Strongpoint nr 10-18 Nå er det trolig ikke fler aksjer til salgs

Just_Nilsen
STRONG 17.11.2018 kl 22:21 69195

Strongpoint leverer. Selskapet har fått en ny daglig leder med entusiasme og en ekstrem god arv fra tidligere CEO. Kontraktene og gode nyheter kommer inn ganske frekvent og lesere her kommer med linker så vi vet mer enn de aller fleste, noe JW fortalte meg på et Q. Dere kan av og til mere enn oss..

Min påstand!: STRONG er underpriset
Begrunnelse; I front innen retail, beste der i verden mener jeg
vinn vinn situasjon med kundene. De sparer penger for sine kunder, og de som er brukere er fornøyd.
og en økonomi som gjør at de har handlingsrom. Spent på hva JT finner på her.

Jacob Tveraabak er ny sjef med CV'n i orden. At han også gir et veldig godt inntrykk for meg personlig gir bare selskapet en vei videre. Trolig bygd på verdiene av tidligere DL. Jeg tror de kommuniserer vel. Sammen vil de være dynamitt er min mening!.

Jeg tror , men vet jo ikke om det kommer nok en selger på markedet, at denne kursen går langt!
Selv har jeg nå lastet litt over smertegrensen, men tror jeg blir belønnet.
Utbytte på 5-10% yield ville vært fint, men kanskje ny DL vil bruke fortjente på verdiskapning i selskapet. Ikke vet jeg.

Og jeg jeg elsker bare av de som tror på det samme som meg! Det er mange!
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 14:08 4084

Litt synsing på tall før helgen. Sqs avtale europa 1200 stk levering q4+q1. Sqs med sberbank 965stk levering q4 om det ikke blir noe krøll.
Om de klarer å levere hele ordren til Russland samt 500 av koffertene til europa så snakker vi 1500 levert i q4.
Har vært spekulert i priser opp til sek 46 000pr/stk + service ca 4000,-pr/stk/år. Regner med at prisene kan være lavere pga. størrelse på ordre samt at pris på 46K/stk er fra elektrikeren i 2009.
1500*35 000 nok. 52,5mill ebitda margin 20% 11mill. Her regner jeg med et hopp på ebitda margin pga. volum i q4.
Service på begge ordre 2200*4000kr/år tilsier rundt 8,8mill i service pr år de neste årene. Fult mulig at en del av de leverte er erstatninger for tidligere leveranser så økning i serviceinntektene blir lavere.

Alt tyder på et meget bra kvartal, positiv PW? Ja det kan være mulig
Tror også vi allerede i dette kvartalet kan få effekt av kostnadsbesparelsen.

Tar gjerne imot innspill, synspunkter på antall priser etc. Vet dette har blitt diskutert tidligere uten at jeg husker fasit.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 14:54 4048

100%: ja du har helt rett. Det kommer kostnadsbesparelser allerede i Q4 da oppgraderingsprosjekt ble ferdigstilt i august/september tror jeg det var. I tillegg hadde vi avsetninger i stort omfang (til oss å være). Det kommer ikke avsetninger i Q4. Jeg tror også på et supert kvartal som kan grense til en positiv PW. Absolutt. Vi tar i mot.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
HitIT
23.11.2018 kl 15:06 4028

Har solgt unna alt av andre aksjer de siste par ukene, sitter kun i Strong og endel cash på konto.
Lite som frister på børsen fortiden, kanskje like greit å ta det roligt til etter jul.
Men får se om jeg fyller på med litt mer Strong inn i mellom;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 15:20 4037

Ja, HitIT å ta det med ro er nok lurt og spesielt i Strong til vi får noen nyheter. Makan til salg - etter at vi har falt 50% fra topp og kommet mange gode nyheter på løpende bånd. Vi som har kjøpt har kjøpt så det monner, mens selgerne ser ut til å desperat måtte komme seg ut i en utømmelig sammenhengene tirade. Kjemper jo om å komme lavest mulig. Nær 5% ned i dag er i overkant når vi tenker på hvor vi kommer fra i kurs (14-15-16)... Nok sagt og nok repetert. Riktig god helg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.11.2018 kl 08:34 3867

En av de positive bivirkningene av den siste ordre- og salgsaktiviteten er at geografisk STRONG forhåpentligvis er i ferd med å bli mindre eksponert mot Russland, noe som har vært negativt om vi liker det eller ikke. Negativt spesielt for aksjekursen.

