Triggere PHO

Slettet bruker
PHO 29.03.2023 kl 15:36 15158

Da er aksjekursen ca halvert siden Q42022 uten at noen kan gi en god grunn på hvorfor.

Har aksjonærer tatt inn over seg triggerene som er nært forestående i aksjen?

-Nedklassifisering av Skop i USA. Nå er kun Hexvix/Cysview godkjent i kombinasjon med Karl Storz sine skop, mens i europa og norden kan det brukes med hvilken som helst leverandør. Takket være dette har de mye større markedsandel her enn i US. Blir skopene nedklassifisert i US også så vil markedsandel akselere raskt.

-Fase 3 resultater fra Asieris sin Cevira studie. Bare her ligger det milliarder i milepælgodkjenninger, og ukjente antall milliarder i royalties fra salget.

-Asieris er også i gang med å kjøre studier på Hexvix/cysview i Kina.
Almirante
03.05.2023 kl 09:22 5154

Opp 2-3% ene dagen, så ned 2-3% neste dag. Er latterlig hvordan kursutviklingen har vært siden 4Q.
GF idag, og da blir det sikkert gjenvalg og samme "old stuff" som sist. Investering i Photocure er nok årets tabbe fra min side, er enklere å selge sand i Sahara enn å få noe fornuftige oppdateringer fra selskapet.
heilo888
03.05.2023 kl 09:31 5132

Oppdatering på 1Q om èn uke.
peaf
03.05.2023 kl 09:32 5126

Ja vi får vel i alle fall bekreftet at salget av nye Saphirascope går godt. Så får vi håpe Karl Storz kan selge dem selv, da spar vi mye penger. Men jeg er redd Schneider tar æren even for de scope Karl Storz selger. men det viktigaste er vel at salget og bruket øker.
Og det ser vel ut som teorien om at Kina kan ønske seg minst mulig bruk av BCG er trulig, og da kan BLC bli stort der. Og det er royalty som ikke Schneider kan belaste med store kostnader da han ikke styr der, så jeg trot BLC og Hexvix kan bli en suksess der.
peaf
03.05.2023 kl 10:57 5019

Du følger ikke helt med det er to nye til valg i styret, og om en av de representerer flertallet av investorerne sitter han i prinsip med hele makten. Da de kan lage en EGF om han blir nedrøstet i styret og skifte ut de som ikke gjør det som forventes av dem. Så jeg er ganske sikker på at det skjer en hel del som effektiviserer selskapet.

Men det er vel fortsatt Cevira vi venter på, som overgår alt annet som skjer i PHO. Det er uten tvivel en blockbuster ( 1 mrd usd ) når godkjenningen kommer. Kina er stengt i dag og men meldingen kommer når som helst nå. Studien melde inn siste deltakere for nesten 9 månader sen, så den kommer nok snart.
Almirante
03.05.2023 kl 20:17 4872

peaf..hvem av disse er dine disipler?

8. Valg av styremedlemmer
Generalforsamlingen fattet følgende vedtak: The general meeting made the following resolution:
"Følgende personer velges som styremedlemmer:

− Jan H. Egberts, styreleder
− Johanna Holldack, styremedlem
− Malene Brondberg, styremedlem
− Neal Shore, styremedlem
− Dylan Hallerberg, styremedlem

9. Valg av medlemmer til valgkomiteen
Generalforsamlingen fattet følgende vedtak:
"Følgende personer velges som medlemmer av
valgkomiteen:

− Robert Blatt, leder
− Hans Peter Bøhn, medlem
− Lars Viksmoen, medlem

Er vi "doomed" for hele 2023 eller er det lys i enden av tunellen?
heilo888
03.05.2023 kl 23:37 4770

Negativt med Egbert og Brondberg fra Nanov inne i styret!
Hva Malene Brondberg skal tilføre selskapets styre er meg en stor gåte?
Redigert 03.05.2023 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
peaf
04.05.2023 kl 07:07 4697

Nå er vel Malene Brondberg først og fremst økonom som kan gå Schneider i sømmerne uten han kan sparke henne, de andre økonomerne har slutet da de ikke har oppnått noe i styret. Hon kom sent inn i Nano og har inget med forskningen at gjøre, og kan knappest lastes for kolappsen i Nano. Men Egberts valg av CEO i de ulike selskapen har knappest vart vellykked. Men de lærde vel at det er aksjonærerne som bestemmer til syvende og sist.

