$$$PGS$$$ "Oppgradert sov-i-ro-aksje med nye bedre vilkår"👏👏👏
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
04.04.2023 kl 19:47
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
PGS: S&P GLOBAL RATINGS OPPGRADERER RATING TIL "B-"
Oslo (Infront TDN Direkt): S&P Global Ratings oppgraderer PGS' langsiktige utstederkredittrating til "B-" fra "CCC+". Ratingen tas samtidig av "creditwatch", hvor den har vært med positive implikasjoner siden 6. mars.
Det fremgår av en melding tirsdag.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Elg_1
B- er veldig mye bedre en CCC. Dette vil bli lagt merke til.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
oppturen
Og de gamle lånene blir 1% poeng billigere ! 😀
Oslo (Infront TDN Direkt): S&P Global Ratings oppgraderer PGS' langsiktige utstederkredittrating til "B-" fra "CCC+". Ratingen tas samtidig av "creditwatch", hvor den har vært med positive implikasjoner siden 6. mars.
Det fremgår av en melding tirsdag.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Elg_1
B- er veldig mye bedre en CCC. Dette vil bli lagt merke til.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
oppturen
Og de gamle lånene blir 1% poeng billigere ! 😀
Redigert 04.04.2023 kl 19:00
Du må logge inn for å svare
rischioso
24.03.2023 kl 19:37
5058
Det er kun Deutche bank selv som kjenner til den virkelige status - JP Morgan kjenner kun til de talla Deutche bank har gjort tilgjengelige og som de ønsker at andre skal lese så man burde ikke ta alt for god fisk - mao, alt for tidlig å friskmelde noe som helst og aller minst bankvesenet for det er som oftest ingen røyk uten ild ....
rischioso
24.03.2023 kl 19:50
4955
Jeg hevder ingenting ting men maner til forsiktighet for JP Morgan vet heller ikke - de tror og jeg mfl (markedet) tror annerledes - det er noe helt annet enn å vite. Og om det viser seg at Deutche Bank etter hvert kan friskmeldes så kan det slå sprekker i en eller flere andre banker - mao, det er svært usikre tider vi nå beveger oss inn i hvor fundamentet for kapitalismen står for fall - krigen i Ukraina blir for peanøtter regne om vi får en verdensomspennende finanskrise spesielt nå når verdens børser ikke er langt unna ATH - da blir også fallet så veldig mye sterkere ...
Redigert 24.03.2023 kl 19:53
observer009
24.03.2023 kl 19:57
4964
Hva med:
Frankrikes president Emmanuel Macron og Nederlands statsminister Mark Rutte sier det er usannsynlig at eurosonen vil havne i en ny bankkrise og at den europeiske økonomien er mye sterkere nå enn den var for ti år siden.
Tar de feil også?
Frankrikes president Emmanuel Macron og Nederlands statsminister Mark Rutte sier det er usannsynlig at eurosonen vil havne i en ny bankkrise og at den europeiske økonomien er mye sterkere nå enn den var for ti år siden.
Tar de feil også?
Nickhead
24.03.2023 kl 19:59
4969
Krigen i Ukraina blir for peanøtter å regne!!!!!
Skjerpings Ris
Nå snakker du langt forbi din kapasitet!!!!!!
Skjerpings Ris
Nå snakker du langt forbi din kapasitet!!!!!!
Jeg stoler på ekspertene og har nå klart å få frigitt nye midler til noen tusen flere aksjer f.k. mandag. Man kan bare ikke la tidenes kjøpsanleding gå fra en.
VantageVolante
24.03.2023 kl 20:11
4925
-mao alt for tidlig å sykmelde bankvesenet og aller minst snakke som om det er et kvarter igjen til finanskrise.2 for det er forskjell på gløding og detonasjon.
USA i grønt, så der er ihvertfall ikke frykten høyere enn optimismen ikveld. Olja er også ok.
Halve tilværelsen din foregår visst på et fors der man diskuterer en aksje du tidligere idag sa du bare tidvis ville trade, etter ny posisjon i annen aksje.
Hvorfor øser du ut innlegg her da? Er det en fobi? Null annet å bedrive tiden med? Ikke vet jeg, men noe må det jo være.
USA i grønt, så der er ihvertfall ikke frykten høyere enn optimismen ikveld. Olja er også ok.
Halve tilværelsen din foregår visst på et fors der man diskuterer en aksje du tidligere idag sa du bare tidvis ville trade, etter ny posisjon i annen aksje.
