IOX - aksjonærliste fortsettelse

Slettet bruker
IOX 19.11.2018 kl 07:05 42017

19.11.2018 (slutt 14.11.2018)
Topp50 øker med 29K og ingen store endringer. Mest overraskende så er MSIP Equity og Clearstream ute av lista også denne gangen.
Redigert 21.01.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Bove
11.02.2019 kl 13:28 2043

Har vært en god stund uten handel nå.
Er det noe i gjære?
Eller under oppseiling?

bove
Slettet bruker
11.02.2019 kl 12:53 2278

Ja, har ikke noe mer å slå i bordet med enn det.............muligens tynn suppe siden det aldri har endt opp i noe som minner om konsolidering eller salg av større poster. Men om vi står ovenfor noe mer konkret denne gangen så må jo kursen begynne og røre på seg. Tror både selskapet og deltakerne i en mulig rettet emisjon ønsker minst mulig dramatikk og ramaskrik.
Slettet bruker
11.02.2019 kl 12:08 2374

Tvilsomt. Jeg har tatt ut hele aksjeboka ved noen anledninger og det er ingen nominee kontoer av interesse utenfor topp50.
slowhand
11.02.2019 kl 12:03 2403

Ok, det kan vel være andre som fordeler på nominee konto?
Er vel ikke umulig at det kan være noen som ikke vil vise sine kort enda.
Slettet bruker
11.02.2019 kl 11:58 2425

Det med PAS er kanskje et billig poeng tatt ut av løse lufta, men dette er tredje gangen i løpet av ett år der stort volum forsvinner i "thin air"...............
slowhand
11.02.2019 kl 11:35 2473

Slettet bruker skrev Hvor svidd skal det lukte ?
hehe...det var ment som at da er det noe på gang.
Er gjerne med på emisjon så lenge den er godt begrunnet.
slowhand
11.02.2019 kl 11:11 2558

Hva legger du i at PAS forbereder? For emisjon?
Det er først når PAs kommer med en positiv rapport det begynner å lukte svidd....
Slettet bruker
11.02.2019 kl 06:35 2803

Topp50 11.02.2019

Øker med 173K. Kun bevegelser mellom retail. MC, Genipabu og nominee sitter i ro til tross for høyt volum. Kun trading og forberedelser fra PAS ?
Ærligtalt
26.12.2018 kl 00:47 3541

Den kan like fort gå 500 prosent nå som sist... Men ledelsen må alvorlig talt skjerpe seg - dette er vinglete så det holder og dette med å plutselig bli sjokkert over veistandarden tar litt kaka
hofa
25.12.2018 kl 23:47 3599

Bæærnt du lovede du var ude. Du er ikke bedre end selskabet, som du påstår lyver. “Judas”
Slettet bruker
25.12.2018 kl 23:13 3654

Det er jo tragikomedie med dette selskapet virkelig.
Funlight
25.12.2018 kl 22:54 3696

Som sagt gjentatte ganger: informasjonsflyten i selskapet etterlater gang på gang flere spørsmål enn svar. Dette var intet unntak. Den har vært under enhver kritikk i de to årene jeg har fulgt med og i lengre perioder vært aksjonær.
Ulrik1
25.12.2018 kl 22:40 3723

Har selskapet gjort noe annet enn å lyve da? Vage uttalelser som koker vekk i ingenting om og om igjen. Et lite positivt blaff så banker de aksjen ned i driten igjen det slår aldri feil. Du kommer ikke nærmere berg og dalbane i aksjeverden enn IOX. Grådigheten til meg selv og andre gjør at vi enda sitter med aksjer og om vi blir belønnet med hjerteinfarkt eller kroner i pluss det er like usikkert som lotto.
Ærligtalt
25.12.2018 kl 22:17 3775

... Er veien som ikke er blitt benyttet på gud vet hvor lenge nå ødelagt grunnet mye trafikk?

...Kan de ikke lagre det som pumpes opp lokalt i påvente av transport?

...Skal de nå betale for utbedringer på hele ruta de inntil nå er nektet å bruke?

...De har verbale avtaler og avventer signatur fra enkelte landeiere... ok... men hvorfor da planlegge vedlikehold på en gjørmevei som Duyaene stenger like fort som den er reparert?

..."Very optimistic" - det var han sist melding også -dette er rett og slett for dårlig

...Myndighetene som ønsker oljeproduksjon i landet -hvor er de midt oppi denne kvalmende seansen?

Nei... Ikke at disse 3-400 fatene har allverdens å si men nå må ledelsen snart levere...

Edit: Det skurrer vel også noe at de først nå fant ut at veien trengte vedlikehold? De kunne ikke tatt dette samtidig med at de byttet pumpa "lizzom" ? Snakker om fantestreker

Redigert 25.12.2018 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2018 kl 21:08 3860

Så du mener selskapet lyver? I såfall burde du kontakte Oslo Børs umiddelbart og melde i fra!
Slettet bruker
25.12.2018 kl 21:03 3873

Jeg har absolutt dekning for min egen tvil om selskapet faktisk gir oss en riktig beskrivelse av virkeligheten ja.
Slettet bruker
25.12.2018 kl 20:45 3900

Baissere dramatisere alltid, og Bæærnt har ingen dekning for uttalelsen.
rieg
25.12.2018 kl 20:28 3935

Hvor skulle ikke dette stemme.. det er mest sannsynlig på grunn begrenset mulighet til transport på veien at Vikings har produsert mindre etter oppstart. Rart at man skal dramatisere dette mer en det er.. alternativ vei kommer snart på plass og opprinnelig vei vil om noen uker igjen åpnes. Mye av dette er alt priset inn i kursen..Det er vel derfor vi ligger rundt 3kr og ikke 6-8kr. Det vi trenger nå er oppstart på boreprogram.. og det kommer over nyåret får vi håpe
Slettet bruker
25.12.2018 kl 20:08 3973

Sannheten kommer alltid frem til slutt. Her er det vel heller snakk om at man holder tilbake verdifull informasjon som markedet skal ha tilgang til underveis og på mye tidligere tidspunkt enn det selskapet bryr seg om. Det er ikke lenger noen tvil om at Vikingo har produsert svært lite siden oppstart primo november. Om det skyldes vei og adkomst, at brønnen er "rævkjørt", manglende lagringskapasitet eller andre mulige forhold spiller mindre rolle. Det utrolige er jo at selskapet faktisk befinner seg i denne bisarre og svært merkelige situasjonen. Det minner bare om en ting - total mangel på kontroll. Eller det som er enda verre......
Redigert 25.12.2018 kl 20:11 Du må logge inn for å svare
New2As
25.12.2018 kl 20:04 4388

Er enig i at dette nok en gang er en litt for enkel forklaring... at det skal være så f vanskelig å gi en troverdig forklaring og plan for fremdrift. Tror faktisk kursen ikke hadde vært noe lavere om de hadde meldt ‘« everything has gone to hell but we hope to fix it»
YNWA250505
25.12.2018 kl 19:36 4449

Så du mener ledelsen lyver og at veien ikke er et problem?
Slettet bruker
25.12.2018 kl 19:22 4475

Mon tro om dette er en fullt ut dekkende og sann beskrivelse av virkeligheten ? Føler meg ikke helt trygg på akkurat det. Meldingen kan f.eks leses som en indirekte bekreftelse om at flow fra Vikingo har vært vesentlig lavere enn 340 bopd siden oppstart primo november. Alt i alt alarmerende for selskapets utsikter både på kort og lang sikt. Er jeg overrasket ? Nope.
robkal
25.12.2018 kl 18:49 4517

Hvorfor ikke legge ut hele meldingen..;

Hmm.. ligger visst redan i en annan tråd ?


Oslo, 25 December 2018

Since 18 December, Interoil has unfortunately had to temporarily close operation at Vikingo. The roads that are used for transportation of Vikingo products have been significantly affected by the constant transit of the heavy loadtrucks driving in significant rain.

At present, Interoil is in conversation with local authorities about getting the approvals necessary to start repairing the roads. This work is likely to start once the dry season arrives around mid-next month.

In the meantime, Interoil has made good progress in the construction of the alternative "Northern Route". Agreements with some land owners are however still outstanding. These agreements have been verbally settled, drafted and the company is currently waiting for them to be duly signed and notarized. This process involves third parties and a significant amount of administrative paperwork and has taken longer than expected.

Leandro Carbone, CEO, commented: We are very optimistic with the progress made with the local community and with the prospect of having the "Northern Route" ready very soon. This will benefit Vikingo as well as other nearby producing fields.

Contact: ir@interoil.no
***************************
Interoil Exploration and Production ASA is a Norwegian based exploration and production company - listed on the Oslo Stock Exchange - with focus on Latin-America. The Company is the operator of several production and exploration assets in Colombia. Interoil currently employs approximately 70 people and is headquartered in Oslo.


This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 25.12.2018 kl 18:58 Du må logge inn for å svare
bokaj70
25.12.2018 kl 17:23 4607

Har for længst opgivet en seriøs diskussion herinde så lidt bombastisk bliver det nok ind imellem.

I mellemtiden har IOX denne udmelding som bl.a. Ransen af en eller anden grund nok skal finde en årsag til at glæde sig over. CEO er trods alt meget optimistisk og der er fremgang i forhandlingerne ;)

Vikingo Production Temporarily shut-in
Oslo, 25 December 2018

Er kurs 2 - 2,5 Nok inden nytår en bombastisk udmelding?
Redigert 25.12.2018 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Carsten1972
25.12.2018 kl 16:26 4669

Bokaj jeg er som sådan ikke uenig med dig,men jeg syntes du har lidt tendens til at blive lidt bombastisk( konkurs-50/75% udvanding).forstår ikke helt hvorfor du ønsker at påtage dig denne skræmmerolle,det er sku da nok at folk som mig jo nok må se sin investering som en 0 løsning det næste stykke tid.du skal se det går nok alt sammen,der er bare lige nogle omveje der skal køres.???
bokaj70
25.12.2018 kl 16:11 4689

Udebliver melding om borestart som sædvanligt begynder det at blive interessant med dagens lave oliepris, enorm decline i produktionen og negativ Ek.
Det er et muligt konkursscenarium vi er ude i.
bokaj70
25.12.2018 kl 16:07 4697

Ransen/funlight/Carsten

Det var såmænd vældigt gennemtænkt. Langt mere end alle de oneliners Ransen kommer med. Det er lignende svar jeg fået alle de gange jeg har skrevet at jeg ikke
regnede med boreopstart i 2018. Duh

De når selvfølgeligt ikke at bore 11 brønde i 2019 dvs. de kommer ikke til at overholde deres forpligtelser i forhold til myndighederne. Det ved alle der følger lidt med.
De kommer heller ikke i nærheden af at kunne tilbagebetale lånet i 2020. Det skal der findes en løsning på.
LLA47 er mindre attraktiv da det stort set er umuligt at få fremdrift i boringerne af årsager vi alle kender. Derfor har to storejere stukket halen mellem benene, og derfor er det ikke lykkedes at finde en ordentligt partner efter 5 års søgning.

Lige nu skal I være glade for hvis økonomien hænger sammen til næste boring med SLS

En solid partneraftale med 50 - 75 % udvanding. Det ville være en god julegave til de norske småaktionære
Slettet bruker
25.12.2018 kl 11:58 4842

Likte ikke helt børsfallet over dammen, og heller ikke at oljen er på 50 dollars.
Satser på en positiv snu i romjula / nyåret.
Funlight
24.12.2018 kl 15:23 5112

@Ransen: det hadde vært kjipt om VIKINGO-1 hadde blitt satt ut av produksjon. Det ville vært et skikkelig tilbakeslag.
Funlight
24.12.2018 kl 15:18 5121

Du må sjekke innleggene fra meg, @Aborim og @Bæærnt som har bidratt på forumet i flere år. Jeg nevner ikke de poeng du peker ut. Jeg mener det er stor risiko og det tiltrekker seg mange inkludert meg. Fordi hvis de lykkes så kan man tjene svært godt. Endog som historien viser har vel ikke så mange oljeknøtter lyktes til slutt eller? Derfor må man nok vite når msn bør kjøpe og selge underveis ved gode meldinger.
Ransen
24.12.2018 kl 11:13 5297

Det kan virke som at Malevo kommer inn som kompensasjon for bortfallet fra Vikingo. Men selv om Vikingo er viktig kan det virke som om at Malevo vil være et sikkerstikk for selskapet. I påvente av evt rørtransport fra feltet, vil samme lagringsfasilliteter kunne benyttes.
Tigerberget
24.12.2018 kl 10:42 5327

God jul alle IOX’ere.
2019 blir et spennende år med forhåpentligvis en markant økning i boring og produksjon. ??
Slettet bruker
24.12.2018 kl 09:55 5387

Foruten det som @ransen utdyper om Vikingo som letebrønn så er det ingen tvil om at brønnen også har vært hovedpulsåra for selskapets drift og kontantstrøm siden primo 2H-2017. Det viser Q2 klart og tydelig for omverden. Det kraftige fallet i oljeprisen og en vedvarende lavere ???? flow enn 340 bopd som ble meldt primo november setter selskapet i en vanskelig situasjon. Nå skal det nevnes at selskapet ikke har meldt om annet enn det vi fikk vite i Q3 og prod rapporten for november, men om alt annet er som normalt (les Puli-C) så har Vikingo produsert mye mindre enn 340 bopd i november. Dersom prod for desember ikke viser en økning på minimum +/- 200 bopd så er det ett eller annet med Vikingo som vi enda ikke har fått vite noe om. Og det burde vel selskapet i så fall gi oss en orientering om. Kommer det imidlertid melding om borestart før prod for desember så er nok det meste glemt og tilgitt. Selv en brønn som av en eller annen merkelig grunn pumper mye mindre olje enn forventet.
Ransen
24.12.2018 kl 08:52 5446

Vikingo-x1 er den viktigste brønnen for min del. Ikke på grunn av produksjonen, men på grunn av den informasjonen som brønnen gir til de kommende boringene på feltet. Blir som å lete etter gull, det må alltid en leteboting til før man virkelig finner noe. Vikingo forteller oss at det er olje av meget god kvalitet i C5 layer. Da vet man anbefalt dybde for videre boring på feltet. Selvsagt vil alle nivå testes, men i utgangspunktet søker man etter lavest mulig løftekostnad, så separasjon og tilbakeføringer ( injeksjon) starter først når flow avtar og man får behov for trykkstøtte.
YNWA250505
24.12.2018 kl 00:14 5582

Tror borret er i bakken medio januar senest. Bæærnt, om prod for desember er lik november eller litt høyere. Er du da overbevist, eller må prod kraftig opp fra november. Kan d også være slik at Vikingo er i bra drift, men noen av de andre brønnene som muligens produserer litt mindre pga WO på de? Er Vikingo den viktigste brønnen for deg?
Slettet bruker
23.12.2018 kl 23:15 5633

Tror heller jeg vil snu på det. En emisjon - rettet sådan - må jo bety at noen har tro på selskapet og potensialet i LLA-47. Det verste som kan skje er at selskapet fortsatt trår vannet med ytterligere forsinkelser og mangel på fremdrift, og en stadig skrinnere kontantstrøm. Og når noen hevder at vi ikke skal bekymre oss for Vikingo og at alt er såre vel - så synes det som naive og optimistiske toner som jeg vil ha problemer med å slutte meg til før jeg ser prod tall for desember som knuser siste rest av tvil om at selskaper har full kontroll på drift etter wo.
YNWA250505
23.12.2018 kl 21:44 5713

Hvorfor er IOX en veldig risikofylt investering? Oljepris? bare tørre brønner? Transportproblemer? Jeg ser kun en "fare" og det er en kraftig utvannende emisjon. Dvs jeg tror ikke på noe slikt, men de andre evt problemene ser jeg ikke som noe problem. Olja kommer oppover i 2019, transporten er løst og ikke pokker om de vil bore tørre brønner over hele LLA47. Tror de vil treffe på alle.
Funlight
23.12.2018 kl 21:32 5737

Osnap: det er det jeg poengterer. Vi bør ignorere dem. De ønsker oppmerksomhet, og helst at noen lar seg irritere. Da får de oppfylt ønsket sitt.

Vi vet alle at IOX har store utfordringer. Jeg har deltatt mye på tidligere forum sammen med Bæærnt og Aborum.
Derimot er det en grunn til at vi lar oss engasjere tross disse ulempene som hindrer IOX på veien. Det er at det faktisk er et håp at ting kan løse seg.
IOX er en veldig risikofylt investering, men det gjør jo dette spennende. Det er stor risk-award. Oppsiden er stor om IOX lykkes, og treffer på flere brønner på LLA.-47.

God jul alle sammen. :)