DLTX
Ja hva skal man si ?skal vi gå gjennom lyspunktene eller finnes det noe mere å si om om dette surret? Kjør på med litt konstruktivt hvis mulig.
Redigert 20.03.2023 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
Karolyta1970
10.04.2023 kl 13:00
2070
Er enig ble gitt bort kan ikke skjønne at det er lov uten generalforsamling,var jo ikke noe vits med og kvitte seg med det da man jo ikke fikk in penger,skjønner ikke at det gavner dltx må jo ha in penger og nå uten noen verdier så er jo sjansen like 0,var ikke det meste av gjelda lånt i filecoin?
Møyfrid
10.04.2023 kl 12:30
2084
Selges?
Hvor er pengene?
Jeg ble overrasket over at Ambershaw betalte inn første avdrag.
Om dette noen gang blir oppgjort blir jeg ikke overrasket, jeg blir sjokkert.
Hvor er pengene?
Jeg ble overrasket over at Ambershaw betalte inn første avdrag.
Om dette noen gang blir oppgjort blir jeg ikke overrasket, jeg blir sjokkert.
Philert
10.04.2023 kl 12:28
2081
Selve myndigheten utøves gjennom generalforsamlingens beslutninger, som i de fleste tilfeller treffes ved simpelt flertall av de avgitte stemmer. Gjennom slike beslutninger kan generalforsamlingen instruere selskapets styre og har dermed muligheten til å påvirke forvaltningen av selskapet direkte. Likevel er det hovedsakelig gjennom sitt valg av styremedlemmer at generalforsamlingen påvirker forvaltningen. Aksjonærene velger de styremedlemmer som de mener har best forutsetninger for å forvalte selskapet på en god måte.
Saker som skal tas opp i generalforsamlingen kan meldes inn av en hvilken som helst aksjonær.
https://advokater.co/vare-fagomrader/advokat-selskapsrett/kompetansefordelingen-selskapets-organer/
Saker som skal tas opp i generalforsamlingen kan meldes inn av en hvilken som helst aksjonær.
https://advokater.co/vare-fagomrader/advokat-selskapsrett/kompetansefordelingen-selskapets-organer/
Karolyta1970
10.04.2023 kl 12:23
2094
Det er vell vanlig med en uavhengig verdivurdering i slike tilfeller,og selge alt av verdi til styreleder og således kjøre aksjen lik 0 kan man vell ikke gjøre uten og spørre aksjonærene,ved en konkurs blir jo det som er av verdier solgt til høystbydene men her så selges det til styreleder uten at noen andre eventuelt kunne kjøpe.
Karolyta1970
10.04.2023 kl 12:17
2048
Dette var jo det samme som konkurs,uten noen eiendeler og uten penger på konto kommer jo konkursen,er jo like tomme for penger nå som før,dette var en måte og rane verdiene på,håper at aksjonærene samler seg og gjør opprør,trodde de meste var lånt i filecoin og skulle betales i filecoin? Hadde over 200 000 filecoin og minet vell nå på en rate på ca 120 000 filecoin i kvartalet.
SL1210
10.04.2023 kl 12:11
1983
Skjønner. Hvordan gjøres dette rent praktisk? I og med at styreleder også er kjøper?
Noen som kjenner til regelverket ift hva innsidere kan overføre av verdier til seg selv fra et selskap uten aksjonærenes samtykke? Eventuelt kjenner en jurist som er kjent med dette?
Merkelig at de ikke har uttrykt ønske og/eller planer om å hente inn kapital i et åpent marked ....
Kan jo også skje at en eller annen journalist fatter interesse for denne saken og at en gjennom det får litt bedre innsyn i prosessen eller fraværet av denne samt regelverk rundt slike salg til «innsidere».
Noen som kjenner til regelverket ift hva innsidere kan overføre av verdier til seg selv fra et selskap uten aksjonærenes samtykke? Eventuelt kjenner en jurist som er kjent med dette?
Merkelig at de ikke har uttrykt ønske og/eller planer om å hente inn kapital i et åpent marked ....
Kan jo også skje at en eller annen journalist fatter interesse for denne saken og at en gjennom det får litt bedre innsyn i prosessen eller fraværet av denne samt regelverk rundt slike salg til «innsidere».
Philert
10.04.2023 kl 11:58
2006
Jeg kjenner ikke detaljene her, men jeg vil tro at dersom salg av eiendeler er nødvendig, er det i aksjonærenes interesse å selge på et åpent marked. I det minste undersøke om det finnes andre interessenter for å starte en budgivning for å oppnå markedspris.
Gullhaugen
10.04.2023 kl 11:49
2030
Det fantes vel ikke andre muligheter? Var konkurs alternativ 2? Kanskje det var dette som gjorde at TC rømte skuta?
Philert
10.04.2023 kl 11:09
2072
Møyfrid skrev Kamuflert?
Så vidt jeg forstår: er generalforsamlingen øverste myndighet og kan instruere de øvrige selskapsorganer, og den kan omgjøre underordnede organers avgjørelser forutsatt at annet ikke er fastsatt i loven.
elnomi
10.04.2023 kl 09:53
2386
Så Haft og kompani fikk alt nå, omtrent gratis..
Noe han for noen mnd siden ville betale over 1.1.milliarder for ??
En ren svindel er vel et mer dekkende ord?
Eller et kamuflert aksjonærran?
Helt utrolig at dette lar seg gjennomføre.
En ren svindel er vel et mer dekkende ord?
Eller et kamuflert aksjonærran?
Helt utrolig at dette lar seg gjennomføre.
Philert
10.04.2023 kl 07:20
2654
Transaksjonen er åpenbart ikke i aksjonærenes interesse. Det virker som at aksjonærene må begynne å agere. Og til dem som ikke liker styrelederen ... en styreleder sitter bare så lengde eierne ønsker det.
Karolyta1970
09.04.2023 kl 23:12
2880
Som en del av avtalen vil DLTx endre navn og ekstraordinær generalforsamling vil holdes i nær fremtid,skal man bare stemme over og bytte navn? Står som en del av avtalen,hva skjer viss man stemmer nei til og bytte navn,vil da avtalen brytes? De får jo ikke et øre for salget og det er jo penger de trengte,kan ikke finne at de hadde mye rentebærende gjeld heller, så gi bort det som har noe verdi hvordan hjelper det selskapet,må jo hente in penger uansett da salget ikke gir noe penger,i det minste burde de 30 millionene ha kommet med engang og ikke om 5 år,om 5 år har inflasjonen spist om nesten 20% samt at dollaren nå er rekordhøy mot krona som betyr at om 5 år er det nok ikke snakk om mye mindre kroner.
Karolyta1970
09.04.2023 kl 22:54
2931
Haft satt vell i styret i selskapet som gikk fra avtalen som var verd 1,1 milliarder og nå får selskapet hans det så og si gratis,merkelig at nå det var snakk om et salg som var verd mye penger måtte stemmes over på generalforsamlingen men når de gir bort nesten alt så skal man ikke det,er det lov? er det ikke noe aksjonærene kan gjøre?
Gullhaugen
09.04.2023 kl 22:23
2957
Så Haft og kompani fikk alt nå, omtrent gratis..
Legg ne alt om DLTx her. Forurensing.
Inord
09.04.2023 kl 22:13
2944
Filecoin er en ting. Men dette er datasenter, og de er neppe helt uten verdi.
Karolyta1970
09.04.2023 kl 21:51
2975
Ja mye rot,men dltx burde infomert hvorfor kontrakten ble brutt,ikke hørt noe om det,så nå får insider alt uten og betale noe,burde jo ikke vært lov uten at aksjonærene hadde sagt sitt,ville helt sikkert blitt nei og det vet de,hvar jo derfor de ikke ville at aksjonærene skulle stemme over avtalen,ser jo ut som en insider beriker seg på bekostning av alle de andre aksjonærene,burde i det minste hatt en uavhengig verdivudering så lenge det er salg til insidere? Er dette lov?
Aldara
09.04.2023 kl 21:36
2976
Sykt mye rot her!
Antar TC har fucket opp mye her! Burde vært kicket på trynet ut for leeeeeeeeeeenge siden!!
Antar TC har fucket opp mye her! Burde vært kicket på trynet ut for leeeeeeeeeeenge siden!!
Karolyta1970
09.04.2023 kl 21:28
2988
Synes det er rart at det ikke må avgjøres av aksjonærene.de skulle vell også ha latt uavhengige tatt en verdivurdering når det er en insider som tar over?,trodde også mye av lånene var i filecoin?man burde jo også få vite hva som skjedde med den andre dealen,ble jo hevdet at det var dltx som ikke fulgte avtalen men har ikke komme ut noe mere,noen som vet hvor mye dltx har i lån? De har jo ikke fått et øre av denne avtalen,de hadde vell også over 200 000 filecoin? Vet ikke hvor mange de hadde lånt,men er det i hele tatt lov og oveføre alt til insidere uten at man tar det igjennom generalforsamlingen?
Møyfrid
09.04.2023 kl 20:55
3056
Nettopp.
Sirkusdirektør Amundsen har vel vært rimelig klar på det.
Ergo er hva som faktisk er tilbake av assets av største betydning. Og ikke minst hvem som skal trylle med dem.
Roger Lund? Skeptisk.
Men man har jo "Revolution". Nytt format av klokker med påmalte visere?
Sirkusdirektør Amundsen har vel vært rimelig klar på det.
Ergo er hva som faktisk er tilbake av assets av største betydning. Og ikke minst hvem som skal trylle med dem.
Roger Lund? Skeptisk.
Men man har jo "Revolution". Nytt format av klokker med påmalte visere?
Gullhaugen
09.04.2023 kl 20:41
3088
Møyfrid skrev Jeg spurte "Hvilke skall". (Er verdsatt til 20-30 mill?)
Normalt så betales det 25-30 for et tomt børsskall ( før emisjon )om man ønsker rask børsnotering.Men OSE er blitt mye strengere på dette nå. Hva veien blir for DLTX nå er det vel få som vet.
Gullhaugen
09.04.2023 kl 20:16
3102
Møyfrid skrev Hvilke skall?
Historien gjentar seg, her er litt av historien
Hjelpes for et sirkus
https://e24.no/emne/fc3dd2c5-3e1e-4441-8fb9-a79e06eb0ff4/element
Hjelpes for et sirkus
https://e24.no/emne/fc3dd2c5-3e1e-4441-8fb9-a79e06eb0ff4/element
Møyfrid
09.04.2023 kl 20:12
3118
20 år skal kun telles for edrue dager, og de har ikke vært mange.
Anyway, vi får først se hva Barba-Pappa får med seg i snippeskesekken.
Blir investeringene tilbake må han og Davido gjerne ta hele ansamlingen med minere (10 x 386dx) og dra lukt åt helvete for min del.
Aldri vært noe fan av ScamCoin uansett.
Anyway, vi får først se hva Barba-Pappa får med seg i snippeskesekken.
Blir investeringene tilbake må han og Davido gjerne ta hele ansamlingen med minere (10 x 386dx) og dra lukt åt helvete for min del.
Aldri vært noe fan av ScamCoin uansett.
Prøv NHY, yare, elkem, akerbp eller orkla. Ikke akkurat døgnfluer
Rubin
09.04.2023 kl 18:49
3257
Lurer på hvem som vil delta på emisjonen på 30-øre når de ikke har noen plan utover at de trenger penger til å betale lønninger.
Hvem skriver nekrologen? Kanskje Møyfrid som har fulgt selskapet i over 20år?
Hvem skriver nekrologen? Kanskje Møyfrid som har fulgt selskapet i over 20år?
Gullhaugen
09.04.2023 kl 17:48
3353
Ja det er helt sykt. Hvor havner kursen nå. Skallene ligger på 20-30 mill i verdi.
Gullhaugen
09.04.2023 kl 17:48
3354
Ja det er helt sykt. Hvor havner kursen nå. Skallene ligger på 20-30 mill i verdi.
har hatt interesse for mange, men alle var dritt... Havila, sedarill, golden ocean, farstad, sevandrilling, odefjell, endur, solstad, osv.. at noe Norsk er seriøst er tull, har andre ting å gjøre en å sitte på forum. Må over dammen for å finne gode selskaper
Utifra brukerstatestikken din, så virker det som om du BARE har interessert deg i ELE/DLTx..
Det er en haug med seriøse selskaper på Oslo Børs..
At du har valgt KUN drittselskaper, for du stå ansvarlig for selv..
Det er en haug med seriøse selskaper på Oslo Børs..
At du har valgt KUN drittselskaper, for du stå ansvarlig for selv..
Møyfrid skrev Bortsett fra ytterligere dårlig rykte? Fint lite.
siste gang jeg kommer til å kjøpe noe Norsk igjen.. Oslo børs har bare møkka selskaper som driver med systematisk utvanning og svindel..
Hva får DLTx ut av denne avtalen da?? ser ut for vi har blitt robbet... Skal vi bare gi bort miningen og stille kreditt i tillegg?? sykt!
Møyfrid
09.04.2023 kl 16:48
3499
Lånt coin mot coin…
Burde vel snart være ferdig minet, spesielt med «filezcoinz pluzz»
For det er vel ikke en kvart milliard i strømregning.
Det mines jo nærmest gratis, i følge Alkymistene …
Burde vel snart være ferdig minet, spesielt med «filezcoinz pluzz»
For det er vel ikke en kvart milliard i strømregning.
Det mines jo nærmest gratis, i følge Alkymistene …
Møyfrid
09.04.2023 kl 16:45
3507
Njet, kun et ønske om å finne ut whattafuc som skjer.
Ønsker absolutt ikke noen noe vondt.
For øvrig har jeg en liten post selv. Understreker liten, men liker ikke å tape penger mer enn den jevne landsbyidiot.
Jeg skriver landsbyidiot, da det er det jeg tror Hoffa anser menigheten som.
Ønsker absolutt ikke noen noe vondt.
For øvrig har jeg en liten post selv. Understreker liten, men liker ikke å tape penger mer enn den jevne landsbyidiot.
Jeg skriver landsbyidiot, da det er det jeg tror Hoffa anser menigheten som.
Inord
09.04.2023 kl 16:35
3537
En god del ble vel lånt dengang, som Filecoin:
11 august 2021, da var FIL verdt 50-60 USD
DLTx has entered into a Joint Venture (JV) with DSM for the development of a Filecoin (FIL) storage facility where DLTx has invested USD 1 million. Total funding in excess of USD 25 million has been secured through a combination of a lending facility with Genesis and funds contributed through a special purpose vehicle subsidiary. — Approx. USD 20m of FIL tokens secured in a pioneering multi-signature collateral solution with Genesis — Over USD 5m equity contributed to SPV from external investors.
https://www.dltx.com/blog/building-filecoin-infrastructure
11 august 2021, da var FIL verdt 50-60 USD
DLTx has entered into a Joint Venture (JV) with DSM for the development of a Filecoin (FIL) storage facility where DLTx has invested USD 1 million. Total funding in excess of USD 25 million has been secured through a combination of a lending facility with Genesis and funds contributed through a special purpose vehicle subsidiary. — Approx. USD 20m of FIL tokens secured in a pioneering multi-signature collateral solution with Genesis — Over USD 5m equity contributed to SPV from external investors.
https://www.dltx.com/blog/building-filecoin-infrastructure
Aldara
09.04.2023 kl 16:31
3553
Du har veldig mange innlegg her nå Frid.
Litt over gjennomsnittelig interessert?
Litt "gossing" over andres skjebner?
Litt over gjennomsnittelig interessert?
Litt "gossing" over andres skjebner?
Møyfrid
09.04.2023 kl 15:55
2683
For øvrig merkelig at både styret og FT må blandes inn ved kjøp, mens når verdiene skal overføres holder det med å signere på en brukt påskeserviett.
Og mest imponerende er at den midlertidige ceo’n klarte å identifisere krisa og gjennomføre redningsaksjonen på 34 dager…
🤣🤣🤣
Og mest imponerende er at den midlertidige ceo’n klarte å identifisere krisa og gjennomføre redningsaksjonen på 34 dager…
🤣🤣🤣
Møyfrid
09.04.2023 kl 15:37
2727
Slettet brukerskrev påskegget er nå blåst og dekorert. Bare et pyntet tomt skall er igjen..
Anbefaler dem å kjøpe opp boet til Stayclassy.no, få det på børs, og utvikle en Scamcoin. Kan gjerne kalle den det også. Et såpass transparent selskap som DLTx kan like gjerne være ærlig og åpne fra dag en.
påskegget er nå blåst og dekorert.
Bare et pyntet tomt skall er igjen..
Bare et pyntet tomt skall er igjen..
Møyfrid
09.04.2023 kl 15:25
2755
…Og hvor er disse pengene i så fall lånt?
Kan vel ikke bare være bar-regninger og skyldig honorar til Styreleder?
Kan vel ikke bare være bar-regninger og skyldig honorar til Styreleder?
Møyfrid
09.04.2023 kl 15:21
2770
Ser heller ikke hva filecoinskålet har med investeringene i RHDM og BMAQ å gjøre.
Det lukter dritt nå, men jeg sitter ikke på dass.
Det lukter dritt nå, men jeg sitter ikke på dass.
Inord
09.04.2023 kl 15:19
2783
Ja, og hvis gjelden er så stor, så tilsvarer det mangedobling av Filecoin utbyggingen.
Det er bare å se på børsmeldingen du viste til, hva de lånte av FIL for den investeringen
Det er bare å se på børsmeldingen du viste til, hva de lånte av FIL for den investeringen
Møyfrid
09.04.2023 kl 15:02
2820
Gir bort, faktisk.
Noe imaginær gjeld der, men dette er vel lån av coins?
Noe imaginær gjeld der, men dette er vel lån av coins?
Inord
09.04.2023 kl 14:39
2868
Det er ihvertfall forunderlig, som Møyfrid påpeker, for få uker siden doblet de Filecoin mining.
Så er det plutselig bare å gi bort hele røkla?
Så er det plutselig bare å gi bort hele røkla?
elnomi
09.04.2023 kl 13:44
2959
Er aksjonærene her ført bak lyset?
For en utrolig melding og utvikling de siste 12 måneder.
Og kruptomsrkedet er opp mer enn 50% fra bunn.
For en utrolig melding og utvikling de siste 12 måneder.
Og kruptomsrkedet er opp mer enn 50% fra bunn.
Møyfrid
09.04.2023 kl 13:23
2998