Nå skall vel Dylan Hallerberg ha snudd flere selskaper til god lønnsomhet, og Malene som vart CFO skall vel vare med og holde koll på den økonomiske biten. Så får vi se om styret går in og forendrer noe i ledelsen, vilket kan vare avgjørende om de skall få lønnsomhet. Vi får se om statusen til selskapet har fått tilbake optimismen blant deltakerne på GF under dagen. Jeg håper og trur det.
heilo888
04.05.2023 kl 07:38 4662

Nei, Malene kan ikke lastes for kollapsen i Nanov, men en mer inkompetent IR, CFO, og CEO er det heldigvis sjeldent man opplever. At hun på noen som helst måte skal styrke styret i Pho er uforståelig! Styreformann Egbert udugelighet så man når det begynte å raknet i Nanov.

Men til tross for et svakt styre har jeg stor tro på at Schneider får skuta på rett kjøl. Han er rette CEO for Photocure.
Redigert 04.05.2023 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Blåmann
04.05.2023 kl 08:47 4580

Det kommer nå mer effektive og mer persontilpassede blærekreftbehandlinger, og det øker behovet for presisjonsdiagnostikk som Hexvix. Det sier Anders Neijber som er medisinsk direktør i det norske biotekselskapet Photocure.

https://www.healthtalk.no/anders-neijber-blaerekreft-cystoskopi/podcast-presisjonsmedisin-oker-behovet-for-presisjonsdiagnostikk/172948
peaf
04.05.2023 kl 09:33 4512

Det er vel ledelsen som lager resultaten og styret som lager ledelsen. Når man da skifter to i styret så er man ikke fornøyd med styrets håndtering av ledelsen,og resultaten som blir stadigt sæmre seier vel sitt. Blir de da bedre med to nye i styret mens ledelsen fortsetter i gamle fotspor, givetvis ikke men styret kan naturligtvis beordre Schneider at kutte kostnader der de mener det er nødvendigt. Eller få in en ryddegutt som renser ut alt som ikke er lønnsomt, det er vel ingen tvivel om at Schneiders aggressive satsning bare har gitt negative utslag hittils.
Men det står alle helt fritt at ha truen på Schneider, men lønnsomt har det bevisligen ikke vart. Jeg er temmligen sikker på at han har kniven på strupen nå. Og er Q1 resultaten dårlige så bør han vare ferdig.
Redigert 04.05.2023 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
heilo888
04.05.2023 kl 12:39 4393

Nei, har ingen tro på at han må gå. På litt lengere sikt vil S. være en god man for Pho.
SomSa
04.05.2023 kl 13:47 4340


Den siste tiden har jeg kjøp en mini post pga kommende fase 3 resultatet og det kan komme når som helst. Hvis resultatene ikke blir god nok og den samme trenden fortsetter er aksjen ikke mer verdt enn søppelbøtte for restavfall.
peaf
04.05.2023 kl 14:55 4273

Ja nå har jo Asieris ingått en samabeidsavtale med Sinopharm som er en verdens største Big Pharma at de skall selge PHO,s produkter i Kina og verden. Jeg antar både mener det er behov for en større salgsorginissasjon en den Asieris kan presentere alene, så sannsynligheten at de regner med at produkterne kommer på markedet er vel meget stor da de vil ha avtalen i havn føre godkjenning.

