Ny oppdatering
Iversen la ut en ny oppdatering rundt Borgland og Bideford, egentlig ikke noe nytt han har repetert dette minst tre ganger tidligere i intervju og via linkeln, MEN det som han ikke har beskrevet tidligere er situasjonen rundt de to keppel fels riggene Nordic Spring og Nordic Winter er at de skal være klar for oppdrag innen 9-12 mnd det som stod i siste q rapport var at de kun var 75% mekanisk ferdigstilt, tidligere q rapporter der står det ikke før 1q 2025.Det han har sagt i intervju til FA er at de vil blir leid ut via en bareboat avtale så hvis de er klare for oppdrag innen mobiliseringstiden utløper så er det minst 6 mnd tidligere enn det han har sagt for en tid tilbake noe som er svært bra. Det er iallfall ikke bare å knipse med fingrene for å få alle disse riggene i oppdrag merkelig at han ikke prøver å leie ut riggen til spetalen og moræus hansen som står oppankret utenfor Indonesia :)
Oslo (Infront TDN Direkt): Det britiske semiriggmarkedet nærmer seg å bli utsolgt og Dolphin Drilling er godt posisjonert for kommende anbud. Sterk oppgang i ultradypvann-segmentet har begynt å løfte ratene betydelig for ankrede semirigger, og riggene "Borgland Dolphin" og "Bideford Dolphin" forventes å bli tildelt kontrakter i løpet av andre kvartal.
Det sier administrerende direktør Bjørnar Iversen i Dolphin Drilling til TDN Direkt fredag.
-Det er svært få tilgjengelige rigger i markedet nå, sier, sier Iversen.
Dolphin Drilling markedsfører for tiden "Borgland", "Bideford", samt nybyggene fra Keppel.
-Vi bød Keppel-nybyggene inn til Equinor før jul, og det er fremdeles ikke dødt selv om Transocean har fått tildeling på 2 CAT-rigger og en CAT-rigg går til Australia. Vi jobber virkelig for å få disse fantastiske riggene inn på Norsk sokkel hvor de hører hjemme, sier han.
Odfjell Drilling meldte fredag morgen om to intensjonsavtaler med en kunde for "Deepsea Atlantic" for arbeid i Nordsjøen, og dette er sannsynligvis Equinor, ifølge Iversen.
Videre sier han at selskapet fortsatt er i dialog med Equinor og andre interessenter for Keppel-nybyggene, tross alle kontraktstildelingene den seneste tiden.
-For meg er det veldig sannsynlig at det tildeles kontrakt på de riggene vi har i løpet av det kvartalet vi går inn i, sier Iversen, og påpeker samtidig at internasjonalt vil det være seksmåneders mobiliseringstid, mens i Norge vil den være på 9 til 12 måneder.
-Mange av de kontraktene som signeres nå vil slå ut fra enten i slutten av fjerde kvartal eller tidlig i første kvartal 2024, sier han.
Under fjerdekvartalspresentasjonen sa Iversen at det er mye aktivitet rundt "Borgland", og at selskapets ambisjon var å ha oppstart for Borgland i slutten av 2023.
Iversen understreker fredag at selskapet har drevet i alle offshore-bassenger, og er prekvalifisert til alle de store oljeselskapene i verden.
-Så vi får forespørsler fra hele verden, sier han.
Junaid Razak finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger leveres av tredjeparter, uten deltakelse fra Nordnet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Oslo (Infront TDN Direkt): Det britiske semiriggmarkedet nærmer seg å bli utsolgt og Dolphin Drilling er godt posisjonert for kommende anbud. Sterk oppgang i ultradypvann-segmentet har begynt å løfte ratene betydelig for ankrede semirigger, og riggene "Borgland Dolphin" og "Bideford Dolphin" forventes å bli tildelt kontrakter i løpet av andre kvartal.
Det sier administrerende direktør Bjørnar Iversen i Dolphin Drilling til TDN Direkt fredag.
-Det er svært få tilgjengelige rigger i markedet nå, sier, sier Iversen.
Dolphin Drilling markedsfører for tiden "Borgland", "Bideford", samt nybyggene fra Keppel.
-Vi bød Keppel-nybyggene inn til Equinor før jul, og det er fremdeles ikke dødt selv om Transocean har fått tildeling på 2 CAT-rigger og en CAT-rigg går til Australia. Vi jobber virkelig for å få disse fantastiske riggene inn på Norsk sokkel hvor de hører hjemme, sier han.
