PHLY sterkt kjøp i alle parametre !!

murpy
PHLY 27.02.2023 kl 12:10 53938

https://www.tradingview.com/symbols/OSL-PHLY/technicals/


Philly Shipyard til himmels etter analyselekkasje ?
Philly Shipyard : en ikke-publisert analyse fra Arctic Securities viser en oppside på 270 prosent.

Redigert 27.02.2023 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
Winter
17.06.2023 kl 16:30 5509

"Q2 rapport blir gjerne der selskapet kommuniserer at NSMV serien ikke blir profitabel."

Med tanke på at det er fire skip til i serien så er det kanskje litt for tidlig til det. Dessuten er det nok litt leeway/forståelse mtp forsinkelser med etterslep pga covid, hvor mye dog det vet man jo ikke. Verftet måtte også oppbemanne så litt goodwill kan man jo håpe på.
Buyin85
17.06.2023 kl 08:31 5661

Har sendt til selskapet for kommentar. Her vil det som et minimum kjøres på med folk for ferdigstilling, med påfølgende kost. I verste fall blir det penalty for forsinket levering. Leser at det jobbes med alternative båter for årets sommertrening.

Liker ikke formulering med late july or later. Dette var skuffende.
Q2 rapport blir gjerne der selskapet kommuniserer at NSMV serien ikke blir profitabel.
Winter
17.06.2023 kl 03:37 5657

Philly da :-(

Jaja, da drar man med seg NSMV 1 inn i Q3 rapporten også.
Buyin85
16.06.2023 kl 22:51 5705

Forsinkelser …
Kilde: https://forum.gcaptain.com/t/scuttlebutt-suny-sst/66335/3

Innlegg:

News from the President, not a surprise…

Dear Cadets, Faculty, and Staff,

The College has been informed by the U.S. Department of Transportation Maritime Administration (MARAD) that the delivery of our new training ship Empire State will be further postponed from late June to late July (or later) due to delays in outfitting, system integration, and testing and commissioning. It is imperative that our new ship, the first of five training ships under construction, meet all safety standards and is ready for the embarkation of Cadets. As such, we now need to execute a Summer Sea Term contingency plan for all licensed Cadets.

We have arranged for all First Class Cadets to complete their summer training onboard the TS Kennedy and return to Maritime College on or about August 8, 2023. This will fulfill the sea time and academic requirements for most Cadets planning to sit for the August license examination. For Cadets sitting for the examination who are short sea days, arrangements will be made for them to accumulate the additional required sea time on alternative vessels where possible. Summer Sea Term bills for all 1/c Cadets will be adjusted accordingly.

The College is committed to providing a Sea Term this summer for all Second Class and Third Class Cadets. We are working closely with MARAD to identify an alternative training vessel for all Second and Third Class Cadets should TS Empire State be unavailable until late July or early August. Reporting instructions will be forthcoming once a training ship is confirmed. We understand the need for Second Class and Third Class Cadets to adjust their summer schedules and make travel arrangements for returning to Maritime College. We are working diligently with MARAD to finalize plans for this summer and will communicate dates for the Summer 2023 Sea Term as soon as possible.

Since this will be a short SST, the College plans to have a three-week winter cruise over the winter break (January 5 – 25). With this plan, most Second and Third Class Cadets will be back on track to accumulate the required sea time prior to sitting for their license examination.

The College realizes this is an inconvenience and disappointment, but the delivery of the new ship is beyond our control. Our primary goal is to provide all Cadets with a quality at-sea learning experience that will ensure they pass the USCG license exam, graduate on time, and are successful in their careers.