Men selskapet er priset til 1,4 mrd i dag, men de omsetter for 400 mil. Så om de sparker alt og alle utom de som leverer hex/cys, bør de ha en vinst på drygt 200 mil som forsvarer en verdi på minst 2,5 mrd eller opp 60 % fra i dag. Så søppelbøtte kommentaren får nok stå fra deg. Vi vet at selskapet kan bli førholendevis lønnsomt når eierne bestemmer seg for det.
peaf
05.05.2023 kl 12:04 4104

Norne oppgrader til kjøp det er nok riktigt, men de viktigeste sakerne nevner han ikke da selskapet ikke har informert han. Før det første så kommer styret at se til at det blir kuttet kostnader, som gjør att lønnsomheten blir betydligt større en Norne antyder og trur. Men det store som skjer i Kina nevner han ikke med et ord, med all sikkerhet vet han ikke at Cevira studien var primært ferdig 9 februari og vi venter bare på resultaten. Samt at han har ikke en aning om at Hexvix studien i Kina med 380 deltakere er estimert ferdig med primære endepunkter i august i år.
Cevira blir det største som noensinne er oppfunnet og lagt av ett norskt farmaselskap vid en godkjenning, og den er uten konkurrenter vilket bedder for en enorm suksess.
Og hexvix har potensiale at bli betydligt større i Kina og dermed i store deler av Asia, en de er idag i USA og Europa der Mercks BCG har hatt av tradisjon ett sterkt grep om bladder cancer behandling.
Så tyverr Norne er eran analyse bare en ofullstending beskrivelse om hva som egjentligen venter fremover i selskapet. Det er betydligt mer spennende saker på gang en ni kjenner til.
Redigert 05.05.2023 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
sokaratest
05.05.2023 kl 15:07 4028

Strategien til PHO er jo veldig tydelig og korrekt; de kommenterer ikke forhold som de ikke har kontroll over - Asieris og utviklingen i Kina ligger utenfor deres kontroll og blir derfor ikke kommentert.

Redigert 05.05.2023 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
05.05.2023 kl 15:23 4005

Tja, for å påsto sånne ting så må man kunne hva som finnes fra før av og deretter bør man prøve å evaluere suksess rate, du kan kanskje bruke generell nytteverdi+ salg til å måle dette.

Så hva vet du om norske oppfinnelser innen medisin/farmasi ?

"det største som noensinne er oppfunnet og lagt av ett norskt farmaselskap vid en godkjenning, og den er uten"
Redigert 05.05.2023 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Burobeng
05.05.2023 kl 15:29 3992

Mener du at det ikke hadde vært riktig av selskapet å informere om potensialet ved en godkjenning?
peaf
05.05.2023 kl 16:14 3954

Ja nå vet jo PHO når siste pasient vart inkludert i Cevira studien, og må vel ane at det skjer noe etterhånd. Til eksempel at det kommer resultater med tiden, de kan naturligtvis ikke seie når. Men de kan fokusere på den fakta de har og hva man kan forvente om studien er en suksess. Når det gjeller Hexvix så står de som sponsor i clinical trail og har all tillgjenglige resultater som er og kan pressemelde det som står i clinical trail. Det er faktisk en allmen informasjon før alle hva som føregår i studien og skall vare så korrekt som muligt.

Og til winter så er det min mening om hva Cevira kan bli som medisin i en av store folkesykdommerne i verden, men bevisen får vi nok vente med til de er på plats.
dreamliner
05.05.2023 kl 17:13 3907

Må si at du har en fantastisk tro på Cevira. Fallhøyden for deg blir jo veldig høy hvis det ikke blir suksess, men jeg håper du får rett.
Burobeng
05.05.2023 kl 22:07 3777

Fallhøyden er nok høy når det gjelder anseelse i forhold til dømmekraft, men neppe økonomisk ettersom selskapet er priset som om Cevira ikke eksisterer og blålys aldri vil ta av.
peaf
06.05.2023 kl 04:49 3680

Jeg er jo ikke alene Asieris er jo enda større optimist en meg. De har trots alt brukt mye penger hittils på studier og forberedelser for salg rundt om i verden. Fase 2 resultaten var uten tvivel og meget lovende, og med en grundig gjenomgang av dem besløt Asieris seg for at gå direkte på en global studie. Fast planen var at bare kjøre en studie i Kina først og begrense kostnaderne vid et eventuellt misslykkande. Og Asieris satsning på Cevira har vekkt stor anerkjennelse hos den medisinske eksperttisen i Kina, som har tildelt dem utmerkelser og priser som innovativt selskap.

