QEC - Annual / Q - Reports

minsin
QEC 24.03.2023 kl 04:43 52106

Annual 2022 :

Operating & Financial

With three (0.75 net) wells brought on production at Kakwa Central this year, our volumes increased over the last year. The higher volumes also reflect the conversion of the Kakwa North royalty interest into a working interest in the fourth quarter. Higher prices generated adjusted funds flow from operations of $26.3 million. Net of capital investment of $11.6 million in 2022, this resulted in a working capital surplus of $24.5 million. This surplus also includes the refund of $7.7 million in restricted cash from the Quebec Government. Pending a ruling on our claim to have Bill 21 declared invalid, we are segregating these funds internally as we are responsible for reclamation costs under the pre-existing regulations in Quebec.

We only participated in one (0.25 net) of the two (0.50 net) wells drilled by the operator at Kakwa Central this winter. The expected return on our capital for the second well was challenged by lower commodity prices, inflation in well costs and their proposed completion design that might not maximize recoveries. As a result, we expect our production will experience natural declines this year prior to the commencement of the Kakwa North drilling program of up to three (1.5 net) wells late this fall.

Outlook

With our current liquidity, we are well positioned to participate in the proposed drilling at Kakwa North. If the operator drills three (1.5 net) wells, we could see our production materially increase in the second half of next year by over 1,500 boe/d.

We have redoubled our efforts in Quebec. As we follow the legal process, we have met with several European countries on how our project can provide near-zero emissions natural gas delivered through a permitted LNG export facility in Quebec to improve their energy security. We have encouraged them to engage with the Quebec Government on a path forward. We have discussed with Government of Quebec and local business and other groups how our project could be a solution to their energy crisis. Though the timeline and outcome of these initiatives is far from certain, we remain committed to crystallizing value for our discovery. We have also made significant progress with our high impact projects in the Kingdom of Jordan and Utah. Our future is now less dependent on the Quebec Utica.

Highlights
• Strong financial position with a working capital surplus of close to $25 million and an unutilized credit facility of $16 million
• Conversion of royalty interest in Kakwa North farm-in wells add 700 boe/d in the fourth quarter
• Government of Quebec enacts Bill 21 to revoke oil and gas exploration licenses
• Before tax NPV-10% of total proved and probable reserves unchanged at $270 million even with a 10% decrease in volumes to 30 MMBoe
• Average daily production of 1,714 boe/d and adjusted funds flow from operations of $26.3 million

Outlook

With our current liquidity, we are well positioned to participate in the proposed drilling at Kakwa North. If the operator drills three (1.5 net) wells, we could see our production materially increase in the second half of next year by over 1,500 boe/d.

We have redoubled our efforts in Quebec. As we follow the legal process, we have met with several European countries on how our project can provide near-zero emissions natural gas delivered through a permitted LNG export facility in Quebec to improve their energy security. We have encouraged them to engage with the Quebec Government on a path forward. We have discussed with Government of Quebec and local business and other groups how our project could be a solution to their energy crisis. Though the timeline and outcome of these initiatives is far from certain, we remain committed to crystallizing value for our discovery. We have also made significant progress with our high impact projects in the Kingdom of Jordan and Utah. Our future is now less dependent on the Quebec Utica.

https://newsweb.oslobors.no/message/586065
Redigert 10.05.2023 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
25.03.2023 kl 08:48 2966

@tynnidioten, god morgen! Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke er over 4 kr allerede iflg tallknuserene iom at Qec tjente gode penger igjennom hele 2022? Hvorfor skal den plutselig begynne å gå nordover nå uten Quebec? Det blir hintet om at når de rette folkene er ferdig med å lese rapporten ja så kommer den til å gå nordover! Nei jeg mener det helt andre krefter som styrer aksjen og det er det jeg har nevnt til Fjellbris i forrige innlegg, god helg :))
Slettet bruker
25.03.2023 kl 08:09 3003

Det er godt jeg ikke er alene om disse synspunktene.