We will provide weekly updates as plans continue to be developed and finalized. Please continue to monitor your email for additional details.
trani
16.06.2023 kl 12:49 5724

Kommer`n opp til 70kr. vil noen få det travelt med å legge inn et bud..
JahMason
16.06.2023 kl 08:20 5798

Også første gang jeg ser: AIS Source: High Pointe at St. Georges, selv om man ikke får se om skipet faktisk har vært ute på noen trial.
Tror MarineTraffic spiller oss noen puss inne i mellom, men er nok svært nære levering nå :)

Selv om marginene ikke plutselig gir gress og grønne skoger, vil levering av NSMV 1 være utrolig stort i dette prestisje prosjektet. Svært etterlengtet opptur dagen skipet seiler! Aksjekursen kommer nok etter. Bare tenk på hvor lite frie aksjer det egentlig er hvis majoriteten på topp50 tenker å sitte litt lengre enn 50-70kr.

Buyin85
15.06.2023 kl 13:31 5928

Ser ut som Navigational Status har endret seg siden i går for NSMV1...??
140623: Not Under Command
150623: At Anchor
JahMason
15.06.2023 kl 10:00 5875

Er nok ikke lenge til vi ser AIS til NSMV 2, Patriot State bli skrudd på heller :)
Skal levers om ca 6mnd og fremgangen på NSMV 2 er mye mer komplett før launch i tørr dock enn NSMV 1 var før launch sånn jeg har forstått det. Så NSMV 2 blir ikke liggende like lenge i dock`n etter launch.

Mulig solen virkelig begynner å skinne om få dager i Philadelphia

Morsomt å følge skip og aktiviteten rundt yarden i løpet av ukene som går på https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-75.170/centery:39.900/zoom:13

Redigert 15.06.2023 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
JahMason
14.06.2023 kl 14:47 6038

Jeg ser hvert fall ingen grunn til å selge aksjer nå som NSMV 1 døpes og leveres "når som helst". At NSMV 1, Empire State VII leveres og seiler ut av Philly Shipyard er utelukkende positivt.

Så får man ta en vurdering ved presentasjon av q2 (14.juli) om man ser potensiale frem over.
Mira
14.06.2023 kl 12:33 6046

De største aksjonærene sittet vel nærmest til å vite noe.
De selger ikke og da ser jeg på det som positivt
Denne aksjen er et av de mest størst oppside i på børsen med 1 års horisont
trani
14.06.2023 kl 11:36 6025

Her holdes det pusten på begge sider.
Null omsetning på 2 dager.
JahMason
14.06.2023 kl 07:40 6164

Hver dag frem over nå er en potensiell dag for levering av NSMV 1, Empire State VII.

Blir mange høydepunkter de neste månedene og årene, så får vi tro rapportene viser det samme nå etter q2. Klar for en skikkelig opptur nå!
kentove
13.06.2023 kl 17:41 6255

Vil tro det ja, er jo ikke sensitiv info så lenge de har sagt 1h selv.. Tror det blir noen fine år fremover, iallefall når de har levert 2-3 skip
Garcia
13.06.2023 kl 17:24 6257

Ikke helt usannsynlig det, sikkert mange som sitter på den informasjonen...
Blir spennende fremover å følge phly nå..
kentove
13.06.2023 kl 17:02 3118

Usikker på hvor god info han sitter på, mens ifølge en kommentar på instagram skal den døpes og overleveres 26 juni, spiller vel forsåvidt ikke såååå stor rolle, litt bedre q2 men siden denne er på ørkenvandring så blir det fort q4 før eventuelle analyser eller bevegelse her, satser på utbytter neste år, økende til gamle høyder 😊
JahMason
12.06.2023 kl 14:54 3265

Litt mix før q2 og levering, men gleder meg til det endelig løsner i Philly !

For de som har fulgt verftet over lengre tid, så blir det endelig masse milestones og aktivitet å se frem mot nå.

