Ny oppdatering
Iversen la ut en ny oppdatering rundt Borgland og Bideford, egentlig ikke noe nytt han har repetert dette minst tre ganger tidligere i intervju og via linkeln, MEN det som han ikke har beskrevet tidligere er situasjonen rundt de to keppel fels riggene Nordic Spring og Nordic Winter er at de skal være klar for oppdrag innen 9-12 mnd det som stod i siste q rapport var at de kun var 75% mekanisk ferdigstilt, tidligere q rapporter der står det ikke før 1q 2025.Det han har sagt i intervju til FA er at de vil blir leid ut via en bareboat avtale så hvis de er klare for oppdrag innen mobiliseringstiden utløper så er det minst 6 mnd tidligere enn det han har sagt for en tid tilbake noe som er svært bra. Det er iallfall ikke bare å knipse med fingrene for å få alle disse riggene i oppdrag merkelig at han ikke prøver å leie ut riggen til spetalen og moræus hansen som står oppankret utenfor Indonesia :)
Oslo (Infront TDN Direkt): Det britiske semiriggmarkedet nærmer seg å bli utsolgt og Dolphin Drilling er godt posisjonert for kommende anbud. Sterk oppgang i ultradypvann-segmentet har begynt å løfte ratene betydelig for ankrede semirigger, og riggene "Borgland Dolphin" og "Bideford Dolphin" forventes å bli tildelt kontrakter i løpet av andre kvartal.
Det sier administrerende direktør Bjørnar Iversen i Dolphin Drilling til TDN Direkt fredag.
-Det er svært få tilgjengelige rigger i markedet nå, sier, sier Iversen.
Dolphin Drilling markedsfører for tiden "Borgland", "Bideford", samt nybyggene fra Keppel.
-Vi bød Keppel-nybyggene inn til Equinor før jul, og det er fremdeles ikke dødt selv om Transocean har fått tildeling på 2 CAT-rigger og en CAT-rigg går til Australia. Vi jobber virkelig for å få disse fantastiske riggene inn på Norsk sokkel hvor de hører hjemme, sier han.
Odfjell Drilling meldte fredag morgen om to intensjonsavtaler med en kunde for "Deepsea Atlantic" for arbeid i Nordsjøen, og dette er sannsynligvis Equinor, ifølge Iversen.
Videre sier han at selskapet fortsatt er i dialog med Equinor og andre interessenter for Keppel-nybyggene, tross alle kontraktstildelingene den seneste tiden.
-For meg er det veldig sannsynlig at det tildeles kontrakt på de riggene vi har i løpet av det kvartalet vi går inn i, sier Iversen, og påpeker samtidig at internasjonalt vil det være seksmåneders mobiliseringstid, mens i Norge vil den være på 9 til 12 måneder.
-Mange av de kontraktene som signeres nå vil slå ut fra enten i slutten av fjerde kvartal eller tidlig i første kvartal 2024, sier han.
Under fjerdekvartalspresentasjonen sa Iversen at det er mye aktivitet rundt "Borgland", og at selskapets ambisjon var å ha oppstart for Borgland i slutten av 2023.
Iversen understreker fredag at selskapet har drevet i alle offshore-bassenger, og er prekvalifisert til alle de store oljeselskapene i verden.
-Så vi får forespørsler fra hele verden, sier han.
Junaid Razak finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger leveres av tredjeparter, uten deltakelse fra Nordnet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Oslo (Infront TDN Direkt): Det britiske semiriggmarkedet nærmer seg å bli utsolgt og Dolphin Drilling er godt posisjonert for kommende anbud. Sterk oppgang i ultradypvann-segmentet har begynt å løfte ratene betydelig for ankrede semirigger, og riggene "Borgland Dolphin" og "Bideford Dolphin" forventes å bli tildelt kontrakter i løpet av andre kvartal.
Det sier administrerende direktør Bjørnar Iversen i Dolphin Drilling til TDN Direkt fredag.
-Det er svært få tilgjengelige rigger i markedet nå, sier, sier Iversen.
Dolphin Drilling markedsfører for tiden "Borgland", "Bideford", samt nybyggene fra Keppel.
-Vi bød Keppel-nybyggene inn til Equinor før jul, og det er fremdeles ikke dødt selv om Transocean har fått tildeling på 2 CAT-rigger og en CAT-rigg går til Australia. Vi jobber virkelig for å få disse fantastiske riggene inn på Norsk sokkel hvor de hører hjemme, sier han.
Odfjell Drilling meldte fredag morgen om to intensjonsavtaler med en kunde for "Deepsea Atlantic" for arbeid i Nordsjøen, og dette er sannsynligvis Equinor, ifølge Iversen.
Videre sier han at selskapet fortsatt er i dialog med Equinor og andre interessenter for Keppel-nybyggene, tross alle kontraktstildelingene den seneste tiden.
-For meg er det veldig sannsynlig at det tildeles kontrakt på de riggene vi har i løpet av det kvartalet vi går inn i, sier Iversen, og påpeker samtidig at internasjonalt vil det være seksmåneders mobiliseringstid, mens i Norge vil den være på 9 til 12 måneder.
-Mange av de kontraktene som signeres nå vil slå ut fra enten i slutten av fjerde kvartal eller tidlig i første kvartal 2024, sier han.
Under fjerdekvartalspresentasjonen sa Iversen at det er mye aktivitet rundt "Borgland", og at selskapets ambisjon var å ha oppstart for Borgland i slutten av 2023.
Iversen understreker fredag at selskapet har drevet i alle offshore-bassenger, og er prekvalifisert til alle de store oljeselskapene i verden.
-Så vi får forespørsler fra hele verden, sier han.
Junaid Razak finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger leveres av tredjeparter, uten deltakelse fra Nordnet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kalle 1
19.07.2023 kl 15:23
3889
Kan det tenkes, at analysehusene har en egen agenda med disse analysene de presenterer i tide og utide?
Noen har jo bestilt analysen, og betaler vel for dem .......
;=)
Noen har jo bestilt analysen, og betaler vel for dem .......
;=)
Leoløve
19.07.2023 kl 14:50
3894
Pareto Secutities og DNB hadde anlayser som tilsa fair value på henholdsvis kr 21, - og 20,- (høst 2022). Skal bli gøy å se nye analyser, og det vil være naturlig at disse vil treffe inn noe høyere (all den tid selskapet er blitt tilført mere egenkapital og blitt eier av flere rigger).
https://www.paretosec.no/visning?PID=25&itemId=Aktuelt:1887&Paragraph=53
Nopetter:
Alle kan mene hva man vil.
Men er det tomt for Rigger sånn helt generelt, og noen Oljeselskaper trenger/må ha en Rigg, ja da er Dolphin en av meget få som har tilgjengelig materiall. Så får vi bare vente litt å se hvor denne ballen spretter.
https://www.paretosec.no/visning?PID=25&itemId=Aktuelt:1887&Paragraph=53
Nopetter:
Alle kan mene hva man vil.
Men er det tomt for Rigger sånn helt generelt, og noen Oljeselskaper trenger/må ha en Rigg, ja da er Dolphin en av meget få som har tilgjengelig materiall. Så får vi bare vente litt å se hvor denne ballen spretter.
Redigert 19.07.2023 kl 14:57
Du må logge inn for å svare
nopetter
19.07.2023 kl 14:13
3916
vil enda se at de får borgland ut i nordsjøen på kontrakt jeg ser ingen bevegelser i markedet slik man så før blackford fikk kontrakten i nigeria. den er den nyeste av de tre riggene
Leoløve
19.07.2023 kl 11:24
3975
Kalle 1 skrev Ja, den er grei.
DDRIL har ganske nylig gjennomført en Emisjon, fått inn Cash og kjøpt inn et par brukte Rigger. Det er verdt å merke seg at Rigg anskaffelser skjer uten å ta opp øverig lån.
https://newsweb.oslobors.no/message/593990
Det begynner å bli tomt for Rigger i markedet.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/07/19/8023551/rigges-til-fest-markedet-er-helt-utsolgt
DDRIL venter på å få inn kontrakter.
Da må man regne med at aksjen skal oppover til tidligere nivåer.
Når de nye Riggene kommer inn, vil selskapet da ha to Rigger på kontrakter (en til medio 2024 og en til medio 2026) som genererer cash og tre som kan leies ut (må anta da til høye rater).
https://newsweb.oslobors.no/message/593990
Det begynner å bli tomt for Rigger i markedet.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/07/19/8023551/rigges-til-fest-markedet-er-helt-utsolgt
DDRIL venter på å få inn kontrakter.
Da må man regne med at aksjen skal oppover til tidligere nivåer.
Når de nye Riggene kommer inn, vil selskapet da ha to Rigger på kontrakter (en til medio 2024 og en til medio 2026) som genererer cash og tre som kan leies ut (må anta da til høye rater).
Redigert 19.07.2023 kl 13:34
nopetter
17.07.2023 kl 15:15
4275
Det har de nok gjennom det vest afrikanske selskapet de har etablert men de må fortsatt ha forsyninger via PSV-ER
Kalle 1
17.07.2023 kl 15:04
4257
Jeg tenkte mere på slepet nedover. At de hadde nok utstyr med seg nedover, og losset på en base. Det har de sikkert gjort. Nymotens landrigg. Funker sikkert i grov sjø også?
Kursen ned 6% i dag.
Kursen ned 6% i dag.
nopetter
17.07.2023 kl 14:45
4264
så enkelt er nok ikke dette kalle1. det er det PSV,ene brukes til de etter forsyner riggene med dette og mye annet de måtte trenge til enhver tid, de kan vel ikke ha alt liggende rundt riggen i slepebåter hvis det blir dårlig vær noe som vil skade riggen når disse vil begynne å banke i rigg konstruksjonene, det jeg har lest at hvis de kun blir en liten skade på en rigg utvendig så stoppes hele produksjonen og dette kan føre til at hele greia må slepes til land.
det er en vanvittig forskjell på disse riggene og 6. generasjons rigger der er alt boring operert av roboter enten autonome eller via operatører ombord
her er en video fra en onshore rigg
https://www.linkedin.com/posts/oil-gas-drilling-professionals_new-technologies-in-drilling-join-us-on-activity-7085164455323467777-aK-Y?utm_source=share&utm_medium=member_android
det er en vanvittig forskjell på disse riggene og 6. generasjons rigger der er alt boring operert av roboter enten autonome eller via operatører ombord
her er en video fra en onshore rigg
https://www.linkedin.com/posts/oil-gas-drilling-professionals_new-technologies-in-drilling-join-us-on-activity-7085164455323467777-aK-Y?utm_source=share&utm_medium=member_android
Redigert 17.07.2023 kl 14:48
Kalle 1
17.07.2023 kl 14:11
4293
OK. Det som da slår meg er at stige, og borerør kunne da vel ha blitt lagret på "slepebåtene" på turen til afrika?
Dårlig planlegging?
Dårlig planlegging?
nopetter
17.07.2023 kl 13:59
4244
Det lille jeg vet om forskjellene mellom 4. Generasjons og 5. Generasjon rigger er bla lagringskapasiteten de har angående stige og bore rør som de kan ha med seg uten at de må ha konstante etterforsyninger fra land. Dette var bla en av grunnene til at Blackford hadde en del nedetid utenfor Nigeria, da de stadig måtte vente på levering
Redigert 17.07.2023 kl 14:00
Kalle 1
17.07.2023 kl 12:48
4304
Ikke vet jeg,men kan det ha med rekrutteringen av mannskap å gjøre?
Sertifiseringen er vel den samme ww?
Kan det ha med å gjøre at folk helst ikke vil jobbe på gamle "rustholker", i nordsjøen om det er jobber å få i varmere strøk på nyere rigger?
Sertifiseringen er vel den samme ww?
Kan det ha med å gjøre at folk helst ikke vil jobbe på gamle "rustholker", i nordsjøen om det er jobber å få i varmere strøk på nyere rigger?
nopetter
17.07.2023 kl 11:40
4334
skal ikke forundre meg om han har plutselig kommet med en ny forklaring, de keppler riggene var først klare etter midten eller tidlig i 2024 om 6-12 mnd sa han en gang tror det var nå i vinter , så ble det plutselig tidlig i 2025 nå er det rundt midten av 2025 ifølge det som står i siste q rapport. man kan ikke forholde seg til hva Iversen sier til media det er som å høre på et langtidsvarsel for været. hvorfor de trengte 6 mnd mob.tid i nordsjøen og 3 mnd andre steder kom det ingen forklaring på i november 2022
Redigert 17.07.2023 kl 11:45
Riggslusk
17.07.2023 kl 10:35
4396
Han har sagt ja. Men jeg står fremdeles på 3 mnd. Vi får se om det i det hele tatt skjer.
nopetter
14.07.2023 kl 22:40
4663
kjennvold skrev Om det har Iversen sagt at det kommer ann på hvor den skal..,
Han sa hvis det blir nordsjøen så er det snakk om 6 mnd mobiliseringstid. Punktum
kjennvold
14.07.2023 kl 22:14
4692
Riggslusk skrev Enig. Det burde gå greit.
Om det har Iversen sagt at det kommer ann på hvor den skal..,
Riggslusk
14.07.2023 kl 18:54
4736
bidde1 skrev Det tar ca 3 mnd å reaktivere Borgland.
Enig. Det burde gå greit.
Solan-(1)
14.07.2023 kl 15:34
4808
nopetter skrev ubegripelig at du da driver og skriver på disse trådene
Meningsutveksling er vel bedre enn ekkokammer.
I dag selger jeg Kahoot med kjempegevinst👍
I dag selger jeg Kahoot med kjempegevinst👍
Solan-(1)
14.07.2023 kl 11:59
3132
Det var bare et forsøk på å forklare min interesse for Dolphin. Den er langsiktig og gjennom Sdsd. Sdsd og Sdsd’s største aksjonær er tema til stadighet på denne tråden, og nå har også det blitt uinteressant. Pass på, cocco så du ikke faller ned på nivået til nopetter - du kan mye bedre.
coccoman
14.07.2023 kl 11:30
3172
??? Skille mer mellom selskapet og eierne. Hvor mener du jeg ikke skiller ???
Og hva har ditt personlige kursmål for sdsd å gjøre i denne tråden? Fullstenidig uinteressant og spør du meg, og fullstendnig malplassert! Greier du ikke å skille ???
Og hva har ditt personlige kursmål for sdsd å gjøre i denne tråden? Fullstenidig uinteressant og spør du meg, og fullstendnig malplassert! Greier du ikke å skille ???
Redigert 14.07.2023 kl 11:34
nopetter
14.07.2023 kl 11:05
3230
Da må det være ganske utrolig at jeg klarer å tjene penger på det jeg holder på med når jeg ikke forstår en pøkk t.o.m. futen eller han staten fikk en del av overskuddet ifjor
Emisjonen ble endret i siste liten fra 8,50 til 7,50 og da er det de største aksjeeierne som bestemte dette fordi de ville ha mer igjen, dessverre har jeg ingen tru på at dette vil bli gransket av børsen eller av FT. Det var rene cowboy tilstander i tiden før euronext kjøpte OSE da foregikk det åpenlyst naked shorting i enkelte selskaper.
Og jeg er redd for at de kanskje må ut og hente penger en gang til hvis de får Bideford ut på kontrakt de trenger fort 5 mill usd mer enn det Borgland trenger, dette sa iallfall Iversen i alle de uttalelsene han har kommet med, og da har vi ikke engang snakket om hva de gjør med den TO riggen
Emisjonen ble endret i siste liten fra 8,50 til 7,50 og da er det de største aksjeeierne som bestemte dette fordi de ville ha mer igjen, dessverre har jeg ingen tru på at dette vil bli gransket av børsen eller av FT. Det var rene cowboy tilstander i tiden før euronext kjøpte OSE da foregikk det åpenlyst naked shorting i enkelte selskaper.
Og jeg er redd for at de kanskje må ut og hente penger en gang til hvis de får Bideford ut på kontrakt de trenger fort 5 mill usd mer enn det Borgland trenger, dette sa iallfall Iversen i alle de uttalelsene han har kommet med, og da har vi ikke engang snakket om hva de gjør med den TO riggen
Redigert 14.07.2023 kl 11:46
Solan-(1)
14.07.2023 kl 10:19
3289
Du må nok skille noe mer mellom selskapet og de største eierne. Jeg er enig at det helt sikkert er tette bånd, men de er ulike juridiske enheter med litt ulik agenda.
De 2 største eierne er langsiktige, bygger stein på stein og tenker helt ulikt dere tradere her på forumet.
Selskapet fant en god deal og måtte i markedet for å hente penger. De har ingen ønsker om emisjon på lavt nivå, men må faktisk forholde seg til hva markedet vil gi for aksjene. Tror helt ærlig Iversen & Co ble skuffet over at de først måtte ned på 8,5 og deretter 7,5.
En ting jeg synes var skuffende var at Iversen tidlig i år var alt for optimistisk hva gjelder når riggene skal komme i jobb.
Som nevnt er jeg langsiktig i Sdsd og har ett snitt på ca 1,-, og har tro på investeringene til selskapet. Mitt kursmål et 5,-.
Jeg tror kanskje jeg er en av få langsiktige på disse tråden, og da blir det mye uenighet.
Når det gjelder nopetter, så viser han til stadighet sin manglende forståelse for markedet og også finans. Så min anbefaling er å ikke lytte for mye til alle hans underlige tilnærminger.
De 2 største eierne er langsiktige, bygger stein på stein og tenker helt ulikt dere tradere her på forumet.
Selskapet fant en god deal og måtte i markedet for å hente penger. De har ingen ønsker om emisjon på lavt nivå, men må faktisk forholde seg til hva markedet vil gi for aksjene. Tror helt ærlig Iversen & Co ble skuffet over at de først måtte ned på 8,5 og deretter 7,5.
En ting jeg synes var skuffende var at Iversen tidlig i år var alt for optimistisk hva gjelder når riggene skal komme i jobb.
Som nevnt er jeg langsiktig i Sdsd og har ett snitt på ca 1,-, og har tro på investeringene til selskapet. Mitt kursmål et 5,-.
Jeg tror kanskje jeg er en av få langsiktige på disse tråden, og da blir det mye uenighet.
Når det gjelder nopetter, så viser han til stadighet sin manglende forståelse for markedet og også finans. Så min anbefaling er å ikke lytte for mye til alle hans underlige tilnærminger.
Redigert 14.07.2023 kl 10:20
coccoman
14.07.2023 kl 06:58
3426
Jeg har noen sdsd, mer i stsu og andre. Har jo hatt tillitt til Iversen fram til jeg har erfart hvordan han driver så jeg har nå solgt meg ut av Dolphin. Skal selvfølgelig være med på rep - emien og trademuligheter som dukker opp men for min del blir det bare kortsiktig framover. Ddril kommer til å svinge mye, store aksjeposter er kjøpt og kommer etterhvert ut i markedet. Informasjon fra selskapet skal jeg ta med en klype salt, den er sannsynligvis lekket ut til noen allerede og jeg vet hvem jeg skal følge ;O). I dag er det nas som er interessant, ikke ddril. Ddril kommer til å svinge mye på lav omsetning og aksjekursen vil framover en stund påvirkes av rep - emisjonen til 7,5 !. Med lav omsetning kan kursen enkelt kjøres ned i forsøk på å unngå rep-emi. Flere ferske aksjeeiere har jo interesser av å forhindre utterligere utvanning. Den kjøpsmuligheten er jeg klar for.
Det er alt for enkelt å kjøre rettede emisjoner med alt for store rabatter i Norge ;O). Endring fra 8,5 5il 7,5 bør granskes av børsen, synes å være gjort på meget tynt grunnlag og grådighet? Det dokumenterer det helt ferske kursmålet fra tilretteleggeren veldig bra. Kursen er jo over 8,5 allerede, før rep-emien. Ddril vil komme med flere rettede emisjoner så lenge Iversen sitter ved roret. Happy trading.
Det er alt for enkelt å kjøre rettede emisjoner med alt for store rabatter i Norge ;O). Endring fra 8,5 5il 7,5 bør granskes av børsen, synes å være gjort på meget tynt grunnlag og grådighet? Det dokumenterer det helt ferske kursmålet fra tilretteleggeren veldig bra. Kursen er jo over 8,5 allerede, før rep-emien. Ddril vil komme med flere rettede emisjoner så lenge Iversen sitter ved roret. Happy trading.
Redigert 14.07.2023 kl 07:29
Solan-(1)
14.07.2023 kl 00:50
3535
Om det er slik dere sier, hvorfor er dere eksponert i datterselskapet? Jeg sitter i Sdsd og vi er med på alle emisjonene…
kjennvold
13.07.2023 kl 21:26
3430
Iversen har holdt oss småfisker for narr snart et år… Takken for tålmodigheten er at storfiskene fikk pressa emien ned fra 8,5 til 7,5, og så vil det antagelig komme nye, rettede emier hver gang selskapet trenger penger…og vips så blir vi småfisker utvannet gang på gang.
Redigert 13.07.2023 kl 21:26
nopetter
13.07.2023 kl 21:24
3325
Her er framtiden i rigg næringen tilslutt vil det kun være roboter på dekk og tilslutt vil alle mennesker bli overflødig. Regner med at de to Keppel Fels riggene som blir 7.generasjons rigger er montert med denne teknologien
coccoman
13.07.2023 kl 21:10
3246
Slutt å krangle, det er i alle fall nyttesløst og bortkastet i forhold til å bidra med relsevant info. Beklager annen planet og Møllers, der var jeg usaklig. Her er en link jeg fant som belyser kritikken min: https://haavind.no/rettede-emisjoner-og-kravet-til-likebehandling/
nopetter
13.07.2023 kl 20:42
3276
Gnåle! Slutt å dum deg ut mer enn nødvendig
For mange år siden da du sprang rundt i pampers bleier og ikke ny strøket skjorte med press på buksene da brukte jeg og stemme til GF og EOGF men det var da de holdt på med offentlige emisjoner f.eks der du kunne tegne deg for så mange aksjer du hadde råd å kjøpe,og emisjoner da selskap skulle første gang tegnes på OSE.
Dette er det slutt med for evigheter siden nå går alle emisjonene i lomma til slike som spettet og co til langt under børskurs
For mange år siden da du sprang rundt i pampers bleier og ikke ny strøket skjorte med press på buksene da brukte jeg og stemme til GF og EOGF men det var da de holdt på med offentlige emisjoner f.eks der du kunne tegne deg for så mange aksjer du hadde råd å kjøpe,og emisjoner da selskap skulle første gang tegnes på OSE.
Dette er det slutt med for evigheter siden nå går alle emisjonene i lomma til slike som spettet og co til langt under børskurs
Redigert 13.07.2023 kl 20:48
Solan-(1)
13.07.2023 kl 20:13
3314
Hva er poenget med å gnåle om dette dag ut og dag inn her på forumet? Det må da være bortkastet tid. Eller?
Solan-(1)
13.07.2023 kl 20:11
3277
Om du fremmer et forslag om at selskapet ved hver rettet emisjonen følger opp med en rep emisjon, så er det slett ikke gitt at du blir nedstemt.
Nå er det vel også slik at selskapet har bekreftet en rep emisjon.
Nå er det vel også slik at selskapet har bekreftet en rep emisjon.
nopetter
13.07.2023 kl 19:47
3292
Nå må jeg le høyt, enten spiller du dum eller så er du betalt for å komme med noe så meningsløst.
Hva er poenget å bruke bortkastet tid å møte på GF når de på forhånd har flertall via hovedaksjonærene i alle sakene. Alt er forhåndsbestemt også hvem som får tildelt aksjer og til hvilken kurs så avstemningen er kun proforma sak iht børs regelverket.
Hva er poenget å bruke bortkastet tid å møte på GF når de på forhånd har flertall via hovedaksjonærene i alle sakene. Alt er forhåndsbestemt også hvem som får tildelt aksjer og til hvilken kurs så avstemningen er kun proforma sak iht børs regelverket.
coccoman
13.07.2023 kl 19:09
3302
Hvilken planet er du på? Tell opp hvor andel av stemmene du har og forsøk å påvirke ;O)) Du har nok tatt for mye Møllers! Neida, det er helt nyttesløst! Jeg har skjønt at Iversen kommer med informasjon man ikke kan stole og er lite leveransedyktig og handler deretter. Han er ikke i Geir Karlsen-klassen! Verre er det ikke.
Lykke til rigg-gamblere. Hau, hau
Lykke til rigg-gamblere. Hau, hau
Solan-(1)
13.07.2023 kl 18:05
3341
Selskapets rett til å gjennomføre emisjoner vedtas på GF, da må dere møte opp der og påvirke👍
nopetter
13.07.2023 kl 16:37
3386
Snoopy07 skrev Er det noen som vet om det kommer en rep emi?
Ingen vet noe som helst iallfall blant de ordinære tradere
coccoman
13.07.2023 kl 15:57
3414
Selvfølgelig lastet jeg noen rabatterte aksjer under 8 som jeg nå har kvitta meg meg etter kursmålet fra tilretteleggeren. Men jeg ser ikke at det endrer påstanden om at rettede emisjoner er forfordeling av enkeltaksjonærer i motsetning til en emisjon der alle aksjonærer får samme tilbud om rabattaksjer basert på beholdningen.
Nå er regelen rettede emisjoner framfor likebehandling, det er det jeg kritiserer. Jeg er ikke i mot emisjoner som middel for å skaffe tilveie kapital. Og jeg peker på de som kan gjøre noe med det, politikere når det gjelder regelverk og tilsyn for å håndheve det. Happy trading!
Nå er regelen rettede emisjoner framfor likebehandling, det er det jeg kritiserer. Jeg er ikke i mot emisjoner som middel for å skaffe tilveie kapital. Og jeg peker på de som kan gjøre noe med det, politikere når det gjelder regelverk og tilsyn for å håndheve det. Happy trading!