De går og høyt ut på banen og kaller det for et av deres to kjerneprodukter, så fallhøyden er nok betydligt større for Asieris.
Og som sagt avtalen med Sinopharm som komt til når de vart kjent med resultaten fra første delen av studien får meg at tru at Asieris har behov for en betydligt større salgsorginissasjon omgående en de selv kan stable på beina.

Det som taler imot som HPV vaksinen som hadde en enorm fokus når fase 2 studien blev utførd, og ledde til at ingen ville satse på Cevira da har jo vist seg bare vare effektiv på de yngste. Og er en bristvare samt relativt dyr om alle skall vaksineres.
Jeg skall ikke dra det lengre, men det finns mange gode argumenter for hvorfor Cevira kommer at bli en kjempe suksess vid godkjenning. Hestdal såg dem og, men styret valde at satse på Cysview først og prøve finne en partner til Cevira.

Det er sjelden en fase 3 studie feiler når fase 2 resultaten er så gode, men det er en orsak hvorfor de må ha en fase 3 studie og det er for at vare helt sikkre på at resultaten forteller sanningen. Vi får fasit snart så får vi se åt vilket håll vi faller ???????
dreamliner
06.05.2023 kl 13:13 3544

Ok, tenkte å spørre deg om hvorfor du mente at ingen var interessert i Cevira etter de gode resultatene i Fase 2, men ser at du har gitt en grunn for det. Vi får krysse fingrene.
JosefK
06.05.2023 kl 13:37 3523


Jeg tror jeg vet svaret på det. Grunnen er at Hestdal gikk ut kraftig med at dette er en blockbuster. Det var det ingen som kjøpte. Ingen. Hestdal måtte ut og en ny ceo inn før Pho var i stand til å finne interessenter. I retrospekt var det nok overmotet som forhindret tidligere salg av Cevira. Bare de årene siden fase 2 har kostet 5 mrd dollar med patentbeskyttelse om Hestdal er til å stole på.

Den enklere og mest naturlige forklaringen er at her har man forsøkt å overselge produktet.
Hayen
06.05.2023 kl 14:35 3489

"ingen var interessert i Cevira etter de gode resultatene i Fase 2"
Det var flere interesserte, men Hestdal fant ingen av de "bra nok".
Litt som mødre som alltid finner noe å pirke på hos vordende svigerdatter.
peaf
06.05.2023 kl 14:55 3465

Ja nå starte samtalen med Asieris våren 2018 enligt selskapet mens Hestdal var CEO og Schneider var aldri involvert i dem og hadde ingen erfarenhet av den typen forhandlinger da han aldri vart CEO før en han begynte i PHO.
JosefK
06.05.2023 kl 17:33 3377


Men han har business sense til å få hamret avtalen. I mellomtiden har Cevira råtnet mens hestdals angivelige milliarder har gått opp i røyk. Hvis det er noen som tror hestdal fremdeles så må de også tro at big pharma, herunder Asieris lar 5 milliarder dollar gå opp i røyk. Det gjør de selvfølgelig ikke. For enten lyver hestdal eller så er det ingen i big pharma som eier business sense.
peaf
07.05.2023 kl 06:15 3230

Ja du har skrytt over Schneider mange ganger, men fakta viser at alt han tar tak i ender bare med større tap. Og at Cevira ikke har komt på markedet før innebær ikke at de har tapt de inntekterne men skjøve de frem i tid, da de som regel får forlengt patentet til de hatt produktet på markedet i 15 år. Og igjen når Cevira fase 2B resultaten kom var instillingen at det bare var at gi alle HPV vaksine så var problemet løst, men senere kom det frem at alle som reden hadde viruset i kroppen hjalp det ikke med vaksine. Og hvem satser på en terapuetisk medisin som virker på en sykdom som i praksis stod for dørren til at bli utrotet.

Jeg skall ikke gå i detalj men det er bare at lese hvor mye vaksinen har redusert HSIL og LSIL frem til i dag, så ser man at behovet for en terapuetisk medisin er enorm. At ikke Big Pharma klarte at se utvikklingen av vaksineringen er ikke merkelig, det gjorde ikke forskerne eller den medisinske eksperttisen heller. Og nå har vaksineringsgraden sunkit fra 88 % til 63 % av de yngste da skepsisen til vaksiner har økt.

Vi skall ikke gjøre samme feil som Edison med sin betalte og dikterte analyse fra PHO gjorde straks etter avtalen var signert. De skrev at de gav Asieris muligheten at lykkes i Kina med 40 % og i USA/EU med 20 %, og begrunne det med økonomiske og medisinske resurser. Den uttalelsen har jo verkeligen blitt gjort til skamme, og viser hva Schneiders bidrag har vart i avtalen.

Nå for vi se om kineserne gjenom Asieris og senere kinesisk Big Pharma i form av Sinopharm har vart smartere en US Big Pharma. Da for vi og vite om Hestdal sine spådommer om Cevira potensialet er korrekt. En milliard usd bare i USA og Europa og nå har det tilkommet like mye til i Kina og sen resten av verden bør og bli noe liknande. Og som sagt bedre sent en aldri. Men inget er helt sikkert for det er der.
dreamliner
07.05.2023 kl 10:17 3123

Norne mener at Cevira er verdt 33 kroner per aksje ved 100% sannsynlighet for godkjenning. I kursmålet deres på 85 kroner har de kun inkludert 13 kroner pga 50/25% sannsynlighet for godkjenning i Kina/USA. Ved full godkjenning forutsetter de en «peak market penetration» på 9% i USA og 3% i Kina. Jeg synes kanskje at 3% er veldig lavt. De estimerer at behandlingen vil koste $800 per år i USA/EU og $266 i Kina. Pasient populasjonen mener de er 1 million i USA/Eu og 7-14 millioner i Kina. Jeg så at Asieres selv opererer med en pasient populasjon på 2,1 millioner i Kina for HSIL. Jeg vet ikke hvor Norne har 7-14 millioner fra? På verdens basis sier Asieres at det er 16 millioner pasienter med HSIL.

Hvis vi gjør et enklere regnestykke og sier 1 mill pasienter per år til gjennomsnitt $500 per behandling, så får vi et salg på $500 mill. Med 15% royalties blir det $75 mill til Photocure eller ca. 780 millioner per år. Da snakker vi om helt andre og mye høyere verdier per aksje.
Redigert 07.05.2023 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
peaf
07.05.2023 kl 12:07 3050

Ja det minner jo om den analysen som Edison kom med etter avtalen var signert. Og om det er samme kilde nemligen PHO så forstår jeg hva de skriver. Men 50/25 % sannsynlighet for godkjenning i Kina/USA. Hvor har de det i fra, nå er det en global studie som er lagt med de kriterier som kreves for en global godkjenning. Så den blir nok godkjent overalt, eller ikke alls. Og prisen på behandlingen er det ingen som vet, men den gang var det sagt 1000 usd i USA/EU og 500 usd i Kina. Og bruken av behandlingen som PHO estimerte vid avtalen var basert på de 5 % som ikke blev frisk fra hpv infeksjonen av seg selv, og er bare tull det gjeller at behandle dem innen de kommer så langt. Denne analysen er bare noe makkverk presis som Edisons med gamle estimater fra PHO.

Det er garantert ikke tall eller informasjon fra Asieris som de er basert på, og har null verdi i mine øyner. LSIL og HSIL er en kjønssykdom som alle vil kvitt så fort som muligt, og det ende som kan påskynde prosessen og få dem frisk fortes muligt er Cevira. At Norne ikke begriper det beror på at de forstår ikke problemet eller de store besparinger helsevesenet gjør når pasienterne ikke må komme tilbake til stadige kontroller med biopsi.
Redigert 07.05.2023 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
heilo888
07.05.2023 kl 14:12 2978

Med en så lav enhetspris pr. behandling og bare 15% av dette til Pho må man opp i et betydelig antall pasienter før det blir mer en smuler tilbake på bunnlinja.

Mulig man kan komme opp i 1 mill behandlinger pr. år, men vi vet av erfaring hvor utrolig lang tid det tar før et nytt legemiddel får etablert seg og oppnår en brukbar kvantitet uansett kvalitet på produktet. Og basert på Asieres tall synes så mye som 1 mill, pasienter pr, år å være ganske så urealistisk.

Da har jeg mer tro på at det løsner for for Hexvix/Cysview enn at Cevira vil bidra med noe av betydning i overskuelig fremtid.
Redigert 07.05.2023 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
peaf
08.05.2023 kl 10:48 2684

Dette blir bare synsing, men for det første så er det bare 10 % opp til 500 mil usd. Og en inntekt på drygt 500 mil til PHO, vilket borde løfte kursen vesentligt. Men det er et opløjd marked der det er ingen som vet potensialet for en ny medisin da det ikke eksisterer noen der idag. Men det er en sykdom som obehandlet kan bli langvarig og plagsom, samt lede til kreft i 5 % av fallen. Den er dessutom meget smittsom og dreper sexlivet til folk. Da kan man spørre seg om medisinen er noe HSIL pasienter kommer at etterspørre. Svaret bør seie seg selv finns det en medisin som hjelper der og da samt reduserer risken for at celleforandringerne utvikkles til kreft, så vil jeg se den gynekolog som nekter pasienten den.

Og blir Cevira godkjent med like gode resultater som i fase 2 studien er det en verdens sensasjon som havner i media verden over, da det er en meget sterk etterspørsel for en medisink behandling som er så godt som uten bivirkninger. Cevira kommer at selge seg selv da prisen på behandlingen er overkommlig for de fleste land i verden. Og hva blir besparingen for samfunnet i reduserte krefttillfeller og betydligt mindre smittespridning vid kortere sykdomsførløp og betydligt mindre återbesøk. Ingen vet svaret på det idag før Cevira har vart på markedet et tag så de får stattestikk. Men logikken er der at jo fler som blir fortare frisk må det ha en positiv innverknad på totalen i sykdommen.

Så er spørsmålet gjør gynekologer en større og dyrere undersøkelse før at bedømme behovet for en Cevira behandling som da gir en større totalkostnad, eller gir de dem bare Cevira og ser om celleforendringerne er borte etter 3 mnd som var tilfellet hos 95 % i fase 2 resultatet. De gir dem i alle fall inget annet for det finns ikke.
Og av de 16 mil som Asieris estimerer har HSIL på verdensbasis vart år, så bor minst 10 mil i land som har økonomi til at gi sine innbyggere behandlingen uten problem. Asieris har aldri nevnt noen tall eller potensiale for fremtide inntekter om og når Cevira muligens blir godkjent.

