$$$PGS$$$ "Oppgradert sov-i-ro-aksje med nye bedre vilkår"👏👏👏
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
04.04.2023 kl 19:47
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
PGS: S&P GLOBAL RATINGS OPPGRADERER RATING TIL "B-"
Oslo (Infront TDN Direkt): S&P Global Ratings oppgraderer PGS' langsiktige utstederkredittrating til "B-" fra "CCC+". Ratingen tas samtidig av "creditwatch", hvor den har vært med positive implikasjoner siden 6. mars.
Det fremgår av en melding tirsdag.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Elg_1
B- er veldig mye bedre en CCC. Dette vil bli lagt merke til.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
oppturen
Og de gamle lånene blir 1% poeng billigere ! 😀
Oslo (Infront TDN Direkt): S&P Global Ratings oppgraderer PGS' langsiktige utstederkredittrating til "B-" fra "CCC+". Ratingen tas samtidig av "creditwatch", hvor den har vært med positive implikasjoner siden 6. mars.
Det fremgår av en melding tirsdag.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Elg_1
B- er veldig mye bedre en CCC. Dette vil bli lagt merke til.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
oppturen
Og de gamle lånene blir 1% poeng billigere ! 😀
Redigert 04.04.2023 kl 19:00
Du må logge inn for å svare
Bare å holde på aksjene om dere ønsker å bli med på reisen. Her vil komme større investorer inn å handle og da blir det fart på sakene. Blir dyrt å komme seg inn igjen senere ift dagens rabatt. Har MPCC reisen friskt i minnet hvor mange hoppet av og gikk glipp av ett betydelig kurshopp fra kr 5-32.
Redigert 29.03.2023 kl 10:05
Livsforandrende Velstandsøkning✅️
Sweetspot
29.03.2023 kl 09:54
3857
Det blir Faberge påskeegg til barna i år samt lav sportsbil til far!
For et år det blir 🚀
For et år det blir 🚀
Okai, det begynner
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊+🌊🌊
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊+🌊🌊
Og da er neste nivå 15 eller 16, og det er det siste tids fartshenting har handlet om. - muliggjøringen av smadringen av 15.
Were going. Og det i det nære bildet🛸
Were going. Og det i det nære bildet🛸
Redigert 29.03.2023 kl 09:39
Våkner folk fra zombietilstanden? Vi har snart 10. Og som predikert og bevist forrige gang, i dette tilfellet er
10 lik 12
🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣+🐣🐣
10 lik 12
🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣+🐣🐣
ALL IN i Tiårets $tooore Cashmaskin? Utbyttekua som hadde noen ultraheldige timer igjen med konkursprising? Thats means BUY all you can. And then find a way - any way - to Buy som more🚀🚀🚀
Redigert 29.03.2023 kl 09:34
At kursen nå ligger på 9 tallet er ingenting annet enn galskap. Kjøpsmulighet Deluxe
Redigert 29.03.2023 kl 09:30
Åpner som vanlig opp på litt volum i åpningen så synker den «oppskriftsmessig» Men tror at kursen ikke lar seg presse så langt nedover den ønsker å gå Nordover tror jeg 😊 Pleier å snu litt utpå jfr. Olje og klima m.m Tror at vi skal opp i dag også🦅🦅🦅🚢🚢💨💨
The Board has adopted a dividend policy whereby it is the intention to distribute 25 to 50
percent of annual net income as dividends over time. The Board has no general authorization
to distribute dividends. Each year’s dividend is decided by the AGM after a proposal from the
Board.
The Company has not distributed dividends in recent years due to a weak market, operating
losses and a need to maintain an adequate liquidity reserve. Going forward, the Company’s
capacity to pay dividends will be assessed by the Board in light of, among other things, the
market outlook and the Company’s equity and funding positions. Since the Company currently
has net interest-bearing debt which is above the targeted level, priority is given to debt
reduction before resuming dividend payments. In addition, the Company is restricted in its main
credit facility from proposing a dividend for 2022 and these agreements require certain
conditions to be fulfilled before the Company may propose a dividend payment.
percent of annual net income as dividends over time. The Board has no general authorization
to distribute dividends. Each year’s dividend is decided by the AGM after a proposal from the
Board.
The Company has not distributed dividends in recent years due to a weak market, operating
losses and a need to maintain an adequate liquidity reserve. Going forward, the Company’s
capacity to pay dividends will be assessed by the Board in light of, among other things, the
market outlook and the Company’s equity and funding positions. Since the Company currently
has net interest-bearing debt which is above the targeted level, priority is given to debt
reduction before resuming dividend payments. In addition, the Company is restricted in its main
credit facility from proposing a dividend for 2022 and these agreements require certain
conditions to be fulfilled before the Company may propose a dividend payment.