Odfjell Drilling meldte fredag morgen om to intensjonsavtaler med en kunde for "Deepsea Atlantic" for arbeid i Nordsjøen, og dette er sannsynligvis Equinor, ifølge Iversen.
Videre sier han at selskapet fortsatt er i dialog med Equinor og andre interessenter for Keppel-nybyggene, tross alle kontraktstildelingene den seneste tiden.
-For meg er det veldig sannsynlig at det tildeles kontrakt på de riggene vi har i løpet av det kvartalet vi går inn i, sier Iversen, og påpeker samtidig at internasjonalt vil det være seksmåneders mobiliseringstid, mens i Norge vil den være på 9 til 12 måneder.
-Mange av de kontraktene som signeres nå vil slå ut fra enten i slutten av fjerde kvartal eller tidlig i første kvartal 2024, sier han.
Under fjerdekvartalspresentasjonen sa Iversen at det er mye aktivitet rundt "Borgland", og at selskapets ambisjon var å ha oppstart for Borgland i slutten av 2023.
Iversen understreker fredag at selskapet har drevet i alle offshore-bassenger, og er prekvalifisert til alle de store oljeselskapene i verden.
-Så vi får forespørsler fra hele verden, sier han.
Junaid Razak finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger leveres av tredjeparter, uten deltakelse fra Nordnet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Solan-(1)
07.10.2024 kl 11:28
3834
Slutt med tullet ditt. Du har gnålt om forsinkelser i flere mnd. Hva er agendaen? Er den forsinket og om det er 2-3 dager - tror du det betyr noe?
MHInvest
07.10.2024 kl 16:41
3753
Det var da voldsomt, depresjonshull? Alle mine aksjer i pluss idag, hva med dere hvor mye pluss?🤑Om en aksje er ned 73 eller 77% er like tragisk...Nei kryp ned igjen i ditt depresjonshull, later til at du har gode kunnskaper om sånt etter lang fartstid i Ddril🤣😭🤮
Solan-(1)
07.10.2024 kl 16:58
3831
Fint at du er her igjen😃 Husk fartstiden min i Ddrill er kort (i min verden), kjøpt mellom 8,- og 3,5,-, men fartstiden i Sdsd er lang (flere år) og gevinsten er ca 80 %.
coccoman
08.10.2024 kl 07:09
3756
Ja, det var morsomt med 70 - øres aksjer da Spettet bydde 90 - øre til de som ville selge og fikk kursen over krona før året var omme ;o).
Nå er de Andaman som gjelder, er det Blackford vi skimter sør for øya på vei inn i sjøområdet ? Da er vi vel bare dager unna 4,5 ???? Hau, hau
Nå er de Andaman som gjelder, er det Blackford vi skimter sør for øya på vei inn i sjøområdet ? Da er vi vel bare dager unna 4,5 ???? Hau, hau
Redigert 08.10.2024 kl 07:14
Du må logge inn for å svare
coccoman
09.10.2024 kl 09:00
3762
Deilig! Har jo allerede gått over 30% siden bunnen 😃 , mens aksjene jeg vekslet inn i ddril så vidt beveger seg. Ja, noen sjakktrekk er jammen bedre enn andre, regner med at kritikk fra backtraderne fordufter 😃 😃 😃 ?
Nå venter vi på infomasjon og detaljer om cashflowen fra Oil India og en skikkelig rekyl. Ddril til skarve 4 må vel et av de beste kjøpene akkurat nå ! Hau, hau.
Nå venter vi på infomasjon og detaljer om cashflowen fra Oil India og en skikkelig rekyl. Ddril til skarve 4 må vel et av de beste kjøpene akkurat nå ! Hau, hau.
Solan-(1)
09.10.2024 kl 09:18
3749
Oppstart er børsmeldt til 24. okt, blir spennende om de er i rute til dato.
Solan-(1)
09.10.2024 kl 09:23
3776
Coccoman,
Du følger Stsu. Er ikke den nå priset høyere enn kommende utbytte og rest cash?
Du følger Stsu. Er ikke den nå priset høyere enn kommende utbytte og rest cash?
coccoman
09.10.2024 kl 16:45
3754
Ja, det kan ikke være mange ørene igjen å hente etter mine beregninger, så .jeg solgte meg ut av stsu to - tre omganger for ca 14 dager siden og kjøpte ddril ;O).
