– Vi trenger 20.000 fyllestasjoner🔥 HYON 🔥
HYON med første godkjente brenselcelleløsning til maritimt fra DNV GL.
Azazel:
Børsverdi 35 millioner…
Dersom Hyon sitter på et unikt produkt, så kan det bli meget attraktivt for de som ønsker kontroll over denne delen av verdikjeden. Ser man på Hydrogenbølgen i form av nye incentiver(finansiering) for satsning på dette i USA og Europa, så kan Hyon forsvinne på utenlandske hender fortere enn Hellesylt har fått opp skiltet på produksjonsanlegget..
HYONs modulbaserte brenselcelleløsning for maritim bruk får verdens første prinsippgodkjennelse av DNV GL. HYON AS har som første selskap i verden mottatt en slik godkjennelse, for sine modulariserte maskinromløsninger. ( Fikk dette i 2018)
Kilde: https://www.hydrogen.no/aktuelt/nyheter/hyon-med-forste-godkjente-brenselcellelosning-til-maritimt-fra-dnv-gl
Vi har hørt om det grønne skiftet lenge. Det som forurenser mest er ferjer, skip og båter.
Nå skal myndighetene og verden forstå dette?
Hyon sitter på nøkkelen sammen med mange andre selskaper.
Her er et av mange prosjekt som nå kommer:
De nye fergene vil redusere CO2-utslippet i Vestfjordsambandet med 26.500 tonn per år, noe som tilsvarer utslippet fra 13.000 dieselbiler. — Det er derfor snakk om et klimaprosjekt i verdensklasse, sa Torghatten Nord, da det ble klart at de stakk av med det vinnende anbudet.
https://hydrogen24.no/2022/04/28/torghatten-nord-mener-trykksatt-hydrogen-er-billigst-og-enklest/
Det at Torghatten velger trykksatt hydrogen er svært gode nyheter for HYON.
Nå må politikerne våkne, støtte og få fart på hydrogensatsingen i Norge for båter, ferjer og tungtransport.
https://www.tu.no/artikler/fem-selskaper-vil-samarbeide-om-a-forsyne-cruiseskip-med-hydrogen/525643
https://www.hellesylt.info/2022/12/hydrogenfabrikken-opnar-i-november-2023/
Når første avtale kommer bør man være fullastet i HYON.
Azazel:
Børsverdi 35 millioner…
Dersom Hyon sitter på et unikt produkt, så kan det bli meget attraktivt for de som ønsker kontroll over denne delen av verdikjeden. Ser man på Hydrogenbølgen i form av nye incentiver(finansiering) for satsning på dette i USA og Europa, så kan Hyon forsvinne på utenlandske hender fortere enn Hellesylt har fått opp skiltet på produksjonsanlegget..
HYONs modulbaserte brenselcelleløsning for maritim bruk får verdens første prinsippgodkjennelse av DNV GL. HYON AS har som første selskap i verden mottatt en slik godkjennelse, for sine modulariserte maskinromløsninger. ( Fikk dette i 2018)
Kilde: https://www.hydrogen.no/aktuelt/nyheter/hyon-med-forste-godkjente-brenselcellelosning-til-maritimt-fra-dnv-gl
Vi har hørt om det grønne skiftet lenge. Det som forurenser mest er ferjer, skip og båter.
Nå skal myndighetene og verden forstå dette?
Hyon sitter på nøkkelen sammen med mange andre selskaper.
Her er et av mange prosjekt som nå kommer:
De nye fergene vil redusere CO2-utslippet i Vestfjordsambandet med 26.500 tonn per år, noe som tilsvarer utslippet fra 13.000 dieselbiler. — Det er derfor snakk om et klimaprosjekt i verdensklasse, sa Torghatten Nord, da det ble klart at de stakk av med det vinnende anbudet.
https://hydrogen24.no/2022/04/28/torghatten-nord-mener-trykksatt-hydrogen-er-billigst-og-enklest/
Det at Torghatten velger trykksatt hydrogen er svært gode nyheter for HYON.
