Strongpoint nr 10-18 Nå er det trolig ikke fler aksjer til salgs

Just_Nilsen
STRONG 17.11.2018 kl 22:21 69272

Strongpoint leverer. Selskapet har fått en ny daglig leder med entusiasme og en ekstrem god arv fra tidligere CEO. Kontraktene og gode nyheter kommer inn ganske frekvent og lesere her kommer med linker så vi vet mer enn de aller fleste, noe JW fortalte meg på et Q. Dere kan av og til mere enn oss..

Min påstand!: STRONG er underpriset
Begrunnelse; I front innen retail, beste der i verden mener jeg
vinn vinn situasjon med kundene. De sparer penger for sine kunder, og de som er brukere er fornøyd.
og en økonomi som gjør at de har handlingsrom. Spent på hva JT finner på her.

Jacob Tveraabak er ny sjef med CV'n i orden. At han også gir et veldig godt inntrykk for meg personlig gir bare selskapet en vei videre. Trolig bygd på verdiene av tidligere DL. Jeg tror de kommuniserer vel. Sammen vil de være dynamitt er min mening!.

Jeg tror , men vet jo ikke om det kommer nok en selger på markedet, at denne kursen går langt!
Selv har jeg nå lastet litt over smertegrensen, men tror jeg blir belønnet.
Utbytte på 5-10% yield ville vært fint, men kanskje ny DL vil bruke fortjente på verdiskapning i selskapet. Ikke vet jeg.

Og jeg jeg elsker bare av de som tror på det samme som meg! Det er mange!
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2018 kl 12:02 10690

Ja og ny største aksjonær? Om ikke Holmen er forbi Strømstangen, så er de veldig nære. Ikke sant Trikkeren?
At Holmen øker er et kjempe kjøpssignal. Dyktige folk som kun tar få posisjoner og sitter langsiktig. Nær flaggegrensa på 10% er de også.
Redigert 21.11.2018 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
Norviking
21.11.2018 kl 13:38 10614

Om vi får 50 øre utbytte så er det ca 6% direkteavkastning på dagens kurs ( jeg tror mer på 60 - 65 øre )
Det er også en svært begrenset nedside men, det er en mye større mulighet for en fantastisk oppside i Strong.
De som selger her nede må lære seg kuleramma på nytt :)
Kjøp og hold er det som gjelder !
Redigert 21.11.2018 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2018 kl 14:06 10589

Ja, Viking. Det er cash flow nok til å utbetale mer enn 50 øre i utbytte og det er egentlig uten å ha lykkes helt. Det er omsetning på det jevne med vekst vel å merke. Så, kjære selgere, dag ut og dag inn, hvor er nedsiden når det jevne salget er nok til å utbetale et utbytte som ligger i øvre klasse av samtlige utbytteselskaper på Oslo Børs?
Når Holmen vet å hamstre, så er det verdt å stoppe opp og tenke seg om.
stifinner
21.11.2018 kl 14:28 10563

Collin, jeg trodde du hadde Pcib på blokka di, og visste hvilke triggere vi har foran oss der?
Jeg kan ikke se andre triggere i SP enn Q4 og et godt utbytte, men det er jo lenge til.
Nå kan det selvfølgelig komme noen kontrakter som lyn fra klar himmel, men det er vi helt uvitende om.
Med Pcib så vet vi hva som kommer, med et visst tidsmessig slingringsmonn, men dog, vi vet noe.
Så kan du fortelle meghvilke triggere du ser i SP, og eventuelt hvorfor det er langt frem for Pcib?
Jeg tror det motsatte av deg, som du forstår, men det hadde vært veldig hyggelig med en kursøkning i SP nå.
Jeg solgte noe Strong i august 2018, og siden da har kursen ligget ca. 10% under det jeg solgte for.
Slettet bruker
21.11.2018 kl 15:03 10528

Ja, PCIB står på lista mi og myser bort på kursen av og til. Sist jeg så i dag var den opp 6% og sist jeg vurderte inngang så var kursen 26. Jeg endrer mening ofte, så vi får se. Triggere i SP listet jeg opp for litt siden og en av de var SQSordre, som vi har fått. Kursen i Strong lider under negativ psykologi og så og si kun småaksjonærer som selger. Nærmeste trigger? Kan tenkes Holmen flagger 10%? C&C er nå i 7 land og piloten i Sverige vet vi gikk kjapt, så hvorfor ikke? S&C er også nærliggende med ny tobakkslovgivning i flere land? Alt vel ellers Stifinner?
stifinner
21.11.2018 kl 15:19 10527

