$$$PGS$$$ "Topp 50 Ăžker"

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
22.03.2023 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.03.2023 kl 13:00 299903

Øker du?
Redigert 22.03.2023 kl 06:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
16.03.2023 kl 17:22 4297

Jeg har hatt en grei oppvekst der jeg har lĂŠrt vanlig og grei oppfĂžrsel. Har ikke den minste trang til Ă„ skryte eller Ă„ lyve her inne. Verdsetter ĂŠrlighet, det er alltid Ă„ foretrekke. Det samma mistenker jeg deg for Ă„ ha hatt ogsĂ„ 😀
Det var noen turbulente dager i gĂ„r og delvis i dag ogsĂ„. HĂ„per fartsdumpene er passert for nĂ„ og at vi sees NordafĂžrr😀💹💹🚱🚱🩅🩅
NB: Har forresten blokkert alle sumptrollene her inne sĂ„ slipper Ă„ bli negativt pĂ„virket 😉
Platinum365
16.03.2023 kl 17:30 4209

Alt er opp i statene, oljen opp, bare Ă„ glede seg til i morgen

Hvalrossen er straks oppe han ogsÄ
kaliber
16.03.2023 kl 17:36 4147

Gled deg ikke for tidlig, mye uro og mer blir det!
unikum
16.03.2023 kl 17:52 4063

Full forstÄelse at Rossen velger Ä logge av. Det tar pÄ den pÄkjenning som Pgs har vÊrt igjennom samtidig man skal vÊre super optimist og positiv.
KommersK
16.03.2023 kl 17:58 4065

''Hausser/hausse/haussing'' skrives alle med to s'er. Det samme gjelder selvsagt ''baissing'. Kommer fra fransk, vet du...
BIFFogBÆRNÉ
16.03.2023 kl 18:08 4016

Vi er vel pÄ et gulv nÄ. Burde sikkert solgt pÄ 12 eller 13.
Men Ă„ selge idag synes jeg ble for dumt.
Men tanken slo meg..... gidde mer liksom. Rett etter sÄ snudde det. Og morgendagen blir mye sannsynlig av det hyggelige slaget.
Renten Ăžkte, men det kan jo og vĂŠre et godt signal til markedet om at bankene flest er solide! Som igjen er avgjĂžrende.
Synd du forlot oss Rossy. Du er liksom blitt en del av det fundamentale i dette markedet😂😂

Hvil og tÞy ut. GÄ litt pÄ ski. Og velkommen tebars att!
Slettet bruker
16.03.2023 kl 18:13 4026

Amen, velkommen tebars att, Rossyboy. Hva var vel denne chatcaffen uten deg?

Kjenner jeg deg rett, sÄ er demses pÄ tastaturet snarlig.

Imens lar vi Ă„lja dundre opp.
mingus7777
16.03.2023 kl 18:18 3977

SÄnn ja olja! KjÞr videre nordover nÄ sÄ blir det fest:)
Til uka skjer det.
oivindl
16.03.2023 kl 18:19 3957

"Edit
Jeg har tjent mye pÄ risch sine betraktninger i min trading."

Mulig det, mulig ogsÄ Rischioso tjener gode penger selv, men det er det umulig Ä vurdere, vi fÄr jo stort sett bare backtrading fra Rischioso.
Noe han forÞvrig litt nedlatende pÄstÄr om andre brukere.

Men hverken din erfaring eller Rischiosos pÄstander om vellykkede handler, er egnet som grunnlag for Ä vurdere hva han skriver.

At han fra tid til annen prÞver seg pÄ sjarmoffensiver og viser til bÄde reglement og moral, endrer ikke pÄ det han selv har produsert gjennom lang tid, bÄde i denne og andre trÄder.
VantageVolante
16.03.2023 kl 18:28 3872

Å fy feite, tilbake igjen etter middagen. Olja mye opp og grþnt terreng i UXA.

LA,DET,FORTSETTE
IsÄfall setter vi sluttstrek for siste dagers turbulens. At Marshall kjÞper tilbake, ja det er ogsÄ et veeeeldig godt tegn.
Rossen kommer nok tilbake nÄr ny partytrÄd skal etableres.

Slettet bruker
16.03.2023 kl 18:40 3815

HĂžrte akkurat pĂ„ nyhetene og Ăžkonomi/blrs kommentarer nĂ„ fra Legarde og andre. Som planlagt 0,5 % renteheving for Ă„ fĂ„ ned inflasjon. Summen og oppsummert mener «eksperter»at vi unngĂ„r videre krisetilstander og at ting stabiliserer seg. Med andre ord ingen visere krise nĂ„. Ser ut til at verdens bĂžrser og olja reagerer positivt nĂ„. HĂ„per pĂ„ en fin Fredag 💹💹🚱🚱🩅🩅 Og gjenhĂžr fra Hvalrossen. Kanskje sumptrollene forsvinner i oppgangen ogsĂ„ 😊🩭🩭💹💹🚱🚱🩅🩅
Norwind offshore sier akkurat nĂ„ at havvind satsingen blir stor fremover. De bygger nye skip for innstallering og overvĂ„king av mĂžller til havs. Blir like stort som fortidens olje og gass eventyr, sier SunmĂžringen som uttalte seg fra Norwind Offshore đŸ‘đŸ»đŸ˜€ Det mĂ„ jo utfĂžres Seismikk ogsĂ„ fĂžrst pĂ„ mange omrĂ„der đŸ‘đŸ»đŸ’šđŸ’šđŸšąđŸšąđŸŠ…đŸŠ…
SÄ med pÄlegg for CCS lagring for oljeselskap, dagens behov for Ä lege etter olje og gass, havvindmÞlle storsatsing og etterhvert mineral utvinning 
.. Alt med Seismikk fÞrst 
.. Dette kan ikke gÄ galt fremover.
Redigert 16.03.2023 kl 18:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
16.03.2023 kl 18:51 3808

NÄ vet jeg, takk. Du virker bÄde reist og belÊrt.
Thesistulling
16.03.2023 kl 18:53 3797

Null tiltro til Legarde, eller hvilken som helst annen sentralbanksjef med den samme utdannelsen, fra de samme universitetene (gjerne Sorbonne og dets like hvor Jonas Gakk StĂžre ble genierklĂŠrt), utdaterte teoriene/modellene de fortsatt bruker kun modifisert et par ganger siden 30-tallet.
Keynes my ass......

Fy faen, nÄ babler jeg vel.....

Slettet bruker
16.03.2023 kl 18:59 3773

Tror snart det kan legges frem en avtale som markedet vil tolke som svÊrt positivt. Har nok ligget noe usikkerhet som har skremt mange smÄinvestorer fra Ä bli sittende i aksjen. Dette kan fort bli ett bittert salg om kursen fÄr ett solid lÞft, noe som an starte allerede i morgen. Regner med at der vil komme nye kursmÄl som perler pÄ en snor nÄr ReFi er pÄ plass. Mye Ä glede seg til fremover.
Redigert 16.03.2023 kl 19:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
16.03.2023 kl 18:59 3770

Nei, i den grad behovet for mer olje/gass ressurser forblir stort, sÄ mÄ det benyttes seismikkressurser. Og de er det dessverre sÞrgelig fÄ igjen av i verdensmarkedet. Og som om ikke det skulle vÊre tilstrekkelig til Ä fÄ et stramt marked fremover, sÄ kommer det forsynemeg nye behov ifm CCS og etablering av et drÞss med havvindparker! Er det rart at det oppstÄr en supersyklus med den slags ubalanse i tilbud og etterspÞrsel?

Like fullt sÄ opplever vi altsÄ at markedsaktÞrene sender PGS en ny tur ned i kjelleren! Jeg hÄper de vet hva de har gjort dem som solgte seg ned/ut i lÞpet av uken.

Ønsker folket en god aften!
Slettet bruker
16.03.2023 kl 19:00 3794

Det gĂ„r helt fint det er nok ikke alt vi vanlige dĂždelige skal forstĂ„ av denne verdensĂžkonomien og for den saks skyld Ăžkonomene. Det var vel derfor jeg skrev Ăžkonomene i klammetegn for Ă„ utheve akkurat dem. Det de sier kan man ofte ikke stole pĂ„. Det har vi jo lĂŠrt her inne ogsĂ„. Det er lov Ă„ ytre seg 😅
Omnislash
16.03.2023 kl 19:10 3948

Det er usedvanlig lite rom for saklige motforestillinger til den nÊrmest unisone ungdomsforelskelsen som har pÄgÄtt her i Är. ForsÞkte Ä vÊre litt moderat selv for en ukes tid siden, men ble raskt og bastant kalt klovn, og til og med hardnakket beskyldt for Ä vÊre Ris.
Slettet bruker
16.03.2023 kl 20:15 3352

Hva skjer Hvalross?! Halve morroa med PGS investeringen har vÊrt Ä vÊre med dette toget med deg som lokomotivfÞrer! Menigheten sitter her som et spÞrsmÄlstegn og mÞrke krefter er i ferd med Ä ta over styringen og stemningen pÄ trÄden din. Disse menneskene som skriver en ting og handler noe annet. Falsk.

Din evne til Ä formidle glede nÄr det gÄr bra, og trÞstens ord nÄr det gÄr motsatt vei, det har vÊrt en glede selv pÄ dÄrlige dager! Jeg VET jeg sitter med gullkortet i hÄnden, og har tenkt Ä holde fast pÄ det i 12-24 mÄneder/ kr 40-50. Kanskje lenger. Har en travel jobb, sÄ dagtrading mÄ jeg avstÄ fra. Men har ikke noe i mot dette naturligvis.

Vet ikke hva du strir med, men her inne pÄ HO sÄ er du kongen/ lokfÞreren min! Har fulgt deg i tykt og tynt, og jammen har det vÊrt mÞrke dager! Det er ikke mer enn 1 Är siden at kursen gikk 20-30 prosent opp og ned hver dag, flere ganger i mÄneden.

SÄ bli ferdig og kom tilbake, snarest: Dette her gÄr ikke uten deg!

❀

Redigert 16.03.2023 kl 20:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
16.03.2023 kl 20:21 3297

Her tror jeg du har mange bak deg for det innlegget. Det er et folkekrav at Hvalrossen mÄ tilbake i lok'et.
Slettet bruker
16.03.2023 kl 20:35 5018

👍👍👍👍👍👍👍
Max-Investor
16.03.2023 kl 20:47 4904

Mange har nok solgt seg ut pga av at den har steget sÄ pass mye i det siste ogsÄ. Tror at enkelte glemmer at den har vÊrt nÊrmest konkurspriset, sÄ veien opp mÄ nesten bli sÄ pass bratt.
eike
16.03.2023 kl 20:53 4845

Slettet bruker skrev StĂžttes!!
Har jo kjĂžpt denne aksjen pga Deg Hvalross!!
elnomi
16.03.2023 kl 20:55 4867

Da har risc med flere lykkes med Ä fÄ drevet vekk den beste av de beste nemlig the one and only Hvalross! Ingen over, ingen ved siden men til slutt ble det vel for mye selv for denne suverene anfÞreren av PGS trÄdene i bÄde gode og mindre gode PGS dager.
Slettet bruker
16.03.2023 kl 20:58 4922

For orden skyld, sÄ tenker jeg at de «mÞrke kreftene» hÞrer hjemme pÄ trÄden. Det ville blitt kjedelig Ä lite nyttig hvis ikke noen kjempet mot menigheten, og kom med synspunkt og innspill. Det betyr ikke at jeg liker dere, men jeg respekterer dere. I alle fall 90 prosent av tiden, sÄnn ca. Det snur opp ned nÄr man en sjelden gang har en dram innabords. Flere av dere har helt klart peiling pÄ hva dere driver med. SÄnn, da var det ogsÄ sagt!

Max-Investor
16.03.2023 kl 20:58 5196

Jeg ser faktisk ikke helt bort i fra at jeg kunne ha gitt meg i hĂžst, nĂ„r kursen var langt lavere, hadde det ikke vĂŠrt for den smittende optimismen som Hvalross har spredd pĂ„ denne partytrĂ„den. Ikke for Ă„ legge noe press pĂ„ Hvalross, men du bĂžr komme tilbake snart!!!! 🎉🎉
Redigert 16.03.2023 kl 21:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
Button
16.03.2023 kl 21:06 5152

mingus7777 skrev Jeg er et hamster.
Hamster hjelper ikke!

Krever hvalross tilbake!
Slettet bruker
16.03.2023 kl 21:06 5218

Det blir jo litt forskjell pÄ de som driver Ä dagtrayder og vi som sitter long. For min del sÄ er det sÄ enkelt at verden trenger energi, og vi er i ferd med Ä fÄ oljeselskaper med tÞrre brÞnner. SÄ klart jeg ville solgt pÄ 13 kroner og kjÞpt igjen pÄ 9 kroner! Hadde jeg gjort det sÄ hadde det betydd mye penger. Men jeg har ikke anledning til Ä sitte Ä fÞlge med pÄ dette hele tiden.

SĂ„ jeg er long og har ikke tenkt Ă„ bruke disse pengene uansett.
VantageVolante
16.03.2023 kl 21:10 5207

Ja, er folket klar for etpar gode nyheter da?

I fravÊr av rossen, sÄ fÄr jeg meddele det selv.
Sanco Swift er et skip PGS ikke eier. NĂ„ skal det forhandles om ny avtale.
Hvorfor?
Jo, fordi rett etter de er ferdige med havvind UK, sÄ skal skuta til........New York. 60 dager pÄ jobb ifm havvind.
Dette kommer til Ä bli lagt merke til, en til pÄ rappen.
Drister meg altsÄ til skrive direkte her at den kontrakten er i boks, Dette vil gi mye positiv respons.
Det er viktig nÄ, da pgs skal inn pÄ hovedlisten. Smaker med grÞnn energi ogsÄ da, for flere fond.

Det blir en havvindkonferanse fĂžrstkommende mandag.
Bli ikke overrasket om bĂžrsmelding kommer neste uke.
Mark my words.

Tenkte dette kunne vĂŠre nyttig og god info etter det jĂŠvla kjĂžret siste tiden.

Y
Redigert 16.03.2023 kl 21:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Button
16.03.2023 kl 21:11 5250

Helt enig, er long.....men har tenkt Ă„ bruke pengene! (Etterhvert))😉
Redigert 16.03.2023 kl 21:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hellcat
16.03.2023 kl 21:13 5225

StĂžttes👍 Kom tilbake Rossen! Fredagsrally i morgenđŸ’°đŸ»Full gass😎
FrĂžkena
16.03.2023 kl 21:13 5234

GullHĂ„rAllOve skrev Amen 🙏
Amen ❀kom tilbake Hvalross!
Thesistulling
16.03.2023 kl 21:16 5209

SÄnn, da har jeg veltet noen kasser med fisk nedenfor Akershus Festning, fylt pÄ med ei bÞtte reker pÄ toppen, og satt ei halvfull Inga (fra Varmland)i et godt brukt skjÞrt pÄ en stol med god trekk under for maksimal tiltrekningskraft ovenfor vÄr kjÊre Hvalross.

Satser pÄ at han loffer litt rundt i vannkanten der nede, anbefaler litt avstand ved frie luftveier grunnet vedkommende pÄ pinnestolen.
BIFFogBÆRNÉ
16.03.2023 kl 21:20 5186

99 hvalross!! oppstilling om 5minutter!!! inje 4! Freeeemad marsj!
VantageVolante
16.03.2023 kl 21:20 5289

Rossen prÞvde p si noe om dette her forleden, men absolutt alt konstruktivt har jo regelrett druknet i pest og bank og mÞÞÞÞÞk og rÊvhÄl og refirenter og blodrÞde dager i det siste.

New Energy makes our day. Be aware. Kawa er tĂžft som faan, og flere av dem er grĂžnne og svarte.

Digg kombo.
Slettet bruker
16.03.2023 kl 21:36 5131

MĂ„tte bare innom og se om Hvalross er tilbake ?!🩭.. Nope, ikke nok med «time out»?! Med heftig oppgang WS er nok Hvalross tilbake fĂžr helgen tas her, Partytime !
VantageVolante
16.03.2023 kl 21:42 5098

Jupp. Og brent spot oppunder 75.

Alt - blir - bra.
Slettet bruker
16.03.2023 kl 21:43 5095

Ypperlig VantageđŸ‘ŒđŸœ Fremtiden er meget lys
Slettet bruker
16.03.2023 kl 22:06 4941

Alt -blir -brađŸ‘đŸ˜ŽđŸ€›
Ta invest
16.03.2023 kl 22:16 4808

Hvis refi nÄ kommer litt hÞyere pris messig enn forventet , hva kan vi forvente framover ? Litt slakere stigning og utsettelse av utbytte til fordel for nedbetaling av gjeld i 2024 . Er ikke sÄ gale likevel det vel
..
Normalone
16.03.2023 kl 22:29 4669

PeGes - veldig godt spÞrsmÄl du stiller, hvorfor skal en eie aksjer i PGS? Det ble pÄ FB (PGS Investor) lagt ut en veldig interessant YouTube video av Buffet - der han poengterte at det var fÞrst nÄr han skjÞnte at det en investerte i nÄr en kjÞpte aksjer var "business", ikke aksjer. Business skjÞnner han veldig godt - og hadde vanligvis et relativt langt perspektiv, og han ble derfor veldig glad nÄr kursen gikk ned fordi da kunne han kjÞpe billigere.

Grunnen til at jeg har investert i PGS skyldes fremtidspotensialet innen "businessen" PGS driver innenfor. Det har vĂŠrt en kraftig underinvestering innen oljebransjen helt siden 2014 - og som du skriver Peges, verden trenger energi - og IEA har uttrykt at etterspĂžrselen vil bli stĂžrre (mens tilbudssiden er mindre). Jeg er derfor av den oppfatning at vi er I starten av en ny syklus innen seismikk - der det vil komme flere oppdrag og ratene vil stige videre.

Det som gjÞr det ekstra spennende nÄ er at PGS ogsÄ vil vÊre en viktig aktÞr ogsÄ innen det grÞnne elementet - havvind og karbonlagring. Det er mye som tyder pÄ at PGS er pÄ vei til Ä skaffe seg flere kontrakter allerede nÄ (havvind) - og vi fikk ogsÄ en glad nyhet i dag om at en vurderer Ä pÄlegge oljeselskapene Ä lagre Co2 i mye stÞrre skala.

Dette betyr selvfÞlgelig ikke at kursen til PGS vil gÄ rett til kr 50+ i lÞpet av natta - og makro vil ogsÄ pÄvirke og "stÞye det til" - men det kan vÊre verdt Ä tenke over, nÄr en ikke solgte pÄ kr 13 for 1 uke siden - hva tilsier, basert pÄ det fundamentale, at jeg bÞr selge i dag nÄr kursen er litt over kr 9?

Jeg har full forstÄelse for at noen er kortsiktig - og naturligvis blir preget av at kursen faller sÄ kraftig - men en fÄr selv vurdere om det betyr at en bÞr selge eller kjÞpe.... I likhet med bl.a TonyB og flere, er jeg en langsiktig investor og mener at fremtidsutsiktene tilsier at PGS skal mye hÞyere enn dagens mCAP pÄ rundt 8 mrd.

Derfor trenger jeg ikke fÞlge med hele tiden - fordi trenden er tydelig, vi er pÄ vei oppover. Det er ikke lenge siden kursen var nesten kr 9 - og den falt relativt raskt ned til kr 4.80. For en uke siden var den over kr 13 - nÄ er den kr 9.36. Jeg er overbevist om at kursen vil stige igjen og snart er langt over kr 13.

GjÞr deres egne vurderinger/ beslutninger - sÄ fÄr en tenke over om en investerer i aksjer eller business:)
Redigert 16.03.2023 kl 22:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
BIFFogBÆRNÉ
16.03.2023 kl 22:30 4659

Joker-Nord dagene! HÄper og tror vi snart fÄr tilbake god gammaldags vanlig uforutsigbarhet.
Leotwin
16.03.2023 kl 22:30 4658

Refi i boks - selv med dÄrligere vilkÄr enn man hÄpet - megabull. Refi utsatt - kursen gruses pÄ kort sikt, sÄ tror jeg den sakte tar seg opp igjen.

Just my take. Hvalross for ever❀
Redigert 16.03.2023 kl 22:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
16.03.2023 kl 22:43 4552

đŸ‘đŸ»đŸ˜‡đŸŠ…đŸŠ…đŸšąđŸšą Takker for deling 😀