Den ende kjente som jeg vet er Hestdal sin spådom om blockbuster potensiale i USA/EU. Men Norne sitt utspill om 50/25 % sjanse for Cevira godkjenning i Kina og USA faller på sin egen orimlighet. Mener de at det er dobbelt så lett at få en medisin godkjent i Kina, men endå bare gir den 50 % sjanse. Man undrer jo om det er Asieris sin kompetanse at få produktet på markedet de bedømmer, eller om de mener PHO har blåst opp fase 2 resultaten og produktet ikke er godt nok til mer en 25 % sjanse for en godkjenning i USA. Men som jeg leser det er det nok kompetansen til Norne som mangler.
Jeg mener man skall se bort fra alt støy. Trur man HSIL pasienter vil bli fortes muligt frisk så har man svaret på bruk og potensiale.
Og godkjenningen er like før det har Asieris indirekte vist gjenom anerkjennelser og planer samt beskrivelse av viktigheten av produktet.


Almirante
08.05.2023 kl 13:10 2552

3% opp idag, og 3% ned imorgen. Same old same old.
Frem til Hexvix er godkjent så er vi langt nede,
Almirante
09.05.2023 kl 11:07 2259

Predicted correct, ned 2-3%, tragisk.
peaf
09.05.2023 kl 11:24 2226

I morgen er det to saker som jeg mener er truligt at det skjer på Q rapporten. Den ene er at resultaten er vesentligt bedre en Q4 resultaten, eller at det kommer en beskjed fra styret om at de skall kutte kostnader. Det kan ikke fortsette i samme fotspor i all evighet. Men begge bør gi ett positivt utslag på kursen, og Schneiders skjebne er nok og noe som blir avgjort i morgen.
Almirante
09.05.2023 kl 11:35 2196

Sorry Peaf, er en fin ønsketenkning, men skjer ingenting imorgen. Q1 blir så-som-så og din gode venn Schneider sitter trygt. Du spekulerte tidligere at hans dager var talte ved GF, men ingenting skjedde. Photocure minner meg mer og mer om Thinfilm, masse patenter, store visjoner, skal erobre verden med nisje-produkter, mens pengekrana lekker. Det som kan være en redning, er hvis Asieris tar et jafs av Photocure, eller kjøper opp selskapet. Men det er vel bare en ønsketenkning.
heilo888
10.05.2023 kl 08:32 1946

Overaskende sterk Q1-rapport fra Photocure!

Oslo, May 10, 2023: Ultimovacs ASA ("Ultimovacs") (OSE ULTI), a clinical-stage
biotechnology leader in novel immunotherapeutic cancer vaccines, announces its
first quarter 2023 results today.

First Quarter 2023 Highlights

* Ultimovacs is well prepared for the data readout from the first two
randomized UV1 Phase II studies in malignant melanoma (INITIUM) and
metastatic pleural mesothelioma (NIPU).
* Data from the INITIUM study were previously expected during the first half
of 2023, based on historical timelines for the disease progression and
standard of care treatment. In April, Ultimovacs announced that it is taking
longer than anticipated for the 156 patients in the INITIUM trial to
experience disease progression. This is positive for the patients and
guidance for readout was extended to the second half of 2023 from first
half.
* Enrollment of 118 patients in the NIPU trial was completed in January 2023.
Topline data continues to be expected during the first half of 2023.
* Enrollment in the randomized Phase II study in head and neck cancer (FOCUS)
is on track and has reached 80%, with 61 out of 75 the patients recruited.
* Ultimovacs received from the European Patent Office a Notice of Intention to
Grant a patent on UV1 in combination with checkpoint inhibitors, a
counterpart to the U.S. patent granted last year.
* Ultimovacs continues to expect that the current cash resources will support
operations until mid-2024, based on current programs. The extension of
timeline for INITIUM topline readout has limited financial impact for
Ultimovacs.

Carlos de Sousa, CEO of Ultimovacs, says:

"In the first quarter of 2023, Ultimovacs made overall good progress with our
ambitious Phase II clinical program to assess the universal cancer vaccine UV1
in a broad range of indications. Patients participating in the INITIUM study in
malignant melanoma are taking longer than anticipated to experience disease
progression when comparing with historical data. Although we have not yet
received the trial data, we are optimistic and encouraged by this positive
development for the patients. We now expect to announce the topline results from
INITIUM in the second half of 2023. The NIPU trial in metastatic pleural
mesothelioma completed enrollment in January this year, and we continue to
expect results in this first half of 2023. Enrollment in the FOCUS study in head
and neck cancer is on track, and we expect results in first half of next year.
With three sets of data from randomized, comparative Phase II trials expected
within a year, we are looking forward to an exciting time ahead as these data
will provide important direction on the best path forward towards regulatory
approval."