Ja da, Collin, alt vel.
Vi får tro på bedre tider foran oss for Strong.
Slettet bruker
21.11.2018 kl 16:09 10485

Godt å høre Stifinner.
Det har vært massivt med omsetning i aksjen til Strong å være den siste tiden og litt overdrevent: det er snart ikke igjen småaksjonærer. Alle som en er skremt ut av 50% kursnedgang siden topp. Kursnedgangen går i motsatt kryss av driften i Strong. Aksjekursen er sørgelige greier, selskapet går så det griner og genererer godt med cash. Mulighetene har aldri vært større. Holmen har støvsugd småaksjonærer og er nå kanskje største aksjonær i Strong. For de som kjenner Holmen, så er det et solid kjøpssignal. De kjøper få selskaper, etter nøye analyse og sitter langsiktig.
Grantchester
21.11.2018 kl 21:48 10269

Jeg var i den lokale frokostbaren i morges tidlig, var der ganske lenge siden jeg møtte flere bekjente og en potensiell leverandør til et eiendomsprosjekt. Snakket med minst 4-5 spanjoler og observerte flere andre. Alle spanjoler, bortsett fra meg - hyggelig, autentisk, dette er ikke Marbella, Puerto Banús, eller Torrevieja, nei dette er Almuñécar, en 3500+ år gammel andalusisk kystby. Vi snakket bank og finansinstitusjoner, alle deltagende selvstendig næringsdrivende. Alle var meget skeptiske (og med god grunn) til denne sektoren. Flere eier betydelige aksjeposter i de store spanske bankene og som dere vet har disse falt mye i verdi. Andre klager på de nær-null % rentene og eskalerende bankkostnader. Nå kommer det. Når vi skulle gå hver vår vei betalte alle med kontanter, ALLE !! Og sånn vil det bli lenge fremover kunne flere konstatere. Jeg har forresten aldri sett noen betale med kort akkurat i denne flotte frokostbaren. Noen burde skrevet en artikkel om kontantbruken i Spania i for eks. DN eller lignende avis/blad/magasin. Jeg bidrar gjerne med info/tekst og bildemateriell.
Redigert 21.11.2018 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
Grantchester
21.11.2018 kl 21:59 10255

Det var snakk om salg av SQS for noen dager siden. Et par kommentarer;
i) er det interessant å selge denne potensielle gullgruven ?
ii) så å selge til mulige russiske interesser er ikke helt enkelt - man skal sikre seg fra alle kanter som kanskje ikke er fysisk mulig
iii) noen argumenterer at CIT ikke passer i Retail-segmentet. Det gjelder muligens i Norge, men i land som Spania er det i høyeste grad en sterk kobling, nemlig at de store supermarkedskjedene genererer enorme mengder kontanter som må uttransporteres nesten daglig. Foreløpig skjer dette med høysikkerhetsbiler. Hva skjer når dette markedet åpnes for IBNS ? Ja, da åpner det seg store muligheter for STRONGs CIT produkter.
Det er en dårlig idé å selge SQS nå. Heller det motsatte - investere i salg og markedsføring av flere kofferter ! Konkurrenten Spinnaker åpnet for relativt kort tid siden et nytt marked i Chile med sine produkter, dokumenter her i en tidligere tråd.
Redigert 21.11.2018 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Grantchester
21.11.2018 kl 22:22 4658

Helt enig med deg, Elektrikeren angående styrehonorarene - forslaget er umusikalsk. Det blir litt som å gi ut Nobelfredsprisen før freden er skapt ? Det hadde vært på sin plass med en eller to utlendinger med den rette tekniske/kommersielle kompetansen, språkkompetansen og erfaringen selvfølgelig, i styret. Altfor få utlendinger i norske styrerom. STRONG er (og skal bli enda mer) internasjonal. Da passer det også med internasjonaliseringen av styret. Jeg er klar over at svært få utlendinger lykkes i Norge og at det sitter dypt å hente inn utenlandsk kompetanse - vi har observert det i idretten, i Bergens festspillene, i industrien og senest ifm med fregattfadesen hvor den beste (nederlandske) kompetansen ikke ble hentet inn. Synd, og et tap av potensielle ressurser.
Redigert 21.11.2018 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Grantchester
21.11.2018 kl 22:25 4662

Fint med utviklingen rundt C&C. Kjempebra, jeg har skikkelig tro på dette produktet.
Slettet bruker
21.11.2018 kl 22:48 4648