Nå må politikerne våkne, støtte og få fart på hydrogensatsingen i Norge for båter, ferjer og tungtransport.
https://www.tu.no/artikler/fem-selskaper-vil-samarbeide-om-a-forsyne-cruiseskip-med-hydrogen/525643
https://www.hellesylt.info/2022/12/hydrogenfabrikken-opnar-i-november-2023/
Når første avtale kommer bør man være fullastet i HYON.
Redigert 04.05.2023 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
freddiemercury
19.06.2023 kl 15:12
3981
Vi tenker likt her! for hvert prosjetkt Norwegian Hydrogen begynner, så åpner muligheten seg for HYON!
Jeg har troen på kombinasjonen Norwegian Hydrogen + HYON + Mitsui + "Flakk systemet" (Hexagon ish)
Jeg har troen på kombinasjonen Norwegian Hydrogen + HYON + Mitsui + "Flakk systemet" (Hexagon ish)
freddiemercury
20.06.2023 kl 11:50
3930
Jeg ser av aksjonærlisten igår at siste post solgt av en aksjonær som har solgt gjennom hele mai mnd, ca 900K aksjer er ute/solgt gjennom Mai. mon tro ikke at det overhenget som nå er vekk vil påvirke tyngdekraften i positiv favør ? Jeg tror kursen skal opp
Azazel
20.06.2023 kl 12:14
3943
Det ligger flere triggere frem i tid nå som hydrogenbølgen materaliserer seg. Potensielle avtaler - med eller uten NH. Flere av fergeforbindelsene + hurtigbåter vil gå over på Hydrogen her i Norge. + et marked på gang i Europa.
Støtte fra Enova, Innovasjon Norge eller støtteordninger tilgjengelig fra Europa.
Skal heller ikke se bort fra at leveringen av mobile hydrogentanker til maritime OG landbaserte applikasjoner kan åpne opp for andre marked sammen med NH og Vireon.(Spekulativt men en mulighet).
Også Hellesylt da, som blir utstillingsvinduet ila høst/vinter + Mitsui som er en joker i det hele.
Støtte fra Enova, Innovasjon Norge eller støtteordninger tilgjengelig fra Europa.
Skal heller ikke se bort fra at leveringen av mobile hydrogentanker til maritime OG landbaserte applikasjoner kan åpne opp for andre marked sammen med NH og Vireon.(Spekulativt men en mulighet).
Også Hellesylt da, som blir utstillingsvinduet ila høst/vinter + Mitsui som er en joker i det hele.
Azazel
20.06.2023 kl 12:21
3939
Vil du kommentere på om det en eller flere som handler på disse nivåene? Dvs når den dupper på 0,5 og rett under. Ser det kommer ok med kjøpere der.
freddiemercury
20.06.2023 kl 13:47
3904
Heisan,
sånn umiddelbart så ser det for meg ut som om det primært er EN stor aksjonær som har solgt i 45-50 dager ish
I samme periode vil jeg si at noen små andre retailere også har solgt. Og at disse aksene mere ller mindre er plukket opp av top 50 alle sammen
Altså er de 1 mill + aksjene plukket opp av top 50
til info så hadde top 50 følgende eierdel på disse tidspunktene:
DATO NETTO TOTAL ANDEL
24.04.2023 Topp 50 total +105 295 +0,21% 49 194 152 88,5347%
02.05.2023: Topp 50 total -17 998 -0,04% 49 039 965 88,2581%
10.05.2023 Topp 50 total +38 601 +0,08% 49 168 762 88,4914%
23.05.2023 Topp 50 total -34 546 -0,07% 49 088 857 88,3476%
01.06.2023 Topp 50 total -36 560 -0,07% 49 093 937 88,357%
06.06.2023 Topp 50 total -53 103 -0,11% 49 102 640 88,3699%
15.06.2023 Topp 50 total +12 550 +0,03% 49 082 751 88,3409%
19.06.2023 Topp 50 total +32 370 +0,07% 49 119 345 88,4057%
sånn umiddelbart så ser det for meg ut som om det primært er EN stor aksjonær som har solgt i 45-50 dager ish
I samme periode vil jeg si at noen små andre retailere også har solgt. Og at disse aksene mere ller mindre er plukket opp av top 50 alle sammen
Altså er de 1 mill + aksjene plukket opp av top 50
til info så hadde top 50 følgende eierdel på disse tidspunktene:
DATO NETTO TOTAL ANDEL
24.04.2023 Topp 50 total +105 295 +0,21% 49 194 152 88,5347%
02.05.2023: Topp 50 total -17 998 -0,04% 49 039 965 88,2581%
10.05.2023 Topp 50 total +38 601 +0,08% 49 168 762 88,4914%
23.05.2023 Topp 50 total -34 546 -0,07% 49 088 857 88,3476%
01.06.2023 Topp 50 total -36 560 -0,07% 49 093 937 88,357%
06.06.2023 Topp 50 total -53 103 -0,11% 49 102 640 88,3699%
15.06.2023 Topp 50 total +12 550 +0,03% 49 082 751 88,3409%
19.06.2023 Topp 50 total +32 370 +0,07% 49 119 345 88,4057%
freddiemercury
21.06.2023 kl 11:38
3851
Hei Azazel, vt du om Enova har nye støtte ordninger som folk kan søke på i år ? ps! jeg tenker heg kun på Maritimt Hydrogen
har du kjennskap til dette ?