25-50% av overskudd rett ut i utbytte når gjeldsgraden er tilfredsstillende. (Måneder unna)
Shorten må dekkes inn - ikke usannsynlig at vi ser/snuser på 10-tallet i ettermiddag.
JHoffa
29.03.2023 kl 09:21
4203
Tenker mer på at PGS sto med -25%, flere andre aksjer hadde også feil informasjon. Er rettet opp hos Finansavisen. men E24 står PGS med - 26% Eqnr med -5,77%.
VantageVolante skrev Kom på newsweb ifjor ihvertfall. https://newsweb.oslobors.no/message/556712
👍🏻😀 Bare å følge med så kommer den nok både der og hjemmeside😃
Leotwin
29.03.2023 kl 09:20
4227
Ser at du kanskje siktet til noe annet. Jeg så bare at pgs var litt ned, og fant det ulogisk😅
Leotwin
29.03.2023 kl 09:16
4354
Tålmodighet. Olje og us futures opp, vix fryktindeks ned.
Pgs: kjøpsmulighet
Pgs: kjøpsmulighet
Tigerberget
4339
Var mye tull de første 10min men funker nå hos meg i hvert fall
Obxserver
4243
VantageVolante skrev Kom på newsweb ifjor ihvertfall. https://newsweb.oslobors.no/message/556712
Hmm.. satser på det kommer tilsvarende melding i snart.
observer009
4253
Ja, ser den, PGS Annual Report 2021.
Redigert 29.03.2023 kl 09:18
JHoffa
29.03.2023 kl 09:15
4266
Hva skjer med børskurser generelt i dag, mye er jo helt på jordet???
VantageVolante
29.03.2023 kl 09:13
4343
Ypperlig!
Obxserver
29.03.2023 kl 09:06
4533
Rapporten skal ligge klar på hjemmesiden til PGS ila dagen, bare å følge med. (Det kommer ingen børsmelding når rapporten er klar.)
Det er sagt mange ganger her inne, men nå tror jeg faktisk at PGS skal starte å klatre jevnt og trutt oppover måned for måned. Her vil nok også komme inn noen større investorer som forhåpentligvis gjør aksjen mindre volatil. Det er også en lysning for børsene generelt i verden som gjør at dette vil gi ett ytterligere "push" oppover for kursen. Tiden vil vise, men dette ser svært lovende ut.
Inne på PGS sin hjemmeside forklares det teknikk og forutsetninger for «ground model» vindmøller. Så det er nok faste møller de har utviklet sin modell til. P Cable system har de utviklet/bruker de for å utføre seismikk (2D data plottes inn i en 3 dim.modell)
Hentet fra PGS sin hjemmeside vedr. Modell:
«Techniques commonly applied in the oil and gas industry could reduce installation costs and decrease the risk of failure, such as the wider use of 3D geophysical data collection, and Ultra-High Resolution (UHR) 3D surveys and P-Cable, to provide high-resolution and improved spatial control. Adoption of P-cable techniques could be particularly attractive to improve site lifecycle management because geophysical data can be (re)collected during windfarm operations, and thereby support decommissioning and repowering plans.»
Et forretningsområde i vekst og forhåpentligvis også inntekstbringende i mange år fremover. Olja i grønt terreng. Kan bli en fin dag i dag også 🚂🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🦅🦅🚢🚢💨💨
Hentet fra PGS sin hjemmeside vedr. Modell:
«Techniques commonly applied in the oil and gas industry could reduce installation costs and decrease the risk of failure, such as the wider use of 3D geophysical data collection, and Ultra-High Resolution (UHR) 3D surveys and P-Cable, to provide high-resolution and improved spatial control. Adoption of P-cable techniques could be particularly attractive to improve site lifecycle management because geophysical data can be (re)collected during windfarm operations, and thereby support decommissioning and repowering plans.»
Et forretningsområde i vekst og forhåpentligvis også inntekstbringende i mange år fremover. Olja i grønt terreng. Kan bli en fin dag i dag også 🚂🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🦅🦅🚢🚢💨💨
Redigert 29.03.2023 kl 08:51
Ja, jeg finner ikke noe tidspunkt for årsrapporten i allefall. Tipper 09:00.
MaxMekker
29.03.2023 kl 08:34
5251
PGS Annual General Meeting is scheduled for April
26, 2023 at 15:00
Kan være dette han mener ??
26, 2023 at 15:00
Kan være dette han mener ??
Tigerberget
29.03.2023 kl 08:26
3499
Slettet brukerskrev Noen som vet når årsrapporten legges ut?
Tipper innen en halvtime
Noen som vet når årsrapporten legges ut?
kongsberg1
29.03.2023 kl 08:08
3751
De kommer til å ha jobb over hode i mange år, da mener jeg mange år. Legge til rette for å finne olja billigst mulig å lagre karbon og følge opp det. PGS er posisjonert for Mega oppgang de neste årene. Som sagt før, forbli long i den mest potente aksjen på OB i dag. God tur oppover 🚀🚀🚀🚀💵💵💵💵
Men jobb kan det bli Portion, mye😀
portion
29.03.2023 kl 08:01
3831
Gjelder nok bare den bunnfaste delen ja,det var den delen jeg siktet til. så langt jeg har forstått er det ikke behov for seismikk på flytende vindmøller
Pgs er bare aktuelle for bunnfaste vindmøller eller?
Her er det to prosjekter, et for flytende og et for bunnfast.
Her er det to prosjekter, et for flytende og et for bunnfast.
portion
29.03.2023 kl 06:45
4477
Her kan det bli mer jobb for PGS
Første utlysning for havvind kommer onsdag
https://e24.no/energi-og-klima/i/xgVv7X/foerste-utlysning-for-havvind-kommer-onsdag
Første utlysning for havvind kommer onsdag
https://e24.no/energi-og-klima/i/xgVv7X/foerste-utlysning-for-havvind-kommer-onsdag
Tigerberget
29.03.2023 kl 06:42
4458
Ny dag, nye muligheter 🥳
💲
💲
💲
🚂💵💵💵💵💵💵💵💵 🏃♀️🏃🏽🏃🏼♂️⛪️
=========================
💲
💲
💲
🚂💵💵💵💵💵💵💵💵 🏃♀️🏃🏽🏃🏼♂️⛪️
=========================
ProxyC
28.03.2023 kl 23:51
5064
Shortmulighetene ligger vel så mye i macro som selskapsspesifikke saker og ting vil jeg tro. Markedet er nervøst. Ganske guffent å lese uttalelsene fra Eitzen i SEB
der det hevdes at en enkelt CDS-trade på DB med en teoretisk margin så lav som NOK 2.5M kan ha vært utløsende årsak for panikksalget på fredag. Liten tue kan velte stort lass.
For PGS sin del er finansieringen nå klar på kort og mellomlang sikt og det må bidra til lavere short-tilbøyeligheter.
Men smeller det til med noe mer macro-negativt så kan man aldri vite.
der det hevdes at en enkelt CDS-trade på DB med en teoretisk margin så lav som NOK 2.5M kan ha vært utløsende årsak for panikksalget på fredag. Liten tue kan velte stort lass.
For PGS sin del er finansieringen nå klar på kort og mellomlang sikt og det må bidra til lavere short-tilbøyeligheter.
Men smeller det til med noe mer macro-negativt så kan man aldri vite.
Se man det ja. Går inn på norskbulls.com skriker PGS BUY i mot
🦬🦬🦬
🦬🦬🦬
Button
28.03.2023 kl 23:24
5148
Her er beste strategi "å sitte stille i båten". Har selv brent meg på å trade Pgs. Forsvant endel tusenlapper, helt unødvendig og dumt gjort av meg.
Ståltro på Pgs fremover. Er førtidspensjonist som skal høste verdier om ca 3 år, da er jeg rik pensjonist, 66 og kan gjøre som jeg vil!😊Bare å holde på aksjene folkens.
Ståltro på Pgs fremover. Er førtidspensjonist som skal høste verdier om ca 3 år, da er jeg rik pensjonist, 66 og kan gjøre som jeg vil!😊Bare å holde på aksjene folkens.
Redigert 28.03.2023 kl 23:44
Som sagt så har nok Rune og Co tatt en god avgjørelse i en litt kaotisk situasjon i en vanskelig periode. De har jo trening fra prene som er gått på litt kaosledelse. Desto viktigere at de landet en avtale og fikk refi på plass. Det er gull verdt nå og videre fremover. Så får vi tåle at det ble litt høyere rente enn forventet. Det strammer seg til nå på lånemarkedet fremover og kapital blir vanskeligere og dyrere å få på plass for mange selskaper som trenger påfyll 🧐 Peggy lever godt med de betingelser som de forhandley seg til i dette klimaet. De vil ha god inntjening som handterer alle lån og kanskje blir det noe til oss Peggyanere også etterhvert. Longsen på 🤑🦅🦅🚢🚢💨💨
Obxserver
28.03.2023 kl 22:35
5522
Oljen får nok kjørt seg enda mer i når vi nå nærmer oss April.
Crude: -6.076M
Cushing: -2.388M
Gasoline: -5.891M
Distillates: +0.548M
Samtidig har NorskBulls PGS som Bull case på forsida.
Crude: -6.076M
Cushing: -2.388M
Gasoline: -5.891M
Distillates: +0.548M
Samtidig har NorskBulls PGS som Bull case på forsida.