– Vi trenger 20.000 fyllestasjoner🔥 HYON 🔥
HYON med første godkjente brenselcelleløsning til maritimt fra DNV GL.
Azazel:
Børsverdi 35 millioner…
Dersom Hyon sitter på et unikt produkt, så kan det bli meget attraktivt for de som ønsker kontroll over denne delen av verdikjeden. Ser man på Hydrogenbølgen i form av nye incentiver(finansiering) for satsning på dette i USA og Europa, så kan Hyon forsvinne på utenlandske hender fortere enn Hellesylt har fått opp skiltet på produksjonsanlegget..
HYONs modulbaserte brenselcelleløsning for maritim bruk får verdens første prinsippgodkjennelse av DNV GL. HYON AS har som første selskap i verden mottatt en slik godkjennelse, for sine modulariserte maskinromløsninger. ( Fikk dette i 2018)
Kilde: https://www.hydrogen.no/aktuelt/nyheter/hyon-med-forste-godkjente-brenselcellelosning-til-maritimt-fra-dnv-gl
Vi har hørt om det grønne skiftet lenge. Det som forurenser mest er ferjer, skip og båter.
Nå skal myndighetene og verden forstå dette?
Hyon sitter på nøkkelen sammen med mange andre selskaper.
Her er et av mange prosjekt som nå kommer:
De nye fergene vil redusere CO2-utslippet i Vestfjordsambandet med 26.500 tonn per år, noe som tilsvarer utslippet fra 13.000 dieselbiler. — Det er derfor snakk om et klimaprosjekt i verdensklasse, sa Torghatten Nord, da det ble klart at de stakk av med det vinnende anbudet.
https://hydrogen24.no/2022/04/28/torghatten-nord-mener-trykksatt-hydrogen-er-billigst-og-enklest/
Det at Torghatten velger trykksatt hydrogen er svært gode nyheter for HYON.
Nå må politikerne våkne, støtte og få fart på hydrogensatsingen i Norge for båter, ferjer og tungtransport.
https://www.tu.no/artikler/fem-selskaper-vil-samarbeide-om-a-forsyne-cruiseskip-med-hydrogen/525643
https://www.hellesylt.info/2022/12/hydrogenfabrikken-opnar-i-november-2023/
Når første avtale kommer bør man være fullastet i HYON.
Azazel:
Børsverdi 35 millioner…
Dersom Hyon sitter på et unikt produkt, så kan det bli meget attraktivt for de som ønsker kontroll over denne delen av verdikjeden. Ser man på Hydrogenbølgen i form av nye incentiver(finansiering) for satsning på dette i USA og Europa, så kan Hyon forsvinne på utenlandske hender fortere enn Hellesylt har fått opp skiltet på produksjonsanlegget..
HYONs modulbaserte brenselcelleløsning for maritim bruk får verdens første prinsippgodkjennelse av DNV GL. HYON AS har som første selskap i verden mottatt en slik godkjennelse, for sine modulariserte maskinromløsninger. ( Fikk dette i 2018)
Kilde: https://www.hydrogen.no/aktuelt/nyheter/hyon-med-forste-godkjente-brenselcellelosning-til-maritimt-fra-dnv-gl
Vi har hørt om det grønne skiftet lenge. Det som forurenser mest er ferjer, skip og båter.
Nå skal myndighetene og verden forstå dette?
Hyon sitter på nøkkelen sammen med mange andre selskaper.
Her er et av mange prosjekt som nå kommer:
De nye fergene vil redusere CO2-utslippet i Vestfjordsambandet med 26.500 tonn per år, noe som tilsvarer utslippet fra 13.000 dieselbiler. — Det er derfor snakk om et klimaprosjekt i verdensklasse, sa Torghatten Nord, da det ble klart at de stakk av med det vinnende anbudet.
https://hydrogen24.no/2022/04/28/torghatten-nord-mener-trykksatt-hydrogen-er-billigst-og-enklest/
Det at Torghatten velger trykksatt hydrogen er svært gode nyheter for HYON.
Nå må politikerne våkne, støtte og få fart på hydrogensatsingen i Norge for båter, ferjer og tungtransport.
https://www.tu.no/artikler/fem-selskaper-vil-samarbeide-om-a-forsyne-cruiseskip-med-hydrogen/525643
https://www.hellesylt.info/2022/12/hydrogenfabrikken-opnar-i-november-2023/
Når første avtale kommer bør man være fullastet i HYON.
Redigert 04.05.2023 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
Azazel
27.04.2023 kl 13:15
3600
Sakte men sikkert vokser dette markedet frem:
https://hydrogen-central.com/hgk-shipping-port-rotterdam-authority-sign-cooperation-agreement-for-greater-sustainability-on-inland-waterways-and-hydrogen/
https://hydrogen-central.com/hgk-shipping-port-rotterdam-authority-sign-cooperation-agreement-for-greater-sustainability-on-inland-waterways-and-hydrogen/
Redigert 27.04.2023 kl 13:26
Du må logge inn for å svare
vikingfan
28.04.2023 kl 10:33
3546
Ja mye spennende og ballen innen hydrogen begynner sakte men sikkert å rulle.
Da er det viktig at HYON er klar og med.
Må få tatt ut de utålmodige, så blir oppturer brattere når news endelig kommer.
Da er det viktig at HYON er klar og med.
Må få tatt ut de utålmodige, så blir oppturer brattere når news endelig kommer.
vikingfan
03.05.2023 kl 09:39
3358
Enova støtten til HYON bør komme snart.
https://www.mynewsdesk.com/no/enova-sf/pressreleases/enova-stoetter-hydrogenprosjekter-i-maritim-sektor-med-112-milliarder-kroner-3190840
https://www.mynewsdesk.com/no/enova-sf/pressreleases/enova-stoetter-hydrogenprosjekter-i-maritim-sektor-med-112-milliarder-kroner-3190840
Dr.Money
03.05.2023 kl 15:14
3357
Jeg tror denne spretter tilbake over krona når som helst. I så fall meget gunstig tidspunkt å ta et lodd nå....
vikingfan
03.05.2023 kl 21:40
3310
Enig. Vi trenger news, volum og noe større aktører som vil være med på denne suksessen!
Dr.Money
04.05.2023 kl 09:16
3250
Øyner dobbel bunn formasjon i chartet som indikerer oppgang. Nå må den bare bryte 0,65 kr...
Azazel
04.05.2023 kl 11:24
3246
Børsverdi 35 millioner…
Dersom Hyon sitter på et unikt produkt, så kan det bli meget attraktivt for de som ønsker kontroll over denne delen av verdikjeden. Ser man på Hydrogenbølgen i form av nye incentiver(finansiering) for satsning på dette i USA og Europa, så kan Hyon forsvinne på utenlandske hender fortere enn Hellesylt har fått opp skiltet på produksjonsanlegget..
Dersom Hyon sitter på et unikt produkt, så kan det bli meget attraktivt for de som ønsker kontroll over denne delen av verdikjeden. Ser man på Hydrogenbølgen i form av nye incentiver(finansiering) for satsning på dette i USA og Europa, så kan Hyon forsvinne på utenlandske hender fortere enn Hellesylt har fått opp skiltet på produksjonsanlegget..
vikingfan
04.05.2023 kl 12:21
3248
Enig, best å holde på aksjene og kjøpe mer om man har mulighet..
Redigert 04.05.2023 kl 12:45
Du må logge inn for å svare
Azazel
05.05.2023 kl 10:16
3174
https://www.oceanhywaycluster.no/news/partnering-with-vestland-county-council
Ser ut til at farten settes opp👍
Ser ut til at farten settes opp👍
Azazel
08.05.2023 kl 10:49
2974
Momentum! Vært moro med et par nyheter nå!
https://www.linkedin.com/posts/hydrogen24_eu-midt-norge-f%C3%A5r-status-som-hydrogen-valley-activity-7061240014533201920-aIYL?utm_source=share&utm_medium=member_ios
https://www.linkedin.com/posts/hydrogen24_eu-midt-norge-f%C3%A5r-status-som-hydrogen-valley-activity-7061240014533201920-aIYL?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Azazel
09.05.2023 kl 09:53
2899
Dette kan få positive ringvirkninger for Hyon:
https://www.norwegianhydrogen.com/news/prefeasibility-study-identifies-low-cost-green-hydrogen-export-from-norway-to-europe
https://www.norwegianhydrogen.com/news/prefeasibility-study-identifies-low-cost-green-hydrogen-export-from-norway-to-europe
Azazel
10.05.2023 kl 09:07
2820
Samarbeidet mellom NH og Provaris åpner for storskala muligheter både på land og til sjø, og er definitivt et mulighetsbilde for Hyon.
Azazel
10.05.2023 kl 17:41
2774
Krav om utslippsfrie ferger og hurtigbåter fra regjeringen..
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/onsker-krav-om-nullutslipp-for-ferjer-og-hurtigbater/id2976149/
Nok en mulighet for Hyon..
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/onsker-krav-om-nullutslipp-for-ferjer-og-hurtigbater/id2976149/
Nok en mulighet for Hyon..
Azazel
10.05.2023 kl 19:49
2752
Fra høringsnotatet: Miljødirektoratet antar at de fleste ferjestrekninger blir elektrifisert, med unntak av noen få ferjesamband som vil gå på Hydrogen. Også fra høringsnotatet - det er 130 fergesamband og ca 200 ferger i Norge i dag. Så det burde være muligheter for Hyon til å få noe arbeid, bare de ikke tror at arbeidet kommer å banker på døren..
martin757564
10.05.2023 kl 20:05
2770
uttak fra 2022 årsrapport, under CEO letter: Outlook for 2023
The market outlook for the next years is promising. There is
an increasing focus on the green transition in the maritime
sector and we observe that several hydrogen operators
both in and outside of Norway are planning massive
near-term ramp up. Our majority owner, Norwegian
Hydrogen, is a good example of this development. The
operators’ investment budgets are impressive, they have
an impressive organization in a very short time, and we
expect several contracts for maritime hydrogen fueling
systems to be awarded in the market throughout the
year. HYON is well-positioned toward several of these
opportunities, and we are optimistic with regards to
inbound orders in the year.
The market outlook for the next years is promising. There is
an increasing focus on the green transition in the maritime
sector and we observe that several hydrogen operators
both in and outside of Norway are planning massive
near-term ramp up. Our majority owner, Norwegian
Hydrogen, is a good example of this development. The
operators’ investment budgets are impressive, they have
an impressive organization in a very short time, and we
expect several contracts for maritime hydrogen fueling
systems to be awarded in the market throughout the
year. HYON is well-positioned toward several of these
opportunities, and we are optimistic with regards to
inbound orders in the year.
Smisen
11.05.2023 kl 11:32
2699
Jeg håper folk følger opp med mailer til ledelsen i HYON for å få litt klarhet i ting framover. Har selv sendt mail uten å få svar tilbake. Her må ledelse kjenne litt på presset fra aksjonærer som ikke får all verdens med info.
Azazel
23.05.2023 kl 08:55
2462
Fint med litt oppmerksomhet, dog av NH - men her er Hyon med.
https://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-moere-og-romsdal/202305/DKMR98052223/avspiller#t=7m28s
De skal også delta sammen med NH og Hexagon Purus på Norshipping 8.juni.
Det er jo noe..
https://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-moere-og-romsdal/202305/DKMR98052223/avspiller#t=7m28s
De skal også delta sammen med NH og Hexagon Purus på Norshipping 8.juni.
Det er jo noe..
freddiemercury
23.05.2023 kl 09:24
2443
takk for link,
ja, her er det vel HYON som skal levere/HYON's hovedprosjekt
godt å se at de holder tidsplan
ja, her er det vel HYON som skal levere/HYON's hovedprosjekt
godt å se at de holder tidsplan
Redigert 23.05.2023 kl 09:24
Du må logge inn for å svare
Azazel
30.05.2023 kl 09:46
2327
Fint med oppmerksomhet fra Olje og energiministeren:
https://www.linkedin.com/posts/norwegian-hydrogen_hydrogen-geirangerfjord-enablingzeroemissions-activity-7067821664260042753-rQ7H?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Viser at Hyon kan bli en viktig brikke i pusslespillet.
https://www.linkedin.com/posts/norwegian-hydrogen_hydrogen-geirangerfjord-enablingzeroemissions-activity-7067821664260042753-rQ7H?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Viser at Hyon kan bli en viktig brikke i pusslespillet.
Mye vann som renner ut i havet om dagen som det kunne vært lagd hydrogen av strømmen. en fryktelig sløsing av ressursene.
Redigert 30.05.2023 kl 10:37
Du må logge inn for å svare
Azazel
30.05.2023 kl 15:42
2285
https://www.regjeringen.no/contentassets/4e559e44877c4809a6ed6165b8cedcaf/verdikjeder-for-hydrogen.pdf
Hydrogen skal fortsatt støttes(Enova og muligheter via EU)+ at differansekontrakter vil vurderes for å øke farten på utviklingen av verdikjedene.
Differansekontrakt er:
I overgangen mellom grå og grønn økonomi kan staten betale mellomlegget (differansen) mellom fossilt og grønt drivstoff. Det betyr at dersom bensin koster 25 kr/literen, og for eksempel hydrogen koster 40 kr/literen, så sponser staten mellomlegget på 15 kr. Dette kan gjøres ved at staten kan utlyse kontrakter til produsenter av alternative drivstoff, slik at de kan tilby dette til markedet til en konkurransedyktig pris. På det tidspunktet drivstoffet er reelt konkurransedyktig på pris vil støtten opphøre, og behovet for differansekontrakter faller bort.
Hydrogen skal fortsatt støttes(Enova og muligheter via EU)+ at differansekontrakter vil vurderes for å øke farten på utviklingen av verdikjedene.
Differansekontrakt er:
I overgangen mellom grå og grønn økonomi kan staten betale mellomlegget (differansen) mellom fossilt og grønt drivstoff. Det betyr at dersom bensin koster 25 kr/literen, og for eksempel hydrogen koster 40 kr/literen, så sponser staten mellomlegget på 15 kr. Dette kan gjøres ved at staten kan utlyse kontrakter til produsenter av alternative drivstoff, slik at de kan tilby dette til markedet til en konkurransedyktig pris. På det tidspunktet drivstoffet er reelt konkurransedyktig på pris vil støtten opphøre, og behovet for differansekontrakter faller bort.
Redigert 30.05.2023 kl 15:57
Du må logge inn for å svare
freddiemercury
31.05.2023 kl 09:49
2198
Ref Differanse kontrakter og andre subsidier.
Det er nok her mye av nøkkelen ligger hvorvidt transaksjonen fra "grå til grønn" skal går langsomt, fort, eller veldig fort.
Det er godt å se at det skal fortsettes å støttes.
Nå har Norge muligheten og kompetansen til å sette seg selv i førersetet,
Det hadde ikke vært meg i mot om de hadde X-dobblet subsidiene til gode prosjekter!
Det er nok her mye av nøkkelen ligger hvorvidt transaksjonen fra "grå til grønn" skal går langsomt, fort, eller veldig fort.
Det er godt å se at det skal fortsettes å støttes.
Nå har Norge muligheten og kompetansen til å sette seg selv i førersetet,
Det hadde ikke vært meg i mot om de hadde X-dobblet subsidiene til gode prosjekter!
Azazel
31.05.2023 kl 10:52
2172
Verdt å nevne at Hyon blir omtalt i rapporten som den leverandøren som har designet bunkringsløsning for skip med størst kapasitet for bunkring av hydrogen - 50kg per minutt.
Redigert 31.05.2023 kl 11:10
Du må logge inn for å svare
freddiemercury
31.05.2023 kl 11:12
2162
meget interessant!
for en litt lat man, kan du gi meg et hint om hvilken side det står på :-) ? (rapporten er 193 sider)
for en litt lat man, kan du gi meg et hint om hvilken side det står på :-) ? (rapporten er 193 sider)
Azazel
31.05.2023 kl 11:27
2163
Side 43-44 - avsnitt komprimert Hydrogen. Ikke mange andre leverandører som nevnes i rapporten, uten at trenger å bety noe som helst. Men det betyr nok at her har man et fortrinn i en del av verdikjeden.
freddiemercury
31.05.2023 kl 15:51
2128
interessant lesing,
denne rapporten skal jeg lese igjennom. Om man er HYON aksjonær eller ei, så er den uten tvil informativ!
takker for link!
denne rapporten skal jeg lese igjennom. Om man er HYON aksjonær eller ei, så er den uten tvil informativ!
takker for link!
Azazel
01.06.2023 kl 13:10
2026
Ref differansekontrakter:
https://www.linkedin.com/posts/hydrogen24_hydrogenkonferansen-hva-med-differansekontrakter-activity-7069979670653341696-SWZE?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Mulig motvind for havvind kan gi medvind for Hydrogen?
https://www.linkedin.com/posts/hydrogen24_hydrogenkonferansen-hva-med-differansekontrakter-activity-7069979670653341696-SWZE?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Mulig motvind for havvind kan gi medvind for Hydrogen?
freddiemercury
01.06.2023 kl 13:58
3880
tenkte faktisk samme tanken selv!
fingers crossed
mon tro Hydrogenkonferansen idag og Norshipping neste uke kan sette vind til seilene hos politikerne våre ?
fingers crossed
mon tro Hydrogenkonferansen idag og Norshipping neste uke kan sette vind til seilene hos politikerne våre ?
Azazel
01.06.2023 kl 15:13
3874
Mulig vi får se et noe mer offensivt Hyon bite fra seg - to stk samlinger på under en uke er jo helt insane:)
Flott mulighet for å møte og pleie nettverk og kunder!
Og det 1 uke før søkandsfristen for grønn plattform går ut(7.juni) og penger skal fordeles:)
Flott mulighet for å møte og pleie nettverk og kunder!
Og det 1 uke før søkandsfristen for grønn plattform går ut(7.juni) og penger skal fordeles:)
Redigert 01.06.2023 kl 16:21
Du må logge inn for å svare
freddiemercury
02.06.2023 kl 15:51
3794
HYON har egen stand på Nor-shipping neste uke
så om noen er der så skulle mulighetene for å stille noen spm være tilstede
https://www.linkedin.com/posts/hyon-as_meet-us-at-nor-shipping-activity-7070347915281522688-IJL_?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
så om noen er der så skulle mulighetene for å stille noen spm være tilstede
https://www.linkedin.com/posts/hyon-as_meet-us-at-nor-shipping-activity-7070347915281522688-IJL_?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
Azazel
04.06.2023 kl 17:20
3696
STATKRAFTS HØRINGSSVAR – NOU 2023:3 MER AV ALT – RASKERE
Bruk av hydrogen, både som energibærer og som innsatsfaktor i industrielle prosesser, kan bidra til reduserte klimagassutslipp i industrien. Bruk av hydrogen vil også være nødvendig for å lykkes med full avkarbonisering av transportsektoren. Statkraft har som ambisjon å ta en ledende posisjon innen utviklingen av grønt hydrogen.
For at hydrogen i praksis skal bli en lønnsom industri for Norge, er det behov for en tydelig strategi og målsetting, samt tilstrekkelige virkemidler for å realisere målene. Norges naturgitte fortrinn og etablerte hydrogenaktører skaper et godt utgangspunkt. En norsk hydrogensatsing bør bidra til å styrke grønt hydrogens konkurransedyktighet i forhold til fossile alternativer, og kostnaden for å slippe ut CO2 bør derfor økes både innenfor kvotepliktig og ikke-kvotepliktig sektor. Fordi det vil ta noe tid før CO2-prisen når et tilstrekkelig kompenserende nivå, mener Statkraft at en ordning med differansekontrakter for å utjevne forskjellene allerede nå bør innføres. For å skape nødvendig skala kan det være behov for investeringsstøtte for visse hydrogenprosjekter.
Gjennom vår posisjon i Norden samt opparbeidet kompetanse er Statkraft godt posisjonert for en slik satsing, også utenfor Norden. Flere prosjekter er under utvikling og gjennom dette utvikler Statkraft sin rolle innenfor etablering og utbygging av lønnsom fornybar energi. Mot 2030 har vi en ambisjon om å utvikle 2 GW produksjonskapasitet på grønt hydrogen.
Bruk av hydrogen, både som energibærer og som innsatsfaktor i industrielle prosesser, kan bidra til reduserte klimagassutslipp i industrien. Bruk av hydrogen vil også være nødvendig for å lykkes med full avkarbonisering av transportsektoren. Statkraft har som ambisjon å ta en ledende posisjon innen utviklingen av grønt hydrogen.
For at hydrogen i praksis skal bli en lønnsom industri for Norge, er det behov for en tydelig strategi og målsetting, samt tilstrekkelige virkemidler for å realisere målene. Norges naturgitte fortrinn og etablerte hydrogenaktører skaper et godt utgangspunkt. En norsk hydrogensatsing bør bidra til å styrke grønt hydrogens konkurransedyktighet i forhold til fossile alternativer, og kostnaden for å slippe ut CO2 bør derfor økes både innenfor kvotepliktig og ikke-kvotepliktig sektor. Fordi det vil ta noe tid før CO2-prisen når et tilstrekkelig kompenserende nivå, mener Statkraft at en ordning med differansekontrakter for å utjevne forskjellene allerede nå bør innføres. For å skape nødvendig skala kan det være behov for investeringsstøtte for visse hydrogenprosjekter.
Gjennom vår posisjon i Norden samt opparbeidet kompetanse er Statkraft godt posisjonert for en slik satsing, også utenfor Norden. Flere prosjekter er under utvikling og gjennom dette utvikler Statkraft sin rolle innenfor etablering og utbygging av lønnsom fornybar energi. Mot 2030 har vi en ambisjon om å utvikle 2 GW produksjonskapasitet på grønt hydrogen.
Azazel
04.06.2023 kl 17:25
3692
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/06/02/8012080/nor-shipping-sikter-mot-all-time-high
En fin arena å vise seg frem på👍En hel del potensielle kunder både innenlands og ikke minst utenlands👍
En fin arena å vise seg frem på👍En hel del potensielle kunder både innenlands og ikke minst utenlands👍
Azazel
05.06.2023 kl 09:52
3602
Hydrogen blir viktig for at Norge skal nå sine klimatiltak frem mot 2030:
https://www.miljodirektoratet.no/aktuelt/nyheter/2023/juni-2023/storstilt-klimamobilisering-ma-til/
https://www.miljodirektoratet.no/aktuelt/nyheter/2023/juni-2023/storstilt-klimamobilisering-ma-til/
Azazel
05.06.2023 kl 12:57
3578
Burde gi masse oppmerksomhet til Hyon og deres løsninger:
https://www.linkedin.com/posts/hydrogen-central_nor-shipping-commencing-this-week-happy-activity-7071431607575842816-H7Xy?utm_source=share&utm_medium=member_ios
https://www.linkedin.com/posts/hydrogen-central_nor-shipping-commencing-this-week-happy-activity-7071431607575842816-H7Xy?utm_source=share&utm_medium=member_ios
freddiemercury
05.06.2023 kl 13:48
3571
Dette er en meget god mulighet for HYON å nå ut til verden,
Jeg får nok ikke muligheten til å stikke innom,
noen andre her inne som gjør ?
Jeg får nok ikke muligheten til å stikke innom,
noen andre her inne som gjør ?
Redigert 05.06.2023 kl 13:49
Du må logge inn for å svare
Azazel
06.06.2023 kl 10:16
3490
Yes! Egen presentasjon på torsdags ettermiddag sammen med NH og Hexagon P. Til oppvarming så kickstarter konferansen for maritim hydrogen som en del av Nor-shipping i morgen. Jens B fra NH deltar der i en paneldebatt.(Ocean Hyway Cluster will in cooperation with Maritime Cleantech and Nor-Shipping, invite the international maritime industry to the 2ndMaritime Hydrogen Conference on 7 June).
freddiemercury
06.06.2023 kl 14:03
3465
dette kan bli meget bra!
vet du om denne sessionen skal livestreames ?
vet du om denne sessionen skal livestreames ?
Azazel
06.06.2023 kl 14:28
3501
Det ser ikke sånn ut, mulig de gjør opptak som deles senere. Vil tro Nor-shipping vil ha flest mulig betalende gjester inn døra:) Uansett spennende, selv om aksjekursen ikke virker like begeistret så gjør Hyon endelig en markedsaktivitet som kan fange interessen utover norskegrensa. Hyon har primært hatt fokus på utvikling og samarbeid(avtaler) knyttet til miljøet rundt hydrogen i Norge(5 knutepunkt), så dette er noe mer offensivt.
Azazel
06.06.2023 kl 15:43
3476
Setter hydrogen fueling på dagsorden under Nor-shipping!:
https://www.linkedin.com/posts/hyon-as_were-putting-hydrogen-fueling-on-the-agenda-activity-7071842707844870144-wqby?utm_source=share&utm_medium=member_ios
https://www.linkedin.com/posts/hyon-as_were-putting-hydrogen-fueling-on-the-agenda-activity-7071842707844870144-wqby?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Smisen
06.06.2023 kl 22:18
3354
Det så meget ryddig ut på linkedin, besøk av minister og greier. Det var nok bare for å bekrefte at støtten kommer på konto på mandag.
freddiemercury
06.06.2023 kl 22:31
3401
enig! Det skader heller ikke at Fiskeri- og havministeren er med på lagbildet :-)
Redigert 06.06.2023 kl 22:31
Du må logge inn for å svare
Azazel
06.06.2023 kl 23:13
3369
Ser man på bildene til Norwegian Hydrogen fra Nor-Shipping så er representanter Mitsui og Flakk Gruppen også med. Norwegian Hydrogen, Hyon og Hexagon P står rett ved siden av hverandre og kan selge inn felles løsninger og hverandre. Dette er en viktig happening, med masse muligheter for nettverksbygging og potensielle avtaler på sikt. Spennende med teknisk opptreden og afterwork på torsdag.
Azazel
07.06.2023 kl 10:56
3295
USA mener alvor:
https://www.hydrogen.energy.gov/pdfs/us-national-clean-hydrogen-strategy-roadmap.pdf
Yesterday, the U.S. National Clean Hydrogen Strategy and Roadmap was released, providing a comprehensive framework for accelerating the production, processing, delivery, storage, and use of hydrogen. One takeaway of note: "the hydrogen economy could reach $80 - 150B market size by 2050 with industrial and medium and heavy-duty transportation accounting for the majority of the market share."
-Nikola motor-
https://www.hydrogen.energy.gov/pdfs/us-national-clean-hydrogen-strategy-roadmap.pdf
Yesterday, the U.S. National Clean Hydrogen Strategy and Roadmap was released, providing a comprehensive framework for accelerating the production, processing, delivery, storage, and use of hydrogen. One takeaway of note: "the hydrogen economy could reach $80 - 150B market size by 2050 with industrial and medium and heavy-duty transportation accounting for the majority of the market share."
-Nikola motor-
Azazel
08.06.2023 kl 07:57
3224
Japan følger etter USA.
Hinsides summer som skal investeres - Interessant med Mitsui og samarbeidsavtalen med Hyon. Fint at de også er på eiersiden til Norwegian Hydrogen, som igjen er eier i Hyon.
UPDATED: Japan targets more than $100bn of #hydrogen investment in long-awaited national strategy update
Tokyo officials agree to bump up #H2 supply sixfold to 12 million tonnes per year by 2040 and mulls subsidy programme
https://www.linkedin.com/posts/hydrogen-insight_japan-targets-more-than-100bn-of-hydrogen-activity-7071772708782362624-Axg5?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Hinsides summer som skal investeres - Interessant med Mitsui og samarbeidsavtalen med Hyon. Fint at de også er på eiersiden til Norwegian Hydrogen, som igjen er eier i Hyon.
UPDATED: Japan targets more than $100bn of #hydrogen investment in long-awaited national strategy update
Tokyo officials agree to bump up #H2 supply sixfold to 12 million tonnes per year by 2040 and mulls subsidy programme
https://www.linkedin.com/posts/hydrogen-insight_japan-targets-more-than-100bn-of-hydrogen-activity-7071772708782362624-Axg5?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Azazel
08.06.2023 kl 08:21
3201
Dette blir bra!
https://www.linkedin.com/posts/hyon-as_hydrogen-from-production-to-application-activity-7072452223301038080-QerS?utm_source=share&utm_medium=member_ios
HYDROGEN: FROM PRODUCTION TO APPLICATION
Hydrogen is set to play a crucial role in the maritime industry and its journey towards decarbonization. The technology and competencies needed to make emission-free maritime fuel a reality on a global scale is already here, but to realize full-scale infrastructure we need strong collaboration across the value chain. This joint technical session by Norwegian Hydrogen, HYON and Hexagon Purus Maritime will take a deep dive into the maritime hydrogen value chain, with presentations by each company and a Q&A session. The sessions will be followed by an informal afterwork event in hall E with food, drinks and good conversations.
https://www.linkedin.com/posts/hyon-as_hydrogen-from-production-to-application-activity-7072452223301038080-QerS?utm_source=share&utm_medium=member_ios
HYDROGEN: FROM PRODUCTION TO APPLICATION
Hydrogen is set to play a crucial role in the maritime industry and its journey towards decarbonization. The technology and competencies needed to make emission-free maritime fuel a reality on a global scale is already here, but to realize full-scale infrastructure we need strong collaboration across the value chain. This joint technical session by Norwegian Hydrogen, HYON and Hexagon Purus Maritime will take a deep dive into the maritime hydrogen value chain, with presentations by each company and a Q&A session. The sessions will be followed by an informal afterwork event in hall E with food, drinks and good conversations.
Redigert 08.06.2023 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
freddiemercury
08.06.2023 kl 10:06
3211
Denne skulle jeg meget gjerne fått med meg!!
Videosendes det mon tro ?
Videosendes det mon tro ?