Uansett - det er Durham som sitter med fasiten for den videre utviklingen.
Redigert 25.03.2023 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
25.03.2023 kl 07:46 3056

@Fjellbris, God morgen, jeg vet jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige men jeg mener at aksjen er styrt ut fra forventninger til hva som skjer i Quebec utvinning/erstatning! Det har jo vist seg gang på gang at selv med knallresultater så går aksjen i rødt ved framleggelse av Q rapporter- årsoppgjør! Ut fra mitt perspektiv når oppdateringer uteblir om hvor vi står i forhold til Bill21 og eventuelt utvinning eller erstatning så går det rett ned selv med knalltall og masse penger på bok1 Jeg tror at Qec ikke er i nærheten av 4-7kr ilp av året bare med gode resultater og flere brønner, jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil men en økning på over 100 til 350% ilp av 9 mnd som er igjen av 2023 selv uten Quebec som er nedskrevet til 0 anser jeg som ikke sannsynlig! Dersom det skulle skje skal jeg være den første til å si Sorry jeg tok feil!! Vi må ikke glemme at Qec er en liten oljemygg med en litt broket historikk og med ikke alt for god troverdighet med en del lovnader og kommentarer i media som har slått uheldig ut for selskapet! Vedr gårsdagens artikkel i Finansavisen med den headline hvor de skriver at ledelsen blir nedringt av bekymrete aksjonærer om ståa i Quebec er kanskje et lite stikk tilbake fra journalister etter hva Jason gikk ut med her fjor at aksjen kan gå bananas!! Uansett jeg sitter rolig og håper vi alle kan smile en dag over en kraftig og varig kursoppgang og gjerne med gode resultater og flere brønner så får Quebec være Lotto kupongen , tvi tvi og god helg Fjellbris :))
googleearth11
25.03.2023 kl 07:23 3069

Nei, den falt fordi fordi olja stupte, som resten av Oslo Børs.
Slettet bruker
24.03.2023 kl 22:44 3238

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Det er aldri pga selskapet (QEC)
Slettet bruker
24.03.2023 kl 22:15 3324

QEC falt fordi det er noe feil med Oslo Børs ?
Fjellbris
24.03.2023 kl 18:47 3638

USA i pluss nå, enig med Tuja og flere, galematias at QEC falt 9% på «lekeplassen Oslo Børs» i dag.

Proof of the pudding vinner til slutt, når menigheten og analytikere får studert tidenes Q4 / QEC år med tidenes overskudd, og der pengene renner inn hver dag enda mer i år, blir det rekyl opp igjen over helgen🚀
Redigert 24.03.2023 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2023 kl 18:14 3736

«Galemattias at kursen falt i dag.«
Uten positiv Quebec-oppdatering var det helt som forventet.
tuja
24.03.2023 kl 18:07 3700

Tar med denne fra xi. Meget interessant:

Dette var den største verdidrivende info IMO:

Plus, taking over the operatorship and 100% equity position of the niche market wax processing project in Utah has opened up an exciting opportunity.
Gjelder raffineri-prosjektet i Utah, som i tidl. skissert prospekt har en NPV (fase 1) på $900 mill, mens dagens MCAP av Qec er C$ 100 mill.
Prosjektet er kjennetegnet av lokalt monopol, samt statstøtte (IRA) og har med det eventyrlønnsomhet. Watch this space!

QEC hadde tidligere kun ca 42% andel gjennom sitt eierskap i Red Leaf, men har nå altså tatt 100% og operatørskap.

Godt jobbet av selskapet. Galemattias at kursen falt i dag.
Peter Sellers
24.03.2023 kl 17:19 3726

@tuja, eller var det som Leif Juster sa: Mot normalt!! :)))
Peter Sellers
24.03.2023 kl 17:11 3731

@tuja, som normalt ved fremleggelse av rapport når det gjelder Qec , egentlig ingen overraskelse, rett ned!! God helg:))
tuja
24.03.2023 kl 16:34 3743

Ned 9% på en god kv.rapport. Mye merkelig på lekeplassen Oslo børs.

God helg
Jensi
24.03.2023 kl 16:33 3707

sjovt at aktien hele tiden handles "lige over" et af mine bud !
bahh - algo styrrer helt vildt på OBX !
Jensi
24.03.2023 kl 16:13 3770

but the chair Macron is sitting on is NOT !
Fire in the streets all over France !
will be intr. to see what happens in the near future
https://www.theguardian.com/world/2023/mar/23/workers-block-paris-airport-terminal-pension-protests-continue-france
Redigert 24.03.2023 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Jensi
24.03.2023 kl 16:10 3742

tja , det var jo et rigtigt godt spørgsmål !
jeg synes den skulle stige men nu er vi jo i OSLO her er du tættest på det vilde vesten - bang bang !
fornuften er forsvundet for længe siden !
Slettet bruker
24.03.2023 kl 16:00 3768

Fravær av positive overraskelser.
(Som mange hadde forventet)
Slettet bruker
24.03.2023 kl 15:47 3638

Fravær av positive overraskelser.
(Som mange hadde forventet)
Redigert 24.03.2023 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2023 kl 15:25 3623

googleearth11 skrev Innlegget er slettet
Min erfaring er at finansanalytikere er den yrkesgruppen som tar mest feil i forhold til lønn og honorarer.

De tar betalt for å påføre kunden tap.
Redigert 24.03.2023 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
24.03.2023 kl 15:05 3682

Ja, du fikk rett vedr. at QEC falt nok en gang etter Q pres.👏👏 Jeg tok nok en gang feil, fornøyd da😀
Forøvrig er jeg ikke bekymret mtp kurs QEC da jeg er langsiktig, kjøpte derfor mer i dag og tror fortsatt på kurs 4-7 innen et år QEC ex Québec og Jordan, ikke minst etter tidenes beste Q4 rapport med stort overskudd, gjeldsfritt samt varsler økt produksjon og da enda større overskudd i år og årene fremover👍
Peter Sellers
24.03.2023 kl 15:01 3693

@ge11, jøss ja du må jaggu poengtere alt og alle som vanlig!! Er du sånn at oppfatter alt og alle dumt ge dersom andre har en annen mening/oppfatning enn deg?? Jeg er da fullstendig klar over hva de besitter uten din belæring igjen!! Vel vel deg om det, ha en fin dag videre. Ps, selv dyktig mennesker tar også feil, bare ta en titt på banksektoren nå, var ikke mange dyktige folk som så den komme!!
Slettet bruker
24.03.2023 kl 14:49 3740

Kan du utdype; «alt er ved det gamle i QEC»?

Forøvrig ligger det en kjøpsordre på 1 mill aksjer på 1.70.
(10k åpent volum)
Redigert 24.03.2023 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
Stock Walker
24.03.2023 kl 14:45 3747

Du har har forstått det helt rett. Qec har ikke operatøransvar og er i lomma på ansvarlig operatør hva produksjon og tidspunkt angår.
Peter Sellers
24.03.2023 kl 14:23 2763

@ge11, ja jeg er fullstendig klar over det ge!! Jeg hadde litt moro med å harselere rundt disse ekspertene og oljespådommene så vil tiden vise hvor rett de får ilp av noen få måneder.....som du skriver alltid med en masse forbehold så da er det jo ikke så vanskelig å bare slenge ut noe så lenge en har back up!! :)))
tuja
24.03.2023 kl 14:09 2832

Olja rekylerer bra etter at Lagarde har uttalt seg om banksystemet i Europa.

ECB'S PRESIDENT LAGARDE TOLD EU LEADERS THERE IS NO TRADE-OFF BETWEEN PRICE STABILITY AND FINANCIAL STABILITY; THE EUROPEAN CENTRAL BANK HAS POWERS TO MANAGE BOTH - EU OFFICIALS.

GERMANY’S CHANCELLOR SCHOLZ: EUROPE'S BANKING SYSTEM IS SECURE.
FRANCE’S PRESIDENT MACRON: EUROPEAN BANKS' FUNDAMENTALS ARE STRONG.
fervex
24.03.2023 kl 13:22 2990

Nordnet har allerede lagt inn tallene, men det ser feil ut og jeg tror de har byttet om Omløpsmidler med Anleggsmidler. Eller er det sånn at anleggsmidlene i Quebec er flyttet over med hensikt?

Er det noen som har lest igjennom hele rapporten og som kan fortelle hva som er riktig?
Peter Sellers
24.03.2023 kl 13:09 3044

@ge11, som Finansavisen skriver nå: Oljeprisen raser....kun et par dager siden så spådde finanseksperten olja opp, for framtiden ta høyde for det motsatte når ekspertene kommer med spådommer :))
googleearth11
24.03.2023 kl 13:08 3043

Ingen grunn til å være bekymra.
Fjellbris
24.03.2023 kl 12:57 3015

P.S. Ja alt er ved det gamle i QEC😂 Og da ny mulighet for å få lastet billig igjen, herlig det da😉
tuja
24.03.2023 kl 12:53 3011

Enig, Søkeren. At noen selger for knapper og glansbilder, kan svi kraftig den dagen det kommer noe positivt fra Quebec. Men uansett, selskapet er nå i en sunn utvikling, med god inntjening, og penger på bok. Så ser på nedsalg som kjøpsanledning. Dette blir knallbra til slutt.
søkeren
24.03.2023 kl 12:46 3038

Det er da noe som er bre; Ingen nye emisjoner i sikte. Heller ingen nye "luftslott". Qec. "trør vannet" og venter på, det til nå umulige; Legault regeringen skal snu og tillate gassutvinning i Quebec.
googleearth11
24.03.2023 kl 12:45 3032

Tror ikke Quebec spiller noen rolle for kursen i dag. I så fall ville langt flere lasta opp, siden Binnion faktisk sier at det blir en løsning om ikke så lenge.
googleearth11
24.03.2023 kl 12:44 3024

Når markedet generelt faller som en stein - i tillegg til at olja stuper, så er det ikke unaturlig at Qec også faller. Om markedet ikke hadde trua, så ville fallet vært LANGT mer markant og med MYE større volum.
Peter Sellers
24.03.2023 kl 12:28 3082

@Fjellbris, som normalt når Qec slipper rapporter, rett ned!! Who cares :)
Peter Sellers
24.03.2023 kl 12:26 3093

@tuja, ser ut som Qec blir rævkjørt nå, ned over 8%!! Spiller egentlig ingen stor rolle for mye vedkommende iom at jeg sitter long men det beviser kanskje at aksjen styres endel med hva som skjer-ikke skjer i Quebec samt hvor stor erstatning eventuelt blir! Virker som at noen har mistet tålmodigheten og bare kastet kortene, vel det er jo mer igjen av dagen så vi får se hvor vi ender etter sluttauksjonen i dag!!
Fjellbris
24.03.2023 kl 12:22 3054

Ser ut som QEC slipper tall på årets dårligste dag på Oslo Børs. Vel, vel jeg har benyttet dagen til å kjøpe 20.000 flere aksjer til rundt 1,75 og er veldig happy med det😀
Pensjon
24.03.2023 kl 12:19 3076

Hei.
Markedet har ikke trua.
Hvorfor skrive innlegg etter innlegg for å motbevise dette?
Det har ingen hensikt og er totalt uinteressesant.
Mvh gammel pensjonist.
googleearth11
24.03.2023 kl 12:09 3128

Nei, da ville kursen vært langt høyere. Finnes ingen dokumentasjon på at jurnalistene har rett.
Slettet bruker
24.03.2023 kl 11:59 3164

QEC forbindes med Quebec.
Ikke unaturlig at journalisten har fokus på denne utviklingen.
tuja
24.03.2023 kl 11:57 3103

https://www.westernstandard.news/business/poll-suggests-more-than-three-quarters-support-greater-role-for-canadian-energy/article_e7dd9684-c97a-11ed-a761-57f7fa20f52f.html

A new online poll commissioned by the Canada Action Coalition, a Calgary-based energy advocacy group, suggests more than three quarters of Canadians support a greater global role for Canadian energy, including LNG.

The survey conducted by Research Co. found 77% “agree Canada has an opportunity to play a key role in enhancing energy security worldwide” while another 68% think Canada should make a greater effort to export more energy overseas, including LNG.

"Our polling feedback suggests Canadians want to be the supplier of choice to meet growing oil and natural gas demand worldwide. As a responsible nation that values its workers, families, and the environment, a strong Canadian presence in the global energy market is vital," said Canada Action founder and chief spokesperson Cody Battershill.
tuja
24.03.2023 kl 11:26 3207

Vel talt. QEC er nå i en meget gunstig posisjon for videre vekst. Kontantbeholdningen øker for hvert kvartal, og en eller annen gang må også Quebec ta ett standpunkt relatert til utvinning kontra erstatning. Tror fortsatt det kommer noe iht den saken inneværende år. Men uansett er prisingen pr i dag i det lave sjiktet. Har kjøpt mere i dag.