har du kjennskap til dette ?
Azazel
21.06.2023 kl 12:27
3838
Ja, de har ulike støtteordninger hvor det kan søkes:
https://www.enova.no/bedrift/hydrogen/
http://www.enova.no/heilo
Vil tro Hyon har en del søknader for støtte inne hos Enova, Innovasjon Norge og andre plasser .I maildialog med selskapet ble grønn plattform nevnt som et eksempel på hva man kunne søke på med frist for innlevering av søknad dato 7.juni. De ville ikke gå ut med hvor og hva de søkte på i detaljer.
https://www.innovasjonnorge.no/no/tjenester/utlysninger/gronn-plattform
Jeg har forstått det slik at støtte tildeles forløpende ut året fra både Enova og Innovasjon Norge, så mld om støtte kan dukke opp når som helst.
https://www.enova.no/bedrift/hydrogen/
http://www.enova.no/heilo
Vil tro Hyon har en del søknader for støtte inne hos Enova, Innovasjon Norge og andre plasser .I maildialog med selskapet ble grønn plattform nevnt som et eksempel på hva man kunne søke på med frist for innlevering av søknad dato 7.juni. De ville ikke gå ut med hvor og hva de søkte på i detaljer.
https://www.innovasjonnorge.no/no/tjenester/utlysninger/gronn-plattform
Jeg har forstått det slik at støtte tildeles forløpende ut året fra både Enova og Innovasjon Norge, så mld om støtte kan dukke opp når som helst.
Redigert 21.06.2023 kl 12:42
Du må logge inn for å svare
freddiemercury
21.06.2023 kl 14:55
3817
Takk for fin oversikt!
Det er min oppfatning at Enova, Innovasjon Norge, samt andre EU støtteordninger betaler ut løpende til dem som får tildeling.
Jeg håper og tror at HYON vil få slik tildeling.
jeg tror nok at selskapet selv holder snavla så lenge de kan, hvorvidt de har søkt eller ei. Grunnen er nok at de får spm om dette hele tiden :-)
EN tildeling til HYON hadde gjort seg!
Det er min oppfatning at Enova, Innovasjon Norge, samt andre EU støtteordninger betaler ut løpende til dem som får tildeling.
Jeg håper og tror at HYON vil få slik tildeling.
jeg tror nok at selskapet selv holder snavla så lenge de kan, hvorvidt de har søkt eller ei. Grunnen er nok at de får spm om dette hele tiden :-)
EN tildeling til HYON hadde gjort seg!
Azazel
21.06.2023 kl 16:27
3787
Med børsverdi på selskapet rundt 28millioner kroner så vil tildeling av støtte være flybensin..
Azazel
22.06.2023 kl 13:18
3723
Fra Hyon på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/posts/hyon-as_gigantic-investment-in-green-hydrogen-activity-7077567761584898048-8Mss?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Scale and location is paramount to be competitive in hydrogen production. This project is a giant step toward making hydrogen available at an acceptable price. We look forward to support in the distribution challenge :-)
Topp at de selv sier at de vil(skal) bidra, så er spm om dette er noe for newsweb, eller om det er fortidlig mtp prosjektets ståsted.
https://www.linkedin.com/posts/hyon-as_gigantic-investment-in-green-hydrogen-activity-7077567761584898048-8Mss?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Scale and location is paramount to be competitive in hydrogen production. This project is a giant step toward making hydrogen available at an acceptable price. We look forward to support in the distribution challenge :-)
Topp at de selv sier at de vil(skal) bidra, så er spm om dette er noe for newsweb, eller om det er fortidlig mtp prosjektets ståsted.
Redigert 22.06.2023 kl 15:50
Du må logge inn for å svare
freddiemercury
27.06.2023 kl 15:38
3536
tja, jeg er ihvertfall meget positiv til dette prosjektet.
Jeg er rimelig overbevist om at HYON er en del av dette prosjektet (underleverandør)
her er fra Linkedin idag (rederen/partneren til Norwegian Hydrogen)
https://www.linkedin.com/posts/provaris-energy_greenhydrohen-project-norway-activity-7079307224350674944-mzTS?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
Jeg er rimelig overbevist om at HYON er en del av dette prosjektet (underleverandør)
her er fra Linkedin idag (rederen/partneren til Norwegian Hydrogen)
https://www.linkedin.com/posts/provaris-energy_greenhydrohen-project-norway-activity-7079307224350674944-mzTS?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
Azazel
27.06.2023 kl 19:24
3507
Fin video som viser mulighetene i samarbeidet. NH og Provaris har vel vært på vift flere plasser i nord-europa for å finne muligheter for hydrogen:
https://www.linkedin.com/posts/provaris-energy_completion-of-a-prefeasibility-study-by-provaris-activity-7061145097836367872-V9Wf?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Lover bra dette!
Hos naboen vår ligger det også muligheter:
https://hydrogen-central.com/gotland-company-h2-green-steel-work-together-green-hydrogen-supply-shipping/
https://www.linkedin.com/posts/provaris-energy_completion-of-a-prefeasibility-study-by-provaris-activity-7061145097836367872-V9Wf?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Lover bra dette!
Hos naboen vår ligger det også muligheter:
https://hydrogen-central.com/gotland-company-h2-green-steel-work-together-green-hydrogen-supply-shipping/
Redigert 27.06.2023 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
Azazel
28.06.2023 kl 10:25
3449
Utklipp fra innlegget til Provaris - de(Norwegian Hydrogen og Provaris Energi) det vil overraske meg om de ikke søker støtte i EU for gjennomføring av prosjektet:
The FjordH2 Project is set to become one of the largest production facilities in the Nordic region to support the REPowerEU’s import demand by 2030.
The focus of development will be to advance pre-FEED activities, permitting, PPA, and offtake. Provaris and Norwegian Hydrogen will also define and agree the key terms of a definitive Joint Development Agreement (JDA) for joint development of the FjordH2 project during 2023.
The FjordH2 project Partners also welcome the recent approvals for the European Commission’s Delegated Acts outlining detailed rules on the EU’s definition of renewable hydrogen. We expect the project to be in compliance with the additionality rules that apply to new supply projects for Europe and will continue to monitor the legal framework so that the project development plans remain in compliance in order to avoid any disruption to the development schedule.
Produksjon på 100t Hydrogen hver dag - det skal det eksporteres mye via maritim transport, slik det er lagt opp i filmen.
The FjordH2 Project is set to become one of the largest production facilities in the Nordic region to support the REPowerEU’s import demand by 2030.
The focus of development will be to advance pre-FEED activities, permitting, PPA, and offtake. Provaris and Norwegian Hydrogen will also define and agree the key terms of a definitive Joint Development Agreement (JDA) for joint development of the FjordH2 project during 2023.
The FjordH2 project Partners also welcome the recent approvals for the European Commission’s Delegated Acts outlining detailed rules on the EU’s definition of renewable hydrogen. We expect the project to be in compliance with the additionality rules that apply to new supply projects for Europe and will continue to monitor the legal framework so that the project development plans remain in compliance in order to avoid any disruption to the development schedule.
Produksjon på 100t Hydrogen hver dag - det skal det eksporteres mye via maritim transport, slik det er lagt opp i filmen.
freddiemercury
28.06.2023 kl 11:39
3432
enig,
jeg tror nok at de allerede har søkt om en del støtte
Forøvrig en meget bra film må jeg si!
jeg tror nok at de allerede har søkt om en del støtte
Forøvrig en meget bra film må jeg si!
Azazel
29.06.2023 kl 09:44
3364
Som sagt tidligere, det rører seg godt i Europa. Nå starter de arbeidet med det nasjonale hydrogennettverket i Nederland.
Artikkel fra Gasunie - Oversatt fra Googletranslate:
Gasunie har tatt investeringsbeslutningen for første del av det nasjonale hydrogennettet. Hans Coenen, styremedlem i Gasunie, annonserte dette i dag under Hydrogen Europe Summer Market i Brussel.
Arbeidet starter etter sommeren i Rotterdam. Dette nasjonale hydrogennettverket, som utvikles av Gasunies datterselskap Hynetwork Services, vil koble sammen de store industriregionene i Nederland og omkringliggende land, som Tyskland og Belgia, fra 2030 og utover. I tillegg vil nettverket ha tilknytning til importterminaler i havnene, innenlandsk hydrogenproduksjon og store hydrogenlagre.
I fjor fikk Hynetwork Services i oppdrag fra kabinettet å utvikle hydrogennettverket. Hans Coenen: «Denne starten markerer et viktig steg i utviklingen av hydrogenkjeden, som vi tar sammen med partnere. Takk til Havnemyndigheten i Rotterdam, Shell Nederland og departementet for økonomiske saker og klimapolitikk for det konstruktive samarbeidet og til vår aksjonær for tilliten. Vi er glade for å bidra til bærekraft og sikkerhet for energiforsyningen i Nederland og andre land i Nordvest-Europa.»
Artikkel fra Gasunie - Oversatt fra Googletranslate:
Gasunie har tatt investeringsbeslutningen for første del av det nasjonale hydrogennettet. Hans Coenen, styremedlem i Gasunie, annonserte dette i dag under Hydrogen Europe Summer Market i Brussel.
Arbeidet starter etter sommeren i Rotterdam. Dette nasjonale hydrogennettverket, som utvikles av Gasunies datterselskap Hynetwork Services, vil koble sammen de store industriregionene i Nederland og omkringliggende land, som Tyskland og Belgia, fra 2030 og utover. I tillegg vil nettverket ha tilknytning til importterminaler i havnene, innenlandsk hydrogenproduksjon og store hydrogenlagre.
I fjor fikk Hynetwork Services i oppdrag fra kabinettet å utvikle hydrogennettverket. Hans Coenen: «Denne starten markerer et viktig steg i utviklingen av hydrogenkjeden, som vi tar sammen med partnere. Takk til Havnemyndigheten i Rotterdam, Shell Nederland og departementet for økonomiske saker og klimapolitikk for det konstruktive samarbeidet og til vår aksjonær for tilliten. Vi er glade for å bidra til bærekraft og sikkerhet for energiforsyningen i Nederland og andre land i Nordvest-Europa.»
Redigert 29.06.2023 kl 09:46
Du må logge inn for å svare
freddiemercury
29.06.2023 kl 14:52
3340
Det rører seg veldig godt i Europa og Norge vil følge etter!
Jeg skulle dog ønske at Politikerne la mere til rette for dette
Jeg vil bare at Norge skal få en størst andel av kaken, Hadde det ikke vært for oljen så tror jeg folk hadde sett det samme for lenge siden.
Jeg skulle dog ønske at Politikerne la mere til rette for dette
Jeg vil bare at Norge skal få en størst andel av kaken, Hadde det ikke vært for oljen så tror jeg folk hadde sett det samme for lenge siden.
Redigert 29.06.2023 kl 14:57
Du må logge inn for å svare
Azazel
29.06.2023 kl 16:15
3360
NH satser stort, vil tro at regjeringen vil være med på leken nå etter hvert. Blir en fin story å fortelle for de på sikt:)
freddiemercury
03.07.2023 kl 12:27
3245
De Satser MEGET stort, de liker vi :-)
ps! er ikke dette det prosjektet HYON var en del av, vet du ?
https://gen2energy.com/an-agreement-on-the-planning-and-design-of-the-quay-entered-and-application-for-general-building-permit-delivered/
ps! er ikke dette det prosjektet HYON var en del av, vet du ?
https://gen2energy.com/an-agreement-on-the-planning-and-design-of-the-quay-entered-and-application-for-general-building-permit-delivered/
freddiemercury
03.07.2023 kl 12:31
3245
for ikke å snakke om dette Rørvik prosjektet
+
https://hydrogen24.no/2023/07/03/nte-energi-h2-marine-hydrogenbat/
+
https://hydrogen24.no/2023/07/03/nte-energi-h2-marine-hydrogenbat/
Azazel
03.07.2023 kl 16:59
3176
Dersom det legges opp anlegg for fueling av hydrogen så er Hyon en het potet:)
Azazel
03.07.2023 kl 17:32
3153
Rørvik skal jo være et knytepunkt, så der blir det fueling. Tenkte mer på Åfjord og Gen2 + Provaris. Blir ikke overrasket om Hyon kjøpes nå som Hydrogenpengene sitter løst i Europa.
Redigert 03.07.2023 kl 17:39
Du må logge inn for å svare
Mor84
05.07.2023 kl 20:06
2961
Mor84
05.07.2023 kl 20:19
2956
Har forøvrig ikke noe troa på emisjon, ettersom at selskapet prises med en så liten verdi. Det vil være vanskelig å hente store penger fra eksiterende aksjonærer.
Tipper oppkjøp / sammenslåing er det mest realistiske.
Norwegian Hoydrogen kjøper ut resten av aksjene.. ?
Klassisk børsmelding før oppkjøp i alle fall.
Tipper oppkjøp / sammenslåing er det mest realistiske.
Norwegian Hoydrogen kjøper ut resten av aksjene.. ?
Klassisk børsmelding før oppkjøp i alle fall.
Azazel
05.07.2023 kl 20:53
2933
Oppkjøp el emisjon..tror ikke NH vil betale mer enn de må for Hyon. Samtidig så gjør de en del sammen som kan bli mye verdt for dem på sikt. Kan bli fugl el fisk dette, fint at de er «tidlig» ute, ingenting nytt egentlig. Men med oppmerksomhet rundt fremtiden så kan det kanskje dukke opp beilere fra utlandet.
Redigert 05.07.2023 kl 20:58
Du må logge inn for å svare
Azazel
06.07.2023 kl 07:51
2838
Dersom Norwegian Hydrogen ønsker seg på børs, så kan de kanskje gjøre det via en takeover av Hyon? Både Hexagon Purus, NH og Mitsui kan komme på banen med penger. Hyon har åpnet opp for å finne en løsning nå, så får vi se hva deres unike hydrogenteknologi er verdt.
Mor84
06.07.2023 kl 09:09
2856
Ikke utenkelig.. salg blir det nok. Spørsmålet er hva prisen i såfall blir. Snakker vi krona ?
Azazel
06.07.2023 kl 09:29
2864
Prisen bestemmer markedet - dersom POC på Hellesylt går riktig vei, så er markedet meget stort! Utenfor Norge vel og merke, for vi står på sidelinjen når USA og EU girer opp med Hydrogen nå. Verdt å merke seg at Hyon kommer med dette nå, noen dager før Arendalsuka hvor NH skal møte olje og energiministeren til debatt om Hydrogen. Hyon vil godt mulig bli brukt som et eksempel på at vi kan miste verdifullt teknologisk forsprang som følge av lovnader om batteribonanza i stedet for garantier innen Hydrogensatsningen.
Aiko
06.07.2023 kl 11:09
2830
Skal jeg gå i pluss så må den opp 35% !! putter den foreløpig i skuffa for ikke kjøp/salg inntil nyheter kommer.
freddiemercury
07.07.2023 kl 21:56
2622
ja, den som visste det.
Men det er nok som @azazel sier. markedet som bestemmer
Men dagens market cap på 20 mill gir lite mening om du spør meg.
på den prisen skal man ikke se bort ifra at folk kan være interssert i skallet og/eller ingenørene + pengene på bok
bare det å ha et skall selskap på børs har en høyere verdi enn de skarve 20 mill for mange investorer + man får bankboken med på kjøpet. er den 12mill nå kanskje ?
Noen som vet ?
Så slik jeg ser det er like realistisk at noen kjøper selskapet (prøver) som at selskapet oppkapitaliserer. Kanskje mere realistisk egentlig.
Men tiden vil vise
Men det er nok som @azazel sier. markedet som bestemmer
Men dagens market cap på 20 mill gir lite mening om du spør meg.
på den prisen skal man ikke se bort ifra at folk kan være interssert i skallet og/eller ingenørene + pengene på bok
bare det å ha et skall selskap på børs har en høyere verdi enn de skarve 20 mill for mange investorer + man får bankboken med på kjøpet. er den 12mill nå kanskje ?
Noen som vet ?
Så slik jeg ser det er like realistisk at noen kjøper selskapet (prøver) som at selskapet oppkapitaliserer. Kanskje mere realistisk egentlig.
Men tiden vil vise
Redigert 07.07.2023 kl 22:45
Du må logge inn for å svare
Mor84
07.07.2023 kl 23:28
2605
Ening, tror det er større sjanse for oppkjøp enn emisjon…
Siden de har sendt ut en slik melding, så skal en ikke se bort i fra at de allerede har fått indikasjoner / interesse fra en potensiell kjøper, og de de da melder ut i markedet at de vil ha en strategisk gjennomgang av selskapet. Dette gjøres før eventuelt en ryktebørs skal begynne å gå, da kan de også bruke tiden til å eventuelt kontakte andre kjøpere også.
Time will show !
Siden de har sendt ut en slik melding, så skal en ikke se bort i fra at de allerede har fått indikasjoner / interesse fra en potensiell kjøper, og de de da melder ut i markedet at de vil ha en strategisk gjennomgang av selskapet. Dette gjøres før eventuelt en ryktebørs skal begynne å gå, da kan de også bruke tiden til å eventuelt kontakte andre kjøpere også.
Time will show !
Redigert 07.07.2023 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
freddiemercury
09.07.2023 kl 14:44
2417
Jeg vet ikke helt om hva jeg tror det ender med til slutt.
Men som selskapet er priset nå, så er absolutt et (forsøk) på oppkjøp et alternativ også!
Dessuten ville det vært et fremførbart underskudd som også kunne vært brukt.
Derfor tror jeg at selv en "anti-Hydrogen som hater alt grønt etc. etc., men opportunist-investor", selv han kan finne verdien i HYON til å være høyere enn der kursen er i dag. Slik ståa er akkurat nå.
Jeg tipper at en avklaring kommer innen kort tid, senest over Arendalsuken.
Med andre ord, så tror jeg på en avklaring før de brenner tom for cash
Vi får se!
Men som selskapet er priset nå, så er absolutt et (forsøk) på oppkjøp et alternativ også!
Dessuten ville det vært et fremførbart underskudd som også kunne vært brukt.
Derfor tror jeg at selv en "anti-Hydrogen som hater alt grønt etc. etc., men opportunist-investor", selv han kan finne verdien i HYON til å være høyere enn der kursen er i dag. Slik ståa er akkurat nå.
Jeg tipper at en avklaring kommer innen kort tid, senest over Arendalsuken.
Med andre ord, så tror jeg på en avklaring før de brenner tom for cash
Vi får se!
Redigert 09.07.2023 kl 14:47
Du må logge inn for å svare
Azazel
09.07.2023 kl 18:34
2372
Enig - det kommer nok et par forslag til løsninger på bordet ila sommer/høst. Fint at de kommer med dette nå, jo lengre de venter jo dårligere deal tror jeg. Om de har en unik løsning på gang her, så er det nok flere enn NH, Mitsui, Hexagon P som er gira på et «skall» med masse kompetene folk og en løsning som ikke finnes på markedet.
freddiemercury
10.07.2023 kl 12:06
2333
Enig,
Jeg antar at selskapet tenker det samme. At jo tidligere man er ute jo bedre er mulighetene
Kanskje HYON bevisst valgte å gjøre dette i forkant av Arendals uken i August?
Slik jeg ser det, så burde det være interesse fra alle leire, selv fra "investoren som hater Hydrogen, men er opportunistisk og kan regne"
1) Hydrogenhateren (men opportunist): Han vil jeg mene kan regne seg frem til at selskapet er verdt mere enn i dag (børsbillett + bankbok + fremførbart underskudd + ansatte etc.)
2) HYON's partnere i dag: De er tjent med å hjelpe HYON for å få gjennomført egne prosjekter, evt. for å hindre at konkurrenter posisjonerer seg inn på HYON
3) Konkurrenter av HYON’s kunder i dag: i motsetning til alternativ 2, De kan kuke det til for HYON’s partnere i dag (deres konkurrenter)
4) Andre Aktører som allerede er i det grønne segmentet og vil sikre seg/delta/utvide horisonten
5) Staten/statlig lignende fond: Nå har de muligheten til å hjelpe et firma opp og frem. I en bransje de selv fronter – senest for 1 arbeidsdag siden!
fra i fredags!
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/historisk-beslutning-om-nullutslipp-for-internasjonal-skipsfart/id2989641/
Jeg antar at selskapet tenker det samme. At jo tidligere man er ute jo bedre er mulighetene
Kanskje HYON bevisst valgte å gjøre dette i forkant av Arendals uken i August?
Slik jeg ser det, så burde det være interesse fra alle leire, selv fra "investoren som hater Hydrogen, men er opportunistisk og kan regne"
1) Hydrogenhateren (men opportunist): Han vil jeg mene kan regne seg frem til at selskapet er verdt mere enn i dag (børsbillett + bankbok + fremførbart underskudd + ansatte etc.)
2) HYON's partnere i dag: De er tjent med å hjelpe HYON for å få gjennomført egne prosjekter, evt. for å hindre at konkurrenter posisjonerer seg inn på HYON
3) Konkurrenter av HYON’s kunder i dag: i motsetning til alternativ 2, De kan kuke det til for HYON’s partnere i dag (deres konkurrenter)
4) Andre Aktører som allerede er i det grønne segmentet og vil sikre seg/delta/utvide horisonten
5) Staten/statlig lignende fond: Nå har de muligheten til å hjelpe et firma opp og frem. I en bransje de selv fronter – senest for 1 arbeidsdag siden!
fra i fredags!
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/historisk-beslutning-om-nullutslipp-for-internasjonal-skipsfart/id2989641/
Redigert 10.07.2023 kl 13:07
Du må logge inn for å svare
Azazel
10.07.2023 kl 13:26
2329
Timingen er fornuftig for selskapet selv(«nok» tid) + at det kan legge noe press på regjeringen og samarbeidspartnere hvor de er en viktig del av verdikjeden. Som nevnt tidligere så kan det nok dra oppmerksomhet fra utlandet - er nok ikke uten grunn at de la ned en hel del tid i Nor-shipping for en mnd tid siden.
Azazel
10.07.2023 kl 14:15
2310
Samme nyhet fra selskapet selv:
https://www.linkedin.com/posts/hyon-as_historisk-beslutning-om-nullutslipp-for-internasjonal-activity-7084124676192428032-dwPO?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Spennende!
https://www.linkedin.com/posts/hyon-as_historisk-beslutning-om-nullutslipp-for-internasjonal-activity-7084124676192428032-dwPO?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Spennende!
Redigert 10.07.2023 kl 14:16
Du må logge inn for å svare
freddiemercury
17.07.2023 kl 10:49
1937
En grei artikkel fra Clarksons
Det går ihvertfall fremmover for alternativt fuel
+++
https://www.offshore-energy.biz/clarksons-44-pct-of-ships-ordered-in-h1-are-alternatively-fueled/
+++
Det går ihvertfall fremmover for alternativt fuel
+++
https://www.offshore-energy.biz/clarksons-44-pct-of-ships-ordered-in-h1-are-alternatively-fueled/
+++
Azazel
17.07.2023 kl 15:43
1883
Mye som går hydrogen sin vei nå, helt utrolig trykk ute i Europa, og ikke minst USA. Veldig lite som skal til for at det løser innenfor det maritime markedet. Trenger et par store first movers som setter fart, på samme måte som det skifte vi ser innen trucking nå.
Redigert 17.07.2023 kl 15:44
Du må logge inn for å svare