MHInvest
09.10.2024 kl 20:48
3673
Nei, det var ca 1,45, men det er ikke viktig fordi neste uke står den i 29+ og nyheter ventes vedrørende hva skallet skal brukes til. Må være tidenes brøler salget til cocco på 1,10 når man kan sitte nesten gratis på reisen videre🤑Noen har lastet tungt siste tiden...
Redigert 09.10.2024 kl 20:59
coccoman
10.10.2024 kl 08:05
3567
Jeg kjøpte til 1,06 ja!. Brøler å selge til over 1,2 ???? Sjekk ddril - kursen, har jo gått 30% allerede og nå starter cashflow fra Oil India ;O)))
Aksjespleisen 1:100 gir deg ikke flere kroner som du tror, du får telle opp aksjene i ettertid og regne ;O)))
Er det OHS med skulder på 5 kr vi ser i tremånederscharteret til ddril ? Hau, hau
Aksjespleisen 1:100 gir deg ikke flere kroner som du tror, du får telle opp aksjene i ettertid og regne ;O)))
Er det OHS med skulder på 5 kr vi ser i tremånederscharteret til ddril ? Hau, hau
Redigert 10.10.2024 kl 08:14
coccoman
14.10.2024 kl 07:54
3349
Fant disse to linkene på Shareville;
TracerBullet for 12 t siden · Endret
Her er en nylig video som viser ALP Sweeper og Blackford Dolphin ved Port Blair forresten https://youtu.be/xejcbMwNWYU?
Hodetovervann: https://english.varthabharati.in/india/blackford-dolphin-oil-rig-reaches-port-blair-for-offshore-drilling-deployment
Så kan jo TA - believers diskutere om det er en OHS i tremåneds- charteret med skulder på 5 kr, eller OHS med skulder på 6 kr i seksmånedscharteret vi ser ;O))) Jeg går for den siiste.
Ha en morsom oktober på børsen !
TracerBullet for 12 t siden · Endret
Her er en nylig video som viser ALP Sweeper og Blackford Dolphin ved Port Blair forresten https://youtu.be/xejcbMwNWYU?
Hodetovervann: https://english.varthabharati.in/india/blackford-dolphin-oil-rig-reaches-port-blair-for-offshore-drilling-deployment
Så kan jo TA - believers diskutere om det er en OHS i tremåneds- charteret med skulder på 5 kr, eller OHS med skulder på 6 kr i seksmånedscharteret vi ser ;O))) Jeg går for den siiste.
Ha en morsom oktober på børsen !
Redigert 14.10.2024 kl 07:59
nopetter
14.10.2024 kl 10:03
3242
de er dem ca 4 døgn forsinket noe marinetrafick indikerte på linken tidlig i prosessen, da er det ikke sjans å komme igang med boringen den 15/10 som noen mente av de som følger med og kan dette. solan mener selvfølgelig at forsinkelsen er snakk om timer, de får betalt for oppdraget når de starter boringen
nopetter
14.10.2024 kl 10:12
3228
det er om 10 dager så er det å håpe at de klarer å holde denne tidsplanen
Ver så snill 😚😚😚hold kjeften din igjen;ingenting av fornuft så komme ut uansett,du har ikkje aksjer så koffer i helvete sko du bry deg?????? Jævla tulling
E du ei dama eller????? Eg føle,eg syns,eg tror,kem bryr seg om deg od dine tanker??????—
Lurifax
16.10.2024 kl 09:11
2847
Ville heller vært en premieidiot som surrer med bokstaver enn en som surrer med tall - jeg venter fortsatt på 1,80..
coccoman
16.10.2024 kl 09:31
2833
Begrunnelsen for mer enn halvering av aksjekursen savnes.
Nå når cash-flow fra Oil India for Blackford snart er et faktum er vel sjansen for dobling til 8 kr per aksje større, eller hur ?
For de som sverger til teknisk analyse mener jeg vi kan skimte en OHS med skulder på 5 - 6 kroner i 3 og 6 måneders - charteret til aksjeen. Ka dokk trur?
Hau, hau
Nå når cash-flow fra Oil India for Blackford snart er et faktum er vel sjansen for dobling til 8 kr per aksje større, eller hur ?
For de som sverger til teknisk analyse mener jeg vi kan skimte en OHS med skulder på 5 - 6 kroner i 3 og 6 måneders - charteret til aksjeen. Ka dokk trur?
