Strongpoint nr 10-18 Nå er det trolig ikke fler aksjer til salgs

Just_Nilsen
STRONG 17.11.2018 kl 22:21 69255

Strongpoint leverer. Selskapet har fått en ny daglig leder med entusiasme og en ekstrem god arv fra tidligere CEO. Kontraktene og gode nyheter kommer inn ganske frekvent og lesere her kommer med linker så vi vet mer enn de aller fleste, noe JW fortalte meg på et Q. Dere kan av og til mere enn oss..

Min påstand!: STRONG er underpriset
Begrunnelse; I front innen retail, beste der i verden mener jeg
vinn vinn situasjon med kundene. De sparer penger for sine kunder, og de som er brukere er fornøyd.
og en økonomi som gjør at de har handlingsrom. Spent på hva JT finner på her.

Jacob Tveraabak er ny sjef med CV'n i orden. At han også gir et veldig godt inntrykk for meg personlig gir bare selskapet en vei videre. Trolig bygd på verdiene av tidligere DL. Jeg tror de kommuniserer vel. Sammen vil de være dynamitt er min mening!.

Jeg tror , men vet jo ikke om det kommer nok en selger på markedet, at denne kursen går langt!
Selv har jeg nå lastet litt over smertegrensen, men tror jeg blir belønnet.
Utbytte på 5-10% yield ville vært fint, men kanskje ny DL vil bruke fortjente på verdiskapning i selskapet. Ikke vet jeg.

Og jeg jeg elsker bare av de som tror på det samme som meg! Det er mange!
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
bernes
02.01.2019 kl 07:47 2761

Spennende dag idag om vi klarer å riste av oss 8-tallet og bekrefte trenden opp for 2019.
Godt nytt år.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
JosMag
01.01.2019 kl 14:10 2916

Artig å lese kommentarer under artikkelen. Eneste kritikkenman kan lese et at det ikke er utlevering i helgene og kunder som etterlyser henteskap der det enda ikke er på plass. Meget smidig med en lynrask stopp og hive varene inn i bilen mens bebisen sover i baksetet skrives det:-) Ser at det også gid 50 kroner i rabatt på den første netthandelen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 01:55 3079

Har du lykke har du alt T.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
tunktee
31.12.2018 kl 23:47 3124

God feiring alle sammen, og takk for det gamle året gode meddebattanter!
Har vært et litt utfordrende år å være aksjonær i Strongpoint, la fremtiden bringe lykke og rikdom! :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
HrDuck
31.12.2018 kl 19:00 3189

Har vært lite aktiv her i det siste, beklager det. Men uansett: Godt nytt år folkens !
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
stifinner
31.12.2018 kl 17:37 3228

Godt nytt år til alle på Strong-tråden!
Noen av dere er bare fantastiske!
Og lykke til, uansett hva dere driver med.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
31.12.2018 kl 13:51 3301

Godt Nytt År alle
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Grantchester
31.12.2018 kl 04:45 3412

For noen kan nederlendere virke litt slitsomme, for direkte og kritiske selv om det ikke er personlig ment. Fint at du hadde så hyggelige opplevelser. Det finnes to klassikere, bøker som handler om de forskjellige forretningskulturer i verden som anbefales, nemlig; «The Seven Cultures of Capitalism» av nederlenderen Fons Trompenaars og Charles Hampden-Turner og «Cultures and Organizations» av nederlenderen Geert Hofstede. Fortsatt god nyttårsaften, Collin og godt nytt år !
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2018 kl 00:20 3457

G: jeg har hatt gleden av å jobbe med nederlendere flere ganger. En gang i et gigantisk IT-prosjekt. Jeg glemmer aldri at det var helt naturlig for ham fra Nederland å sitte til klokka 18 på lille juleaften å jobbe. Ordentlige folk er min erfaring. Skulle også en gang i tiden ned til Rotterdam å jobbe på Blackford Dolphin. Kan være like glad for at det ikke ble noe av. Det som egentlig var min interesse var jo vindmøllene som ble plassert der ute i havet. Der snakker vi prosjektstyring og god planlegging.
Høres ut som en kjempefest der nede. kos deg. Her blir det stille og rolig.
Ha det som best alle sammen, også de uten en eneste Strongaksje.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Grantchester
30.12.2018 kl 23:49 3476

Tusen takk, just. Som du tidligere har nevnt, tror jeg også vi har mer tilfelles enn interessen for STRONG. Det mener jeg det kan være tilfelle for flere av oss som skriver her regelmessig. Nyt de siste 24 timene av 2018 med dronningen din og godt nytt år til dere og alle andre skribentene. Min dronning kommer fra Oslo i morgen ettermiddag for å feire nyttårsaften med en 30-talls dansker, nordmenn, engelskmenn, svensker, spanjoler og en nederlender. Nordmenn og nederlendere har en god del tilfelles forresten, vesentlig mer enn vi har med spanjoler for eksempel. Fire ganger i dag har jeg opplevd at kulturforskjellene er formidable.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
30.12.2018 kl 19:09 3552

den mest intesante persone jeg ble kjent med dettet året sktiver her fra Analucia. Etter et år har jeg ikke funnet en gal ting om han annet ha ikke født norsk. MEn et er jo ikke galt! Godt nyttår Grant! Jeg looger nå av og pv'en kobler opp Canal Digital for Dronningen og meg. Vi gikk glipp av av en serie i gåtr je elsker å gråte til.
Dere som kjenner meg vet at jeg er utrolig følsom romantiker. Og alle romantiske damer ser på meg som en drømmeprins. Så ble jeg kjæreste 16 pr gammel på kirketreff og, vel det var plass fro sånne som meg som fulgte bud, men visste og vet det er ikke sannheten. Det kjenner vi ikke ennå. Og de som har lest mine innlegg vet hvem som vi hqadde som prest noen ganger. Han var fin! Det får dere bare finne ut slev. Et sted går grensen på hva jeg kan dele
Men et par av lederne der er faktisk i boksen sende julehilsen til. De bertget en årgang der jeg vokste opp ved NRK-., De over er daue eller b litt milliadærer. De under er for meg bare n jeg ikke skal si navnet på. Mitt største radioprofil! Vi har været i sammen og drukket gravøl for noen av disse som har betydd noe for oss.

HAn leser ikke her, men nå må jeg sette meg ved mitt stuio K, gjorde det i går også og fant en linje. Så sier Dronngineg plagiat, men det er ikke det. Musikke min er formet av de gamle og de litt nyere som Bach beethoven og Brams. Jeg tror jeg må legge tiol Kygo og Alan. Fytti! De traff spikeren med inntreden.

Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Grantchester
29.12.2018 kl 08:58 3759

Julestemning i Spania;

https://www.youtube.com/watch?v=LZQxEX9DL6M&feature=share
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Grantchester
29.12.2018 kl 08:47 3765

Takk for hyggelige ord tidligere, Just. Fra utkikksposten i Spania kan jeg komme med en interessant nyhet; etter mange år med nedgang i antall minibanker her, har antallet økt igjen med over 2300 enheter til 52236 totalt i landet de siste tre årene.

Fortsatt god romjul til alle.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2018 kl 22:27 4945

Siden det er noen dager til børsen åpner igjen så kan jeg komme med mitt lille romjulseventyr. Starter dagene altfor sent og tar livet på sparebluss. I dag ble det Raufoss badeland og deretter ble vi sultne og svingte derfor av veien på Lunner for å se etter en kinarestaurant. Det fant vi. Selvsagt. Alltid en kinarestaurant uansett hvor øde man måtte være. Kinesere på Norgesbesøk kunne fortelle at Norge var landet med alle statuene. Og det har de jo rett i. Vi har statuer stort sett over alt. Fikk ikke med meg sjakken i dag, men det kan ikke ha gått så bra?
Har ikke noe å melde i Strong annet enn skuffelse over at de ikke klarte å hale i land en av de fiskene som er på kroken. Ha en riktig god romjul og supert nyttår alle som en.
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
28.12.2018 kl 20:21 5004

Takk for tips, Vi er nå off OB og kan koseprate. Det er faktisk ikke bananfluer. Bananfluer lar seg lure av vin og zalo. Lukten av vin og null overflatespenning og de drukner.

Det er gode, tross alt, er at disse kan man klare å drepe med å slå. Jeg fikk en i nesa nyss,
Et lite nys og jeg hadde den knust der i nånden. Ufyselig, selvfølgelig, men jeg har vann og såpe. Den siste er daua i øret, men vet ikke helt hvordan få den til evige jaqktmarker. Ørepinner er tabu! Kanskje jeg stjeler en hårspenne fra Dronningen.

Og takk til den som berget litt selvrespekt hos meg med å kjøpe litt der på kurser så jeg har en kurs som er bittelitt høyere enn mitt snitt som jeg leser på aksjesidene mine!! Vel, STRONG har vært et veldig lønnsom selskap for meg. Og jeg tror de kommer til å levere fremover. Vel, det gjør vi jo alle her og alle som har noen celler der i hjernen.. Ikke sant LeifH? Det ble ingen aksjer på 7.5 på deg dette året,) Så vet ingen hva som skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Ols123
28.12.2018 kl 14:28 5110

Hoppas vi ser samma fina förvärv i januari som när CUB förvärvades januari 2018:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Norviking
28.12.2018 kl 13:36 5148

Just_Nilsen
Her er noen tips på hvordan fjerne bananfluer
https://tryggerehverdag.no/dyr-insekt/bli-kvitt-bananfluer/

Andre skadedyr krever andre metoder
Noen kan man være heldige å møte på

Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
28.12.2018 kl 13:27 5156

Just- Nilsen: De har en effektiv spray på Felleskjøpet. Brukes når alle har lagt seg for natta, og så er det fint innen morgenen.
Jo det er en masse gode råd, men det hjelper bare litt og de formerer seg så fort. Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
tunktee
28.12.2018 kl 02:21 5277

Ser at det har oppstått en litt kinky situasjon, uten at noen har direkte skyld i det.
Setter stor pris på uketlig oppdatering fra deg Elektriker! Listene må jo også være komplett, hvis ikke faller litt av poenget vekk.
Vi er noen som har pratet mye her, og sagt ting som kan identifisere oss. Det må vi i så tilfelle ta på egen kappe, og kan ikke beskylde andre for å eventuelt vite hvem vi er.
Samtidig så er det riktig etikette å ikke navngi noen her. Dette tilfellet havnet litt mellom to stoler.

En dag skal man realisere (forhåpnligvis med gevinst), men det trenger ikke å bety at man har mistet troen!

Stå på Elektriker!
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
27.12.2018 kl 23:37 5323

Jeg kjenner Collin og han er hel ved samt tåler alt. Det er få personer jeg har møtt som og blitt venner med, som jeg har mer respekt for. Kunnskaper og omgjenlighet og nygjerrighet som jeg også har..

Slapp av Trikker'n. Du er jo petimeteret vårt og jeg er takknemlig for at du deler listen din som jeg vet koster en liten formue å være ab. på.

Så leser jeg strengen vår. Vi nærmer oss slutten av 2018 og siste børsdag i morgen.

HitIT kan du starte en ny streng der 1. januar? Jeg har ikke peiling på hvem du er, men du er en trofast og utrolig kunnskapsdelelig person.
Du kan for eksempel ta tittelen.
STRONG, dette er året da e-handel tar av og teknologien ligger i Strongpoint og cub. just in time!

Det er faktisk det jeg tror skjer. Efektivisere henting av varer er et must. Logistics. Ingen problem på handel av dyre varer, men taannkrem og bananer!

Jeg er spent på hvordan det funker der på ganske så mange steder som er dukket opp. Jeg er bull STRONG:


ps. Hvordan bli kvitt bananfluer. Dronningen hadde en grønn tass fra Plantasjen og huset er fullt av disse irriterende små dronene. Disse er slike som vil opp i nesebor og inn i øret. Tips tas i mot med takk. Jeg har lagd skål med alt det bexte jeg vet og zalo og klistrepapir ved siden.. .
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
27.12.2018 kl 22:27 5371

Da kan vi legge denne ballen død, ser Collin ikke tar seg nær av det. Fikk med meg den episoden du nevner stifinner, men tror helt klart at du var godt kjent lenge før det. I alle fall viste jeg hvem du var ut i fra hva du selv har fortalt her på tråden. Men, vi lar dette ligge, og jeg fortsetter med mine ukentlige oppdateringer som før. Det kan jo være av en viss interesse å se hva som foregår litt oftere enn en gang pr. måned. Ønsker ellers alle en riktig god kveld, og regner med at alle er like blide!
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
stifinner
27.12.2018 kl 21:59 5394

Elektrikeren; jeg har aldri gått høyt ut og røpet min identitet, det var det norviking som sørget for, i fylla en gang,dessverre, mot alle regler.
Men selv om jeg vet hvem han er går jeg ikke ut med navnet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 21:12 5429

Kjenner de fleste nickene her uansett. Ingen problem for meg. Året 2018 har vært lærerikt og de siste dagene her har vært helt vannvittige, spesielt i US.
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 21:03 5437

Skjønner dillemaet ditt trikkern, men tror de aller fleste her inne setter stor pris på dine oppdateringer. Om noen her inne er ukomfortable med listen regner jeg med du får beskjed om det?
Og din informasjon er meget belærende og interessant å lese
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
27.12.2018 kl 20:51 5449

God kveld i stua til alle strongere.
Ser at dagens topp 50 oppdatering har skapt en hvis oppmerksomhet. Ikke meningen at denne skal benyttes til "outing" av folkene på tråden her. Er klar over at de som var inne på Rælingen tidligere i år kjenner hverandres identitet. Ser ingen grunn til at det skal benyttes her inne. Stort sett så er det vel bare Stifinner og Rusbrus som har gått så høyt ut her inne at alle vet hvem de er, muligens vet en del også hvem vår bergenske venn er. Bortsett fra det er det nok bare de som møysommelig samler data som vet hvem de andre er. Usikker på om jeg derfor skal fortsette å komme med disse oppdateringene, da jeg ikke ønsker å bidra til å identifisere menneskene bak nickene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 20:33 5462

God jul i stuen til alle dere fantastiske Strongere
Et lite alvorsord først: Om du heter stifinner eller Colin.De kan da selvfølgelig selge eller kjøpe noen aksjer uten at noen av de trenger å forklare seg her på forumet?? Makan:)

Som en die hard fotball mann, og nå de siste årene en sjakk mann er det moro å lese at du også Mr Nilsen følger med M.Carlsen. Fy Fan(unnskyld mitt nordnorske språk) dette var artig og underholdende. Som du sier Nilsen , det blir ulidelig spennende i morgen

Nei fan, nå spretter jeg atter en juleøl og ønsker dere god gutter det aller beste framover:)
Stay Strong gutta
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 20:31 5466

Stifinner: det var en spøk. Og, nei igjen: jeg selger ikke på dette nivået. Jeg tok en trade og har ikke fått tilbake hele volumet enda. Kanskje i morgen slik børsen går nå og såpass som er på salg? Just du får kose deg med sjakk i morgen. Det er alt annet enn kjedelig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
27.12.2018 kl 20:16 5477

Jeg sitter hjmme alene og kjeder meg, stifinner. Magnus har jo tatt et skritt opp i dag og det blir spenjnede i morgen, men nå er jeg klar for en telefon fra noen. Det er bare å ringe. Kona er ute med venninner og skal spise og så se Sonjafilmen på kino. Det gadd ikke jeg å bli med på som eneste hane.
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
stifinner
27.12.2018 kl 19:51 5503

Jeg klager ikke, just, konstaterer bare at en som Collin selger. Jeg ser jo at det er noen skarve aksjer, sånn omtrent det vikingen kjøper, men det virker litt negativt, synes jeg.
Ellers må jo Collin gjøre som han lyster. Trengte han drivstoff og litt ekstra tilbehør til tynnribba, så er det greit det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
27.12.2018 kl 18:45 5535

Godt å se du lever Collin. Jeg lurte på om du hadde forelsket deg i havfruen der i delige København:)

Og dere som klager på salg av noen skarve aksjer som sikkert ble kjøpt for å holde kursen oppe bør tenke seg om en gang til. Så er vel det grunnen til at jeg ikke er på 50-liksten. Jeg ønsker å handle og eventuelt selge når jeg selv vil uten å få kritikk.

En dag børsdag igjen. Jeg har tro på at vi får et lønnsomt 2019. Og glad jeg reduserte tidsnok i nesten alt utenom STRONG. Der har jeg selv aldri hatt mer aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 17:31 5573

Jeg selger ikke Stifinner og Leif.
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
stifinner
27.12.2018 kl 17:25 5576

Fin jul har jeg, Collin, takk for det. Men du burde ikke solgt Strong da, utifra alt du har sagt om selskapet. Så mye tilbehør trengte du vel ikke, og så kunne du latt Alfa'n stå i romjula. Et dårlig signal du gir der, til de som hører på deg.
Tror du ikke på snarlig oppgang?
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
LeifH
27.12.2018 kl 15:51 5607

Ja, Collin har mista troa. :D JT gir ingen gave han gitt. Kanskje en sein gave i januar da. :D
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 12:59 4301

