Strongpoint nr 10-18 Nå er det trolig ikke fler aksjer til salgs

Just_Nilsen
STRONG 17.11.2018 kl 22:21 69190

Strongpoint leverer. Selskapet har fått en ny daglig leder med entusiasme og en ekstrem god arv fra tidligere CEO. Kontraktene og gode nyheter kommer inn ganske frekvent og lesere her kommer med linker så vi vet mer enn de aller fleste, noe JW fortalte meg på et Q. Dere kan av og til mere enn oss..

Min påstand!: STRONG er underpriset
Begrunnelse; I front innen retail, beste der i verden mener jeg
vinn vinn situasjon med kundene. De sparer penger for sine kunder, og de som er brukere er fornøyd.
og en økonomi som gjør at de har handlingsrom. Spent på hva JT finner på her.

Jacob Tveraabak er ny sjef med CV'n i orden. At han også gir et veldig godt inntrykk for meg personlig gir bare selskapet en vei videre. Trolig bygd på verdiene av tidligere DL. Jeg tror de kommuniserer vel. Sammen vil de være dynamitt er min mening!.

Jeg tror , men vet jo ikke om det kommer nok en selger på markedet, at denne kursen går langt!
Selv har jeg nå lastet litt over smertegrensen, men tror jeg blir belønnet.
Utbytte på 5-10% yield ville vært fint, men kanskje ny DL vil bruke fortjente på verdiskapning i selskapet. Ikke vet jeg.

Og jeg jeg elsker bare av de som tror på det samme som meg! Det er mange!
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2018 kl 10:21 5082

bernes: da legger du mye i mine ord. Ja, jeg tror på kontrakt før jul, men vet ikke om det er et hinder for kjøp nå? Og, styret skal ikke selv ut å kjøpe aksjer. Det gjør Strong for de - samlet. Styret får null rabatt på kjøp av aksjer. Ledelsen får 20%, i praksis 10% etter skatt, og det er kun opp til et visst beløp. Nå eier Strong rundt 100K aksjer selv som rekker en stund i alle fall.

nima: det tåler jeg godt, og jeg var litt undrende selv. Derfor snakket jeg med de og fikk de svarene jeg ville ha. Når du får den andre siden av historien så kanskje du også ikke er så ensidig? Det er bare å selge på 8,50. Det har blitt en god del aksjer på meg på 8,5X nå og til og med under litt tidligere i år.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
nima
27.11.2018 kl 10:30 5064

Har jeg ikke hatt tro på selskapet så har jeg solgt meg ut for lenge siden, men dum som jeg er så sitter jeg fremdeles.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2018 kl 11:02 5027

nima: noen av de smarteste personene jeg noensinne har møtt er aksjonærer i Strong. Kan gjenta til det kjedsommelige: Holmen har kjøpt. Jeg har faktisk jobbet med han andre Braathen arvingen, så jeg vet hva de gutta her er gode for. De kjøper da ikke aksjer i Strong for to-sifret antall millioner uten at de vet hva de gjør? Penger som er låst.
Snakk med folk og vær nysgjerrig så får du vite og blir bekledd. Jeg tviler sterkt på at de som selger i dag egentlig har så god informasjon om ståa i Strong? Har de spurt? Har de vært nysgjerrig? Nå går jeg ganske høyt ut, og selvfølgelig kan både jeg og for eksempel Holmen ta feil, men vet du hva? Jeg tror på fremtiden, produktene og folkene i Strong. Jeg har møtt de og snakket med de og stilt kritiske spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Grantchester
27.11.2018 kl 11:30 4984

Takk, Collin. Så de økte marginene skal pumpes inn i styremedlemenes lommer og aksjekursen forblir begredelig ? Kanskje slik det jobbes i Russland, men jeg har ikke sans for den type forretningsmodell. Jeg skrev "ceteris paribus" eller har du gjemt samfunnsøkonomileksene dine ? Når det gjelder de NOK 30 M i kostnadskutt, så håper jeg virkelig at ikke produktutviklingen og produksjonsapparatet berøres negativt. Kutter man der, ja da kan vi si "au revoir" til mulige aksjekursøkninger i fremtiden. Økningen i styremedlemenes honorarer er umusikalsk, gjentar jeg. Forresten, jeg er en av de som har vært mest positive når det gjelder mulighetene for STRONGs produkter. En annen sak er individene bak selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2018 kl 11:54 4953