NSMV 1 er nok levert innen 14 dager - Det er min take
trani
12.06.2023 kl 13:28 3269

Nå er det like før her folkens..
Fest sete beltet, og hold på hatten.
Her skal man være godt posisjonert før takeoff!
Gleder meg som ei unge!
Redigert 12.06.2023 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Garcia
12.06.2023 kl 09:37 3297

Følg de på facebook folkens, der ligger det bilder av både skip 1 og skip 2...
Ser jo veldig bra ut på bildene..
JahMason
12.06.2023 kl 09:19 3264

Tror alle Philly aksjonærer og verftet selv ser frem til levering av NSMV 1 nå i juni.. De er veldig tilbakeholden på informasjon, så om dåp og levering skjer denne uken eller neste uke er vanskelig å spå, men at det blir levering i juni måned er nå svært viktig for at prosjektet ikke skal falle mer etter kalenderen.

Blir nok sittende med posisjonen uansett, så sant det ikke kommer noe bud i løpet av sommeren (haha)..

Det som kanskje er mest spennende i q2 rapporten er å se om Philly fikk tildeling fra PIDP søknaden. Der var det søkt om 41mio usd som tilsvarer dagens MCAP vekslet over i NOK. Nå bygger dem NSMV prosjektet for MARAD og skulle tro det lå noe godvilje for tildeling der mtp at Philly har levert nok så bra på NSMV prosjektet vs andre GOV program som har slitt veldig gjennom covid og supply chain hikups.

Tror uansett sommeren er fylt med milestones og som aksjonær tror jeg man vil se marginer snu til positivt terreng i q3 og klarer Philly levere NSMV 2 i desember/januar, tenker jeg det kan bli en fin juleferie. Når marginene først snur, så gjelder det vel å klare å holde på aksjene. Kan potensielt bli veldig gøy når de begynner å trekke revenue fra MATSON kontrakten
Buyin85
11.06.2023 kl 13:18 3404

Ok volum fredag på høy 30-tall. Ser vi 40,- kommende uke?

Levering av NSMV1 bør være rett rundt hjørnet. Fin milepæl, da den ikke kan bidra med kostpådrag lenger. Potensielt bør selskapet også kunne gi en status på kommentar rundt at de forfølger alle muligheter for å få refundert ekstra kost knyttet til oppbemanning (vaksinemandat) og forsinkelser i logistikk kjeden.

Posisjon vil vurderes i forkant av 14 juli dersom det ikke er kommet noe oppdatering fra selskapet Ila juni.
Redigert 11.06.2023 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
Garcia
09.06.2023 kl 18:59 3630

Helt riktig det over her, bortsett fra marginene er minst på skip 1(hvis noen) og derfra øker de etterhvert.
En må huske at phly har minst 5 doblet bemanningen nå.
Jeg tenker at ved levering av skip 2 så vil vi se konjukturene av hva disse kontraktene vil gi...
JahMason
09.06.2023 kl 14:48 3718

Fordeler ved levering er jo selvfølgelig frigjøring av plass, utbetalinger av milestones for NSMV 1 (nr 12 og 13 hvert fall. Kanskje nr 11 også?). Erfaringer vedr. bygging, kostnader, effektivitet er lært og det er helt klart psykisk oppløftende for både shipyard og aksjonærer.

NSMV 2 får sin launch sent juni / tidlig juli, NSMV 3 får bedre plass i tørr docken, er vel allerede full prod. for NSMV 4. Steel cut for SRIV havvind snart(?) og bestillinger for NSMV 5 er vel på vei inn i lagerbygget. MATSON sine long leads er vel også begynt å lage ordre på kanskje..

