Slettet bruker
19.11.2018 kl 08:42 1053

Ja det er litt av en gjeng disse politikerne våre. Det handler kun om dem, deres karrierer, og maktkampene på veien. Troen på demokratiet har jeg mistet for lengst.

Journalistene er ikke stort bedre:

«Hareides blide ansikt dominerte i mediene. Partilederen ble av mange hyllet for å ta et uventet og forfriskende valg.»

Forfriskende lissom...det er ikke akkurat den første betegnelsen som popper opp hos meg når jeg tenker på totalitær sosialisme...
Sotah
19.11.2018 kl 08:53 1128

Det er litt for mye makt i de foldede hender i denne stortingsperioden. Men det kan tenkes alt rakner innen neste periode, og hvor går velgerne da? 50/50 mellom blått og rødt der også, tipper jeg.
Nattevakt1
19.11.2018 kl 09:00 1122

Pussig hvor svart hvit VG fremstiller hele prosessen. Det virker å være lite troverdig at Hareide-mafiaen er offer for noe som helst her. Det står i VG at Hareide tok seieren nesten på forhånd. Arroganse kler ikke Bømlinger.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 09:15 1117

Hvis VG nå først skulle offentliggjøre hele prosessen så er det litt snodig at innmeldingsaksjonen fra AP, SV, og Rødt ble utelatt.

Men de kommer kanskje med en tilsvarende offentliggjøring av prosessen rundt den røde sidens hemmelige møter etc, hvor dette tas opp?
Fluelort
19.11.2018 kl 09:29 1111

Det virker som VG har "gode" kilder i kretsen rundt Hareide, og at noen der jobber hardt for å svekke Ropstad, nå i etterkant av at Hareide og rød side tapte avstemmingen på landsmøtet.

Når Hareide går av som partileder, bør firerbanden Erstad, Frafjord Johnson, Belck-Olsen og Høvset følge Hareide ut døren. Partiet er ikke tjent med at egne ansatte motarbeider partiet.

VGs oppslag oser av at dårlige tapere jobber i kulissene for å svekke Ropstad.
Redigert 19.11.2018 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2018 kl 09:33 1106

«Men det kan tenkes alt rakner innen neste periode, og hvor går velgerne da?«

Drømmen måtte selvsagt være at over 4% er oppegående nok til å stemme Liberalistene, DA snakker vi om noe nytt og forfriskende i norsk politikk, men så høyt som nordmenn elsker den sosialistiske velferdsstaten så forblir det nok med drømmen. Dessverre.
Sotah
19.11.2018 kl 11:31 1081

Jeg tok meg bryet med å skumlese Liberalistenes program og er enig med deg at det ikke blir noe førstevalg for flere enn de svært spesielt interesserte, 777. Det bryter med nærmest all europeisk tankegang og skisserer en samfunnsstruktur ingen andre enn de søkkrike er tjent med. Knapt nok de, når hver mann skal ha sin egen gønner, skapet stappfullt av lovlig hasj og amfetamin og deretter sulte ihjel på gata når arbeidsevnen ikke er god nok. En nasjon vil aldri bestå av bare vinnere, selv om teoriene i programmet ønsker seg dit.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 12:25 1070

Det er litt artig at alt fra såkalt ytterste venstre til ytterste høyre reagerer på samme måte når de hører om Liberalistene. Venstresiden dytter da som vanlig de svakerestilte foran seg som det beste argumentet mot individuell frihet, mens høyresiden detter av stolen når de hører om fri innvandring. Felles for begge ytterpunktene er konklusjonen om at frihet er en utopi som aldri vil kunne fungere i praksis.

Jeg vil da minne deg, som sosialdemokrat, om at velferdsstaten er en relativt ny oppfinnelse i historisk perspektiv, ergo er det empirisk bevist at indiduell frihet fungerer godt i praksis. Klassisk liberalisme er også ideologien USA ble bygget på etter frigjøringen fra England.

Når det gjelder sikkerhetsnett og omfordelingspolitikk minner jeg om at Norges mest anerkjente humanitære organisasjon benytter ca 90% av innsamlede midler på administrasjon. Det er lite sansynlig at staten er like effektiv. Privat engasjement og veldedighet er altså mange ganger mer effektivt enn statlig omfordelingspolitikk, hvis målet er mest mulig bang for the buck.

De høyreorienterte minner jeg om at innvandring aldri var noe problem før velferdsstaten ble oppfunnet, og at det ikke er uten grunn at folk fra Afrika trasker gjennom hele Europa for å komme akkurat hit.

Jeg kan også minne samtlige om at det er relativt usansynelig at Liberalistene vil oppnå over 50% av stemmene, derfor tør jeg kun å drømme om at de klarer å klore seg over sperregrensa. Det er også nok til at «nye» tanker og ideer kommer ut i en offentlig politisk debatt der ALLE partiene har blitt tilnærmet helt identiske.

PS: Det er uansett kult at du tok deg bryet med å finne Liberalistene på nett og lese litt om det, de færreste gidder å sjekke ting selv ?
Redigert 19.11.2018 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2018 kl 14:22 1050

Jeg ønsker deg god tur opp til sperregrensa. Det er drømmen har jeg forstått.

Hva skal dere gjøre på sperregrensa egentlig? Bli kjendiser?
på vippen?
Slettet bruker
19.11.2018 kl 15:09 1042

Jeg tror at hvis det kommer noen på banen som slipper til i debatter, og klarer å argumentere mot de etablerte sannhetene, samt tør å ta opp ting ingen av de andre tør å nevne, som f.eks. størrelsen på statsmakten og kostnaden det medfører, så vil det kunne bidra til å bremse, stoppe, eller i beste fall reversere sosialiseringsprosessen.

Som jeg har nevnt tidligere har jeg ingen ting med Liberalistene å gjøre, og jeg er heller ikke mer ekstrem enn st jeg ville vært fornøyd med en reversering av byråkrati og skattenivå tilbake til der vi var for 15-20 år siden, fjerning av formueskatten i tillegg ville gjort Norge til et attraktivt land å drive firma i.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 15:19 1036

Sånn som det er i dag er alle partiene sosialistiske, og ingen motsier sprøytet de kommer med.

Noen må tørre å utfordre dem på bla. dette med omfordeling. De har holdt på i flere tiår og det blir bare flere fattige av det. Hvorfor er det ingen som snakker om det? Politikken virker jo ikke.

Liberalistene er det eneste partiet som snakker om at staten bruker 250.000.- pr innbygger pr år. Statsbudsjettet er ca tre ganger større pr innbygger enn i Sverige og Danmark. Dette er helt sinnsykt, men ingen vil snakke om det.
Sotah
19.11.2018 kl 15:20 1034

Dette er i hovedsak et en-saksforum og neppe egnet til de dype debattene. Vi få her som oppholder oss mer eller mindre langs sentrumsaksen betraktes som tilhengere av både Mao, Pol Pot, Stalin, Lenin og åpne dører for alle utenfra som vil inn og gå på Nav. Ingenting av det stemmer. Men det er prisen for å oppholde seg bak motstandernes linjer. Jeg ser heller ingen spesiell fordel med å få Kr.F med på laget akkurat nå. Men en venstredreining før neste stortingsvalg hadde vært helt greit. Det kan se ut som samleiet med Fr.P kan bli vrient å få til i hvert fall. Men de må få prøve seg sånn ståa er i øyeblikket.
Redigert 19.11.2018 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2018 kl 15:31 1032

Jeg tror det er noe i det. Åpne døren litt etter litt, mer og mer. Ustoppelig. Det er noe i det.
Jeg vet at du nekter. Skal bare åpne litt til du. Og så litt til. Mer og mer. Og så nekter du.

Sotah
I dag kl 15:20
åpne dører for alle utenfra som vil inn og gå på Nav.
Redigert 19.11.2018 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2018 kl 16:30 1020

.777. jeg har også mine drømmer.

De kommer aldri over sperregrensen.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 17:28 1005

Nei vel, da får vi bare kose oss videre med stolleken mellom sosialistlag A og B, stadig mer byråkrati og stadig høyere totalbeskatning.

Jeg har allerede resignert og tilpasser meg nå systemet, slik at jeg bidrar med minst mulig til det jeg oppfatter som samfunnskadelig virksomhet.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 17:34 1003

Ja men du skal heie på A laget regner jeg med. Heia den lille forskjellen.
Du behøver ikke bli revet med av entusiasme. Bare si heia A da. haha. Ned med B
o-o til pause
Tippetips (H) (HB)
Betonghue
19.11.2018 kl 17:53 996

Herre; Gjør døren vid, gjør døren høy, for å gi plass til restene av av saueflokken som stormer ut og over til FrP! Det eneste partiet som tør å forsvare restene av Kristendom i fedrelandet!
I -21 forsvinner innvandrings. og utgiftspartiet for godt!
Og DET er godt !!
Slettet bruker
19.11.2018 kl 18:02 992


Tydeligvis mener VG, AP og de røde i KrF at Hareide og Støre burde ha fått kuppe partiet og regjeringsmakten helt i fred.

Utrolig tendensiøs VG-artikkel som underslår alt det Hareide og Støre har bedrevet tiden med i over et år.
At Hareide forsøkte å ta både KrF og det politiske miljø på senga gjennom boklansering, vervekampanje og en trigget valgkamp.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 18:22 980

Antagelig mange som må revurdere sitt inntrykk av Ropstad. Han er tydeligvis en kynisk maktspiller med baller. Imponerende.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 18:31 977

dirken,

Så det er greit at Hareide har hemmelige samtaler med Støre og Agenda, mens Ropstad ikke kan prate med andre?
Slettet bruker
19.11.2018 kl 18:33 975

Alt er da vel lov i en maktkamp? Blir du forferdet av noe av det som pågikk i KrF er du jammen med en sart sjel.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 18:34 975

Ser du reagerer på at VG skriver dette, men ærlig talt. Skulle de skrevet om Hareides kamp? Hvem er interessert i å lese om taperen? Vi liker vinnere.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 18:46 971

De kan skrive i vei, men da må du og andre tåle at andre påpeker alt de bevisst utelater.
Når dette handler om kampanjejournalistikk må man kunne kommentere hvor feil dette blir.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 18:50 971

Blir det feil? For meg fremstår Ropstad som hakket vassere etter denne reportasjen.

Han kommer til å tape kampen om abortloven da, så sånn sett har han kanskje blitt brukt litt av Erna og hennes PR-sjef. Men likevel godt gjennomført.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 18:59 966

KrF vil få et godt gjennomslag for barnetrygden. I abort-saken blir det ingen endringer, men KrF vil få igjennom aborthemmende tiltak som bare koster i kroner.
I tillegg vil det bli seier for KrF i andre saker, blant annet 350 kroners-grensen ved netthandel.
Sotah
19.11.2018 kl 19:29 959

Han svetter litt i NRK-studio nå, ihvertfall. På defensiven så det holder.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 19:41 955

Ønsketenkning. Han svarte godt for seg.
Sotah
19.11.2018 kl 19:57 953

Jeg tror han er ferdig. Han har dolka og bløffa sine egne. Ingen kommer gjennom det.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 20:04 952

Ja jøss... politikere må ikke prate sammen. Selv om de gjør det døgnet rundt.
Å koke suppe på spiker leder stort sett til ingenting, utover å hisse opp de røde som kan spille videre en stakket stund.
Sotah
19.11.2018 kl 20:07 950

Du er så følelsesmessig engasjert i dette at du har skylapper, David. De fleste av oss andre på forumet ser nok mer objektivt på det.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 20:14 948

Er nok langt mer avslappet til dette enn du later til å tro.
Slettet bruker
19.11.2018 kl 21:13 932

Hei folkens:))


Og...hehehe - Zotiztene med følge har hukommelse som en gullfisk - det skal de ha...ZnageZz....


Kilder til VG: Slik var Hareide og Støres hemmelige møter
Det siste året har KrF-leder Knut Arild Hareide hatt en rekke fortrolige og hittil ukjente møter med partilederne i Arbeiderpartiet, Senterpartiet og SV, ifølge VGs kilder.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21x75B/kilder-til-vg-slik-var-hareide-og-stoeres-hemmelige-moeter

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
19.11.2018 kl 21:36 922

Du ser forskjellen hvis du gidder å se etter, Lilletull. Standardfrasen på HO er -Jammen Arbeiderpartiet... Denne gangen også, seff. Hvis det kommer frem at det er Erna som har styrt KR.F og Ropstad har lurt sine egne trill rundt får han aldri tillit igjen. Verre er det ikke.
Riot
19.11.2018 kl 22:02 911


Ett tips till Krf....Sverige har fri abort till V18, med full sekretess. Utlänningar får betala med det är bara +/- 10000 Sek.
Men det blir väll som dagligvaruhandeln....Harry.

Slettet bruker
19.11.2018 kl 22:04 909

Hei Zoten/venner:))

Og...tomsete som vi er må du nok komme ilende til med veloverveide vurderinger, Zoten - ryktene om innholdet i de hemmelige møtene mellom Araberpartilederen og imamryggsleikeren som vedvarte regelmessig i over et år har versert lenge - imamryggsleikeren som utenriksminister og svart bil med egen sjåfør kan skremme vettet av fanden på høylys dag, vettu - amen...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
20.11.2018 kl 04:48 865

-Jammen Arbeiderpartiet...
De har kontorer vegg i vegg, disse politikerne. Og spiser lunch og spiller fotball sammen. Hvilken bløff lokket Støre og Hareide fylkesmøtene i Kr.F med?
Redigert 20.11.2018 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Betonghue
20.11.2018 kl 08:56 839

Bare en ørliten bisetning; Betydelig økt barnetrygd til "fattige" (les muslimske analfabet-) familier, vil i tillegg til den utskjelte kontantstøtten, stimulere til kraftig økning i antall mini-muslimer!
Med vennlig hilsen imam-ryggsleikeren og vedheng !
Festlig!
Sotah
20.11.2018 kl 10:02 816

Nå er det Ropstad og Bollaug som skal få et vakkert blått budsjett igjennom sammen med Lysende Sol og de andre. På et eller annet tidspunkt er det kanskje mulig å se på det resultatet uten å komme med -Jammen Arbeiderpartiet. Selv om det er tidlig å gi de blå noe ansvar etter bare 6 år.
Slettet bruker
20.11.2018 kl 11:40 796

Jeg skjønner egentlig ikke hva dere sosialdemokrater krangler om (for det er jo det dere er), eller hvorfor dere ser på hverandre som fiender?

Vi snakker om én prosent av statsbudsjettet i forskjell på AP og Høyreregjeringen, that’s it. 1% av et statsbudsjett som uansett stiger med 3-6% i året, og nå utgjør ca en halv million kroner pr sysselsatt. Ha da i bakhodet at SSBs krav for å regnes som sysselsatt er at du jobber over én time i uka, så bør du skjønne hvor sinnsykt dette er, og hvorfor den norske staten bruker tre ganger så mye penger pr innbygger som Sverige.

Sosialiseringsprosessen går da virkelig sin gang under Erna, hun elsker byråkrati og har innført en helvetes masse regler og byråkrati, samt statlige avgifter som rammer småbedriftene. Til og med kommunistisk minstelønn har hun innført i flere bransjer, slik at mange kommer til å måtte si opp de ansatte og legge ned fremover. Det har kommet dit at mange av de som ikke kan flagge ut har begynt å gi opp, og enda flere vurderer å gi opp. 80.000 migranter har hun også tatt inn og gitt bolig, og trygd til de fleste av dem. Hun signerer alle overnasjonale papirer som fremlegges, og sier rett ut at selvråderetten har gått ut på dato, og at kontanter skal avskaffes, så jeg skjønner egentlig ikke hva det er du savner Sotah, her er det jo full gass i utviklingen mot det kommunistiske utopia?

Hva er det egentlig dere krangler om? Er det ikke bare helt ubetydelig symbolpolitikk dere diskuterer, om vi skal ha 2000 eller 3000 kvoteflyktninger (i en verden med 70 millioner på flukt og fire milliarder fattige hittil), eller om det skal tas to kroner fra venstre bukselomme og flytte til den høyre?
Redigert 20.11.2018 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Sotah
20.11.2018 kl 11:50 793

Derfor sover jeg godt under de blå også. Nå skal Lysende Sol bli A4-politiker også, alt går sin skjeive gang uansett. Heldigvis. Vi er usedvanlig heldig stilt her oppe i nord.