Hau, hau
Redigert 16.10.2024 kl 14:54
coccoman
17.10.2024 kl 11:13
2664
Gledelig få aksjer til salgs under 8 kr, skarve 27835 stykk for øyeblikket 🤣😂 Hau, hau
Redigert 17.10.2024 kl 11:13
coccoman
21.10.2024 kl 16:02
2415
Det har aldri vært noe i veien med snakketøyet til Bjørnar Iversen, heller tvert i mot ;O). Fra å være en løs kanon hører vi ingenting om Indiakontrakten. Har han fått munnkurv ? Hau, hau
coccoman
24.10.2024 kl 09:46
2223
https://nicobartimes.com/local-news/blackford-dolphin-semi-submersible-drilling-rig-arrives-at-sri-vijaya-puram-for-executing-drilling-contract-with-oil-india-ltd/
Ja, de er ankommet Andaman-bassenget da satelittracking ble slått av for over 12 døgn siden ;O) Regner med at de er på plass på en av de fire blokkene AN-DWN-2002/1 og 2 eller AN-DWN-2003/1 og 2 ?
https://www.ndrdgh.gov.in/NDR/?page_id=790
https://www.ndrdgh.gov.in/NDR/Images/AndamanBasin/andaman37.jpg
Nå er det gjemsel og tolmodighet som gjelder ;O) Lurer på om vi får høre noe fra ledelsen om oppstart og mottatt cash før kvartalsframleggelsen om en måndes tid? Hau, hau til dere tolmodige sjeler.
Ja, de er ankommet Andaman-bassenget da satelittracking ble slått av for over 12 døgn siden ;O) Regner med at de er på plass på en av de fire blokkene AN-DWN-2002/1 og 2 eller AN-DWN-2003/1 og 2 ?
https://www.ndrdgh.gov.in/NDR/?page_id=790
https://www.ndrdgh.gov.in/NDR/Images/AndamanBasin/andaman37.jpg
Nå er det gjemsel og tolmodighet som gjelder ;O) Lurer på om vi får høre noe fra ledelsen om oppstart og mottatt cash før kvartalsframleggelsen om en måndes tid? Hau, hau til dere tolmodige sjeler.
nopetter
24.10.2024 kl 09:56
2200
det er faktisk like greit at iversen ikke sier noenting han har kommet med direkte usannheter eller saker som ikke har noe med virkeligheten å gjøre særlig gjelder dette framtiden og spesielt da han hausset de to kepler riggene som nå har forsvunnet inni evigheten, om disse hadde blitt en realitet da hadde kursen vært minst 10 gangeren fra idag, etter melding så skulle boringen starte idag. så er det å se om dette blir tilfelle
Redigert 24.10.2024 kl 10:03
coccoman
24.10.2024 kl 10:25
2170
Joda, det er nok mange som er skuffet over hva Iversen har levert til nå, det ser man på kursen som er skarve 4, en tredel av oppstarten for 2 år sia. Nigeria ble en katastrofe, sikkert lite å håpe på fra pågående voldgiftssak?
Nå er det Paul B Loyd, Blackford og Borgland som gjelder. Noe status bør vel tilflyte markedet nå når utolmodige småaksjonærer har solgt seg ut og bare oss mest tolmodige har fisket billigaksjer .... Hæ? ;O))) To rigger i arbeid er jo mye, mye bedre enn en !
Nå er det Paul B Loyd, Blackford og Borgland som gjelder. Noe status bør vel tilflyte markedet nå når utolmodige småaksjonærer har solgt seg ut og bare oss mest tolmodige har fisket billigaksjer .... Hæ? ;O))) To rigger i arbeid er jo mye, mye bedre enn en !
Redigert 24.10.2024 kl 10:26
nopetter
24.10.2024 kl 10:35
2157
de skal være glad de kom seg bort fra nigeria så at shelf eller oddfjell tegnet en bore kontrakt der men det var ikke med de nigerianske myndighetene men med et annet internasjonalt olje selskap, hvis de får noe av den voldgiftssaken så er det en sensasjon
coccoman
28.10.2024 kl 09:15
1847
Flott, men info fra selskapet lar vente på seg.
Fikk ingen reaksjoner om OHS'en beskrevet lenger opp i tråden, 16.10.2024 kl 09:31. Tror dere ikke på spøkelser i TA og er støttenivåer, MACD og det Investtech og andre artigkarer driver på med bare tullskap ?