Takk, PSI-Investor for hyggelig tilbakemelding.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2018 kl 09:35 3854

Ja, det med Russland er nok negativt i manges øyne. Jeg samarbeider for øyeblikket med russere og har ikke annet en lovord å si. Om vi husker tilbake til Kværners Sea Launch, så hadde de valget mellom Boing raketter eller russisk. De gikk for russerne sine selvom det medførte å ha tolk gjennom hele prosessen. Jeg velger altså å se positivt på det da all omsetning er velkommen og å ha Russlands største bank på kroken ville ikke jeg vært foruten. Det er sikkert en god del leverandører som skyr nettopp Russland, men de om det. Neste ordre. Bullion kanskje? Sjekk hjemmesiden deres. Er ikke SQS-ordre der nede på overtid og ble stoppet kun av noen "formaliteter"?
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
doob
24.11.2018 kl 09:42 3854

Sberbank är inte bara Ryssland.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sberbank_Europe_Group
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.11.2018 kl 09:44 3855

Collin, det er investorer jeg sikter til først og fremst, ikke leverandører. Min direkte erfaring fra hvor jeg holder til i Spania er negativ - en av de største eiendomsinvesteringene de siste ti årene her nede var nettopp med russisk kapital - en enorm mengde med feil er begått (fra alle parter, ikke kun den russiske) og bygget har nå stått tomt i fire år, er til salgs og vil med stor sannsynglighet bli solgt med tap.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.11.2018 kl 09:45 3854

doobie, Sberbank er en russisk bank.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2018 kl 09:49 3851

Ja, G, det legger seg bare på en liste over unnskyldninger for hvorfor aksjekursen er der den er nå. Eneste leverandør til Sberbank, da konkurrentene ikke holder mål. Skrekk og gru, må løpe å selge mandag den dag. ;)
Edit: må heller ikke glemme at det var en eneste russerordre som bidro til en krone i ekstra utbytte. 1,5 krone i utbytte i 2016 og utsiktene er nå bedre? Jeg tror Holmen har økt ytterligere og med litt dårlig husk og tar det på sparket: jeg tror kanskje de da er forbi Strømstangen og nærmer seg 10% flaggegrense. Trikkeren kan oppdatere oss på mandag hvor nære de er? Der har du forøvrig de aksjene som "mangler". Årsaken er at det er forskjellig "oppgjørstid" mellom huset som solgte og de som kjøpte. Jeg har undersøkt og siden det var Holmen sist gang, så er det kanskje de også denne gangen?
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
doob
24.11.2018 kl 14:06 3752

Jodå, det vet jag mycket väl.

Ville bara påvisa att Sberbank finns i många fler länder än Ryssland.
Att det kanske finns möjlighet för SQS att sälja till dom andra länderna inom Sberbank koncernen också - :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2018 kl 14:34 3747

Loomis er kanskje mer nærliggende? De har kjøpt mange kofferter etterhvert.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2018 kl 17:06 3680

Collin
Sør Africa er ikke et satsningsområde for Sqs pr.dags dato. Bullion It er i dag ikke forhandler for sqs. Siste versjon av sqs er heller ikke godkjent i SA og er heller ikke tenkt pr nå. Ble gjort forsøk for noen år tilbake med Bullion It. Er en rekke konkurrenter med tilsvarende løsninger til en langt lavere pris, selv om de ikke har samme løsningene/tekniske spesifikasjonene som sqs.
Markedet burde være der, er i løpet av dette året vært over 150 ran/ransforsøk på CIT.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2018 kl 17:34 3661

Nettopp 100%. Vi får se hva som skjer hilsen fra black Saturday shopping... ikke min greie.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
24.11.2018 kl 19:39 3612

'HitIT I går kl 15:06

Ja du tenker som meg. Jeg solgte nesten alt, mye neten nyinnkjøpt. Det var solid fortjeneste, Men seolgte jeg for tidlig?. Nei. Snittet på det jeg investerte i er nå ned over tredjeparten. Noen ganger vinner man. REC, 1550% anno på en ukes trade!

Det er tider for tradere nå. Tipper vi begge kun gjort det godt her om interessen og tiden var der.
Jeg har aldri hatt flere akjser i STRONG enn nå. Og nei,, ikke top 50. Men tipper aksjene har passert en verdi 2 mjill. i lopet av nestet år. Og også med et forventet utbytte.