Ja, måtte ha til full tank på bilen og tilbehør til tynnribba Stifinner. Jeg håper du har en fin jul.
Trikkeren: ja, noe skjer. Vi har ikke fått noe godt svar på hva det er. Det kan jo være en diskresjonær som kjøper inn igjen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
stifinner
27.12.2018 kl 12:44 4321

Hmmm? At Collin selger overrasker meg, men det var kanskje jula som krevde litt ekstra?
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
27.12.2018 kl 12:40 4325

Ukens oppdateringer vedr. endringer på topp 50 forrige uke:

Swedbank AS kjøpte 10 000 aksjer
Avanza bank AB kjøpte 6 433
J.P. Morgan kjøpte 1 577
Per Einar Ugelstad kjøpte 500
Fana elektrikeren AS kjøpte 344
Bernhard Næss kjøpte 150

Petter Haavard Farstad solgte 16 508 aksjer
Nordnet livsforsikring AS solgte 4 864
John Inge Panduro Skogen solgte 700

Som jeg antydet i forrige uke at ville skje, forsvant Pershing LLC ut av lista, og de er også årsaken til de siste ukers salgspress. Regner med at de ble kvitt mesteparten av restposten sin fredag før jul.
Er mer forundret over at det fortsatt er stor overvekt av selgere blant de utenfor topp 50. Denne uken endte "øvrige investorer" med et netto salg på 126 932 aksjer. Fortsatt ingen synlige tegn på hvor disse aksjene tar veien, og det begynner nå å bli en anselig mengde aksjer vi ikke har "kontroll på." På et eller annet tidspunkt kommer det vel et kryss av aksjer, og så dukker hele posten opp hos en ny eller eksisterende aksjonær. I og med disse stadige netto salgene blant småaksjonærene vil nedgangene i antall aksjonærer fortsette å synke i stort tempo. Ikke sikker på at det akkurat gavner likviditeten i aksjen, men vi får se om det ikke snart skjer noe positivt på kontrakts-siden, så kanskje også likviditeten tar seg opp.

Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
25.12.2018 kl 21:23 4513

Der er vi enige. Jeg fikk vedens beste julebiilder og hyggelig hilksen fra en her på fora. Det gledet meg stort og jeg viste mitt forvokste juletre som 7 og kuttet til 4.30 så jeg fikk plass til Georg Jensen stjernne jeg gav Dronningen likke juleaften treet ko mopp.

Vi som skriver her eier faktisk en veldig stor del av dette papiret. Jeg er av de litt små, men masse for meg.. Jeg foreslår JT lager en innlogging der på Strongpointsidene for ikke kunder, men investorer hvor vi kan komme med kommentarer så vi ikke lesser han ned med mailer.

Jeg fikk Finn Bjelkes bok i presang til jul. Vi var kompiser der den tiden som former oss. Herlig fyr! og jeg kjenner meg igjen i boken hans. MEN jeg har aldri vært hypokonder som han og jeg ser aldri negativt på noe som han. Men gravøl for kamerater gjør vi på Larsen, Majorstuen. Jeg leser et kapittel av boken hver dag for å kunne glede meg lenger med den. Den kan slukes på to timer, men det fortjener ikke Finn. Beatles i bulen hans. 2 15 åringer som spilte luftgitar. Den boken anbefales her. Innmari bra for de som egentlig ikke tror at alderen tar en. Sett på ønskeliste. Jeg kan låne bort min om 27 dager. Det er mange kapitler..

Fortsatt god jul. Og du der i fullstendig anderledesland, T. Takk og god jul!
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
tunktee
24.12.2018 kl 03:23 4719

Så hyggelig at du tror på meg Just!
Kom nettopp tilbake til Santiago og fungerende nett, phuuuu.
Vært på Påskeøya i seks dager, og der er internettet i beste fall ustabilt, men stort sett ikke eksisterende.
Finnes ikke kabler ut dit, og militær, flyplass, sykehus osv stikker av med det meste av satellittsignalene.
Har derfor bare fått børsinfo en gang denne uken, men forstår utfra innleggene her at det gjerne var like greit....
Mye å fange opp av e-poster, fb osv nå. Ser at der var noe jeg burde dementere her også, siden der var en lenger opp som mener at jeg har spådd kursen i 7,50. Da husker han nok feil person.

Riktig Strong jul til alle gode Pointere ;)

E: Just, gir deg en lyd i løpet av noen dager! Julaften er gjerne ikke dagen for å prate aksjer og forretninger!? (Det syns vertfall neppe dronningen din ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare