$$$PGS$$$ "Topp 50 øker"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
22.03.2023 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Hallo...Pedersen har hjort d beste av d beste ..dette går bra..uten tvil.
Rull79
17.03.2023 kl 20:31
4592
Utrolig men ikke overraskende skal noen prøve å finne noe negativt med at selskapet har noe fjernet omtrent all tvil. Det er helt klart at det blir enormt press på kjøpsiden på mandag Det eneste som kan stoppe dette nå er at inntektene ikke kommer, den tvilen har vel Sherwater fjernet i dag. Den går 15-30% på mandag. Riktig pris etter refinansieringen er 13-15 kr. Så tror jeg nye kursmål vil ligge på 17-20kr frem til Q1.
PSI- Investor
17.03.2023 kl 20:44
4439
I tillegg neste uke MÅ jo dnb komme med en positiv analyse skal de ha noen som helt respekt og tillit.
De kan jo ikke holde på den negative omtalen etter at de nå har brukt en drøy uke på å få inn investorer på lånet.
De kan jo ikke holde på den negative omtalen etter at de nå har brukt en drøy uke på å få inn investorer på lånet.
Kontur
17.03.2023 kl 20:55
4331
Mange som blir springende etter toget mandag morgen. Fortsatt ledige seter, men for å sitte på første klasse må en nok bla opp.
Still kl på vekking og still i kø. Kan sikkert være lurt å bestille billetter i førhandelen +1 nok så kanskje kanskje
Still kl på vekking og still i kø. Kan sikkert være lurt å bestille billetter i førhandelen +1 nok så kanskje kanskje
PerUlv Den ene
17.03.2023 kl 21:04
4175
Hehe..
Komikveld mandag morgen...
Og når det er sakt er jo Yankeene helt på tryne... At de har blitt så rike som de er går over min forstand, hehe.. Men nå har jeg jo tatt en XO eller flere..
Men.... Som Kontur skriver. Ta billett... OSX er ned 2,98% og det finnes alltid idiot algoritmer... Selv er jeg full lastet men tok en "Overnight oil" og satser på at det ikke blir "den siste olje", hehe (Posisjonen legges nå ut på PGS Investor til skrekk og advarsel)
Komikveld mandag morgen...
Og når det er sakt er jo Yankeene helt på tryne... At de har blitt så rike som de er går over min forstand, hehe.. Men nå har jeg jo tatt en XO eller flere..
Men.... Som Kontur skriver. Ta billett... OSX er ned 2,98% og det finnes alltid idiot algoritmer... Selv er jeg full lastet men tok en "Overnight oil" og satser på at det ikke blir "den siste olje", hehe (Posisjonen legges nå ut på PGS Investor til skrekk og advarsel)
Redigert 17.03.2023 kl 21:05
Du må logge inn for å svare
Travis-Bickle
17.03.2023 kl 21:06
4157
-- Hvor er Hvalross.....?
Dette må jo være hans kveld. 🚀
Vel fokus.......eller fuck us ?
Betydelige late sales, inkludert høye transfer fees, Q1 ?
MultiClient-bibliotek er svært attraktivt og blikket bør rettes i den retning.........
Dette må jo være hans kveld. 🚀
Vel fokus.......eller fuck us ?
Betydelige late sales, inkludert høye transfer fees, Q1 ?
MultiClient-bibliotek er svært attraktivt og blikket bør rettes i den retning.........
Som vanlig er positive Pgs nyheter sluppet på verst mulig tidspunkt.
Selv når alt ser skyfritt ut kan det krasje her på oslobørs i olja. Som ukens nedtur. Hva skjedde egentlig? En drone i et fly?
Selv når alt ser skyfritt ut kan det krasje her på oslobørs i olja. Som ukens nedtur. Hva skjedde egentlig? En drone i et fly?
kongsberg1
17.03.2023 kl 21:16
4031
Slettet brukerskrev Godt å se Peggy i $torslag. Kose seg på ReFi-terskelen 🟢🚀
God helg Hvalross, der var vi i mål.🚀🚀🚀💵💵💵🛢🛢🛢🛢🛢🛢
ag-3
17.03.2023 kl 21:23
3992
Kortsiktig ja, langsiktig JA.
Hørte akkuratt nå på 21 nyhetene det jeg har visst måtte komme. Jonas og Natosjef Jens ute på plattform med EU presidenten pratet om sikkerheten der for infrastrukturen under vann.
"Og derfor tar EU og Nato nå grep og oppretter en gruppe som skal samarbeide om å beskytte kritisk infrastruktur"
PGSATH
Hørte akkuratt nå på 21 nyhetene det jeg har visst måtte komme. Jonas og Natosjef Jens ute på plattform med EU presidenten pratet om sikkerheten der for infrastrukturen under vann.
"Og derfor tar EU og Nato nå grep og oppretter en gruppe som skal samarbeide om å beskytte kritisk infrastruktur"
PGSATH
PerUlv Den ene
17.03.2023 kl 21:27
4026
Hehe...
Dette kommer til å gå greit uansett...
Kveldens nedgang i USA er ikke all verden. Olja kan for snu opp i Asia natt til mandag. Tar en XO til som den super optimisten jeg i grunn er. (Med unntak av knall røde dager da. Da er jeg som regel enda mer optimist for da kjøper jeg med tenner, bein, proteser og alt annet. Da sitter jeg med tenna i tastaturet og håper på best price på kjerringa som da legges ut på E-bay. Mulig hun må legges ut mandag men det tviler jeg på dessverre. (PS. Har tre tastaturer og flere gebiss, hehe)
Dette kommer til å gå greit uansett...
Kveldens nedgang i USA er ikke all verden. Olja kan for snu opp i Asia natt til mandag. Tar en XO til som den super optimisten jeg i grunn er. (Med unntak av knall røde dager da. Da er jeg som regel enda mer optimist for da kjøper jeg med tenner, bein, proteser og alt annet. Da sitter jeg med tenna i tastaturet og håper på best price på kjerringa som da legges ut på E-bay. Mulig hun må legges ut mandag men det tviler jeg på dessverre. (PS. Har tre tastaturer og flere gebiss, hehe)
Redigert 17.03.2023 kl 21:33
Kontur gratulerer med resultat på refi i dag. Nå kan vi fokusere på litt annet enn akkurat det. Vekst og rater og kontrakter og … ja glad jeg valgte inngang igjen i går etter utsalget mitt her på onsdag. Nå med noen T fler aksjer også ☺️ Jeg er nervøs når det kommer til dårlig psykologi og krakk i markedet. Huff da får jeg flashback så det holder fra et par andre ganger. Det kan av og til ta så enorm lang tid å komme opp av gropa igjen. Men med Peggy er det uansett annerledes. Det fundamentale er til de grader på plass og nå kom prikken over i en også i form av godmelding i dag. Har skikkelig troa på at om ikke lenge så kommer det utbytte etter et rekordår 2023 og at det blir pene tall og god reprising etterhvert for Peggy😍. Det kommer nok noen analyser og kanskje nye kursmål etterhvert som refi og nytt ståsted synker inn hos de ulike husene som driver med slikt. I dag ble det ett glass go Rødvin som en forsiktig feiring til ledelsen i PGS som har jobba godt 😇👍🏻Go Helg😀💨💨🚢🚢🦅🦅 Nordover ❄️❄️🤩
Hehe det er bra!
Mandag kan ikke bli annet enn grønt i pgs land. så ser jeg frem til dine analysere over hvordan disse algoritmene skal terrorisere eller eksplodere kursen videre fremover.
God helg! Skål
Mandag kan ikke bli annet enn grønt i pgs land. så ser jeg frem til dine analysere over hvordan disse algoritmene skal terrorisere eller eksplodere kursen videre fremover.
God helg! Skål
Thesistulling skrev Eh....... Vær glad du sitter i PGS. Sitt stille, og lær.
Lær meg.
Lånet var åpent for tegning frem til 16:00 idag. Så at det kom nytt rundt dette idag etter stengetid er ikke lyn fra klar himmel. Kursen gikk ikke amok av den grunn. Oljen stupte- Pgs stupte..
Ergo i et positivt børsklima ville kursen gått mye mer enn den gjør mandag.., eller hva mener du?
Lånet var åpent for tegning frem til 16:00 idag. Så at det kom nytt rundt dette idag etter stengetid er ikke lyn fra klar himmel. Kursen gikk ikke amok av den grunn. Oljen stupte- Pgs stupte..
Ergo i et positivt børsklima ville kursen gått mye mer enn den gjør mandag.., eller hva mener du?
PerUlv Den ene
17.03.2023 kl 21:56
3797
Hehe...
Ja man må nyte det så lenge man kan.. Intet varer evig. Heller ikke daglige chart på PGS Investor. Etter en vurdering sammen med et parr eksperter på XO har jeg kommet frem til følgende.
Dette blir ikke gratis i fremtiden. Et års abonnements vill koste en XO. (Valgfri type av abonnent) Noen få vil få det privilegiet å slippe. Men også her vil det bli gjort grundige vurderinger på hvem disse få er som slipper gjennom nåløyet, hehe..
Så som en sikkerhetsventil til å unngå å bli medlem i AA vil det bli satt en grense på 100 eller 200.
Til slutt vil jeg understreke at det å prøve å snike seg inn med en VSOP vil bli straffet. Om man prøver seg på en VS blir man utestengt for evig tid. Dog finnes et unntak som kvalifiseres som sniking og vil straffes, men uten evig varende utestengning. Den heter "Meukow" og var på russiske hender frem til krigen. Nå kjøpt av franske interesser.
Ja man må nyte det så lenge man kan.. Intet varer evig. Heller ikke daglige chart på PGS Investor. Etter en vurdering sammen med et parr eksperter på XO har jeg kommet frem til følgende.
Dette blir ikke gratis i fremtiden. Et års abonnements vill koste en XO. (Valgfri type av abonnent) Noen få vil få det privilegiet å slippe. Men også her vil det bli gjort grundige vurderinger på hvem disse få er som slipper gjennom nåløyet, hehe..
Så som en sikkerhetsventil til å unngå å bli medlem i AA vil det bli satt en grense på 100 eller 200.
Til slutt vil jeg understreke at det å prøve å snike seg inn med en VSOP vil bli straffet. Om man prøver seg på en VS blir man utestengt for evig tid. Dog finnes et unntak som kvalifiseres som sniking og vil straffes, men uten evig varende utestengning. Den heter "Meukow" og var på russiske hender frem til krigen. Nå kjøpt av franske interesser.
Omnislash
17.03.2023 kl 21:59
3809
Tvert imot - kursen fikk faktisk ned nesten en halv krone etter den nyheten. Veldig spent på mandagen - men kursen har vært oppe i 10,2 i dag, så uten dårlig nytt i helgen er det klart at den vil stige med x øre mandag. Det er det ingen tvil om.
Det som derimot fortsatt er tvilstilfeller, er hvorvidt det blir nye bankkollapser eller ikke.
Det som derimot fortsatt er tvilstilfeller, er hvorvidt det blir nye bankkollapser eller ikke.
Elverhøi16
17.03.2023 kl 22:09
3687
Det som er avgjørende er hva OPEC foretar seg for å støtte oljeprisen. Det får vi nok vite neste uke
FaeniHelvete
17.03.2023 kl 22:16
3628
Etter å ha siklet etter refinansiering over lengre tid så kjenner jeg vel egentlig at jeg er mer bekymret enn fornøyd akkurat nå.. Timing er en finurlig sak og akkurat nå så virker det som om det meste begynner å gå i feil retning. Jada, det er solid å få på plass en refinansiering, men den renten er ubehagelig.
Vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg til mandag.
Vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg til mandag.
unikum
17.03.2023 kl 22:18
3677
Det er noen ganger man blir ordentlig lettet og sier til seg selv.: du tok sjansen og nå skal du få betalt. Som jeg skrev rundt kl 15 15 de som selger nå må være fullstendige hodeløse. Så får vi nå bare håpe etter så mange dager med enorm høy omsetning at det er flere shortere som må kjøpe seg inn til uka. Ikke meldepliktig under 0,49. Jeg mistenker i disse urolige tider at flere har satt en short eller 2. Jeg beholder alle mine en god stund til ! Jeg har ikke sjanse til å trade så bra som Pgs kommer til å gi de neste ukene. Her skal mange flere inn, hver du helt sikker.
billånrenter. poenget her er jo at man får ned gjelden og ikke bare pruter den ned.
unikum
17.03.2023 kl 22:21
3728
Ha ha ha håper de ikke har stengt av perrongen på mandag slik du kommer deg inn igjen
Redigert 17.03.2023 kl 22:23
Fint å drømme videre - taper!!!!!!!!!!
Spirrevippen
17.03.2023 kl 22:24
3688
Herregud Faenihelvete! For bare noen dager siden så tok du kjangsen på å kjøpe deg inn, og da var usikkerheten om i det hele tatt ble refinansiering. Nå er det i boks, og så skal du begynne å sutre fordi den ble et prosent høyere og at det plutselig skal være dommedag for PGS? Ta deg isammen!
Redigert 17.03.2023 kl 22:26
Thesistulling
17.03.2023 kl 22:24
3725
Var vel ikke akkurat det jeg mente, at jeg skulle belære deg, beklager hvis du oppfattet det slik.
Er langt bedre skribenter her inne enn meg, jeg suger, er av den typen som ser samnenhenger men er overhodet ikke noe flink til å forklare.
Ligger godt innenfor spekteret kan du si, er han som sitter på trikken og teller.......
Men, bankkollapsen er vel det som spilte mest inn denne uken, og det er vel ikke over ennå, slettes ikke bra at rentene på statsobligasjoner (de lange) synker.
Men, denne gangen går det ikke som sist, krysser fingrene og kjører på.
Er langt bedre skribenter her inne enn meg, jeg suger, er av den typen som ser samnenhenger men er overhodet ikke noe flink til å forklare.
Ligger godt innenfor spekteret kan du si, er han som sitter på trikken og teller.......
Men, bankkollapsen er vel det som spilte mest inn denne uken, og det er vel ikke over ennå, slettes ikke bra at rentene på statsobligasjoner (de lange) synker.
Men, denne gangen går det ikke som sist, krysser fingrene og kjører på.
FaeniHelvete
17.03.2023 kl 22:39
3633
Vel, med alt fjaset rundt bankene og påvirkningen på oljeprisen så tror jeg ikke det kommer til å ta av, jeg er vel mer bekymret for at vi skal ned.
Som jeg var inne på for litt siden så gikk jeg jo inn igjen når vi dupper under 9, men jeg gikk ikke inn med tilsvarende pott fordi jeg var usikker på om vi skulle lengre ned eller om vi kom til å jobbe oss opp i riktig retning. Vippet litt frem og tilbake og endte opp med å doble potten i dag, så får vi se om jeg har dummet meg ut eller ikke.r
Som jeg var inne på for litt siden så gikk jeg jo inn igjen når vi dupper under 9, men jeg gikk ikke inn med tilsvarende pott fordi jeg var usikker på om vi skulle lengre ned eller om vi kom til å jobbe oss opp i riktig retning. Vippet litt frem og tilbake og endte opp med å doble potten i dag, så får vi se om jeg har dummet meg ut eller ikke.r
Beklager selv om jeg hørtes kvass ut.
Jeg genuint mener ofte siste året Pgs har noe positivt å melde så er børsklimaet surt, rødt og negativt. Bankkollapsen er fortsatt et uro moment. Faller flere i dragsuget? Oljen er blod rød
som spiller kraftig innpå hele Oslo børs. Også disse hersens shorterene som dumper millioner av aksjer. Det ikke amatører som meg som selger unna aksjene sine. Og det ikke bare short vi ser på det skyhøye volumet og omsetningen. Der er helt tydelig delte meninger. Kortsiktig ser jeg en en aksje som skal opp og ned. Langsiktig ser jeg minst 25kr med en fing i luften.
Jeg er her for å lære. Mange flinke og mye fin info. Krysser fingre med deg.
God helg!
Jeg genuint mener ofte siste året Pgs har noe positivt å melde så er børsklimaet surt, rødt og negativt. Bankkollapsen er fortsatt et uro moment. Faller flere i dragsuget? Oljen er blod rød
som spiller kraftig innpå hele Oslo børs. Også disse hersens shorterene som dumper millioner av aksjer. Det ikke amatører som meg som selger unna aksjene sine. Og det ikke bare short vi ser på det skyhøye volumet og omsetningen. Der er helt tydelig delte meninger. Kortsiktig ser jeg en en aksje som skal opp og ned. Langsiktig ser jeg minst 25kr med en fing i luften.
Jeg er her for å lære. Mange flinke og mye fin info. Krysser fingre med deg.
God helg!
Redigert 17.03.2023 kl 22:48
FaeniHelvete
17.03.2023 kl 22:46
3589
Tja, jeg mener jo fortsatt det var en relevant problemstilling. Ellers så sier jeg vel strengt tatt ikke at jeg er bekymret for at det skal være dommedag for PGS. Er jeg bekymret for det langsiktige? Nei. Er jeg bekymret for det kortsiktige? Ja. Hvis usikkerheten rundt bankene fortsetter å øke, hvis oljeprisen fortsetter å gå ned, så kommer ikke børsen til å være en hyggelig plass for oss som er fullastet i PGS. Oljeprisen vil neppe synke til det punktet at det påvirker oljeselskapenes investeringsvilje, ergo så er det jo liten grunn til å være bekymret for det langsiktige hvor PGS er utmerket posisjonert, derimot så er det usannsynlig at vi ikke blir dratt ned kursmessig over en lengre periode, og at hadde man vært på utsiden kunne man sanket flere aksjer og dermed vært godt posisjonert for når ting snur igjen.
Ellers så har jeg ingen andre forhåpninger enn at bekymringene mine blir gjort til skamme umiddelbart
Ellers så har jeg ingen andre forhåpninger enn at bekymringene mine blir gjort til skamme umiddelbart
Travis-Bickle
17.03.2023 kl 22:51
3509
for oss som er fullastet i PGS.........
Sure. Noen solgte i sluttauksjonen.....
Sure. Noen solgte i sluttauksjonen.....
PSI- Investor
17.03.2023 kl 22:55
3475
Det med banker, oljepris og eventuelle aksjedumpinger påvirker jo kun kortsiktig.
Jeg hadde vært mer bekymret for en kurs på 9- tallet hvis oljeprisen var over 100.
Skal ikke aksjen selges veldig snart uansett så vet vi jo alle at refinansieringen var positivt.
Selskapet sier at rentekostnaden går ned.
Det viktigste her er at forfall i 2024 nå er dekket, og man har enda flere år på seg. I et marked tidlig i supersyklus hvor cashflow allerede er enorm har vi ingen problemer å stri med.
Og kundene er steirike!
Jeg hadde vært mer bekymret for en kurs på 9- tallet hvis oljeprisen var over 100.
Skal ikke aksjen selges veldig snart uansett så vet vi jo alle at refinansieringen var positivt.
Selskapet sier at rentekostnaden går ned.
Det viktigste her er at forfall i 2024 nå er dekket, og man har enda flere år på seg. I et marked tidlig i supersyklus hvor cashflow allerede er enorm har vi ingen problemer å stri med.
Og kundene er steirike!
FaeniHelvete
17.03.2023 kl 22:59
3426
Travis-Bickle skrev for oss som er fullastet i PGS......... Sure. Noen solgte i sluttauksjonen.....
«Noen» er vel en underdrivelse, det var ikke få mill aksjer som gikk.
Men noen var ikke meg.
Men noen var ikke meg.
Normalone
17.03.2023 kl 22:59
3419
FaeniHelvete - hadde PGS vært noen uker tidligere ute, ville en kanskje fått 1-1.5 % lavere rente. Men jeg følger deg ikke på det du ellers skriver - hvis jeg har forstått deg riktig - i kveld gikk banksektoren i US mye ned, og hvis det går verre med den såkalte bankkrisen, vil renten bli enda høyere om enn hadde ventet (kanskje i verste fall endt med at en ikke ville fått på plass refinansieringen).
Det at PGS har fått på plass refinansieringen - og ikke minst fått avtalt en fast rente med mulighet for refinansieringen om 2 år - bør en etter mitt syn være veldig fornøyd med tatt i betraktning dagens marked. Med usikkerheten innen banksektoren vi ser nå, kan situasjonen være enda verre bare om noen dager/uker - kanskje som nevnt i verste fall resultert ikke ingen refinansiering. Jeg er faktisk enda sikker i min sak - etter at Wall street stengte i kveld - at det er utrolig bra at PGS endelig har fått dette på plass, og det ville vært et sjansespill å vente lenger i dagens usikre marked, jeg skjønner ikke at noen betviler at dette er positivt for PGS.
Det at PGS har fått på plass refinansieringen - og ikke minst fått avtalt en fast rente med mulighet for refinansieringen om 2 år - bør en etter mitt syn være veldig fornøyd med tatt i betraktning dagens marked. Med usikkerheten innen banksektoren vi ser nå, kan situasjonen være enda verre bare om noen dager/uker - kanskje som nevnt i verste fall resultert ikke ingen refinansiering. Jeg er faktisk enda sikker i min sak - etter at Wall street stengte i kveld - at det er utrolig bra at PGS endelig har fått dette på plass, og det ville vært et sjansespill å vente lenger i dagens usikre marked, jeg skjønner ikke at noen betviler at dette er positivt for PGS.
Redigert 17.03.2023 kl 23:07
Leotwin
17.03.2023 kl 23:00
3426
Jobbes hardt med løsninger for stressa banker:
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/ubs-i-samtaler-om-credit-suisse-kjop/78788255
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/ubs-i-samtaler-om-credit-suisse-kjop/78788255
Thesistulling
17.03.2023 kl 23:04
3374
Refinansiering ok, hovedlisten fra mandag, og forhåpentligvis litt morsommere oljepris utover uka.
Da blir det en nydelig uke.
En ny kontrakt som start på hovedlisten hadde ikke vært å forakte.
Da blir det en nydelig uke.
En ny kontrakt som start på hovedlisten hadde ikke vært å forakte.
Redigert 17.03.2023 kl 23:05
FaeniHelvete
17.03.2023 kl 23:07
3353
Men jeg sier jo heller ingenting annet enn at det nettopp er det kortsiktige jeg er bekymret for.
Når det ble børsmeldt for noen uker siden at de jaktet refinansiering så poengterte jeg dette med forventninger og den potensielle nedsiden ved å levere dårligere enn forventet. Forventninger prises inn. I den forstand hadde det jo vært bedre om det ut av det blå hadde blitt børsmeldt en refinansiering. I det kortsiktige bildet så skal vi altså krangle med banker som får juling på børsen, konsekvensen det har på oljeprisen og hvorvidt markedet er fornøyd med refinansieringen som man landet på. Akkurat nå angrer jeg på at jeg doblet potten kontra å kunne snitte meg ned, fordi jeg tror svaret er at i det kortsiktige, med refinansieringen som er børsmeldt, så trekker mange på skuldrene. Så kan det godt hende jeg tar fullstendig feil her, at de virkelig tunge aktørene sitter dønn stille, noen av de har kjøpt mer aksjer, til tross for at de helt sikkert har vært fullstendig klar over rentenivået som refinansieringen lå an til å lande på, er jo selvsagt positivt.
Når det ble børsmeldt for noen uker siden at de jaktet refinansiering så poengterte jeg dette med forventninger og den potensielle nedsiden ved å levere dårligere enn forventet. Forventninger prises inn. I den forstand hadde det jo vært bedre om det ut av det blå hadde blitt børsmeldt en refinansiering. I det kortsiktige bildet så skal vi altså krangle med banker som får juling på børsen, konsekvensen det har på oljeprisen og hvorvidt markedet er fornøyd med refinansieringen som man landet på. Akkurat nå angrer jeg på at jeg doblet potten kontra å kunne snitte meg ned, fordi jeg tror svaret er at i det kortsiktige, med refinansieringen som er børsmeldt, så trekker mange på skuldrene. Så kan det godt hende jeg tar fullstendig feil her, at de virkelig tunge aktørene sitter dønn stille, noen av de har kjøpt mer aksjer, til tross for at de helt sikkert har vært fullstendig klar over rentenivået som refinansieringen lå an til å lande på, er jo selvsagt positivt.
unikum
17.03.2023 kl 23:10
3329
Så når olje prisen går opp til 80 og litt høyere da er det gode muligheter for Pgs ? Vi er vel ikke så kort tenkte vel? Å skulle du ha aksjer her så må vel du være den ene og alene som snakker ned sin portefølje... tror ikke på ett sprøyt av det du skriver
FaeniHelvete
17.03.2023 kl 23:18
3290
Hvilken del av kortsiktig vs langsiktig var det du ikke forstod?
Ellers så er det jo irrelevant om jeg er positiv eller negativ. Jeg var særdeles positiv på veien opp mot 13 og mente oppgangen var fordi noen visste mer enn de burde og at det var et godt tegn for oss alle, det endrer jo ikke på det faktum at kursen så raste med 4 kroner på kort tid.
Jeg kan godt legge ut skjermdump fra VPS hvis det gjør deg lykkelig
Ellers så er det jo irrelevant om jeg er positiv eller negativ. Jeg var særdeles positiv på veien opp mot 13 og mente oppgangen var fordi noen visste mer enn de burde og at det var et godt tegn for oss alle, det endrer jo ikke på det faktum at kursen så raste med 4 kroner på kort tid.
Jeg kan godt legge ut skjermdump fra VPS hvis det gjør deg lykkelig
FaeniHelvete
17.03.2023 kl 23:22
3259
Dette er jo kun et kortsiktig perspektiv
- Refinansiering bedre enn forventet
- Refinansiering som forventet
- Refinansiering dårligere enn forventet
- Refinansiering utsettes fordi det var langt dårligere enn man så for seg
Ja, jeg er helt enig i at ting kunne vært verre, og som jeg har skrevet før så mener jeg jo at en utsettelse ville hatt en betydelig negativ effekt på kursen, så jeg er definitivt takknemlig for at det ikke ble det jeg oppfattet som det dårligst mulige utfallet.
Om en refinansiering som nok er dårligere enn mange så for seg vil være bra nok i det kortsiktige bildet til at vi fortsetter nordover er jeg mer usikker på, men ingenting vil være bedre. Det er jo uansett supert for det langsiktige, og vi har jo lenge (siden Q4 presentasjonen) vært klar over at PGS ikke var fornøyd med dagens rentenivå og at målet ville være flere refinansieringer for å lande på et mer behagelig nivå.
- Refinansiering bedre enn forventet
- Refinansiering som forventet
- Refinansiering dårligere enn forventet
- Refinansiering utsettes fordi det var langt dårligere enn man så for seg
Ja, jeg er helt enig i at ting kunne vært verre, og som jeg har skrevet før så mener jeg jo at en utsettelse ville hatt en betydelig negativ effekt på kursen, så jeg er definitivt takknemlig for at det ikke ble det jeg oppfattet som det dårligst mulige utfallet.
Om en refinansiering som nok er dårligere enn mange så for seg vil være bra nok i det kortsiktige bildet til at vi fortsetter nordover er jeg mer usikker på, men ingenting vil være bedre. Det er jo uansett supert for det langsiktige, og vi har jo lenge (siden Q4 presentasjonen) vært klar over at PGS ikke var fornøyd med dagens rentenivå og at målet ville være flere refinansieringer for å lande på et mer behagelig nivå.
Redigert 17.03.2023 kl 23:24