SQS blir nok ikke solgt G, men det hadde gitt oss cash til å virkelig satse på de andre områdene og en etterlengtet kursoppgang.
Loomis har kjøpt godt med kofferter over mange år. De er jo store i flere land. Sammen med alt det andre som hender. Do the math. Jeg som aldri bruker kontanter, tar alltid ut cash hver gang jeg er i Spania. Det er kontanter som gjelder der. Uten tvil. Mange Taxier som ikke tar kort jo.
PSI- Investor
21.11.2018 kl 22:50 4645

Grantchester: gode innlegg!
Er enig mhp å ikke selge sqs, kan bli bra å eie det. Dessuten brukes jo sqs- teknologi i cashguardene så da ville vi ikke eie hele cg- teknologien eller vært helt herre over videre utvikling av cg
LeifH
22.11.2018 kl 09:38 4531

Virker som det er fortsatt mange som skal ut. Syns fortsatt det er utrolig at JT ikke har handlet mer enn 20.000 aksjer, en som sier han er veldig positiv til strong men vil ikke eie mer enn 20.000 aksjer.. Da begynner man å lure om han er så positiv allikevel. Utrolig skuffende av JT, rettogslett.
Slettet bruker
22.11.2018 kl 09:41 4743

Leif: Hvorfor tror du Holmen har kjøpt over 4 millioner aksjer? Og er nå nære flaggegrense på 10%. De har i alle fall over 9%. Ellers eier forrige styreleder 400 000 aksjer og har du snakket med ham? Gi nå JT litt tid, han er ikke varm i stolen enda og er fullt opptatt med å jobbe, ikke å glo på en dataskjerm.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
stifinner
22.11.2018 kl 09:52 4723

Collin, JT trenger ikke å glo på en dataskjerm, han kan bare kjøpe. Enig med leif.
Forrige CEO viste at han hadde troa.
Triggerne du ramset opp for Strong vet vi aldri når kommer, det er forskjellen på de to ovennevnte selskap. For Strong sin del er det kun et håp om at noe kommer i fremtiden.
Kursen blir liggende der den ligger til den dagen det kommer en skikkelig kontrakt/salg.
At Strong har potensiale til å bli noe stort, er sikkert, men da må JT levere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
LeifH
22.11.2018 kl 10:28 4723

Skjønner din versjon også, Collin. Tålmodighet er vel ordet. :D
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2018 kl 10:30 4717

stifinner: hvorfor er du så nærmest ensidig negativ i Strong og alt er bare fryd og gammen i PCIB?
I går kommenterte du at du har spart 10% på å selge STRONG i august. Hvor mye hadde du spart på å selge PCIB på samme tidspunkt? Det er nå litt mer enn håp jeg legger til grunn og jeg sitter godt informert. Bare de siste kontraktene, kostnadsreduksjon, økt markedsaktivitet i sum tilsier at dagens kursnivå er helt utrolig egentlig. Og, ja folk som jobber sitter ikke å glor på aksjekursen.
Jeg har selv jobbet i børsnoterte selskaper og hatt aksjeopsjoner, så kanskje på kursen en gang i måneden. Nå har JT bonusavtale som en del av skal brukes til aksjekjøp om den slår til. Den 20% rabatten gjelder kun opp til et beløp årlig og styre får null rabatt. Tingene er ikke så vannvittig negativt som kursutviklingen skal ha det til. En hel haug med småaksjonærer har solgt seg ut gjennom et diskresjonært mandat og har også lokket med seg en del andre som gir opp. Det er forståelig at noen kaster kortene etter 50% nedgang fra toppen og etter tidenes ørkenvandring og nærmest uendelige strøm av folk som vil selge under siste omsatte. Ikke sant Viking? :)

Nei folkens, få opp humøret og se mulighetene. Det kommer mer her. Herre min et selskap i internasjonal vekst som prises under 400 mill og som jeg tror innen 1-2 år generer en cash flow på 100 mill eller mer. Tålmodighet Leif? Ja, det har jeg og skjønner godt de som begynner å bli utålmodig.

Positiv nyhetsstrøm. Kontraktene kommer mer og mer. Piloter på C&C og kontrakter på rekordtid.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
stifinner
22.11.2018 kl 10:51 4703

Humøret er bra det, Collin, selv om kursen var 11 i Strong da jeg solgte i september 2016, og kjøpte Pcib på 5.
Selvfølgelig har jeg troa på Strong, det er en trygg aksje med gode utbytter, derfor sitter jeg rolig der, for tiden.
Lykke til.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2018 kl 10:56 4695

Haha Stifinner, du gir deg ikke. Gratulerer med hva du gjorde riktig tilbake i 2016, men hva som skjer fremover? Det vet vi ikke noen av oss. Om du var med på emisjonen i Strong, så har du til nå fått tilbakebetalt hele kursen i utbytte. 100%! Det er jo bare vilt. Det er da ikke mye å klage på? Vet om noen få selskaper til hvor det har skjedd. Et i USA som på 10 år har betalt tilbake hele aksjekursen i utbytte. Da får bare "hele verden" være så negative som de vil. Folk går å kjøper seg leilighet 2 og 3 i Oslo om dagen. Til Yield 2,5% og det er hvis de får leid ut 100% av tiden. Samtidig har de lånt penger. Vær sin lyst.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
stifinner
22.11.2018 kl 11:03 4688

Joda, Collin, jeg var med på emisjonen i Strong, og kjøpte 330k.
Jeg har fått med meg alle utbyttene, selvfølgelig, og er meget fornøyd.
Nå håper jeg kursen også skal gå rette veien.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2018 kl 11:15 4674

Ja, Stifinner og det tror jeg det gjør. Jeg mener de som selger ikke har god nok kontakt med hva som skjer der ute. Jeg har snakket med flere i og rundt selskapet. Største aksjonærer i Strong og hvorfor de har kjøpt. Hadde PCIB fått en ny største? (de er marginalt under Strømstangen om de ikke er forbi) aksjonær som i tillegg er fra en solid kjøper som Holmen er, da hadde det gått varmt tenker jeg. Du kan jo vurdere å putte på litt penger hos dem også? Minsteinnskuddet er 5 mill. Holmen tar ganske høyt honorar og suksess på toppen, så nja? Dyktige er de i alle fall og kanskje verdt det?

5 største aksjonærer sitter nå på rundt 30% av selskapet. En god del av disse aksjene er kjøpt i det siste av Holmen uten at kursen har rikket seg. Det er så og si kun småaksjonærer som selger og utenfor topplisten.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
sulzrox
22.11.2018 kl 11:46 4648

Dere som har handla på MENY Strømmen.
Kan dere handle øl og tobakk også eller må dere i butikken da? (C&C)
Har noen prata med bekjenninga der i det siste om hva erfaring med C&C er?
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2018 kl 11:54 4643

Det med øl, vet jeg ikke, men vil anta ikke? Erfaringen er at dette er mye rimeligere enn utkjøring (selvsagt). Plasseringen til C&C er genial i forhold til parkeringshuset. Kort vei å bære varene. Snakket med en som var der tilfedligvis når jeg også var der. Han likte nå produktet. Jeg vet ikke hvor fornøyde Meny er eller hvor mye trafikk det er på dette enda? Er nok litt tidlig for å si noe?
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Norviking
22.11.2018 kl 12:11 4628


Selvfølgelig er jeg enig Collin
Jeg har jo sagt hele tiden KJØP OG HOLD
De som selger nå kan umulig ha noen formening om hva som er i ferd med å skje med selskapet
Så la glupingene selge
Dem blir garantert stående igjen med skjegget fullt av postkasser !!
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2018 kl 13:17 4574

De 30 mill som kommer som kostnadskutt i Q1 er nok til nær 70 øre aksjen i utbytte. Brorparten av pengene skal brukes til økt salg og markedsaktivitet, men det kan være igjen en slump til økt utbytte? Det er jo ikke slik at de pengene skal brukes uten å få noe igjen heller. Det handler om salg og markedsføring i 2019, mot produktfokus i årene før. Nå er produktene der, så nå er det ut å selge. En cash flow på små 44 mill er nok til å betale et utbytte på 1 krone aksjen. Dette er så vilt denne kombinasjonen av mange små selgere og nær ingen som kjøper, foruten Holmen da. Hvor lenge får dette caset og muligheten få stå i fred?
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Norviking
22.11.2018 kl 16:47 4452

Helt rå omsetning i dag
Nesten sånn at jeg har problemer med å følge med her !
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
22.11.2018 kl 23:17 4279

Yepp, Vikingen. Noen har baller og liten kurtasje. For meg koster hver handel 95 og da er det ganskie mye prosneter på slike kjøp som vi sp i dag.

Jeg vet ikke hva jeg liker. Omsetning, men noen som skal ut eller stillstand vi trolig nå komer til å se en tid.

Etter Collins bergninger som ikke er vanskelige nærmer Holmen seg en meldegrense. Så tror jeg egentlig ikke at det betyr noe. Men denne aksjonæren øker har jeg respekt av. For en inngang på det siste spør du meg.

Så vil ikke jeg kritisere de som selger. Kanskje dumt i våre snart litt blinde øyne her på strengen, men vi vet ikke.

Noen kjøper kursen opp med litt og noen prøver å lokke ned.
Det spillet skjønner jeg ikke.

