Scana med ennå en kontrakt !!
cana-selskaper signerer nok en kontrakt på E-house moduler
Bergen, 1. mars 2023: Scana-eide PSW Power & Automation og Trans Construction (ATC) har signert enda en kontrakt på en leveranse av E-house moduler. Leveransen skal være en del av et nødstrømsystem for flere datasenterterminaler.
Dette er en betydelig kontrakt for selskapet (1). Prosjektet starter umiddelbart og levering vil skje fra Q2-2023 til Q4-2023.
(1) En kontrakt med betydelig verdi er definert til å være mellom NOK 10 millioner og NOK 50 millioner.
(2) En kontrakt av vesentlig verdi er definert til over NOK 50 millioner.
For mer informasjon, kontakt:
Oddbjørn Haukøy, interim CEO, Scana ASA, +47 911 71 914
Eirik Sørensen, Managing Director PSW Power & Automation +47 936 78 233
Anders Sandberg, Managing Director, Trans Construction, +47 976 61 413
PSW i korte trekk
PSW Power & Automation leverer komplette løsninger innen elektrifisering og fornybar energi. Firmaet har blant annet spesialisert seg på elektriske kraftsystemer, infrastruktur og landstrøm systemer som forsyner skip med energi både i Norge og internasjonalt. www.pswpower.no
Trans Construction i korte trekk
Trans Construction AS (ATC) en ledende EPC kontraktør som leverer standard og tilpassede E-house moduler for et bredt spekter av on- og offshore prosjekter. Selskapet spesialiserer seg på design og konstruksjon av komplekse E-House løsninger inkludert multidisiplin engineering, fabrikasjon, installasjon og testing. Selskapet er et 100% datterselskap til PSW Power & Automation. www.atcno.com/nb/
Scana i korte trekk
Scana er en industriell eier innen havnæringene som skaper verdier gjennom aktivt eierskap i markedsledende porteføljeselskaper. Vår visjon er å akselerere avkarboniseringen av maritim- og offshoresektoren ved å være en pådriver for elektrifisering og utslippsreduserende løsninger. Scanas porteføljeselskaper har en solid innovasjons- og kommersialiseringshistorie basert på kjernekompetanse i utvalgte nisjer. Scana har hovedkontor i Bergen og rundt 350 ansatte. www.scana.no
Bergen, 1. mars 2023: Scana-eide PSW Power & Automation og Trans Construction (ATC) har signert enda en kontrakt på en leveranse av E-house moduler. Leveransen skal være en del av et nødstrømsystem for flere datasenterterminaler.
Dette er en betydelig kontrakt for selskapet (1). Prosjektet starter umiddelbart og levering vil skje fra Q2-2023 til Q4-2023.
(1) En kontrakt med betydelig verdi er definert til å være mellom NOK 10 millioner og NOK 50 millioner.
(2) En kontrakt av vesentlig verdi er definert til over NOK 50 millioner.
For mer informasjon, kontakt:
Oddbjørn Haukøy, interim CEO, Scana ASA, +47 911 71 914
Eirik Sørensen, Managing Director PSW Power & Automation +47 936 78 233
Anders Sandberg, Managing Director, Trans Construction, +47 976 61 413
PSW i korte trekk
PSW Power & Automation leverer komplette løsninger innen elektrifisering og fornybar energi. Firmaet har blant annet spesialisert seg på elektriske kraftsystemer, infrastruktur og landstrøm systemer som forsyner skip med energi både i Norge og internasjonalt. www.pswpower.no
Trans Construction i korte trekk
Trans Construction AS (ATC) en ledende EPC kontraktør som leverer standard og tilpassede E-house moduler for et bredt spekter av on- og offshore prosjekter. Selskapet spesialiserer seg på design og konstruksjon av komplekse E-House løsninger inkludert multidisiplin engineering, fabrikasjon, installasjon og testing. Selskapet er et 100% datterselskap til PSW Power & Automation. www.atcno.com/nb/
Scana i korte trekk
Scana er en industriell eier innen havnæringene som skaper verdier gjennom aktivt eierskap i markedsledende porteføljeselskaper. Vår visjon er å akselerere avkarboniseringen av maritim- og offshoresektoren ved å være en pådriver for elektrifisering og utslippsreduserende løsninger. Scanas porteføljeselskaper har en solid innovasjons- og kommersialiseringshistorie basert på kjernekompetanse i utvalgte nisjer. Scana har hovedkontor i Bergen og rundt 350 ansatte. www.scana.no
Badboyb
14.04.2023 kl 13:23
5151
Det er det som er saken, det blir ikke mindre press i leverandørindustrien. Det er en kjempesyklus på gang og marginene vil bare bli bedre. Hold på hatten :)
murpy
14.04.2023 kl 14:24
5026
For han som var bekymret for at det ikke var noen innsidekjøp i Scana.
No Surrender AS, nærstående til kommersiell direktør Oddbjørn Haukøy i Scana, har kjøpt 32,3 millioner i aksjer Scana.
Scana-aksjen gikk til værs på Oslo Børs onsdag. Én ansatt var så heldig at hun kjøpte aksjer noen dager i forkant. Hun er ikke meldepliktig.
No Surrender AS, nærstående til kommersiell direktør Oddbjørn Haukøy i Scana, har kjøpt 32,3 millioner i aksjer Scana.
Scana-aksjen gikk til værs på Oslo Børs onsdag. Én ansatt var så heldig at hun kjøpte aksjer noen dager i forkant. Hun er ikke meldepliktig.
Redigert 14.04.2023 kl 14:24
Du må logge inn for å svare
macland
14.04.2023 kl 14:30
5016
wow,dette var god trigger murpy. Hun har tjent noen mill allerede.
Redigert 14.04.2023 kl 14:33
murpy
14.04.2023 kl 14:32
4998
GAT-sjef Tore Bergan foretrekker selskaper med høye marginer og egenkapitalavkastning.
Anbefalinger
ABG Sundal Collier
DNB
Avance Gas
Scana
Anbefalinger
ABG Sundal Collier
DNB
Avance Gas
Scana
Werner
14.04.2023 kl 16:36
4832
Bare minner om at aksjen sto i 1,7 25 januar. Er det større for at det går bedre nå.
Werner
14.04.2023 kl 16:38
4900
Bare minner om at aksjen sto i 1,7 25 januar. Er det større for at det går bedre nå.
Rassen
14.04.2023 kl 19:18
4672
Hadde bitte litt lyst til å selge på 1,70 i dag. Er egentlig litt fornøyd med oppgangen. Men så kom fornuften til meg å gav meg is i magen. Glad for det, for denne troe jeg er vesentlig høyere 1. juni, eller etter tallene for Q1 blir presentert da 🚀🚀
macland
14.04.2023 kl 20:39
4596
Akkurat den følelsen er kjent for mange. Men man vil jo som oftest inn igjen,, Og da blir man usikker når det handles rundt der man solgte. Så sitter man der da,med mindre aksjer enn man hadde :) Her vet vi vel nesten at denne må høyere om de har marginer på alle kontrakter de har hanka inn. Rundt 2,28 så har de ca en mc på 1 mrd,og det er vel ikke allverden?
Kan brenne deg stygt. Så hyppig kontraktene kommer her og med nytt trøkk i aksjen suser den til 2kr på rette dagen(e)
Badboyb
15.04.2023 kl 10:28
4315
Dumt å forlate festen etter bare forretten...du må jo få med deg både middag og dessert. Man merker allerede et press i leverandørmarkedet og med alt som skal investeres i både ny fornybar energi, og man i tillegg har skjønt at oljealderen vil vedvare i lang tid og investeringene også der trappes opp, så vil det bli leverandørenes marked fremover. Dette betyr mer jobb og bedre marginer. Tror du ville ha angret på salg i dag ;)
Skalleknarp
15.04.2023 kl 11:38
4254
Hvor langt opp kan kursen gå i første omgang hvis økonomi og utsikter ser bra ut i Q1. Hvilket potensiale snakker vi om..? Ser at det ofte tøft å løfte RT over nytt territorium…
paali89
15.04.2023 kl 13:32
4159
Om vi får ca 6-700mill fra kontraktene på Q1 og ser en økning på marginene over 10-12% mener jeg scana lett kan forsvare en mcap på 1mrd~2,28 i kurs.
Men dette over er "bankers"... Det som er vel så spennende er guidingen og uttalelser fra Haukøy.
Etterhvert må Haukøy ut å få klarhet i tidligere uttalelser fra Styrk Bekkenes ang videresalg av datterselskaper og utbytte (Årsrapport 2021)
Det er nok Q2 som vil løfte scana til nye høyder, med marginer forhåpentligvis over 15-18%.. tror vi ser 4-5kr innen utgangen av sommeren/tidlig høst 2023
Men dette over er "bankers"... Det som er vel så spennende er guidingen og uttalelser fra Haukøy.
Etterhvert må Haukøy ut å få klarhet i tidligere uttalelser fra Styrk Bekkenes ang videresalg av datterselskaper og utbytte (Årsrapport 2021)
Det er nok Q2 som vil løfte scana til nye høyder, med marginer forhåpentligvis over 15-18%.. tror vi ser 4-5kr innen utgangen av sommeren/tidlig høst 2023
Redigert 15.04.2023 kl 13:36
skadi
15.04.2023 kl 16:32
4012
Det høres kanskje litt vel optimistisk ut å øke omsetningen fra 272 mill i 4. kvartal 22 til 600 i 1. kvartal 23. Synes du ikke det?
Jeg kan kanskje tenke meg noe rundt 350 millioner, men tar gjerne en EBITDA på minst 12 prosent. Blir i så tilfelle den høyeste ever for selskapet.
Jeg kan kanskje tenke meg noe rundt 350 millioner, men tar gjerne en EBITDA på minst 12 prosent. Blir i så tilfelle den høyeste ever for selskapet.
paali89
15.04.2023 kl 16:47
4011
Muligens klønete forklart.. jeg mente selvfølgelig ikke 6-700 mill revenue i Q1, men spredd utover revenue, intake og backlog. Også kommer 533mill fra order backlog fra Q4 oppå der.
Tror vi snuser på 400m revenue q1
Tror vi snuser på 400m revenue q1
Redigert 15.04.2023 kl 17:19
R1234
16.04.2023 kl 21:08
3441
Spennende om trenden fortsetter i morgen.
Ser ikke motstand før 2.2-2.3 sånn sett.
Ser ikke motstand før 2.2-2.3 sånn sett.
Bighornsteak
16.04.2023 kl 21:18
3423
Ja blir meget spennende. Er utrolig spennende tider for scana. Kort vei til 2kr, så er det jo spennende hvor fort det går videre etter det😁
Norbo
16.04.2023 kl 22:09
3335
Vil muligens vake litt rundt 1,6 før videre oppgang, men den kommer!!
R1234
17.04.2023 kl 07:16
3115
Scana sluttet opp 5.7 prosent til 1.66 kroner. Dette var den femte dag på rad aksjen steg og den siste uken har aksjen steget hele 19.8 prosent. Aksjen utløste et kjøpssignal på økende volum ved bruddet opp gjennom motstanden ved 1.62 kroner i en rektangelformasjon. En videre oppgang til 1.98 kroner i løpet av tre måneder indikeres. Omsetningen var dessuten høy. Til sammen ble det kjøpt og solgt for cirka 10 millioner kroner i aksjen, noe som tilsvarer fire ganger gjennomsnittlig dagsomsetning
murpy
17.04.2023 kl 07:35
3971
Et brudd opp gjennom 1.70 kroner vil utløse et kjøpssignal. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker aksjen. RSI er over 70 etter en god kursoppgang de siste ukene. Aksjen har et sterkt positivt momentum og videre oppgang indikeres.
macland
17.04.2023 kl 07:36
3969
Er nok fler enn Artic som ser etter attraktivt prisede selskaper med potensiale nå. Så hvorfor ikke Scana??
Hegnar i går:– Deler av markedet er friskt priset, og det virker fortsatt som om mye likviditet jakter på kortsiktig avkastning, forteller Sørbye, som sammen med Tore Mengshoel, Kay-Erik Mamre-Johansen og Ole Dahl forvalter Arctic Nordic Equities Fund og Arctic Norwegian Value Creation.
Teamet forsøker å identifisere attraktivt prisede selskaper med evne til langsiktig verdiskapning, og ofte er det snakk om litt upopulære aksjer.
– Dessuten er finansiell og operasjonell robusthet og opsjonalitet ønskelige karakteristika, tilføyer Sørbye.
Hegnar i går:– Deler av markedet er friskt priset, og det virker fortsatt som om mye likviditet jakter på kortsiktig avkastning, forteller Sørbye, som sammen med Tore Mengshoel, Kay-Erik Mamre-Johansen og Ole Dahl forvalter Arctic Nordic Equities Fund og Arctic Norwegian Value Creation.
Teamet forsøker å identifisere attraktivt prisede selskaper med evne til langsiktig verdiskapning, og ofte er det snakk om litt upopulære aksjer.
– Dessuten er finansiell og operasjonell robusthet og opsjonalitet ønskelige karakteristika, tilføyer Sørbye.
murpy
17.04.2023 kl 07:58
3908
Scana har ligget under radaren litt for lenge nå, selskapet er i ferd med å bli oppdaget av investorer som tenker litt langsiktig.
Dette viser seg på økende antall aksjonærer og noen gode navn som har kommet inn i siste tiden.
Dette viser seg på økende antall aksjonærer og noen gode navn som har kommet inn i siste tiden.
Badboyb
17.04.2023 kl 09:13
3839
Veldig gøy med omsetningen om dagen. Nå omsettes det for like mye de første 10 minuttene av børsdagene som det gjorde tidligere på en hel dag. Tydelig at flere posisjonerer seg.
murpy
17.04.2023 kl 09:56
3782
Tipper at vi passerer 2,35 ved 1Q og 3,30 ved 2Q
Redigert 17.04.2023 kl 09:56
Bullfight
17.04.2023 kl 10:20
3723
Hvem har nok aksjer og ikke minst har interesse av å holde kursen i sjakk, noen tanke om dette ?
murpy
17.04.2023 kl 10:25
3712
Det som forundrewr meg er at foreksempel SAS som ikke har noen verdi og som sannsynligvis utvanner alle aksjonærer til omtrent 0,- handler som gale og stiger 30%
Mens en aksje som Scana fortsatt handles urimelig lavt med den veksten og potensialet den har. Men jeg er ganske overbevist om at dette straks snur. Dagens pris er fortsatt en meget god inngang for de som investerer for fremtiden.
Nå neste kontrakt nå kommer, så må man igjen løpe etter.
Mens en aksje som Scana fortsatt handles urimelig lavt med den veksten og potensialet den har. Men jeg er ganske overbevist om at dette straks snur. Dagens pris er fortsatt en meget god inngang for de som investerer for fremtiden.
Nå neste kontrakt nå kommer, så må man igjen løpe etter.
Redigert 17.04.2023 kl 10:26
macland
17.04.2023 kl 11:10
3614
Det har vært en av top 20 som har handlet ut og inn. Nordnet Liv. Vet ikke om de har slutta med det i det siste,men følg dem på oppdateringene. Kommer vel snart ny oversikt.
lakelander
17.04.2023 kl 13:00
3414
Analyse nytt fra investtech: Scana sluttet opp 5.7 prosent til 1.66 kroner. Dette var den femte dag på rad aksjen steg og den siste uken har aksjen steget hele 19.8 prosent. Aksjen utløste et kjøpssignal på økende volum ved bruddet opp gjennom motstanden ved 1.62 kroner i en rektangelformasjon. En videre oppgang til 1.98 kroner i løpet av tre måneder indikeres. Omsetningen var dessuten høy. Til sammen ble det kjøpt og solgt for cirka 10 millioner kroner i aksjen, noe som tilsvarer fire ganger gjennomsnittlig dagsomsetning.
murpy
17.04.2023 kl 13:01
3419
Klink denne. Blir en fin reise utover våret og ikke minst året
macland
17.04.2023 kl 13:23
3463
ca 20 mai 2021 gikk 50 dager snitt ned gjennom 200 i dagchartet. 14 april i år gikk 50 opp gjennom 200 dagers gjennomsnitt. Det er et bullkryss,så kryss fingrene og sitt rolig :)
murpy
17.04.2023 kl 13:54
3364
Bra det blir lagt ut noen større poster, slik at det er en mulighet for å få litt volum når neste melding kommer 😁😎👌
Men jeg mistenker at det er de som handler som legger ut disse postene forå forsøke å skremme ut andre mindre aksjonærer. 😉
Men jeg mistenker at det er de som handler som legger ut disse postene forå forsøke å skremme ut andre mindre aksjonærer. 😉
Redigert 17.04.2023 kl 13:55
Blygen
17.04.2023 kl 14:01
3336
Kurser over 2 nok burde vært en realitet allerede for flere mnd siden...men man har nå fått en fin mulighet til å øke:)
Nilsok
17.04.2023 kl 14:12
3305
Eller for nye å komme seg inn til en grei pris 😊 Har aldri sjekket ut selskapet, og skulle egentlig bare inn og gjøre en trade eller to, men dette virker svært lovende, så eg blir sittende.
murpy
17.04.2023 kl 15:33
3134
Scana har det siste året hentet inn i snitt 2,2 kontrakter pr mnd. 26 kontrakter på 12 mnd.
mithra
17.04.2023 kl 15:35
3121
Den skal nok over kr 2 ja , før de setter en litt større emisjon rundt 1,50 -1.60 --- tror nå jeg da.
paali89
17.04.2023 kl 15:55
3104
Sendte en lengre mail til scana v/Haukøy før påske. Tikket inn svar nå.
Jeg spurte om følgende:
"I årsrapporten fra 2021 uttaler tidligere CEO Styrk Bekkenes "Scana sitt mål er å videreselge datterselskaper når de føler det er noen andre som har bedre forutsetninger for vekst enn de."
Er dette noe som gjelder fortsatt, eller har selskapet gått bort fra denne forretningsmodellen?
Styrk skriver også under strategi:
Scana sin strategi er å bygge en gruppering av sterke utstyrs- og serviceleverandører til maritim industri
og bli en samarbeidspartner for det grønne skiftet. Scana ASA skal skape verdier for sine aksjonærer
over tid gjennom å frembringe en positiv kursutvikling for aksjen og gjennom utbetaling av utbytter.
Grunnlaget for å få til dette, ligger i å sikre en best mulig verdiutvikling i selskapene som utgjør porteføljen.
Er det snakk om utbytter allerede i 2023, eller kan det være vel så lurt å sitte på kapitalen i tilfelle det dukker opp oppkjøpskandidater for videre ekspansjon?
Jeg gleder meg til fortsettelsen i Scana og har enorm tro på selskapet under din ledelse. Jeg håper og tror du klarer å få marginene opp der de bør være :-)"
Svaret som følger:
"Veldig hyggelig å høre at du i likhet med oss har tro på Scana. Jeg skal hilse fra Oddbjørn å si det samme.
Per i dag har ikke konsernet endret strategi slik at Scana til enhver tid er opptatt av å ha en samling av datterselskaper som passer vår strategi. Dette tilsier at vi både kan beslutte å kjøpe og selge datterselskaper. Sistnevnte om vi ser at noen selskaper har en bedre fit i andre strukturer enn vår.
Det er per i dag ikke kommunisert at det vil komme utbytter i 2023. Det kan vi derfor verken bekrefte eller avkrefte. Det vil uansett være en total vurdering knyttet til å sikre soliditet i konsernet og mulighet til oppkjøp (som du nevner), samt avkastning for aksjonærer avhengig av resultat."
Jeg spurte om følgende:
"I årsrapporten fra 2021 uttaler tidligere CEO Styrk Bekkenes "Scana sitt mål er å videreselge datterselskaper når de føler det er noen andre som har bedre forutsetninger for vekst enn de."
Er dette noe som gjelder fortsatt, eller har selskapet gått bort fra denne forretningsmodellen?
Styrk skriver også under strategi:
Scana sin strategi er å bygge en gruppering av sterke utstyrs- og serviceleverandører til maritim industri
og bli en samarbeidspartner for det grønne skiftet. Scana ASA skal skape verdier for sine aksjonærer
over tid gjennom å frembringe en positiv kursutvikling for aksjen og gjennom utbetaling av utbytter.
Grunnlaget for å få til dette, ligger i å sikre en best mulig verdiutvikling i selskapene som utgjør porteføljen.
Er det snakk om utbytter allerede i 2023, eller kan det være vel så lurt å sitte på kapitalen i tilfelle det dukker opp oppkjøpskandidater for videre ekspansjon?
Jeg gleder meg til fortsettelsen i Scana og har enorm tro på selskapet under din ledelse. Jeg håper og tror du klarer å få marginene opp der de bør være :-)"
Svaret som følger:
"Veldig hyggelig å høre at du i likhet med oss har tro på Scana. Jeg skal hilse fra Oddbjørn å si det samme.
Per i dag har ikke konsernet endret strategi slik at Scana til enhver tid er opptatt av å ha en samling av datterselskaper som passer vår strategi. Dette tilsier at vi både kan beslutte å kjøpe og selge datterselskaper. Sistnevnte om vi ser at noen selskaper har en bedre fit i andre strukturer enn vår.
Det er per i dag ikke kommunisert at det vil komme utbytter i 2023. Det kan vi derfor verken bekrefte eller avkrefte. Det vil uansett være en total vurdering knyttet til å sikre soliditet i konsernet og mulighet til oppkjøp (som du nevner), samt avkastning for aksjonærer avhengig av resultat."
Nilsok
17.04.2023 kl 20:32
2820
Dro på litt til 👌🏻😊
Er som sagt inne her nå med minimalt av research 😅
Holder på å lese meg opp, men siden du er bull her lurte jeg på om du hadde en kommentar til en noe tynn cash beholdning pr.31.12.22 på 2,6 M?
Er som sagt inne her nå med minimalt av research 😅
Holder på å lese meg opp, men siden du er bull her lurte jeg på om du hadde en kommentar til en noe tynn cash beholdning pr.31.12.22 på 2,6 M?
Redigert 17.04.2023 kl 20:43
R1234
17.04.2023 kl 20:33
2833
Solgte på 1.7 idag. Tror det kommer oppkjøp med emisjonsmelding samtidig.