Strongpoint nr 10-18 Nå er det trolig ikke fler aksjer til salgs

Just_Nilsen
STRONG 17.11.2018 kl 22:21 69193

Strongpoint leverer. Selskapet har fått en ny daglig leder med entusiasme og en ekstrem god arv fra tidligere CEO. Kontraktene og gode nyheter kommer inn ganske frekvent og lesere her kommer med linker så vi vet mer enn de aller fleste, noe JW fortalte meg på et Q. Dere kan av og til mere enn oss..

Min påstand!: STRONG er underpriset
Begrunnelse; I front innen retail, beste der i verden mener jeg
vinn vinn situasjon med kundene. De sparer penger for sine kunder, og de som er brukere er fornøyd.
og en økonomi som gjør at de har handlingsrom. Spent på hva JT finner på her.

Jacob Tveraabak er ny sjef med CV'n i orden. At han også gir et veldig godt inntrykk for meg personlig gir bare selskapet en vei videre. Trolig bygd på verdiene av tidligere DL. Jeg tror de kommuniserer vel. Sammen vil de være dynamitt er min mening!.

Jeg tror , men vet jo ikke om det kommer nok en selger på markedet, at denne kursen går langt!
Selv har jeg nå lastet litt over smertegrensen, men tror jeg blir belønnet.
Utbytte på 5-10% yield ville vært fint, men kanskje ny DL vil bruke fortjente på verdiskapning i selskapet. Ikke vet jeg.

Og jeg jeg elsker bare av de som tror på det samme som meg! Det er mange!
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
LeifH
30.11.2018 kl 20:18 5066

Trur JT kjøper opp nabobil jeg, så kan vi leie ut noen biler også. Hehe. God helg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.11.2018 kl 20:22 5064

stifinner: hvem skal holde oss i sjakk. Jeg synes salgssiden ser ganske slunken ut nå. Og, innsidekjøpene har begynt. Det er jammen meg på tide at de siste kontraktene blir priset inn. God helg, håper du har det fint.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.11.2018 kl 20:32 5059

Her er jeg helt enig med stifinner, og når jeg er enig med stifinner står verden fanden ta ikke til påske:)

På det seriøse plan. Er gårsdagens innsidekjøp et tegn på at vi må vente enda noen uker på eventuelle meldinger?



Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.11.2018 kl 20:49 5049

Ikke nødvendigvis. Jeg har selv jobbet i prosjektdrevet organisasjon, og flere ganger kom ordrene like overraskende på oss som utsiden. Pilotene er jo ute, og plutselig bestemmer de seg. Vi vet hvor kort tid det gikk med C&C i Sverige med full utrulling. Spennende dager med innspurt til jul, så får vi se kontrakt - ikke kontrakt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stifinner
30.11.2018 kl 21:31 5022

Kanskje dere skal tenke på inngang i Pcib, karer?
Før den tar helt av, mener jeg!?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
LeifH
30.11.2018 kl 23:05 4979

Ja, kan komme mange ordre før nyttår, de pleier vel og være ganske store ordre? Så man får krysse fingrene, selv om jeg er klar på 7tallet. Men håper nå JT får sving på et produkt snart.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
tiger
30.11.2018 kl 23:48 4961

Har prøvd å formidle det på litt ulike måter men det mottas bare med avsporinger og diskusjoner om filologi. Jeg er misfornøyd og frustrert, fordi dette utvikler seg i feil retning. Jeg er på topp 50 og har vært det lenge. Hatt trua, standhaftig i årevis. Når selskapet nå har hatt stagnasjon og problemer med å prestere, hva gjør de? Øker lederlønningene. Det er så feil svar som det får blitt i mine øyne. Når vi aksjonærene signaliserer at vi ønsker at ledende personer viser rett innstilling og investerer i eget selskap (de har til og med 20% rabatt), hva svarer de med? Jo: VI skal betale alle aksjene for dem. Vi skal spandere det hele. Null risiko for dem. 100% av kostnaden på oss. Det er å vise oss finger'n, rett og slett. Nå får de faen meg prestere, og skape resultater for oss, eierne og ikke bare for seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2018 kl 00:10 4939