Det burde absolutt være en enormt trigger at NSMV 1 blir levert, men om markedet følger Philly Shipyard like tett som topp50 aksjonærene virker det ikke som på likviditeten eller aksjekursen akkurat nå. Kanskje ingen q2 trigger ifbm rapporten og marginer, men absolutt forløsende for prosjektet videre.
Redigert 09.06.2023 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
trani
09.06.2023 kl 10:18 3766

Hvilket fordeler vil det gi ved at skipet blir levert?
Vil det forandre på det fundamentale?
Er det kostnader knyttet opp til at skipet idler på kaia?
Vil det utløse en form for betaling når skipet blir levert?
Eller er det bare snakk om at sentimentet blir oppløftende?
Redigert 09.06.2023 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
JahMason
08.06.2023 kl 11:03 3922

Det blir nok levering nå i juni - gleder meg :)

Blir fantastisk å få levert første skip i serien !
Redigert 08.06.2023 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
trani
08.06.2023 kl 10:39 3894

Hvorfor alt den drøyingen av levering av skip 1?
Prøver selskapet på å koordinere for nye kontrakter som kommer samtlige som melding av levering av skip 1, eller holder tilbake pga bad news?
Garcia
08.06.2023 kl 05:19 3992

Det gjelder vel alle andre enn phly...
Ser jo på bildene av skip 1 og synes det ser ferdig ut, men sikkert litt finpuss igjen.
Husker jeg ikke helt feil så leverte de skip før fristen før.
Greier de det nå er det jo temmelig bra, da er det bare å få marginene på plass...
JahMason
07.06.2023 kl 13:56 4114

Nå er vi fortsatt i Q2, så det er noen uker igjen. Men helt enig, klar for levering nå :)

På andre siden av verden er stemningen litt annerledes, men antar US henger seg på etter hvert.

https://www.hellenicshippingnews.com/shipbuilding-stocks-rally-over-hope-for-super-cycle/

"Shipbuilding stocks are rallying on the back of anticipation for a “super cycle” ― a period of demand-driven expansion that many market observers say takes place every 30 years in the industry."
Garcia
07.06.2023 kl 13:49 4020

Ser argumentene dine, Aker kan regne både marginer og verdier så tenk deg hvor høyt over dagens ett bud må ligge.
De gir ikke bort penger de gutta der...
Jeg tror de bare ligger rolig og venter på avkastning i form av utbytter.

Synes levering av skip 1 begynner å drøye nå, skipet skulle jo vært levert i Q2...
JahMason
07.06.2023 kl 11:28 4115

Jeg tror tiden kanskje er moden, nettopp pga historisk høy backlog, bakteppe med geopolitisk uro, gode utsikter for mer jobb, verftet oppe å går.

Aker stiller enorme summer i garanti for prosjektene, jeg tenker kanskje Aker ønsker å realisere og utvikle seg videre. Som vi har sett de har gjort i REC og initiativene de har tatt med å ansette Converto AS.

Philly Shipyard er ikke bare en Aker stolthet, men verftet / yarden er en historisk stolthet i US. Viktig politisk stat, muligheter for utvidelse, strategisk godt plassert og priset "lavt" når man veksler over til USD. NSMV prosjektet ligger det også enorm prestisje i over dammen, dette er virkelig et program som gjør at Philly Shipyard får en stor fot innenfor US GOV jobs.

Dette må jo være attraktivt for PE, større shipyards eller utenlandske eiere som vil inn i US (les S-K / Japan). Philly Shipyard er vel eneste inngangen for øyeblikket i bransjen mtp norsk eierskap.

Men å håpe på oppkjøp som strategi for investering ville jeg ikke gjort.. Det er marginer og fremgang man må følge med på :)
Redigert 07.06.2023 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
trani
07.06.2023 kl 09:25 4068

Tror man bør kjøpe her nå før oppgangen finner sted.
Denne gyllne muligheten til å kjøpe på bunn, er svært sjeldent.
Garcia
06.06.2023 kl 03:49 4235

Tror det ligger mye stolthet bak phly.
Husk verftet var jo konkurs før Røkke kom inn som en reddende engel, til store overskrifter.
Bill klinton kom, Erna som da var minister kom fra Norge.
Jr styrte jo styret og greide å kjøre kursen fra 2 kr til 180.
Phly går jo av seg selv og medfører lite bekymring for Aker , om kursen står i 20 eller 200 tror jeg spiller minimal rolle.
Jeg satt jo i aksjen sist de tjente penger og husker selskapet uttalte at " vi er ingen bank, vi bygger skip så det vi tjener går ut til aksjonærene "
Tror jeg på 1 år fikk 30 kr pr aksje i utbytte..
Den situasjonen kan vi fort oppleve og se igjen, da vil spesielt dagens kurs virke mer eller mindre latterlig..
Aker tegnet jo en leieavtale på phly som gjaldt i 100 år med en leiepris på hele 1 USD I året...