G: du også bør adressere det du tar opp her, der det hører hjemme. Folkens: snakk med folk, ikke om. Jeg er russervennlig, ja. Ikke er jeg styrt av media her hjemme som har en tendens til å styre over i negativ retning. Bestefaren min satt i konsentrasjonsleir med russere og de delte av det lille de hadde. Jeg har hatt russiske venner og har lært å ikke være ensidig i denne saken. Selvfølgelig er det kritikkverdige forhold, korrupsjon med mere, men Russlands største bank korrupt? Vanskelig kunde? Jeg vil nå ikke velge bort Russland, men vi er ikke avhengige av de heller. Sikkert en hel haug med konkurrenter til Strong som ikke vil selge inn i Russland i det hele tatt? Individene bak Strong er hel ved i mine øyne. Vi får møtes på neste Q, så kan vi ta samtalen da. Håper virkelig kritiske røster kommer til. Still spørsmål folkens.

Edit: styrehonoraret i Strong er ikke hinsides og vi bør være konkurransedyktig så vi kan få inn de beste folka fremover? Jeg var kritisk til en så stor økning, men har fallt ned på at det var riktig. Samtidig er det noen som har styre som jobb, altså ikke annen inntekt. Styrejobben i Strong er mer omfattende enn mange andre selskaper også. Det er rett og slett mer jobb.
Jeg tenker dette har alt med kursnedgangen å gjøre, og lite med selskapet å gjøre. Hadde kursen vært 15 nå, hadde ikke dette vært en samtale overhode tenker jeg. Man bør ikke sitte å eie aksjer i et selskap man stort sett er kritisk til og i alle fall ikke om man ikke har trua?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
tunktee
27.11.2018 kl 17:25 4815

Hva kjennetegner en god forretningsmann?
Høyt energinivå og evnen til å ha mange baller i luften; Ofte seriegünder.
Så skal man klage på at at JT bruker sin PRIVATE Twiterkonto til flere ting enn å fremme Strongpoint?
Begriper ikke hva som er negativt med det, og håper at alt han tar i blir til gull.

Virker som folk leter etter ting å klage på, og skal overprøve alle avgjørelsene som ledelsen, styret og selskapet tar.
Hvis dere har bedre bakgrunn for å treffe beslutninger enn dem, og i tillegg et høyere kunnskapsnivå om bransjen, selg aksjen og start en konkurrent!
En god regel i aksjemarkedet er å ikke være aksjonær i selskaper man ikke stoler på.

Hadde kursen vært høyere hadde ingen klaget på noe, men enkelte tillegger selskapet skylden for denne.
Det eneste feile med dette selskapet er aksjonærene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2018 kl 17:50 4787

T: Hør hør. Forøvrig har Borregaard gjort nær samme øvelse som Strong. Økt styrehonoraret med 15% og pålagt styre å kjøpe aksjer. Det her er på dagsorden hos norsk anbefaling for eierstyring og selskapsledelse som sier i punkt 8: "Styremedlemmer bør oppfordres til å eie aksjer i eget selskap". Det er en rekke børsnoterte, veldrevne selskaper hvor styre eier lite eller ingen aksjer, se bare på de 5 største selskapene på OSE. Få eier aksjer i selskapene de leder. Kongsberg 4 av 5 styremedlemmer eier ikke aksjer. Statoil 5 av 7 eier ikke aksjer. Marine Harvest 5 av 7 eier ikke aksjer og så videre. I Strong er det også få medlemmer i styre, så totalt utbetalt honorar blir ikke så høyt. Enig med deg T, dette er en diskusjon om aksjekursen som trigger en svært negativ tone ovenfor ledelsen i Strong.
Jeg var selv skeptisk til økningen på 20%, men når jeg har summet meg, SNAKKET MED FOLK, undersøkt saken så lander jeg på at dette i sum er helt ok.

Mens noen klager over kursen, er det andre som vet å kjøpe. Vi har virkelig fått redusert antall aksjonærer i det siste og flere småaksjonærer forsvinner for hver eneste dag. T: håper du koser deg i varmen? Her er det 12 kalde. Bikkjekaldt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
tunktee
27.11.2018 kl 18:59 4729

Takk Collin! Du er nå snill, jeg regnet med å få kjeft for å være så slem.
Har ikkje kommet meg ut av landet enda, måtte utsette billetten en uke.
Nå har jeg det slik du hadde for litt siden. Blodtrykk som legen ikke aksepterer ;)

Men rette tidspunktet å reise på, minus 3 i november her.
Minus 12 på østlandet? Å fysj om fei, sender min dypeste medfølelse.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Norviking
27.11.2018 kl 19:46 4669

Lett å være uenige når kursen er slik den er
Da trekkes sablene raskt og "alle" vet best
Kan vi ikke heller være enige om noen punkter da ?

