RECSI - Markedsmanipulasjon !

MikkeMus
RECSI 29.03.2023 kl 17:33 11282

Vi er mange som reagerte pÄ at RECSI over en lengre periode tidligere i vinter falt markant i sluttauksjonen. Kursen kunne eksempelvis ha stÄtt solid i grÞnt gjennom hele dagen, for deretter Ä falle markant - og slutte i rÞdt i lÞpet av noen fÄ minutter i sluttauksjonen. Dette pÄgikk over lengre tid

Jeg ser at dette brevet fra Finanstilsynet, datert 20 mars, er lagt ut av brukerprofil «BÞrs22» pÄ en annen RECSI-trÄd. Jeg mener imidlertid at saken er sÄpass viktig for mange av oss som er aksjonÊrer - sÄ jeg oppretter derfor denne trÄden.

I brevet fra Finanstilsynet, sÄ stÄr det at handlene som her er undersÞkt er relatert til tidsrommet 1 mars 2021 til 1 desember 2022. MEN, hva med de mange merkelige handlene som har skjedde i sluttauksjonen etter denne tid ?? ... Mener Ä huske noen mente det handlet om en spesifikk aktÞr?

HĂ„per noen som har konkrete observasjoner relatert til saken, kan komme med utfyllende kommentarer.

NB. Det er svÊrt sannsynlig at denne markedsmanipulasjonen kan ha hatt negative konsekvenser for mange smÄinvestorer og kortsiktige spekulanter.

https://www.finanstilsynet.no/contentassets/b87b16575dca4293a97e179f527ca50a/vedtak-om-ileggelse-av-overtredelsesgebyr.pdf

Redigert 29.03.2023 kl 17:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
BĂžrs22
29.03.2023 kl 17:35 8117

Les denne, enklere Ä forstÄ da.
Bullmarked
29.03.2023 kl 17:52 8047

Det er samme kar som manipulerte Funcom nĂŠrmest alene for noen Ă„r siden. Var helt ville tilstander den gang. To svĂŠre kontoer som gikk i nesten null mot hverandre hver dag. Lettere Ă„ se den gang de viste meglerhus med volum per dag. Ble garantert sendt inn mange varsler allerede da.
kallnok
29.03.2023 kl 19:00 7853

Atle Sandvik Pedersen har antakelig hÞstet stor Þkonomisk vinning av dette spillet. Han har nok underveis brakt ganske mange til fortvilelse og er skyld i at mange smÄsparere har tapt mye av pengene sine. Dette har han sannsynligvis ogsÄ vÊrt klar over uten alt for store kvaler. Det er med stor tilfredshet jeg leser at han er tatt.

Selv om flere en ham naturligvis har kunnet benytte seg av mulighetene det har gitt.
Stabukk
29.03.2023 kl 19:13 7777

Ser e24.no ikkje brukar navn, i motsetning til dn og FA. Kan ikkje sjÄ problemet med Ä bruka navn.

https://e24.no/boers-og-finans/i/dwr12A/investor-fikk-gebyr-paa-fem-millioner

Ser ut for at Finanstilsynet har ei veldig grundig og sikker sak, men «tiltalte» har litt tid pÄ seg til Ä klaga.
Tanjiro
29.03.2023 kl 19:20 7737

Gebyr pÄ 5mill er nok kanskje bare smÄpenger for han, men er fortsatt et belÞp som merkes. Vi har visst at Pedersen har holdt pÄ (spesielt i sluttauksjonen) men det har vÊrt litt delte meninger hvorvidt dette er innenfor lovens grenser. Ordet «manipulasjon» har vi sett mye av i ulike REC forumer, og endelig kommer finanstilsynet pÄ banen, dette skulle bare mangle etter sÄ lang tid.
Mulla3
29.03.2023 kl 19:22 7717

Hva skriker dere etter. OB er som Ä kjÞpe en lottokupong. Algoritme handel, de har fratatt oss muligheten til Ä se hvem som er selger /kjÞper av aksjer i nÄ tid. Shorting er jo ogsÄ tillat manipulasjon. Her kan de med mye kontanter skremme ut smÄ aksjonÊrer. Jonas skulle ta de rike pÄ bÞrs. FÞrst solgte han alle aksjene sine sÄ hevet ha beskatninga pÄ gevinst i aksjer med flere %. Det er bare Ä innse vi lever i et rÄttent demokrati.
Redigert 29.03.2023 kl 19:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tanjiro
29.03.2023 kl 19:29 7671

Joda, verden er urettferdig og det finnes hull i systemet, men det betyr fortsatt ikke at man bare skal stÄ og se pÄ disse «uaktsomhetene». Dersom det viser seg at enkelte handlinger ikke er i trÄd med reglene bÞr det undersÞkes og slÄtt hardt ned pÄ, og her har Finanstilsynet faktisk tatt et steg i riktig retning.
omac
29.03.2023 kl 20:22 7512

REC kommer som en kule nÄ nÄr katten er ute av sekken og den vokser pÄ seg, 25 fÞr vi vet ordet av det
Linnea
29.03.2023 kl 20:45 7422

Merkelig at dette har foregÄtt over sÄ lang tid uten at Finanstilsynet har reagert, kan lure pÄ om de er underbemannet. Merkelige kursbevegelser i Rec er det jo skreket opp om i lengre tid.
Kvike11
29.03.2023 kl 20:50 7413

Nordnet, gÄr meget op i ordentlig handel og vil ikke accepterer manipulering.
De mÄ sidde med meget rÞde Þre hos Nordnet, da grÄdighed har overskygget kontrol her.
Havde Nordnet skredet ind i tide, var det aldig sket.
Mon der vanker en bĂžde til Nordnet ,
mÄske betydeligt stÞrre,
da de ikke har handlet rettidigt,
de har faktisk ladet grÄdighed styrre, og ikke stoppet mistÊnkelig handel.
MikkeMus
29.03.2023 kl 21:46 7256

Omfanget er jo helt enormt!

Av artikkelen under sÄ nevnes 5667 transaksjoner for totalt 5,17 milliarder kroner - og hvor 4550 transaksjoner er relatert til REC Silicon

Jeg siterer finansavisen:

« I perioden fra 1. mars 2021 til og med 1. desember i fjor har Finanstilsynet funnet 5667 handler der Pedersens investeringsselskap Dichesbuen stÄr pÄ den ene siden av handelen og Pedersen personlig stÄr pÄ den andre siden av aksjekjÞpet eller -salget, og at disse har utgjort over ti prosent av dagsomsetningen i aksjene.

«Disse transaksjonene er et resultat av at Pedersen og Dichesbuen har lagt inn ordre som matcher pÄ motsatt side av ordreboken», skriver Finanstilsynet i brevet.

I brevet kommer det frem at de aller fleste handlene er utfÞrt i Rec Silicon. Av de totalt 5667 transaksjonene pÄ 5,17 milliarder kronene, er 4550 utfÞrt i Rec-aksjen»

https://www.finansavisen.no/finans/2023/03/29/7997732/finanstilsynet-med-rekordgebyr-for-markedsmanipulasjon
Redigert 29.03.2023 kl 21:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
thief
29.03.2023 kl 21:59 7201

Short kan gĂ„ pĂ„ en smell fremover hvertfall. De kan ha trodd det vil bli enklere Ă„ dekke inn, siden volumet har vĂŠrt ganske bra.NĂ„r vi nĂ„ fĂ„r vite at mye av volumet ikke har vĂŠrt reelt,sĂ„ vil nok shorterene slite mye mer med Ă„ dekke inn.Vi har jo sett det virkelige volumet i aksjen de siste dagene. Om short da skal dekke inn millioner av aksjer, mĂ„ de nok langt opp i kurs🙂
Rule
29.03.2023 kl 22:22 7077

Ugh - i danmark ryger folk i fĂŠngsel for Ăžkonomisk kriminalitet.
Ja, spÊndende om det frigiver aktien. Det giver ikke mye mening at kursen er under 20 NOK som Hanwha gav. RECSI har jo fÄet alt sin vej og mere til...
MikkeMus
29.03.2023 kl 23:11 6883

Denne saken er mest sannsynlig BETYDELIG mer omfattende enn det som sÄlangt er pÄvist. Finanstilsynets undersÞkelse gÄr jo bare fra 1 mars 2021 og fram til 1 desember 2022.

I tillegg til de ekstreme omsetningene som tidvis har vÊrt i dette "lille" selskapet, sÄ har flere av oss reagert pÄ merkelige kursbebevegelser og store volum i bÞrsens etterhandel gjennom store deler av denne vinteren
Redigert 29.03.2023 kl 23:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Stabukk
30.03.2023 kl 00:06 6735

«Det er likevel viktig Ä understreke at Finanstilsynet ikke har pÄvist at Pedersen har hatt vinning av sin egenhandel,» skriver tilsynet.
Men burde kanskje Økokrim undersÞke om all egenhandel og manipulasjon har gitt noen vinning? Det er tross alt snakk om 5667 transaksjoner pÄ 5,17 milliarder kroner, de aller fleste i Recsi.

purehelp.no viser at Pedersen sitt selskap Dichesbuen AS hadde bruttomargin/driftsinntekter pÄ vel 29 mill. i 2020, men minus ca. 2,6 mill. i 2021. Økokrim bÞr kanskje ettergÄ Dichesbuen og Pedersen sine handler og regnskapet som kommer for 2022?

Under bransje for Dichesbuen AS er oppgitt:; «Investeringsselskap o.l. lukket for allmennheten». At egenhandelen ikke lenger forble lukket, mÄ vi bare takke Finanstilsynet for, pluss de som har tipset og klaget pÄ ulovlig manipulasjon.

«Vanlige» aksjeeiere/tradere kan nÄ se frem til langt mindre svingninger etter Finanstilsynet sin inngripen:
«Finanstilsynet legger for Þvrig til grunn at denne type egenhandel opphÞrer. Finanstilsynet vil overvÄke og eventuelt fÞlge opp slik handel,» skriver tilsynet i vedtaket.

Skalleknarp
30.03.2023 kl 00:10 6724

Han mÄ vel fortsatt betale skatt pÄ inntektene, sÄ da blir det noen kroner ut der ogsÄ.
MikkeMus
30.03.2023 kl 07:11 6423

Sterkt urovekkende, men pussig at dette har kunne pÄgÄ i sÄ ekstremt stort omfang - over sÄ lang tid - uten at BÞrsen, statlige kontrollorgan eller finanspressen har reagert. Hvorfor er det ingen journalister som har reagert ?? .... Hvor mange uprofesjonelle smÄsparere som har tapt penger pÄ denne ekstreme manipuleringen, vil vi nok aldri fÄ vite.

Hele saken virker sÄ ekstrem - at jeg intuitivt tenker at dette mÄ vÊre en sak for Økokrim.
Redigert 30.03.2023 kl 07:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
30.03.2023 kl 07:47 6312

Denne aktiviteten har Ăždelagt mye for aksjen til REC. Veldig mange har gitt opp aksjen og enda flere har ikke villet ta i den med ildtang. Man kan undres hvor aksjekursen hadde vĂŠrt i dag (etter alle positive drivere/nyheter det siste Ă„ret) om ikke denne aktiviteten hadde funnet sted.
Slettet bruker
30.03.2023 kl 08:12 6214

En slik sak burde kansje bli prĂžvet for en domstol.
PÄ en annnen side sÄ er bÞrs risiko sport hvor en kan tape alt.

Short handel er en annen hĂžyrisiko sport hvor en i prinsippet kan tape ubegrenset.

Slettet bruker
30.03.2023 kl 08:17 6379

Tenk hvilken drahjelp short har fÄtt. Kan bli spennende tider fremover i flere aksjer nÄ som FT har vist de er her og satt foten ned.
thief
30.03.2023 kl 08:30 6307

Etter fantastisk gravearbeid fra en pĂ„ Discord, er dokumentasjon funnet pĂ„ at G14 nĂ„ har kjĂžpt tomt til fabrikken i ML.Og det fĂžr de har annonsert det selv🙂NĂ„ blir det fart pĂ„ sakene!!Hvem tror dere skal samarbeide med REC mtp silan????🚀
halvpris
30.03.2023 kl 09:47 6058

Og denne driten av en mann brukt Nordnett ?? Hvor var Nordnet sin internkontroll ??
Allroad18
30.03.2023 kl 10:09 5945

Nordnet tjener jo bra pÄ sÄnne personer, sÄ det kan jo vÊre litt forlokkende det ogsÄ...Men det er meget betenkelig at systemet er sÄ dÄrlig at en person kan manipulere en aksje pÄ bÞrsen med enkle grep og litt penger. Det er dessverre flere som driver det slik tipper jeg. Lite overskrifter i FA om saken, den burde jo vÊre brennaktuell da den berÞrer RECSI som noen av FAs ansatte har et meget spesielt forhold til....
halvpris
30.03.2023 kl 10:28 5852

Det er tross alt snakk om 5667 transaksjoner pÄ 5,17 milliarder kroner.
BÞrstilsynet, Finanstilsynet, Økokrim, og Nordnet . Fy faen for en gjeng
Bullfight
30.03.2023 kl 10:57 5737

Men svinet er tatt med buksa nede.
Slettet bruker
30.03.2023 kl 11:02 5699

Synes det hadde vÊrt extra spennende om NICKET ved navn POLION kommer frem og forklarer denne manipulasjonen . Han har stadig gÄtt lÞs pÄ andre og erklÊrt follk som idioter nÄr man nevner at kursen er manipulert. Han skylder mange en skikkelig unnskyldning . I tillegg er dette et godt exempel pÄ at markedet ikke alltid har rett nÄr banditter herjer med aksjen. Regner med polion svarer pÄ dette da han er veldig aktiv her for Ä snakke ned aksjonÊrer som nevner manipulering . Det har vÊrt nevnt mye rart fra hans side. SÄ venter spent pÄ svar .
Bullfight
30.03.2023 kl 11:36 5583

Mannen bÞr rulles i tjÊre og fjÊr pÄ Karl Johan til spott Ä spe (:
halvpris
30.03.2023 kl 11:50 5503

Han er jo bare en dritt. Men de som har latt dette skje, de som har lÞnn for Ä stoppe slik galskap. Øk.Fi B t. No
Slettet bruker
30.03.2023 kl 11:52 5488

Lite her inne og skriver. Har observert at dette nicket polion har vÊrt kun her inne for Ä snakke om at Rec aksjonÊrene er menighet og mye annet drit. Aldri for Ä snakke om selve selskapet uvisst grunn. Kun ute for Ä hakke pÄ folk, spesielt de som sier det er unormale bevegelser i denne og aksjen kan vÊre manipulert . Da blir han skikkelig forbanna av en eller annen grunn.
Slettet bruker
30.03.2023 kl 11:54 5468

Enig i det, kun nicket som har provosert meg litt med sine bastante uttaleser .
Kvike11
30.03.2023 kl 12:02 5422

Man mÄ gÄ ud fra at dem der har tilladt denne manipulering og har haft vinding pÄ dette, er de nÊste der fÄr en bÞde.
2 partner har stÄet for kÞb og salg, ser ud til de har svigtet deres ansvar i henhold til gÊldende lov,
men jeg er heller ikke deres jurist
polion
30.03.2023 kl 15:30 5153

AltsÄ extra spennende med en forklaring fra meg?
FĂžrst av alt, min nettagenda har bla. vĂŠrt Ă„ ta tak i mye av den unyanserte og over-euforiske toskeskapen, som det for Ăžvrig har vĂŠrt i overkant mye av her pĂ„ REC-trĂ„dene. Etter at Uchi flyttet til naboforumet, har dette dog avtatt noe. Det jeg den senere tid i hovedsak har tatt til motmĂŠle mot, er det gjentagende gnĂ„let om at REC’s lave kurs nesten utelukkende skyldes nedmanipulering. Ytterligere klargjĂžring:

Aksjen har vĂŠrt oppe i kr. 25 og har falt kapitalt fra dette nivĂ„et. Etter at kursen var oppe pĂ„ dette hĂžye nivĂ„et, har det i tillegg dryppet inn flere godmeldinger fra selskapet. Hvis smĂ„investorer, storinvestorer eller jeg mener at aksjen har fĂ„tt altfor stygg medfart (de gode selskapsmeldingene selvsagt tatt i betraktning), sĂ„ kjĂžper man aksjen – sĂ„pass enkelt. Intet er bedre enn Ă„ kjĂžpe pĂ„ «billigsalg». Om nevnte medfart da skyldes nedmanipulering av Pedersen, jordrotasjonen, solstrĂ„ling eller annet, so what a fuck. Er aksjen kunstig lavt priset, da kjĂžper man.

Eller er det sÄnn Ä forstÄ at de store tunge investorene har avholdt seg fra kjÞp av den grisebillige REC fordi de hadde mistanke om at aksjen var nedmanipulert? Eller at markedet ikke har evnet Ä se det fundamentale i selskapet? I hvor stor grad Pedersen har klart Ä pÄvirke REC-kursen, vites dog ikke. Men over tid, klarer man uansett ikke Ä trumfe det fundamentale i selskapet/aksjen. Aksjen er allikevel fremdeles griselavt priset, og det selv etter Pedersen-avslÞringen. Slutter vi dagen i dag med noen prosent opp, sÄ er selvsagt intet bedre enn det, enten det skyldes deg, meg eller Pedersen.

PS. Husker ikke hvem jeg har kalt idiot? Her mÄ du dokumentere.
Redigert 30.03.2023 kl 15:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
30.03.2023 kl 15:46 5091

Regnet ikke med noen unnskyldning fra deg. Personen har utfĂžrt mer enn 4500 handler i aksjen til en verdi av mer enn 4,6 mrdNOK. Dette er grov manipulering som flere har skjĂžnt lenge.
Handelen har vÊrt meget Þdeleggende og selv du skjÞnner at seriÞse investorer vil sky Ä gÄ inn nÄr sÄnt foregÄr i sÄ stor grad som dette . Du kan godt dra dette lengre ut Ä fare med tull om dette ikke er Þdeleggende for kursen.

Her er fasiten forhold deg til den og ikke bruk hersketeknikker nÄr du selv har tatt grundig feil i hvorfor denne aksjen har hatt mange rare bevegelser over lang tid. De som har skjÞnt at denne har blitt manipulert til de grader burde hylles.

Grov overtredelse
«Det dreier seg om et stort antall tilfeller av overtredelser av forbudet mot markedsmanipulasjon hvor det i tillegg er handlet for svÊrt store belÞp. Overtredelsen er egnet til Ä villede markedet og markedsaktÞrene, og svekke tilliten til verdipapirmarkedet.»

Redigert 30.03.2023 kl 15:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
30.03.2023 kl 16:30 4995

En annen ting det ligger nÄ ca 25-30 millioner shorta aksjer synlige og ikke synlige som har fÞlgt personens bevegelser i kursen. Blir spennende om det blir rotte race for Ä dekke disse inn.
Redigert 30.03.2023 kl 16:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
polion
30.03.2023 kl 18:49 4687

Ref. hva jeg har vektlagt; «gnĂ„let om at REC’s lave kurs NESTEN UTELUKKENDE SKYLDES nedmanipulering».
Ned fra kr. 25 til kr. 14-15, skyldes dette Pedersen? Dette vet nok du siden du er sÄpass godt informert m/facit i hÄnd. Etter din mening, hvor mye har Pedersen pÄvirket den lave kursen/fallet? Var denne tullballen pÄ egenhÄnd i stand til Ä gruse kursen ala det vi har sett?

PS. Og til orientering, sÄ har seriÞse investorer ingen problemer med Ä gÄ inn i nedmanipulerte/superbillige aksjer (hvis de har troa). De vet at pÄ sikt sÄ vinner som kjent det fundamentale.

Pedersen har bedrevet kriminelt spill og burde selvsagt havne bak lÄs og slÄ, det er nÄ min mening. Du vrÊler pÄ som om jeg skulle vÊre Pedersens forsvarer - TULL. At denne figuren kan ha pÄvirket kursen i en grad, selvsagt kan han det ha gjort. Men ikke fortell meg at tullingen har vÊrt i stand til Ä kjÞre kursen etter nÊrmest eget forgodtbefinnende.

At jeg skal komme med en unnskyldning? SeriÞst, jobber du i humorbransjen, eller? Du har gÄtt sÄpass hardt ut i opptil flere innlegg at det definitivt er du som har noe Ä beklage. Hva gjelder selvinnsikt, da er det bare Ä gi seg ende over.
Gjest Baardsen
30.03.2023 kl 19:21 4566

Hei, er det noen som kan legge ut invitasjon til discord?
Har klart Ă„ ramle ut🙈
Slettet bruker
30.03.2023 kl 19:50 4469

Gidder ikke bruke tid pÄ Ä forklare deg at dette selvfÞlgelig har pÄvirket kurs/aksje og mange har mistet tilliten . Selv du vet dette.

Du har brukt veldig mye tid her inne i et forsĂžk Ă„ latterlig gjĂžre de som har nevnt manipulasjon, du slipper ikke unna med tĂžvet og hersketeknikker du presenterer her .

Her stÄr det tydelig forklart til deg slik at selv et barn forstÄr, fra de som gitt han bot.
Grov overtredelse
«Det dreier seg om et stort antall tilfeller av overtredelser av forbudet mot markedsmanipulasjon hvor det i tillegg er handlet for svÊrt store belÞp. Overtredelsen er egnet til Ä villede markedet og markedsaktÞrene, og svekke tilliten til verdipapirmarkedet.»

Ha en god kveld videre.
polion
30.03.2023 kl 20:28 4366

Ser du skriver og skriver, men siden du ikke tar nyansene sÄ blir etterretteligheten svak. Gidder ikke ta mer enn et par eksempler:
Ref. deg: «Du har brukt veldig mye tid her inne i et forsÞk Ä latterlig gjÞre de som har nevnt manipulasjon». FEIL, det har ikke holdt Ä «nevne» manipulasjon. Jeg har vÊrt i hÊlene pÄ de som har ment at «manipulasjon» var hovedforklaringen til hele kurshavariet. Etter gÄrsdagens Pedersen-avslÞring, sÄ burde vi etter dine teser nÄ vÊrt over kr. 20 i dag, eller? REC-oppgang i dag er bra, men OSE gikk generelt i en god pluss. Om REC gÄr tilsvarende i morgen, betviler jeg faktisk (hÄper jeg tar feil). PÄ generelt grunnlag, kan ogsÄ nevnes at det er fryktelig mange aksjer pÄ OSE som er utsatt for tvilsom handel. Problemet til Pedersen var vel at den griske fanten altfor for lett lot seg krossfeste.

Ellers sÄ ba jeg deg om dokumentasjon pÄ hvem jeg har kalt idiot. Var denne litt vrien Ä finne?
Rule
30.03.2023 kl 20:45 4293

Der er ingen forklaring pÄ hvorfor recsi ikke skulle lige i ATH. Ingen havde drÞmt om alle de gode ting der er sket for recsi. Helt utroligt.
Manipulation vĂŠk og bang ! ! !
Null
30.03.2023 kl 21:13 4072

Det er nok lenge til ATH Rulle det er vel litt over 2000 pr stk sÄ det blir ikke noe ny ATH vil jeg tro slik er det bare
Null
30.03.2023 kl 21:14 4068

Ser vi et taktskifte i REC nÄ?
Mange gode nyheter, den siste ikke fra selskapet, en at OSE faktis fÞlger med pÄ maipualsjon,
VI sluttet pÄ ADH i dag noe som gir et signal inn mot i morgen

Kanskje ser vi klart brudd pÄ 17 i morgen opp mot 18

NULL
Slettet bruker
30.03.2023 kl 22:38 3857

Du har kalt alle idiotier - Snuffy, Al, Leo, Little Moe with the gimpy leg, Cheeks, Boney Bob, Cliff.

Ikke sÄ nÞye det, nÄ er vi pÄ rett vei her
Gjest Baardsen
30.03.2023 kl 22:59 3749

Tusen takkđŸ€©
Stabukk
30.03.2023 kl 23:23 3674

VÍ fĂ„r tro Rec er pĂ„ vei inn i smulere farvann uten store jo-jo svingninger etter at den store manipulatoren er uskadeliggjort! Rule tenker vel pĂ„ ATH i nyere historie, altsĂ„ ca. 25 kr? Der var vi jo uten siste mĂ„neders gode nyheter og meldinger. FĂžrste «mĂ„l» bĂžr kanskje vĂŠre Ă„ komme over 20. Og ikke falle tilbake!
Redigert 30.03.2023 kl 23:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
SJOC
31.03.2023 kl 00:43 3517

Hvorfor gjorde/gjÞr ikke vi som aksjonÊrene i EB games der shorterene virkelig fikk blÞ. Hver gang vi fÄr en KJEMPENYHET sÄ har det blitt skrevet at nÄ skal shortersvina virkelig fÄ kjÞrt seg men det skjer jo ALDRI!!!!!
Slettet bruker
31.03.2023 kl 01:09 3486

Klart at dette er ulovlig. Men hva med algoritmebasert handel ( eid av kapitalsterke krefter). De holder jo pÄ med dette i 100% av tilfellene? Og hva med innsidehandel hver dag av de som sitter nÊr grÞten? Og hva med alle overtydelige manipulerende «analyser» fra meglerhus, gjerne i kombinasjon med egenhandel.

Regelverket for Oslo BĂžrs Casino, er det dĂ„rligste i OECD er min pĂ„stand, og den ene karen som er kontrollĂžr pĂ„ Stockwatch, mĂ„ vĂŠre langtidssykemeldt
.. Økokrim sliter ogsĂ„, fordi regelverket er kapitalanarkistisk, og arbeidsforholdene de har pĂ„ linje med land vi ikke vil bli sammenlignet med. Alle vet hva som foregĂ„r, men det skjer ikke noe. For at fĂŠrrest mulig saker blir belyst har man dessuten gjennom 40-50 Ă„r gjort bĂžrsen ugjennomsiktig. FĂžrst lenge etterpĂ„ fĂ„r vi vite hvem som har handlet i hva, og da kun i sĂŠrtilfeller.Jeg lurer pĂ„ hvor mange milliarder som har blitt slust til uetiske aktĂžrer, russere, skatteparadis, og hvitvasking. Gjerne midler sprĂžytet rett inn direkte fra vĂ„r felleskasse.
Helt uholdbart. Veldig synd at hovedfokus nÄ er rettet mot en liten fisk, og ikke de 1000 vis av haier rund ham.
Redigert 31.03.2023 kl 01:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »