RECSI - Selg

MikkeMus
RECSI 10.03.2023 kl 00:09 14370

RECSI er en svært volatil lotto-akjse - og den kan stige og falle nærmere 30% i løpet av et par uker. Aksjen har steget svært mye på kort tid, så nå bør det være tid for 15-30% ned ?

Redigert 10.03.2023 kl 00:13 Du må logge inn for å svare
MorganKane
12.03.2023 kl 09:06 4013

Alt dette er greie argumenter. Riktignok kan de diskuteres (for eksempel med at Recsi vil komme med en avgjørelse om obligasjonslånet any day now), men det er helt legitime argumenter. Poenget mitt er at siden du argumenterer så sterkt for det (et spørsmålstegn eller to i en og annen setning endrer ikke på det) tilsier all logikk at du er posisjonert deretter. Spesielt når du samtidig sier noe sånt som "5% ned i dag, 1-0 til meg" osv. Som tidligere nevnt, noe annet ville jo vært idiotisk.

La oss bare være enige om å være uenige om resten.

Fortsatt god helg.
MikkeMus
12.03.2023 kl 07:36 4134

Det du driver med nå er stråmannsargumentasjon. Du tillegger meg holdninger og meninger jeg ikke har - og oppkonstruerer deretter konklusjoner med bakgrunn i ugyldige premisser. På denne måten så opptrer du stikk motsatt av den logikken du hevder at du verdsetter. Lite imponerende spør du meg. (Jeg har eksempelvis IKKE argumentert for at aksjen SKAL NED med 20-30%. Det jeg har sagt at historikken siste 2 år har vist at aksjen OFTE faller (minimum 15-30% (eller mer)) når aksjen først snur etter lengre tids uavbrutte oppgang. I tillegg har jeg vist til andre spesifikke forhold som overkjøpte nivåer og negativt markedssegment som medvirkende grunn til hvorfor kortsiktige tradere burde vurdere å selge aksjen tidlig på dagen fredag 10 mars (se ovenfor).

MEN, At du IKKE er åpen om egne kjøp og salg, samtidig som du KONSTANT driver og hausser aksjen, gir meg grunn til å anta at du er en av de mange på dette forumet som driver med PUMP & DUMP. .... Altså, en av de mange som kjører aksjen opp og ned som en jo-jo - og dermed også er medvirkende årsak til at kursen på aksjen (etter mitt skjønn) ikke reflekterer det fundamentale relatert til selskapet. Jeg opplever at din manglende åpenhet bidrar til å svekke din troverdighet - og når du ROPER KJØP, så tenker jeg at de med lite, eller begrenset kunnskap om selskapet og sektoren kanskje bør vurdere å selge.
Redigert 12.03.2023 kl 07:58 Du må logge inn for å svare
MorganKane
12.03.2023 kl 00:02 4218

Stemmer,

Jeg tror du lyver. Jeg antar som sagt at alle posisjonerer seg ut ifra egen argumentasjon. Og i det siste har du argumentert for at vi skal ned. 20-30% faktisk. Hvis du er sikker på det skal du være rimelig tett i toppetasjen for å være fulllastet.

For øvrig, skjønner du ikke poenget mitt? Om jeg sier jeg er all inn eller all ut eller noe midt i mellom blir det bare en påstand. Se heller på argumentasjonen til vedkommende når han snakker om aksjen så skjønner du hvordan han er posisjonert. Og følg med over tid.

Ha en fortsatt fin helg.
MikkeMus
11.03.2023 kl 23:45 4148

Flott at du fant dette sitatet. ..... Jeg tenker at dette er realistiske tall innenfor nevnte tidsperspektiv, men på kort sikt så viser historikken siste 2 år at vi fort kan falle ned mot 12-13 kroner, som altså utgjør bunnen av den horisontale trendlinjen hvor aksjen har beveget seg siste 2 år.
Redigert 11.03.2023 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
11.03.2023 kl 23:29 4145

Vel, nå var det du som startet denne diskusjonen ved å påstå at jeg driver og trader RECSI. I tillegg har du påstått at grunnen til at jeg startet denne tråden var for å skaffe meg en lavere inngangskurs. Ganske grovt, spør du meg. Helt konkret så insinuerer du med andre at jeg farer med løgn, uten at det foreligger noen resonnementer fra meg i denne tråden, eller andre tråder, som gir deg noe som helst slags logisk grunnlag for å trekke slike konklusjoner.

Jeg har så langt vært åpen og ærlig om mine posisjoner i RECSI, både med hensyn til prosentvis eksponering, tidspunkt for handler og inngangskurs. Det er betyydelig mer en du har vært - selv om du daglig driver å hausser aksjen. Jeg tenker at folk som er så aktive med hausing på daglig basis, slik du og resten av den indignerte "bøtteballetten" er, også bør være åpne om egne porsjoner, altså når dere kjøper og når dere selger - og hvor stor prosentandel av den totael porteføljen dette utgjør. Hva tenker du om det? ... Ser du ingen etiske problemer med å hausse en aksje du selv sitter og trader?

Redigert 11.03.2023 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
MorganKane
11.03.2023 kl 22:54 4164

Jeg liker at ting kan dokumenteres, at man referer eller henviser til noe. Eventuelt man legger frem logiske sammenhenger og resonnementer.

Slik sett er det mye bra som du skriver. Men påstander om beholdning, inngangspris etc blir uinteressant. Du får snakke med Stabukk. Han er jo litt som deg og synes slike ting er helt knall😂
Slettet bruker
11.03.2023 kl 22:49 4085

Ja, men jeg er redd han ikke skjønner såpass selv.
Carrera
11.03.2023 kl 22:47 4024

Tenker det hadde vært fint om du tok deg en laaang pause nå musa.
MikkeMus
11.03.2023 kl 22:39 4034

Og hva du måtte tro eller ikke tro om det jeg her formidler, er fullstendig irrelevant for meg. Når det er sagt, så stilte jeg deg et spørsmål, som jeg selvfølgelig forventer at du svarer ærlig på - og så blir det opp til meg å vurdere hvorvidt det du sier fremstår som troverdig eller ikke.
Redigert 11.03.2023 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
MorganKane
11.03.2023 kl 20:19 4115

Hva jeg sier jeg gjør er helt irrelevant. Umulig å vite om jeg juger eller snakker sant. Blir uansett bare en påstand som ingen kan etterprøve. Helt meningsløst spør du meg.

Eneste jeg legger merke til er hvilke argumenter folk legger frem. Også antar jeg de er eksponert iforhold til det. Dette lærte vi alt i barnehagen. Folk juger som bikkjer. Derfor mine antagelser om deg. Hva du sier du gjør er av null betydning for hva jeg tror du gjør.
MikkeMus
11.03.2023 kl 16:46 4312

Tøv, hvorfor skal jeg bry meg om 30 til 40% fall fra dagens nivå, eller siste års høyeste kurs rundt kroner 24,-, når jeg selv har break even rundt 22,-, samtidig som jeg mener at kursen må opp til minimum 60 kroner bare for å dekke verdien av fabrikklokalene og installasjonene knyttet til disse ??

Når det gjelder verdien av patentert teknolog, produksjon og årelang erfaring knyttet til transport av eksempelvis silangass, så anser jeg oppsiden som ekstrem innenfor megatrendene sol, batteri og semiconductor. Dette har jeg redegjort for gjentatte ganger, så jeg gidder ikke gjøre det nok en gang.

Redigert 11.03.2023 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
manman01
11.03.2023 kl 16:35 4305

Donald driver fortsat med hans sprøjt kan jeg se (: Utroligt sjovt at læse med her - men langt fra informativt. Håber du får det bedre DD!
Carrera
11.03.2023 kl 16:27 4265

Musa - Du skriver at du fortsatt er forberedt på videre fall uten at du gidder bry deg av den grunn.Dine gjentatte innlegg viser at du bryr deg i høyeste grad !
MikkeMus
11.03.2023 kl 15:57 4262

La meg for ordens skyld tilføye, for de av dere som ikke evner å lese mellom linjene av hva jeg tidligere har skrevet på denne tråden: …. Jeg er fortsatt 100% eksponert i RECSI - og det har jeg vært mer eller mindre sammenhengene siden Røkke kom inn i aksjen for noen år siden. Jeg har verken kjøpt eller solgt aksjer siden august 2022, og aksjen må stige til ca kroner 22,- før min portefølje er i pluss. Gårsdagens fall på over 5% er med andre ord ikke positivt for verdien av min portefølje. Jeg er fortsatt forberedt på videre fall ned mot tidligere bunner innenfor trenden, uten at jeg gidder å bry meg av den grunn.

Og la meg avslutningsvis nok en gang PRESISERE at jeg fremover IKKE kommer til å være åpen om min posisjonering i aksjen.

Redigert 11.03.2023 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
Carrera
11.03.2023 kl 15:46 4236

Og du musa som har kritisert Stabukk for å være for opptatt av kurs ??
MikkeMus
11.03.2023 kl 15:41 4141

Vel, jeg prøver ikke å skryte på meg opplagte kursbevegelser, men sett i lys av alle de sjikanøse kommentarene man får fra noe av dere som driver og trader denne aksjen, så er det ikke fritt for at jeg ville synes det var hyggelig om noe av de mest ufine hauserne gikk på en smell i går - og gjerne også i dagene og ukene som kommer.

Når det gjelder min strategi, så ligger den fast - og jeg har hele tiden vært åpen og ærlig om min strategi, uavhengig av hva du eller andre måtte mene eller tro.

Når det er sagt, så sier jeg nå at jeg fremover i tid IKKE kommer til være åpen om hva jeg gjør i forhold til egen posisjonering, men jeg kommer fortsatt til å bestrebe meg i forhold til prinsippet om ærlighet.

Så langt om meg. Hva med deg MK, hvordan er din handelsstrategi med hensyn til daglige, ukentlige eller månedlige trades i RECSI?
Redigert 11.03.2023 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
kallnok
11.03.2023 kl 15:31 4061

Det nærmer seg nå, konkrete avklaringer framover og kortere tidshorisont fram til åpning ML vil trekke opp, også redusere spillerommet for manipulasjon.
MorganKane
11.03.2023 kl 13:45 4166

Mikke,

Selvfølgelig driver du også med kortsiktig trading. Noe annet ville vært helt idiotisk gitt det du skriver. Man trenger ikke være spåmann for å se at sannsynligheten var høy for at recsi skulle ned i går. Etter å ha slått børsen flere dager på rad så ligger selvfølgelig det i kortene. Og USA var kraftig ned dagen før. Det vil alltid gå opp og ned. Gårsdagens utvikling sier derfor absolutt null om evnene dine. Spesielt med tanke på at en viss Bergenser var inne igjen (det fikk vi dog først vite etter børslutt) og sannsynligvis dumpet sine igjen da (mønsteret i går ligner delvis på det vi har sett tidligere når han har vært inne). Din argumenter trenger derfor ikke være årsaken til at Recsi gikk ned. Tvert om klarte Recsi seg svært bra til DJ åpnet over dammen. Mulig at Bergenseren da fikk kalde føtter. Eventuelt at short benyttet sjansen til å presse den ned.

Uansett, jeg tviler imidlertid på at den skal særlig mer ned. Dette fordi beholdningen til bergenseren er mye lavere enn tidligere når han har pumpet og dumpet. Og fordi, som tidligere nevnt, at short i snitt vil dekke seg inn fremover (men i det ultrakorte bildet kommer det uansett i stor grad ann på macro og som jeg har nevnt; innsjekking av short er en kunst). Men vi får se. Hvis den plumper ned til 15 igjen skal jeg gi deg rett. Men hvis den ikke gjør det så fremstår du som er relativt stor tulling akkurat nå.

Og det er ikke fordi du sier at aksjen skal ned. Men fordi du tilsynelatende ler og godter deg, og sprer frykt. Spesielt siden du ofte har hatt saklige faktabaserte innlegg som har støttet opp om høyere aksjekurs. Du håper tydeligvis på en midlertidig nedgang for å få bedre inngang selv. Som du har nevnt selv flere ganger; trading er et nullsumspill. Og hvis du tjene så taper andre. Når du da koser deg av andres tap fremstår det som relativt lite sympatisk.
Carrera
11.03.2023 kl 09:09 4441

Her er et innlegg fra haussemusa :

MikkeMus
26.02.2023 kl 00:04
"Mitt kursmål ligger minimum et sted mellom 70 og 100 kroner innen Q2 2024. Da er ML i 100% produksjon. Med en kurs på 70,-, så vil selskapet være priset til i underkant av 30 milliarder, noe som tilsvarer omtrentlig verdi på dagens fabrikklokaler i Moses Lake, Butte og Yulin. Jeg forventer at kursen er betydelig høyere enn 70,- Med det globale fokuset som nå er på sol, batteri og semiconductor, så blir jeg ikke overrasket om kursen er nærmere 150,- (eller høyere) når vi nærmer oss Q2 2024."
MikkeMus
11.03.2023 kl 09:08 4888

Ingen grunn til å ta i bruk min egen argumentasjonsrekke for å overbevise meg om noe jeg har formidlet på dette forumet gjennom lang tid. Min langsiktige investeringsstrategi i dette selskapet står fast - og det har den gjort helt siden Røkke begynte sin ryddejobb. De politiske beslutningene i USA og Europa har bare bekreftet noe jeg har sett ville komme etter klimatoppmøtet som la fundamentet for Parisavtalens ambisiøse mål mot 2030 og 2050 (og disse målene har som kjent blitt ytterligere forsterket siste år, samtidig som vi har fått en kamp mellom verdens stormakter med hensyn til semiconductorindustrien).

.... Når det gjelder selve aksjen RECSI, så er den som tidligere nevnt belemret med mange kyniske spekulanter som driver med kortsiktig "pump & dump". Det er mitt håp at alle dere, på ett eller annet tidspunkt, for smake egen medisin, slik at aksjen i større grad kan reflektere verdien på selve selskapet.

Helt til slutt: Som, jeg jar nevnt utallige ganger, så driver ikke jeg med kortsiktig trading. Men, jeg evner å se når tidspunktet er moden for både kjøp og salg, slik det eksempelvis var i går (fredag 10 mars). Vi vet fra tidligere at aksjen ofte korrigerer ned 20-35% når den først snur ned etter lengre tids oppgang, så her er det fortsatt rom for betydelig nedside for alle dere som driver med kortsiktig trading, altså "pump & dump".
Redigert 11.03.2023 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Rule
11.03.2023 kl 01:10 5217

jeg ville sige køb, køb, køb - det ser jette bra ud. Nogen har forsøgt pump-and-dump fra 17,4 NOK ( 8/3 - kl 15:30 ) og er nu endt i 17,6 NOK (luk 10/3). Det kan enhver jo se på kurs udviklingen. Og kigger vi lidt længere tilbage så ingen tvivl at nu er det op, op op...

RECSI lukkede aftalen med Hanwha på kurs 14 30/1. Dagens luk ca 17,6. Op, op op....
Redigert 11.03.2023 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Småplukker
11.03.2023 kl 00:42 5248

Slapp av musa, du får nok løpe fritt og kverulere for det meste. Faktisk informasjon og saklige diskusjoner foregår andre steder enn her. Men stadig fler får øynene opp for hvor ubetydelig du er, virker det som. SÅ du får sutre på.
Aksjen og selskapet går motsatt vei. Sentral innen tre megatrender, i et USA som bruker mange milliarder på å få opp egne verdikjeder innen både sol, chips og batteri. Svingningene nå spiller ingen rolle. Løft blikket så er det utrolige muligheter fremover.
MikkeMus
10.03.2023 kl 22:31 5425

Mange indignerte troll på denne tråden. Kan synes som at den tendensiøse og misvisende hausegjengen som rømte til det andre forumet, nå er tilbake. Så da er det bare å forberede seg på grenseløs hausing - og grov personsjikane mot alle som taler hausserne i mot.

Småplukker
10.03.2023 kl 22:18 5464

Du er en vits, musa, en bitteliten ubetydelig en som piler rundt uten å bidra med noe som helst av verdi. Til de som er så ferske i aksjehandel at de tror musa er verdt å lytte til: Nei. Men gjør dere selv tjenesten å sette dere inn i aksjen nå. For det står triggere på rekke og rad de neste par månedene for Rec Silicon.
Slettet bruker
10.03.2023 kl 21:42 5573

Du verden hva du vet. Eller tror du vet. Sikkert ingen vits å fortelle deg at du er en drittsekk; du skjønner det ikke likevel.
MikkeMus
10.03.2023 kl 21:33 5604

Hvis det du uttrykker reflekterer din kunnskap om aksjemarkedet generelt og REC Silicon spesielt, så tenker jeg at du er en av disse personene som IKKE kvalifiserer til å handle aksjer. I tillegg til din usaklige, indignerte og ufine væremåte, så fremstår du som kognitivt og emosjonelt umoden. Takk for praten også til deg.
Redigert 10.03.2023 kl 21:34 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
10.03.2023 kl 21:19 5643

At du har høye tanker om deg selv, har du dessverre vist ettertrykkelig over lang tid. Synd for alle dem som har latt seg forlede av det tendensiøse og misvisende tøvet til deg, sushi og resten av røkla. Alle så reagerte dere med barnslig indignasjon - og rømte til et annet forum, bare fordi dere ikke lenger fikk drive grenseløs haussing og grov personsjikane på dette forumet. Men, nå er altså du tilbake, dessverre.

At du nå viser ditt åsyn her igjen må jeg dessverre tolerere, men tøvet og hersketeknikkene dine behøver jeg ikke kommentere . Takk for praten.

Redigert 10.03.2023 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.03.2023 kl 19:25 5869

Håper folket får med seg at du er en kjeltring. En kjeltring som tydeligvis Hegnar godtar å ha på sitt Forum.
Sa2ri
10.03.2023 kl 19:22 5889

"en av forumets tendensiøse og misvisende hausere..."

Lært deg et nytt ord, eller er det vanskelig å ikke bruke de ordene du har brukt til det kjedsommelige hele tiden aka. KommersK? Med det sagt, så er "hauser" feil skrevet - det heter hausser.

Tror du skal lese gjennom det jeg har postet på dette forumet gjennom tidene, som er lenge før du "plutselig" kom til overflaten, så vil du nok se at de innlegg jeg har lagt ut er både positive og negative.

Med det avslutter jeg for denne gang da det ikke er verdt å bruke tid på det som publiseres på dette forumet vedrørende aksjen REC Silicon.
Carrera
10.03.2023 kl 19:11 5933

Hva anser du deg selv som musa - en hausser eller en baisser,
MikkeMus
10.03.2023 kl 19:04 5968

… og hva konkret er det du, som en av forumets tendensiøse og misvisende hausere, mener her strider mot lover og regler? …. Er det det faktum at vi her snakker om en Lotto-aksje som som gjennom mange år har svingt mellom 30-40% innenfor et tidsspenn av noen få uker, mye fordi den er belemret med et stort antall daytradere som baiser og hauser over en lav sko ( deg selv inkludert), dette samtidig som aksjen er kraftig overkjøpt - etter en unormal lang tid uten korreksjon, samtidig som det er fredag, hvor vi over lang tid har kunne observere det samme mønsteret med betydelig aksjedumping i sluttauksjonen, samtidig som vi har fått servert makronyheter som påvirker hele segmentet?

Venter i spenning på ditt svar.

Avslutningsvis: Det er ingenting i min vurdering av dagens opplagte korreksjon som rokker med min oppfatning av selskapet og aksjen innenfor mitt definerte tidsperspektiv - og det er som kjent betydelig lenger enn fra time til time.
Redigert 10.03.2023 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
10.03.2023 kl 18:49 6021

Merkelig at dette innlegget får stå da dette helt klart strider med Finanstilsynets regler for hva som er akseptabelt:

"Finanstilsynet presiserer at reglene for investeringsanbefalinger også gjelder for privatpersoner

Publisert: 11. august 2022
Finanstilsynet er bekymret for at forbrukere lar seg påvirke til å investere i finansielle produkter de ikke forstår, ønsker eller har økonomi til å bære. Dette kan være investeringer foretatt etter anbefalinger fra påvirkere i sosiale medier, såkalte "finfluensere", eller på bakgrunn av anbefalinger utarbeidet og distribuert av andre privatpersoner. Finanstilsynet har fulgt opp slike saker og har også vurdert ileggelse av overtredelsesgebyr."

Resten av det FT har skrevet ifbm dette kan man lese her (det gjelder også FA sin adm.):
https://www.finanstilsynet.no/nyhetsarkiv/nyheter/2022/finanstilsynet-presiserer-at-reglene-for-investeringsanbefalinger-ogsa-gjelder-for-privatpersoner
Slettet bruker
10.03.2023 kl 16:07 6292

Frem og tilbake er dobbelt så langt...:O
Skalleknarp
10.03.2023 kl 15:54 6352

Selvsagt er dette risikosport - alle aksjer er det. Har jo tatt noen sprell innimellom og har som følge av dette klart å øke antall RECSI aksjer ca. 4 gangen....(Faktisk pga. tiden Røkke mm). Mao - sitter fint i det synes jeg og har enda et stykke ned til brake even. Risikoen er også rimelig lav slik jeg vurderer det da min investering ikke er belånte penger på noen måte. Hva andre gjør får være opp til den enkelte.
MikkeMus
10.03.2023 kl 15:44 6408

Er du long så er du long, men i en aksje som er såpass volatil som RECSI, så er det alltid risiko å bli sittende lenge, da frem og tilbake er like langt.
Skalleknarp
10.03.2023 kl 15:28 6465

Husk at mange av aksjeeirene i RECSI er long - har vært med i maaaaange år. Dvs, vi sitter helt i ro i båten på dager som i dag og har fortsatt stor tro på RECSI caset. Da betyr det ikke så mye om aksjen går ned en dag eller uke så lenge man har troen på at den vil stige igjen som den har besvist utallige ganger før.
Blir nok en liten P-cider i kveld også uasnett hvordan det går i sluttauksjonen.