Selskapet er blant de ledende på sitt felt.
Selskapet tjener penger og har positiv cashflow
Selskapet vokser internasjonalt
Selskapet betaler bra utbytte
Selskapet har fått en ny frisk leder som vi forventer mye av.
Selskapet står foran gjennombrudd på flere fronter
Selskapet er underpriset og det er bare de få som virkelig har satt seg inn i materien som skjønner at vi sitter på et gullegg !

Kom gjerne med flere positive utspill og synspunkter
Det har vært nok sutring nå

amen
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
larserne
27.11.2018 kl 20:45 4617

Innom og leser meg litt opp.. Samme gnålet her og ingenting skjer... Kjøper ikke mer før «kontraktene» kommer... Like før nå???
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2018 kl 22:15 4547

Bare vent når neste kontrakt kommer, så skal du få høre på gnål. ???
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
27.11.2018 kl 22:28 4531

Det er jo virkeligheten, Norviking.
Det er for tiden mye redsel og luftige/høytflyvende selskaper på Ob. ( Dette henger lett sammen.)
At aksjekursen i et selskap med de punktene du setter opp, er lav, burde bare være en kjøpsanledning, en investering. ( En investering i nasjonens næringsliv, som børs opprinnelig var bygget for.)
Aksjeprisen sammenliknes med drømmer i selskaper som KAN gå til himmels (men dessverre ofte til helvete siden de har både gjeld og lav/ingen inntjening), der ligger noe av frustrasjonen og prisingen av Strong.
Strong er stødig i sin utvikling. Q4 vil ikke være noe unntak.


Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
HitIT
27.11.2018 kl 23:23 4510

"..The first store to go live with this functionality is a Cash & Carry type Axfood Snabbgross store in Årsta, South of Stockholm area. After an evaluation period of 6-7 months, a decision will be made about further installations..."

https://www.strongpoint.com/news/pick-by-light-electronic-shelf-labels/
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 07:51 4391

CUB kan bli supert. Må ha produkter nå i nye markeder og inntreden i Danmark til å begynne med. Ikke lett dette når vi har 3 børsmeldte kontrakter på rappen og de oversees HitIT... 1 pluss 1 er 2 ikke -1. Ikke det spor rart at Holmen er sulten. Larserne over her er vel representativ for småaksjonærenes salg? Har ikke fått med seg hva som foregår?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
LeifH
28.11.2018 kl 09:08 4329

Da har utkonos 15 c&c oppe. Snart må de bestille mer, 10 til.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
stifinner
28.11.2018 kl 09:17 4265

Norviking; jeg er sikker på at alle som kjøper aksjer i et selskap tror de sitter på et gullegg, sånn er det bare.
Strong tjener penger, eier unik teknologi og deler ut bra utbytte. Derfor sittet jeg fortsatt med aksjer i selskapet.
Jeg tror på et knallsterkt Q4 og Q1 2019, og et svært godt utbytte for 2018. Derfor kjøper Holmen aksjer.
Selskapet virker trygt, men de må komme med noen kontrakter nå, ellers skjer der ingenting med kursen, tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 09:27 4251

stifinner: enig, det må nok komme kontrakter. Samtidig ser det ut til at salgsiveren har slukket litt og selgersiden er ikke det den var. Mange aksjer har byttet hender i det siste. Ny interesse fra nye aksjonærer er også ønskelig. Vi har da et par i sivet, så får vi se om de tråkker til eller ikke? Akkurat nå er det dønnkjedelig, så bare å skru av egentlig. Og, ja jeg tror kontraktene kommer. Hørt det før? Hehe.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
28.11.2018 kl 09:38 4234

Tok 2000 nå på 8,86 via DNM, men de synes ikke i loggen. Det skjer stadig når man handler via dem. Hvorfor blir ikke disse handlene registrert i den offisielle loggen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
sulzrox
28.11.2018 kl 10:08 4201

Elektrikeren
Send mail til Oslo børs med spørsmålet. Da får du eit svar som er riktig og du kan stole på.