E: Slettet bare litt, ingen endringer ellers.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
25.11.2018 kl 22:55 3515

Mandag ny uke og stillstand tror jeg. Vel, kanskje det er en roboy det som vil ha kursen ned, men det er en med liten kurtasje som øneker å holde kursen. Ve3lsigne denne personen!
Så kaan man lure hvem som står bak denne roboten. Og nei, jeg tror ikke det er Holmen. Jeg tror det er et hus som tjener noen øre hver dag. Jeg skulle likt å lure den robotten. Men jeg tror ikke jeg har midlene til det. Det måtte å få en tidligere robotknekker på lag. Det gidder jeg ikke prøve.

Når de store kontraktene kommer så forsvinner den uansett for en periode. Og jeg tror på børsmeldte kontrakter før nyttår. Det er jo tiden man setter som deadline i tilbud og forhandlinger.

Hva jeg ønsker mest? Akkurat det vet jeg ikke! Gortsatt fremgang for CG og Vensafe, eller en kjede som går 100% inn for løsning av det totale der utenfor Norden, SQS i US, eller søramerika mer trolig. You name it.

Mitt ønske til jul er at SP drar en storkontrakt!, så vil det heller ikke være dårlig med et julebrev til aksjonærene med informasj.on om alt som er oppnådd siden Q3. Jeg er sikker på at det er mye positivt. Og ville vi få en positiv PW så...
Og kommer det ikke nå, tror jeg det kommer senere noe som kanskje er like greit. Jeg føler og er låst i dette papiret.nå. Liten lividitet er noe aksjekjøpere unngår. Jeg tror mye ligger der..
HA en fin mandag og neste uke! Måtte det snart løsne igjen kursmessig, tidligere begrunnet etter nyttår., med tanke på Trikker'n som jeg gav noen tjusenlapper i ekstra skatt et år..
Slettet bruker
26.11.2018 kl 12:54 3401

Ja, ny uke, nye muligheter. Roboten jobber. Jeg har lagt inn kjøp og beveget meg opp og ned i kjøpskurs. Roboten legger seg på kjøp og trekker kjøp på mikrosekundet. Så ikke vær i tvil. Hvem som ligger å presser på salg i dag? Joda, vær så god. Bare å selge.
JosMag
26.11.2018 kl 13:07 3394

Telsystem i Spania jobber bra. Ser at de nylig har installert 3 systemer i en restaurant. Artig at de også tilbyr en integrert løsning som effektiviserer selve restaurantdriften med bl.a. Fra google oversettelsen fremgår følgende; Fra det første øyeblikk var det klart at de ønsket å få en integrert løsning som ville gjøre dem i stand til å jobbe på en mer dynamisk måte, kunne fokusere på hovedmålene, klienten og kvaliteten på tjenesten.

På teknisk nivå og som en global løsning har Telsystem installert 3 CashGuard kontantbehandlingssystemer, sammen med den komplette dataløsningen NCR Orderman og Ágora, slik at alle risikoer knyttet til kontanthåndtering og bedriftsledelse.
NCR ORDERMAN SYSTEMET GIR FORDELER TIL RESTAURANTEN
• Umiddelbar overføring av bestillingsinformasjon til kjøkken- og barprinter, og eliminerer feil.
• Kombinasjon av suksess av profesjonelle servitører og midlertidig service.
• Reduserte ventetider for kunder.
• Full kontroll over prosessene i restauranten.
• Nøyaktig innsamling uten å glemme drinker.
• Skrive ut fakturaer med belteprinteren direkte på bordet.
• Økt salgstid med økt salgsvolum på opptil 25%.

Høres vel bra ut det som nevnes over?
Slettet bruker
26.11.2018 kl 13:28 3370

Ja, og det er mye som er bra i Strong (foruten aksjekursen). Road Runners pluss må ha produkter = suksess. Spania vokser og utbredelsen øker dag for dag. Det kommer nok en ny Alimerka når tid som helst.
Slettet bruker
26.11.2018 kl 13:58 5590

Hmm, skjedde igjen. Kjøpte en post gjennom dnb. Men den er ikke synlig noen steder bortsett fra min konto. Noen som vet? Har opplevd dette tidligere også. Selgersiden ble heller ikke forandret.
Rosenthal
26.11.2018 kl 16:46 5503

Skjedde meg også for noen uker siden, samme skjedde vel også for noen år siden mener jeg huske, da ble det skrevet her om salg gjennom det sorte hull.
Elektrikeren
26.11.2018 kl 20:21 5407

Forrige ukes endringer på topp 50:

Daniel Bjørnstad kjøpte 7 000 aksjer
Nordnet bank AB kjøpte 3 692
Magnus den gode AS kjøpte 2 032
Per Einar Ugelstad kjøpte 150

Nordnet livsforsikring AS solgte 14 841

Avanza bank AB solgte 7 700
Bernhard Næss solgte 3 000
Skandinaviske enskilda banken AB solgte 40

Denne uken endte posten for øvrige investorer med +12 707 aksjer.
Det var heller ingen endringer i posten til Holmen Spesialfond som det har vært antydet her på strengen.