Update on UV1 Phase II Clinical Development Program

* INITIUM (malignant melanoma): Enrollment was completed in July 2022 with a
total of 156 patients. Readout expected H2 2023.
* NIPU (metastatic pleural mesothelioma): Enrollment was completed in January
2023 with a total of 118 patients. Readout expected H1 2023.
* FOCUS (head and neck cancer): 61 out of 75 patients have been enrolled to
date, up from 50 as of the previous quarterly report. Readout expected H1
2024.
* DOVACC (ovarian cancer): 24 out of 184 patients have been enrolled to date,
up from 17 as of the previous quarterly report. Readout expected H2 2024.
* LUNGVAC (non-small cell lung cancer): 7 out of 138 patients have been
enrolled to date, up from 2 as of the previous quarterly report. 3 patients
treated with pembrolizumab prior to the change in reimbursement, will be
maintained as a separate sub-group in the trial. Readout expected H2 2025.

First Quarter 2023 Financial Results

* Total operating expenses amounted to MNOK 50.8 in Q1 2023, and total loss
was MNOK 34.1 for the period.
* Net negative cash flow from operations was MNOK 36.6 in Q1 2023, and net
decrease in cash and cash equivalents, not including currency effects, was
MNOK 34.0. Cash and cash equivalents amounted to MNOK 405.5 as per 31 March
2023.

The quarterly report and presentation will be published at 08:00 CET on 10 May
2023 and will be publicly available at the Ultimovacs webpage. The presentation
by the company's management team can be followed as a live webcast
(https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230510_8) at 14:00
CET today, 10 May 2023. The presentation will be held in English and questions
can be submitted throughout the event. The presentation is scheduled to conclude
at 14:55 CET.

For further information, please see www.ultimovacs.com or contact:

Carlos de Sousa, CEO
Email: carlos.desousa@ultimovacs.com
Phone: +47 908 92507

Hans Vassgård Eid, CFO
Email: hans.eid@ultimovacs.com
Phone: +47 482 48632

Anne Worsøe, Head of Investor Relations
Email: anne.worsoe@ultimovacs.com
Phone: +47 906 86815

About Ultimovacs
Ultimovacs is a clinical-stage biotechnology leader in novel immunotherapeutic
cancer vaccines with broad applicability. Ultimovacs' lead cancer vaccine
candidate UV1 is directed against human telomerase (hTERT) an antigen which is
present in 85-90% of cancers in all stages of tumor growth. A broad clinical
program, with Phase II trials in five cancer indications enrolling more than
670 patients, aims to demonstrate UV1's impact in combination with other
immunotherapies in multiple cancer types expressing telomerase and where
patients have unmet medical needs. UV1 is universal, off-the-shelf and easy to
use, and is a patented technology owned by Ultimovacs.

In addition, Ultimovacs' adjuvant platform, based on the proprietary Tetanus-
Epitope-Targeting (TET) technology, combines tumor-specific peptides and
adjuvant in the same molecule and is in Phase I clinical development.

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to Section
5-12 in the Norwegian Securities Trading Act.

This stock exchange announcement was published by Joachim Midttun, Finance
Manager at Ultimovacs ASA, on May 10, 2023 at 08:00 CET.
SørenE
10.05.2023 kl 08:45 1904

Hej H888

Hvad med en anden tråd !!!! —- dette er ikke en Ultimovax tråd !!

Dansken
Redigert 10.05.2023 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Blåmann
10.05.2023 kl 08:49 1882

Enig. Lag en ny tråd eller bruk min. Fritt for alle...