PHLY sterkt kjøp i alle parametre !!

murpy
PHLY 27.02.2023 kl 12:10 54821

https://www.tradingview.com/symbols/OSL-PHLY/technicals/


Philly Shipyard til himmels etter analyselekkasje ?
Philly Shipyard : en ikke-publisert analyse fra Arctic Securities viser en oppside på 270 prosent.

Redigert 27.02.2023 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
Garcia
13.06.2023 kl 17:24 6404

Ikke helt usannsynlig det, sikkert mange som sitter på den informasjonen...
Blir spennende fremover å følge phly nå..
kentove
13.06.2023 kl 17:41 6402

Vil tro det ja, er jo ikke sensitiv info så lenge de har sagt 1h selv.. Tror det blir noen fine år fremover, iallefall når de har levert 2-3 skip
JahMason
14.06.2023 kl 07:40 6311

Hver dag frem over nå er en potensiell dag for levering av NSMV 1, Empire State VII.

Blir mange høydepunkter de neste månedene og årene, så får vi tro rapportene viser det samme nå etter q2. Klar for en skikkelig opptur nå!
trani
14.06.2023 kl 11:36 6172

Her holdes det pusten på begge sider.
Null omsetning på 2 dager.
Mira
14.06.2023 kl 12:33 6193

De største aksjonærene sittet vel nærmest til å vite noe.
De selger ikke og da ser jeg på det som positivt
Denne aksjen er et av de mest størst oppside i på børsen med 1 års horisont
JahMason
14.06.2023 kl 14:47 6185

Jeg ser hvert fall ingen grunn til å selge aksjer nå som NSMV 1 døpes og leveres "når som helst". At NSMV 1, Empire State VII leveres og seiler ut av Philly Shipyard er utelukkende positivt.

Så får man ta en vurdering ved presentasjon av q2 (14.juli) om man ser potensiale frem over.
JahMason
15.06.2023 kl 10:00 6022

Er nok ikke lenge til vi ser AIS til NSMV 2, Patriot State bli skrudd på heller :)
Skal levers om ca 6mnd og fremgangen på NSMV 2 er mye mer komplett før launch i tørr dock enn NSMV 1 var før launch sånn jeg har forstått det. Så NSMV 2 blir ikke liggende like lenge i dock`n etter launch.

Mulig solen virkelig begynner å skinne om få dager i Philadelphia

Morsomt å følge skip og aktiviteten rundt yarden i løpet av ukene som går på https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-75.170/centery:39.900/zoom:13

Redigert 15.06.2023 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Buyin85
15.06.2023 kl 13:31 6075

Ser ut som Navigational Status har endret seg siden i går for NSMV1...??
140623: Not Under Command
150623: At Anchor
JahMason
16.06.2023 kl 08:20 5945

Også første gang jeg ser: AIS Source: High Pointe at St. Georges, selv om man ikke får se om skipet faktisk har vært ute på noen trial.
Tror MarineTraffic spiller oss noen puss inne i mellom, men er nok svært nære levering nå :)

Selv om marginene ikke plutselig gir gress og grønne skoger, vil levering av NSMV 1 være utrolig stort i dette prestisje prosjektet. Svært etterlengtet opptur dagen skipet seiler! Aksjekursen kommer nok etter. Bare tenk på hvor lite frie aksjer det egentlig er hvis majoriteten på topp50 tenker å sitte litt lengre enn 50-70kr.

trani
16.06.2023 kl 12:49 5871

Kommer`n opp til 70kr. vil noen få det travelt med å legge inn et bud..
Buyin85
16.06.2023 kl 22:51 5852

Forsinkelser …
Kilde: https://forum.gcaptain.com/t/scuttlebutt-suny-sst/66335/3

Innlegg:

News from the President, not a surprise…

Dear Cadets, Faculty, and Staff,

The College has been informed by the U.S. Department of Transportation Maritime Administration (MARAD) that the delivery of our new training ship Empire State will be further postponed from late June to late July (or later) due to delays in outfitting, system integration, and testing and commissioning. It is imperative that our new ship, the first of five training ships under construction, meet all safety standards and is ready for the embarkation of Cadets. As such, we now need to execute a Summer Sea Term contingency plan for all licensed Cadets.

We have arranged for all First Class Cadets to complete their summer training onboard the TS Kennedy and return to Maritime College on or about August 8, 2023. This will fulfill the sea time and academic requirements for most Cadets planning to sit for the August license examination. For Cadets sitting for the examination who are short sea days, arrangements will be made for them to accumulate the additional required sea time on alternative vessels where possible. Summer Sea Term bills for all 1/c Cadets will be adjusted accordingly.

The College is committed to providing a Sea Term this summer for all Second Class and Third Class Cadets. We are working closely with MARAD to identify an alternative training vessel for all Second and Third Class Cadets should TS Empire State be unavailable until late July or early August. Reporting instructions will be forthcoming once a training ship is confirmed. We understand the need for Second Class and Third Class Cadets to adjust their summer schedules and make travel arrangements for returning to Maritime College. We are working diligently with MARAD to finalize plans for this summer and will communicate dates for the Summer 2023 Sea Term as soon as possible.

Since this will be a short SST, the College plans to have a three-week winter cruise over the winter break (January 5 – 25). With this plan, most Second and Third Class Cadets will be back on track to accumulate the required sea time prior to sitting for their license examination.

The College realizes this is an inconvenience and disappointment, but the delivery of the new ship is beyond our control. Our primary goal is to provide all Cadets with a quality at-sea learning experience that will ensure they pass the USCG license exam, graduate on time, and are successful in their careers.

We will provide weekly updates as plans continue to be developed and finalized. Please continue to monitor your email for additional details.
Winter
17.06.2023 kl 03:37 5804

Philly da :-(

Jaja, da drar man med seg NSMV 1 inn i Q3 rapporten også.
Buyin85
17.06.2023 kl 08:31 5808

Har sendt til selskapet for kommentar. Her vil det som et minimum kjøres på med folk for ferdigstilling, med påfølgende kost. I verste fall blir det penalty for forsinket levering. Leser at det jobbes med alternative båter for årets sommertrening.

Liker ikke formulering med late july or later. Dette var skuffende.
Q2 rapport blir gjerne der selskapet kommuniserer at NSMV serien ikke blir profitabel.
Winter
17.06.2023 kl 16:30 5656

"Q2 rapport blir gjerne der selskapet kommuniserer at NSMV serien ikke blir profitabel."

Med tanke på at det er fire skip til i serien så er det kanskje litt for tidlig til det. Dessuten er det nok litt leeway/forståelse mtp forsinkelser med etterslep pga covid, hvor mye dog det vet man jo ikke. Verftet måtte også oppbemanne så litt goodwill kan man jo håpe på.
Buyin85
17.06.2023 kl 16:54 5761

Ja, det blir fint få nsmv1 og delvis 2 ut av regnskapet så en kan si noe om marginer for de ulike delprosjektene. Håper også på forståelse for forsinkelser og at de kommer gjennom med VO’er på forsinkelser knyttet til logistikk og vaksinemandat.
Bekymring rundt profibilitet på totalen er at det etterhvert må svært gode marginer til på resterende for null/positiv regnskap.
Status q4-22 - 6,4mill usd i minus
Status q1-23 - 24,7mill usd i minus.

Fremdrift (pr utgang q1-23):
NSMV1-2: 81,3%
NSMV3-4: 29,9%
NSMV5: 2,4%

Phly beregner ikke profitt/tap før prosjektet er >5% ferdig slik at NSMV5, SRIV og 3*CV er ikke inkludert i regnestykkene ovenfor.

Hvor mye som er gjenspeilet i kurs på ca 40,- får vi vel svaret på 14 juli. Håper på noe litt håndfast fra management, eller så blir det nok som ved fremleggelse av q1-tall. Selskapet har utviklet seg positivt siste året mtp oppdateringer i ulike sosiale medier på fremdrift, men skulle gjerne sett et løft på q-tall og aller helst en presentasjon med påfølgende q&a.

Redigert 17.06.2023 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
JahMason
17.06.2023 kl 17:44 5776

Endringer av inventar, utstyr eller annet teknisk er det kjøperen som ber om og shipyarden får ikke “penalties” fordi disse endringene gir utsatt leveringstid. Dog taper shipyarden på arbeidskraft, produksjonstid og div ved slike endringer når man har en fastpris avtale.

Hvis dette stemmer så er det nok en skuffelse at NSMV 1 blir dratt inn i Q3 ja… Nå skal det vel oppdateres ukentlig angående status, så både kadetter og aksjonærer får håpe det løser seg i løpet av de neste ukene!!

Skip nr 1 i myndighets oppdrag virker å være en skikkelig “pain in the back” for verftet, men når lederskipet (NSMV 1) er levert så vil man kunne kjøre bånn gass på NSMV 2-5 og man får da håpe disse marginene kan hentes inn. Mulig Philly (og Aker) klarer å få tilbake noe vedr. Covid, vaksine mandatet og skattelette.

Vi får se 14.juli hva status er og hva selskapet selv sier. Potensielt god timing med feriepenger til uken, hvis noen skulle gi opp før første skipet er levert.
JahMason
17.06.2023 kl 17:53 5783

Leverer Philly direkte til SUNY?

Kan det være noe håp i at Philly leverer fra seg NSMV 1, men den e utsettelsen gjelder fra MARAD til SUNY?

Er jo egentlig rimelig å anta at kjøperen (MARAD) ønsker å motta skipet, teste det(?) og evt selv oppleve/sette seg inn i div før skolen før dette skipet?
Buyin85
17.06.2023 kl 18:20 5826

Vil anta at at Marad ser på dette som ivaretatt med TOTE som er byggherre deltar på systemutprøving (com) og sea trails sammen med phly. Dette er som sagt antagelser.

Det som er merkelig er: 1: 5 mai ved fremleggelse av q1 indikerte overlevering Ila q2. 2:Har også sett dine videolinker som sier at prosjektet er på budsjett og tid. 3 Suny/marad har allerede kvittet seg med skipet som skulle erstattes.

Det må tydeligvis dukket opp noe uventet i siste innspurt. Ser også diskusjonene på Instagram som henviser til spesifikk dato for dåp.

Redigert 17.06.2023 kl 18:21 Du må logge inn for å svare
JahMason
18.06.2023 kl 08:33 5672

Antar forøvrig det samme, men all kommunikasjon rundt NSMV 1 denne våren har vært positivt (bortsett fra rapportene fra selskapet selv) og med øyne på levering i q2, mer presist juni. Kjenner ikke detaljene fra kontrakten, men burde vel komme en artikkel i media til uken hvis det ble kjent at verftet sin levering er utsatt med 3-4 uker?

Kan fortsatt være at Philly leverer siste uken i juni, så tar det likevel noen uker for MARAD og videreføre til SUNY. Ser for meg mye presse, sermonier, befaringer og div fra MARAD sin side før SUNY studentene tar over.
trani
19.06.2023 kl 09:25 5415

Vet det nevnes en del om oppkjøp og bud, mulig det jobbes med en potensiell kjøper av hele Phly bak kullissene nå, og denne forsinkelsen skyldes en koordinert handling slik at forhandlingen får ro bak lukkede dører?
JahMason
19.06.2023 kl 09:42 5472

Det er nok mer ønsketenkning (?) tror jeg, men man vet jo aldri.

Det er ikke usannsynlig at Aker ønsker en transaksjon, men tror ikke pris/tidspunkt er riktig akkurat nå. De ønsker nok å levere NSMV 1 og kanskje NSMV 2, slik at marginer og mcap er betydelig høyere. Nå er vi svært nære levering av NSMV 1 og presset fra skolen (SUNY) er lagt over på MARAD. MARAD er nå nødt til å få skipet levert raskest mulig og vil tro MARAD bistår med all den hjelpen de kan for å få levert NSMV 1 nå i løpet av de neste 2-3 ukene.

Selskapet selv guidet Q2 og vi har fortsatt igjen 11 dager av kvartalet, så en uke ekstra går nok helt fint for totalen av Philly Shipyard sin historisk høye backlog.
trani
19.06.2023 kl 10:40 5537

Når det gjelder timing, så bør den være meget attraktiv for kjøperen i lys ordreboka og fremgangen av byggingen?
En potensiell kjøper får jo i gitt situasjon innsyn på det meste, og dermed verdien. Tenker du at en kjøper bør komme inn når verdien allerede er realisert, eller før det realiseres?
Garcia
19.06.2023 kl 11:07 5593

Kutt ut det tullet med oppkjøp, tror dere Aker trenger penger og gir bort verdier ?
JahMason
20.06.2023 kl 06:20 5520

Handler ikke om at Aker trenger penger. Etter at Converto AS ble hyret inn og gitt mandat for å videreutvikle verdier i de mindre selskapene så ble det naturlige spekulasjoner i at Aker potensielt ønsket salg f.eks Philly Shipyard.

Jeg tror ikke det skjer i 2023 og tror ikke Aker «gir bort» Philly Shipyard til dagens lave mcap. De sitter selvfølgelig på mye mer informasjon enn oss og hvis de ser at marginer og utbyttene kommer så selger dem selvfølgelig ikke hvis prisen ikke er svært god.

Men forholder meg til at selskapet fortsetter å være under Aker og det er backlog som må gjøres om til marginer som er eneste som teller for meg som aksjonær! På tide å få levert NSMV 1.
kentove
26.06.2023 kl 20:24 5054

Dåp i dag, hadde visst rett de som skrev 26 juni https://www.instagram.com/p/Ct9ne2BP00_/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
JahMason
26.06.2023 kl 20:33 5123

Herlig!

Fortsatt i Q2, dette var morsomt :)
Mira
27.06.2023 kl 12:38 4912

Normalt vi en delleveranse utløse en milestone betaling…. Noen som vet noe ??
Philly er svært tilbakeholden med info… får håpe at de kommer med noe 14 juli
Buyin85
27.06.2023 kl 18:19 4848

Noen som vet / har hørt rykter angående overlevering? Antar det hadde vært tydelig om det fulgte seremoni i går…?
JahMason
27.06.2023 kl 19:06 4866

Blir en spennende og hektisk tid frem over for Philly Shipyard!

Får se om aksjekursen beveger seg tilbake mot 60kr i første omgang.
Winter
27.06.2023 kl 21:43 4900

Tror du ikke at kursen ligger litt flatt endel lenger p.g.a forsinkelser med første skip?

Bra med dåpen igår da, men nå er det bare tre dager igjen i Q2.
Buyin85
27.06.2023 kl 22:31 4853

Ser samme bruker som først antydet dåp 26.06 antyder at det gjenstår noe småtteri før sea trails og at det er estimert overlevering sent juli/tidlig august. Signaliseres overlevering Ila 2 uker den 14.07 (q2-tall) tror jeg ikke det isolert straffer kurs mye. Da står en igjen med resultat vs guiding fremover som viktigste faktor for kursreaksjoner. Tap bør være lavere enn q1, og så bør resterende prosjekt nærme seg 5% slik at de blir inkludert i reknestykke for marginer.
JahMason
28.06.2023 kl 08:20 4834

Den brukeren traff godt sist, så er vel nærliggende å anta den personen sitter med innsyn til verftet eller prosjektet. Burde sende han personligmelding med spørsmål angående NSMV 2 og SRIV steel cut osv... Skjer mye de neste månedene i Philly :)

Q1 var en kombinasjon av svært få milestones, lite fremgang og økte lønnskostnader, pluss endringer av noe desing/inventar inne i NSMV 1. Tror ikke vi ser samme tap igjen på mange år. Like vel henger forsinkelsene med NSMV 1 igjen i q2 og vil nok påvirke dette kvartalet nok til at man ikke tørr håpe på noe pluss tegn bak bunnlinjen. Men ser man mot q3 og utover så vil 14.juli (q2 rapport) være en kjøpsanledning etter mitt syn/mening.
Garcia
28.06.2023 kl 09:57 4771

Artig de leverer i tide, nå er det bare marginene som gjenstår.
Jeg tror det ikke vil skje så mye kursmessig før vi ser økning i marginene etter skip 2 er levert..
Da bør den også gå betydelig..
Buyin85
28.06.2023 kl 13:28 4911

Utklipp:

"To capitalize on this success, I authored amendments in the Committee-passed annual defense bill to replicate the architecture at Philly shipyard for our entire U.S. sealift program. I look forward to seeing these provisions passed in the House in the coming weeks.”

Kilde: https://courtney.house.gov/media-center/press-releases/rep-courtney-statement-christening-national-security-multi-mission

Her ligger potensielt Philly godt an til flere kontrakter.
JahMason
29.06.2023 kl 08:42 4751

Ja, det er stort fokus og vilje fra politikere og myndigheter til å bygge skip. Philly shipyard har tydeligvis levert varene så langt og det vil nok generere mer jobb etter hvert. Utsiktene for shipbuilding i US er bedre enn på mange år, samtidig som ordrebøkene også er ganske gode. Fortsatt 20milliarder som skal gjennom kontoen til Philly shipyard med dagens backlog.

Kan virke som vi nærmer oss litt mer solskinn frem over nå :)
Buyin85
30.06.2023 kl 07:49 4539

https://www.forbes.com/sites/craighooper/2023/06/27/old-broken-marad-rrf-ship-ss-curtiss-threatened-a-key-marine-corps-asset/

Tenker det kan komme nye oppdrag når NSMV leveransene starter.

Blir det omsatt noen aksjer i dag eller får vi stillstand til neste melding fra selskapet, som gjerne blir q2 14.07?
JahMason
30.06.2023 kl 09:16 4445

Det er helt åpenbart at US trenger nye skip til flåten sin. Listen er lang på skip som burde vært i opplag eller til skrap. Slik at utsiktene er veldig bra for bransjen generelt. Dette NSMV prosjektet som så langt er omtalt som suksess er utrolig viktig for Philly Shipyard og blir nok "inngangsbilletten" til flere oppdrag. Frykter ikke tørke i ordreboken etter 2027 for å si det slik :)

Er usikker på q2 tallene, men vil anta q2 rapporten potensielt blir siste gode kjøpsanledning for de som ønsker aksjer på dette lave nivået. Nå begynner leveringer, synergiene, tempo og forhåpentligvis marginene å komme frem over. Gjelder å ikke se seg tilbake da, rett opp!