tiger: for første tar du feil. Det er ikke 20% rabatt til styret i Strong. 20%, i praksis 10% etter skatt, er kun for ledelsen utenom styret og kun opp til et visst beløp. Se aller siste innsidekjøp fra Baltikum. 0-rabatt på han vennen vår der nede. Forøvrig har Borregaard gjort nær nøyaktig samme øvelse, økt styrehonorar og innført tvunget kjøp. Jeg synes du skyter litt hardt her nå, for Strong selskapet vokser. Vi lander kontrakter. 3 stykker nå i sommer/høst. Les børsmeldinger. Så hvorfor er kursen der den er? Salgskåte småaksjonærer som er lei av 50% ned fra topp og den ene selgeren tar den neste i handa og snart kanskje også deg med flere? Tar SL og vil ha tilbake på skatten? I tillegg hadde vi han som klemte ut over en million aksjer på vegne av småaksjonærer. Om du er misfornøyd, så dra en tur til Rælingen eller plukk opp telefonen. Møt gjerne på Q så får vi hilse på deg.

Jeg var også opprinnelig uenig i økningen i styrehonorar, og adresserte det direkte og fikk svar. De øvrige største aksjonærene var enige i beslutningen.
Dette styrehonoraret tar all plass her nå og det er ikke urimelig høyt? Med mindre vi sammenligner oss med Olav Thon sine 100k for styreleder. Det er også noe med at når vi skal rekruttere nytt styre, så har det med å være konkurransedyktig. Styret i Strong har også få medlemmer.
Jeg synes det er beklagelig at JT ikke har kjøpt mer enn 20k. Jeg skjønner veldig godt at du er frustrert, men de siste dagene har det da sett noe lysere ut på salgssiden. At vi gikk ned etter to innsidekjøp er jo bare helt tullete. Holmen har kjøpt seg kraftig opp, men det positive som ligger i det blir jo ikke diskutert her annet enn at jeg gjentar det til døve ører, her er det full negativ overfokus som gjelder. Alt er galt virker det som?
Ta frem kalkulatoren og regn på Q4-talla som noen andre av oss har gjort. Det er noen kontrakter som blør inn i Q1 2019, men faste inntekter utgjør største delen av omsetningen, så bread & butter og på toppen har vi flotte kontrakter i tillegg til kostnadsbesparelser som slår inn i Q4 men i full blomst i Q1 2019. Jeg kan ikke skjønne annet enn at talla for Q4 blir supre?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
tiger
01.12.2018 kl 00:39 4923

Får håpe du har rett angående nåsituasjon og fremover, Collin.

Vedr at styret ikke har 20% rabatt så hadde jeg ikke undersøkt det, tok det bare for gitt. Men i så fall ville jo det vært rette grepet å gi dem den retten da, og ikke at vi skulle betale alle aksjene for dem, eller hva? Poenget med at ledelsen skal investere er jo at de skal vise så stor tro på sitt selskap at de risikerer sine egne midler. Et pålagt og fullt påspandert aksjekjøp gir intet sådant signal, det er helt verdiløst som innsidekjøp. Det er kun et tilleggshonorar.

Jeg synes dessuten det er umusikalsk å smøre på lesernes betingelser når selskapet ikke har vist fremgang men faktisk tilbakegang, og realiteten er nå at nesten halve våre verdier på børsen er borte fra topp.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
LeifH
01.12.2018 kl 00:51 4918

Collin, trur ikke det er noen her som har så bra oversikt over strong som du har. Men kanskje en, JT? Og som andre sier, han kjøper fortsatt ikke.
Jeg trur strong vil bli rå bra, og kursen er vel basert på at alle vil ut. Kanskje noen har lånt, andre går for skattefradrag, og noen mistet troen, risiko og selge pga skattefradrag i disse tider mener nå jeg.
Man får håpe JT er verdt sin plass, for han burde levere etter Waaler, ellers ser det ikke bra ut på CV hans. Hehe.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2018 kl 00:55 4917

Du sier tilbakegang? Kan du forklare? Vi er i vekst og lander kontrakter, nye markeder og piloter, ikke å glemme, etter lang tid uten noe som helst. Det er tydelig at vi har forskjellige briller på. Selskapet går så det suser med større muligheter enn noen gang, samtidig rikker ikke kursen på seg en millimeter i riktig retning. Selskap og aksjekurs er to forskjellige ting, men som vil enes over tid. Jeg har sagt det før og gjentar igjen: er man så negativ til sin investering så skjønner jeg ikke at man gidder å sitte på papiret.
Ring Holmen, de kan tenkes vil ha et par hundre k til?

Greit å blåse ut her på HO, for tingenes tilstand er da ikke så hakkende dårlig? Om vi lar styrehonoraret ligge, hva sitter vi igjen med av negative saker? Vi nevner i fleng? Forøvrig er JT tungt investert andre steder for øyeblikket og han har da kjøpt 20k så det er da noe. Se hvilke andre selskaper på OSE som er tunge på innsidere. Det er flere hvor de eier null og nada, men selskapene gjør det godt. Begynn med TEL, STL og de største, der eier innsiden pent lite med aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
LeifH
01.12.2018 kl 01:09 4909

Du har som regel rett, Collin. :D (ikke ironisk) god natt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
tiger
01.12.2018 kl 01:18 4913

Collin - først og fremst tilbakegang i omsetning. Har vært en del kvartaler med det nå, dessverre. Dramatisk tilbakegang i hjemmemarkedet. Nedtur i aksjekursen er jo en konsekvens av det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
LeifH
01.12.2018 kl 01:24 4911

Om man ikke har skjønt at hjemmemarkedet ville få dramatisk fall i omsetningen da har man ikke følgt med. Heller større omsetning internasjonalt enn hjemmemarkedet, og hvorfor man hadde stor omsetning ved ex 1kr var på nye sedler og mer enn 600+ CG solgt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2018 kl 01:41 4902

Nettopp Leif. Om man mener Strong vil levere negativ vekst, så skal man så absolutt ikke eie aksjer. Dagens prising er lik med å levere en EBITDA på rundt 50 mill i året. Jeg mener vi kan klare det i halvåret neste år, eller 2020. Defor eier jeg aksjer i Strong.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Casiasia
01.12.2018 kl 04:50 5123

Liten tvil om at CUB kjøpet var genialt. E-commerce suiten Strongoint tilbyr nå passer utrolig bra til trendene; C&C kombinert med CUB som igjen kombineres med Pick by Light og Pricer, gir kolonialbransjen det de trenger. Mens Strongpoint tidligere har hatt fokus på cash handling så vil mye av veksten komme fra E-commerce fremover. Strongpoint har blitt en viktig partner for E-tailers.

Spørsmålet er hvor lenge selskapet blir uavhengig. Etter at CUB har tatt av, nå også kombinert med Pricer brikkene, så må noen i Stockholm regne på Strongpoint. Selskapene kjenner hverandre godt og Pricer har delt ut partner-awards til Strongpoint hvert år. Situasjonen er ikke vesentlig forandret siden sist jeg skrev om temaet, men synergien mellom Strong og Pricer har blitt enda tydeligere.
Market cap på Pricer er ca 1.1 mrd NOK. For Strong 0.4 mrd NOK. Ved å selge Labels og SQS så ville Pricer i praksis få Strong gratis. Enorm synergi i felles salgskontor og kryssalg av C&C, C&S, CUB, ESL, SC, etc. Tror ikke Strømstangen vil selge billig så tipper det handler om hvor langt Pricer vil strekke seg. Tipper også det ikke er tilfeldig at Holmen Spesialfond har kjøpt seg opp i et illikvid 'mini' selskap. De har selvsagt hatt en grundig gjennomgang med JT etter q3.
Budpremie på 50% gir ca. 13.5 per aksje. 70% gir ca. 15.3. Tror det er innen rekkevidde. Ikke minst når neste store C&C avtale offentliggjøres. Tror dette skjer før neste sommer.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Grantchester
01.12.2018 kl 07:10 5090

Bra, kort, relevant og ikke haussende innlegg, Casiasia. Ønsker flere slike innlegg. Tror også på større C&C ordrer fremover. Og CG og SQS ordrer. Observerer med gjevn mellomrom hvordan de arkaiske sikkerhetsbilene til Loomis og Prosegur blir brukt til mindre leveranser til bankene her i Sør Spania. To ganger har jeg sett de to sikkerhetsvaktene levere eller hente pakker i konvoluttstørrelse. Det er overkill og bare et tidsspørsmål før disse bilene og vaktene vil bli erstattet av soft cars og lette CIT kofferter.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2018 kl 10:26 5019

Ha en god lørdag.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
tunktee
01.12.2018 kl 13:02 4939

Har ingen tro på at noen får tilslaget på drøye 15 kroner!
Kanskje er det noen av grunnet til at vi ikke blir solgt; Avstanden mellom markedsverdi og forventet verdi er for stor. Hadde selv ikke stemt for et salg på et slikt nivå, og tror der er flere andre som heller ikke selger der. Husk at 10% stopper et salg. En pris på linje med Pricer er mer riktig, men da blir vi kanskje for dyr for dem hvis det ikke er en utveksling av aksjer. Men det igjen vil tilsynelatende være en dårlig deal for aksjonærene i Pricer.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
01.12.2018 kl 15:20 4886

Nei 15,- kr er ikke akseptabelt for meg heller. Det var jo kursen over for to år siden.
Hvis de som har presset kursen ned hit den er i dag har lyktes med å få dagens nivå til å oppfattes som riktig og 15 kr en fjern drøm så må jeg si at de har vært dyktige.
For noen år siden var jeg eneste aksjonær som nektet å selge for en gitt pris i et selskap. Jeg hadde kanskje omtrent en prosent.
De truet med rettssak og jeg ønsket dem lykke til med det.
Det endte med at jeg fikk dobbelt så mye som alle de andre, de valgte å spare advokatutgiftene og heller la meg få det som jeg ville.
Fikk munnkurv da...
Dette var ikke noe børsnoterte greier, det kom aldri så langt.

Hadde jeg vært fornøyd med 15 hadde jeg solgt på 15.
Blir jeg tvunget til å selge på 15 vil jeg føle meg lurt etter så mange år med ståltro på årlige utbytter på flere kr og tilsvarende god kurs.
Det er jo fremover nå dette har mulighet til å inntreffe
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
01.12.2018 kl 21:47 4765

Hvis vi antar, som vi bør:
At kontanthåndering i butikker i Norge, og spesielt i resten av Europa, vil fortsette.
Men at effektivisering av butikkdrift og hjemlevering og nettkjøp også vil eskalere.
Med CashGuard, SQS, Cub og hentebokser/ C. C., - finnes det truende konkurrenter i markedet?
I hvilke del av denne viktige og store sektoren vil Strong ligge bakpå?
Hva skal eventuelt hindre en videre vekst og inntjening?
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
tiger
02.12.2018 kl 00:14 4711

LeifH - forstår ikke helt dette argumentet. Det blir litt avsporing av diskusjonen. Kritikken min gikk på at jeg synes det er dårlig timing å gå for stor økning i honorarer når det er nedgang. At man eventuelt kunne forutse nedgangen har ingenting med saken å gjøre.

Collin - det blir også feil sett med mine øyne å påstå at det er vekst, når vi faktisk omsetningsmessig befinner oss tilbake på 2015-nivå ca. Det er tilbakegang, ikke vekst.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2018 kl 00:26 4716

Sammenlignet med 2017 leveres det vekst i 2018 og trolig et knallbra Q4? Men når brillene er så mørke så ikke det spor rart at kursen er der den er? Ja, vi har vært i en bølgedal men maken til pessimisme skal man lete lenge etter. Og vi har nå alle tegnene på at pilene peker oppover. Kostnadskutt i Q4 og betydelig kostnadskutt i Q1 hvor brorparten går til S&M. Da skal man selge aksjen? Første mulighet?

Opp med humøret. Vi har begynt å lande kontrakter igjen. 2018 skal også som helhet bli en god del bedre enn 2017. Si meg leverer Strong negativ vekst fremover? Tror vi det? Jeg finner det lite sannsynlig med den produktporteføljen vi nå har. Bare muligheter.

God natt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Norviking
02.12.2018 kl 08:45 4632

@ Collin

De som selger nå har ikke mørke briller på


De har bind for øynene !
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
LeifH
02.12.2018 kl 11:29 4586

Du sier nedover, tiger. Ja, hjemmemarkedet, men hvor går det oppover? Ser du kun at det går nedover et sted og ikke oppover et sted? Rart syn på ting.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2018 kl 13:56 4569

Vi har ikke vekst, fordi det er egentlig ikke vekst. Jaja. Bare å selge da.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Grantchester
02.12.2018 kl 14:24 4554

Bruk av kontanter gjelder også her;

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ql468V/krever-pengene-tilbake-fra-banken-etter-strippeklubb-besoek-i-utlandet

Noen lærer aldri.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
tiger
02.12.2018 kl 19:35 4452

Det er eneste argumentet du gnåler om hele tida. Hvis noen ikke er enig med deg i at alt er fryd og gammen, så kan de bare selge. Blir utrolig fruktbar diskusjon av sånt...

Hvis nedgangen i noen markeder er større enn oppgangen i andre så er det vel nedgang totalt. Det blir ikke bedre av å lukke øya for tallenes tale.

Jeg sier ikke at jeg ikke har trua på noen ting når det gjelder Strongpoint. Det er meninger dere prøver å tillegge meg. Jeg hadde en ytring om at å øke lederhonorarer var dårlig timing nå, med halverte verdier for oss andre.

Ting er ikke svart eller hvitt. Jeg har langt over 10 års fartstid som aksjonær, og har vært med på opp- og nedturer, gode og dårlige beslutninger, men ennå ikke sett potensialet i produktene forløses helt. Det frustrerer, men det er i mine øyne langt fra rette tidspunkt å selge nå - men det betyr heller ikke at jeg gir stående applaus for selskapets prestasjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2018 kl 19:48 4452

Det som ikke gir en fruktbar diskusjon er når du slenger ut kommentar om at Strong ikke vokser for deretter å komme med 2015 drassende etterhvert. Ja, omsetningen i spesielt Norge har stupt på grunn av cash er ut og markedet mettet. Men, i hele perioden også fra 2015 har vi vokst internasjonalt. I APAC leveres det vekst hvert eneste kvartal nå og før vi i det hele tatt begynner på 2019, så er ordrereserven nok til at APAC vokser i 2019. Jeg gir stående applaus når det gjeder oppkjøp og å ta frem produktene. Det har kanskje vært for mye produtfokus? og for lite på salg(?). Nå dreier fokus fra produkt til nettopp salg. Full trøkk.

Oppkjøp med bravo: Vensafe. Gikk med underskudd år etter år. Strong fikk kjøpt det til en brøkdel av R&D samt fikk skattefordelen. Vensafe gikk med overskudd med en gang Strong tok over. CUB? Ikke kom å si at det ikke var innertier? +++
Produkter med bravo: SQS, Sperbank ønsker konkurrenter men ingen når opp til deres krav utenom Strong. CG: det er ikke enkelt å få et slikt system til å fungere godt. Bare se på Alimerka. De gikk for konkurrenten men angret. Vensafe: med med ny software og produktoppgradering. Nå fungerer systemet suverent etter å ha vært helt bak mål, hilsen en av Norges beste Rema 1000. +++
Jeg og Holmen har trua ja, hvor er nedsiden her nå? Småaksjonærer som selger? Jeg synes det er helt utrolig når folk leter etter hver minste ting å være negativ til og så ender vi opp med styrehonorar og det skal få full fokus og oppmerksomhet? Forklaringen på kursnedgangen i det siste er mer psykologi enn noe annet mener nå jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Grantchester
02.12.2018 kl 20:12 4444

Enig at styrehonorarøkningen var lousy timing. Nedsiden består vel av en ledelse/styre som ikke klarer å utnytte potensialet i produktene og markedene.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2018 kl 20:25 4428

Må vel gi JT litt tid tenker jeg. Han fikk jo så vannvittig mye motvind nærmest før han hadde begynt. Nå på rekordtid har det kommet ny salgsstrategi med Road Runners og det er landet kontrakter. Med eller uten JT vites ikke? Alimerka dealen kom når han var på signingsferd. Tilfeldig? Ja, kanskje. Nei, vet dere hva. Det er ikke så mye å være negative til her nå, heller positiv tenker jeg. Fra mitt ståsted er det oppkjøp jeg er mest skeptisk til. Timingen med styrehonorarøkelsen kom som følge av press fra oss aksjonærer angående manglende innsidekjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Grantchester
02.12.2018 kl 21:07 4397

Alimerka var en endring i betalingsbetingelsene, jeg vil ikke kalle det en «deal». Dealen ble gjort under JW. Jeg ville ha foretrukket at styre/ledelsen hadde vært presset litt mer på resultatene (istedenfor på insidekjøpene) de siste 2,5 årene. Det har vært musestille fra aksjonærene på Q-presentasjonene.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2018 kl 22:52 4331

Enig G. i å være resultatorientert. Jeg har stilt på mange Q og stilt spørsmål i forkant. Sendt e-post og vært mange turer på Rælingen. Jeg har kun en gang stilt spørsmål om innsidekjøp og vedkommende kjøpte da samme dag. 10 år siden tror jeg? Ekstremt enig, la oss snakke om noe annet enn innsidekjøp og styrehonorar. Det beinet er ferdigtygget.

De store avsetningene som kom i Q2, kom sammen med Alimerka.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
02.12.2018 kl 23:19 4308

Jeg har bar skumlest, men gleder meg over interessen her for papiret vårt. Tiden har vært brukt på 1. søndag i advent og barn og barnebarn og nå er det natta.
Jeg bet det i meg med et innlegg før beddan!

Casiasia
I går kl 04:50

Jeg ønsker å snu ditt innlegg på hodet, tror jeg.

Ok, hvor mange her vil gå i en emisjon for å kjøpe opp Pricer! Og kanskje ville gått for et oppkjpøp.
--------------
Og så lurer jeg på hvorfor ikke TOMRA sluker STRONG på kurs 25.
Der tror jeg prisen vil ligge for dem og det ville være et godt kjøp, men da med aksjer som del av kjøpet for oss som tror på de begge..

Det er noen der ute som er feige, spør dere meg. Disse tre selskapene kan skape noe Nordic megastort! Varemerket made in i våre land er ekstremt høyt priset.

Men ikke ta av nå. Vent til over nyttår! Om det kommer en kontrakt eller to så går jo som sedvanlig kursen ned,)
Illikvid selskap, men som leverer! Glad ikke Kona ser på aksjekurser og som de fleste, ikke kan tenke lenger en nesetippen når det gjelder selskapsverdier.
----------
Herlig søndag. Masse god sport og det meste gikk jo vår vei. Og jeg bor ikke i Drammen, ei heller Tronhjem. Men jeg likte aller best vår nye komet der i Storslalom.
Jeg er nesten støl etter å ha sett kjørerne ned der på sporete løyper og ...
-----------
Jeg tror Strong tar de rette aggresive valgene, men jeg ønsker også å ha med stein på stein taktikken som forrige leder stod for. .

Ha en fin førjulstid, kjære cybervenner!
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Grantchester
03.12.2018 kl 05:39 4216

Gode nyheter for STRONG i Spania;

Det andalusiske folket er etter nesten 40 år blitt kvitt den klamme venstrepopulistiske hånden som har bremset økonomien i denne store og meget vakre regionen. Et lite håp på at det skal bli mindre fattigdom, mindre korrupsjon og mindre subsidiering i alle mulige former.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2018 kl 14:47 4003

Takk for at du følger så godt med der nede på solkysten G. Verdifull informasjon du kommer med, lærer noe nær hver gang du skriver noe.
Heldigvis fikk jeg kjøpt litt på 8,64 før det ble tomt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
bernes
03.12.2018 kl 15:18 3981

"Og så lurer jeg på hvorfor ikke TOMRA sluker STRONG på kurs 25"

Trur ikke TOMRA - STRONG er noen god match.
TOMRA er spesialisert på recycling på fler og fler områder og bør være fokusert på det og ikke noe annet..

Ville heller se ITAB og PRICER.
Kanskje ITAB overtatt av STRONG og deretter fusjon STRONG/PRICER.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2018 kl 15:27 3985

Nå har Tomratopp sittet i styret i Strong leeeenge, så hadde Tomra vært aktuell så hadde det vel materialisert seg allerede? Pricer er nok en god match, ja.
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
03.12.2018 kl 15:44 3976

Jeg hvorfor ikke, bernes! Det er veldig mange tilbydere av SC, sist jeg sjekket kuirsen til ITAB var den i en stygg trend og kanskje det svenske selskapet kan kjøpes til en god pris. Pricer passer som hånd i hanske, men det vil neppe være mulig å være overtagende selskap og en fusjon der ville være mest sannsynlig. Men jeg gir ikke slipp på Tomratanken. Søppel blir/er det av retail, Pant er en av løsningene. Håndteringen av avfallet er siste del av prosessen. Det kunne blitt et veldig stort selskap i noe som har fremtiden i seg..
Redigert 21.01.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare