$$$PGS$$$ "Topp 50 Ăžker"
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
22.03.2023 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Forrige trÄd brÞt vi 10, og galloperte pÄ lenge.
15 er det nye 10! Lets gođđŠđ¶âđ«ïžâšïžđž
15 er det nye 10! Lets gođđŠđ¶âđ«ïžâšïžđž
Redigert 13.03.2023 kl 13:03
Du mÄ logge inn for Ä svare
BIFFogBĂRNĂ
13.03.2023 kl 13:04
60791
Ikke rasjonelt det som skjer i markedet nÄ. Jeg kjÞper videre. Dette vil snu. Verden trenger energi. Dette blir bra
Bmwx1
13.03.2023 kl 13:06
60616
10,5 Dette er bare starten. Om litt kan PGS handles for mellom 5-6kr
Redigert 13.03.2023 kl 13:08
Bmwx1
13.03.2023 kl 13:08
60490
Her tar du rett og slett feil. blir det en skikkelig resesjon da er det over produksjon pr dags dato sÄ det holder. Dette ble nok tidenes korteste supersyklus for oljeservice dessverre.
Forberedelser til 6,5kr. Gratulerer til alle shorts đ©ïž
Super syklusen i seismikk er akkurat startet og vil vare 3-4 Ă„r til med gode rater. Denne stoppet ikke i dag som noen tror.
Bmwx1
13.03.2023 kl 13:19
59168
nÄ ryker 10 ern' !! For en fantastisk timing pÄ shorten som ble satt forrige uke. Bare og gratulere. Personlig solgte jeg alt over 13kroner men fikk ikke lÄnt aksjer for short dessverre.
rischioso
13.03.2023 kl 13:20
59017
Bank og forsikringssektoren bidrar godt til dagens betydelige fall bÄde i Norge, Norden og EU. Pre-futtene over dammen virker Ä vÊre nÊrmest uberÞrt selv om de befinner seg midt i kollapsens sentrum for Ä sette overreaksjonen i perspektiv ...
Det bÄde shortes og snik-inndekkes om hverandre as we speak for neste blÄ dag pÄ OSE blir nok knallblÄ for Peggy mfl etter en slik overreaksjon og det skjÞnner ogsÄ shorterne - kanskje allerede i morgen - vi mÄ uansett ikke vente lenge - hadde ogsÄ passet bra med en REFI melding nÄ som kursen har kommet nÊrmere 3,5nok ned fra toppen for bare fÄ dager siden ... ;)
Det bÄde shortes og snik-inndekkes om hverandre as we speak for neste blÄ dag pÄ OSE blir nok knallblÄ for Peggy mfl etter en slik overreaksjon og det skjÞnner ogsÄ shorterne - kanskje allerede i morgen - vi mÄ uansett ikke vente lenge - hadde ogsÄ passet bra med en REFI melding nÄ som kursen har kommet nÊrmere 3,5nok ned fra toppen for bare fÄ dager siden ... ;)
FaeniHelvete skrev Fantastisk shitshow.
Pauset igjen! Skal sikkert sjekke lydisoleringen pĂ„ investormĂžtetđ€š
KommersK
13.03.2023 kl 13:27
58492
Bmwx1 skrev RT 10,44 snart 1 siffret igjen. Godt og se.
''RT 10,44 snart 1 siffret igjen. Godt og se.''
Det er ikke lett Ä ta deg pÄ alvor nÄr du greier Ä fÄ til hele fire skrivefeil pÄ alle disse ordene. ''RT 10,44, snart 1-sifret igjen. Godt Ä se.''
Norskkunnskapene stÄr som regel i stil med intelligensen. Vi fÄr se om du evner Ä redigere.
Men jeg vet heller ikke hvor kursen skal. Jeg sitter uansett bare med en bitteliten post.
Det er ikke lett Ä ta deg pÄ alvor nÄr du greier Ä fÄ til hele fire skrivefeil pÄ alle disse ordene. ''RT 10,44, snart 1-sifret igjen. Godt Ä se.''
Norskkunnskapene stÄr som regel i stil med intelligensen. Vi fÄr se om du evner Ä redigere.
Men jeg vet heller ikke hvor kursen skal. Jeg sitter uansett bare med en bitteliten post.
GullHĂ„rAllOve
58412
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Narcissistic personality disorder is a mental health condition in which people have an unreasonably high sense of their own importance. They need and seek too much attention and want people to admire them. People with this disorder may lack the ability to understand or care about the feelings of others.
En ting Ă„ gjĂžre. Ignorer, Ignorer, Ignorer!!!!
En ting Ă„ gjĂžre. Ignorer, Ignorer, Ignorer!!!!
XpDeus
58335
Krakker jo totalt, for en bedriten fĂžlelse.
Bare Ă„ gratulere short.
Bare Ă„ gratulere short.
protagoras
13.03.2023 kl 13:28
58276
FÞler meg ikke overbevist om at refi er like enkelt Ä gjennomfÞre nÄ...ihvertfall ikke uten tÞffe forhandlinger som kan pÄvirke resultatet mer negativt enn hÄpet/fryktet.
BIFFogBĂRNĂ
13.03.2023 kl 13:30
58137
Sitter rolig. Og kjĂžper det jeg kan. Synker overalt. Dette vil snu! đđ
De 15-30% dagene du spÄdde kom med feil fortegn..
Pauset igjenâŠ
Pauset igjenâŠ
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Haussern over alle haussere fÄr endelig smake.
Overskriftene gÄr som «ferdig med 10ern»
«Skal bare en vei»
Krystallkulen sier ned fĂžr videre opp. Fed pĂ„ agendaen i kveld blir vel ytterligere nedtur. BjĂžrnen sover, men hvalrossen sliter med Ă„ gĂ„ varlig đ„č
Overskriftene gÄr som «ferdig med 10ern»
«Skal bare en vei»
Krystallkulen sier ned fĂžr videre opp. Fed pĂ„ agendaen i kveld blir vel ytterligere nedtur. BjĂžrnen sover, men hvalrossen sliter med Ă„ gĂ„ varlig đ„č
AudereEstFacer
13.03.2023 kl 13:37
57627
Setter pris pÄ litt pauser idag, sÄ fÄr kanskje panikken lagt seg et par hakk.
FaeniHelvete
13.03.2023 kl 13:37
57555
Er da lite som tilsier at refinansieringen plutselig skal bli problematisk.
Utviklingen i dag er jo uansett helt sinnssvak. Handelen pauses i hytt og pine, vi ligger an til Ä bli presset godt ned pÄ 9-tallet.
Utviklingen i dag er jo uansett helt sinnssvak. Handelen pauses i hytt og pine, vi ligger an til Ä bli presset godt ned pÄ 9-tallet.
Tigerberget
13.03.2023 kl 13:38
57471
Bmwx1 21.02.2023
kjÞpte inn 2 mill aksjer i gÄr pÄ 9.8 ish.. Hilsen gutta boys fra StrÞmstangveien
Bmwx1 09.02.2023
Fikk satt en short pÄ 9.8 ish i dag.. bare Ä sitte rolig og cashe inn etterhvert. Takk til GSI for lÄnet av 1 mill aksjer"
Ganske morsomt Ă„ se pĂ„ kursutviklingen i forhold til datoene dine đđ
kjÞpte inn 2 mill aksjer i gÄr pÄ 9.8 ish.. Hilsen gutta boys fra StrÞmstangveien
Bmwx1 09.02.2023
Fikk satt en short pÄ 9.8 ish i dag.. bare Ä sitte rolig og cashe inn etterhvert. Takk til GSI for lÄnet av 1 mill aksjer"
Ganske morsomt Ă„ se pĂ„ kursutviklingen i forhold til datoene dine đđ
Redigert 13.03.2023 kl 13:39
Travis-Bickle
13.03.2023 kl 13:38
57384
Noen er vel glade de ikke kjÞpte med begge hender fÞr nÄ :-)
rischioso
13.03.2023 kl 13:40
57248
En REFI baseres pÄ mange variabler i.e MCap - vektet gjennomsnitt, markedsutsikter, EK, forventet inntjening osv osv sÄ dagens fall endrer jo ikke noe i sÄ mÄte. Verden vil trenge like mye fossilt i dag og i morgen som i gÄr, de planlagte Þkte investeringene i oljesektoren mÄ av samme grunn opprettholdes og den nylige 3B ratingen bestÄr hvor vi ogsÄ kjenner til at FED med stÞrste sannsynlighet etter bankkollapsen vil vÊre forsiktige med rentehevinger fremover og at en rentetopp kan derfor vÊre nÊr sÄ skjÞnner ikke helt hva du baserer pÄstanden din pÄ?
Ser du for deg at det stÄr kÞ av investorer for Ä kjÞpe 4,5mrd av pgs-gjeld i dette markedet?
Lord peet
13.03.2023 kl 13:41
57076
Kan noen fortelle en fortvila 20-Äring hva han skal gjÞre her nÄ? Begynte med aksjer i januar og mÄ takke til det forumet her som har gitt meg mye kunnskap. Jeg kan ikke forstÄ ut ifra det jeg har lest her og andre gyldige kilder at dette gÄr nedover. Kanskje har jeg latt meg smigre for mye av all godsnakken, men jeg fatter ikke hvorfor noen har ett sÄ stort behov for Ä drive folk pÄ villspor for Ä fremme egne verdier. Unner virkelig alle Ä bli rike, bare ikke gjÞr det pÄ noen andres bekostning. Finnes det noen her som faktisk har nok kunnskap eller innside til Ä si hvorfor dette gÄr rett vest?
Vi kommer jo til 15. MĂ„ bare igjennom denne storbĂžlgen nu med Peggy. Tradisjonell frykt og uro i finansverdenâŠ.
RĂ„varer er alltid tingen da. Olja gĂ„r ned over 5 % ogsĂ„ i dag og Rune og Co er ute Ă„ forhandler i dette klimaet. Det er vanskelig Ă„ time helt. Men i horisonten er det lysning. Bare Ă„ holde seg unna salgsknappen i dag , trykke evnt. PĂ„ kjĂžpsknappen for de med ledige midler og sĂ„ vente pĂ„ Refi knappen. Ikke gi vekk aksjene i panikk. Shorternes dag i dag, mange muligheter sĂ„ de fĂ„r bare kose seg nĂ„ đđąđąđŠ đŠ đš
RĂ„varer er alltid tingen da. Olja gĂ„r ned over 5 % ogsĂ„ i dag og Rune og Co er ute Ă„ forhandler i dette klimaet. Det er vanskelig Ă„ time helt. Men i horisonten er det lysning. Bare Ă„ holde seg unna salgsknappen i dag , trykke evnt. PĂ„ kjĂžpsknappen for de med ledige midler og sĂ„ vente pĂ„ Refi knappen. Ikke gi vekk aksjene i panikk. Shorternes dag i dag, mange muligheter sĂ„ de fĂ„r bare kose seg nĂ„ đđąđąđŠ đŠ đš
protagoras
13.03.2023 kl 13:46
56695
En banksektor som skjelver av frykt kan vÊre startskuddet for en lengre resesjon - kapitalmarkedet kommer til Ä reagere med Þkt forsiktighet og refinansieringsvinduet kan stenges nesten like fort som det Äpnet. Jeg sier kan, men bevares - er nesten fullastet i PGS nÄ sÄ hÄper selvsagt ikke at det skjer.
rischioso
13.03.2023 kl 13:48
56579
Det gÄr vel ikke rett vest, men caset er veldig volatilt og da begge veier. 170% stigning hittil i Är sÄ en korreksjon tilbake pÄ 15-16% er derfor innenfor normalen. Sammenlignet med andre aksjer sÄ kan det virke mye, men sÄ gÄr denne ogsÄ desto mer opp pÄ blÄ dager en de fleste andre.
Dagens fall har blitt forsterket av short, stoploss raid og en wash out av flere tusen smÄsparere som skal inn igjen sammen med inndekkingen av short down the road - mao, de som har bidratt ekstra til dagens nedgang vil ogsÄ bidra ekstra til neste oppgang - faktisk ikke mer komplisert enn som sÄ ... ;)
Dagens fall har blitt forsterket av short, stoploss raid og en wash out av flere tusen smÄsparere som skal inn igjen sammen med inndekkingen av short down the road - mao, de som har bidratt ekstra til dagens nedgang vil ogsÄ bidra ekstra til neste oppgang - faktisk ikke mer komplisert enn som sÄ ... ;)
Redigert 13.03.2023 kl 13:55
unikum
13.03.2023 kl 13:48
56142
Da ble det 40 k til pgs aksjer pÄ 9 tallet. Er jo fullstendig panikk. Men husk verden trenger myyyye olje ogsÄ til neste uke,mnd og Är.
ibyx
13.03.2023 kl 13:49
4234
Voldsomt til bankeffekt da?
Det er vel gjerne litt "blindt lemendriv over" dette?
Kommer gjerne en fin rekyl etterpÄ.
Det er vel gjerne litt "blindt lemendriv over" dette?
Kommer gjerne en fin rekyl etterpÄ.
rischioso
13.03.2023 kl 13:54
4108
Jg rakk dessverre ikke Ä plukke pÄ hÞy 9 for jeg trodde faktisk ikke den ville gÄ sÄpass ned, men alle kjÞpsordrene fra 10,5 til 10 blank gikk inn og jeg begynte plukkingen pÄ hÞy 10 sÄ sum summarum mÄ jeg si meg fornÞyd med dagen sÄ langt ...;)
Tigerberget
13.03.2023 kl 13:54
4094
Jeg kan fortelle deg hva du i hvert fall IKKE skal gjÞre, og det er Ä tro pÄ hva bmwx1 rÄder deg til.
Dette handler om det store bildet pĂ„ verdens bĂžrser. DĂ„rlig stemning og sĂ„ skapes det frykt og overreaksjoner. Olja gĂ„r ned og obligasjons/lĂ„nemarked er vanskelig akkurat nĂ„. SelvfĂžlgelig rammes oljerelatert, bank men nesten alt nĂ„. PGS er i markedet nĂ„ for Ă„ hente penger og det pĂ„ den sureste bĂžrsdagen som har vĂŠrt pĂ„ lenge. Det beste nĂ„ er Ă„ kjĂžpe pĂ„ dette fallet. Sitte helt i ro om du eier aksjer. Dette er en korreksjon. Det gĂ„r over. PGS vil nok fĂ„ sitt obligasjonslĂ„n og med greie betingelser og de er akkurat startet pĂ„ en flerĂ„rlig oppgangssyklus. SĂ„ kursen vil nok komme tilbake og stige jevnt og trutt nĂ„r refinansieringen er utfĂžrt og det er mindre frykt som skapes her. SĂ„ slapp av eller kjĂžp lavt og hold. Dette skjer av og til. Shit happens đ
NÄ koser de mest useriÞse seg som evnt. PrÞver Ä lure slike som deg og meg til Ä selge. Shorter nissene bmwx1, okoktok, Rischioso bl.a Deres budskap skal du vÊre meget skeptisk til. De er sÄkalte Nettroll.
Redigert 13.03.2023 kl 13:57
Tyrkman
13.03.2023 kl 13:55
4085
Fantastisk mulighed for billig indgang. Med mindre hele banksektoren er pÄ vej ud over kanten (og det er den ikke) er intet Êndret i det fundamentale. Det er ved lejligheder som denne der kan tjenes mange penge. Her skal man sidde stille i bÄden eller kÞbe for det vil hurtigt drive over
GullHĂ„rAllOve
4074
Jeg tenker det er noen stykker her du absolutt ikke bÞr hÞre pÄ. En ser jeg har svart deg allerede. Det hÄper jeg du skjÞnner. Jeg er nÊrme 50 Är jeg og jeg tenker ikke dette har noe med alder Ä gjÞre. Min ASK har ogsÄ fÄtt kjÞrt seg i dag den. Noe voldsomt. Beste rÄdet jeg kan gi er Ä tenke over hvorfor du gikk inn i denne aksjen og aksjer generelt. SpÞr deg selv om noe har endret seg i det fundamentale og fremtidsutsiktene ikke minst. Mitt svar pÄ det spÞrsmÄlet til meg selv er NEI, tvert i mot. Jeg har mistet store summer pÄ papiret, men er overbevist om at vi vil takke oss selv for Ä bli sittende rolig om et Är, ja faktisk allerede om noen uker.
At markedet gÄr sÄnn av hengslene fordi en bank eller to krakker gÄr over, det viser historien om en zoomer ut litt. 68 av 69 aksjer er i dag i rÞdt pÄ hovedlisten leste jeg. Det sir vel sitt. Sykliske aksjer, som PGS stadig er, fÄr alltid mest juling nÄr slike ting skjer. SÄ beste rÄdet jeg som snart 50-Ärig kan gi deg er Ä sov godt, sitt rolig og nytt at kontoen din sakte men sikkert gÄr oppover igjen. Er hvert fall hva jeg gjÞr med bÄde mine egen penger og pengene til ungene som stÄr i dette papiret.
At markedet gÄr sÄnn av hengslene fordi en bank eller to krakker gÄr over, det viser historien om en zoomer ut litt. 68 av 69 aksjer er i dag i rÞdt pÄ hovedlisten leste jeg. Det sir vel sitt. Sykliske aksjer, som PGS stadig er, fÄr alltid mest juling nÄr slike ting skjer. SÄ beste rÄdet jeg som snart 50-Ärig kan gi deg er Ä sov godt, sitt rolig og nytt at kontoen din sakte men sikkert gÄr oppover igjen. Er hvert fall hva jeg gjÞr med bÄde mine egen penger og pengene til ungene som stÄr i dette papiret.
Lord peet
4060
Med andre ord kan det vÊre lurt Ä sitte rolig i bÄten, legge telefonen i fryseren og ta seg en tur pÄ blaze?
Det jeg egentlig funderer mest over er, skal denne fortsatt over 13 i det lange lÞp? Eller er aksjen sÄ godt som dÞd
Det jeg egentlig funderer mest over er, skal denne fortsatt over 13 i det lange lÞp? Eller er aksjen sÄ godt som dÞd
đŻ
Leotwin
13.03.2023 kl 13:56
4048
Fylte pĂ„ beholdningen pĂ„ kurs 10.10. SĂ„ fĂ„r tiden vise hvor lurt det varđ