$$$PGS$$$ "Topp 50 øker"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
22.03.2023 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
rischioso
20.03.2023 kl 15:47
3060
Har du regnet på det? Over 50% høyere rente enn på de gamle låna ... Vi har vel nå fått bevis på at vi ikke helt kan stole alt som står i børsmeldingen. Vi snakker om en effektiv rente på hele 15% - å drive et stort selskap med kredittkort rente øker risken betydelig for å ende opp i luxusfellen hvor det ikke skal store negative avvik i forventa inntekter før det blir trangt og lite til nyinvesteringer og vedlikehold hvor utbytte er bare å glemme før gjelden igjen er blitt refinansiert til en langt rimeligere rente og det er flere år frem i tid - mao, ikke rart at det mange kaller drittpakker kommer for en effektiv rente på 15% er bare ikke holdbart i lengden ....
Trading - Yes, MEN veldig kortsiktig ...
Long - No Way ...
Trading - Yes, MEN veldig kortsiktig ...
Long - No Way ...
Redigert 20.03.2023 kl 15:52
Du må logge inn for å svare
Thesistulling
20.03.2023 kl 15:48
3067
Hmmmm.......🤔
Kommer an på hvordan du legger linjalen din, men ok....
Kommer an på hvordan du legger linjalen din, men ok....
Londonmannen
20.03.2023 kl 15:50
3042
Folkens! Det burde ikke være så vanskelig å se hva Uggdal i samarbeid med FA forsøker på. Og med dagens stunt klarte de tydeligvis å så tvil i overraskende mange. Overraskende da jeg de facto trodde at et flertall av markedsaktørene ville verdsette ReFi mer enn de tydeligvis har gjort. Ja, PGS en uforutsett bankkrise ble prisen noe dyrere enn forventet. Men det rikker ikke ved det faktum at selskapet har refinansiert, UTEN bruk av emisjon, og vil ha lavere finanskostnader enn før ReFi. Dette er positivt og fjerning avbusikkerhet skal normalt resultere i høyere kurs. Men det gjorde det ikke hos PGS., i utgangspunktet.
Så får vi se hvor dagene fremover tar oss. Men det vil ikke overraske meg om Peggy drar nordover nå når markedsaktørene har fått tenkt seg en smule om.
Så får vi se hvor dagene fremover tar oss. Men det vil ikke overraske meg om Peggy drar nordover nå når markedsaktørene har fått tenkt seg en smule om.
Tigerberget
20.03.2023 kl 15:50
3078
Farvel.
Sitter du med aksjene ut uken så kan du plusse på en krone til.
Sitter du med aksjene ut uken så kan du plusse på en krone til.
HerbM
20.03.2023 kl 15:58
2951
Thesistulling skrev Hmmmm.......🤔 Kommer an på hvordan du legger linjalen din, men ok....
Med tanke på oljepris eller volum? Forklar gjerne hvorfor du er uenig
Kontur
20.03.2023 kl 15:59
2997
Skal vi se kl 15:45 Veldig negativ.
Starter stoppeklokka så ser vi hvor lang tid det tar før du mener det motsatte. Altså Positiv.
Noen som vil tippe?
Starter stoppeklokka så ser vi hvor lang tid det tar før du mener det motsatte. Altså Positiv.
Noen som vil tippe?
Tyrkman
20.03.2023 kl 16:02
2956
unikum skrev Fantastisk at du deler så gode innlegg....
😂 ja vi må da håbe han skynder sig ud så vi slipper for at høre mere om hvor dygtig han er. Han glemmer nok at fortælle hvor meget han er gået glip af ved ikke blot at sidde stille i båden når alt støjen har lagt sig og fokus igen bliver på det fundamentale
Thesistulling
20.03.2023 kl 16:07
4126
Tja, kan jo ta utgangspunkt i dagens lav og opp til topp.
Ser jo ikke helt ut som om den skal ned da?
Vi har alle vår tilnærming.
Ganske enkel min da, vil påpeke det.
Se der ja.....
😁
Ser jo ikke helt ut som om den skal ned da?
Vi har alle vår tilnærming.
Ganske enkel min da, vil påpeke det.
Se der ja.....
😁
Redigert 20.03.2023 kl 16:10
Max-Investor
20.03.2023 kl 16:08
4123
Som Hvalross ville ha sagt.
Er ikke PGS en bra aksje da?
🟢🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🟢
Er ikke PGS en bra aksje da?
🟢🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🟢
HerbM
20.03.2023 kl 16:11
4014
unikum skrev Fantastisk at du deler så gode innlegg....
Mener du at det var for åpenbart?
Tok forresten en kjapp titt på de siste 5 innleggene dine, det var hvertfall bare synsing. Men det er kanskje slike innlegg du ser på som gode.
Tok forresten en kjapp titt på de siste 5 innleggene dine, det var hvertfall bare synsing. Men det er kanskje slike innlegg du ser på som gode.
unikum
4005
He he han har vel bevist nok ganger at han bommer med tradingen sin. Kan nok hende denne karen bør snart komme seg innunder ei palme og holde seg unna lettbeinte som går på 2 bein i Asia. Tror det tar på å løpe slik... og der havnet vi i grønt igjen, la oss få lov til å bli der en stund
HAS
4083
Max-Investor skrev Som Hvalross ville ha sagt. Er ikke PGS en bra aksje da? 🟢🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🟢
Rett gjennom stormen igjen. Det er så en kan få klump i halsen.....:)))
Obxserver
20.03.2023 kl 16:12
4065
Futtene , PHLX og snart brent i grønt terreng. Og PGS inn i hovedlisten i dag, der de ulike fondene fikk vektet seg opp til gi bort pris. Ser bra ut for morgendagen.
Rubin
20.03.2023 kl 16:13
4066
Slettet brukerskrev Finansavisen styrt av mafiaen?
Enkelte FA og DN «skribenter» er vel styrt av «EXIT-mafiaen». Lurer på om betalingen fås via brune konvolutter eller hvite plastposer... Basert på svadaen som serveres tipper jeg på det siste…
Londonmannen
20.03.2023 kl 16:16
4050
I så tilfelle er det jo bare for deg å glemme PGS. Lykke til i andre papirer.
Nickhead
20.03.2023 kl 16:17
4047
Da solgte jeg faktisk min Long
Better safe than sorry
Jeg tenker ikke kun på makro,men også andre kjente faktorer.
Kinamann på besøk i dag,hva skjer???
Dette kan rase til helv.....
Får sikkert kjøpe rimeligere senere,ellers er det bare å snøre på piggskoa.
Lykke til
Better safe than sorry
Jeg tenker ikke kun på makro,men også andre kjente faktorer.
Kinamann på besøk i dag,hva skjer???
Dette kan rase til helv.....
Får sikkert kjøpe rimeligere senere,ellers er det bare å snøre på piggskoa.
Lykke til
WETrader
20.03.2023 kl 16:17
4079
Litt fakta...det er en del (inkludert Uggedal fra SEB) som sier at PGS skal betale 15% på lånet...det er ikke riktig...de skal betale 13,5%....men de fikk ikke inn 450 mill...men 98% av 450...dvs...441 mill...så da må PGS bruke litt mer (9 mill) av sin cash beholdning slik at de kan innfri gamle lån...
Redigert 20.03.2023 kl 16:32
Travis-Bickle
20.03.2023 kl 16:22
4009
Her er det mange som bør senke blikket etter de siste 48 timer...
Å ha tørt krutt liggende hvis en handler i PGS er ei en dårlig plan.
Å ha tørt krutt liggende hvis en handler i PGS er ei en dårlig plan.
Alias Mr X
20.03.2023 kl 16:23
3982
Når et av verdens største oljeselskap melder krise pga. utslipp, Da skal oljeprisen opp, de landene melder ikke krise uten at det er seriøst!!!
Nickhead
20.03.2023 kl 16:30
3860
Vel,bommet 2 øre på sluttkurs
Det vil være volatilt framover,så det kommer sikkert flere muligheter.
Og så er det også andre papirer på ose som har fått mye juling nå
Det vil være volatilt framover,så det kommer sikkert flere muligheter.
Og så er det også andre papirer på ose som har fått mye juling nå
Platinum365
20.03.2023 kl 16:33
3762
Se der ja, det var shorten sin det. -3 mill. Rakk ikke dekke inn. Får håpe rentene på obligasjonen stiger kraftig. Får levere et par bimmere i morgen, jaja, pytt pytt.
Var det noen som skulle lukke gap på 1-tallet?
Var det noen som skulle lukke gap på 1-tallet?
portion
20.03.2023 kl 16:33
3777
Har ikke fått fulgt med idag,ser ut til å ha vært en rolig dag som endte litt i pluss 😴
🤣🤣Bare tuller! Hold ut blir bra dette på litt sikt 🤑👌
🤣🤣Bare tuller! Hold ut blir bra dette på litt sikt 🤑👌
M72
20.03.2023 kl 16:36
3725
Turde ikke sitte å vente lenger, at kursen skulle falle mer, så jeg fylte på med billige aksjer. Snittet økte, men fremdeles 36% i pluss. Da kan den bare starte stigningen igjen :)
rischioso
20.03.2023 kl 16:40
3630
Å nei du - stoploss er for feiginger - noe slikt bruker jeg yderst sjelden og i alle fall ikke i svært volatile aksjer som denne.
Tvangssalg? Jeg har ikke belåning, det er det Rune som har med 15% effektiv rente på milliardlånet også lover han utbytte som ikke er mulig med dagens betingelser ...
Jeg var vel blant de første som tok en exit i dag - gikk inn på et langt lavere nivå og solgte før stengetid med en pen liten gevinst totalt sett etter å ha tatt et mindre tap på morgenkvisten - så ja, ikke misfornøyd, men det lå an til å bli en langt bedre dag før det korrigerte ned i Asia.
I morgen kommer en ny dag med nye muligheter og det beste av alt - det spiller keine rolle om jeg våkner opp til headlines om at 1 eller flere nye banker har fått problemer for jeg sitter i cash bortsett fra long posisjonen i NOM, men der må det et jordskjelv til for å flytte kursen nevneverdig så ja - god nattesøvn er å anbefale - med eller uten rød nese ... ;)
Tvangssalg? Jeg har ikke belåning, det er det Rune som har med 15% effektiv rente på milliardlånet også lover han utbytte som ikke er mulig med dagens betingelser ...
Jeg var vel blant de første som tok en exit i dag - gikk inn på et langt lavere nivå og solgte før stengetid med en pen liten gevinst totalt sett etter å ha tatt et mindre tap på morgenkvisten - så ja, ikke misfornøyd, men det lå an til å bli en langt bedre dag før det korrigerte ned i Asia.
I morgen kommer en ny dag med nye muligheter og det beste av alt - det spiller keine rolle om jeg våkner opp til headlines om at 1 eller flere nye banker har fått problemer for jeg sitter i cash bortsett fra long posisjonen i NOM, men der må det et jordskjelv til for å flytte kursen nevneverdig så ja - god nattesøvn er å anbefale - med eller uten rød nese ... ;)
Redigert 20.03.2023 kl 16:43
VantageVolante
20.03.2023 kl 16:42
3617
Lykke til, Nick.
Jeg trur kanskje det blir piggsko, men så har da jeg vært evig optimist i dette papiret helt siden ifjor vinter. Og det har fungert brilliant må jeg si. Og det er jeg rimelig sikker på at det vil fortsette med. Men ja, risiko er det.
Jeg trur kanskje det blir piggsko, men så har da jeg vært evig optimist i dette papiret helt siden ifjor vinter. Og det har fungert brilliant må jeg si. Og det er jeg rimelig sikker på at det vil fortsette med. Men ja, risiko er det.
Bennyfyfasan
20.03.2023 kl 16:42
3626
Run Forrest run!!!!
For en aksje. Dette er ikke for de med dårlige nerver - eller de som vanligvis bekymrer seg for det meste.
Det er som å se en god gammel Rocky film hvor Rocky blir mørbanka i 11 runder, men hvor han står opp fra de døde i den 12 runde og vinner. Episk
For en aksje. Dette er ikke for de med dårlige nerver - eller de som vanligvis bekymrer seg for det meste.
Det er som å se en god gammel Rocky film hvor Rocky blir mørbanka i 11 runder, men hvor han står opp fra de døde i den 12 runde og vinner. Episk
Platinum365
20.03.2023 kl 16:46
3530
Vi som har vært med en stund vet at FA driver abonnentsalg, DnB ønsker ikke flere kunder og seb skal sparke uggedal. Så det er greit det. Ikke lenge til vi er på 1kr ca. Tette «gapsa»
Liffo
20.03.2023 kl 16:50
3468
Har vert en ruskete periode no, kjekt for trading, men nervene har fått kjørt seg for mange vil eg tru… men no tenke eg at vi kan senke skuldrene litt om en velger og sitte i ro.
HAS
20.03.2023 kl 16:56
3347
Når tøtta kom seg rak og stolt gjennom den bråttsjøen der, er hu ganske ustoppelig. Nå går seilasen videre med frisk bris i ryggen.
rischioso
20.03.2023 kl 16:58
3305
Alias Mr X skrev Det var det dummeste du gjorde, mark my words:-)
Den skjønte jeg ikke helt - Like dumt som når du kjøpte 300k aksjer i NOM rett før emien ble satt med 75% rabatt - en emi som du mente aldri ville komme - eller hva mener du egentlig?
Folk må selv bestemme sine egne inn og utganger uten at man blir idioterklært for på børs så kan suksess snus til katastrofe i løpet av kort tid og spesielt i disse tider ....
Folk må selv bestemme sine egne inn og utganger uten at man blir idioterklært for på børs så kan suksess snus til katastrofe i løpet av kort tid og spesielt i disse tider ....
Nickhead
20.03.2023 kl 17:02
3268
Ble litt småsvimmel nå (:
Er helt på linje med Ris
Bedre med cash for tiden enn å gå glipp av noe oppgang
Er helt på linje med Ris
Bedre med cash for tiden enn å gå glipp av noe oppgang
Har 54%+ på storkonton. Og jeg skall selge halvparten når kursen er på 20.om tar 1år eller 2 år.spiller ingen rolle 😎
Kjære godeste, morsomste Hvalross! Gleder meg skikkelig til å ha deg tilbake bak tastaturet!
Mange grunner til det, men vil fremheve den jobben du gjør ved å forløpende løfte frem gode innlegg til toppen av tråden er svært verdsatt! I sær når det skrive mye fornuftig, men som dessverre drukner i tidvise bølger av hodeløse innlegg.
Håper ellers alt er vel med deg og dine😀
Jonny
Mange grunner til det, men vil fremheve den jobben du gjør ved å forløpende løfte frem gode innlegg til toppen av tråden er svært verdsatt! I sær når det skrive mye fornuftig, men som dessverre drukner i tidvise bølger av hodeløse innlegg.
Håper ellers alt er vel med deg og dine😀
Jonny
Platinum365
20.03.2023 kl 17:12
3070
Ikke enig i siste avsnitt, opplegget er at noen kjøper disse aksjene folk pumper ut, som deg feks i dag. Opplegget er at regner man på den fremtidige cashflowen, så ser det rimelig vilt ut.
Spesielt ettersom det begynner å røre seg andre steder
Og akkurat det Ris nr 2, det er kunstens også hvorfor man som regel tjener mer penger med å være tro mot seg selv og regnestykket, og ikke temperaturen på en gitt dag, uke, måned.
Blir fest straks, Hvalrossen må kjempe seg helskinnet ned fra fjellet i Valdres, og komme seg inn på tastaturet. 2-sifret straks, 15kr om ikke lenge, og mest sannsynlig 20-tallet om ikke media vil det annerledes.
1kr gaps? Tror ikke det
3.50? Neppe
Kjøpe deg inn i morgen nr 2. vet det er vanskelig ettersom nr 1 og 3 vil spille puss
Vi skal alle dø uansett, går så fint så
Spesielt ettersom det begynner å røre seg andre steder
Og akkurat det Ris nr 2, det er kunstens også hvorfor man som regel tjener mer penger med å være tro mot seg selv og regnestykket, og ikke temperaturen på en gitt dag, uke, måned.
Blir fest straks, Hvalrossen må kjempe seg helskinnet ned fra fjellet i Valdres, og komme seg inn på tastaturet. 2-sifret straks, 15kr om ikke lenge, og mest sannsynlig 20-tallet om ikke media vil det annerledes.
1kr gaps? Tror ikke det
3.50? Neppe
Kjøpe deg inn i morgen nr 2. vet det er vanskelig ettersom nr 1 og 3 vil spille puss
Vi skal alle dø uansett, går så fint så
PGS er super BUll. Må smile litt over enkelte kommentarer.,
Highflow
20.03.2023 kl 17:19
2938
PGS i grønt selv med en hau av drittpakker og tull fra folk som ikke kan og regne, Har de enda ikke forstått at de betaler mindre i renter i år en i fjor ? men i år tjener de enda mere penger, vi ser 15 kr i sommer og muligens 20 utover høsten bare og vente :)
oppturen
20.03.2023 kl 17:24
2852
De jobber nok utover kvelden på desken i FA nå.
Lurer på hva oppkok av drittpakke de kommer med i morgen, men noe er det nok.
Lurer på hva oppkok av drittpakke de kommer med i morgen, men noe er det nok.
Leotwin
20.03.2023 kl 17:31
2741
Ja, hva kan man si? Denne dagen ble ikke helt som jeg håpet på😅 vurderte sterkt å øke enda mer, men valgte å sitte helt i ro.
Platinum365
20.03.2023 kl 17:33
2703
De jobber nok til i morgen de der disiplene til Heggy!
Blir Peppes på dem hvis de finner noe mer nå.
Så dunke inn noen abonnenter via telefonsalget
Makan til gjeng. Hva man ikke gjør for å tjene kortsiktige penger….
Et under at vi får lov å ytre våre meninger her egentlig
Blir Peppes på dem hvis de finner noe mer nå.
Så dunke inn noen abonnenter via telefonsalget
Makan til gjeng. Hva man ikke gjør for å tjene kortsiktige penger….
Et under at vi får lov å ytre våre meninger her egentlig