Hvorfor øser du ut innlegg her da? Er det en fobi? Null annet å bedrive tiden med? Ikke vet jeg, men noe må det jo være.
rischioso
24.03.2023 kl 20:17
4904
Veldig mye du ikke vet så om du kunne fokusere mindre på det du ikke vet om andre og mer på det du faktisk vet om caset så vil verdien av det du deler bli så mye bedre ...;)
Kam Ping Wogn
24.03.2023 kl 20:18
4900
Helt enig. Er selv fersking i aksjegamet og gikk inn i PGS i desember etter å ha lest/blitt overbevist her på forumet. Fått meg en "wake-up call" nå, at ting ikke alltid bare går på skinner etter å ha vært euforisk i månedsvis over oppgangen. Men har fortsatt sterk tro på at det skal snu!
Takk for info ang Trustly, fant ut av det nå 👌😊
Takk for info ang Trustly, fant ut av det nå 👌😊
VantageVolante
24.03.2023 kl 20:23
4872
Jeg spurte deg jo, om hvorfor du øser ut innlegg her når du selv sa at du kun tidvis vil trade i denne aksjen.
Jo, noe er det jo.
Forøvrig kan jeg jo gjenta meg selv om noe som omhandler dette caset, og det er at havvindkontrakt 170 dager utenfor New York kommer.
Men dette passer neppe agendaen din. Eller jeg kan fortelle deg igjen at ubemannede seismikkskio er utopi. For det trenger du nok en påminnelse om, ref dine påstander om at det må vi jo være obs på. Igår.
Jo, noe er det jo.
Forøvrig kan jeg jo gjenta meg selv om noe som omhandler dette caset, og det er at havvindkontrakt 170 dager utenfor New York kommer.
Men dette passer neppe agendaen din. Eller jeg kan fortelle deg igjen at ubemannede seismikkskio er utopi. For det trenger du nok en påminnelse om, ref dine påstander om at det må vi jo være obs på. Igår.
Redigert 24.03.2023 kl 20:27
Kose
24.03.2023 kl 20:25
4864
Hei folkens!
Ikke la dette bli en arena hvor man kan skrive hva som helst, skjult bak et anonymt navn. Det er egentlig lite imponerende å fremstå kunnskapsrik og reflektert uten å stå til ansvar for hva du mener. Hvis man er i tvil om selve fundamentet for kapitalismen faller, så bør man faktisk heller holde på med noe annet på fritiden. Jeg tar valg ut fra det jeg tror på og holder meg til det. Det jeg tror på nå er oljerelaterte aksjer som er feilprisa basert på fremtidig oppside. I tillegg er jeg fokusert på management. Noen bare fikser det..
Tusen takk til dere som informerer om selskap, marked og bransje.
Masse kunnskapsrike folk innom her. Men kanskje vi kan begrense oss litt på både hausing og baising fremover? Jeg tror på karma…:)
Ikke la dette bli en arena hvor man kan skrive hva som helst, skjult bak et anonymt navn. Det er egentlig lite imponerende å fremstå kunnskapsrik og reflektert uten å stå til ansvar for hva du mener. Hvis man er i tvil om selve fundamentet for kapitalismen faller, så bør man faktisk heller holde på med noe annet på fritiden. Jeg tar valg ut fra det jeg tror på og holder meg til det. Det jeg tror på nå er oljerelaterte aksjer som er feilprisa basert på fremtidig oppside. I tillegg er jeg fokusert på management. Noen bare fikser det..
Tusen takk til dere som informerer om selskap, marked og bransje.
Masse kunnskapsrike folk innom her. Men kanskje vi kan begrense oss litt på både hausing og baising fremover? Jeg tror på karma…:)
rischioso
24.03.2023 kl 20:37
4779
History: Banks are at the heart of capitalism
https://www.ft.com/content/63e4d792-f111-11df-bb17-00144feab49a
https://www.ft.com/content/63e4d792-f111-11df-bb17-00144feab49a
Redigert 24.03.2023 kl 20:39
Her inne er karma shortet😊😂😂😂
PSI- Investor
24.03.2023 kl 21:13
4506
Takk for godt innlegg med konkrete estimater!
Du nevner oppskriving. I regnskapet skjer det neppe (kanskje ikke det du tenkte på heller, men har sett at flere har nevnt oppskriving)
Men det er ikke så farlig.
Man kan og bør legge reelle verdier til grunn uansett hvilke verdier som står i et regnskap. Altså når man som investor skal vurdere.
I regnskapet holder man i veldig liten grad på med å skrive verdier opp og ned etter hvordan markedet for brukte eiendeler endrer seg. Det blir fort bare surr.
Man avskriver etter faste regler.
Som tidligere nevnt, bare tenk på bilen din. Når man skal selge den ser man etter hva de står til på finn. Hva den står til på skatteseddelen er lite relevant. Også innen bil er det jo noen, f eks eldre klassikere, som stiger i verdi. Men man krangler seg ikke til en høyere ligningsverdi av den grunn.
Du nevner oppskriving. I regnskapet skjer det neppe (kanskje ikke det du tenkte på heller, men har sett at flere har nevnt oppskriving)
Men det er ikke så farlig.
Man kan og bør legge reelle verdier til grunn uansett hvilke verdier som står i et regnskap. Altså når man som investor skal vurdere.
I regnskapet holder man i veldig liten grad på med å skrive verdier opp og ned etter hvordan markedet for brukte eiendeler endrer seg. Det blir fort bare surr.
Man avskriver etter faste regler.
Som tidligere nevnt, bare tenk på bilen din. Når man skal selge den ser man etter hva de står til på finn. Hva den står til på skatteseddelen er lite relevant. Også innen bil er det jo noen, f eks eldre klassikere, som stiger i verdi. Men man krangler seg ikke til en høyere ligningsverdi av den grunn.
BIFFogBÆRNÉ
24.03.2023 kl 21:38
4368
Oppgang i usa. Bank krisen ebber ut. Kjenner en stoisk ro i kroppen nå. Og det er FØR jeg har begynt å jekke rakkabaisere
Jeg tror at markedet overordnet er verken skremt eller optimistisk, det er rett og slett forvirret, sier sjef George Ball i Sanders Morris Harris til CNBC om børsutviklingen.
Ikke la deg forvirre!! .
Jeg tror at markedet overordnet er verken skremt eller optimistisk, det er rett og slett forvirret, sier sjef George Ball i Sanders Morris Harris til CNBC om børsutviklingen.
Ikke la deg forvirre!! .
Redigert 24.03.2023 kl 21:39
oppturen
24.03.2023 kl 21:39
4430
Det er litt ulik praksis alt etter hvilke regnskaps regler man bruker. Norsk standard skal ikke verdier skrives opp, men i henhold til IFRS skal omsettelige verdier justeres til markedspris, mener dette står i note 17 i årsregnskapet. 😀
oppturen
24.03.2023 kl 21:41
4439
Kontur skrev Blokk ris Tar for mye plass og tid, ødeleggende
Det har jeg gjordt en stund og det kan anbefales ( senker blodtrykket, da vi ikke er fra samme planet )
KommersK
24.03.2023 kl 21:45
4409
''hausing og baising''
Haussing og baissing, skrives det. Ellers er jeg enig med deg.
Haussing og baissing, skrives det. Ellers er jeg enig med deg.
Thesistulling
24.03.2023 kl 22:44
5702
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
En irsk undersøkelse mente at røde katter kom fra Irland.
Akkurat nå har det vært mye uro i markedet. Det fundamentale for Peggy er akkurat som før. En fin kjøpsanledning i dag om en har troen på sin investering. Det er et stort potensiale i PGS. Uro skjer og nedgang skjer på børsene. Det går opp igjen bare å ha litt lengre perspektiv.
Trustly er en fin greie det går raskt 👍🏻😀
Velkommen i aksjemarkedet og håper du stoler på dine egne valg og lærer. Mange flinke folk å lære av her inne👍🏻😀
Trustly er en fin greie det går raskt 👍🏻😀
Velkommen i aksjemarkedet og håper du stoler på dine egne valg og lærer. Mange flinke folk å lære av her inne👍🏻😀
Redigert 24.03.2023 kl 23:25
Fåfengt å dømme nede fra plane😶🌫️
Vi putter piffi på denh✨️
Nå skal dere se smøret gjør seg✨️
Okai, da var den ak$jen ladet. Release the Ɓeast🦬🦁🦅🐉🐲
Redigert 25.03.2023 kl 00:11
Be tha cool man in da ĥype game ❄️
jaroas50
25.03.2023 kl 00:32
5286
Nå påstår jeg kanskje noe idiotisk, men det er gærningene i Kreml som har skylda for alt dette faenskapet som skjer. Prisstigningen (høy inflasjon)bank -og energikrise er Putins verk. Håper hjertet hans stopper og mannen brenner i helvete.
Redigert 25.03.2023 kl 00:41
Gammeldansk
25.03.2023 kl 00:40
5275
Hei Ris!
Veldig mye jeg ikke vet også....(!)
Skal vi ta helgen og snakkes som venner på mandag?
Veldig mye jeg ikke vet også....(!)
Skal vi ta helgen og snakkes som venner på mandag?
Slettet brukerskrev ✨️Gullfax💰
Psst Brq en større håv✨️
Redigert 25.03.2023 kl 00:42
Kose
25.03.2023 kl 01:59
5224
Jeg syns du er enkel der og jeg tror du er enig. Mitt råd er at du passer på å ikke falle i de enkle fellene:)
Kose
25.03.2023 kl 02:22
5306
Du tenkte sikkert på verbet å hausse? Vi kan jo kjøre et enkelt kurs her inne? Evt. så fortsetter vi med finans.
Kose
25.03.2023 kl 02:27
5301
Slettet brukerskrev Psst Brq en større håv✨️
Nå får i alle fall jeg info om at de større finans miljøene avblåser bankkrisen, og at det er good to go neste uke. Blårøyk denne gangen og kapital flyttes. Noen som tror på fremtiden her?
Har ståltro på fremtiden å angrer som en hund for at jeg ikke kjøpte mer på fredag.
Redigert 25.03.2023 kl 08:44
Shorten har vært smart å utnyttet usikkerheten både til ReFi og markedet. Når vi nærmer oss Q1 og resultatene begynner å komme, samtidig som vi nok vil se flere fine kontraktsmeldinger, så føler jeg meg trygg på en lang og fin opptur hele året. Økning i % som jeg tror nevnes ikke, det kan av mange tolkes som useriøst. Men tror på en meget solid økning utover 2023 i første omgang, tar 1 år av gangen.
Londonmannen
25.03.2023 kl 09:13
4710
Thesistulling skrev En irsk undersøkelse mente at røde katter kom fra Irland.
Ja, og forsker man videre på dette skyldes trolig rødfargen på katter i Irland, at noen overkåte vikinger i sin tid forgrep seg på noen katter i mangel av høvelige kvinnfolk. ;-))
Slettet brukerskrev Har ståltro på fremtiden å angrer som en hund for at jeg ikke kjøpte mer på fredag.
Mye innen aksje handler om å angre. Angre på att kjøpe for lite.mye...Angre på att ikke solgte..att jeg solgte...osv. så hele spillet handler mye om å ANGRE. De skall mye til.for å bli helt 100% fornøyd......god helg 😀
danmark1
25.03.2023 kl 10:04
4447
oppturen skrev Hvem skulle trodd, Deutche Bank og PGS i samme båt.
Det var ikke kun PGS der fik tæsk, det var stort set alle olieaktier. Det var en helt tosset dag, hvor der dybest set ikke var nogen grund til så store fald. Til gengæld ved vi, at det kan løfte sig lige så hurtigt. Så det handler om at sidde stille i båden til vinden har lagt sig.
Slettet brukerskrev Har ståltro på fremtiden å angrer som en hund for at jeg ikke kjøpte mer på fredag.
Samme her. Angrer bittert. Håper på et godt kjøp mandag. Har ståltråd på gid stigning fremover og håper ikke short klarer å ødelegge fremtiden helt.
Om man kunne spå utfallet av alle urolige børsbølger 😊 Økte med litt i går og satset på at det lange bildet og at Dama drar Nordover med hele crewet 😃👍🏻🚢🚢🦅🦅💨💨
PS: Foreløpig ser uroen ut til å avta så da kan «kurvene fylles med Gullflax» til uka …… eller Hvalross var det Gullfaks ….. !? 🦭🦭😀
PS: Foreløpig ser uroen ut til å avta så da kan «kurvene fylles med Gullflax» til uka …… eller Hvalross var det Gullfaks ….. !? 🦭🦭😀
Eller var det "gylflaks". De kaller det så mangt, det som puttes i en hurv.
Uansett. Mandag - 🐣eggetklekkezh
Uansett. Mandag - 🐣eggetklekkezh
Redigert 25.03.2023 kl 10:44
Gylflaks ja de er up an coming, kjemper med pukkellaksen. Felles er at de legger mange egg i en kurv 😂