Jeg har heller mere tro på flere oppdrag fra us navy (phly driver jo med flere studier sammen med de) og det kan fort ende opp i flere jobber/oppdrag.

Phly skal vel bygge og levere en 8-10 skip pdd og veien frem dit blir forhåpentligvis både spennende og svært lønnsom for oss aksjonærer.
Redigert 06.06.2023 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Winter
05.06.2023 kl 18:46 4373

Enig med Garcia, selv om jeg tror Aker vil selge siden det ble luftet forrige gang verftet gikk godt og tjente penger samt at kursen selvfølgelig var høyere.

Ingen tro på salg fra Aker sin side så lenge de ikke tjener penger og kursen ikke er en god del høyere, positive cashflow, utbytte mer kontrakter så salg.
I et selskap med så få aksjer kan det gå hurtig dersom Q-tallene snur.
Garcia
05.06.2023 kl 12:01 4483

Hvorfor tror du Aker vil selge ?
Historisk sett har phly tjent gode penger og vært utbytte aksje nr 1 på Oslo børs..
Nå med tidenes backlog er det i mine øyne aldri vært så liten sannsynlighet for salg.
JahMason
05.06.2023 kl 10:45 4521

Ville vært litt skuffende med en bud nå hvis det var under 100kr, men likevel svært god deal for mange fra dagens nivå. Tar gjerne et bud jeg :)

At Aker ønsker en transaksjon av Philly Shipyard er ikke usannsynlig, men potensiale for høyere kurs/pris ligger jo i backlogen de nå jobber seg gjennom. Aksjekurs er forøvrig en svært god valuta når det kommer til M&A, så det litt synd at vi er under 60-80kr hvis noe allerede skulle være påbegynt....
trani
05.06.2023 kl 10:05 4430

Det må være bud på hele selskapet når det utvikler seg slik som det gjør.
JahMason
05.06.2023 kl 09:31 4386

Topp50 bryter vel snart opp gjennom 90% av utstedte aksjer, hvis det fortsettes å øke.

Nærmer oss noe snart kanskje? :)
Redigert 05.06.2023 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
JahMason
02.06.2023 kl 08:46 4582

Slenger meg på Garcia, utfallet frem over med så lite frie aksjer er umulig å spå..

Om man får en reaksjon ved levering av NSMV 1, kan godt være. Noe jeg selv håper på! Men den store stigningen vil nok ikke komme før nærmere levering av NSMV 2, som forøvrig bare er 5-6mnd unna. I mellomtiden skal det gjennomføres mange milestones og mye fremgang når NSMV 1 endelig er ute av shipyarden.

Et potensielt bud kan selvfølgelig komme, men lite sannsynlig før sommeren.. Pris er umulig å spå, kan vel være alt fra 50kr til 200kr ? Aker som styrer utfallet
trani
02.06.2023 kl 08:32 4596

En mulig scenarie kan være at det kommer et bud på rundt 60kr rett etter at skip 1 er levert, og ledelsen i selskapet anbefaler da med å ikke akseptere budet?
Mye synsing dette ble, men et legitimt utfallsrom..
Redigert 02.06.2023 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Garcia
02.06.2023 kl 03:34 4661

Jeg tror ikke på oppgang før etter skip 2 er levert og vi ser regnskapet derfra.
Med så få frie aksjer tilgjengelig blir det bare gjetting uansett..