Stone og slik ødelegge ytterligere det engang gode norske politiske system, tenker jeg vi alle skal være glade for.
Kunne ikke vært mer uenig med innholdet i disse nattlige fordreiningene, men så må man huske at dette neppe er ris egentlige syn heller; her jaktes kun en inngang; og det kan således puttes under BULL for oss som allerede er inne
Redigert 11.03.2023 kl 12:22
GullHårAllOve
11.03.2023 kl 11:52
3626
Det kommer noen seriøs gode innlegg her inne nå. Jeg er veldig takknemlig for å lære så mye fra dere som vet en del mer enn meg om seismik. Jeg har investert i mange år, har vunnet og tapt, men jeg har faktisk aldri vært i en aksje hvor jeg er så sikker på at jeg vil tjene penger de neste 2-3 årene og kanskje mer. Verste er egentlig ventetiden. Rart med den aksjepsykologien. Å vente på noen millioner er vanskelig liksom. Sprøtt ;-)
RFS
11.03.2023 kl 11:50
3643
Salg av skip og bibliotek, betale ned all gjeld, ca 19 kr igjen pr aksje. Jeg sitter litt til…
Takk for deling RFS!
Dette blir spennende til uka, regner med obligasjonslånet er på plass senest tirsdag-onsdag, blir nok vanskelig å få inngang igjen her under 12
Dette blir spennende til uka, regner med obligasjonslånet er på plass senest tirsdag-onsdag, blir nok vanskelig å få inngang igjen her under 12
RFS
11.03.2023 kl 11:43
3713
Rune: folk spør hvor skipene har blitt av (ned fra 59 til 15): svaret er at de fleste er skrotet. Vi har noen skip som vi kan ta inn igjen i markedet. Vi vil, jeg mener, vi kan, ta inn 2 flere skip i 2024-2025 i tillegg til det skipet som tas inn i slutten av Q2 2023. Shearwater kan i teorien ta inn 11 til, men de er av lavere kvalitet enn våre. Men, det kan bli opp mot 25 skip i markedet igjen om noen år. Ca 4 er kinesiske og holder seg der borte for det meste.
elnomi
11.03.2023 kl 11:42
3722
Det er nok også denne presentasjonen som drev kursen opp på kr 12-13 i forrige uke på høyt volum. Til tross for et dårlig børsklima (OSE - 2,81%, Nasdaq -3,76%, Dow -4,44%) og oljeprisen i minus forrige uke, så endte PGS opp +4,09% forrige uke.
Det er verdt å legge merke til og underbygger at PGS nå er i ferd med å tiltrekke seg større interesse og investorer som igjen ser PGS som "investable".
Det er verdt å legge merke til og underbygger at PGS nå er i ferd med å tiltrekke seg større interesse og investorer som igjen ser PGS som "investable".
Redigert 11.03.2023 kl 11:42
VantageVolante
11.03.2023 kl 11:38
3778
Det indikerer at vi har idag en latterlig lav børsverdi.
Dette var MEGET oppløftende lesning.
Dette var MEGET oppløftende lesning.
RFS
11.03.2023 kl 11:36
3789
Anslåtte seismikkostnader i verden (fra presentasjonen): år 2022-2023-2024-2025 i MUSD: 2500-2750-3000-3400. Hva betyr det? At i 2025 bruker de 900MUSD mer enn i 2022. Det er vel 10 mrd NOK mer i årlig seismikk, skal vi si 4-5 av de til PGS? Er det mye? Dere får kommentere på det :)
TonyB
11.03.2023 kl 11:35
3781
Takk for supert innlegg. Legg merke til verdisettingen av skip/bibliotek. Sånn ish NOK 24 mrd og det som da er «nøytral» vurdering. Heldigvis er det en ting som heter bokført egenkapital som er den regnskapene viser og en som heter REELL egenkapital 😉 (som er tilnærmet virkelig verdi, avviket skyldes som regel tidligere nedskrivinger verdier som ikke lenger er representativt for eiendelenes fremtidige inntjening)
Redigert 11.03.2023 kl 11:39
elnomi
11.03.2023 kl 11:33
3781
Flott innlegg og det indikerer at en fort kan være mot slutten av uken innen refi er sluttført og børsmeldes. Det vil kunne gi noen dager med solide kurssvingninger. Legg merke til dette fra presentasjonen. skip og bibliotek verdsatt til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon)
2398MUSD = 25491MNOK (med valutakurs USD 10,63), et rimelig solid tall i medium versjon.
2398MUSD = 25491MNOK (med valutakurs USD 10,63), et rimelig solid tall i medium versjon.
Redigert 11.03.2023 kl 11:49
RFS
11.03.2023 kl 11:24
3800
Redigert 11.03.2023 kl 11:24
Tigerberget
11.03.2023 kl 11:10
3870
Ris..
Det holder nå.
Innleggen dine oppfattes bare som støy.
Har aldri lest så mye svada på en gang.
Stikker hodet i sanden på de grønne dagene og popper opp som troll i eske på de røde dagene.
7,70 var jo et kjempetips.
Det holder nå.
Innleggen dine oppfattes bare som støy.
Har aldri lest så mye svada på en gang.
Stikker hodet i sanden på de grønne dagene og popper opp som troll i eske på de røde dagene.
7,70 var jo et kjempetips.
Absolutt Svava, felleskapet er krydret med kompetanse og fantastisk erfaring. Sier det til det kjedsommelige, meget glad for å være læregutt under nickene med mest kompetanse, ja dere vet hvem dere er.
Her kan hentes store mengder info, så får hver enkelt sortere hva som er fruktbart og ikke.
At genuine Pgs aksjonærer gjør det bra fremover er viktig for styrking av felleskapet her.
Fortsatt god helg😁
Her kan hentes store mengder info, så får hver enkelt sortere hva som er fruktbart og ikke.
At genuine Pgs aksjonærer gjør det bra fremover er viktig for styrking av felleskapet her.
Fortsatt god helg😁
Redigert 11.03.2023 kl 11:20
VantageVolante
11.03.2023 kl 11:00
3875
Bra du frisket opp med dette brilliante innlegget, kina. Han forstår det godt, men siden risen er ute pga sin amatørmessighet - vil han ha folk til å tru på sitt vissvass slik at han får billigere inngang igjen. Snakk om utopi. Det som indikerer at hvite frakker trengs, er at han snur om argumentasjonen om det fundamentale på særdeles kort tid, alt ettersom hva TA har forklart han at han skal gjøre. Fantastisk fascinerende.