Eg vil anta at det er internt kjøp og salg hos megleren.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 10:46 4159

Det har da alltid blitt vist i loggen det også. Altså intern matching. Kan jo spørre OSE om de 150K aksjene som mangler?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
LeifH
28.11.2018 kl 11:22 4130

Fra 15 til 16 c&c på utkonos. 9 stk igjen før de trenger flere. Antatt at de har installert 2 på veldig kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 12:37 4077

Skjedde igjen nå. Kommer ikke opp i handelsloggen. Dette har jeg lyst til å vite hva er og hvorfor det skjer. Det samme med de 150K som mangler kjøper. Jeg har fått en forklaring, men jeg vet ikke om det virkelig er slik at det er forskjellig oppgjørstid mellom hus og til VPS, spesielt med tanke på aksjesparekonto? Hvem vet? Sender noen her en e-post?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
sulzrox
28.11.2018 kl 13:49 4015

Collin
Viss du har opplevd dette så send spørsmål hitt :
Juridiskavdeling@oslobors.no


Dark pools?
https://www.investopedia.com/articles/markets/050614/introduction-dark-pools.asp

http://www.paretosec.com/download/produktark/Det%20nye%20b%C3%B8rslandskapet.pdf
Utdrag side 6:
-Handel via dark pools
Når institusjonelle kunder skal gjøre store transaksjoner vil de normalt bare gjøre en viss %
andel av det total volum som blir handlet på Oslo Børs og de andre MTF-ene. Samtidig kan
de være interessert i å gjøre så mye som mulig via dark pools. Det vil da være en kjøps- eller
salgsordre som ligger i ordreboken til en dark pool, uten at noen kan se det.
*********De eneste som vil få informasjon om handlene som blir gjennomført er kjøper og selger. Ingen andre vet at det er blitt gjennomført en handel i en dark pool.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
JosMag
28.11.2018 kl 14:06 3988

Hvor får du denne Utkonos oversikten fra (antall utstasjonerte hentestasjoner)? Finnes det en link?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 14:10 3972

sul: ja er klar over det, men tviler på om trikkeren handler i DP? Kanskje? DnB har jo automatisk routing av ordre. Så er vi tilbake til de 150K som mangler da. Hvor er kjøperen av disse?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
28.11.2018 kl 15:05 3913

Trikker'n Jeg foreslår du ringer DNB og spør hvilken handelsplass de la ordren din i. Jeg vet ikke, men aksjer omsettes utenfor OB og den automatiske routingen av aksjehandel til DNB tar vel best pris, vil jeg tro?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
28.11.2018 kl 16:04 3856

Jeg la inn en helt ordinær ordre via netthandelsløsningen til DNM. Har sjekket sluttseddelen som jeg fikk på mail, og der står følgende:

Markedsplass: CHIX, TRQX
DNB Markets er motpart i handelen: (Nei)
Jeg har ikke sjekket hva dette er, eller hvor
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 17:03 3789

Har opplevd det samme som deg Elektrikern. Senest for et par dager siden. Handlet da gjennom dnm. Mener å huske det samme skjedde på flere ordre noen år tilbake. Trur jeg luftet det her da også uten at vi kom noe lengre enn DP. Aner ikke grunnen. Svar tas imot med takk
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 17:13 5679

100% jeg har snakket med DnB og de sier at det er automatisk routing av ordre hos de. Du og Trikkeren burde jo vite hvordan ordrene deres handles? Er det når du legger inn ordren at du har mulighet for å velge "automatisk routing"?

Angående Utkonos, så jobbes det hardt med å løse floken med myndighetene, alternativt så får vi kanskje et skap eller to i uka som bare står og går over lang tid? Hele forretningsideen til Utkonos er jo dette, så det bør bare løse seg. Tviler på at det skjer før jul, og kan nok ta tid inn i 2019 også. Men, dette er et må ha produkt for de, ikke "nice to have". Må ha.

Heia Magnus (sjakk). For et førsteparti.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
LeifH
28.11.2018 kl 17:22 5657

De lilla, ja. Så 16, om de ikke har installert flere igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
28.11.2018 kl 17:32 5642

Jeg la bare inn en kjøpsordre på vanlig måte, likt som jeg alltid gjør. Ikke noe fiksfanteri eller avarter av handelsmuligheter. Kjøpte 3 ganger i dag, inkl. de 100 aksjene i slutthandelen. De 2 første handlene foregikk altså utenom den offisielle lista, mens de 100 aksjene i slutthandelen slo inn normalt. Mulig at det ikke er mulig/lov å omgå "normalen" i slutthandelen?
Jeg har også kjøpt ganske mye i DNO de siste dager, på samme måte, og alle handlene der ble registrert på vanligmåte.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 17:42 5630

Noe foregår i her, utvilsomt. Hvem legger ordre i BP? Og, hvem kjøper? Jeg har påpekt fondet som har kommet opp på topplisten. Vi får se på mandag om vi er nærmere svaret.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Norviking
28.11.2018 kl 18:24 5594


@blommen

Dette er jo helt sjukt rått

Sitat fra linken din :
Zebra erbjuder endast sex stycken av alla sina 10 000-tals partners världen över att ställa ut i deras monter.
Cub är representant och ansikte utåt för de svenska teknologiska framstegen som har tagits under årets gång.
Tidigare i år har Cub fått två utmärkelser på Zebras nordiska partnermöte, som Bästa Lösning och Bästa ISV (Independent Software Vendor).

Som sagt
Vi sitter på et gullegg og likevel lempes det ut aksjer på billigsalg
Ja forstå det den som kan !
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 18:37 5580

Ja, det er slik jeg også ser på Strongcasen vår Viking. CUB sammen med Pricer er genialt og er et må-ha-produkt. Det er kun en eneste aktør i hele verden som holder på med hjemkjøring av matvarer som går med overskudd og det er en sveitsisk aktør som leverer med posten og Sveits er jo et lite land. De er nødt til å bli mer effektive. De er tvunget til å finne andre løsninger. Og, Strong har løsningene. Er det så vanskelig å tro på da? For markedet mener jeg. First mover på C&C, har unik teknologi gjennom CUB og samtidig Pricer som toppen på kransekaka.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
28.11.2018 kl 20:40 5506

Ok,, jeg sendte epost til OB og fikk svar per telefoon.

Du kan ringe meg i morgen. Tipper du vet hvem jeg er eller så finner du noen som vet, men vil ikke ut her offentlig. Det er altså flere muligheter. Det mest sannsynlige var det jeg skrev. Spør om hva DNM solgte aksjen videre for. Og du får få prisen de fikk! Jeg skriver ting jeg ikke vet noe om, men jeg liker dårlig om jeg ............ Jeg hater å bli lurt!
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2018 kl 21:58 5442

Ser ikke helt at noen blir lurt her Just, annet enn de som selger som lurer seg selv? Mesteparten av handlene foregår utenfor OSE. Synes generelt det blir altfor mye prat om aksjen og omsetningen av den, og altfor lite om selskapet, driften og ordres. Jeg er selv en av de som for tiden er mest opptatt av aksjekurs, håper vi snart får noe annet å skrive om...
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
28.11.2018 kl 22:14 5416

Yepp,

Collin, du vet jeg driter i kurs om utbyttet ligger inntakt og jeg ser det gode stabeidet som blir utført. Det er bere høyere yield om man ser cet sli.

Jeg ønsker et kursløft ved Q4. Noe med egentro å gjøre. Det er hardt å sitte på et papir som faller på en stigende børs. Vel, minikorreksjon, eller medi eller blir det en stor. Der føler jeg STRONG er sterk.

Jeg bor i Oslo, SC er hot! COOP Ullevål går nå for 80% for løsningen. Jeg tror det er en annen aktør enn ITAB. Her må SP sin løsning sette inn et støt. Kjøpe opp svensken i ITAB eller et eller annet. Det var et nytt navn jeg så der på Ullevål, men turde ikke gå nærme nok fremfor å sjekke hvem.

Her kan vinneren ta det meste i lokalmarkedet! Dette må SP demme opp for!

ps, jeg bruker nå løsningen om ikke det er ledig kasse. Kassaen er raskest om det ikke er kø, men der i SC er det bare sine egne ferdigheter som gjelder.

SC og C&C, Fy farao. Norges gruppen. Ta innersvingen på COOP her.

Jeg tror altså SP er et selskap for fremtiden! Bare så det sagt og jeg er merket av det i det jeg skriver.

Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
LeifH
28.11.2018 kl 22:20 5402

Syns strong var trege ute med SC, men de viser at de er tilstede veldig mange steder, så her kan flere SC ordre komme. Meget fornøyd med at kundene valgte strong sin SC som mest kundevennlig og best, det var vel grunnen for at de fikk denne 85 SC ordren og mest sannsynlig får hele kjeden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare