PHLY sterkt kjøp i alle parametre !!
https://www.tradingview.com/symbols/OSL-PHLY/technicals/
Philly Shipyard til himmels etter analyselekkasje ?
Philly Shipyard : en ikke-publisert analyse fra Arctic Securities viser en oppside på 270 prosent.
Philly Shipyard til himmels etter analyselekkasje ?
Philly Shipyard : en ikke-publisert analyse fra Arctic Securities viser en oppside på 270 prosent.
Redigert 27.02.2023 kl 12:12
Du må logge inn for å svare
JahMason
20.07.2023 kl 12:11
7444
Får håpe han overrasker med tildeling av noe grants eller subsidier. Eller en kjempe kontrakt!
Uansett stas med presidenten på besøk. Dette underbygger hvor suksess og solid jobb som er lagt ned av Steinar og Philly Shipyard.
Kommer nok på radaren til mange selskaper nå - ettersom Hanwha er på jakt etter Austal, burde noen amerikanske selskaper være på ballen.
Uansett stas med presidenten på besøk. Dette underbygger hvor suksess og solid jobb som er lagt ned av Steinar og Philly Shipyard.
Kommer nok på radaren til mange selskaper nå - ettersom Hanwha er på jakt etter Austal, burde noen amerikanske selskaper være på ballen.
Buyin85
20.07.2023 kl 18:16
7395
Kan se ut som besøket er knyttet til steel cutting seremoni for SRIV.
Blir utlyst flere områder for havvind, så ser vi noe bruk av opsjon på skip2 snart..?
Blir utlyst flere områder for havvind, så ser vi noe bruk av opsjon på skip2 snart..?
Redigert 20.07.2023 kl 18:20
Du må logge inn for å svare
JahMason
20.07.2023 kl 19:33
7337
Det tilbudet står ikke lengre fra Philly sin side tror jeg. I så fall er prisen svært mye høyere nå. Great Lakes fikk aldri en opsjon.
« For clarification, GLDD received a right of first refusal (ROFR) -– rather than an option -- for a second ship. We previously disclosed that the ROFR ship would follow NSMV 5. As recently announced, the Matson ships will follow NSMV 5.»
Men Steel cut av SRIV er foran skjema, skulle vel vært i august iflg q2 rapporten. Så det er positivt!
Blir nok mer aktivitet nå som det åpnes for områder og virker som presidenten kjører hardt på havvind. Vil nok binde opp kapasitet på flere private shipyards og presse backlog ytterligere etter hvert.
Utsiktene og bakteppet for en boom ligger der, kontraktene må fortsette å signeres og marginene må opp, så blir det veldig hyggelig å være Philly aksjonær
« For clarification, GLDD received a right of first refusal (ROFR) -– rather than an option -- for a second ship. We previously disclosed that the ROFR ship would follow NSMV 5. As recently announced, the Matson ships will follow NSMV 5.»
Men Steel cut av SRIV er foran skjema, skulle vel vært i august iflg q2 rapporten. Så det er positivt!
Blir nok mer aktivitet nå som det åpnes for områder og virker som presidenten kjører hardt på havvind. Vil nok binde opp kapasitet på flere private shipyards og presse backlog ytterligere etter hvert.
Utsiktene og bakteppet for en boom ligger der, kontraktene må fortsette å signeres og marginene må opp, så blir det veldig hyggelig å være Philly aksjonær
Redigert 20.07.2023 kl 19:36
Du må logge inn for å svare
Buyin85
20.07.2023 kl 20:00
7337
Hvor har du uttalelsen fra? Kan ikke huske den fra noe kvartalstall.
JahMason
20.07.2023 kl 20:10
7350
Det er fra en som stilte spørsmål vedr SRIV prosjektet til selskapet.
Men heller rekord pris på Matson x3 enn SRIV skip 2. Kommer nok masse i pipen etter CV 3 i 2027. Om det blir serie av tankere (MR), hospitalships x2 eller sealift x10. Plutselig dukker det opp en kjøper av selskapet. Må få opp marginene og mcap fra lave $38 mio. Aksjekursen normalt sett er et sterk forhandlingskort ifbm oppkjøp, men Aker trenger kanskje ikke det.
Men heller rekord pris på Matson x3 enn SRIV skip 2. Kommer nok masse i pipen etter CV 3 i 2027. Om det blir serie av tankere (MR), hospitalships x2 eller sealift x10. Plutselig dukker det opp en kjøper av selskapet. Må få opp marginene og mcap fra lave $38 mio. Aksjekursen normalt sett er et sterk forhandlingskort ifbm oppkjøp, men Aker trenger kanskje ikke det.
Redigert 20.07.2023 kl 20:16
Du må logge inn for å svare
Buyin85
21.07.2023 kl 07:19
7144
Takk.
Ja, god pris og visibilitet noen år ligger som et svært godt fundament for videre drift. Kan ta litt økt risiko mtp oppstartskostnader, og gir nok ro ift inngåelse av nye kontrakter.
Ja, god pris og visibilitet noen år ligger som et svært godt fundament for videre drift. Kan ta litt økt risiko mtp oppstartskostnader, og gir nok ro ift inngåelse av nye kontrakter.
Buyin85
23.07.2023 kl 14:23
6455
Hva var forrige status? Vi får håpe det betyr start av sea trials straks. Suny maritime har i sving tre reservebåter for å sikre når seilingsdøgn, så det har nok top pri få dette unnagjort effektivt.
JahMason
23.07.2023 kl 14:31
6518
Forrige var “At anchor”.
Ser forøvrig på div bilde serier at NSMV 2 ligger godt foran NSMV 1 ifbm med launch. Så fremgangen på NSMV virker på bilder å ligge godt foran det NSMV 1 var ved sin launch.
Mye positivt og svært mange milestones nå i Q3. Jeg er vel eneste, men jeg tror at forecast snur og Philly vil ende i pluss på NSMV prosjektet. Riktignok fordi jeg tror de vinner frem noe erstatning for covid og claims. Veldig spent på PIDP.
Ser forøvrig på div bilde serier at NSMV 2 ligger godt foran NSMV 1 ifbm med launch. Så fremgangen på NSMV virker på bilder å ligge godt foran det NSMV 1 var ved sin launch.
Mye positivt og svært mange milestones nå i Q3. Jeg er vel eneste, men jeg tror at forecast snur og Philly vil ende i pluss på NSMV prosjektet. Riktignok fordi jeg tror de vinner frem noe erstatning for covid og claims. Veldig spent på PIDP.
kentove
23.07.2023 kl 19:28
6375
Håper iallefall de største tapene er tatt på skipene og de går i pluss kanskje q4, og nærmere null i q3 før d går oppover 🤞
Buyin85
24.07.2023 kl 12:57
6152
Kan dette være for Empire state VII? Ser at den på marinetraffic er benevnt som "Empire state". Klarer ikke finne ut hvor "from" og "to" beskrivelse er for. Columbia river pilots ser også ut til å holde til på vestkysten, men datoer for taubåt kunne passet fint med sea trials.
https://colrip.com/dispatch-info/dispatch-status/
https://colrip.com/dispatch-info/dispatch-status/
Kalmar
28.07.2023 kl 10:52
5749
Litt på siden, Great Lakes Dredge & Dock har fått kontrakt med Equinor for Acadia fra 2025.
https://gcaptain.com/great-lakes-dredge-dock-signs-milestone-subcontract-for-u-s-offshore-wind-rock-supply-chain/
https://gcaptain.com/great-lakes-dredge-dock-signs-milestone-subcontract-for-u-s-offshore-wind-rock-supply-chain/
Buyin85
28.07.2023 kl 16:14
5673
Ser ut som GLD&D har fått økt kostnader vesentlig. Håper noe er VO for phly og ikke kun justering for stål.
Kilde: https://www.maritime.dot.gov/grants/title-xi/pending-applications
Kilde: https://www.maritime.dot.gov/grants/title-xi/pending-applications
JahMason
29.07.2023 kl 08:08
6030
Kan være at NSMV 1 endelig er på Sea trail og skal bli levert nå, herlig!
JahMason
30.07.2023 kl 07:22
5744
Så lenge Empire State (NSMV 1) blir levert før 15.aug så holder jeg videre. Da tror jeg q3 blir «vendepunktet» for verftet og vi vil se bedre resultat kvartal for kvartal.
Nå så vi også en forbedring i Q2, selv om det ikke var et bra kvartal.
Blir en høst og vinter full av aktivitet for Philly Shipyard også får vi legge til grunn at Aker og Philly klarer å tjene penger over tid.
Nå så vi også en forbedring i Q2, selv om det ikke var et bra kvartal.
Blir en høst og vinter full av aktivitet for Philly Shipyard også får vi legge til grunn at Aker og Philly klarer å tjene penger over tid.
Buyin85
31.07.2023 kl 11:21
5521
Ja, la oss se. Det virker litt merkelig med alle oppdateringene som har vært gjennom helgen. Nå er det også et halvt døgn siden forrige oppdatering fra ais. Intet nytt fra Twitter gjengen som pleier være tidlig ute heller. En børsmelding med levering ville være kjærkomment 👌
TiliTrali
31.07.2023 kl 20:23
5371
skipet er ute fra dokken
Navigational Status: Underway
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-75.191/centery:39.887/zoom:16
Navigational Status: Underway
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-75.191/centery:39.887/zoom:16
JahMason
31.07.2023 kl 22:16
5289
Fantastisk å se NSMV 1 ute på Seatrail. Levering neste og samlebåndet med NSMV serien kan endelig skru opp tempoet.
At Philly har en mcap på $35mio forstår jeg ikke. Skyene borte og solen skinner igjen for Philly Shipyard!
At Philly har en mcap på $35mio forstår jeg ikke. Skyene borte og solen skinner igjen for Philly Shipyard!
JahMason
08.08.2023 kl 06:28
4784
En uke med seatrail er unnagjort, og levering av NSMV 1 burde være innen 1-2 uker nå. Endelig!
Skipet med størst tap knyttet til prosjektet er på vei ut av yarden, claims mot underleverandører har pågått i 1-2mnd, søknad om $40mio (større enn mcap) støtte fra PIDP fortsatt uavklart og fremdriften virker endelig løsne nå. Med covid, vaksinemandat, inflasjon og NSMV 1 ute av regnskapet, kan dette ha vært bunnen og man kan se lysere på rapportering og utsiktene frem over.
Tror Philly Shipyard overrasker de neste 6-12mnd
Skipet med størst tap knyttet til prosjektet er på vei ut av yarden, claims mot underleverandører har pågått i 1-2mnd, søknad om $40mio (større enn mcap) støtte fra PIDP fortsatt uavklart og fremdriften virker endelig løsne nå. Med covid, vaksinemandat, inflasjon og NSMV 1 ute av regnskapet, kan dette ha vært bunnen og man kan se lysere på rapportering og utsiktene frem over.
Tror Philly Shipyard overrasker de neste 6-12mnd
Winter
08.08.2023 kl 17:54
4615
Veldig spent på Q-3 tallene, blir å vente til november på de, men fortsetter de å kutte underskuddet slik som fra Q1 til Q2 så er de på rett vei.
Snur de innen Q2 neste år og går i pluss samtidig med tax return samt forhåpentligvis noe fra claims og PIDP så snakker man, da med gradvis forbedring i kvartalene imellom, men jeg håper de unngår at forsinkelser forplanter seg inn i Matson kontrakten.
Håper avklaring på PIDP kommer før Q3, ifjor tror jeg tildelingene var klar i oktober, i 2021 noe senere på året men det var sikkert relatert til covid. Så holder de samme tidsbruk som ifjor så kan man forvente avklaring før Q3.
NOE må jo forplante seg positivt fremover med levering av første skip.
En uke til 15 august :-P
Snur de innen Q2 neste år og går i pluss samtidig med tax return samt forhåpentligvis noe fra claims og PIDP så snakker man, da med gradvis forbedring i kvartalene imellom, men jeg håper de unngår at forsinkelser forplanter seg inn i Matson kontrakten.
Håper avklaring på PIDP kommer før Q3, ifjor tror jeg tildelingene var klar i oktober, i 2021 noe senere på året men det var sikkert relatert til covid. Så holder de samme tidsbruk som ifjor så kan man forvente avklaring før Q3.
NOE må jo forplante seg positivt fremover med levering av første skip.
En uke til 15 august :-P
JahMason
09.08.2023 kl 07:41
4432
Sea trials for NSMV1 EMPIRE STATE were a success!
Sea trials ensure the safety of a vessel through extensive tests measuring a vessel’s speed, maneuverability, equipment and safety features.
Sea trials ensure the safety of a vessel through extensive tests measuring a vessel’s speed, maneuverability, equipment and safety features.
JahMason
10.08.2023 kl 09:50
4077
Usikker på om NSMV 1, Empire State blir levert før den 15.aug mtp søknad / godkjennelse av levering og overtagelse (formell prosess i bransjen), men nå er det vel bekreftet av både MARAD og TOTE at NSMV 1 har hatt vellykket seatrail og møtt alle krav som kreves for å levere skipet,
Kun snakk om formaliteter før levering og da holder jeg selvfølgelig beholdningen (mulig øker) selv om det skulle bli levering noen dager etter 15.aug.
Svært positivt med levering av NSMV 1 og tror vi vil se et trendskifte i rapportene frem over
Kun snakk om formaliteter før levering og da holder jeg selvfølgelig beholdningen (mulig øker) selv om det skulle bli levering noen dager etter 15.aug.
Svært positivt med levering av NSMV 1 og tror vi vil se et trendskifte i rapportene frem over
Winter
10.08.2023 kl 18:14
3941
Ja jeg renget med det, var bare et lite forsøk på humor siden du satte en dato i et annet innlegg. Godt å vite a sea trial gikk meget fint så nå er det bare å få det siste på plass før skipet seiler videre til sine eiere.
Viktig med god sea trial på første skip i serien, uten store problemer, så nå har de malen på de fire siste.
Viktig med god sea trial på første skip i serien, uten store problemer, så nå har de malen på de fire siste.
JahMason
11.08.2023 kl 09:58
3771
Forsøket ditt var vellykket.
Nå er malen satt ja, så burde se samlebånd - effekt frem over nå. Ut i fra bildene ser det ut som både NSMV 2 og NSVM 3 har god fremdrift. Blir spennende å følge med ut over høsten. Claims mot underleverandører, søknader om tildeling/støtte (41millioner dollar), tilbakebetaling av skattepenger og selvfølgelig at marginene bedres.
Nå er malen satt ja, så burde se samlebånd - effekt frem over nå. Ut i fra bildene ser det ut som både NSMV 2 og NSVM 3 har god fremdrift. Blir spennende å følge med ut over høsten. Claims mot underleverandører, søknader om tildeling/støtte (41millioner dollar), tilbakebetaling av skattepenger og selvfølgelig at marginene bedres.
Patron72
11.08.2023 kl 10:56
3733
Hei
Jeg følger med på denne og vurderer inngang.
Men blir litt skeptis når selskapet melder at de 5 NSMV skipene mest sannsynlig blir tapsprosjekt.
Jeg ser du skriver om trendskifte. Kan du utdype hvorfor du tror dette kan bli bra. Og eventuelt hvilken tidshorisont bør man ha med å investere her.
På forhånd takk
Jeg følger med på denne og vurderer inngang.
Men blir litt skeptis når selskapet melder at de 5 NSMV skipene mest sannsynlig blir tapsprosjekt.
Jeg ser du skriver om trendskifte. Kan du utdype hvorfor du tror dette kan bli bra. Og eventuelt hvilken tidshorisont bør man ha med å investere her.
På forhånd takk
JahMason
11.08.2023 kl 12:14
3676
Jeg (kun mine egen tese) tror at ved å få NSMV 1 levert, vil risikoen for endringer av design og inventar som har bidratt til forsinkelser reduseres betraktelig. Samtidig vet man at Covid / Vaksinemandatet som preget fremdrift og skapte forsinkelser samt mangel på arbeidskraft ikke lenger er en faktor. Supply chain forstyrrelser og forsinkelser med import / eksport er også en faktor som er redusert.
Fordelen ved å bygge en serie på flere skip (les 5 skip NSMV) er jo alle erfaringene og den så kalte samlebånds-effekten man får når man er ferdig med skip nr 1. Når "lederskipet" er levert så har man som Winter skriver over, satt en slags mal og synergiene (effektivitet og kostnad) justeres deretter.
De største kostnadene (tap bokført til prosjektet NSMV) har vært oppgitt å være NSMV 1 og NSMV 2. Med NSMV 1 levert i q3 og NSMV 2 nærmere 10% igjen før ferdigstilt, tror jeg de største tapene knyttet til prosjektet er over toppen og på vei ned. Kan selvfølgelig ta feil..
Tidshorisont er veldig vanskelig å si noe om siden aksjen har lite oppmerksomhet og likviditet. Man må innstille seg på å bli sittende en lengre periode hvis man først kjøper seg inn. Har ikke noe target for øyeblikket kursmessig, men tror jeg kan få mye bedre pris enn dagens prising innen 4-12mnd. Tror nok likevel den største oppturen for inntjening og marginer for selskapet ligger i Matson kontrakten, som de så vidt har begynt å oppgi revenue av. Så da vil vel peak være nærmere sent 2025 / tidlig 2026 hvis ikke det kommer store nye kontrakter eller et salg av selskapet før dette. Tror heldigvis det er langt opp (kursmessig) til peak, så kan bli en lang og fin reise oppover hvis selskapet klarer å snu trenden. Samtidig er det en del utenom faktorer som selskapet venter avgjørelser på som f.eks skatt, krav mot levrandører og støtteordninger.
Jeg kan selvfølgelig ta feil og som allerede selge eller kjøpe når det oppleves riktig for min investering.
Fordelen ved å bygge en serie på flere skip (les 5 skip NSMV) er jo alle erfaringene og den så kalte samlebånds-effekten man får når man er ferdig med skip nr 1. Når "lederskipet" er levert så har man som Winter skriver over, satt en slags mal og synergiene (effektivitet og kostnad) justeres deretter.
De største kostnadene (tap bokført til prosjektet NSMV) har vært oppgitt å være NSMV 1 og NSMV 2. Med NSMV 1 levert i q3 og NSMV 2 nærmere 10% igjen før ferdigstilt, tror jeg de største tapene knyttet til prosjektet er over toppen og på vei ned. Kan selvfølgelig ta feil..
Tidshorisont er veldig vanskelig å si noe om siden aksjen har lite oppmerksomhet og likviditet. Man må innstille seg på å bli sittende en lengre periode hvis man først kjøper seg inn. Har ikke noe target for øyeblikket kursmessig, men tror jeg kan få mye bedre pris enn dagens prising innen 4-12mnd. Tror nok likevel den største oppturen for inntjening og marginer for selskapet ligger i Matson kontrakten, som de så vidt har begynt å oppgi revenue av. Så da vil vel peak være nærmere sent 2025 / tidlig 2026 hvis ikke det kommer store nye kontrakter eller et salg av selskapet før dette. Tror heldigvis det er langt opp (kursmessig) til peak, så kan bli en lang og fin reise oppover hvis selskapet klarer å snu trenden. Samtidig er det en del utenom faktorer som selskapet venter avgjørelser på som f.eks skatt, krav mot levrandører og støtteordninger.
Jeg kan selvfølgelig ta feil og som allerede selge eller kjøpe når det oppleves riktig for min investering.
Redigert 11.08.2023 kl 12:21
Du må logge inn for å svare
TiliTrali
12.08.2023 kl 12:30
3351
kilde: TOTE Service https://www.linkedin.com/company/tote-services
"American Maritime achieved another massive milestone in the construction of #NSMV EMPIRE STATE this week with the successful completion of Sea Trials. EMPIRE STATE is expected to be delivered to Maritime Administration (MARAD) in the coming weeks and then bound for the State University of New York Maritime College.
The ship performed exceedingly well, meeting all essential speed, maneuverability, and lifesaving equipment requirements.
TOTE Services appreciates the hard work and dedication by those that provided critical support to ensure that Sea Trials succeeded."
kilde: MARAD https://www.linkedin.com/company/dotmarad?trk=organization_guest_main-feed-card-text
"NSMV1 EMPIRE STATE’s sea trials were successful!
NSMV1 performed beyond expectations, and all partners involved are pleased with the results. Meaningful work remains, but all major performance risks have been mitigated following dock trials and sea trials.
Sea trials are a vital step in ensuring the seaworthiness of a vessel. Extensive tests measure a vessel’s speed, maneuverability, equipment, safety features and overall performance to ensure its safety and efficiency at sea."
"American Maritime achieved another massive milestone in the construction of #NSMV EMPIRE STATE this week with the successful completion of Sea Trials. EMPIRE STATE is expected to be delivered to Maritime Administration (MARAD) in the coming weeks and then bound for the State University of New York Maritime College.
The ship performed exceedingly well, meeting all essential speed, maneuverability, and lifesaving equipment requirements.
TOTE Services appreciates the hard work and dedication by those that provided critical support to ensure that Sea Trials succeeded."
kilde: MARAD https://www.linkedin.com/company/dotmarad?trk=organization_guest_main-feed-card-text
"NSMV1 EMPIRE STATE’s sea trials were successful!
NSMV1 performed beyond expectations, and all partners involved are pleased with the results. Meaningful work remains, but all major performance risks have been mitigated following dock trials and sea trials.
Sea trials are a vital step in ensuring the seaworthiness of a vessel. Extensive tests measure a vessel’s speed, maneuverability, equipment, safety features and overall performance to ensure its safety and efficiency at sea."
bravi
12.08.2023 kl 12:47
3331
At skipet tilfredstiller kravene i spesifikasjonen er egentlig en selvfølge, det gjør det på de aller fleste nybygg. Men det gjenstår "meaningful works" som kan ta noen uker. Verftet har ikke greid å møte leveringstiden.
Er det dagbøter (som er helt vanlig) på for sen levering?
Er det dagbøter (som er helt vanlig) på for sen levering?
Redigert 12.08.2023 kl 12:49
Du må logge inn for å svare
JahMason
12.08.2023 kl 21:25
3135
Det ligger selvfølgelig inne i kontrakten (ref. det du skriver er helt vanlig), men det er formulert som en rettighet myndigheten (kjøper/ The Government) kan benytte seg av hvis de er misfornøyde, eller prosessen skader myndighetene etc. Likevel ikke lest om noen dagbøter etter covid ble kjent.
NSMV prosjektet er omtalt av MARAD og av flere kongress medlemmer som en suksess historie, så jeg tror egentlig ikke dette er en rettighet som blir utøvd.
For så vidt flere som mener NSMV og Philly Shipyard sin fremgang og snarlige levering av NSMV 1, til tross for covid, vaksinemandat, logistikk utfordringer etc. Covid var vel en åpenbar force majeure man kunne spilt.
NSMV prosjektet er omtalt av MARAD og av flere kongress medlemmer som en suksess historie, så jeg tror egentlig ikke dette er en rettighet som blir utøvd.
For så vidt flere som mener NSMV og Philly Shipyard sin fremgang og snarlige levering av NSMV 1, til tross for covid, vaksinemandat, logistikk utfordringer etc. Covid var vel en åpenbar force majeure man kunne spilt.
JahMason
12.08.2023 kl 21:30
3133
Meaningful work er for øvrig en formulering som gjerne brukes om verdier, interesser og moral.
Da MARAD, TOTE og Philly skriver offentlig at det er ventet at NSMV 1, skal til New York (først innom MARAD) innen de neste ukene så sier det seg selv at ingen store / tidskrevende jobber gjenstår.
Det er min tolkning hvert fall.
Da MARAD, TOTE og Philly skriver offentlig at det er ventet at NSMV 1, skal til New York (først innom MARAD) innen de neste ukene så sier det seg selv at ingen store / tidskrevende jobber gjenstår.
Det er min tolkning hvert fall.
Buyin85
13.08.2023 kl 10:09
2954
Det er mye som tyder på at philly er en foretrukken leverandør for Navy. Forsinkelser på NSMV er marginale ift resterende navy portefølje hos konkurrerende verft. Marginer vil nok i stor grad bli en problemstilling for aksjonærer så lenge det ikke er en konkursfare. Så dette reduserer ikke behovet for at philly må opp med kvalitet/produktivitet for å kunne ta ut positive marginer.
Jeg tror selv ikke på behov for tilført kapital via lån/emisjon. Selskapet guider samtidig at det ikke er behov, men det er nok flere som føler seg usikker her iom at guiding på NSMV prosjektet gikk fra overskudd —> tap fra q1–>2.
I november når q3 blir lagt frem vil det nok være mulig estimere basert på fremgang i forhandler på claims, videre utvikling for skip/bygging nsmv2-3-4 og SRIV. Basert på dette bør det være mulig konkludere om krigskasse holder til skatterefusjon i 2024.
Jeg tror selv ikke på behov for tilført kapital via lån/emisjon. Selskapet guider samtidig at det ikke er behov, men det er nok flere som føler seg usikker her iom at guiding på NSMV prosjektet gikk fra overskudd —> tap fra q1–>2.
I november når q3 blir lagt frem vil det nok være mulig estimere basert på fremgang i forhandler på claims, videre utvikling for skip/bygging nsmv2-3-4 og SRIV. Basert på dette bør det være mulig konkludere om krigskasse holder til skatterefusjon i 2024.
Redigert 13.08.2023 kl 10:10
Du må logge inn for å svare
JahMason
13.08.2023 kl 21:32
2736
Med Aker som største eier og Røkke (Jr) navnet på styreleder plassen, så tenker jeg det er en «krigskasse» de fleste selskap drømmer om.
Hva er poenget med en emisjon når Aker er hovedeier og selskapets egen bank ifbm kredit og økonomiske garantier? Mot en avgift selvfølgelig, som igjen Aker tjener penger på.
Hva er poenget med en emisjon når Aker er hovedeier og selskapets egen bank ifbm kredit og økonomiske garantier? Mot en avgift selvfølgelig, som igjen Aker tjener penger på.
JahMason
22.08.2023 kl 12:13
2264
Stille her på forumet nå - nærmer seg vel news og noen oppdateringer snart.
Spennende å se en Aker transaksjon i dag - AMSC
Spennende å se en Aker transaksjon i dag - AMSC