Da jeg fant tilsvarende spøkelse i NAS for et par år sida fikk jeg heller ingen respons, men frodon og flere baissere forsvant som dugg for sola da kursen steg som beskrevet og skuldra etter hvert ble helt tydelig ;O))) Jada, det var gøy da og det er gøy nå. Ikke rare salgsiveren nå mens vi venter på nyheter. Hau, hau
Fikk ingen reaksjoner om OHS'en beskrevet lenger opp i tråden, 16.10.2024 kl 09:31. Tror dere ikke på spøkelser i TA og er støttenivåer, MACD og det Investtech og andre artigkarer driver på med bare tullskap ?
Da jeg fant tilsvarende spøkelse i NAS for et par år sida fikk jeg heller ingen respons, men frodon og flere baissere forsvant som dugg for sola da kursen steg som beskrevet og skuldra etter hvert ble helt tydelig ;O))) Jada, det var gøy da og det er gøy nå. Ikke rare salgsiveren nå mens vi venter på nyheter. Hau, hau
Kjetil Øglend
28.10.2024 kl 18:08
1694
Imponert over din kunnskap og visdom💪💪💪💪 mester i norsk og spådom innen denne aksjen 1,8kr gleder meg til det,du eier vel ingen aksjer tenker eg😁😁😁😁
Solan-(1)
29.10.2024 kl 23:07
1398
Nå hadde det vært på sin plass med en status fra selskapet vedr Blackford/Oil India!! Noen som har sendt dem en e-post?
coccoman
30.10.2024 kl 08:34
1270
Det er helt tyst, ja. Har ikke spurt om status, men antar at slepet av Blackford fra Nigeria til Andaman var den kritiske aktiviteten. Det var jo svært vellykka, og nå er vel ingen meldinger og avslått posisjonsutstyr god indikator på at påfølgende aktiviteter som oppstart av drilling on track?
Utolmodige aksjonærer har stampet billigaksjer en stund. Andre har benytta duppen til å kjøpe seg kraftig opp, noen helt til topp 20 😅😅. Å fiske superbilligaksjer til under halv emisjonskurs har vært fantastisk like før cashflow fra rigg 2 er et faktum. Mens vi venter på melding er det jo fortsatt noen blllige 4 kronersaksjer å fiske, morsomt med 200K-sperra på 4,25 før dagens åpning. Nå er volumet lavt og gapet mellom kjøp og salg så stort at småtrading er vanskelig. Plutselig smeller aksjon opp en krone og da må man være inne med flest mulige aksjer. Kanskje like greit å se tre - fire kvartaler fram i tid enn å drive med småtrading i denne aksjen.
Lykke til tolmodige ddril - gamblere!
Utolmodige aksjonærer har stampet billigaksjer en stund. Andre har benytta duppen til å kjøpe seg kraftig opp, noen helt til topp 20 😅😅. Å fiske superbilligaksjer til under halv emisjonskurs har vært fantastisk like før cashflow fra rigg 2 er et faktum. Mens vi venter på melding er det jo fortsatt noen blllige 4 kronersaksjer å fiske, morsomt med 200K-sperra på 4,25 før dagens åpning. Nå er volumet lavt og gapet mellom kjøp og salg så stort at småtrading er vanskelig. Plutselig smeller aksjon opp en krone og da må man være inne med flest mulige aksjer. Kanskje like greit å se tre - fire kvartaler fram i tid enn å drive med småtrading i denne aksjen.
Lykke til tolmodige ddril - gamblere!
coccoman
03.11.2024 kl 12:49
734
TracerBullet på Shareville rapporterer om aktiviteter på selskapssiden i LinkedIn:
Induksjon rygg mot rygg i Mumbai ;O))), les: Opplæring av Indisk mannskap i styringsystemene for riggoperasjoner nær Andamanøyene. "Vårt mannskap har nå ankommet Port Blair og sluttet seg til riggen som forberedelse til den kommende borekampanjen. Vi er sikre på at dette vil være en trygg og vellykket operasjon, og vi ønsker hele teamet lykke til når vi starter dette spennende nye kapittelet."
Vi får nok mer detaljer på kvartalspresentasjonen. Ha en morsom november, ddrillere.
Induksjon rygg mot rygg i Mumbai ;O))), les: Opplæring av Indisk mannskap i styringsystemene for riggoperasjoner nær Andamanøyene. "Vårt mannskap har nå ankommet Port Blair og sluttet seg til riggen som forberedelse til den kommende borekampanjen. Vi er sikre på at dette vil være en trygg og vellykket operasjon, og vi ønsker hele teamet lykke til når vi starter dette spennende nye kapittelet."
Vi får nok mer detaljer på kvartalspresentasjonen. Ha en morsom november, ddrillere.