Slettet bruker
26.11.2018 kl 20:25 5405

Trikkeren: Takk for oppdatering. da skjønner jeg absolutt ingen ting. Var det ikke 120-150K som manglet forrige uke? Hvor har de blitt av? Kan det være at oppdateringen gikk over grensa på tre dager, så vi har svaret i morgen? Hvor mye har Holmen nå, forbi Strømstangen?
Redigert 26.11.2018 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
26.11.2018 kl 20:37 5392

Det var en "manko" forrige uke på 150 680 aksjer. Hvor disse er plassert er inntil videre et mysterium. Det kan jo være at det er plassert en ordre som ikke er fylt ennå, og derav ikke innmeldt?

Holmen har 3 550 000 aksjer. Strømstangen AS har 3 933 092 aksjer.
Slettet bruker
26.11.2018 kl 20:45 5385

Ja, det er en mulighet trikkeren. Forklaringen jeg fikk om forskjellig oppgjørstid mellom hus? Hmmmm. Synes det høres rart ut jeg. Da tror fortsatt det er Holmen. Håper virkelig det kommer noen rykk nå, hvem er ikke lei denne evige stillingskrigen?
Elektrikeren
26.11.2018 kl 20:50 5371

Det kan ikke sies annet enn at vi for øyeblikket ligger i et vacum. Volumet i aksjen er i ferd med å dø helt ut. Utrolig kjedelig. Trøsten får være at selgerne i alle fall har sluttet å stormdumpe aksjer. Vi må nok bare ta tiden til hjelp og satse på at det meldes en eller flere saftige ordre snart. De siste årene har desember vært bra på det området, så det kan jo fort gjenta seg.
Norviking
27.11.2018 kl 08:22 5227

Jeg oppfordrer iallefall til å kjøpe nå mens dette vacumet er
Når det løsner så er det greit å ha aksjer man har anskaffet for en god pris :)
Grantchester
27.11.2018 kl 08:35 5193

Og der poppet Russland opp igjen. Som investor, hadde det vært to selskaper, det ene med eksponering mot Russland og det andre ikke, ellers ceteris paribus, i hvilket selskap hadde dere investert ?

https://forum.hegnar.no/thread/16325/view/270677

PS: Har vært på en interessant reise de siste fire dagene, kjørte diagonalt gjennom det iberiske halvøya; Almuñecar - Porto - Almuñécar med stopp i Cáceres på vei opp. Jeg anbefaler ikke aksjer, men kan anbefale sistnevnte byen; en av de aller best bevarte og komplette middelalderbyene i Europa.
Redigert 27.11.2018 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2018 kl 08:56 5154

G: i Strongpoint. :) Russland er uglesett ja. Jeg har hatt en venn derfra og til og med en kjæreste. Jeg har lært å se den andre siden av den saken. Ja, det kan være krevende å gjøre forretninger der borte, men vi må ikke glemme at noe av de beste marginene og cash flow vi har hatt stammer fra Russland og var med å gi oss 1 krone i ekstra utbytte. Så, ja takk sier jeg. Poenget i Strong er at Russland er bonus, vi er ikke avhengige av de. Kos deg på tur!!! :)
Redigert 27.11.2018 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
bernes
27.11.2018 kl 09:17 5129

Håper styremedlemmene hører på deg.
De tok lønnstillegget og droppet å kjøpe...
Slettet bruker
27.11.2018 kl 09:21 5103

bernes: hva er dette for noe pjatt? De er pålagt å kjøpe, så det kommer. Jeg har truffet styre og spurt hvorfor de ikke kjøper. Det kan og bør også andre gjøre, så får de svar. Jeg legger ikke ut det her, nei. Vet du hva? Stemningen her er så dårlig nå at jeg har ikke ord. Vi har jo nettopp landet en flott SQS-kontrakt og alt ligger til rette for et kvartal med real cash flow, for ikke å snakke om Q1 hvor kostnadskuttene kommer inn. bernes og andre: opp med humøret.
Jeg kjøper i dag på dumpingssalg. Ja takk, så får jeg være den siste optimist?
Redigert 27.11.2018 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
LeifH
27.11.2018 kl 09:39 5048