S&C fyr farao, jeg ser nå ofte tomme betjente kasser fordi folk vil scanne selv!! Ledig kasse, no doubt. Rett ti8l den. Det går raskere, men spesielt unge liker å gjøre selv. Nå må bar kassene til SP velges spå de får hele linjen og ikke bare software og deler av harwaren til leverandøren som er størst til nå. Kjøpe selskapet som sliter på børskursmessig?
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Norviking
22.11.2018 kl 23:47 4250

Jeg sitter i Strong fordi jeg faktisk mener at selskapet har et kjempepotensiale til å mangedoble seg Just_Nilsen
Og jeg mener faktisk hvert ord
Det kan bli et kjempeselskap !
Markedet er der og produktene har vi
Mange kompetente mennesker er ute å selger produktene hver eneste dag
Lisenspengene ruller inn i raskere og raskere tempo etter som vi leverer software.
Serviceinntektene ruller i omtrent samme takt etter som både soft og hardware trenger vedlikehold og oppgraderinger
Og på toppen så har vi labels , pricer osv.
Markedet kniver om kundene og vi har produktene
Dette blir kanonbra !
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 09:00 4112

Takk for gode innlegg begge to, Just og Viking. "Så vil ikke jeg kritisere de som selger." Men, det kan jeg love deg at jeg gjør. :) Vi vet at det står en robot å jobber i Strong og lurer ut, rister ut aksjer. Legger seg på lavere salg på mikrosekundet etter at det har gått en post. Trekker salg raskere enn du rekker å blunke. Jeg synes det er uredelig spill rett og slett. Og, så har vi ham som kjøpte på 14-15 og måker ut på 8,52. Det er jo vilt. Hva har endret seg for selskapet siden han kjøpte? Det har jo endelig begynt å vise vekst og det satses på fremtiden. Salgsfremstøt som Road Runners og neste år har Strong 30 mill ekstra å bruke på salg og markedsføring. Hvilken bedømming ligger bak salget? Joda, det er lov å kritisere Just, når jeg mener at dette er hoderystende å se på.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
23.11.2018 kl 09:10 4094

Gode innlegg her ja!
Nå prekæs det så mye om black friday og black week, vi har jo hatt black year, men mangler køen av kjøpere likevel pussig nok.
Jeg får ikke opp forumet på pc, kun på tlf. Noen som har noe tips angående det? Når jeg på pc trykker på ‘forum’ øverst på ho så får jeg bare feilmelding om at siden ikke kan nås. Selv om det altså funker på tlf
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
23.11.2018 kl 09:15 4085

Fant ut at det funker med firefox
Har måttet logge inn daglig i de siste dagene også, flere som må det? Det fører i det minste til at man husker passordet bedre men...
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Norviking
23.11.2018 kl 09:37 4058

Ingen problemer med komme inn på forumet men har hendt seg at jeg må logge inn "neste dag" da jeg av en eller annen grunn har blitt utlogget .
Ikke noe stort problem egentlig
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 09:45 4051

Har hatt samme problemer selv PSI. Nå lukker jeg ned for helga.
Ønsker dere alle en riktig god helg og god tur til Bergensfareren vår. Her er det rett og slett bikkjekaldt i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
HitIT
23.11.2018 kl 11:22 4008

Jaja, black fredag i Strong også. Ikke noe å lure på til 8,54. takk for d.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 11:41 3988

NONe som selger til forandring, tar over stafettpinnen etter han som måtte ut med 1,7 mill aksjer på kort tid. Er det virkelig slik at det er en haug med småaksjonærer som skal bestemme kursbilde i Strong? Skjult kjøper, så bare å måke på.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 11:55 3980

Collin, hvor får du informasjon om at det er non som selger? Har jeg gått glipp av noe? Er ikke dette skjult overalt nå?
Jaja, klarer ikke åla være, så ble en liten post til på meg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 12:00 3979

100%: man tilpasser seg og finner kilder vet du. :)
Her ser du alt kjøp og salg fra NON: https://www.shareville.no/aksjer/psi-group/handel
Det har vært lite NON de siste ukene faktisk, så det er sannsynlig samme som har solgt i lang tid og regelrett måkt ut aksjer. Som sagt før: ikke det spor rart en og annen går lei.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 12:05 3976

Takk, da skjønner jeg at du vet det er non:)
Nei har vært en ørkenvandring lenge nå. Ser frem til årlige utbytter på +2kr i løpet av få år. Får holde ut nå som det ser ut til at ting løsner.
Takk for god info her.
Redigert 21.01.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare