Oljemyggen hvor pengene renner inn. Price tarket 25kr.
Ticker: PNOR
Dette er ikke en råd/oppmuntring til å kjøpe PNOR. Men mine tanker om selskapet og hvor grundig underpriset det er.
Antall aksjer 142 356 855
Børsverdi 996 MNOK
Price tarket: 25kr
Risiko: Høy
Avkastning: Potensielt veldig høy.
Det siste halve året leser man: Overskrifter som: "Petronor har nådd produksjonsmål før skjema", "Mer enn doblet resultatet på driften" Pengene renner inn for dette selskapet i stor skala. De blir priset som et meget konservativt verdiselskap, når de er i stor vekst. EBIDTA på nesten en milliard og produksjonen i januar viser 5240 boed. Produksjonen øker raskt og oljeprisen holder seg fortsatt mange ganger over break even. Selskapet har en meget lavt break even og kan derfor tåle langt lavere oljepris enn mange andre. Så overskuddet kan bli vanvittig stort med oljeprisen som er estimert de neste årene. Det at dollaren er så sterk mot NOK er også gull da selskapet for utbetalt i dollar.
Det er saker som usikkert: Generelle makrobilde, krig, operasjon i en del av verden hvor korrupsjon er norm. MEN, dette mener jeg er priset inn i 2.5kr. Uten usikkerheten rundt dette så ville selskapets verdivurdering vært vesentlig høyere.
For oss aksjonærer er det viktig å vende nesen fremover nå som kursen faller, vi ser det er nedgang over hele linja om dagen. Nå sitter Pnor i en sektor som tjener bøtter med penger med en produksjon godt over 5200 fat daglig (som kan stige kraftig fremover) med lav break even.. En oljepris på 75$ så kan man bare la kalkulatoren gå varm. Her er det store underliggende verdier. Produksjonen skal også mange dobles de kommende årene og triggere venter på rekke og rad.
Tar med fra H2 report hvor den siste kan fremheves. Selskapet skal aktivt jobbe med å fremme verdi for aksjonærene.
PetroNor with the financial capacity and
flexibility to:
> Execute organic growth strategy with
re-investment into infill program fully
funded
> Execute transformational and
accretive M&A deals with Congo
production un-leveraged
> Consider other options for
shareholder value
Denne kommer.
Jeg er klar over utfordringene til selskapet, men her mener jeg det er overveiende positive.
Dette er ikke en råd/oppmuntring til å kjøpe PNOR. Men mine tanker om selskapet og hvor grundig underpriset det er.
Antall aksjer 142 356 855
Børsverdi 996 MNOK
Price tarket: 25kr
Risiko: Høy
Avkastning: Potensielt veldig høy.
Det siste halve året leser man: Overskrifter som: "Petronor har nådd produksjonsmål før skjema", "Mer enn doblet resultatet på driften" Pengene renner inn for dette selskapet i stor skala. De blir priset som et meget konservativt verdiselskap, når de er i stor vekst. EBIDTA på nesten en milliard og produksjonen i januar viser 5240 boed. Produksjonen øker raskt og oljeprisen holder seg fortsatt mange ganger over break even. Selskapet har en meget lavt break even og kan derfor tåle langt lavere oljepris enn mange andre. Så overskuddet kan bli vanvittig stort med oljeprisen som er estimert de neste årene. Det at dollaren er så sterk mot NOK er også gull da selskapet for utbetalt i dollar.
Det er saker som usikkert: Generelle makrobilde, krig, operasjon i en del av verden hvor korrupsjon er norm. MEN, dette mener jeg er priset inn i 2.5kr. Uten usikkerheten rundt dette så ville selskapets verdivurdering vært vesentlig høyere.
For oss aksjonærer er det viktig å vende nesen fremover nå som kursen faller, vi ser det er nedgang over hele linja om dagen. Nå sitter Pnor i en sektor som tjener bøtter med penger med en produksjon godt over 5200 fat daglig (som kan stige kraftig fremover) med lav break even.. En oljepris på 75$ så kan man bare la kalkulatoren gå varm. Her er det store underliggende verdier. Produksjonen skal også mange dobles de kommende årene og triggere venter på rekke og rad.
Tar med fra H2 report hvor den siste kan fremheves. Selskapet skal aktivt jobbe med å fremme verdi for aksjonærene.
PetroNor with the financial capacity and
flexibility to:
> Execute organic growth strategy with
re-investment into infill program fully
funded
> Execute transformational and
accretive M&A deals with Congo
production un-leveraged
> Consider other options for
shareholder value
Denne kommer.
Jeg er klar over utfordringene til selskapet, men her mener jeg det er overveiende positive.
Redigert 17.08.2023 kl 16:59
Du må logge inn for å svare
toftos
31.05.2023 kl 12:05
6017
No ligger kursen på 0,7310 og høyeste kjøp på 0,7310, det ligger en ordre på salg 0.74 og 4 stk 50 000 etter på 0,7410-20-40-60. Hvorfor skal det hjelpe når de ordrene ligger der ? De ordrene gjør jo bare at de som kjøper ikke trenger heve budet sitt for de kan kjøpe billig av mm
Fresh Prince
31.05.2023 kl 10:28
6025
tuja skrev Enig. Helt idiotisk hele MM.
MM-ordninger er veldig kjent i bransjen for å være fullstendig tull. Det finnes omtrent ingen aksjer der løsningen har vært gunstig. Ja, det gir noe større volum, men i omtrent alle tilfellene så har det medført at kursen faller ettersom så straks man begynner å ta av kursmessig så legges det ut masse blokker oppover som hindrer videre oppgang. Det er egentlig mer brukt for å "roe ned" aksjonærer, men funker mot sin hensikt
toftos
31.05.2023 kl 10:06
6022
Men sånn som i dette tilfelle, så skjønner eg ikke hva vi aksjonærer skal tjene på at den ligger ut 4 salgsposter under der kursen står bare for å komme nærmere de som selger ? Det endte med at kursen falt tilbake 2%. Kunne den ikke lagt ut kjøpsposter som var nærmere der salgsordrene var ? Eg ser absolutt ingen gevinst for vår del med dette systemet
E Desperados
31.05.2023 kl 09:59
5979
Uten at jeg er noen ekspert på dette så vil jeg tro at MM skal gå i null hva gjelder antall aksjer. Så den legger nok kjøpsposter også innimellom.
toftos
31.05.2023 kl 09:54
5980
Men vil ikke den da bare presse prisen nedover ? Ingen 50 000 på kjøp
E Desperados
31.05.2023 kl 09:48
5981
Postene på 50 000 forsvinner når auksjonen begynner, så ja, det er MM. Hensikten med MM er å redusere gapet mellom kjøp og salg, så når gapet blir for stort så legger den inn salgsposter, eventuelt kjøpsposter for å redusere gapet.
toftos
31.05.2023 kl 09:44
5973
Kursen er i skrivende stund 0.7480, og det ligger 5 poster til salgs fra 0,74 til 0,746. 4 av disse er 50 000 poster som har vært snakk om før her inne. Er det noen som kan bekrefte at det er mm ? I såfall så skjønner eg ikke hva den er god for.
hofa
30.05.2023 kl 16:15
6297
Jeg kan så fortælle dig, at jo længere tid der går, jo mindre har de på de sigtede, og det kan godt tænkes, at de har opgivet at komme videre med sagen, men blot lader den ligge, hvem har travlt med at tabe ansigt. Du kan eventuelt søge aktindsigt.
E Desperados
30.05.2023 kl 16:09
6195
Har sendt mail til IR nå så får vi se om det kommer noe svar/børsmelding om infil programmet.
Nybegynner2
30.05.2023 kl 13:03
6260
Er ikke noe poeng å kontakte henne. Får bare ''ingen kommentar''.
Humlesnurr
30.05.2023 kl 12:19
6298
Er det noen som har kontaktet Førstestatsadvokat Marianne Djupesland, tlf: 911 15 460 for å høre om fremdriften i etterforskningen?
Kvike11
30.05.2023 kl 11:25
6404
kan vi forvente info idag.
Håber også snart at økokrim sagen som skader PNOR enormt,
uden at PNOR har noget med det at gøre,
får sin ende .
Er der ikke en voksen hos økokrim ,
der kan tage en beslutning på denne evige historie, så vi igen kan få kursen op i naturligt leje over nkr 1 - 1,50
Håber også snart at økokrim sagen som skader PNOR enormt,
uden at PNOR har noget med det at gøre,
får sin ende .
Er der ikke en voksen hos økokrim ,
der kan tage en beslutning på denne evige historie, så vi igen kan få kursen op i naturligt leje over nkr 1 - 1,50
E Desperados
30.05.2023 kl 08:31
6575
Ingen info idag. Må tydeligvis leke detektiv på internett selv om man skal få noe tidlig info her.
Fluefiskeren
29.05.2023 kl 14:45
6980
Så får vi se om det blir meldt spud for Aximia (ATWOOD AURORA) i morgen. Synes i hvert fall restart av infillkampanjen bør meldes. Så får vi om den kommer i morgen eller litt senere. Vært på plass nå i 5 dager.
Fresh Prince
28.05.2023 kl 14:16
7080
Nå har det også blitt enighet om gjeldstaket i USA, som har tynget oljeprisen i lang tid nå, så tipper vi ser oljeprisen stige kraftig når markedet åpner. Krysser fingrene for at vi er nærme 100$ ila sommeren:)
Kvike11
28.05.2023 kl 12:13
7107
Bliver meget spændende med Aje, når alt falder på plads.
Tror også olie prisen vil stige kraftigt nu, efter enighed i USA
Det vil selvfølgelig få indflydelse på indtjening i PNOR
og dermed også kursen
Tror også olie prisen vil stige kraftigt nu, efter enighed i USA
Det vil selvfølgelig få indflydelse på indtjening i PNOR
og dermed også kursen
kaedureddfor
27.05.2023 kl 21:23
7089
For all del, ein banal analyse, dog synes eg det er en morsom regneøvelse, når noen påstår at PNOR er undervurdert. Markedsverdien på selskapet er verdien på aksjekapitalen, altså ex gjeld. Nei, eg har null tro på at PNOR er spesielt undervurdert. Ikkje dermed sagt at dei ikkje kan finne millioner av fat et eller anna sted, og at kursen kan hoppe x antall kr på det, men det kan likegodt godt tenkes at oljeprisen faller fremover, sjølv om det kanskje er moment for oppgang på kort sikt. Det kan også tenkes at selskapet burde hatt meir gearing, så at andre selskaper har meir gjeld betyr ikkje så mykje isolert sett..
Fresh Prince
27.05.2023 kl 17:28
6804
Helt barneskolenivå å prøve sammenligne selskap på den måten lol. Tar ikke med betraktning at DNO også for eksempel har over 14 milliarder kroner i gjeld, og Okea med 13,7 milliarder i gjeld. Det er ganske forskjellig fra PNOR sine 74 mill dollar eller hva?
Galv
27.05.2023 kl 08:00
7107
Kaedureddfor
Dette er for enkelt - det er ikke med skatt- royalityavgift-opex-lån i selskap-reserver-hva er bygget opp av verdi til produksjon .
Beklager denne sammenligningen holder ikke. Jeg beklager jeg ikke kan sette opp er bedre rekne stykke til deg med de 3 selskapene opp i mot hverandre. Men kan garantere i Dno og Pnor er det priset inn en stor rabatt pga politisk uro i deres områder.
Dette er for enkelt - det er ikke med skatt- royalityavgift-opex-lån i selskap-reserver-hva er bygget opp av verdi til produksjon .
Beklager denne sammenligningen holder ikke. Jeg beklager jeg ikke kan sette opp er bedre rekne stykke til deg med de 3 selskapene opp i mot hverandre. Men kan garantere i Dno og Pnor er det priset inn en stor rabatt pga politisk uro i deres områder.
Redigert 27.05.2023 kl 08:25
kaedureddfor
27.05.2023 kl 07:32
7054
PNOR er neppe underpriseet. Selskapet verdsettes i dag til ca 1 mrd og produserer 4500-5000 fat dagen. Det skulle tilsei at markedet verdsetter PNOR sine fat til 200.000.
Ser vi på DNO så verdsettes fatene til 116.000. I sistnevnte er det riktignok produksjonsstopp i Kurdistan. Selskapene har ulik risiko, men begge operere inland med betydelig politisk risiko.
OKEA som har sin produksjon i Norge verdsettes til 3,3 mrd og produserer 22.000 fat dagen. Fatene verdsettes til 147000. Ellers har dei fleste oljeselskapene det til felles at aksjeprisen faller med fallende oljepris. PNOR er neppe underpriset.
Ser vi på DNO så verdsettes fatene til 116.000. I sistnevnte er det riktignok produksjonsstopp i Kurdistan. Selskapene har ulik risiko, men begge operere inland med betydelig politisk risiko.
OKEA som har sin produksjon i Norge verdsettes til 3,3 mrd og produserer 22.000 fat dagen. Fatene verdsettes til 147000. Ellers har dei fleste oljeselskapene det til felles at aksjeprisen faller med fallende oljepris. PNOR er neppe underpriset.
Enurson30
26.05.2023 kl 17:47
7210
Ble rølp gitt i mitt førte inlegg ☹️ poenget var at jeg stiller meg bak egf med min andel 0,01%
Enurson30
26.05.2023 kl 17:45
3798
Min tolmodighet er tynnslitt, det er min økonomi også, og min tillit til ledelsen. Alt for lite proaktiv ledelse og lite info blitt etter at PNOR har dratt ut nesten
JUICEitUP
26.05.2023 kl 15:43
4020
Tricky skrev å 0,11 % herfra, mangler 98 mer så.
Jeg har som tidligere nevnt kun en liten studentpost her på 200.000 aksjer, tilsvarende 0,14 promille. Ser mer på dette som et lite lodd som med tid og stunder kanskje kan gi gevinst. Er glad jeg har hatt den tilnærmingen så langt. Selv om vi snakker en mikke mus post vil jeg jo gjerne tjene penger her, tross alt, så derfor forslaget om å lodde stemningen.
ziggy068
26.05.2023 kl 15:06
4143
"Cash and cash equivalents at end of year 14 24,816" side 71 annual report.
Fresh Prince
26.05.2023 kl 13:57
4392
Med tanke på Aje så var vel tanken å bytte ut nåværende FPSO (Front Puffin) med en mer moderne, og i følge marinetraffic som ble oppdatert for et par minutter siden er denne nå vekk fra feltet og plassert i havnen i Lagos. Nå skal de bare drille flere brønner og ikke minst etablere en 30km lang pipeline til fastlandet. Selskapet selv har sagt de satser på FID ila slutten av året, aka alt fra august til desember. En nærliggende trigger her vil være annonsering av gas offtake contracts knyttet til prosjektet, som kan skje når som helst. Her er forøvrig mer info om feltet fra en av de andre eierne som også er børsnotert (pennystock): https://admenergyplc.com/operations/aje-field
https://www.newafricanglobalenergy.com/nigeria/
https://www.eeras.com/oml-113/
Fant også en interessant artikkel fra største aksjonær i PNOR som ble publisert nylig, der han snakker om blant annet AJE. Der bekrefter han også at FPSO nå har blitt byttet ut og at de nå er i ferd med å erstatte med en ny FPSO. Basert på ordlyden ser det også ut som de allerede er i gang med bygging av pipeline og at de er i fremskridende samtaler med offtakers for gassen. Pipeline vil muliggjøre salg av gass til andre land som Togo og Benin også. I samme paragraf der det snakkes om deres investeringer i PNOR sier han også: "We are looking for brownfields in Angola, Nigeria or Congo-Brazzaville where we can take over and apply our EOR expertise to enhance production." Så mulig det blir kjøp av flere felt, men usikkert om det blir gjennom PNOR eller Petromal, men er nærliggende å tro det vil være gjennom førstnevnte ettersom de allerede har lisenser på disse områdene.
Link: https://theenergyyear.com/articles/epc-and-eor-for-adnocs-production-ramp-up/
https://www.newafricanglobalenergy.com/nigeria/
https://www.eeras.com/oml-113/
Fant også en interessant artikkel fra største aksjonær i PNOR som ble publisert nylig, der han snakker om blant annet AJE. Der bekrefter han også at FPSO nå har blitt byttet ut og at de nå er i ferd med å erstatte med en ny FPSO. Basert på ordlyden ser det også ut som de allerede er i gang med bygging av pipeline og at de er i fremskridende samtaler med offtakers for gassen. Pipeline vil muliggjøre salg av gass til andre land som Togo og Benin også. I samme paragraf der det snakkes om deres investeringer i PNOR sier han også: "We are looking for brownfields in Angola, Nigeria or Congo-Brazzaville where we can take over and apply our EOR expertise to enhance production." Så mulig det blir kjøp av flere felt, men usikkert om det blir gjennom PNOR eller Petromal, men er nærliggende å tro det vil være gjennom førstnevnte ettersom de allerede har lisenser på disse områdene.
Link: https://theenergyyear.com/articles/epc-and-eor-for-adnocs-production-ramp-up/
Redigert 26.05.2023 kl 14:08
Helg11
26.05.2023 kl 13:55
4398
Takk for raskt svar.
Nettogjeld = total gjeld minus cash/eq. Dvs. at hvis PetroNor har nettogjeld på 13,8, kan de ikke samtidig være net cash. Total gjeld 38,6 mUSD minus 24,8 i cash gir 13,8 net debt. Ikke avskrekkende i det hele tatt forøvrig, og de bør starte tilbakekjøp lenge før de er net cash.
Ang. Vandji skal de drille ned til dette reservoiret i Q2-23, og er en kjempeoppside hvis man ser på pre-salt funn i Brasil og andre tilsvarende brønner i vest-Afrika.
Nettogjeld = total gjeld minus cash/eq. Dvs. at hvis PetroNor har nettogjeld på 13,8, kan de ikke samtidig være net cash. Total gjeld 38,6 mUSD minus 24,8 i cash gir 13,8 net debt. Ikke avskrekkende i det hele tatt forøvrig, og de bør starte tilbakekjøp lenge før de er net cash.
Ang. Vandji skal de drille ned til dette reservoiret i Q2-23, og er en kjempeoppside hvis man ser på pre-salt funn i Brasil og andre tilsvarende brønner i vest-Afrika.
E Desperados
26.05.2023 kl 13:12
4501
Stort sett enig i det meste du skriver. Med eller uten vilje så sørger selskapet for å gjøre seg så lite attraktivt som mulig. Hadde som du sier ikke kostet dem veldig mye arbeid med å presentere cashflow-estimater og hva man eventuelt gjør med en oljepris på det og det på kvartalspresentasjonene.
Kan bare bidra med 0,1% til et mistillitsforslag, men om det er 99 andre med samme eierandel så kommer man jo opp i 10 % :p
Kan bare bidra med 0,1% til et mistillitsforslag, men om det er 99 andre med samme eierandel så kommer man jo opp i 10 % :p
E Desperados
26.05.2023 kl 13:06
4438
-I H2 2022 presentasjonen så står det veldig enkelt og lesbart på side 4 at cash at bank per 31.12 er 24,8 MUSD og net debt er 13,8 MUSD. Det gir 11 MUSD i net cash
-Alle løftede fat til PNOR er netto justert for royalty/skatt. Dvs at skatt og royalty er allerede fratrukket de 254 009 fatene som var på lager per 31.12. Dette tilsvarer ca 20 MUSD når de ble solgt.
-Tallene jeg la til grunn for infil drillingen er kun de som selskapet har estimert i 2022 i forbindelse med det pågående programmet. Om man ender opp med å f. eks borre mer på funnet i Vandji så er det jo utelukkende positivt og en investering som vil betale seg tilbake ganske raskt.
-Alle løftede fat til PNOR er netto justert for royalty/skatt. Dvs at skatt og royalty er allerede fratrukket de 254 009 fatene som var på lager per 31.12. Dette tilsvarer ca 20 MUSD når de ble solgt.
-Tallene jeg la til grunn for infil drillingen er kun de som selskapet har estimert i 2022 i forbindelse med det pågående programmet. Om man ender opp med å f. eks borre mer på funnet i Vandji så er det jo utelukkende positivt og en investering som vil betale seg tilbake ganske raskt.
tuja
26.05.2023 kl 12:45
4488
Kommer litt kjøpsposter etterhvert. Selskapet som har startet tilbakekjøp?
Fresh Prince
26.05.2023 kl 12:42
4501
Denne saken i Senegal anser jeg (og åpenbart markedet) som tapt, men er likvel interessant å se på ICSID sin statistikk på slike saker. I 48% av tilfellene sider ICSID med investorene sine krav i sin helhet eller delvis, mens de rejecter investorene i 28% av sakene. Tok også en titt på saker innen oil and gas som har blitt filed hos ICSID samtidig som Petronor (da APLC) og det ser ut som ca 50% av sakene nå har blitt konkludert. En sak som handlet om hydrocarbon concessions (aka samme som Petronor sin sak) hadde sin Date of Constitution of Tribunal like etter PNOR og fikk nylig konkludert saken for 2 mnd siden. Med andre ord kommer det sikkert en avgjørelse innen August/September tenker jeg. Alternativt juni, men har mine tvil om det. Hadde vært greit å bli ferdig med den saken nå selv om den er priset til 0 i aksjen. Et kompromiss som PNOR tidligere oppnådde med A4 hadde jo vært sensasjonelt, men tviler sterkt på at det blir tilfellet her med myndighetene som ikke er villige til å forhandle. De har forøvrig tildelt 1 av lisensene til Total allerede, så den er gone uansett.
toftos
26.05.2023 kl 12:23
4580
Eg syntes og det er rart at man ikke starter et tilbakekjøpet program, pr i dag har de 30-40% rabatt på aksjene de printet i forbindelse med rep emisjonen som var på 1.10 Regner ikke med de får kjøpt alle aksjene tilbake, men alt hjelper
Helg11
26.05.2023 kl 12:22
4581
Dette er en bra oversikt, det fundamentale pleier å vinne til slutt.
Noen spørsmål:
- Hvilken side fant du net cash posisjonen? (Evt. hvilke tall du brukte, så vi har riktig utgangspunkt)
- Salgsverdi på lager 31/12, justert for payables som skatt?
- 2024: Har de nevnt at de vil kutte ned på infill drilling dette året? For meg er det spennende om Vandji har et stort reservoir som kan gi mange bbld pr brønn.
Noen spørsmål:
- Hvilken side fant du net cash posisjonen? (Evt. hvilke tall du brukte, så vi har riktig utgangspunkt)
- Salgsverdi på lager 31/12, justert for payables som skatt?
- 2024: Har de nevnt at de vil kutte ned på infill drilling dette året? For meg er det spennende om Vandji har et stort reservoir som kan gi mange bbld pr brønn.
Fresh Prince
26.05.2023 kl 11:43
4703
Ikke dum ide å sende disse forslagene til IR, verdt et forsøk. Plutselig ser man dette inkludert i neste presentasjon, ville gitt bedre visibilitet mtp triggere. ir@petronorep.com
JUICEitUP
26.05.2023 kl 11:37
4736
Saken er vel den at det ikke er noen konkrete oppgaver som de ikke har levert på som lovet. Grunnen til det er at de lover ingen ting. Jeg opplevde PNOR som et fremoverlent selskap før økokrim siktenlsen av Knudsen og Ludviksen, mens situasjonen nå er at de har blitt sugd inn i et svart hull som det ser ut til at de aldri kommer seg ut av. Det kommuniseres nada til markedet og de har til og med kuttet ut kvartalspresentasjoner. Det er det selvfølgelig ingen seriøse selskaper som gjør, i alle fall ikke selskaper som ønsker å fremstå som seriøse i markedet.
Det er nå plenty med mulige meldinger de kunne kommunisert. De kunne skissert en antatt tid på mulige farm-out deals (hvis det er diskusjoner her i det hele tatt da), de kunne skissert en antatt tid på løsning av disputt med Senegal, de kunne kommunisert på situasjonen i Gambia og ikke minst så kunne de laget en presentasjon av AJE - hvilket arbeid som pågår der, hvor langt unna FID de er, hvor mange brønner de seg for seg i første fase osv. De kunne også presentert konkrete planer om utbytte gitt visse kriterier, evt. tilbakekjøp av aksjer for et gitt beløp. Men de evner jo ikke å få til noen ting.
Det er nesten så man burde høre på forumet hvor mange aksjer folk har og sett om man kunne kommet opp i 10% som samlet gruppe. Da kunne vi krevd EOG med forslag om å kaste dagens styre og få satt inn et nytt styre som kunne ansatt en daglig leder som ønsker å få frem verdiene i selskapet. I dag ser det ut til at ledelsen ikke ønsker at verdiene skal synliggjøres i det hele tatt. Det er nesten så man skulle tro at det ligger en agenda bak for å få lavest mulig kurs. Lurer det gjedder i sivet som ønsker å ta selskapet av børs billigst mulig? Jeg tenker at det er i alle fall et valid spørsmål.
Det er nå plenty med mulige meldinger de kunne kommunisert. De kunne skissert en antatt tid på mulige farm-out deals (hvis det er diskusjoner her i det hele tatt da), de kunne skissert en antatt tid på løsning av disputt med Senegal, de kunne kommunisert på situasjonen i Gambia og ikke minst så kunne de laget en presentasjon av AJE - hvilket arbeid som pågår der, hvor langt unna FID de er, hvor mange brønner de seg for seg i første fase osv. De kunne også presentert konkrete planer om utbytte gitt visse kriterier, evt. tilbakekjøp av aksjer for et gitt beløp. Men de evner jo ikke å få til noen ting.
Det er nesten så man burde høre på forumet hvor mange aksjer folk har og sett om man kunne kommet opp i 10% som samlet gruppe. Da kunne vi krevd EOG med forslag om å kaste dagens styre og få satt inn et nytt styre som kunne ansatt en daglig leder som ønsker å få frem verdiene i selskapet. I dag ser det ut til at ledelsen ikke ønsker at verdiene skal synliggjøres i det hele tatt. Det er nesten så man skulle tro at det ligger en agenda bak for å få lavest mulig kurs. Lurer det gjedder i sivet som ønsker å ta selskapet av børs billigst mulig? Jeg tenker at det er i alle fall et valid spørsmål.
Redigert 26.05.2023 kl 11:41
Fluefiskeren
26.05.2023 kl 11:35
4740
Spent på om de melder restarten på infillprogrammet. Det synes jeg de bør gjøre. Kommer nok tidlig til uka. Bra å ha noe konkret å fokusere på.
Hvor blir det egentlig av Senegal? Har de fått sovesyken? Dette skrev Africa Intelligence 3. november i fjor:
«Petronor faces challenging 2023
«The Norwegian-Emirati junior PetroNor has a number of irons in the fire. It is trying to get new partners for its blocs in Gambia and Guinea Bissau and is expecting a ruling in its arbitration case against Senegal in a matter of weeks. »
Matter of weeks betyr vel omtrent « i løpet av noen uker».
Gått mange uker siden da.
https://www.africaintelligence.com/west-africa/2022/11/03/petronor-faces-challenging-2023,109841486-art
Hvor blir det egentlig av Senegal? Har de fått sovesyken? Dette skrev Africa Intelligence 3. november i fjor:
«Petronor faces challenging 2023
«The Norwegian-Emirati junior PetroNor has a number of irons in the fire. It is trying to get new partners for its blocs in Gambia and Guinea Bissau and is expecting a ruling in its arbitration case against Senegal in a matter of weeks. »
Matter of weeks betyr vel omtrent « i løpet av noen uker».
Gått mange uker siden da.
https://www.africaintelligence.com/west-africa/2022/11/03/petronor-faces-challenging-2023,109841486-art