Langt ifra mistet interessen for selskapet, men helt ærlig får man jo litt gi faen holdning når man ser ingen viser de har troen på selskapet. Ser igjen Jacob bruker Twitter for å spamme nabobil, og tydelig er karen med i flere selskaper, og man får en feeling at han jobber endel med nabobil også. Akkurat som andre ledere skulle spammet Twitter med andre produkter. Nei, la den falle så kan jeg kjøpe billigere enn dette.
Redigert 27.11.2018 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
bernes
27.11.2018 kl 09:41 5026

Ikke så lett å være optimist med 4 plass på taperlista og nedgang også igår pluss snart 2 år med fallende trend...
Slettet bruker
27.11.2018 kl 09:47 5008

bernes: skjønner deg godt og må jo si at jeg er utålmodig selv. Cash flowen øker jo i Strong, de viser vekst og med muligheter for sterk vekst. Aksjekursen går motsatt vei av resultatene. Det 30 mill kostnadskuttet som kommer neste år er jo nok til, tar det i hode, nær 70 øre aksjen i cash flow. Dette kommer på toppen av det som genereres ellers. Holmen har kjøpt aksjer for en betydelig sum og er nå stuck, kommer ikke ut om de vil. Hvorfor tror du såpass oppegående folk kjøper seg stuck i et selskap? Vil du ikke tro de er overbevist om et eller annet?.. Jeg kan love deg de har regnet og undersøkt. Så er aksjen vår trøtt av å bli mørbanket av uendelig strøm av salg på best. Spørsmålet er: vil du kjøpe eller selge en aksje som har falt 50% samtidig som i mye av nedgangen har vist vekst og guider positivt? Fremtiden ser bedre ut nå, enn da den gjorde på kurs 12 for eksempel.

Selv om jeg har sagt det en stund nå, så tror jeg det verste nedsalget er over. En kis med rundt 1,7 millioner aksjer har lettet seg på kort tid og dratt med seg en hel haug av medaksjonærer, flest utenfor topp 50. Eller rettere sagt: nær ikke noe salg på topp 50.
Redigert 27.11.2018 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
nima
27.11.2018 kl 09:51 4969

Så , så alt blir nok bra nå som styret fikk en saftig lønnsøkning, det er vel på grunn av utviklingen i aksje kursen. Ledelsen har kjøpt seg fred hos styret med at de har gitt styret så gode betingelser. Noe som skurrer i selskapet ?????
PSI- Investor
27.11.2018 kl 10:04 4951

Blir ikke så veldig imponert av land som driver og tar andre lands skip til fange, og synes ikke det er noe humor i det.
Men skal man selge aksjer pga det så bør man vel selge det meste kanskje, ikke bare Strong? Enten går verden videre eller så blir det alvor og da er det sikkert mest lurt med cash. Og da vet jeg forresten om et selskap som er flinke til å passe på penger!
Slettet bruker
27.11.2018 kl 10:12 4928

nima: snakk heller med folk, enn om folk? Ta opp telefon og ring de. Jeg har fått de svarene jeg vil ha, så kan du spørre de spørsmålene du vil. Er du så negativ til Strong som det gir inntrykk av her, så vet jeg ikke om dette er selskapet for deg? Da kan du jo legge deg i køen av overnegative selgere som jeg påstår ikke kan regne eller se muligheter.
bernes
27.11.2018 kl 10:17 4909

Collin: Vanskelig å være optimist med 4 plass på taperlista og kontinuerlig trend nedover i snart 2 år.
Fint om du er den siste optimst. Da snur det nok før jul.
NB: Jeg tolker ditt svar at styret ikke kan kjøpe pga nær forestående melding om kontrakt.
nima
27.11.2018 kl 10:19 4897

Jeg sitter beklagelsesvis godt lastet i Strong, men blir svært forbannet over utviklingen i kursen. Jeg finner det merkelig at de gir styret en så stor lønnsøkning i en eks. generalforsamling, normalt så skjer det etter års avslutning. Så du for tåle at jeg ser det det annerledes enn du.